reklama
reklama

Můžeme komunistu vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?

Autor: Marek Skřipský | Publikováno: 22.11.2005 | Rubrika: Ostatní
Ilustrace

Dámy a pánové,

rád bych vám poděkoval za vaši přítomnost před sídlem marťanů, kde jsme se sešli, abychom vyjádřili své přesvědčení, že komunismus není politickým názorem, nýbrž charakterovou vadou.

Protože dnes máme sedmnáctý listopad, rád bych úvodem svého projevu vzpomněl na památku českých studentů, kteří roku 1939 odvážně vyjádřili nesouhlas s nacistickou okupací naší vlasti, za což je následně stihla krutá perzekuce. Jako student jsem hrdý, že to bylo právě české studentstvo, které se postavilo ozbrojené německé moci, a to v době, kdy právě komunisté prohlašovali druhou světovou válku za imperialistickou provokaci anglo-francouzského bloku, v době, kdy Klement Gottwald z moskevského exilu ostouzel československou zahraniční armádu a v době kdy platil neblaze proslulý pakt Ribbentrop – Molotov, na nějž dnešní komunisté tak rádi zapomínají.

Naši komunisté se vůbec rádi ohánějí svými válečnými zásluhami, které však zdaleka nejsou takové, jak uvádějí. To je třeba konečně nahlas říci.

Těžko vám dnes sdělím něco nového. Nevím, zda mám opakovat, že to byli právě komunisté, kteří tuto zemi hrubě poškodili.Je asi zbytečné uvádět tisíce a tisíce lidí, kteří byli komunismem více či méně poškozeni. My to víme a komunisté také. Přesto jsou na své řádění patřičně hrdí, když se scházejí u hrobu Klementa Gottwalda a na svých shromážděních volně distribuují podobizny Stalina, Lenina a dalších masových vrahů.

Bylo by proto legitimní a slušné, kdyby se všechny demokratické strany napříč politickým spektrem shodly na jednom – na zastavení komunistické myšlenkové ofenzívy a na zákazu KSČM, o níž se lidovecký politik Kalousek trefně vyjádřil jako o zločinecké organizaci.

Jenomže se tak neděje. Zvláště urputnost s jakou ČSSD vystoupila proti návrhu pravicových senátorů postavit hlásání komunistické ideologie mimo zákon, člověka zaráží.

Premiér Paroubek dokonce označil návrh tohoto zákona za stupiditu. Jak jinak než přízní vládnoucí sociální demokracie ke komunistům se dá vysvětlit nesmyslný policejní zákrok proti antikomunistům na prvního máje? Pan Paroubek si chce nejspíš své potenciální spojence z rudé planety náležitě naklonit, a tak se s nimi přátelsky poradil před svým odjezdem do Číny a několikrát vystoupil proti kritikům KSČM.

Abych však nemluvil výhradně negativně, musím ocenit občasnou snahu komunistů o pobavení národa. Anekdoty jako „KSČM je demokratickou stranou“ nebo „kubánský model je v lecčems inspirující“ jistě přispěly k nejednomu úsměvu na líci myslícího člověka.

Dámy a pánové, dnes už to skutečně záleží jen na naší společnosti. Komunisté už nemají svého mocného patrona, Sovětský svaz. Ten se definitivně zhroutil, poté co byl poražen nesmlouvavým anglo-americkým konzervatismem. Pád východního bloku jistě uspíšilo i to, že osmdesátým létům nechyběly osobnosti jako Ronald Reagan, Margaret Thatcherová nebo Augusto Pinochet. Jistě není náhodou, že všichni tři jmenovaní jsou dodnes hystericky kritizováni levicí celého světa.

Dovolte mi na závěr jeden citát. Jeho autorem je jeden konzervativní vlastenec, který se o pád komunistické říše zla přičinil nejvíce. Jde o Ronalda Reagana,který kdysi řekl:

„Rozhodnete-li se nazvat komunistu lhářem, musí se vás nakonec vždy zmocnit pocit marnosti. Jak můžete urazit prase tím, že ho nazvete prasetem? Komunisté se necítí vázáni naší morálkou. Říkají, že jakýkoliv zločin…je morální, pokud pomáhá prosadit věc socialismu.“

Děkuji za pozornost.

Marek Skřipský

projev z protikomunistické demonstrace Mladé pravice 17. listopadu 2005

reklama
2307 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Můžeme komunisru vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(Jay, 22.11.2005 12:04:10)
Odpovědět
Jen si povídej ... Preference rostou, a díky takovým jako jsi ty, kteří metají špínu kolem sebe, a zapomínají, že nejvíce té špíny ulpí právě na nich samých, jednou i ty volby vyhrajeme.
Re: Můžeme komunisru vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(Daniel Makay, 22.11.2005 12:44:48)
Odpovědět
Moc dobrý projev, dík.
Panu Maro Skřipskému.
(Ksakru, 22.11.2005 17:47:05)
Odpovědět
Pane Skřipský, můžete formou komentáře, velmi stručně nastínit, jak si představujete politický systém v ČR a hlavní ekonomické priority? Opravdu mě to zajímá. Děkuji.
Re: Můžeme komunistu vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(V.Neckář jewnior, 22.11.2005 22:24:04)
Odpovědět
"Těžko vám dnes sdělím něco nového. Nevím, zda mám opakovat, že to byli právě komunisté, kteří tuto zemi hrubě poškodili.Je asi zbytečné uvádět tisíce a tisíce lidí, kteří byli komunismem více či méně poškozeni. My to víme a komunisté také. Přesto jsou na své řádění patřičně hrdí, když se scházejí u hrobu Klementa Gottwalda a na svých shromážděních volně distribuují podobizny Stalina, Lenina a dalších masových vrahů."

Souhlas

"Bylo by proto legitimní a slušné, kdyby se všechny demokratické strany napříč politickým spektrem shodly na jednom – na zastavení komunistické myšlenkové ofenzívy a na zákazu KSČM, o níž se lidovecký politik Kalousek trefně vyjádřil jako o zločinecké organizaci."

Naprostý nesouhlas. V demokracii mají právo na existenci i nedemokratické názory. Navíc si nemyslím že KSČM představuje nějaké ohrožení pro českou demokracii.

"Jenomže se tak neděje. Zvláště urputnost s jakou ČSSD vystoupila proti návrhu pravicových senátorů postavit hlásání komunistické ideologie mimo zákon, člověka zaráží."

Zelený (it s my party) Štětina je pravičák?

"Abych však nemluvil výhradně negativně, musím ocenit občasnou snahu komunistů o pobavení národa. Anekdoty jako „KSČM je demokratickou stranou“
Ono je to trochu složitější KSČM je formálně demokratickou předseda strany a vedení je voleno v demokratických tajných volbách. Pro srovnání ve Francii funguje Le Penova Front National na vůdcovském principu z čehož byla ohromná švanda když se odtrhla ta skupina okolo Megreta. Soudy si dlouho lámali hlavu která Front National je ta pravá :-)) Ale zpět k našim soudruhům přes tuhle výše zmíněnou fasádu demokratičnosti většina členů KSČM (prostatičtí staříci nad 70 let) jsou nostalgici po minulém režimu kdy byl rohlík za padesátník a mlíko za tři kačky a min se kradlo a vraždilo.

„kubánský model je v lecčems inspirující“ jistě přispěly k nejednomu úsměvu na líci myslícího člověka."
Pro nás asi ne ale třeba pro takové Kolumbijce nebo Bolivijce kdo ví?

"Dámy a pánové, dnes už to skutečně záleží jen na naší společnosti. Komunisté už nemají svého mocného patrona, Sovětský svaz."
A díky Bohu, Jehovovi, Aláhovi, Šivovi (dalši si doplnte dle své osobní preference ) za to. Což ale btw ukazuje nesmyslnost a absurditu akcí pořádaných Mladou pravicí.

"Ten se definitivně zhroutil, poté co byl poražen nesmlouvavým anglo-americkým konzervatismem."
Dost zjednodušené kdyby byl v Kremlu místo Gorbyho nějaký neostalinista tak by ta kobyla tak snadno nechcípla.

"Pád východního bloku jistě uspíšilo i to, že osmdesátým létům nechyběly osobnosti jako Ronald Reagan, Margaret Thatcherová nebo Augusto Pinochet. Jistě není náhodou, že všichni tři jmenovaní jsou dodnes hystericky kritizováni levicí celého světa."

Maggie a Ron byli demokratičtí politici z mandátem vzešlým z demokratických voleb. Pinochet byl diktátor z rukama od krve i když pravda ve srovnání s jinými milci Západu (Mobutu, Suharto koneckonců i Ceausescu) to byl docela hodnej pán.

"Dovolte mi na závěr jeden citát. Jeho autorem je jeden konzervativní vlastenec, který se o pád komunistické říše zla přičinil nejvíce. Jde o Ronalda Reagana,který kdysi řekl:

„Rozhodnete-li se nazvat komunistu lhářem, musí se vás nakonec vždy zmocnit pocit marnosti. Jak můžete urazit prase tím, že ho nazvete prasetem? Komunisté se necítí vázáni naší morálkou. Říkají, že jakýkoliv zločin…je morální, pokud pomáhá prosadit věc socialismu.“ "

Dovolte mi menší parafrázi. Rozhodnete li se nazvat (některého) konzervativce lhářem, musí se vás nakonec vždy zmocnit pocit marnosti. Jak můžete urazit prase tím, že ho nazvete prasetem? Konzervativci (někteří) se necítí vázáni naší morálkou. Říkají, že jakýkoliv zločin…je morální, pokud pomáhá prosadit věc tradičních konzervativních hodnot.
Třeba vyhodit do luftu pár potratových klinik a zastřelit gynekoložku.
Re: Můžeme komunistu vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(Ondřej Slačálek, 23.11.2005 2:48:53)
Odpovědět
Kolega Skřipský píše, že "komunismus není politickým názorem, nýbrž charakterovou vadou". Tento typ psychologizace a morální anihilace politických názorů mě vždy znejistí, ale v tomto případě implikuje velmi znepokojivou otázku: Vzhledem k tomu, že v českém prostředí bylo vždy mnohem větší procento stoupenců "komunismu" (respektive komunistické strany) než v jiných zemích (a to i v době, kdy to bylo a je záležitostí politické volby a ne individuálního prospěchu, tedy v první republice či dnes), znamená to, že český národ je "charakterově vadnější" než jiné národy?

To je od českého vlastence Skřipského věru zvláštní teze... :-)
Rudý nebo hnědý,
(Obelix, 23.11.2005 8:11:52)
Odpovědět
svinstvo zůstává svinstvem. Každý má morální právo komunistu odstranit. Bohužel morální právo a paragrafy se nekryjí.
Re: Můžeme komunistu vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(Petr S., 23.11.2005 10:36:14)
Odpovědět
doporučil bych p. Skřipskému knihu T.Pasáka "17.listopad a Univ.Karlova", najde tam víc munice proti komunistům a jejich názorům po paktu Molotov - Ribenntrop, kdy podle nich Němci vlastně nebyli ani tak nacisté ale hlavně němečtí soudruzi. Pár let sem jí už neměl v ruce,ale jestli se nemýlím, najde tam i kritické komentáře exilového vedení KSČ ke student.demonstracím - jejich hodnocení nebyla tolik vzdálená těm, které prezentovala německá správa.
Re: Můžeme komunistu vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(Svatoslav, 23.11.2005 10:49:38)
Odpovědět
A já, trouba, jsem si myslel, že - podla M.Zemana - jsou v ČR blbí pouze novinář. Zdá se, že jsou to i další pisálci.
Mladá pravice, MK a spol....
(Bořivoj Horský, 23.11.2005 13:42:18)
Odpovědět
Když tady pan student Skřipský mluví o těch charakterových vadách...
Všimli jste si někdy určité podobnosti-co do patetičnosti, zideologizování myšlení atd... mezi lidmi typu Mladá pravice, Mladí konzervativci a někdejšími (50.léta) a nynějšími (např. KSM) stalinistickými práčaty? Napadlo Vás někdy, proč do sebe tolik šijí?Nepohybují se na jedné rovině "myšlení"?Není to boj o píseček ideologie?Argumentačně i inteligencí mi přijdou tolik blízcí...
Re: Můžeme komunistu vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(Bořivoj Horský, 24.11.2005 10:06:00)
Odpovědět
M.S.:Mně nevadí, že jste student, nebuďte tak vztahovačný...ikdyž na druhou stranu nejsem rád, že na FF UK jsou přijímáni lidé typu Mladá Pravice nebo KSM...( obojí je tam zastoupeno), to je ale věcí buržoazního školství...
Jinak jakožto materialista jsem si vědom, že "nestranickost" pohledu je idealistický, nekonkrétní blud, navíc jsem to nikde o sobě nikde netvrdil, tak mi, prosím, nepodsouvejte věci, které jsem nepsal..
Re: Můžeme komunistu vůbec urazit, když jej nazveme prasetem?
(Jiří, 25.11.2005 8:11:45)
Odpovědět
Tak jsem si to celé přečetl a sděluji: BUDU VOLIT KOMUNISTY !
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama