reklama
reklama

Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista

Autor: Zuzana Štefánková | Publikováno: 8.2.2006 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Tak muslimové právě pálí dánské vlajky. A sebevražednými útoky hrozí nejen Dánsku, ale i Norsku, vlastně celé Evropě. Nenávist opět bublá na povrch. Možná na chvilku odbrblá pod tíhou dotací, transferů, darů a dárečků, které proudí z Evropské unie, ale jen slepý ignorant si nemůže nevšimnout, že zde máme problém. Zatím propuká latentně, ale rozhodně nemizí, bují.

Ta jednota! Jako jeden muž, dámy prominou, se opět vzdemula islámská vlna protestů. Kvůli pár obrázkům v lokálním skandinávském tisku. Jednota jen na jedné straně. Euroatlantická civilizace je rozklížená do mnoha různých směrů. Jako obvykle, neví, kde ji hlava stojí. Má hájit svobodu slova, nebo „morálku“, „etiku“? Já odpovídám za sebe: to není spor o svobodu slova, ani o morálku, ve skutečnosti je ten spor o to, zda dokážeme hájit to, z čehož jsme vzešli a k čemu se generace našich předku s vypětím dopracovali. Nebuďme falešně skromní a přiznejme si to. To naši předci, naši pradědové a zase jejich pradědové, svojí pílí, umem, odříkáním, a, ano, i krví, docílili naší dnešní svobody a blahobytu. Toho blahobytu, jenž nám dnes, s plnými žaludky a v klidu domovů, umožňuje debatovat nad takovými prkotinami, jako zda obrázek vousatého mužíčka v jedněch privátních novinách je věcí neskonalého rozměru.

Máme svobodu, která je křehčí, než si myslíme. Bereme ji jako samozřejmost. Svoboda slova je jednou z podmnožin téhle svobody. Profesní novináři logicky upřednostňují právě tuto „jejich“ svobodu slova. Proč však společnost nepovstane celá, podobně jednotně jako muslimové, a v šiku neodsoudí jejich primitivně prosazované námitky? Proč se nikdo neozývá, když nejen islámští fanatici, nýbrž obyčejní muslimové, pálí i v méně vypjatých dobách figuríny Bushe, Blaira, Ježíše Krista…? Kde je euroatlantická jednota, když civilizace, která v dějinném vývoji zřetelně zaostává, ve frustracích plive na naši, mnohem úspěšnější civilizaci. Tu civilizaci, která umožňuje žít, konat a tvořit svobodně všem, kdož si tak přejí, tedy i muslimům, přijmou-li její hodnoty, ekonomický či politický systém, priority…

V Evropě je již skoro vyhubeným druhem takový politik, který se nebojí jít otevřeně „do toho“, který se nebojí třeba nabít si pusu, jen když bude bránit to výše uvedené. Raději ustupovat jako kdysi Hitlerovi, jednat i úlisně zákulisně, než bouchnout do stolu. Evropě chybí lidé jako Thatcherová nebo alespoň Aznar. Německo je stále frustrováno druhou světovou válkou, Británie je frustrována svým dřívějším koloniálním imperialismem, a Francie… Francie se už staletí léčí mindrák z USA. A diplomaticky přenáší tuto nákazu po celé Evropské unii a snad až do Moskvy.

Evropské mindráky oslabují celou euroatlantickou civilizaci. Zdá se, že ani „vyspělá“ Evropa nezná opravdovou cenu svobody. Lépe řečeno, zná ji vždy jen chvíli poté, co jí ji připomenou vojáci s přilbami U.S. Army. Ta cena je vysoká a přesto mnozí z nás považují za dražší zlevněný salám v supermarketu. Paradoxní.

Postavme se jednotně za naše hodnoty, tradice, náboženství, za naši svobodu. Obhajujme raději nepovedené, laciné a třeba i urážlivé vtipy, které jsou však odrazem nás, naší kultury, naší historie, našich předků. Naší, zatím vítězící, civilizace.

Jen tak máme skutečné právo neurážet se a blahosklonně přehlížet, až se budou zase pálit vlajky naše a našich spojenců. Jen tak zabráníme tomu, abychom kdesi v budoucnosti toužebně nečekali na vojáky s přilbami U.S. Army, kteří nám budou, doufejme, spěchat přes Atlantik opět připomenout, co je to vlastně ta svoboda.

reklama
8571 čtenářů | 43 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(JC, 8.2.2006 17:20:26)
Odpovědět
Bravo paní Štefánková.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(pavel, 8.2.2006 17:42:15)
Odpovědět
konečně dobrej postřeh.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(jigal, 8.2.2006 21:18:04)
Odpovědět
Lepe bych to nenapsal ani ja :-)
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Daniel Makay, 9.2.2006 8:41:19)
Odpovědět
Dík.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Petr, 9.2.2006 10:02:25)
Odpovědět
Prosím, sdělte, kdy a kde obyčejní muslimové pálili figuríny Ježíše Krista. Vždyť je to pro ně také prorok.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(BD, 9.2.2006 12:18:18)
Odpovědět
Pre europu je soboda slova posvätná, a chce si ju chrániť pred každým, kto bu ju chcel potlačiť. Pre moslimov je posvätný Mohammed a sme prekvapení, keď si ho bránia pred "karikatúrmi v mene slobody slova" rovnako oduševnene ako my tú našu slobodu slova (teda hoc aj vojenskou silou) ? Nekončí moja sloboda tam, kde začína sloboda iného ? Sloboda slova predsa neznamená, že môžem bezdôvodne šlapať po hodnotách iného - aleno vari áno ? Miera slobody by mala byť primeraná miere zodpovednosti, bez zodpovednosti je sloboda nebezpečná. Alebo dáme nabitý revovlver dieťaťu ?
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(YAMATO, 9.2.2006 13:17:53)
Odpovědět
To se mi opravdu nezdá, že by pálili vlastní proroky...
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Martin B., 9.2.2006 13:48:13)
Odpovědět
Velmi dobrý článek. Jenom bych chtěl opět zas a znova poukázat na tu skutečnost, že přesvědčení muslimů, je obrátit celý svět na islám. Nevěřící jsou pro ně psi, podlidé, nebo lidé druhé kategorie. Ovšem křesťané a židé jsou pro ně hodni rovnou smrti.
Obrátit celý svět na islám pokojnou cestou, ale obrátit na islám. Násilím, ohněm a mečem, ale obrátit na islám. Intrikami, ale obrátit na islám. Prostě jakýmkoliv způsobem šířit svoje přesvědčení. Říkáte, že křesťané si taky hájí svoje... Ale neznám nikoho, kdo by zastřelil svoji dceru, když by odmítla rodinou vybraného ženicha nebo rozsekal svého syna, když by se zřeknul křesťanství. Tyto případy však nejsou ničím vyjímečným v muslimských komunitách, i u muslimů narozených již v evropě. Tyto "vraždy ze cti" jdou jen v evropě na stovku případů ročně. To jsou samozřejmě případy prokazatelných "vražd ze cti......" Častokrát to nejsou žádní "necivilizovaní" jedinci. Je to prostě jen demonstrace zrůdnosti tohoto náboženství. Buď ať přijmou naše standarty nebo ať zůstanou doma, když jim tak nesedíme......
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(pepina, 10.2.2006 7:41:37)
Odpovědět
Tleskám!
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Aleš, 10.2.2006 11:26:13)
Odpovědět
Tak nevím nevím kam to spějeme. Osobně se vždy snažím seznámit alespoň s nějakými reáliemi, než se začnu vyjadřovat k podobnému tématu. Autorka si ale očividně s něčím takovým hlavu neláme. Proč by také měla že? Ona přece ví, jak to s celým tím islámem je, má na věc jasný názor, tak proč trávit hodiny života nějakým studiem? Koneckondů jednoduché pravdy jsou ty nejúčinnější. Osobně se o islám, jeho historii i současnost zajímám již několik let, přičemž jsem navštěvoval i přednášky a semináře našich předních odborníků. Nedovedu si dost dobře představit, co by mohlo vést muslimy k tomu, aby pálili obrazy Ježíše Krista, kterého uznávají za jednoho z velkých proroků (podobně jako Mojžíše či Abrháma), spíš mi to připadá, že autorka jen nějak potřebovala řečnicky vystupňovat výčet, v němž byl americký prezident a britský premiér. Také nemohu souhlasit s tím, že muslimové vystupují jako jeden muž. Svět islámu, pokud se o něčem takovém dá mluvit, (zdaleka ne každý, kdo pochází ze zemí označovaných za muslimské je opravdu praktikující muslim), je neméně názorově rozvrstvený než ten náš, bohužel jako všude jinde, nejvíc jsou slyšet ti, co nejvíc křičí.
Autorka taktéž prokazuje neznalost historických reálií, když histericky vykřikuje, že pro muslima jsou všichni křesťané a židé rovnou hodni smrti. Židé i křesťané mohli pokojně existovat jak pod arabskou nadvládou kdysi ve Španělsku, tak později pod nadvládou Tureckou, nedávno jsem dokonce navštívil koptskou čtvrť v Káhiře a ani tam nikdo neúpěl. Jinak islám představuje pro své věřící samozřejmě i světonázor s čímž souvisí jejich úsilí o jeho šíření, ostatně v mnohém je to podobné, jako když se mi "zápaďáci" snažíme vyvážet naše pojetí hodnot do celého světa. Muslimové mají svůj způsob pojetí a interpretací světa a nestojí o to, aby jim nějací západní mudrcové říkali "Dělejte to takhle, tak to děláme my a je to skvělé", znamenalo by to pro ně odvrhnout celé vlastní dějiny, vlastní tradice, což by nakonec nebylo dobré pro nikoho. Na závěr, aby bylo jasno, neschvaluji zapalování ambasád a pouliční násilí, neschvaluji, že někdo používá nechutné obrázky k rozpoutávání vášní, aby tím podpořil své politické cíle, zároveň si ale nemyslím, že svoboda slova by měla být o tom, že budeme někomu dokazovat, že nám už nic není svaté a každý komu něco svaté je je hlupák a měl by se jít léčit. Naši dědové bojovali doufám za lepší svět, než ten v němž budou jedni druhé bez důvodu urážet.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Dee, 10.2.2006 12:47:33)
Odpovědět
Perfektní !!!!
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(ghanima, 10.2.2006 14:03:03)
Odpovědět
Vďaka za výstižný článok
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Romaneta, 10.2.2006 15:59:38)
Odpovědět
Díky, velice výstižné
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Buback, 10.2.2006 17:53:58)
Odpovědět
přesné, dík.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Rudidlo, 10.2.2006 18:01:18)
Odpovědět
Souhlasím s Alešem.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Šárka Matyášová, 12.2.2006 12:44:12)
Odpovědět
Já Vám tleskám paní Štefánková, přesně jste napsala to, o čem diskutujeme s přáteli....díky, že nás je takových víc.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(ficcino, 12.2.2006 15:28:10)
Odpovědět
Já jen nechápu, proč je třeba za každou cenu hájit něco, co smrtelně uráží toho druhého. Hájila by autorka (omlouvám se předem za ten příklad) autora obrázku, na němž by si to její matka v poledne rozdávala na ulici se psem od sousedů? Asi by ji to velmi urazilo. Arabové mají jiné hodnoty než my, hodně na víře lpí. Neříkám, že je to dobře, ale proč je urážet?
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(P.S., 13.2.2006 13:07:18)
Odpovědět
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde...pro islám. fanatiky je cokoliv vhodnou záminkou k vybouření vášní. Řvaní na ulici a ničení symbolů domnělého "nepřítele", na kterého lze hodit vinu za vlastní bídu je určitě snazší, než tvrdě pracovat a vlastním úsilím se podzvihnout z materiální či kulturní zaostalosti...

Ovšem slečna Štafánková ve své bájivosti zase trochu ulítla...v médiích lze často vidět islám.radikály pálící symboly USA - vlajky, strýčky Samy, figuríny Bushe apod., ale Ježíše Krista - dle Koránu jednoho z proroků (jak už zmínily komenty výš)?!... kdy, kde?
Taky bych asi nestavěl Bushe a Blaira do jedné lajny s Kristem...zneuctít figurínu politika, ze kterého si bez skrupulí utahují i jeho vlastní spoluobčané asi není totéž, jako znevážit symbol něj.náboženství...

PS: neobvykle vysoký počet pochvalných komentářů, navzájem velmi podobných, působí trochu podezřele; že by si autorka, nedávno sesazená z postu šéfredaktorky, léčila narušené sebevědomí psaním pochvalných komentářů pod vlastní příspěvek?;-)
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(jazvedavec, 13.2.2006 20:59:42)
Odpovědět
To je blbost.Co asi autoři těch kreseb a vydavatelé čekali.Asi že se všichni zasmějem.S tou svobodou slova to taky není jednoznačný.Existuje jeden národ na který se nesmíte křivě podívat natožpak zpochybňovat určitá dogmata i u nás jsou některá TABU.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(radek, 14.2.2006 0:05:41)
Odpovědět
Mila pani Stefankova.
Obcas se divim jak mohou byt zkrelene pohledy na to co se deje "za rohem" naseho domu,natoz ve vedlejsich zemich.To s tim Aznarem jste tedy doopravdy prehnala.Ja ziji ve Spanelsku dlouha leta a muzete si byt jista ze za jeho "vlady",predevsim v poslednim obdobi,jsem mel jiste jiz z minulosti zazivane pocity.Proste jsem se citil stejne jako za Husaka a Jakese,ony se ty diktatorske manyry moc nelisi,a je to jedno jestli se ti kteri se citi osviceni bozskym (a nebo stranickym) udelem se nazyvaji levici ci pravici.Protoze zde je zakopany pes.Pokud ma ideologie,nabozenstvi a zajmy jistych skupin prednost pred obcany tak je to uplne jedno kdo co pali a proc to cini.A zajedte si do Iraku,treba vam to pomuze mnohe pochopit.A jedini kdo ze soucasneho stavu tezi jsou opet jen ti mocni tohoto sveta protoze jim to dava pravo uzivat moc pred ohrozovanim sveho statutu.
S pozdravem,Radek
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Louis Rychtarik, 15.2.2006 8:16:25)
Odpovědět
Dobre napsane pani Stefankova

Louis Rychtarik
US Army retired

loyza@atlas.cz
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(os, 15.2.2006 17:43:59)
Odpovědět
...vyborne.....dik.....
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Laus, 16.2.2006 9:13:43)
Odpovědět
skvělý zuzko,líp bych to sám nenapsal,fakt úžasný nic lepšího a pravdivýho sem už dlouho nečet
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Marek, 16.2.2006 9:16:07)
Odpovědět
perfektni, jen tak dál,drzim palce a diky
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Pavel, 16.2.2006 9:18:17)
Odpovědět
gratuluju! ta zenská se nebojí psat pravdu! to se v Cechach moc casto nevidí!
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Karl, 16.2.2006 10:29:45)
Odpovědět
dobře napsáno,početl jsem si...
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Marika, 16.2.2006 10:31:50)
Odpovědět
naozaj skvelý článok!
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Dr.Str., 16.2.2006 19:52:55)
Odpovědět
Lidská práva a svobody, jakkoli jsou často omezené, neměly by se potírat. Právě proto, se zde zřetelně kříží dva články z listiny základních práv a svobod (právo na svobodné vyjadřování a právo na náboženství), nesmí být upředňostněno ani jedno právo a musí být na jednotlivých lidech, kterou stranu se rozhodnout podporovat.
Myšlenka tohoto článku je jasná a já s ní souhlasím, jakkoli je agresivně napsaná. Kultura, která je postavena na svobodě slova (ač se to nikdy nezdá), má právo se svobodně vyjadřovat a nikdo nemůže jedinci z této kultury přikázat, aby "zavřel hubu".

Pozn.: Všímáte si chování blízkého/středního východu v opozici k Evropě a Severní Americe? Kultura, která vznikla na základě hlavního Evropského náboženství se proti němu bouří, jakmile se objeví cokoli, co by se jim mohlo znelíbit. Dost mi to připomíná komplex pubescenta, jež bojuje proti svým rodičům s tím že ví, že nic nemůže udělat. Je zajímavé, že to "funguje" i v národním měřítku.
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Tomáš Š., 17.2.2006 10:40:31)
Odpovědět
výstižně a dobře napsáno, děkuju
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Vendula, 17.2.2006 10:42:30)
Odpovědět
článek je moc dobrý a pravdivý,dík za něj...
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Pavel, 18.2.2006 18:15:52)
Odpovědět
výborně, děkuju!
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Petr, 24.2.2006 8:42:07)
Odpovědět
Dějiny ukazují, že ty nejhorší a nejkrutější války se vždy vedly ve jménu náboženství !!!!!
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(vašek, 24.2.2006 13:44:44)
Odpovědět
lezem jim ...kvůli ropě
Re: Kdo nejvíc křičí, od toho to fičí: muslimové pálí figuríny Ježíše Krista
(Jaroslav, 25.2.2006 11:14:45)
Odpovědět
Konečně někdo napsal vyjádření, které stojí za podporu. I já si myslím, že možná brzy nastane doba, kdy budeme v zoufalství čekat na příchod US Army, jako před 66 lety, aby zachránila zbytky křesťanské civilizace, zničené tupostí současných evropských vládců.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama