reklama
reklama

Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky

Autor: Světla Prokešová | Publikováno: 30.1.2012 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

V rámci „boje proti šedé ekonomice“ bude postihovat švarcsystém. A jaké jsou k tomu důvody? Prosté, vláda si postavila rozpočet, na který nemá. Málo vybírá na daních. Tak místo toho, aby dokázala vybrat daně od těch, kteří jim pravidelně unikají, bude urputně pronásledovat zaměstnavatele, kteří využili možnosti, jak se v některých případech zachránit a koneckonců taky zachránit své zaměstnance tím, že je propustili a znovu na „živnosťák“ přijali do práce zpět. Kdyby tak neučili, tak by řada zaměstnanců skončila na úřadech práce, což by rozpočet stálo mnohem víc.

Snadná kořist, dalo by se říct. Stát totiž dlouhodobě nedokáže vybrat daně tam, kde to již tak jednoduché není, a to od našich oblíbených Vietnamců. Ale to dnešní téma nebude.

Drobní živnostníci, třeste se

Kdo vlastně jsou ti, jejichž práce fyzické osoby vykazuje znaky závislé práce podle zákoníku práce, ale je konána na základě živnostenského oprávnění nebo jakékoliv smlouvy podle občanského zákoníku, a tudíž bude se posouzena jako nelegální práce? Herci, pracovníci v médiích a hojně také „ajťáci“ a mnozí další. Outsourcing je naprosto běžná záležitost, kterou řeší spousta firem dodávání činností, které z nejrůznějších důvodů sama dělat nechce, nemůže či neumí. Prostě si na danou činnost najme někoho, kdo to umí, či je ochoten danou práci vykonat. A ta osoba (protože teď neřešíme, že externě pracuje firma, ale jednotlivec), není chráněna ničím jiným než smlouvou se svým zákazníkem. Ocitá se v rovině dodavatele, který plně odpovídá za to, co prodává – práci, vědomosti, produkty. Takovýto vztah má pro OSVČ spoustu nevýhod a odpovědností včetně rizika nesplacených faktur, naopak pro odběratele zase mnoho výhod, včetně přenesení povinnosti platit daně a sociální a zdravotní pojištění na OSVČ.

Tlak na zaměstnavatele v tomto případě vypadá jako středověký hon na čarodějnice a totálně mizí možnost svobodné volby.

Velký bratr – vláda totality

Inspektoři často chodí na prověrky na základě udání od konkurence nebo nespokojených či nějak ublížených současných či bývalých pracovníků. Jsem z generace, která zažila špiclování „uvědomělých“ občanů jako záslužný čin. A děsí mě, že donášení, pomluvy a sledování jsou legalizovány vládou. Chybí mi jen ideologie, která by alespoň trochu danému chování dávala nějaký pokus o „etický“ rozměr“. Metody velkého bratra - použití mobilních kanceláří s laptopem, tiskárnou, skenerem, připojením k internetu a GPS, připomínají specializovaný krimitým sledující nebezpečné mafiány. Jenže stále mluvíme o řádných a svobodných občanech tohoto státu.

Ten by měl pokorně požádat občany o peníze, ne se k nim stavět jako k loupežníkům a potenciálním kriminálníčkům. J e to totiž právě stát, který nevybírá daně, ale výpalné. Výpalné za to, že smíte vůbec existovat. Daň za možnost žít, pracovat jíst a množit se.

Že rybka páchne od hlavy, je jasné. Současná koalice, která seznala, že má neprůstřelnou většinu, přijímá zákony a rozhodnutí, které ovlivní život v naší zemi na dlouho. A, bohužel, tento konec demokracie se prolíná nejen do nesmyslných nařízení, ale především do atmosféry ve společnosti, kdy se bezútěšně vracíme zpět. A to je, myslím, mnohem horší.

Čtěte také:

Odboráři, živnostníci vás živí a proto ruce pryč od nich

Vyvolá Kalousek rozkol v koalici? ODS proti vyššímu zdanění OSVČ

Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?

reklama
4026 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Brabec, 30.1.2012 4:45:37)
Odpovědět
Jaký stát ? Konkrétně Kalousek
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Fiter, 30.1.2012 7:25:24)
Odpovědět
Speciálně pro vietnamce bych nařídil fiskální pokladny.Nenajdete jediný vietnamský kšeft (a že jich je)kde by brali platební karty.Všude se platí hotově.Proč asi?Tito hodní vietnamci nás škubou jako husu.Proč této zlodějně stát neudělá přítrž? Naprosto stejně jako v jiných zlodějnách.Korupce jako prase,kam se podíváte.Myslí si snad voliči,že současní političtí kujoni(všichni) budou korupci potírat? Kuličky naší babičky.Počkáme si na Halu.I když se ještě nevyšetřilo PromoPro.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Šoumen, 30.1.2012 9:50:03)
Odpovědět
Jsou skupiny obyvatel, kteří se nechají škubat vietnamci za poměrně dost nízkou cenu oproti kamenným obchodům. Sice to za rok vyhodí a koupí si u nich věci nové.
Horší je však to, že za celkem přehnanou cenu si to někteří koupí v kamenných obchodech, když tento obchodník to právě od vietnamce koupí za tu nízkou cenu a přidá si k tomu svou vysokou marži, aby mohl platit nájem ze své prodejny. A že stát neumí od vietnamců vybrat daně? Tak to je otázka. Stát totiž "vůbec" neumí vybírat daně.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Blanářová Lucie, 30.1.2012 18:01:24)
Odpovědět
Zásadně u Vietnamců nenakupuju.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Šoumen, 30.1.2012 20:03:21)
Odpovědět
Tak máš dost peněz na to, abys nakupovala vietnamské věci v kamenných obchodech. Ale jsou lidé, kteří živoří na jednom platu v rodině cca kolem 10 000,- čistého. Za nájem dají třeba 7 000,- a zbytek , protože jsou celkem zdraví, dají za potraviny - sra.čky, a za levný nákup u vietnamců. Takže některým lidem se to dobře kecá.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Václav, 30.1.2012 12:15:42)
Odpovědět
Kalousek daně nevybírá. Kalousek jen za pomocí poslanců nastavuje pravidla podle kterých se daně vybírají. No a protože jsou pravidla (zákony) nastaveny tak, že je lze obcházet a vysvětlovat různě (nejsou jednoznačné), pak je příznačné, že se daně nedaří vybírat.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Šoumen, 30.1.2012 9:41:36)
Odpovědět
napsala jste to hezky - Jsem z generace, která zažila špiclování „uvědomělých“ občanů jako záslužný čin. - Já jsem také z této generace, a vadí mi to také. Ale co byste chtěla od převlečených komančů a svazáků, nyní pravičáků. Pro ně je tohle fízlování a udávání jenom pokračováním toho, co dělali dříve, před rokem 89. Stále jim to vyhovuje a budou v tom ještě více pokračovat. Znásobovat počty kamer a práskačtví se stane dobrým kšeftem, které se bude ještě odměňovat.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Václav, 30.1.2012 12:23:13)
Odpovědět
Kdyby nebylo "práskačství", tak by se nikdy nenašel zloděj, který Vám vykradl byt, vrah, který někoho zabil atd. Svědkové by nechtěli práskat- svědčit Kriminálníci by měli zelenou, neboť kolik případů je , že policie zloděje, vraha chytí při činu. Jaký je rozdíl mezi zlodějem, který Vám vykrade byt a zlodějem, který okrádá stát neplacením daní?
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Šoumen, 30.1.2012 20:09:51)
Odpovědět
Pletete si práskačství a svědectví, což je dost velký rozdíl. Podle vás bychom policii vůbec nepotřebovali a mohli bychom práskat rovnou státním zástupcům. No ale pak bychom museli podat i svědectví. No a policie, pokud by podle vás byla zachována, tak by se mohla opravdu, ale opravdu věnovat ve 100% buzeraci řidičů, kterým se dnes v médiích říká "piráti silnic" dle vyjádření "dopravního experta" pana Humla.
S těma Vietnamcema máte pravdu
(Roman, 30.1.2012 9:58:31)
Odpovědět
jejich přínos vidí pouze jistý pan Winter, který v rámci práce pro vietnamskou mafii vede česko vietnamskou společnost. Pak pár politiků, které si vietnamská mafie platí. Proč si myslíte, žš takový europoslanec za ODS Jan Zahradil chodí dělat "křoví" na vietnamské propagandistické akce? Nebo J. Dienstbier ml.? Z válsky k jiným rasám? to určitě ne....
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(DAP, 30.1.2012 10:08:46)
Odpovědět
Čajíček.
Až tady po dalších volbách nastoupí socani (zvolení obrovskou "armádou" státních úředníků, nefachčenků a prazitů všeho druhu, protože žinostník by si po zkušenostech s vládami socanů raději nechal useknout ruku, neř by je volil), teprve potom nastane to pravé kolektivní trestání živnostníků za to, že mají tu nebetyčnou drzost a živí se sami aniž by po státu něco chtěli. Přece - "Zdroje tady jsou" (myšleno tím - oškubat každého, kdo něco má a čeho v potu tváře nabyl ...) !
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(václav, 30.1.2012 12:01:35)
Odpovědět
Víte, že zákony by měly platit pro všechny. Je-li zakázán švarcsystém, pak není o čem hovořit. To jestli vietnamci porušují zákony , neznamená, že je budete porušovat i vy. Už jste viděl vietnamce na úřadu práce, nebo že by dostávali nějaké sociální dávky . Takže ruku na srdce. Švarcsystém je zhůvěřilost na které vydělávají podnikatelé, kteří mermomocí chtějí ošidit stát a přitom ještě poškozují ty zaměstnance, které k švarcsystému přinutili.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(DAP, 30.1.2012 12:52:01)
Odpovědět
Vietnamci (a jejich "respektování" dańových zákonů) a tzv. švarc systém jsou dvě zcela odlišné a nesouvisející věci. A je právěže naprostým nesmyslem, pokud se stát (neschopný vybrat daně od Vietnamců) jakkoli snaží "hojit" a látat daňové díry na všech ostatních živnostnících.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Václav, 30.1.2012 12:04:54)
Odpovědět
Nabyl jste-li majetek čestně (prací ne zlodějinou) nemusíte se o něj bát nikdo Vám ho nevezme. Socani tady už vládli a sebrali Vám majetek? tak nechte těch hloupých keců
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(DAP, 30.1.2012 12:45:35)
Odpovědět
Vy asi nebudete živnostník. Takže když něco neznáte z vlastní zkušenosti a nevíte oč skutečně jde, raději držte hubu !
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Šoumen, 30.1.2012 17:01:50)
Odpovědět
Víte ty daně v převážné většině platí zaměstnanci pracující ve firmách, kde jim jsou daně strženy při výplatě. Ona většina živnostníků si udělá daňové přiznání tak, aby platili co nejmenší daně,třeba formou sponzorských darů, že třeba koupí dcerušce Barbie dům. Dokonce se i přes Internet domlouvají jak na to, aby ošidili stát. Třeba vy jste zrovna ten živnostník, co vpořádku platí daně. Ale většina, a co jich znám se to snaží očůrat. Takže bych nechal na hlavě.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Pedrouš, 30.1.2012 16:33:33)
Odpovědět
Ovšem fakt, že stát tady toleruje něco co nesmí a na druhé straně je tady silné prokorupční podhoubí je holý fakt. Němci vždy tvrdili že Češi si neumí sami vládnout. Jejich tvrzení vychází z naší národní povahy a podmínek.
Už jsem se na to vyprd a mám klid...
(Pavel, 30.1.2012 18:43:37)
Odpovědět
20 let jsem zaměstnával ve výrobě české lidi. Firmu jsem vybudoval z nuly, nikdy žádná dotace ani st. zakázka. Když jsem loni dospěl k přesvědčení, že u těch dole i nahoře navěky budu stejně jen parchantem, který má jen na všechny strany platit a ještě se cítit jako parazit, tak jsem se na to vyprdnul, lidi poslal na pracák a barák pronajal.
Živím se burzou, kterou jsem dřív díky firmě šidil. Teď mám mnohem víc času i peněz, daně z dividend odvádím v SRN a USA. Asi to tak má být...
Re: Už jsem se na to vyprd a mám klid...
(Šoumen, 30.1.2012 20:19:55)
Odpovědět
Ano, protože jste po nikom nic nechtěl, tak vás ti zbohatlíci považovali za parazita, a vždycký to tady tak bude. Proto jste udělal to nejlepší, co jste mohl udělat. Ať se Drábek postará o ty lidi na pracáku, protože on a vláda ty nezaměstnané svojí politikou vytváří a dělá z nich otroky za pár šupů. A že platíte daně v SRN a USA? Tak to je taky asi vpořádku.
Re: Už jsem se na to vyprd a mám klid...
(Šoumen, 30.1.2012 20:27:02)
Odpovědět
Dokončení: Protože už i běžní občané odmítají platit třeba spotřební daň z pohonných hmot a DPH z potravin, a nakupují příhraničně v Polsku, SRN a Rakousku. A zvláště pak u potravin je to docela znát, protože nakupují i kvalitu, a ne nějaké separáty a sójovou mouku. Už se dokonce vypravují i nakupovací autobusy. Celkem vzato bude asi zase pro Kalouska překvapením, že se vybere na DPH ještě méně, než před jeho zvýšením, což bývá právě zákonitostí trhu. Ale to on jako chemik nepochopí.
Re: Už jsem se na to vyprd a mám klid...
(Pavel, 30.1.2012 20:33:57)
Odpovědět
Jo máte pravdu. Těch lidí mi je dodnes líto, většina byla fajn, ale koho to dnes tam nahoře zajímá ...
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Jana,Brno, 30.1.2012 18:51:18)
Odpovědět
Mě se zdá,že by chtěli vybírat tam kde bohužel nic není.To jest u poctivých občanů,kteří žijí z ruky do huby.
Re: Stát nedokáže vybrat daně u Vietnamců, tak si zasedl na živnostníky
(Pedrouš, 30.1.2012 19:47:07)
Odpovědět
..jistě, protože to je nejsnadnější
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama