reklama
reklama

Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!

Autor: Vlastimil Podracký | Publikováno: 15.1.2006 | Rubrika: Zamyšlení

Vláda chystá jako dáreček mladým rodinám a těm, kteří by ji snad chtěli založit, dáreček od roku 2007: vyšší dětské přídavky. Je to po dlouhé době opatření, které je v zájmu kontinuity života. Je to ovšem opatření dostatečně účinné, aby zastavilo proces hrozivého vymírání a „konečného řešení“ našeho národa, které se jinak nepodařilo uskutečnit ani Hitlerovi? Uvědomme si závažnost situace a potom se si řekněme, jestli je vůbec naděje ji nějakým jednoduchým způsobem změnit.

Statistiky jsou neúprosné - 1,2 dítěte na jednu ženu, z toho 30% žen v produktivním věku je bezdětných (samozřejmě, že se očekává, že by ještě děti mohly mít). Vezměme si první údaj. Každý si spočítá (promlouvám ke gramotným lidem), že uvedený údaj znamená generační propad o 40%. To znamená, pokud by byl tento údaj konstantní, každá další generace bude o 40% méně početná než předchozí. Z toho dále vyplývá, že mezigenerační propad přes dvě generace (generace dědů oproti vnukům) je 74%. Tedy dědové (dnešní střední generace, která z valné části odmítá reprodukci), pokud se dožijí ještě nějakých vnoučat, budou mít početní poměr ke vnoučatům 100 : 36, čili přibližně tři dědové na jednoho vnuka (tři babky na jednu vnučku).

Taková společnost se musí zhroutit do katastrofy. Buď se zhroutí ekonomicky - vysoké daně mladí neunesou a odstěhují se, nebo bude nutné staré odstraňovat nebo nechat živořit a umírat. Nebo se přistěhuje obrovské množství lidí ze zaostalého světa a zničí naši civilizaci. První na odstřel budou opět ti, kteří si nezajistili reprodukci, nebudou mít děti, které by je bránili. Zatím jsme vždy slyšeli pouze řeči směřující k přizpůsobování se tomu stavu, žádné řešení.

Příčiny jsou většinou složitější, než je možno uvést v krátké zprávě. Hlavně se frekventuje příčina nízkého finančního zabezpečení mladých, nemožnost, aby si vytvořili podmínky, byt apod. Někdo jako hlavní důvod uvádí nezaměstnanost (ve venkovských oblastech), někdo drahé a nedostupné byty (v Praze a ve větších městech). Možnost půjček sice existuje, ale v době nezajištěného zaměstnání a nízkých příjmů je to řešení jen pro bohaté. Zdá se, že stát vyčerpal všechny možnosti, jak to řešit. Slibované vyšší rodinné přídavky jsou jen slabá záplata a to ještě je otázka odkud stát vezme peníze. Přitom bohatí, kteří by uživili čtyři děti, mají jen dvě, řekl bych že mnohdy jen jedno nebo žádné.

Žena se obvykle chce realizovat jinak než v domácnosti a při dětech. Přitom se domnívám (je to obtížné určit, a činím tak na základě mi známých případů), že zajištění základních podmínek pro založení rodiny má více než polovina mladých. Je to otázka, jaké mají pořadí životních hodnot, a mnohdy se čeká na lepší podmínky zbytečně dlouho a potom je již nějaký přijatelný (reprodukční) počet dětí nemožný ze zdravotních důvodů a z důvodů neochoty měnit životní styl.

K tomu přispívá i zbloudilá idea liberální svobody, individualizmus, tedy nemožnost, aby starší generace nějak mluvila mladým do života, aby na ně byl vykonávám nějaký společenský nátlak. Dokud byla rodina na přednějším místě, mladí žili s rodiči v jednom bytě, dokázali se uskrovnit a budovat budoucnost s dětmi, nikoliv před dětmi. Tento styl se stal předmětem ostrakizace ze strany liberálů, prý je potřeba nejprve zajistit podmínky a potom mít rodinu. Bohužel opět zhoubná teorie, velmi často vyslovovaná staršími, kteří již chtějí mít klid a nechtějí se účastnit mezigenerační solidarity. Pochybuji, že žena, která bere deset (a více) let hormonální antikoncepci, porodí potom několik zdravých dětí. Obvykle má jen jedno ze zkumavky. Děti musí rodit ženy přiměřeně mladé a zdravé (možná by mohl na to reagovat nějaký lékař).

Je jasné, že bez obětavosti a altruizmu celého národa (vždyť všichni jsme, nebo budeme, na mladých jednou závislí) není řešení. Spoléhat na stát není možné. Je jasné, že je nutno změnit pořadí životních hodnot. Liberální představy o přednosti nějakého hospodářského pokroku, který potom zajistí vše, jsou velmi zpozdilé a patří do devatenáctého století, kdy se děti rodily každé ženě jaksi samozřejmě, bez nějakých dalších opatření. Pokud to nedokážeme, potom už nemá smysl žádná snaha, žádná práce, žádná invence. Není totiž pro koho ji dělat. Proto též mi připadají takové starosti jako: lidská práva, registrovaná partnerství, feminizmus, evropský sociální stát, důchodový věk, obchodní marže lékáren atd., jako starosti lidí, kteří na Titaniku hrají fleka a zajímá je kárové eso.

reklama
6972 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(1049an, 15.1.2006 16:13:22)
Odpovědět
Tento článek mi připadá jako skrytá církevní propaganda. Proč by měla být idea liberální svobody "zbloudilá" a "zhoubná". Je to prostě idea, stejně, jako má někdo křesťanskou ideu že musí plodit potomky jak na běžícím pásu. Plození dětí "na společenský nátlak" snad autor ani nemyslí vážně. K tomu, zda žena po deseti letech užívání hormonální antikoncepce může nebo nemůže rodit zdravé děti se již mnohokrát vyjádřili lékaři, takže "pochybování" autora článku není na místě. "Je nutno" změnit pořadí životních hodnot? O to se již u nás pokoušela církev (na prvním místě Bůh) i komunisté (na prvním místě pracující třída vedená KSČ). Životní hodnoty a prioroty jsou formovány vlivem okolí. Budu-li mít hlad, mou prioritou bude plný žaludek. Bude-li mi zima, bude to teplé šatstvo. Dnes zřejmě není rodina prioritou. Vyšší přídavky snad mohou někoho motivovat k tomu aby zplodil dítě za účelem výdělku. Budou se množit marginální minority. Proč v tom autor spatřuje "opatření v zájmu kontinuity života", to je mi záhadou, stejně tak, proč by se k nám měli ausgerechnet hned stěhovat zaostalí lidé a ničit naši civilizaci jen proto že rodíme málo. Nastěhuje se k nám ten, koho k nám pustíme, ne? Ten článek je nějaký divný. Cítím z něj poslance Karase a něco neupřímného.
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(zena, 15.1.2006 19:21:50)
Odpovědět
Kde bere autor nesmysl, ze po brani antikoncepce se muze zene narodit akorat tak dite ze zkumavky?

Proc , kdyz celou dobu mluvi autor=muz o zenach, popira dulezitost feminismu?
Proc si autor mysli, ze potomstvo je jen veci zen ? Kdyz ma zena 1.2 dite na hlavu kolik jich maji muzi??
Vic ? Tak proc to netematizuje??
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(Xman, 15.1.2006 20:04:24)
Odpovědět
Tento clanek je mi tak blizky, jako bych ho napsal sam. Souhlasim naprosto ve vsem, mam naprosto stejne myslenky i obavy jako autor. Nejvetsi problem ale nevidim v liberalismu a nazoru "Nejdriv se zaridit a pak mit deti", ale v emancipaci. NECHCI zenam odpirat jejich prava, a uznavam, ze mohou byt v mnoha vecech lepsi nez muzi, ale predevsim si musi uvedomit, ze pokud chceme prezit, tak mit deti neni dobrovolne, ale nutne a to za ne zadnej chlap neudela... Osobne si vazim vic zeny, ktera ma 3 deti a pracuje jako svadlena, nez zeny, ktera nema zadne, ale ve 45 letech je reditelkou nejakyho podniku. Pokud ta druha nemohla mit deti, je mi ji velice lito, pokud mohla, prozila zbytecny zivot.

Kdyby se tady objevila strana, ktera by mela propopulacni politiku ve svem programu, volil bych ji.
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(Jura, 17.1.2006 10:48:16)
Odpovědět
Lidí na Zemi je víc, než jich dlouhodobě bude Země schopna uživit. Současný technokratický rozvoj nevede ke zlepšování života, ale naopak k jeho zhoršování (statistiky, které neměří objem výrobků a služeb ale kvalitu života, již cca 30-40 let ve vyspělém světě klesají). V takové situaci se nikomu nedivím, že podvědomě nechce rodit své potomky - pro Zemi je to dokonce dobře. Bohužel to zatím nezjistili ve 3-tím světě a tak dále množí (rychleji než my vymíráme) a snaží se dosáhnout naší životní úrovně.
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(xx, 19.1.2006 8:29:30)
Odpovědět
Myslim ze jde predevsim o toto. Prodluzuje se vek, lide ale nechteji prodluzovat vek odchodu do duchodu. Tim vznika prislisny ekonomicky tlak a z toho obava o neudrzitelnost situace.

Podivejme se na to ale z druhe strany ! Je na 10 milionu a 500 tisic lidi nema praci. Predevsim stari a MLADI !!!! Pokud se bude rodit vice deti a zaroven prodluzovat delka zivota, k cemu to povede ? Nenastane nahodou problem s nezamestnanosti a ti ekonomicky aktivni, nebudou to mit jeste tezsi, protoze k tem stale rostoucim poctum starych lidi budou muset zivit jeste rostouci pocet mladych bez prace ?
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(chlap podčlověk, 19.1.2006 8:54:27)
Odpovědět
Velkou roli ve věci malého počtu zakládaných rodin hraje čím dál známější skutečnost nevymahatelnosti práva otců při případném rozpadu rodiny. Děti jsou navzdory zákonům a mezinárodním úmluvám svěřovány prakticky výhradně matkám a otec nevymůže ani to, aby své vlastní děti viděl, pokud si to Matka děté nepřeje. Matkou a soudy je pouze finančně odírán.

Bohužel, společenské proměny se nijak nedotkly masového odtrhávání dětí od otců soudkyněmi.
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(Heřman, 19.1.2006 9:27:50)
Odpovědět
S autorem plně souhlasím. Jako by mi četl myšlenky. Přispěvatele jednostranně slepě vedených komentářů považuji za duševní chudáky. Jenom na okraj k věku ženy-rodičky. Lékaři doporučují věk pro (zejména 1. dítě) mezi 23-27 rokem, kdy jsou nejprůchodnější porodní cesty. Hnidopichům se omlouvám, pokud jsou tato čísla +/- rok. Samotná délka užívání antikoncepce asi nemusí mít vliv na zdraví ženy, potažmo plodu, ale problém vidím někde jinde. Žena, jak je mi zámo, přichází na svět s omezeným počtem vajíček (zárodků), narozdíl od muže, kterému se spermie tvoří až do vysokého věku. Od prvních měsíčků až do menopauzy dozrává měsíčne jedno vajíčko. Čím déle byl zárodek v ženském těle, tím déle byl vystaven všem negativním vlivům působícím na člověka. Proto se s přibývajícím věkem ženy zvyšuje riziko narození zdravotně poškozeného dítěte. Pokud je tu nějaký lékař, budu rád, když mé informace potvrdí, vyvrátí nebo upřesní.
Myslím si, že žena, která plánuje mít "někdy" dítě, by s tímto neměla dlouho otálet, zejména když k tomu má dobré sociální podmínky. Žen, které nemůžou mít děti, i žen, které nechtějí mít děti je mi upřímně líto.
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(Helena, 17.4.2007 21:48:48)
Odpovědět
Co to placate?

Co jste to kde cetl? Proboha,ze zeny maji rodit mezi 23 a 27? Protoze maji nejpruchodnejsi RODIDLA; clovece, mel jste v zivote uz neco s zenou? jste proste blbec, ktery neni schopny precist si zaklady anatomie pro 8. tridu. Jen se klidne rozcilujte,zrejme nevite o cem je rec.
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(Bobby, 28.1.2006 4:45:14)
Odpovědět
Národ vymírá, zachovejte paniku!
Jo ubýváme. je to tak. Ubývají Češi, ubývají Němci, ubývá většina národů Evropy. Naši chlapci v parlamentě se ale velice mýlí, když si myslí, že zvýšením přídavků pomohou zvýšit porodnost. Prosím vás, vy kdo máte děti, řekněte upřímně, copak jste si je pořizovali proto, že jste chtěli dostat porodné a přídavky? Vzpomeňte si, jak to tenkrát bylo? ... Co? Aha, ne žádný prachy v tom nelítaly. U mně taky ne.

Prostě se rodí málo dětí a důvodů je hodně, většinu autor uvedl v článku. Kolik má kdo dětí je většinou - krom případů, kdy to nejde ze zdravotních důvodů - jeho svobodná volba. Někdo víc, někdo míň, někdo žádné. Myslím, že se s tím nedá nic dělat. nemůžeme přece přijmout zákon o povinném plození dětí a nemůžeme ani uzákonit tak vysoké přídavky, aby se děti rodily proto, že by to bylo pro jejich rodiče ekonomicky výnosné. Nejen proto, že takové přídavky by musely být obrovské, ale hlavně proto, že by to byl naprosto zvrácený přístup.
Pokud nakonec Češi vymřou a na jejich území budou žít lidé jiného jazyka a jiné kultury bude to smutné, ale nikterak neobvyklé. Před Slovany zde žili germánské kmeny, a před nimi Keltové. Zmizeli Ketlové i Germáni, možná z České kotliny a moravských úvalů zmizí i Slovani. Určitě to nebude hned, určitě se toho nikdo z nás nedožije. Stane-li se to, svět půjde dál, jako šel dál i po tom, co tady zemřel poslední opravdový Kelt.
Re: Češi hrozivě vymírají! Už brzy tři babky na jednu vnučku!
(Helena, 5.3.2006 15:18:41)
Odpovědět
Pište si co chcete, ale nikdo na světě mě nedonutí, abych si zmrvila kariéru nějakým pitomým děckem...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama