reklama
reklama

Pomýlený svět pana Zaorálka

Autor: Marek Bartoš | Publikováno: 13.3.2007 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Už jsem si docela zvykl na to, že když vidím nebo slyším pana Zaorálka cloumají se mnou střídavě návaly zuřivého vzteku nebo hysterického smíchu. Jeho názory se pohybují v mantinelech tvrdého bolševismu, fanatického europeismu a populistického demagoga. Což je opravdu vražedná kombinace, která, chápejte, mě zkrátka nemůže nechat v klidu. A taky že nenechává. Třeba naposledy dnes (7. března 2007 ), kdy pan Zaorálek uveřejnil v deníku Lidové noviny svou polemiku z článkem komentátora téhož listu pana Palaty. Zaorálkův elaborát měl zajímavě znějící nadpis: „Povzdech nemytého anarchisty“, bohužel samotný článek už tak zajímavý nebyl.

            V úvodu se místopředseda Sněmovny ptá, proč ho vlastně pan Palata nazval nemytým anarchistou. No odpověď je vcelku nasnadě, stačí se trochu zamyslet. Tak např. Zaorálkovo vystupování právě v případu americké radarové základny je skutečně kuriózní. Zaorálek přesně zapadá do škatulky populistů a demagogů, kteří si nejdříve vytvoří problém a pak přispěchají z jeho ostrou a nekompromisní kritikou. Radar je prý možno použít i útočně, tedy nikoliv jako reakci na případný útok, ale jako nástroj prvního úderu. Tuto fantasmagorickou teorii přinesla do debaty o základně právě ČSSD a její hlásná trouba pan Zaorálek. Do té doby byl tento skutečně směšný argument tabuizován a žádná strana s ním neoperovala v tak rozsáhlé míře, jako právě populista Zaorálek. Problém vytvořen, pojďme ho kritizovat! Tak nějak si to asi pan Zaorálek řekl a vydal se na nedělní Otázky V. Moravce na ČT 1.

Myslím, že není nutné rozebírat v tomto článku skutečnou nesmyslnost a absurditu tohoto nového „zaručeně přesného“ argumentu, který používá ČSSD. Snad všichni vojenští experti se shodují na tom, že tento typ radaru skutečně nelze použít pro první útok. Jeho technické prostředky prostě neumožňují, aby naváděl útočnou raketu na nějaký cíl. Schopností tohoto zařízení je pouze sledovat již vypálenou nepřátelskou raketu a navést na ni tzv. antiraketu, která útočnou střelu zničí pomocí kinetické energie. Tolik tedy velmi krátce z technických parametrů radaru. Bohužel pan Zaorálek nehodlá respektovat jasné a neměnné parametry radaru a vymýšlí si a vymýšlí, jenom aby nějakou tu mouchu na radaru našel, a mohl ji přimíchat do svého levičáckého argumentačního mišmaše.

Téměř až na konci své polemiky Zaorálek vysvětluje, proč by mohl být radar skutečně použit jako zbraň, jako útočná zbraň. Tato pasáž jeho článku, kde zcela vážně nastoluje problém jaderného útoku Spojených státu amerických na Rusko a Čínu, je snad nejzajímavější. Zrovna v této závěrečné pasáží mě zastihl ten známý záchvat hysterického smíchu… Takže k věci. Skutečně se mi nechce věřit, že by autoři, které pan Zaorálek zmiňuje, publikovali to, co on popisuje. Ale bohužel protože není uveden přesný zdroj (zřejmě záměrně), nelze tyto údaje potvrdit, či vyvrátit. Troufám si však tvrdit, že se zřejmě jedná o autory stejného názorového ražení jako je pan Zaorálek. Jak jinak si lze vysvětlit jejich absolutně scestné a stupidní názory o možném jaderném útoku USA na Rusko a Čínu. Této politické pohádce snad můžou věřit jenom tito pánové.

Tedy teorie, že americký protiraketový deštník v dnešní podobě může být použit i útočně vychází právě z předpokladu jaderného útoku USA na Rusko a Čínu. Cituji doslova z článku: „…Pokud by Spojené státy provedly nukleární útok na Rusko nebo Čínu, cílové zemi by zůstal jen malý zbytkový arzenál. V tomto případě by dokonce i relativně malý systém protiraketové obrany mohl být více než dostatečný k odražení jakéhokoliv úderu, protože zdevastovanému nepříteli by zbylo jen málo hlavic.“ Takže takto uvažuje sebranka fanatických levičáků a protiamerických aktivistů! USA napadnou Čínu nebo Rusko, zcela je zdevastují a pak ovládnou celý svět americké elity zbrojařských a ropných koncernů prostřednictvím zlotřilé americké administrativy. Nastane konec nynějších věků! A na scénu nastoupí děsivý svět v režii prezidenta Bushe! To není pohádka. To jsou pravděpodobně myšlenkové pochody pana Zaorálka a dalších, kteří používají tyto nesmyslné argumenty a zbytečné strašení.

USA v žádném ani tom nejhorším snu nemůžou zaútočit na tyto dva zmiňované státy. Jistě kapacitně to jistě možné je. Ovšem politicky je něco podobného absolutně nepředstavitelné a nemožné. Bohužel pan Zaorálek si to nechce přiznat a hraje na tuto kartu, na kartu jaderného útoku USA na nějaký jiný stát. Uvědomme si, že celých dlouhých 40 let, co trvala studená válka, nedošlo (až na pár vyjímek) k výraznějšímu jadernému ohrožení z té či oné strany ideové barikády. Takže je možné se domnívat, že by v době míru, v době silně globalizovaného světa došlo k nějakému jadernému úderu USA na jiné státy takovýchto formátů? Ne, myslím si, že to není možné. Proto je tento argument o možné útočnosti protiraketového systému USA, taktéž zcela mylný.

A tím článek pana Zaorálka díkybohu končí! I když vlastně pardon! Ještě stačil na závěr dodat, že nejde o to, kdo je víc proamerický, ale o daleko těžší úkol, totiž naučit se být Evropanem. Ach ano… Zaorálek zkrátka vždy musí připomenout, že jeho sen o evropském lidu a národu dokáže hory přenášet. A taky to připomíná slavný výrok římského senátora: „Kartágo musí být zničeno“, který tento senátor donekonečna opakoval, až bylo Kartágo skutečně zničeno. Pan Zaorálek asi doufá, že když bude neustále omílat dokola, že se musíme stůj co stůj stát Evropany, skutečně se jimi staneme. Za sebe říkám, že kdyby mi to Zaorálek každé ráno třikrát zopakoval, stejně se Evropanem nestanu. Ale zkrátka Evropan Zaorálek je už takový, a jak se praví ve slavné písni: „…starého psa novým kouskům nenaučíš…!“ 

reklama
1769 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(alfa, 13.3.2007 0:42:52)
Odpovědět
To že by radar mohl sloužit jako součást systému obrany před reakcí na případný masivní jaderný útok na RF či ČLR sice teoreticky možné je. Ovšem představa, že USA útočí na tyto dva státy, je skutečně sci-fi příběh. Navozuje to neodbytnou otázku, zda je pan Zaorálek při smyslech a neměl by být odvolán z PS PČR pro duševní nezpůsobilost. Na takový atomový útok by pravděpodobně reagoval nejen druhý ze zmíněných států (neb by se cítil ohrožen), ale pravděpodobně i státy další a tam už bych se bál, že USA pravděpodobně nedokážou svému zničení zabránit... Toť otázka možnosti, ale...opravdu si někdo může myslet, že by SSA něco takového plánovaly???
Realistický názor pana Zaorálka
(RNDr.J.Sova, 13.3.2007 1:36:32)
Odpovědět
Plně souhlasím s názory pana Zaorálka.Líbí se mi odvážný,ale pravdivý pohled na tuto aktuální věc,kterou vidí pan Zaorálek.Je to jeden z mála politiků,který se nebojí poukázat na skutečnosti,které naší vládní politici skrývaji.
Re: Realistický názor pana Zaorálka
(Roman, 13.3.2007 11:12:08)
Odpovědět
Pane RNDr Sovo váš názor odpovídá titulu RSDr.Nepřepsal jste se?
Re: Realistický názor pana Zaorálka
(alfa, 13.3.2007 18:49:24)
Odpovědět
Evropská byrokracie a "eurovlády" Špidly, Grosse a Paroubka nám léta zatajovala výhody ústavní smlouvy (=zřejmě z nějakého zvráceného sebemrskačství?). Naštěstí přišel Luba Zaorálek alias ten, jenž se nebojí, a odhalil nám a nejen nám, že tento dokument je Biblí 3. milénia a možná i 4., 5., ...

To bude pravděpodobně jeden z mnoha dalších příkladů vrozeného junáctví pana Zaorálka, že?

To, co je v tomto článku popsáno, je myšlenka, na kterou člověk nemusí být nebojácný politik, aby na ni přišel. Zřejmě na ní však nestačí inteligence jedince, jež se honosí titulem doctor res naturalis, což mne naplňuje děsem... OVŠEM: Zdravou mysl něco takového přirozeně napadne, ale moudrá a zdravá mysl si uvědomí, že nevyprovokované užití atomových zbraní některou z relevantních, odpovědných mocností je naprostý a neuvěřitelný nesmysl!
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(XXL, 13.3.2007 7:23:23)
Odpovědět
Zaorálek je užvaněný člověk, který ne příliš kontroluje obsah toho, co říká. Zdá se mi , že kontroluje a řídí jenom intenzitu zvuku , co z něj vychází. Já jsem si pro něj udělal pracovní název "kloaka sněmovny" z doby jeho předsedání PS. Ale jinak tento politicky mrtvý tvor nestojí za zmínku.
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(H., 13.3.2007 10:57:05)
Odpovědět
Zdalipak víte, za co se dostal Lubomír do parlamentu?
Za orálek.
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(Roman, 13.3.2007 11:10:13)
Odpovědět
Pan Zaorálek je agentem FSB !
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(Kok, 13.3.2007 12:04:40)
Odpovědět
P.Zaorálek nezapře, že jeho hlavní studijní obor na VŠ byl marx-leninismus.Ze studia si dobře zapamatoval jak ohlupovat masy nevzdělaných a vyrábět tzv. užitečné idioty!!
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(Maro Skřipský, 14.3.2007 9:26:59)
Odpovědět
Zaorálkka sice opravdu nemám rád, ale agentem FSB být nemůže. FSB má na starosti pouze Rusko ( včetně Čečenska) nikoliv zahraničí. V tom je její koncepce podobná americké FBI, která také nesmí operovat za hranicemi země.
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(Liberální institut, 15.3.2007 21:05:37)
Odpovědět
Pan Zaorálek rozhodně patří k těm nejrozumnějším politikům ve Sněmovně a u nás vůbec.Nejvíce si však poštval politiky ODS,když poukazoval na exkomunisty v ODS,zejména Tlustého,Bendla a další.Když zveřejnil jejich předlistopadové postoje,ozvali se i další exkomunisté,kteří dostali strach ze zveřejnění jejich minulosti.Od té doby není pan Zaorálek v oblibě u ODS.Je logické,že proti němu se nejvíce ozývaji exkomunisté.
Pan Zaorálek je jeden z mála čestných politiků
(Ing.K.Hanák, 13.3.2007 18:15:28)
Odpovědět
Přestože jsem příznivec ODS,musím potvrdit,že pan Zaorálek je moudrý a čestný politik.Měl jsem možnost ho blíže poznat a mohu své tvrzení doložit
tím,že jako jediný to byl právě on,který mnohokráte hlasova proti své straně,když byl přesvědčen o opaku.Rozhodně ho stavím výš,než třeba Langra nebo Tlustého z ODS.
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(Ing. Jiří Čihák, 14.3.2007 13:13:45)
Odpovědět
Autor článku píše "Jeho technické prostředky prostě neumožňují, aby naváděl útočnou raketu na nějaký cíl. Schopností tohoto zařízení je pouze sledovat již vypálenou nepřátelskou raketu a navést na ni tzv. antiraketu, která útočnou střelu zničí pomocí kinetické energie." A jaký je v tom rozdíl, když "již vypálenou nepřátelskou raketu" nahradím "cílem" a "tzv. antiraketu" "útočnou raketou"???? Ještě by se určitě dala nahradit "kinetická energie" nějakou jinou.
Jinak mi je celkem jedno co říká pan Zaorálek, dokoce nemám ani vyhrazené pro nebo proti radaru, jedno vím ale jistě a to, že z vojenského hlediska je třeba případné první útoky vést na lokátory.
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(Bobby Brown, 17.3.2007 15:52:38)
Odpovědět
"A jaký je v tom rozdíl, když "již vypálenou nepřátelskou raketu" nahradím "cílem" a "tzv. antiraketu" "útočnou raketou"?

Pane inženýre, ten rozdíl je v tom, že v prvém případě navádíte raketu na letící cíl - proto může být radar tak daleko za horizontem - kdežto v druhém případě navádíte raketu na pozemní cíle - a ty tento radar sledovat neumí => neumí ani na ně navádět rakety (když ty cíle nevidí).
Je to jasné???
Re: Pomýlený svět pana Zaorálka
(Ing. Jiří Čihák, 21.3.2007 22:42:33)
Odpovědět
Není to jasné, neboť jednak autor se nezmiňuje o pozemním cíli, ale jenom o cíli, takže proč né útok na letectvo a jednak každý pozemní radar má hluchý kužel, pod který nevidí, ale to neznamená, že na pozemní cíle nedokáže navést letectvo, nebo ho alespoň při útoku varovat před reakcí protivníka.
Zaorálek není pomýlený,ale má dobrou pamět
(O.Jonáš,, 15.3.2007 21:14:45)
Odpovědět
Znám Zaorálka ještě z dob,kdy byl pronásledován komunistickým režimem.I tenkráte pomáhal všem potřebným.Za tyto morální vlastnosti si ho velmi vážím.Dnes zřejmě vadí těm,kteří se rychle aklimatizovali po revoluci a právě Zaorálek poukazuje na jejich minulost.Nejvíce asi vadí ODS,kde těch "přeběhlíků" je více než dost.
Re: Zaorálek není pomýlený,ale má dobrou pamět
(alfa, 15.3.2007 23:02:28)
Odpovědět
Teď amíci potřebují radar a Lubomír "Jánošík" Zaorálek jim pomoci nechce... Je sice pěkné, že je takový lidumil, ale proč nechce pomoci v obraně klidného spánku amerických dětí??? Proč???!!!

Teď vážně: Ať je jakýkoli, pokud opravdu uvažuje o tom, že kterákoli dominantní atomová mocnost použije atomovou zbraň, pak je blázen...
Re: Zaorálek není pomýlený,ale má dobrou pamět
(Volič ODS, 16.3.2007 21:27:20)
Odpovědět
Proč by měl pan Zaorálek hájit zájmy Američanů,když denodenně máme možnost sledovat v Iraku jejich ne zrovna důstojné chování.Dodnes je do Iraku nikdo nepozval,jsou to samozvanci.Proto nesmíme dovolit,aby ani jeden Američan nepřekročil české hranice ve vojenské uniformě.
Re: Zaorálek není pomýlený,ale má dobrou pamět
(alfa, 16.3.2007 22:18:18)
Odpovědět
To byla přirozeně nadsazená ironizace zde se rozmáhajících tendencí ke glorifikaci osoby pana poslance Zaorálka. Vaše neschopnost odvozování je samozřejmě patrná i z Vašeho vidění USArmy - vyjma nebeské jízdy je důstojné chování jakékoli armády čirá utopie.

Jinak v podstatě souhlasím, i když si dovedu představit přítomnost i velmi silného kontingentu USArmy na našem území - ovšem jedině za vysoce výhodných podmínek pro nás.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama