reklama
reklama

"Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.

Autor: Jiří Selucký | Publikováno: 19.1.2012 | Rubrika: Studie
Ilustrace

Před rokem byla akce "Děkujeme, odcházíme" v plném proudu. Před rokem touto dobou ještě stát plánoval manévry hodné Suvorovova, jak zachovat léčebnou péči bez lékařů. Celá válka dopadla zdánlivou výhrou lékařů, alespoň to tak vypadalo, a dnes se začíná zdát, že to ani z dlouhodobého hlediska výhra nebyla. Jasně, doktoři se mají výborně, jsou zmlsaní, je to bílá mafie, v práci nic nedělají, co by ještě chtěli.  

To byl názor lidu a jak se říká, hlas lidu, hlas boží. Situace se uklidnila, zdánlivě se nic neděje, doktoři sice nějak drobně protestují, co zase chtějí, vždyť pojišťovny slíbily, že jim nasypou, co pořád mají.  To je obecné zdání. Opakovaně se mnoho lékařů snažilo vysvětlit o co všechno jde a co je ve hře, míjelo se to a míjí účinkem. Jde jim jenom o prachy, je to jasný. Zveřejňované zásadní problémy se vzděláváním a dalšími otázkami se dají ještě dnes dohledat, ale před rokem prošly bez povšimnutí. Stejně tak prohlubující se problémy s financování zdravotnických zařízení.

Dnes se mi dostal do rukou veřejný dokument VZP (příloha zdravotnických novin), ze kterého kopíruji dva grafy. Grafy jsou z dílny VZP, jistě nemají potřebu fixlovat a v podstatě postihují realitu, kterou známe.

První se týká věkové struktury lékařů. I laikovi, který někdy viděl přirozený "strom" demografie populace s výkyvy danými populačními explozemi je značně nápadný.  Maximum lékařů (jejich úvazků) je ve věku mezi 55 a 65 lety. Pak se počet úvazků prudce zmenšuje k padesátníkům, lehce nabobtná u čtyřicátníků a pak stagnuje nebo se menší, u mužů výrazně. Ještě výrazněji vypovídá druhý demografický graf, rozdělený podle pohlaví a typu úvazků. Mladých je podstatně méně, než by mělo být.

Co to prakticky znamená? Proč v této souvislosti uvádím akci DO? Pro lidi pracující ve zdravotnictví je to léta zřetelné. Většina odborné práce  leží na lékařích mezi  padesáti a pětašedesáti lety. V nižších kategoriích nám lékaři poněkud mizí, zvláště muži.

Praktický dopad je jasný. Výchova lékaře k samostatné činnosti s dostatečnou odborností trvá asi 10 let po absolvování medicíny, v užších specializacích i déle. Tak jak budou lékaři odcházet do důchodu, tak budou stále více chybět, bude jich v populaci menší procento. Přitom rozvoj medicíny vede spíš k mj. k nárůstu počtu potřebných lékařů. Stejně tak změny v zákonodárství. Naprosto tragická situace je u lékařů mužů, to povede také k situaci, že "přirozeně mužské" medicínské obory typu ortopedie, traumatologie, chirurgie atp. budou zacházet na úbytě. Za pár let budete hledat slušného lékaře s lucernou, v chirurgických oborech je to tak na vyhlášení celostátního pátrání.

Skutečnost posledních let s odrazem v přiložených grafech v plné nahotě ukazuje, že o medicínu je stále menší zájem, zvláště mezi muži. Porovnání počtu absolventů a lékařů v praxi dokazuje, že pokračuje exodus lékařů z republiky nebo mimo obor. Jasné počty ukazují, že akce DO nejen že byla oprávněná, ale asi měla proběhnout už před lety a každoročně se opakovat.  Ne že by někdo stál o ty mediální radovánky, ale proto, aby se našim politikům všech stran v hlavě rozžehlo a něco podnikli.

Protože oni mají tyto údaje léta, mají je podstatně podrobnější a mají k tomu celé prognostické skupiny, které jsou jim schopné říct, co se dá čekat za 10 a 20 let v tomto oboru.

Protože až začne někdo něco dělat, potrvá asi 20 let intenzivní práce (6 let škola a 10 let praxe se vzděláváním), než se díry zacelí. Když se tak dívám na ty grafy, včera bylo pozdě. Přitom se neděje nic, naopak, trendy se katastroficky horší. Možná je to proto, že si každá politická reprezentace posledních deseti let říká, že to mají na pár let a že to ještě pár let vydrží.

Ano, to je asi pravda. Z hlediska občana, který zde žije a pracuje, chce žít a zestárnout je ten pohled samozřejmě diametrálně jiný.

Nic na tom nezmění mediální veletoče a denunciační kampaně proti lékařům. Jenom situaci dále zhoršují. Zajímaly by mne podobné grafy třeba právníků, zřejmě vypadají jinak. Doktor práv vás ale nevyléčí.

 

Čtěte také:

Jediná smysluplná reforma zdravotnictví: odstátnění

Rath: všechno bude zadarmo!

Vydírání, které jaksi nevyšlo...

Klíčová slova: populismus  | zdravotnictví
reklama
2402 čtenářů | 50 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Brabec, 19.1.2012 1:17:41)
Odpovědět
Vy jste fakt nenažraný
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(vrána, 19.1.2012 12:26:09)
Odpovědět
A vy fakt blbý.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Radek3, 19.1.2012 16:12:48)
Odpovědět
Je možné, aby brabec byl současně i volem ? Je patrné, že ano ..
Re: "Lékaři nam lhali".
(Dr., 19.1.2012 2:05:05)
Odpovědět
Hezke blaboly. Graf ukazuje, ze nam vyderaci smrti akci "VASE SMRT" lhali. Fyzickych osob je vic, nez uvazku, ale zlocinci tvrdili presny opak. V kazdem oboru trva leta, nez se z absolventa vychova odbornik schopny samostatne produktivni prace, at je to projektant, navrhar, desinater, soudce atd. Problem lekaru je spis moralni. Ceska ekonomika ma stale nizsi vykonnost, nez ekonomiky vyspele (napr. oproti nemecke je to jen 1/3).
Re: "Lékaři nam lhali".
(Dr., 19.1.2012 2:11:15)
Odpovědět
Kazdy slusny clovek si tento fakt uvedomuje a nepozaduje, aby jeho mzda byla srovnatelna se mzdou ve vykonnejsich ekonomikach, protoze vi, ze firma muze platit pouze tolik, kolik vydela prodejem svych vyrobku/sluzeb. Tento fakt vyderaci pominuli a postavili se do pozice "platte nebo zemrete, nezajima nas, kde na to vezmete". To je zrudnost a takove moralni zrudy by mely prijit o moznost lecit lidi. Na druhe strane tyto zrudy ve zdravotnickych zarizenich kradou,
Re: "Lékaři nam lhali".
(Dr., 19.1.2012 2:16:57)
Odpovědět
predrazuji nakupy, manipuluji s tendry (viz napr. rathovsky pulmiliardovy tendr sity na miru de facto neexistujici firme bez zamestnancu atd.). Tam se maji lekari zamerit na ziskani zdroju! Kdyz srovnam peci o pacienty v zahranici a v CR, vysledek je otresny v neprospech CR. Pri 'socialisticke praci' chtit 'zapadni platy' je lidska zrudnost! (Pozn.: Nick znamena "PhD")
Re: "Lékaři nam lhali".
(Kalous, 19.1.2012 6:29:59)
Odpovědět
Spousta těch lékařů s platy nad 100 tisíc něsíčně může být solidárnější se svými začínajícími kolegy, aby nemuseli mít 17 tisíc hrubého. Ne všichni ti nadstandartně placení jsou špičkoví odborníci nebo pracují 12 hodin denně - ti si to zaslouží. Také nemusí být tak velký rozdíl mezi soukromou a státní sférou.
Re: "Lékaři nam lhali".
(kim, 19.1.2012 7:32:55)
Odpovědět
Můžete mně sdělit alespoň pár adres těch, co mějí přes sto tisíc, abych se u nich mohl hlásit? Dík!
Re: "Lékaři nam lhali".
(Kalous, 19.1.2012 9:42:45)
Odpovědět
To jste typař pro zloděje? Takové lidi občas zloději pěkně vybílí. Staňte se třeba daňovým úředníkem - a budete mít dokonalý přehled.
Re: "Lékaři nam lhali".
(boban, 19.1.2012 7:50:15)
Odpovědět
Pokud posuzuji Váš pravopis budete spíš PUDr. Ale žádné rozčilování, určitě věříte, že 12.12.2012 bude konec světa, takže je to stejně jedno.
Re: "Lékaři nam lhali".
(jirka, 19.1.2012 7:47:16)
Odpovědět
Samozřejmě si každý slušný člověk tuto skutečnost uvědomuje, jenže vedle těchto lidí máme i gaunery, kteří chtějí mít víc a pak také blbce, kteří jim svou hloupostí toto umožnují. Doktoři chtěli stejný POMĚR svých platů k platům v TOMTO státě (t.j. ČR), jako je POMĚR lékařkých platů k průměrným platům v zemích vyspělých. Toto neustále zdůrazňovali, takže i poměrně hodně natvrdlí to mohli pochopit. jenže někomu není dáno. A právě tito hlupáci se hodí těm, kteří chtějí bezostyšně hrabat.
Brečíte dobře. Píšete se solidním zapálením.
(Selucký, 19.1.2012 7:13:59)
Odpovědět
Nicméně je to jenom další ukázka , jak se dá manipulovat národ médii na zakázku politiků. Taky je to ukázka neschopnosti pochopit viděné. Vulgarity k tomu jsou odrazem osobnosti diskutujících.
Copak nevidíte z grafů, co tady nastane za 20 let. Cpopak nejste schopni domyslet, že přicházejí generace, které poslání stále více nezajímá a chtějí žít a užít si a z toho hlediska hlasují nohama o tom, že medicína není to pravé? Copak nechápete,že nadávat těm, co to táhnou(moje generace)je úplně mimo?
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Selucký, 19.1.2012 7:03:49)
Odpovědět
Vaše představa, že jde jenom a hlavně o platy je vyvrácena grafy. Demografický graf by měl vypadat jako strom. Širší základna pomalu se zmenšující nohoru. Pokuste se domyslet, co na grafu vidíte.
Pokud by to tak bylo, jak si představujete, dorost by se jenom hrnul. Člověk se rozhoduje v 18, jestli a co půjde dělat, většinou se se skalpelem v ruce a fonendoskopem kolem krku nerodí. Rozhoduje se prostým srovnáváním práce x příjem v posledních letech časný příjem.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(tomáš, 19.1.2012 12:34:30)
Odpovědět
Nesnažte se hlupáky přesvědčit rozumovými argumenty. Určitá vrstva lidí slyší jen na to, co chce slyšet, ostatní odbývají sprostotou, závistí atd. Stačí jen to rojení kolem částečné restituce církevního majetku. Darmo nekoluje hořký vtip, že Francouz chce pod stromek milenku, Rumun kozu a Čech, aby ti předchozí o ně přišli.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(mag, 19.1.2012 14:01:52)
Odpovědět
Nezlobte se, ale myslím, že lobujete za lékaře hlavanehlava. Jestli chtějí mít vysoké výdělky, na poměry ČR, nic proti. Ale potom tedy, ať si také podstatně připlatí na svá studia , jestli za r. 2011 odešlo asi 600 lékařů a rok předtím to samé, tak tady nehauzírujte s demografickým stromem. Já to beru tak, že ČR každý ten rok přišla minimálně o miliardu, kterou stála studia a další kvalifikace těch,kteří odešli. A tupých neschopných a arogantních lékařů je taky dost, mimo jiné, jako v každé prof
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Selucký, 19.1.2012 14:49:35)
Odpovědět
Obdivuji vaše hluboké pochopení situace a jiskrnné nečekané vývody, jak je dáváte do diskuze.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(kot, 19.1.2012 8:11:18)
Odpovědět
Skoro by tomu člověk věřil. Je mi "blíže 50ce" a mohu z celoživotní zkušenosti říci: neznám chudého doktora. A kdybych i si to chtěl nějak namluvit, podívám se na gymnaziální spolužáky lékaře a vidím realitu.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(marek, 19.1.2012 8:30:08)
Odpovědět
A proč byste ho měl znát? Znáte jediný důvod, proč by měl být doktor chudý? Podle pana ministra zdravotnictví mají primáři plat stejný, jako poslanci - znáte chudého poslance? Měl jste se víc učit, milý příteli.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(ri, 19.1.2012 9:06:20)
Odpovědět
Co to plácáte člověče. Máte nějaký důvody, proč by měl bejt doktor bohatej? Nebo to je nějakej novej předpis? Vzpamatujte se a dejte si sprchu, nejlíp studenou....!
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Kalous, 19.1.2012 9:45:13)
Odpovědět
A soudce ještě bohatší ....
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(di Scaldorini, 19.1.2012 9:46:47)
Odpovědět
On totiž ten MARK je asi taky doktor,ale kdoví čeho.Nejspíš nějaké zbytečné pavědy.Proto soucítí a rezonuje.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(marek, 19.1.2012 11:36:30)
Odpovědět
Nejsem mark, ale Marek. Také jsem nikde netvrdil, že by měl být doktor bohatý. Kladu ale otázku, kdo by bohatý být měl? Lidské zdraví není hodnota žádná, lidí je všude jako sraček (to je citát, ne můj názor). Soucítit nepotřebuju, já mám peněz dost. A nemám důvod závidět lenochům.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Selucký, 19.1.2012 14:45:47)
Odpovědět
Vážení spoludiskutující, vážení soudruzi i ostratní. Článek je o tom, jak to vidí mladí. Hlavně ti mladí, kteří, protože to tak vidí, ani na medinu nejdou. Takže proklínat doktory je mimo. Proklínejty ty ostatní darebáky vysokoškoláky, že na medinu už dvacet let ne a ne se hlásit.
Třeba by takové poznání a pokus o pochopení článku mohlo dovést k přemýšlení, jak to vlastně s těma doktorama je a proč. Ale bacha, přemýšlení může bolet, i škodit.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Kalous, 19.1.2012 15:30:00)
Odpovědět
Pokud se nepletu, tak přijímací zkoušky na medinu jsou jedny z nejtěžších a přijmou se tak 1 z 5-7 uchazečů. Mohou tedy vzít všechny a bude jich dost? Já bych řekl že doktorů je dost, akorát hůře věkově členění a málo zubařů. Tolik doktorů na počet obyvatel má málokterá země na světě, více má snad jen Kuba.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(gor, 19.1.2012 15:33:43)
Odpovědět
Než začnete takhle hloupě argumentovat přečtěte si prosím běžné statistiky.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Kalous, 19.1.2012 19:20:25)
Odpovědět
Spíše jste hloupý sám. V počtu lékařů na tisíc obyvatelpatří skutečně ČR ke světové špičce, je výrazně nad unijním průměrem. Unijní průměr je 3,3 a ČR má 3,6. Vysoce vyspělé Německo 3,4 Belgie 3,5 V.B 3,4 sociální bohaté Švédsko 3,3 .... výše jde jen Rakousko a naftové Norsko. Kuba má 5,0 lékařů(tisíc obyvatel. Co se vám tedy nelíbí? Můžeme se rovnat Norsku?
Statistika- hrušky s jabkama.
(Selucký, 19.1.2012 20:37:51)
Odpovědět
Máte pravdu. statisticky máme lékařů hodně.To je stejné jak za komunistů. V Globále jsme taky měli všechno. Akorát rusáci při výletu v čr ne a ne najít ten obchodní dům Global.
Klasický problém statistik je, že pokud jim máme rozumět, musíme je umět přesně interpretovat. A k tomu nestačí prosté číslo. Zase, je to na delší řeč, ale nejpodstatnější problém je nastavení práva a pochopení toho, co všechno ti doktoři dělají a nedělají. A jako obvykle, všechno souvisí se vším.
Re: Statistika- hrušky s jabkama.
(Selucký, 19.1.2012 20:43:10)
Odpovědět
V normálních státech je doktor drahý zaměstnanec. Proto je leta vypracovávaná snaha, jak nechat doktory léčit a jak to udělat tak, aby se nemuseli zabývat vedlejšíma ptákovinama, sekretářskou činností atp. Taky majínaprosto jinak nastaveny počty sloužících, prostě není v každé nemocnici noční služba pro venkovní, není v každé nemocnici plnofunkční spektrum odborností atd.V čr je to tak, že zdravotníci sloužili lidu za pár, každý vůl co má Z3 vám vymysli nějaký nablblý předpis a vy píšete, píše,
Re: Statistika- hrušky s jabkama.
(selucký, 19.1.2012 20:46:26)
Odpovědět
píšete, dokumentujete a neléčíte. Když se v okresním městě 20 km od fakultky zavřelo oční pro služby z venku, byla z toho málem revoluce. Dva roky poté ještě pořád chodí pacoši do nemocnice a nadávají na stranu a vládu, že není oční provozováno. Umíte si to dopočítat pane?
Re: Statistika- hrušky s jabkama.
(Selucký, 19.1.2012 20:52:54)
Odpovědět
ostatně článek není o nedostatku lékařů. ale o brutálním nedostatku mladých lékařů mezi 25 a 35, naší a vaší naděje na spokojené stáří pod dozorem trpělivého a erudovaného lékaře... :-)
K těm počtům ještě. Ten uměle vynucený nadbytek lékařů na službách a neefektivnost jejich práce vyvolaná systémem je taky pěkně ekonomicky náročná, To zatím jako by ani nikoho nezajímalo. Dopadne to tak, že nakonec bude doktor drahý jako všude jinde a teprve pak se to bude řešit.. ale to už budu v důchodu ....
Re: Statistika- hrušky s jabkama.
(Kalous, 19.1.2012 23:47:31)
Odpovědět
No argumentace vypadá logicky. Proč tedy neotevře stát další lékařskou fakultu místo nějakých soukromých VŠ škol divných původů - pobočky Trnavské a Trenčínské univerzity, bakalářská studia v každém městečku i vesnici např. ve Starém Hrozenkově. Když ty školy dotuje, má právo je řídit. Je to nějaké divné.
Radio Jerevan hlásí
(Selucký, 19.1.2012 16:46:13)
Odpovědět
Ano, vaše doměnka je správná. Doktorů všeho druhu máme dost, víc než ve střední azii, v severní korei a na kubě. Akorát nemá kdo léčit.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Arnošt, 19.1.2012 11:16:33)
Odpovědět
Autor stydlině zamlčuje, co považuje za výdělek. Zřejmě se bojí veřejnosti co by řekla na jeho představu o výdělku. Nebo-li tvrzení v článku nevěřím, pokud mě chce autor přesvědčit, tak ať uvede částku.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Selucký, 19.1.2012 14:56:02)
Odpovědět
Ještě jednou, dokolečka dokola, pro jedince, kteří to potřebují opakovat. Středoškoláci si myslí, že jít na medinu je pěkná blbost, tak se tam ani necpou. Pokuste se domyslet, jaký má smysl nadávat doktorům za věci, o kterých nemáte ani tuchu. pokuste se vypátrat ( a není to dnes moc těžké v době internetu) co že jsou to za problémy, které mladé odrazují od staudia medicíny. Mimochodem , v jiných oborech, kde se erudice získává po 20 a více letech je to podobné- viz mezinárodní plavba např
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Josef Provazník, 19.1.2012 11:27:08)
Odpovědět
Ale no tak, přátelé. Autor tohoto textu není žádný poblouzněný "engelovec", který volal po odchodu lékařů. Ani není smyslem tohoto článku říci, že by měli lékaři dostat 100 000 Kč. Jde "jen" o seriózní analýzu. Nic víc a nic míň. Snad vás zmýlil nadpis. Bohužel, do něj se celé shrnutí nevejde. JP, šéfredaktor
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Radek3, 19.1.2012 16:17:02)
Odpovědět
Souhlasím.. seriozní příspěvek. Jestli je někdo scopen vyvracet ta čísla, ať tak učiní ..
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Jirka2, 19.1.2012 15:27:56)
Odpovědět
Domnívám se,že akce DO byla špatná. Nemám nic proti doktorům, jejich práce je potřeba. Ale stejně jako vkaždé jiné profesi, jsou i lékaři dobří, průměrní a špatní. Proč by měl mít každý, kdéo má titul MUDr. 50 000 a více? Pokud je to lempl, tak i 10 000 je moc. A plošné zvyšování platů k dobrému ohodnocení těch kvalitních nepovede. Všimněte si, že se vždy odborově organizují ti průměrní a špatní. Ti dobří se slušně uživí vždy.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(Selucký, 19.1.2012 16:04:53)
Odpovědět
akce DO byla sice problematická, taky zvolili nešťastně "tváře kampaně", nicméně byla výsledkem 20 letého vývoje, kdy se měkkce stávkovalo, diskutovalo, slibovalo a noc neřešilo, spíš se sizuace horšila. Proto půlka špitálních doktorů dala natcrdo výpověď. Pokuste se něco poddobného udělat ve svém oboru. Pochopte to. Těch problémů bylo a je neurekom , prto byli i v principu konzervativní lékaři naráz revoluční. Mediální zkratka, že jde hlavně o platy taky zásadně soudržnosti doktorů pomohla.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(DAP, 20.1.2012 13:38:24)
Odpovědět
Lékař není žádným nadčlověkem a ani jeho celoživotní vzdělávání v oboru není níčím výjimečným. Měl by si uvědomit, že v porovnání s jinými profesemi na tom u nás není nijak zle, a proto nemá žádné morální právo si vynucovat řádově pětinásobné platy a vydírat společnost tím, že organizovaně ohrozí životy a zdraví lidí výhrůžkou, že pracovat přestane, pokud mu tyto peníze nevyplatí. To je darebáctví a darebáctvím je i to, pokud nějaký lékař vyzývá, aby tak ve svém oboru učinili i ostatní.
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(DAP, 20.1.2012 13:43:54)
Odpovědět
Lékař by si měl také uvědomit, že sám o sobě potřebnou lékařskou péči nezabezpečí ! Že k tomu potřebuje spoustu jiných lidí (zdravotní sestry a další zdravotnický personál) a pracovníky ostatních profesí (techniky, atd.)
Pokud si tedy lékaři navydírali a chtějí dále vydírat své vlastní vysoké nadstandardní platy, pak je to vždy na úkor všech těchto ostatních profesí a lékařskou péči to samo o sobě ve skutečnosti nejenže nezlepší, ale dokonce zhorší !
Re: "Lékař začíná vydělávat až ve 40. Média a politici neříkají pravdu", popisuje lékař situaci ve zdravotnictví.
(DAP, 20.1.2012 13:51:36)
Odpovědět
A v neposlední řadě - tak jako je tomu v jiných profesích, jsou lékaři dobří i špatní. Hromadné vydírání za účelem plošného zvýšení platů lékařů není ničím jiným, než falešnou solidaritou házející všechny tyto lékaře do jednoho pytle, kdy vysoký plat požaduje i lékař, který se "minul povoláním". Co tím sami lékaři o sobě vypovídají ? Jen to, že sami se be skutečně považují za nadlidi a říkají - "jsem lékař, rozhoduji o vašich životech, tak navalte prachy, jinak zemřete !"
Děkuji, nechci !
Etika a peníze
(Selucký, 20.1.2012 15:21:13)
Odpovědět
Ano. Jistě. Plně souhlasím.
Trochu blbý je, že ti mladí to vidí jinak a řeší si to celkem logicky pro sebe realisticky.
A co s tím chcete udělat? Máte nějaký recept? Sem s ním , vláda tato či jiná po něm jistě chňapne.
Pro DAP o lékařském stavu
(Selucký, 20.1.2012 15:26:55)
Odpovědět
Z vás čiší neávist a svaté nadšení to těm doktorům natřít. Až sklidníte nerva, přečtěte si znovu článek a podrobně prohlédněte grafy, věřím , že Vám třeba v kontextu mých minulých odpovědí něco dojde.
K lékařskému stavu. Vaše výroky ukazují na to, že neděláte ve zdravotnictví a absolutně nemáte tuchu, co musí normální průměrný doktor absolvovat, než může seriozně pracovat samostatně. Jistě že jsou tací a jiní, jistě že odborářské akce obecně jsou pro chudáky podprůměrné...
Re: Pro DAP o lékařském stavu
(Selucký, 20.1.2012 15:31:18)
Odpovědět
Proč byli naráz ti konzervativní doktoři tak revoluční? Proč byli ochotni riskovat reálně odchodnou? Poradím Vám , protože se problémy neřešily 20 let a byl to stále větší boršus, měkkčí akce a logické vyjednávání k ničemu nevedly... prostě byl to docela zoufalý akt, který ovšem media přetavila v naprosto jinou problematiku, osobně si myslím že úmyslně a méně chápaví jim to dosud věří. Jak jste na tom Vy?
Re: Pro DAP o lékařském stavu
(Selucký, 20.1.2012 15:39:23)
Odpovědět
A stejně jsou honorované všechny obory, kde to tak je- piloti letadel , vrchní důstojníci námořních plavidel, advokáti, bankéři... tam vám to nevadí? Nechcete jim povídat o morálce a nadřazenosti ? Proč pane? Třaba piloti ČSA kolem 170 tis. O tom se ani špičkovému doktorovi nezdá. proč nepíšete hanopisy o nich?
Nebo že by jste to u letců chápal a u doktorů ne? Pošlete svoje děti na medinu, ony Vám to vysvětlí, pokud to ani teď nechápete.
Re: Pro DAP o lékařském stavu
(Selucký, 20.1.2012 15:35:39)
Odpovědět
Nebudu Vás dráždit povídáním o českých problémech, o kterých pokud chcete, si můžete mraky načíst, také na mém blogu na idnes. Podívejte se zahranice. Proč maji všude doktoři vícenásobek ptrůměrného platu? Zvláště hodinového? Ve vyspělých státech je to tak 3x, v méně vyspělých 5x i vícekrát. Proč pane, proč? Že by je tam tak milovali? Těžko. Prostě cenu si usadil trh. Aby někdo byl ochotný od 18 do 35 lety dřít s nadějí, že bude mít později slušný plat... to musí být slušná naděje a solidní plat
Odpověď pro váženého pana doktora Seluckého
(DAP, 20.1.2012 17:14:47)
Odpovědět
Vážený pane doktore Selucký, jsem na rozdíl od Vás zcela klidný a mé oprávněné znechucení nelze považovat za nenávist. Jsem přesvědčen, že páni doktoři si to u kriticky a inteligentně uvažující veřejnosti "natřeli" (jak píšete) sami a sami vzbudili onu nechuť a oprávněný odpor k nim samým (mnozí z nich to dobře vědí a stydí se za to). Nakonec vaše hesla :"Náš exodus - váš exitus!" nebo "Váš lékař má pouze 30 tisíc Kč. měsíčně - nebojíte se ?!" mluvily samy za sebe !
Re: Odpověď pro váženého pana doktora Seluckého
(DAP, 20.1.2012 17:22:08)
Odpovědět
To, co jsem zde napsal, není žádným hanopisem (jak se rozčilujete), ale jednoduchým a pravdivým konstatováním z jiného pohledu, než je ten Váš. Nic z toho jste nevyvrátil ani nepopřel. I to Vaše poukázání na platy lékařů ve vyspělých zemích je irelevantní, protože stejně tak existuje obdobný nepoměr platů i u ostatních špičkových profesí. Ale to Vás zjevně nezajímá !
A nakonec - proč mně nevadí platy advokátů, bankéřů a dalších? Protože ti mně na rozdíl od Vás lékařů nevyhrožovali smrtí ...
Re: Odpověď pro váženého DAP
(Selucký, 21.1.2012 6:59:58)
Odpovědět
Ano. Jistě. Plně souhlasím.
Trochu blbý je, že ti mladí to vidí jinak a řeší si to celkem logicky pro sebe realisticky.
A co s tím chcete udělat? Máte nějaký recept? Sem s ním , vláda tato či jiná po něm jistě chňapne.
Spousta doktorů byla poněkud nervozní z kampaně DO. Velmi přesně chápali důvody,proč vznikla, ale na druhou stranu se jim to zdálo "trochu moc" v mnoha parametrech. Nakonec je spojil mohutný útok společností vedený medii pravděpodobně placené politiky.
Re: Odpověď pro váženého DAP
(Selucký, 21.1.2012 7:05:53)
Odpovědět
pro mne je neuvěřitelné, kolik procent národa podlehlo goebelsovsky vedené propagandě. Nemohl by jste se na to podívat jako na protest odpovídající intenzitou a formou problémům, které byly a jsou v situaci, kdy běžné metody nepomáhají? Nebojte se, kamarádi mimo obor mi to občas slušně natřeli. Když mě dali možnost vysvětlit, o co jde, většinou se "sklidnili"
Ale o to nejde.Článek je, jak jsem napsal, úplně o něčem jiném.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama