reklama
reklama

Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!

Autor: Stanislav Janský | Publikováno: 23.1.2012 | Rubrika: Polemika
Ilustrace

Česká republika má dlouhodobě schodkový rozpočet v řádu 100 miliard Kč a více. „Pravicová“ vláda se rozhodla jako hlavní pilíř reforem výrazně zvýšit daně (na dvojnásobek). Místo snížení výdajů jak by snad mohl naivní pravicový volič očekávat. Tedy výrazně zhoršit kvalitu života vlastních občanů. Přesto nestačíme někdy žasnout, na co bez problémů vydává každý rok miliardy korun. Jedním z nejskandálnějších příkladů je i tzv. „rozvojová“ pomoc.

Například v roce 2010 vydala česká vláda na tuto položku 4,4 miliardy korun!! Tj. skoro 5 procent schodku státního rozpočtu šlo tímto směrem. To je zcela skandální a nemravné. Česká vláda si půjčuje a zadlužuje dlouhodobě vlastní zemi a její občany, aby mohla „poskytovat“ rozvojovou pomoc?!

Každá rozumná vláda by podobnou „pomoc“ v případě ekonomických problémů okamžitě omezila, či zcela zastavila. Pomáhat ostatní z peněz daňových poplatníků je akceptovatelné snad pouze pokud jsou státní finance v pořádku a vykazují přebytek, či je to v nějakém zájmu naší vlasti. (nicméně i zde je nabízí otázka, zda raději nesnížit daně a nenechat tuhle aktivitu na občanech a jejich peněženkách).

Máme tomu rozumět tak, že současné vládně jsou pastevci v Mongolsku, či Zimbabwe důležitější než čeští občané? Skoro to tak vypadá…

Rozvojová pomoc je v naprosté většině případů neefektivní plýtvání peněz daňových poplatníků. Mnohdy vyloženě proti zájmům dárcovských zemí.

Po mnoha desítkách let masivní Západní „rozvojové“ pomoci nemůžeme vidět hmatatelné výsledky. Většina projektů se ukázala jako neefektivní a zbytečná. Mnohdy peníze a pomoc skončila v kapsách protizápadních skupin a vlád. Pouze se vytvořila skupina úředníků a zaměstnanců různých NGO, kteří si z toho udělali příjemné a mnohdy velmi výnosné zaměstnání.

Z „rozvojové“ pomoci profitují většinou pouze zkorumpovaní úředníci na straně příjemců a dárců, na ně napojené firmy a NGO…nikdo další!

Pár příkladů, jak taková rozvojová pomoc vypadá a kde končí

Laos – Laos je komunistická země, kde stále ještě vládne reálný socialismus. Tj žádná demokracie, výrazně omezené občanské svobody atd, současně je to země, kde stále velká příjmů do státního rozpočtu pochází z rozvojové pomoci. Jelikož většina z těchto prostředků slouží k financování represivního aparátu, či v kapsách vládnoucí komunistické kliky, tak ji lze považovat za zcela kontraproduktivní. Rovněž v zemi působí řada obskurních NGO, kde si pár chytráků z Vašich peněz udělalo příjemný dlouholetý výlet.

Jako příklad uvedu osobní zážitek.

Při loňské návštěvě ve hlavním městě Vientianu. V jedné kavárně jsme se dali do řeči s jistou mladou Evropankou, která si přisedla k našemu stolu. Ukázalo se, že zde vede NGO, která má na starosti péči o „street children“ (opuštěné děti na ulici). Nicméně pokud znáte situaci v Laosu, tak víte, že tam žádné opuštěné na ulici nepobíhají. Je to dáno několika faktory. Jednak se tamější komunistický režim nikdy neuchýlil k radikálním sociálně inženýrským projektům a masovému třídnímu vraždění. (jako například v sousedním Vietnamu, Číně, či Kambodže). Dále v Laosu nejsou žádná velká města a nemohou tam tedy podobné problémy nastat. Prostě ve Vientianu na ulicích žádné dětské gangy (známé třeba z Hanoe, či Saigonu) neuvidíte. Nedalo mi to a oné dámy jsem se zeptal, kde ony opuštěné děti jsou? Na ulicích určitě ne. Začala zmateně vysvětlovat, že tu sice nejsou, ale co kdyby v budoucnu….ptám se jí, kdo to všechno financuje…to již začala být uvedená dáma mírně agresivní. Na pomoc jí přispěchala sousedka od vedlejšího stolu, Američanka středního věku s výrazem budovatelky BAMU a o šířce pasu dvou dospělých mužů a pracovnice jiné NGO. Prý jsem rasista, fašista a nechci pomáhat dětem….

Moje námitka, že je lepší být pravdomluvný „rasista“, než vychytralý parazit pak již pouze ukončila zábavnou diskusi…. Kambodža -

Kambodža je na tom podobně jako Laos, velká část příjmů do státního rozpočtu je z „rozvojovky“. Jak je taková pomoc efektivní, si ukážeme na dvou příkladech.

První je osobní zkušenost. V letadle do Phnomphenu jsem se před časem seznámil s jedním přátelským kambodžským gentlemanem, který pracoval pro kambodžskou vládu a měl na starosti právě rozvojové projekty. Následně mě dokonce pozval k nim domů na oběd. Původně jsem si myslel, že jedu na oběd do rodiny nenápadného státního úředníka, ale brzy jsem procitnul. Obrovský nový dům v pěkné čtvrti. Jeho vozový park byl rovněž pozoruhodný, čítal například Mercedes třídy S, SUV BMW, Pick up Mitsubishi Estrada a ještě Toyotu Camry pro manželku… samozřejmostí pak byly zlaté švýcarské hodinky všech členů rodiny a k obědu jsme popíjeli francouzské Chatau Mouton Latife, lahev bratru 500EUR.

Další pěkný příklad mi vyprávěl jeden bývalý idealista-zaměstnanec NGO. Ten měl na starosti jeden projekt, který financovala tuším OSN a měl zvýšit výnosy při pěstování rýže a zlepšit tak situaci kambodžských farmářů. V prvním roce slavil tento dobrý muž úspěch. Výnosy jim vedených kambodžských farmářů se zdvojnásobily. Šťastně tedy ukončil projekt s tím, že za rok přijede na kontrolu. Přijel a nestačil se divit. Většina farmářů totiž osela pouze polovinu půdy s argumentem, že jim to dá stejně rýže jako dříve a oni nemusejí tolik pracovat….ten moudrý muž pochopil, že podobná rozvojová pomoc je zbytečná a našel si normální práci v soukromém sektoru…

Palestina – pokud cestujete po území obývaném Palestinci, tak snad u každé stavby, či mostu je cedulka „financováno“ EU, či nějaké evropské země. Co na tom, že většina Palestinců je nepřátelsky naladěna nejenom proti státu Izrael, ale i Západu a tedy i České republice jako takoé. Co na tom, že podporujeme palestinské teroristy, co na tom, že podporujeme muslimský útlak palestinských žen atd….

„Czech made“ projekty

Zkoumání „ekoturistiky“ v tichomoří financováno Ministerstvem zahraničí ČR

Mnohdy se o žádnou pomoc ani nejedná, pouze o obohacení českých úředníků. Příkladem budiž tento neuvěřitelný projekt, který jsem nalezl v médiích, když jsem si dělal research k článku. Zcela obskurní projekt „zkoumání ekoturistiky v Pacifiku“, velikost projektu účelově pod hranicí, kdy se musí vypisovat veřejné výběrové řízení, zcela obskurní závěrečná zpráva. Pravdou je, že zapojené úředníky nyní údajně vyšetřuje policie pro korupci.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/cesi-psali-ostrovanum-jak-na-ekoturistiku-za-495- tisic_152834.html

Studie „proveditelnosti stavby letiště v Indonésii, opět financováno Ministerstvem zahraničí ČR

Projekt opět nese všechny prvky účelové korupce. Opět rozdělení na několik menších částek, podle všeho zmanipulované výběrové řízení, obskurní závěrečné zprávy a na závěr informace, že se žádné letiště stavět nebude… Zde snad jedna pozoruhodnost, že na celou akci mimořádně přispěl 10 mil. Kč ministr financí Kalousek. Velký to „ reformátor a šetřil“ a hlavně neúnavný zvyšovatel daní, jen si říkám proč asi. (aby bylo na podobné projekty??) Na závěr ještě perlička. Podobnou studii si již před několika lety objednalo ministerstvo dopravy a zaplatilo za ní také 11 mil Kč a dostalo úplně stejnou zprávu od velmi podobných firem. Případ opět šetří policie CR…

http://mzvcr.wordpress.com/2009/12/16/ministerstvo-zaplatilo-miliony-za-studie-stazene-z- internetu/

Výčet podobných projektů by mohl zabrat hodiny a stovky stran.

To ale neznamená, že bychom nemohli být solidární s potřebnými a chudými v Africe, či Asii. Pouze bychom tuto aktivitu měli přenechat jednotlivcům a soukromým organizacím (snad s výjimkou humanitárních katastrof v sousedních zemích, či v zemích, kde máme tradiční zájmy a vazby). Češi se ostatně do podobných aktivit aktivně zapojují a na pomoc potřebným rádi dobrovolně přispívají. Dobrým příkladem mohou být projekty katolické charity Praha, či skutečnost, že například na obnovu orkánem zničených Tater tehdy Češi přispěli v soukromých darech výrazně více než samotní Slováci.

Daně si platíme proto, aby fungovala především naše země a ve prospěch občanů naší vlasti. Nikoliv proto, aby se měli dobře zkorumpovaní komunističtí úředníci v Laosu, či palestinští teroristé….

Problémem j, že současná česká politická elita tohle nechápe. Zde nemluvím pouze o levici, která podobné nesmysly přímo miluje. Ale bohužel i o tzv. vládní pravici. Moje diskuse s několika členy zahraničního výboru na toto téma byla naprosté utrpení… oni si vážně asi myslí, že peníze rostou na stromech….

To všechno jenom potvrzuje skutečnost, že současná česká politická elita (včetně parlamentní opozice) se zcela vzdálila realitě a zájmům českých občanů. Asi je na čase je radikálně vyměnit...kdy jsou další volby? Stejně tak se musíme vrátit k podstatě pravicové politiky a tou je „malá vláda“.

P.S. Ještě drobná poznámka k pseudo argumentu zastánců „rozvojové pomoci“. Šetřit údajně nelze, protože zhruba 3 miliardy tj ca 2/3 celkové rozvojové pomoci poskytuje CR prostřednictvím mezinárodních organizací, kterých je členem jako EU, OSN apod. Nad tím zůstává rozum stát. ČR je tedy členem a nemůže do chodu těch organizací mluvit? Co dělají čeští europoslanci, či český eurokomisař? To raději v těch spolcích nebuďme….!

Čtěte také: 

Rozvojová pomoc CR v roce 2010 činila 4,34 mld Kč. To je šílenství!

Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní

 

AFRIKA: Malthusiánská past

reklama
5237 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(fiter, 23.1.2012 7:36:00)
Odpovědět
S tím se nedá než souhlasit.V žádném případě nevolit současné strany (žádné).Většina ze současných politiků jsou vypečení gauneři.Volte Petra Macha.Líbí se mi jeho postoj k EU.Kalouskovi jsem z kraje fandil.Dneska se ukazuje jako naprosto neschopný,ale o to víc vyčůranější ministr financí.ČSSD je zadlužená až po uši,proto bude slibovat naprosté absurdity aby se dostala k penězovodu a tím zamázla svoji zadluženost.Je nejvyšší čas říci současným mocipánům děkujeme,ale to už stačilo.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Brabec, 23.1.2012 12:17:38)
Odpovědět
Souhlasím, nevolit ODS, TOP a ČSSD. Já budu volit Suverenitu. Jejich ekonomický expert je V.Tlustý - považuji jej za opravdu schopného ekonoma a jeho návrhy jsou smysluplné.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(puk, 23.1.2012 21:41:14)
Odpovědět
Jsem téhož názoru. Buď Suverenitu, nebo Svobodný. V žádném případě parlamentní strany! Skutečně pravicová konzervativní není v parlamentu ani jedna! Budou-li chtít lidé pokračování současné apokalypsy, budou volit opět parlamentní strany, nebo nepůjdou k volbám.
Zřejmě,asi největší radost po volbách budou mít komunisté ...
(Dr.Holman J.,Praha, 23.1.2012 23:20:12)
Odpovědět
Čas ukázal, že socialismus, který jsme zde žili před zlodějskou revolucí v r. 1989, byl nejlepším a nejspravedlivějším zřízením, které se v naší historii, podařilo nastolit. Není jiná cesta, než že se komunisté znovu dostanou k moci. Kapitalismus má totiž naštěstí tu sebezničující vlastnost, že jeho producenti nemají nikdy dost a sami přimějí své otroky, aby je zlikvidovali.
Re: Zřejmě,asi největší radost po volbách budou mít komunisté ...
(Kalous, 24.1.2012 16:17:26)
Odpovědět
Von ten socialismus měl od začátku trochu vadu - byl to socialismus sovětského typu, importovaný bez větších úprav tvrdě z velmi zaostalé země, která byla před tím ve feudalismu a kapitalismus tam teprve začínal. Marx předpokládal jeho vznik v nejvyspělejší zemi - patrně Německu /zde byly zárodky hned tvrdě potlačeny/. Kdoví jak by to probíhalo kdyby socilaismus začal v Německu (ne národní socialismus!!!).
. Je to nemravná vláda ......
(Kereš M.,učitel, 23.1.2012 23:12:53)
Odpovědět
Dobeš, je jinak jen jedna z tragikomických figurek estrádního souboru nazývajícího se "vláda boje proti korupci a rozpočtové odpovědnosti. Jeho jednání nevybočuje z kontextu všech zvěrstev se kterými s námi experimentují. Jeden hlasem uspávačů hadů zavádí zdravotnictví jen pro bohaté, další stále hledá jak z nás co nejvíce vyždímat,aby bylo na lidumilné atrakce.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(roman, 23.1.2012 9:34:01)
Odpovědět
Souhlas, mě taky víc trápí neopravený chodník u nás v Plzni, než nějaký černoch, zvyklý žít z rozvojovky.....
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(kalous, 23.1.2012 10:19:55)
Odpovědět
Víte co ta rozvojová pomoc zachrání dětiček od smrti hladem? To by se už chudinky nemohly dál množit geometrickou řadou.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(kot, 23.1.2012 12:00:33)
Odpovědět
Osobně tomu nerozumim. Jak můžeme dávat nemalé prostředky (kolem 2%domprod.) někomu do kapes, když se nám o to zvýší dluh, proti kterému bojujeme seškrtáváním našich potřeb a vyhazováním našince na dlažbu. Ne, tomu opravdu nerozumim.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(p, 23.1.2012 12:27:15)
Odpovědět
Já tomu rozuámím velmi dobře. Pomalu spějeme k otrokářskému řádu.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Kalous, 24.1.2012 12:38:35)
Odpovědět
Zatím je to jen neofeudalismus, není to tak strašné. Zatím se jen ten sociální kapitalismus konce 20. stol. začíná promíchávat s volným globálním kapitalizmem 21. stol. a primitivním kapitalismem 19. stol. - a začínají se objevovat neofeudální prvky. Ale to otroctví by mohlo nakonec také přijít (třeba v čínských nebo japonských automobilkách).
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Sunny, 23.1.2012 12:49:51)
Odpovědět
V podstatě s článkem souhlasím. Jen bych ráda upřesnila, že Česká republika nemá pravicovou vládu ( bez ohledu na to, jak ta sebranka sama sebe nazývá).
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Já, 23.1.2012 13:50:57)
Odpovědět
Snad si nemyslíte, že tato pomoc skončí v cílových zemích. Přece Trautenberk nebude opravovat své zámky a podzámčí za své.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Tonda Koniášů, 23.1.2012 15:11:17)
Odpovědět
Myslím, že není hlavní odpovědí na článek, zda souhlas anebo nesouhlas s ním.
A také se nelze podivovat například nad Laosem.
Kdyby šly peníze opravdu na pomoc postiženým, hladovějícím a jinak potřebným, to by se vláda obrátila na občany. Ale jelikož tyto důvody nejsou těmi stěžejními, vyplácí vláda tzv. pomoc přímo, aby se nedejbože někdo nezajímal, kam vlatně peníze putují. Také jsou distribuovány jen přes důvěryhodné instituce, jako např. Člověk v tísni apod. Tyto tzv. pomoci jsou určeny vy
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Tonda Koniášů, 23.1.2012 15:13:57)
Odpovědět
pokračování
Tyto tzv pomoci, jsou určeny vyloženě na podkopání stávajících pořádků
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Pedro, 23.1.2012 16:55:56)
Odpovědět
...ale to je jednoduché. Žádná vláda se nechovala jako správný hospodář ( ani to neumí ). O tom, že alfa a omega její existence je především starost o vlastní občany a stát je v místních podmínkách utopie. Bylo by prima s tím skoncovat co nejdřív, bohužel náš národ jen remcá a necháí si kálet na hlavu a s tím se počítá
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Pedro, 23.1.2012 17:01:13)
Odpovědět
neskutečná drzost je: prošustrovat a rozkrást miliardy bez odpovědnosti a ještě tomu o koho se mám starat razantně navýšit daně, aby moje přehmaty zaplatil. To je vrchol
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Otakar, 23.1.2012 17:35:58)
Odpovědět
A nejen snížit nebo zastavit pomoc rozvojovým zemím, ale hlavně přestat živit desetisíce nemakačenků v nevládních organizacích. Řekněte mě jeden jediný důvod proč by si tito lidé neměli na živobytí poctivě vydělávat a neparazitovat na našich daních.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(dako, 23.1.2012 17:55:03)
Odpovědět
Ono je horší, že tato vláda zemi neustále zadlužuje. To by se dalo klasifikovat jako ohrožování suverenity země a jako vlastizradu.
Re: Zadlužená Česká republika by měla zastavit „rozvojovou“ pomoc. Je to nemravné!
(Kalous, 24.1.2012 19:27:13)
Odpovědět
To je lahůdka pro češtináře - oxymóron jak prase (neboli protimluv). Rozvojová těžce zadlužená Česká republika poskytuje rozvojovou pomoc 4,5 miliardy zadluženým rozvojovým zemím. Ať těm negramotným bl.bcům v parlamentu to konečně nějaký češtinář vysvětlí co schvalují!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama