reklama
reklama

Jazykem našich politiků

Autor: Radomír Hrabovský | Publikováno: 12.12.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Před pár dny (5.12.2011) byl na Radiožurnálu odvysílán krátký telefonát s poslancem za ČSSD, Jeronýmem Tejcem. Jednalo se o vyjádření k tématu změny zákona o vymáhání pohledávek ze sociálních dávek.

Jako člen ČSSD samozřejmě kategoricky nesouhlasil a k tomu pronesl naprostou bezostyšnost. „Přece nikomu z nás není jedno, co se děje se sociálními dávkami, které jsou vybrány a placeny z našich daní“. Pan poslanec opomněl jednu podstatnou věc. A jen doufám, že se jednalo o pouhou špatnou formulaci, že nejde o standartní přemýšlení poslanců ČSSD.

Poněkud pozapomněl, že on sám je placen z našich daní!

S druhou polovinou tvrzení lze částečně souhlasit. Ano, pravděpodobně nikomu z nás není jedno, co je placeno z našich daní. Z mého pohledu, pokud jsou ze státem vybraného výpalného placeny sociální dávky, měly by sloužit výhradně k dočasnému překlenutí osobních problémů konkrétních lidí, do kterých se může dostat každý z nás. V Česku bohužel vše funguje jinak. Sociální dávky nejsou směřovány lidem, kteří se dostanou do dočasných existenčních problémů a kteří by byli schopni tuto pomoc časem společnosti vrátit. Sociální dávky jsou vypláceny plošně určité, přesně specifikovatelné, skupině lidí. Skupině, která často svým chováním, či ignorací vytváří dluhy. Pomiňme dluh společnosti za parazitování, bavme se chvíli o penězích. Neplacení nájemného, či pokuty za přestupky jsou jen ty nejkřiklavější příklady.

Souhlasím s návrhem zákona paní Řápkové a paní Kohoutové. Svou tolerancí a benevolencí jsme si vytvořili skupinu spoluobčanů, kteří beze  špetky studu naprosto ignorují veškeré etické a morální hodnoty, na nichž by slušná občanská společnost měla být postavena.

Je na čase těmto lidem ukázat, že parazitování na společnosti nemůže fungovat donekonečna. Výše uvedený zákon by byl jedním z prvních krůčků k nápravě. Starostové obcí by konečně dostali alespoň malý prostředek k nápravě některých, téměř nenapravitelných jedinců. Politici ČSSD to zjevně nepochopili. A to i navzdory faktu, že uvedený zákon by pomohl a ulehčil práci i jejich vlastním starostům a zastupitelům.

A pan poslanec (stínový ministr vnitra) Tejc pronesl ještě jednu pořádnou perlu. „Připravovaný návrh zákona dává prostor pro lichváře a zvýšení kriminality mezi sociálně slabšími občany“. No a tady si už nejsem tak úplně jist, zda pan poslanec jenom špatně formuloval myšlenku. Spíše půjde o systémovou chybu myšlení celé ČSSD.

Nebo to mám chápat tak, že stát je tady od toho, aby dával peníze lidem, kteří si toho naprosto neváží a to pouze proto, aby si nepůjčovali od lichvářů nebo aby nešli krást?

Absurdistán…

Když si vzpomenu na prohlášení pana poslance Paroubka, tehdy ještě za ČSSD, o tom, že sociální dávky jsou jakousi formou výpalného sociálně slabším, abychom my, ti ostatní, zodpovědnější, měli klid, tak už chápu, jak to s našimi penězi sociálnědemokratičtí politici myslí.

Oni jsou možná ochotni rozdávat naše těžce vydělané peníze stále se rozšiřující skupině parazitů. Možná ze strachu, možná z neschopnosti vidět jiná řešení.

Já ochoten nejsem…

Bohužel, nic platné to není, zákon sněmovnou napodruhé neprošel. Proti byli také někteří poslanci TOP09 a Starostů. Ať se snažím sebevíc, já jazyku našich politiků prostě nerozumím.

Čtěte také: 

Klíčová slova: ČSSD  | politika
reklama
1548 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Proč jsme pořád naivní
(Petr, 12.12.2011 7:53:08)
Odpovědět
a očekáváme, že levičáci se už konečně přestanou chovat jako sociální pijavice? Kolik lidí vědí, co o komunismu napsal K.H. Borovský, F. Palacký, K. Čapek ... Děkuji za odpověď.
Re: Proč jsme pořád naivní
(Drak, 12.12.2011 18:09:40)
Odpovědět
Kolik lidí ví, ne vědí. Běž se učit češtinu.
Je to daleko horší,než před dvaceti roky ...
(Dr.Lukáš M., 12.12.2011 22:27:23)
Odpovědět
President Asociace pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví pan Kadrman projevil vysokou míru znalostí, přehledu i odvahy bez ideologické předpojatosti, při svých odpovědích o stavu památkové péče. Odvahu projevil především tím , když řekl, že tolik památek, které byly zničeny za osledních 20 let nebylo zničeno ani za 40 let minulého režimu. Zatím platilo, že minulý režim se o památky nestaral a všechno nechal zchátrat a zničit.To, že si to mohl dovolit říci však není zřejmě pouze jeho odvaha , ale i to že tlak veřejnosti je velký, stav péče o památky je opravdu žalostný a situace ve společnosti i sdělovacích prostředcích se pozitivně mění.
Krást,krást je naším programem a ty ovčane to zaplať ...
(Johana V.,ekonom, 12.12.2011 23:36:22)
Odpovědět
Měli jsme soběstačnou ekonomiku s vyspělým školstvím, zdravotnictvím, armádou a státní bezpečností, rozsáhlou infrastruktůrou,vyspělým strojírenským, stavebním, textilním, chemickým, zemědělským, zbrojařským, těžařským, hutnickým a kovoprůmyslem například a dalším průmyslem ( + námořní flotila ) zaměstnávajícím statisíce lidí! Dnes máme "demokracii, svobodu" , ale co si za ní koupíme, když je 500 000 lidí bez práce, většina lidí pracuje za minimální mzdu, anebo o něco větší, pracující u kapitalistů za otrockým podmínek by mohli často a dlouze vyprávět o té údajné "svobodě", ze strojíren, z hutí,, z JZD, z cukrovarů,pivovarů,z textilek a z dalšího jsou ruiny, stát prodává vše, co může zpeněžit a to samé firmy vlastněné kapitalisty a mafiány( rekreační objekty, ubytovací prostory, nemovotsti atd. a místo toho jsme se stali levnou pracovní silou pro kapitalisty a imperialisty ze západu a potravinovým odpadem a skladištěm evropy a nakonec snad ještě budeme dotovat Evrohujeristán miliardami z kapes našich daňových poplatníků, kteří mají pětkrát menší mzdu než pracující v NSR, v Rakousku a v Lichtenštejnsku, či v Norsku je ten rozdíl ještě větší! A proto musím zpětně poděkovat komunistům za ty krásné roky, které jsem prožil ve vlasti před listopadovým pučem pravdoláskovců a podvodem na lidi.
Básnička o mravenečkovi
(PhDr.Dočkal M.,zastupitel ČSSD, 12.12.2011 23:51:16)
Odpovědět
"Polámal se mraveneček, ví to celá obora, o půlnoci zavolali Hegerova doktora. Doktor chrastil pokladničkou, Drábek těšil, neplakej, zaplatíš-li poplateček, do rána ti bude hej. Zaplatil mu třicet korun, navíc ještě za předpis, ráno skončil v nemocnici takřka zralý na odpis. Čtyři stáli u postýlky, Kalousek si mnul ručičky, peníze se jenom sypou do té naší kasičky. Nedožil se mraveneček ani druhé h...odiny, stoupla prudce zadluženost celé jeho rodiny. Poplatky za nemocnici, kremaci i rakvičku, dokonale vyprázdnily tu mravenčí kasičku. Neměli už mravenečci z čeho by dál mohli žít, poradil jim strejda Nečas, peníze si vypůjčit. Sjednali si rychlou půjčku za necelou hodinu, nadlouho pak zadlužili svou mravenčí rodinu. Tímto končí ten náš příběh a co k tomu dodat víc, za rok přišel exekutor, nezbylo jim vůbec nic."
Re: Jazykem našich politiků
(di Scaldorini, 12.12.2011 9:30:27)
Odpovědět
Je to tristní,že tady teď skuhráte.Co jste si však zvolili to tady dnes máte.Skuhrat jste měli před volbami.Teď si to vyžerte do konce.
Komunismus se socialismem
(Petr, 12.12.2011 9:35:48)
Odpovědět
šly vždycky do kopru - ať už to byl nacismus, bolševismus, maoismus, Kim-Ir-Senismus, Castrismus, Rudokhmérismus atd. - takže klídek a pohoda.
Komunismus se socialismem
(Petr, 12.12.2011 9:35:48)
Odpovědět
šly vždycky do kopru - ať už to byl nacismus, bolševismus, maoismus, Kim-Ir-Senismus, Castrismus, Rudokhmérismus atd. - takže klídek a pohoda.
Re: Jazykem našich politiků
(Petr 2, 12.12.2011 9:41:23)
Odpovědět
Vážený di.Salto-Rýni
Takto volby nedopadly.
Vyhrála jiná strana,ale vrchní oteplovač pověřil sestavením nové vlády někoho,kdo stál za rohem a tiše vyčkával.
Podle toho se v tomto Cha Cha stánu odehrává tato tragikomedie o nespočetném množství dějství.
Každou chvilku se mění obsazení,každou chvilku se mění scénáře a silně to připomíná emerickej seriál Dallas
Re: Jazykem našich politiků
(komunistická veš, 12.12.2011 11:09:37)
Odpovědět
ano máte pravdu,volby vyhrál soudruh pingl spisovatel Jyrka Paroubek.Že nevládne?a s kým když mu zůstali pouze komunisti,ostatní s ním nechtěli mít nic společného. Teď bude psát knihu ve které bude vysvětlovat svým přihlouplým voličům jak prodávat knihu kterou nikdo nekupuje a přesto vydělat několik mega.Tak dávejte pozor jak se to dělá ať neumřete úplně hloupý.
Re: Jazykem našich politiků
(Petr 2, 12.12.2011 11:26:15)
Odpovědět
Milá Veš.
Lidé nevolili ani tak Parouba,taktéž Veverky a Topteny ,ale hlavně změnu od ODS.
To je strana,která hledá způsoby,jak za každou cenu zůstat,aby mohli rozkrást i ten poslední zbytek.Jen se podívejte na volby v naší " Matičce "
Ta samá lumpárna,ale nebojte se ,mám už partu kopáčů .
Re: Jazykem našich politiků
(komunistická veš, 12.12.2011 11:41:03)
Odpovědět
jestli víte že někdo krade je vaší poviností ohlásit trestný čin na policii,jinak jste spolupachatel.Hlava státu není vrchní oteplovač ale prezident ,hulváte z doby normalizace a ta parta kopáčů?vašim myšlenkovým pochodům rozumíte asi pouze vy.
Re: Jazykem našich politiků
(Petr 2, 12.12.2011 12:10:24)
Odpovědět
Tak zaprvé-presidenta si jinak moc vážím a uznávám jeho úžasný přínos za samostatnost tohoto státu,ale velkou výtku jsem měl a mám k jeho názoru na současný stav této planety !!!
A k té druhé stránce: když si holou řití sednete na rozjetou cirkulárku,tak taky nepoznáte,který zub vás zranil.Mám tedy podle vás podat hromadnou žalobu na ODS ??
Tak a za poslední--koukám ,že jste začal bránit svoje majetky !!
Re: Jazykem našich politiků
(22, 12.12.2011 12:15:21)
Odpovědět
Pane, také s Vámi souhlasím, ale některým to prostě nevysvětlíte. Svůj vlastní názor nemají. Oni pouze všeobecně mluví o rozkrádání, to je populární.
Re: Jazykem našich politiků
(ferda, 12.12.2011 15:13:09)
Odpovědět
PRO "VEŠ"
TY JEDNA LIDSKÁ SRÁGORO, NE-SER SI DO HUBY A VYŘEŠ SI TO S TOU SVAZÁCKOU BRADAVICÍ A KRÁLEM KMOTRŮ NEČASEM, KTERÝ NÁRODU SDĚLIL, ŽE ZA SOCANŮ SE KRADLO VÍCE!!!! TO JAKO ŽE VÍ O ZLODĚJNÁCH PRAVICE A DRŽÍ TEN SVŮJ SVAZÁCKÝ RYPÁK,DO KTERÉHO BY KAŽDÝ SLUŠNÝ ČLOVĚK MĚL STO CHUTÍ PLIVNOUT????
PŘEDENĚ ON, JAKO PREMIER BY MĚL OHLÁSIT KAŽDOU ZLODĚJNU!!!! KAPIŠTO? TY MODROHNOJI???,:-))))
Re: Jazykem našich politiků
(Petr 2, 12.12.2011 15:39:26)
Odpovědět
Ferdo --nenadávej a nerozčiluj se -v tom hnoji se ti modří fo'glové utopí sami..
Re: Jazykem našich politiků
(Jirka, 12.12.2011 18:00:55)
Odpovědět
Ferda nás ráčilo oblažit svým typickým slovníkem.

Myslí to jako hovado, vyjadřuje se to jako hovado - nebude to hovado?
Re: Jazykem našich politiků
(Kalous, 12.12.2011 19:56:29)
Odpovědět
Ne - bude to Jirka evropan.
Re: Jazykem našich politiků
(Tonda Koniášů, 12.12.2011 20:32:41)
Odpovědět
Jirko, jsem pro slušné vyjadřování i chování všemi deseti.
Ale na druhou stranu Ferdu pochopím.
Ono už je to celkem dost složité, neříci na plnou hubu, jak se věci mají, a slovník upravit aby odpovídal skutečnosti.
Obzvlášť, když se ještě najde někdo, kdo tohle chce obhajovat.
Re: Jazykem našich politiků
(Arnošt, 12.12.2011 12:52:54)
Odpovědět
Ano, ovšem autor zřejmě nemyslí volby 1998, ale právě v těchto volbách si voliči zadělali na současný malér.
Re: Jazykem našich politiků
(Petr, 12.12.2011 15:54:55)
Odpovědět
Co asi napsal o komunismu Palacký či Borovský?
Re: Jazykem našich politiků
(Šoumen, 12.12.2011 16:28:44)
Odpovědět
Nevím co napsali Palacký a Borovský o komunismu, nejsem pamětník jako vy. Zkuste napsat co si mysleli jiní myslitelé o socialismu, protože komunismus jsme ještě nezažili, možná snad pod vedením EU se ho dožijeme, tam jsou maoisté, PolPotovci a novodobí Leninové. Nakonec třeba kvůli dluhům zruší peníze a přejdou na bartr.
Re: Jazykem našich politiků
(Drak, 12.12.2011 18:15:24)
Odpovědět
A jestlipak víš, co o komunismu napsal Přemysl Otakar II? Jste tu samý znalec, ale podle učebnic debilů z ODS a Liberálního Institutu.
To máte vzdělání na úrovni chovanců diagnostických ústavů. Ale keců, jako ponocní.
Re: Jazykem našich politiků
(Šoumen, 12.12.2011 19:36:13)
Odpovědět
Díky Draku, nevím co napsal o komunismu Přemysl Otakar II., jak jsem psal nejsem pamětník a nemám přístup k listinám našich buditelů a ke vzácným listinám našich králů. Ale brožura ODS mi nic neříká, jak se říká, "ještě to tak", a do Liberálního Institutu jsem nechodil, to bych se asi musel oběsit.
Je smutné že jsi mě přiřadil ke vzdělání debilů z ODS. Jsem rád, že osoba ducha mdlého, včetně propraného mozku modrou propagandou, z ODS, nebo TOP09 nejsem a snad už na stará kolena nebudu.
I když si myslím, že měl tvůj příspěvek být u Petra nade mnou. No ale zareagoval jsem na něj.
Re: Jazykem našich politiků
(Kalous, 12.12.2011 20:00:11)
Odpovědět
Já bych si typl, že Palacký ani K.H. Borovský nenapsali o komunismu vůbec nic, ani je to nezajímalo a možná ani o Marxovi a Komunistickém manifestu nevěděli (zvláště K.H.Borovský který byl internován v Brixenu a zemřel 1856).
Re: Jazykem našich politiků
(AZ, 12.12.2011 18:08:04)
Odpovědět
Poslechni, přiblblý pisálku, který jsi na daních pravděpodobně ještě nikdy, nic nezaplatil. Vytvoř tolik pracovnívch míst, aby všichni nezaměstnaní měli práci a potom postihuj ty, kteří nechtějí dělat. Do té doby raději mlč.
Re: Jazykem našich politiků
(Pter, 12.12.2011 18:20:00)
Odpovědět
Já také ne - standartní = vlajkový, česky se to píše standardní.
Re: Jazykem našich politiků
(R. Hrabovský, 13.12.2011 18:47:32)
Odpovědět
No, jestli je to jediná chyba... Tak celkem dobrý :)
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama