reklama
reklama

Jak písničkář Klus na kdekoho flus

Autor: Petr Paulczynski  | Publikováno: 17.4.2012 | Rubrika: Polemika
Ilustrace

Jako kometa na hudebním nebi se objevil fenomén Klus. Poprvé jsem si ho všiml jako partnera jiné mladé hvězdičky Ewy Farné. Moc tento druh hudby nesleduji, ale Tomáš Klus nešel přehlédnout.

Docela vtipný textař a skladatel totiž koukal za každým rohem. Došlo to tak daleko, že jeho Pánubohudooken jsem si dokonce stáhl z iTunes a investoval tak 0,99 Ojro.

Zdá se, že tomuto sympatickému chlapci z náhlého úspěchu narostl hřebínek, zvláště poté, co kdosi napsal, že je to pokračovatel Karla Kryla. Jako pamětník Krylova písničkářského odboje prohlašuji, při vší úctě k páně Klusově talentu, že autor tohoto přirovnání se asi pomátl na rozumu.

Srovnávat mediálně populární častušky s texty jakoby sebranými z titulků novin, zavání svezením se na vlně mediálního rozhněvání se na poliitické poměry. A hlavně, nezapomněl se obout do kdekoho a taky do Klause. Tím si zajisté získal nehynoucí popularitu, najmě u jistých mediálních skupin a zařadil se tak po bok jiných současných hvězd jako jsou pánové Smetana a Týc. Už jsen schází aby některého z nich někdo nominoval na Hrad.

Srovnání Kluse s Krylem může napsat jen úplný pako. Krylův odpor proti okupaci Československa a Klusův flus na establishment a na Klause zvlášť, je proti Krylovi nebe a dudy. Krylovy texty dodnes honí člověku mráz po zádech. Klusovy texty honí jeho narostlé ego a pochybuji, že budou za 40 let někomu honit po zádech mráz. Copak laciný textík, v němž vzpomene Kalouska, Béma, Janouška, Mrázka a vůbec bandu kmotrovskou zaujme někoho mimo pracovitých lidiček z Holešovské výzvy a pár tvůrců veřejného mínění z medií?

Po udělení všech možných cen už zbývá je jediné. Stejně jako Kryl zazpívat před plným Václavákem až vypukne Holešovská revoluce. Redaktor LN Pavel Klusák vyjádřil i můj názor na populárního zpěváka Tomáše Kluse: Svůj k svému: zmatená Holešovská výzva našla svého barda.

P.S Nešlo by místo srovnání s Krylem provést jiné srovnání? Protože Klusovy agitky jsou stejně ubohé jako Laufrova oslavná píseň na agenta-kapitána Minaříka? Jo a taky by ten Václavák mohli přejmenovat na Klusovo náměstí, protože "takjetospravnetaktomusibyt". A Klus na Hrad!

Čtěte také: 

Po „Vyměňte politiky“ jdou ostří hoši z Pobřeží slonoviny, Holešovská výzva získala do svých řad Tomáše Kluse. Co bude dál?

 

Moje „Antiholešovská“ výzva – pro všechny odpůrce demonstrací 

Jak se z Popelky stal Hloupý Honza

Klíčová slova: Holešovská výzva
reklama
5514 čtenářů | 31 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(youngster, 17.4.2012 3:41:22)
Odpovědět
Nejlépe to kdysi vyjádřila jakási bardka Hana Zaňáková, vulgo Lucie Bílá: "Pan profesor nám to vysvětlí!"
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Marian, 17.4.2012 7:46:15)
Odpovědět
Myslím, že jste příliš hysterický, pane Paulczynski. Stacv společnosti je i díle pana Klause, který je vyjmenován vedle dalších otců - rozkradatelů. V písni mladého zpěváka mi spíš chybí jasné odsouzení Havla a jeho politiky, která hlavně může za morální marast a zlodějské manýry, cigošskou zvůli a fízláckou svinskost, jimž dnes musíme čelit. Za to Klus nemůže!
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(děd, 17.4.2012 8:07:25)
Odpovědět
Paluczynski, každá častuška nebude podle vašeho gusta, jako ta Parkanové !
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Radek3, 17.4.2012 8:40:30)
Odpovědět
Klus flus směr Klaus.
Paulczynski flus směr Klus.
nevkus.. hnus.. mediální famulus ..

Paulczynski, kdyby někdo, dle mého názoru ne příliš chytrý, nepřišel se srovnáním Kluse a Kryla, na čem byste postavil svůj MP článek? Je mi jasné, že pana profesora Klus naštval a bylo vaší povinností reagovat.. Ale máte to čím dál těžší.. že ?
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Čené svědomí, 17.4.2012 9:03:58)
Odpovědět
Paulczynski to se ti zase cosi povedlo!
Nevíš proč jsem si asi vzpomněl na Jakeše?
Uvědom si, že jste v pr*deli a končíte, ne se slávou, ale s ostudou! Ale takovým, jako ty to zřejmě ještě nedošlo! Vy to pochopíte až na Mírově v teplácích.
Ne Klus, ale ty a ta Ttvoje partaj na nás, nejen flusla ale přímo sr*ala celou dobu. A jediný kdo je tady pako jsi ty a tobě podobní!
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Jirka, 17.4.2012 9:50:36)
Odpovědět
Správně, soudruzi komentátoři! Kdo flusne na Klause je hrdina! Není ten Klus kapitán Klos?! A co na to trpaslíci?
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(radek3, 17.4.2012 11:06:44)
Odpovědět
Jirko uklidni se.. Pokud vím, tak na Klause nikdo neflusl. V písničce je akorát něco o plesnivějícím Hradu..

Myslel to asi nějak takto:
http://www.velkyzpevnik.cz/zpevnik/dobes-pavel/pisen-o-starobylem-hradu

Znáš tu pohádku Císařovy nové šaty? Jsme v podobné situaci Jirko. Obdivně vzdychejte dál nad mocnářem. A písničkář ať si zpívá co vidí .. ne co si přeje vidět vrchnost a lokajstvo.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(děd, 17.4.2012 12:36:39)
Odpovědět
Už jste viděl klidného fanatika ?
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(teo.torriatte, 17.4.2012 10:35:07)
Odpovědět
Hlásím se k tomu, že jsem pako. Jinak T. Klus je určitě lepší muzikant, než byl Kryl ( jeho ctitelé určitě odpustí ). T.T.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(radek3, 17.4.2012 11:10:35)
Odpovědět
Nemyslím, že jsi pako .. Instrumentálně je to tak.. Ale síla Krylových písni je někde jinde..
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(teo.torriatte, 17.4.2012 16:41:34)
Odpovědět
Určitě je T.K. jinde. Ale protože jsem poněkud mladší, hodnotím to už možná s odstupem. Jinak Krylových pozdějších názorů si dost považuji. T.T.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Hrom, 17.4.2012 12:03:29)
Odpovědět
Zvláť ta pasáž, kde kritizuješ pracovité holešovské, od tebe, modrého netáhla sedí, Paulczynski.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(julián, 17.4.2012 12:19:41)
Odpovědět
Nač ta dehonestace? Karel Kryl byl ve svém odporu k mocným nenapodobizelný ale také téměř osamocený, Proč srovnávat? Klus je mladý člověk, neberte mu chuť se písní vyjadřovat ke zvůli současných mocných. Nebo by vám líp vyhovovalo, aby byl zticha jako ostatní a neburcoval?
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Radek3, 17.4.2012 13:48:10)
Odpovědět
Přesně tak, to by jim vyhovovalo .. Nevěří lidem, že si dokážou přebrat kvalitní písně a texty od podbízivého a servilního braku.. přitom to lidé dokázali za komunistů a dokážou to i nyní. Kolik příznivců měl za komunistů Pavel Liška neblahé paměti a kolik jich měl Karel Kryl nebo Jaroslav Hutka?
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(dany, 17.4.2012 13:37:46)
Odpovědět
I autor je člověk chybující a tento moc příznivců nemá!Rozhodně méně,než Tomáš Klus.Je spousta lidí,kteří by byli rádi,kdyby Klusové a jim podobní neexistovali a ti si platí podobné votroubky,kteří píší podobné blitiny.
Nech se vyšetřit!
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Radek3, 17.4.2012 13:50:39)
Odpovědět
Tento autor je člověk chybující v podstatě pořád ..
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(kenyh, 17.4.2012 14:12:21)
Odpovědět
Kdyby K K žil asi by ty jeho písničky neopěvovaly dnešní rádoby rozpočtově zodpovědné vládce /korupčníky/. Autore připadáš mi jako rektální turista.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Elis, 17.4.2012 14:25:49)
Odpovědět
Autor to napsal velmi pěkně. Pan Klus je mladý nezkušený člověk, který nemá právo soudit tady poměry. Především ničemu nerozumí,protože patří ke skupině našich rádoby umělců,kteří nemají čas se zajímat o každodenní život. Odchytávají kavárenské kecy a ty pak vydávají za své názory. O skutečném životě,ve kterém se musí každý den ráno vstát a jít do práce,neví nic. Ráno a dopoledne vyspává večerní flámy a pak jde do putyky a vypouští moudra. Nemám mu to zazlé,ale je to ještě mlíčňák. Ale drzej!
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(radek3, 17.4.2012 16:05:06)
Odpovědět
Elis je dobrým zvykem, když cituješ z jiného článku, tak to ve svém příspěvku uvést.. Dal bych na to krk, že cituješ Rudé právo, vydání tak kolem Palachova týdne v roce 1989.. nebo se pletu ?? Autora si netroufám hádat, takové bláboly psal pro Rudé právo nejspíš někdo přímo pověřený STB nebo příslušným oddělením UV KSČ. Poslouchej nebyla jsi to Ty ? ..
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(teo.torriatte, 17.4.2012 16:45:41)
Odpovědět
No možná že jste zapomněla doplnit běžné PS : výše uvedené je silná ironie ... T.T
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Jana, 17.4.2012 16:59:46)
Odpovědět
Něco tak pitomého, arogantního a hloupého jsem nečetla. Kde berete tu odvahu tvrdit, že žije jak píšete a že nemá právo na veřejné projevení svého názoru.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Elis, 18.4.2012 8:11:20)
Odpovědět
Chápu vaše nenávistné reakce. Jste jistě také mladí. Já vám Klůse neberu. Jenom říkám,že jej vynesla na výsluní pravdoláskařská vlna. On totiž plive přesně tím směrem kam chtějí pravdoláskaři. Sami si ceny vyhlašují a sami si je udělují ! Nic proti tomu, ale ne za moje koncesionářské poplatky!!! Chlapec Klus to rychle pochopil a přizpůsobil se. Ostatně není sám, takových rádoby umělců je dnes většina! A vy jim to baštíte!
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Radek3, 18.4.2012 12:26:52)
Odpovědět
Nevím komu co baštím Elis, ale tobě to rozhodně nebaštím.. Nezávidím ti. Je mi jasné, že lidi, kteří jsou placení za ostrahu mediálního obrazu pana profesora to mají čím dál tím těžší. Nyní mají za úkol útočit na písničkáře.. stojí vám to za to ?
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Radka 1, 18.4.2012 15:49:22)
Odpovědět
A za čí mediální ostrahu jste placen vy, Radku 3,
Předpokládám, že vy kopete za Holubovou, Krause,
Koháka, Peheho a další a další náš pravdoláskový
"výkvět". Je těch lhářů víc než dost.Taky věřím,
že vaše idoly jsou totožné s idoly Slávka Popelky, to také hovoří samo za sebe jste směšný a ubohý a pozor: nenávist škodí zdraví !
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Radek3, 18.4.2012 20:27:14)
Odpovědět
Já kopu sám za sebe. Víte, v těch příspěvcích to poznáte, že je někdo tlačí až z paty, chybí jim logika a kontinuita názoru.. je to vždy jenom výštěk proti tomu, kdo nesouhlasí a kdo nejcitelněji zasáhl chlebodárce toho kterého mediálního prostituta.. Jsou to nešťastníci.. Někteří jsou ovšem do velké míry i zmanipulovaní fanatici. S těmi je to ložitější.. Jak se situace Klause a jeho mocenské konstrukce zhoršuje, je čím dál obtížnější hájit jeho činy.. A to se teprve to nejhorší provalí..
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Vox, 17.4.2012 21:43:33)
Odpovědět
Co umělec to potencionální lump.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(antonín, 18.4.2012 2:27:11)
Odpovědět
Souhlasím s článkem, protože srovnávat K.Kryla s p. Klusem jednoduše nelze, protože si může zpívat cokoli proti vládě, či prezidentovi a to všechno beztrestně. Víme dobře, že Kryl musel emigrovat, pokud nechtěl strávit léta v kriminále, a vězte, že by neměl tak fešácký kriminál, jako Havel.Už to by Klusovi mělo být podezřelé, že ho jako ikonu zvou na protivládní demonstraci. Jestli si myslíte, že s levic. vládou se budeme mít lépe, tak se pletete. Jen budou zadlužovat budoucnost mladých.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Marie, 18.4.2012 11:01:17)
Odpovědět
Je to pro mladého Kluse velká pochvala,píchl do vosího hnízda a to se otřáslo.Už to není co to bývalo, pryč je Nohavicova pokora a obdiv pro modré.Mladí mají svůj rozum a držím jim palce.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(uška, 18.4.2012 15:47:58)
Odpovědět
Já taky a ještě bych doporučila panu autorovi,aby se taky předvedl,když tak rád kritizuje.Možná by se jeho výtvor dal i poslouchat.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(dino, 18.4.2012 12:20:16)
Odpovědět
Pan Paluczynski zvrací mimo mísu. T.Klus nemůže za to, že ho někdo srovnává s K.Krylem. Navštívil jsem jeho koncert a přesto, že jsem o mnoho starší mu velmi fandím. Mladý, chytrý, schopný improvizátor a skromný člověk. Pan Paluczynski by se hodil k psaní do rudého koutku.
Re: Jak písničkář Klus na kdekoho flus
(Radek3, 18.4.2012 12:30:51)
Odpovědět
Proč do rudého..? Tak jak někteří hudebníci a zpěváci svojí tvorbou mažou hranice mezi žánry, autor smazal hranici mezi modrou a rudou ..
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama