reklama
reklama

Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?

Autor: Redakce | Publikováno: 4.1.2012 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Ve včerejším internetovém vydání deníku Le Figaro vyšel článek s titulkem „Ultra-ortodoxní židé dělají ostudu těm německým.“ Důvodem tohoto rozhořčení byla demonstrace ultra-ortodoxních židů loňského 31. prosince, kteří se „vyzdobili“ žlutými hvězdami. Někteří byli oblečeni do pruhovaných pyžam, jež nosili depotovaní do vyhlazovacích táborů. Předseda centrálního výboru německých židů Dieter Graumann takové jednání odsuzuje.

Graumann v úterním rozhovoru pro  Kolner Stadt-Anzeige doslova uvedl, že se za chování ultra-ortodoxních židů v Izraeli stydí a považuje jej za zesměšňování holocaustu. „Je to popření historické skutečnosti a dobrého vkusu“, odsoudil Dieter Graumann. „My němečtí židé stále opakujeme, že nemáme právo zneužívat vzpomínky na Holocaust. Jestliže toto židé dělají, je to tím více poškozující“, dodal.

 

Demonstrace ultra-ortodoxních židů se uskutečnilo 31: prosince v Jeruzalámě. Tamější židovská komunita tímto svérázným způsobem protestovala v jejich baště Mea Shearim proti „útlaku laické veřejnosti a médií“.

 

Izraelská média a veřejnost v posledních dnech tvrdě kritizují ultra-ortodoxní komunitu za jejich kampaň proti přítomnosti žen v hromadných dopravních prostředcích. Izraelské televizní stanice nedávno vysílala reportáž z města Beit Shemesh, kde ultra-ortodoxní žid plive na ženu nebo kde další urážejí a posmívají se osmileté školačce.

 

Desítky aktivistů proti segregaci muži-ženy nastoupili v neděli do autobusů určených pro čtvrti ultra-ortodoxních židů v Jeruzalémě, aby poukázali na nevyřčené pravidlo, které nutí ženy usednout v zadní části autobusu.

 

Proti diskriminaci izraelských žen se veřejně postavil i prezident Šimon Peres a premiér Benjamin Netanjahu.

 

Kritické hlasy se ozvaly i ze zehraničí. Především z řad levicových intelektuálů. Bude zajímavé sledovat, jestli se napříště postaví tito intelektuálové stejně tvrdě proti mnohem závažnějším a v konečném důsledku tragičtějším diskriminačním snahám islamistů vůči jejich ženám, co říkáte?

 

Čtěte také:

 

Pryč se židáckými extrémisty!

Extrémismus může existovat i v Izraeli. Proč o tom mlčet?

 

 

 

 

Klíčová slova: diskriminace  | židé
reklama
1116 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 4.1.2012 8:40:01)
Odpovědět
Ultraorthodoxní žídí neboli heredim jsou náboženští fanatici, kteří pracují jen někdy a jen někde, sekají spousty dětí a nechají se často živit státem a tedy vlastně pracujícími Židy.
Stát by se měl na ně vykašlat, jsou to náboženští paraziti.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(OS, 4.1.2012 14:02:26)
Odpovědět
Jaké jsou podle vás rozdíly mezi tzv. ortodoxními židy a tzv. ultraortodoxními židy ?
Jaké jsou jejich hlavní charakteristiky ?
A do třetice - Pokud na tyto otázky odpovíte, z čeho vycházíte, odkud jsou vaše informace ?
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(to asi nepůjde, 4.1.2012 13:08:41)
Odpovědět
Ultra-ortodoxní židé nenávidí moderní světské Židy a považují je z hlediska náboženského, za nežidy, tedy góje.

Izraelský ortodoxní rabín Ovadia Josef vysvětlil v roce 2011 poslání gójů slovy: "Gójové se narodili jedině proto, aby sloužili nám. Jiné poslání kromě služby národu Izraele na světě nemají. K čemu jsou pohani potřební? Budou pracovat, orat a žnout. My budeme sedět jako páni a jíst."

Tak to asi nepůjde.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 4.1.2012 14:15:29)
Odpovědět
Celkem úspěšně si to všechno překroutil. Ortodoxní žijí a pracují v normální světské společnosti, tedy většinou. Citovat nějakýho hloupýho Ovadiu, to je jako najít v hospodě nějakýho týpka s nějakými podivnými názory. A že jich tam občas je. Ovadia nikoho nerezeprentuje, možná sebe, možná i pár fanatiků. No a ?
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Rex, 4.1.2012 15:49:35)
Odpovědět
Zappa, vy jste žid?
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 4.1.2012 16:09:58)
Odpovědět
Asi Tě zklamu, nejsem. Jsem původem moravák, žiji většinou v Praze.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Rex, 4.1.2012 18:11:00)
Odpovědět
Zappa, nemám na mysli Žida, ale žida - vyznavače židovské náboženské víry. Můžete tak být Moravák a zároveň žid.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 4.1.2012 18:40:52)
Odpovědět
Už jsem to tu psal, jsem hlavně obchodník. Tu oblast znám a s nějakými produkty obchoduji. A Ty jsi Rexi co? Inkvizitor, cenzor nebo žid, který je zvědavý?
Budeš se divit, dobře vycházím jak s žid. obchodníky, tak i s arabskými, někdy jsou mezi nimi i fajn lidi.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Rex, 4.1.2012 18:54:38)
Odpovědět
Zappa, ničím jsem se vás nechtěl a nechci dotknout.
Ta otázka mě napadla v souvislosti s tématem tohoto článku a v souvislosti s vašimi vyjádřeními v této diskusi.
Proč mi tykáte, když já vám vykám?
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 5.1.2012 12:14:33)
Odpovědět
Sorry Rexi, většinou si tady tykáme, ale nějak jsem to přehlédl, že mi vykáte. Jinak diskuze má znít více hlasy, jinak je to nudné.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(to asi nepůjde, 4.1.2012 15:59:30)
Odpovědět
Když TO, co se nám nelíbí, zakryjeme závěsem, aby TO nebylo vidět, nepřestane TO existovat.
Nezakrývat i pravdu nepříjemnou, je ve skutečném zájmu Izraele. Slova, která pronesl v sobotní modlitbě vysoce postavený izraelský rabín a duchovní vůdce izraelské ultraortodoxní strany Šas Josef Ovadia, šokovala svět. Jeho strana Šas je přitom součástí vládní koalice. V současné izraelské vládě má strana Šas 4 ministry.
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu se od názorů rabína distancoval.

Také Spojené státy výroky rabína Josefa Ovadii ostře odsoudily:

Washington - Američané ostře odsuzují vysoce postaveného izraelského rabína a duchovního vůdce izraelské ultraortodoxní strany Šas.
No a?
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 4.1.2012 16:16:35)
Odpovědět
Malá pidistrana Šas je díky poměrnému systému ve vládní koalici a dělá Izraeli jenom ostudu. Tenhle Ovadia je hlupák, to Ti klidně podepíši. A víš co o nás říkají jiní fanatici z islámské strany? Asi ne, nebo Tě to nezajímá. A těch je podstatně víc.
Pro "nevěřící psy" nebude v novém světě pod jejich dominancí místo. A je to vidět na častých útocích na křesťanské kostely se spoustou mrtvých.
No a co? Tobě to bude asi fuk, vždyť je to tak daleko. Zatím.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(to asi nepůjde, 4.1.2012 16:48:24)
Odpovědět
Náboženská nenávist mezi náboženskými zpátečníky, v dnešním světě tedy především vztah muslimů k jinak věřícím, či nevěřícím, ale také například náboženská nenávist mezi ortodoxními fundamentalisticky věřícími křesťany a ortodoxními fundamentalisticky věřícími židy byla a je vzájemná. V nábožensky tolerantní České republice je naštěstí náboženských fanatických fundamentalistů jen velmi málo. Náboženský fanatismus je obecně u běžné tradiční populace v Evropě na okraji zájmu společnosti a české povaze je cizí.
Zatím.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Kalous, 4.1.2012 16:36:45)
Odpovědět
Zappo, kecáš. Ta citace je přesná, také si tento případ pamatuji. A ty máš hloupé komentáře - vždyť jsou to myšlenky a úvahy ze svatých židovských knih - tak nejde o žádného pomateného jednotlivce! A téměř 100% duchovních si nekáže co chce - ale vysvětluje náboženské texty a šíří "jednotnou víru". Sionistické učení je velmi nebezpečné, stejně jak militantní islám.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 4.1.2012 17:03:16)
Odpovědět
Kalous, já si to nemyslím, o tenhle region se zajímám. Dokonce nějaké produkty z těchto zemí zde odbytuji. Proto o tom něco vím.
Tobě bych Kalous doporučil, založ nějakou společnost na výzkum Ovadiova učení. Já jsem si dovolil mít jenom jiný názor, a to jsem myslel, že se ještě může.
Ty máš Kalous většinou docela chytré komentáře, ale bohužel toho bolševika máš hluboko zakořeněného pod kůží, ale při Tvém pokročilém věku seš samozřejmě omluven.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Kalous, 4.1.2012 21:12:04)
Odpovědět
Jo, mohl bych být slušnější, omlouvám se Zappo. S Ferdem jsme byli loni vyhodnoceni jako největší sprosťáci portálu, ještě jednou promiň.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 5.1.2012 12:31:15)
Odpovědět
Kalousi, nejsem žádná "cimprlína", mě nějaký ostřejší termín vůbec nevadí.
Na tom Středním Východě je to opravdu zvláštní. Pokud třeba sedíš u kávy s těmi Araby (mimochdem kávu mají vskutku výbornou, zvyk sem si i na tu s kardamomem), tak si říkáš, to jsou bezvadní přátelští lidé. Ale onio jsou hlavně přátelští, protože s Tebou zrovna obchodujou. Jinak mnohdy nepoznáš, co si skutečně myslí. chodit na ten jejich venkov, nebo do zastrčených předměstských uliček je opravdu nebezpečné.

Znal jsem paní, také z Moravy, která dlouho žila v Gaze, měla tam velkou rodinu, několik dětí, ale ta když chtěla jít ke kadeřníkovi (známému a s ženskou obsluhou), tak pozdě večer jí přijel taxík se známným taxikářem, bratrem jejího muže. Pak teprve mohla jet, přestože to měla do kadeřníka něco přes kilometr. Ale cestou pěšky by mohl sama dopadnout špatně. Pak se odtamtud s manželem přestěhovali do Jordánska a tam už to bylo o dost lepší.

Ten jejich, je to jiný svět, jakoby z jiného století.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(to máš pravdu, 4.1.2012 17:16:30)
Odpovědět
„Sionistické učení je velmi nebezpečné, stejně jak militantní islám.“
Rabíne kakalousi, je to zhovínka tak, jak říkáte..
Snímky malých dětí v pruhovaných uniformách s hvězdou s nápisem "jude" dnes přinesly na prvních stránkách všechny hlavní izraelské listy.
Někteří z účastníků nesli hesla s textem Sionisté nejsou židé a Sionismus je rasismus.
,1.1.2012, Autor: ČTK
www.ctk.cz
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Kalous, 4.1.2012 21:25:17)
Odpovědět
To tedy asi zhovinka nebude ten ortodoxní judaismus na tom o nic lépe než ten sionismus, měli by si podat ruce.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(přítel přítele, 4.1.2012 13:33:47)
Odpovědět
Je třeba otevřeně říci a vzít na vědomí, že tak jako ve všech myšlenkových hromadných a skupinových hnutích, tak i mezi židy existují extremisté. Tento pro existenci Státu Izrael nežádoucí a zpátečnický směr, představují tzv. ortodoxní židé. Dnes jsou dokonce čtyři jejich představitelé i v izraelské vládě. Zatím jsou však tito náboženští fundamentalisté, na rozdíl například od náboženských fundamentalistů v islámském světě, v Izraeli v menšině.
Zatím v menšině. Ale dokdy?
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Info, 4.1.2012 18:20:28)
Odpovědět
Ovadia Josef (* 23. září 1920) je bývalý izraelský vrchní rabín (1973-1983), současný duchovní vůdce strany Šas a uznávaná halachická autorita. Je nositelem státní Izraelské ceny z roku 1970. Působil též jako předseda Nejvyššího rabínského soudu.

Názory

Rabi Josef je autorem řady kontroverzních výroků a názorů. Pozdvižení způsobují jeho komentáře k holocaustu, sionismu, aškenázským Židům, politickým představitelům a různým událostem, apod.
Prohlásil například, že „holocaust a současný antisemitismus jsou Boží tresty za hříchy Židů.“
Okomentoval však i přírodní katastrofy, jako byla tsunami v Indonésii v prosinci 2004 či hurikán Katrina a následné záplavy v New Orleans v srpnu 2004; ty byly podle něj příčinou, že „lidé nestudují Tóru, a že USA podporují evakuaci židovských osad v pásmu Gazy.“

Značný rozruch světových médií a ostrou kritiku způsobila Josefova tradiční večerní modlitba z 28. srpna 2010, přenášená armádním rozhlasem. V té si rabín vypůjčil slova z modlitby ke svátku Roš ha-šana, „nechť jsou naši nepřátelé a protivníci zničeni,“ a upravil je.
Doslova uvedl: „Ať všichni zlí, kteří nenávidí Izrael, jako je Abú Mázen a všichni Palestinci, zmizí z našeho světa. Ať je stihne mor!“
Jeho slova vyvolala o to větší odezvu, že byla pronesena pouhých několik dní před obnovením mírových rozhovorů mezi Izraelem a Palestinskou autonomií.
V listopadu téhož roku vyjádřil svůj názor k poslání gójů, když uvedl: „Gójové se narodili jedině proto, aby sloužili nám. Jiné poslání kromě služby národu Izraele na světě nemají. K čemu jsou pohani potřební? Budou pracovat, orat a žnout. My budeme sedět jako páni a jíst.“

-----------------------------------------------

Slovo "gójové" je hebrejský výraz pro příslušníky nežidovského národa nebo nežidovského náboženství.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Kalous, 4.1.2012 21:19:06)
Odpovědět
Dík za vzorný info komentář. Vše dává do
širšího rámce.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 5.1.2012 12:41:55)
Odpovědět
Také je dobré si všimnout, že Ovadia byl dávno ze všech státních funkcí suspendován. Jako vrchní rabín před 25 lety a státní cenu dostal před 40 rokama. To ještě neměl tak blbý kecy.

Kdyby by nebyl v malé náboženské straně, které se povedlo se vmáčknout do vládní koalice, tak by se s ním už nikdo dávno nebavil.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Rex, 5.1.2012 16:19:49)
Odpovědět
Ačkoli je dotyčnému Josefu Ovadiovi už přes devadesát let, tak pořád se velmi intenzivně vyjadřuje o tom, co a jak mají židé dělat a že gójové, což jsou všichni nežidé, jsou z pohledu židovské víry podřadní.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 5.1.2012 16:49:47)
Odpovědět
Souhlasím, je to trouba..
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Rex, 5.1.2012 18:03:30)
Odpovědět
Nemyslím si o něm, to co vy.
V žádném případě jeho slova a konání nepodceňuji.
Ovadia Josef je velmi vytrvalý a velmi aktivní propagátor židovské náboženské víry, který chce, aby podle této víry všichni židé skutečně jednali.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Zappa, 5.1.2012 22:17:17)
Odpovědět
A tušíte Rexi, jakou má ve společnosti doma podporu? Ta společnost je dneska už hlavně sekulární. Věřících a zbožných ubývá i tam. Názory Ovadii jsou nepřijatelné, také ho ze všech státních funkcí odstranili.
Z toho už bouřka nebude. Víte Rexi, jaký je rozdíl mezi těmi dvěmi problematickými středovýchodními náboženstvími? Judaizmem a islámem ?
Lidé fandící Ovadiovi, těch je ukočírovatelná menšina, ale na druhé straně islamisté chtějí pokrýt pyramidy vrstvou vosku, zákaz koupání mužů a žen společně atd. atd., těch taková menšina není a Západ se bojí, aby to nebyla většina.
Dneska se do Egypta dá zajet na dovolenou opravdu za malé peníze, protože oproti loňsku tam jezdí jen pětina návštěvníků. A turistika v Egyptě živí asi 5 mil. lidí.
Re: Zesměšňovali ultra-ortodoxní židé holocaust?
(Rex, 6.1.2012 13:18:41)
Odpovědět
"Náboženství" islám je prokazatelně scestné, zhoubné, barbarské.
islám je v rozporu se zákony ČR, a proto je NUTNÉ ZAKÁZAT jakoukoli propagaci, podporu a šíření islámu !!!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama