reklama
reklama

Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem

Autor: Jan Koucký | Publikováno: 14.12.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

V minulém týdnu proběhl summit Evropské unie, který byl označován za přelomový. Nechci zde vypočítávat summity, kterým byl za poslední rok dán obdobný přívlastek. Česká média se bohužel více věnují názvu toho či onoho summitu než samotnému výsledku. Jen doufám, že v tom není záměr. Poslední setkání unijních politiků přineslo hned několik zásadních informací, které nelze ponechat bez komentáře. Samozřejmě mám na mysli žádost, aby Česká republika půjčila MMF 90 miliard korun a faktický vznik fiskální unie.

Dnes a denně jsme přesvědčování, že půjčit 90 miliard korun MMF je prakticky naší národní povinností. Euronadšenci však záměrně zamlčují jednu zásadní informaci. Jak Mezinárodní měnový fond s těmito penězi naloží??? Pro pořádek je nutné dodat, že celkem má MMF obdržet příspěvek ve výši 200 miliard eur. Tato částka má být použita na záchranu eura. Přitom již dnes je jasné, že tato částka by měla být třikrát větší, aby dokázala uklidnit situaci na trzích. Opakuji uklidnit, nikoliv vyřešit.

 

„Dávám euru rok maximálně dva“ tak nějak by se dala poupravit nezapomenutelná hláška Jiřího Kodeta z Pelíšků. Ani poslední evropský summit nedokázal odvrátit pád eura. A v této situaci má naše republika půjčovat 90 miliard??? V případě eurozóny nemáme jistotu, že se nám peníze vrátí . Dále je nutné brát v potaz, že přebytkem ve výši 90 miliard rozhodně nedisponujeme. Tyto peníze si budeme muset půjčit. A je jasné, že investoři budou chtít vyšší úroky. Rozhodně není zájmem České republiky zvyšovat naše zadlužení v době, kdy jsme na prahu dalšího ekonomického zpomalení a kdy již 15 let sestavujeme schodkové rozpočty.

 

V souvislosti s dnešní situací v Evropě jsem zaregistroval názor, že co se Německu nepodařilo za pomoci dvou světových válek, se Berlínu povedlo v rámci EU. S touto myšlenkou naprosto souhlasím. Německo vždy usilovalo o nadvládu v Evropě. V dnešních dnech se německý sen zcela naplňuje. Předlužené a zadlužené státy poslouchají na slovo. Irsko nedávno žilo aférou, kdy tamní ministerstvo financí poslalo návrh státního rozpočtu nejdříve do Berlína a následně pak až do irského parlamentu. Konec konců připravovaná fiskální unie znamená faktický konec suverenity v rozpočtové politice.

 

Angela Merkelová chce mít přehled o rozpočtech jednotlivých států Evropské unie. Oficiálně má dohled dělat Evropská komise, kterou si dovolím nazvat prodlouženou rukou německé vlády. Jsem vždy pro rozpočtovou disciplínu. Nejsem zastáncem deficitního hospodaření. Na druhou stranu je výsostné postavení každého státu, tvořit státní rozpočet dle svého vlastního uvážení. Většinou platí pravidlo, že pravicové vlády šetří a levicové rozhazují a zadlužují. Po vzniku fiskální unie bude naprosto jedno, jaká bude v té či oné zemi vláda. Bez ohledu na pravici či levici bude rozpočet schvalovat bruselský byrokrat. Z národních vlád se tak lehce stanou vlády protektorátní. Jsem si jist, že Česká republika nemá tak krátkou paměť, aby zapomněla, že i v našem prostoru jsme měli tu „čest“ si protektorátní vládu vyzkoušet.

 

Pokud je eurozóna ochotna a rozhodnuta podrobit se německému diktátu, je to její rozhodnutí a nemám důvod proti tomu protestovat. S účastí České republiky mám však zásadní problém. Česká vláda by si svůj případný souhlas měla nechat schválit v referendu. Pokusy evropských politiků obejít v tomto případě veřejnost, je jasným znakem postdemokracie, na kterou již léta upozorňuje tolik nenáviděný Václav Klaus. Je naprosto nepředstavitelné, aby občané jednotlivých států EU neměli možnost vyjádřit se k tak velkému přesunu pravomocí do Bruselu. V této souvislosti je zajímavé sledovat postoje českých euronadšenců. Tito lidé, kteří se pasovali do role ochránců demokracie, souhlasí s nedemokratickými praktikami v zájmu nějakého vyššího dobra. Mám na mysli zejména představitele ČSSD a TOP 09.

 

Pánové Sobotka, Mládek, Zaorálek, Rouček či Schwarzenberg nám vnucují představu, že s Evropskou unii stojí a padá svět. Rád bych tyto pány a všechny ostatní eurohujery ujistil, že naše země existovala (a vůbec ne neúspěšně) před vznikem EU a bude existovat a prosperovat i po jejím zániku. Zdůrazňuji, že nám žádná ekonomická izolace nehrozí. Představa, že pokud nepošleme 90 miliard, skončí náš export do Západní Evropy, je opravdu dětinská. Myslím, že ani v mateřské škole by něčemu takovému nikdo neuvěřil.

 

Česká vláda by v žádném případě neměla půjčit (darovat) eurozóně 90 miliard a rozhodně by se bez referenda neměla upisovat k fiskální unii, která je pouze předstupněm unie politické. Pokud se česká vláda k něčemu takovému upíše a nebude mít jasný mandát u voličů, bude pan premiér jen těžko přesvědčovat veřejnost, že musíme šetřit, abychom snižovali deficit.

Myslím, že situace dospěla do stádia, abychom nebyli jen pasivními diváky. Musíme dát našim politikům jasný vzkaz, že nechceme žít pod německou nadvládou.

 

Čtěte také:

 

 

Klíčová slova: Evropská unie  | euro  | Merkelová  | Schwarzenberg  | eurozóna
reklama
1576 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(Pavel, 14.12.2011 4:45:37)
Odpovědět
Rád budu žít pod německou nadvládou s životní úrovní Němce. Je mi naprosto jedno jestli o nás nebudou rozhodovat ti naši političtí šašci, už dokázali co dovedou, země je totálně rozkradena.
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem - ZA 20let
(Šofér 51, 14.12.2011 7:08:08)
Odpovědět
se vyházelo minimálně 30x tolik, takže přežijeme i toto. S německou životní úrovní a pořádkem, dodržováním zákonů, pravidel, atd., bych chtěl také žít, ale to neznamená pod jejich diktátem(kuratelou) ! Pokud by naši politici nevymýšleli " trakař "( dávno vymyšlený ), tak jsme mohli ve světě osvědčené systémy( zákony ) dávno převzít a zavést, abychom se k civilizovanému světu přibližovali. Ale když Nám vládnou( volíme ) neumětelové, teoretici, tak jsme tam, kde jsme !
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(hela, 14.12.2011 8:52:51)
Odpovědět
s tím lze za určitých podmínek souhlasit, ale vadí mi odebírání svobod lidí, těch osobních svobod, které stojí nade vším, lidí se totiž dnes už nikdo na nic neptá a jejich názor se snaží obcházet různými kličkami i sama EU, přičemž pouze lidé to všechno zaplatí a odnesou,v tom je úvodní článek až hrozivě pravdivý, ale to, že naši politici rozhazují, úplně zbytečně házejí miliónama a miliardama, no však to občan zaplatí, to se mi taky nelíbí a potřebovali by zkrotit
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(hela, 14.12.2011 8:56:20)
Odpovědět
já bych jen chtěla vidět ty rozčarované obličeje politiků, kdyby lidi fakt souhlasili s předáním pravomocí do Bruselu, zrušením sněmovny a tudíž i politiků....
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(Pepan, 14.12.2011 14:07:45)
Odpovědět
Pak už jen zbývá, aby vláda nechala opravit břežanský zámeček a Führerin Merkel nám sem pošle zastupujícího říšského protektora. A budeme se zdravit Heil Merkel.
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(Srnda, 14.12.2011 7:06:06)
Odpovědět
vzhledem k tomu že naši zákonodárci již jen schvalují zákony z bruselu a příliš toho netvoří, (nevím co by bylo horší zda více bruselu nebo vlastní tvorby)jediný důležitý zákon domácí výroby je ten o státním rozpočtu.
pokud by tedy toto vymýšlel kdosi v bruselu můžeme hodne ušetřit za parlament, senát a možná i vládu stačí nám kraje
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(nodis, 14.12.2011 7:55:08)
Odpovědět
Nejenom že vyhozené oknem ale nellepší, jak se zbavit dluhů, resp. věřitelů, je se zbavit věřitelů. O důvod víc věřitele humanitárně vybombardovat. Takovéhle dědictví ten zkurv.syn "pravdaláska" nám tu zanechá.
Re: Já to vidím tak
(felix.julec, 14.12.2011 8:26:30)
Odpovědět
Předseda vlády když alibisticky prohlašuje,že bude proti,tak mu nevěřím.Není vůdce,jen spolehlivý účetní,kterému by slušely klotové rukávy.Bude pro platbu.Nic na tom nezmění ani Venda-Všeználek z hradu.Většina finančníků prohlašuje,že to bude komplikovaná volba.Většina je ale pro zaplacení.
Všichni jsme proti nastaveným pazourám cigánů,kteří jen chtějí brát,ale nic vracet.ČR je v podobné situaci.Zatím jsme jen brali,ale když máme "pustit chlup"tak se ošíváme.Srovnávat se se Švédskem nebo Británií není na místě.Skandinávci a Britové se bez Evropy obejdou.My ale ne.Skandinávci mají suroviny a technologie.Britové,když bude nejhůř tak dostanou hozené lano od USA,Kanady,Austrálie.Nám EU vysvětlí,že jsme si zvolili sami a nechá nás (jako ve 2.svět.válce) v tom vyválet.Až budeme úplně na hrnci tak si nás rozporcují ke gáblu.Nejprve si rozpatažírují českou kočku a pak moravskou slepici.Našim historikům pak nezbude nic,než pro útěchu přednášet našim prapra vnukům,že kdysi existovalo České království a Velká Morava a Československo.Každému to ale bude už šumafuk.
Re: Já to vidím tak
(hela, 14.12.2011 9:01:33)
Odpovědět
právě tohle se nám snaží vsugerovat, že zůstaneme sami, ale to jsou lži, vždycky jsme si stačili, byli jsme průmyslový stát a byli jsme soběstační, to jen EU nás různými kvótami o tu soběstačnost připravila, máme jak průmysl, tak zemědělství, vše jen obnovit a to by bylo nových pracovních míst, takhle jen šíří paniku, jak jsme závislí, není to pravda...
Re: Já to vidím tak
(felix.julec, 14.12.2011 9:19:15)
Odpovědět
Helo poslechněte si "znalé věci"(finančníky,sociology i naše bankéře,kteří snad nemají snahu zlikvidovat stát a jeho finance)a pak posuzujte.Jinak se vraťte ke sporáku.
Re: Já to vidím tak
(Miroslav Dostálek, 14.12.2011 9:43:11)
Odpovědět
Nechápu logiku v doporučení pana Felixe , aby se ženy staraly jen o sporák . A co pani Merkelová , ta taky ?
Re: Já to vidím tak
(felix.julec, 14.12.2011 11:39:31)
Odpovědět
Pane Dostálku omlouvám,se "Hele" Nebyl to zlý úmysl.Jen blbý pokus o nejapný fór.Snad mi promine.Merklová si vyvolila tento způsob života,tak se tím bude muset protrápit.
Re: Já to vidím tak
(děd, 14.12.2011 10:37:27)
Odpovědět
EU opravdu nemůže rozdat víc než vybere. Ale určitě platí opak (zvláště k provozním nákladům tohoto monstra). Jeden rok někdo něco málo vydělá a daleko více let doplácí.
Re: Já to vidím tak
(ddd, 14.12.2011 22:04:06)
Odpovědět
Milacku, o to, o cem zde hovoris nas pripravili nasi prognostici "zhasnutim", "utekem pred pravniky", "trhem bez privlastku" a predevsim nebetycnou zlodejnou.
Jestli dnesni NERVak ing.VD v r. 1992 nastavil nase cla na urovni 7-11x nizsi, nez mela EU a vyklidildobrovolne a s entuzianismem vlastnim prognostikum z PU vychodni trhy, nemohlo to dopadnout jinak. Jen blbec se takove prilezitosti nechopi, a politici zapadnich statu blbci nebyli/narozdil od tech ceskych/.
Re: Já to vidím tak
(kml, 14.12.2011 10:17:38)
Odpovědět
Julec, tak si to nech patentovat. Gratuluji. Ty jsi nyní vynelezl perpetum mobile ty debile.
Už vidím jak z EU k nám chodí zadarmo ty peněžní dary. My asi dle tvé logiky do EU nic nepřspiváme. Jenže, ještě nikdo nespočítal přesně to, kolik jsme do slavné EU nacpali a kolik jsme získali zpět. Kapišto Julec blbec?
Re: Já to vidím tak
(Jirka, 14.12.2011 10:43:51)
Odpovědět
Pokud někoho tituleješ blbem,tak se mezi ty blby počítej taky!!!!Neposlouchal jsi včera náhodou večer p.Niedermajera,bankéře,není to žádný socan,euruhujer a jeho názory jsou pro mne relevantnější než takových,jako je Zahradník,Kikina a apod!!!Nechápete o co vlastně jde,souvislosti a jen plácáte cosi o samostatnosti atd!!!Myslím si ,že by se ta paní měla opravdu vrátit k plotně a poté si něco přečíst,vyslechnout skutečné odborníky a nikoliv jen papouškovat modrou propagandu!!!!
Re: Já to vidím tak
(felix.julec, 14.12.2011 11:30:55)
Odpovědět
Jirko,jednoduchým trotlům se nedá nic vysvětlit nic ani vyčítat.Mají to od přírody.Já nejsem žádný finanční chytrolín.Poslouchal jsem názor prof.Robejška,Niedermaiera,a dalších lidí kteří jsou"v obraze" a většinou zastávají tento názor.Není to ideální názor,ale jen menší zlo.Tak to cítím.Že nějaký cvok který má nick "kml"vyblije svůj průjem to mně taky nevzruší.Bezprizorní cigáni se někdy podepisují +++, tento vzdělanec se propracoval už k nicku "kml".Už v tom je u něj vidět jistý pokrok.Aspoň něco.
Re: Já to vidím tak
(Miroslav Dostálek, 14.12.2011 13:46:47)
Odpovědět
Nic ve zlém pane , nezastával jsem se paní Hely , kterou neznám , spíše paní Merkelové , bývalé to spolupracovnice pana profesora Zahradníka z naší Akademie věd . Otázku zda půjčit či ne ,si musí vyřešit ti , co šetří na stáří , já už mám vystaráno . Po svých zkušenostech však vím , že často se "nestrefí" ve svých prognózách ani světem uznávaní "machři na mimosmyslové vnímání" , čímž si dovoluji připomenout májskou předpověď konce světa v příštím roce .
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(Shark, 14.12.2011 11:47:20)
Odpovědět
Tohle je neodborně ideologicky protigermánsky laděný článek, nemající se skutečným problémem Eura nic společného. Sdíli-li státy společnou měnu, MUSÍ naplnit kriteria platná například v USA, skutečnou jednu FUNKČNÍ cetrální banku a společná fiskální pravidla. Právě laxnost v naplňování těchto požadavků lze vytýkat otcům Eura, nikoli , jak autor píše, německý diktát. Ostatně, byla to Francie a Velká Británie, Mitterand, kdo se dohodl, že Němcům vezme jejich marku.
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(Radek3, 14.12.2011 13:20:33)
Odpovědět
Přesně tak..
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(ThujaGarden, 14.12.2011 13:45:33)
Odpovědět
Ano...
Re: Půjčka eurozóně aneb 90 miliard vyhozených oknem
(JarekK, 14.12.2011 17:12:11)
Odpovědět
Teda tady se sešlo eurohujerodebilů!
EU kráčí do propasti a všichni tu máte strach, aby nás nevyšoupli z první řady!
Sami byste nepůjčili Řekům ani kšandy a z cizího frajeříte, co?!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama