reklama
reklama

Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?

Autor: Světla Prokešová | Publikováno: 11.12.2011 | Rubrika: Zamyšlení

Zaměstnanci neustále vyhrožují, tu i tam realizují kratší, delší, výhrůžné či nějak jinak víceméně neúspěšné stávky. V pořádku, odbory se legitimně snaží, aby se situace v pracovním poměru nevrátila o sto let zpět – do doby raného kapitalismu. Kdo ale v tomto raném kapitalismu žije, jsou drobní živnostníci. Ti, kteří mají jeden nebo více živnostenských listů, svoji malou provozovnu bez zaměstnanců nebo ani to ne, dělají první poslední, aby se uživili. Z jedné strany je ohrožují Vietnamci, ze strany druhé povinnosti vůči státu.

Státní zakázky pro živnostníky - Utopie

Za ně se žádné odbory nepostaví a zákoník práce pro ně vlastně neplatí.“ A bonusy?“, usmívají se „ to je jako co?“, žertují, „Kdo by nám je dal?“. Přitom oni zdaleka nemohou za krizi, za rozkrádání v době pravicových i levicových vlád – oboje kradly, až praštělo. Občas se o něčem napsalo, něco odvysílala televize, ale vždy všechny státní aféry skončily do vytracena. Co asi získal drobný živnostník za předražené zakázky na ministerstvech, jen to, že z jeho daní to bylo, včetně tučných provizí, zaplaceno.

Když se zaměstnanci stanou živnostníky, rozpočet krachne

Politické strany na ně občas vzpomenou, levicové vlády likvidačně, pravicové se jim tu a tam snaží nějaké ty drobné úlevy přidat. To především před volbami. Po nich zájem o tuto skupinu končí. Poněkud pozdě si politici začínají uvědomovat, že tato skupina se bude početně zvětšovat. Řada zaměstnavatelů se již nyní raději se zaměstnanci dohodne, aby šli na „živnosťák“ a pracovali pro ně takto dál. A to zcela zásadně ohrožuje čísla, se kterými v rozpočtu pracuje naše vláda. Prostě a jednoduše nevybere na daních tolik, kolik počítá. A to nejen pro důchodovou reformu. A propos, víte, že výpočet důchodu pro zaměstnance je 60% a pro živnostníky 50% z vydělané částky?

Dva a půl miliónů podnikatelů živí půl miliónu úředníků

Chci připomenout, že v České republice je evidováno 1,850 milionu osob samostatně výdělečně činných, tedy téměř dva milióny malých živnostníků a lidí, kteří často museli odejít z firem a pak pro ně zpátky pracovat bez řádné právní ochrany na „živnosťák“. A nikdo je nechrání, odbory se pilně starají o půl miliónu státních zaměstnanců, chtějí pro ně výhody a udržení stávajícího standardu, který jim mimo jiné platí právě i tito lidé.

Pro státní úředníky jsou zřejmě všichni OSVČ a podnikatelé potenciálními nepřáteli státu, zloději a odpírači placení daní. Daní, ze kterých jsou oni tak výborně živi a za které si mohou dovolit luxus stávek. Přitom nejde o učitele či zdravotníky, za které se úředníci rádi schovávají, ale o přebujelé úřady, odborové centrály a státní instituce k ničemu.

Zdá se neúnosné, aby dva a půl miliónu podnikatelských subjektů (vč. velkých firem a akciových společností, ale i malých živnostníků) živilo půl miliónu státních úředníků. Stát musí šetřit a měl by začít od sebe.

Chci především zdůraznit, že lidé, kteří žijí z daní, nemají morální právo požadovat pro sebe výhody, o nichž se části těch, kdo na ně vydělávají, může jenom zdát.

Čtěte také: 

 

 

reklama
2115 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Divide et impere
(myrek, 11.12.2011 8:43:55)
Odpovědět
Úspěšné rozeštvávání pracujících občanů vládním estabilishmentem - jedněm dáme výhodné bonusy, jiným symbolické daně bez bonusů, oni se budou hádat a my klidně vládnou a rozhazovat peníze obou ....
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(felix.julec, 11.12.2011 9:05:11)
Odpovědět
Souhlas s článkem.Ty OSVČ nejsou zase takové chudobky jak tady píšete.Do nákladů(musí si na ně napřed ale vydělat)dají např:nákup a provoz svého auta,všechno nářadí a přístroje-použitelné i v domácnosti,počítače, nájem za kancelář - dílnu(v bytě,nebo domě),osvětlení,topení,(aspoň poměrnou část)nákup odbor.literatury,denního tisku,vstup.poplatků za všelijaká školení,reklamy,atd.a to si zaměstnanci musí platit sami a mají to jako další náklady.A ne všichni mají průměrný plat (ne jak nám chce Kalousek vsugerovat 24.500,-Kč) ale 14-15.000,-Kč.Tak si to dejte do souvislosti.Skutečnost je pak trochu jiná.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(Hanka, 11.12.2011 9:16:54)
Odpovědět
Evidentně nejste OSVČ a nikdy jste to ani nezkusil... Jinak by jste nemohl vypustit svůj příspěvek. Ano, živnostníci si mohou odepsat některé věci , ale základní a první věc je , že si musí nejdříve sami vydělat peníze, aby měli vůbec možnost něco z něčeho odepisovat !!! Živnostník většinou začíná od nuly s obrovským rizikem(pro banky jsme prašiví a žádný úvěr na rozjezd firmy nedostaneme...), bez ochrany sociálního systému, a doufá, že se uživí. Doporučuji vyzkoušet, alespoň jeden rok a potom si můžeme povídat...
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(22, 11.12.2011 9:39:41)
Odpovědět
S f.j si nepopovídáte nikdy rozumně.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(felix.julec, 11.12.2011 10:03:24)
Odpovědět
Hanko mýlíte se.Píši ze své,sice krátké,ale přece jen osobní zkušenosti.A jestli jste si všimla taky píši,že si na to vše musí živnostník napřed vydělat.Takže vím o čem je řeč.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(felix.julec, 11.12.2011 15:06:19)
Odpovědět
HANKO dodatek-Ještě doplňuji,že jsem pracoval taky jako zaměstnanec s.r.o.s bývalými kolegy ze zaměstnání,(ještě ze stát.firmy)tak že taky mám osobní zkušenosti i s tímto podnikáním včetně všeho co k tomu přináleželo.(Fakt je že jsem po tu dobu (asi 6 let)pracoval v podstatě 7 dní v týdnu,dovolenou si vybíral po jednotlivých dnech(většinou v zimě,když se venku nedalo pracovat).Nestěžuji si,ale vím jak se věci měly a mají.Proto bych nerad,aby někdo chtěl učit orla létat.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(Sousedka, 12.12.2011 14:10:29)
Odpovědět
Tak proč píšete, že zaměstnanec si platí nájem, topení, osvětlení...
OSVČ má větší tarify na energie pro podnikání. Nikdo neví proč, ale má. To neplatí zaměstnanec. Toto se většinou promítá do ceny výrobků nebo zboží. A výrobky musí být prodejné. To přeci víte.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(Prokešová, 11.12.2011 10:35:02)
Odpovědět
S tím odečtem nákladů to zas až tak není, většina OSVČ využívají možnost paušálu.Je to sice výhoda, ale vyvážená tím, že jim nikdo neodpustí platit sociálně zdravotní i v období, kdy žádné zakázky nejsou. A to pak z úspor není žádná legrace. Nevím, jestli se Vám poštěstio někdy něco dlužit na sociálce...je to vážně výrobna sociálních případů, protože vymotat se z kolotoče penále je skoro nemožné.
Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(PhDr.Dyk L.,Praha, 11.12.2011 16:40:04)
Odpovědět
Mám pocit, že až příliš často se začíná objevovat jakási obhajoba kapitalismu.

V tom smyslu, že teď je tak špatný a nelidský poněvadž už po pádu socialismu v Evropě nemá s kým bojovat.
Dovoluji si upozornit, že takovýto výklad je sice na první pohled správný, ale nepravdivý.
Socialismus nevznikal a nevzniká jako "nepřítel" kapitalismu, aby s ním bojoval. Vznikl, vzniká a bude vznikat jako lepší řešení než je bezbřehý kapitalismus, vzniká jako řešení jeho problémů, které on sám neumí a nechce řešit. Proč se touto cestou vydaly státy jako Švédsko, Norsko, blíže se Francie...? Tyhle země snad chtějí s kapitalismem bojovat? Ne, jenom rozumně využily toho lepšího z obou systémů-režimů!
Přál bych si, aby i u nás se našlo dostatek občanů-voličů a vydali jsme se konečně, sice zdecimovaní až hrůza, ale přece, touto rozumnou cestou.
Je tady ale jisté "ovšem", za které dostanu jako obvykle nemálo palců dolů : taková cesta je možná jen tehdy když KSČM dostane více než 50 % hlasů ve volbách. Jinak to v Evropě v EU a pod palcem NATO nepůjde. Nějaké trapné "revoluce", zde často vzývané, neexistují...
Re: Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(Boháč M., 11.12.2011 17:00:03)
Odpovědět
Současný kapitalismus je naprosto bezcitný a pro
drtivou většinu lidí až nesnesitelný,což nakonec potvrzujou i demonstrace po celém světě.Dle mého názoru,jeho konec,alespoň v této formě,se blíží.
Každopádně může pokračovat,pokud nevstřebá některé pozitivní prvky ze socialistické zřízení.
Re: Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(Dr.Kareš, 11.12.2011 17:03:03)
Odpovědět
Myslím si,že pokud v některých zemích existovalo socialistické zřízení,znamenalo to velké nebezpečí, resp. konkurenci pro země s kapitalistickým tržním systémem. Proto se kapitalismus "propracoval" až k socialnímu státu (nezaměňovat se socialistickým!!),který většině pracujících umožňoval důstojný život, často na vyšší úrovni než v socialismu. Bohužel Marx měl pravdu, kapitalismus je jen jeden a po zániku "socialistického" konkurenta se začal projevovat v té nejhrubší formě a v současné době ve většině zemí probíha demontáž "vymožeností" tzv. sociálního státu.
Re: Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(Kalous, 11.12.2011 17:49:54)
Odpovědět
Nejvíce na pád železné opony doplatili obyčejní občané Západu, možná si to ani neuvědomují. Jsem přesvědčen, že takoví obyvatelé NSR pokud by dál existovalo (teoreticky)a NDR - tak by se měli mnohem lépe (kromě bankéřů a průmyslníků). Západ se musel snažit tehdy svým "pracujícím" snést modré z nebe, nyní na ně skoro kašle a vyhrožuje zrušením sociálního státu (nemá konkurenci v socialismu).
Re: Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(Milan, 12.12.2011 18:14:19)
Odpovědět
Konkureci v socializmu? Kalousi, opět se projevuješ jako blb a lhář notorik. Nic nového, jen je to k smíchu na co kriplíci tvého typu nepřijdou...prý konkurenci v socializmu, ha, ha, ha....
Re: Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(Zappa, 13.12.2011 11:24:45)
Odpovědět
Kalous, Ty seš fakt srandista, ha, ha, ha.

Ještě že tu NDR oplotili, jinak by tam vznikl největší evropský přírodní park bez lidí. Taky na sklonku NDR se říkal vtípek....

....to v NDR budou soudruzi rušit občanky...

...a proč?....

...protože ti co tam zbyli, se už všichni znají....
Re: Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(Pospíšil,učitel, 14.12.2011 20:28:13)
Odpovědět
Zappa,ty jsi ale trouba a to ještě korunovanej.
V nynější části NDR,je nejvíc levicových voličů
z celého Německa.Všichni Němci z bývalého NDR si myslelo,že se budou mít jako tenkráte Němci v NSR a proto usilovali o "sjednocení".Jenomže nynější kapitalismus se rapidně změnil a to
k horšímu.Přesně tak,jak to popisoval pan Kalous.
Přece je známo,že v celém světě probíhaji masové demonstrace proti kapitalismu.Dokonce mnozí světoví ekonomové a prognostici,považuji socialistické zřízení za spravedlivější a lidštější.Zrovna včera to řekl i Dajlama,který je na návštěvě Česka.
Re: Je šance,vydat se rozumnou cestou ?
(děd, 12.12.2011 9:28:40)
Odpovědět
Ano souhlasím. Ale člověk musí asi prožít extrémy obou systémů, aby pochopil. I když vždy se najdou menšiny jimž vyhovují právě ty extrémy.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(DAP, 11.12.2011 13:34:27)
Odpovědět
Díky za hezký a pravdivý článek.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(Alan Kieslinger, 11.12.2011 19:14:59)
Odpovědět
Už je mají.
Chcete daňový doklad?
Nechci. To je bonus.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(děd, 12.12.2011 9:30:52)
Odpovědět
Bez dokladu dávám slevu (jako). :-)
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(felix.julec, 12.12.2011 9:45:45)
Odpovědět
DĚDE je vidět,že jste v obraze a víte o čem je řeč.Narozdíl od některých chytrých neználků,bojovníků za něčí práva a nemajících povědomí o tom jak se věci mají.Každý by si měl na své kůži vyzkoušet,pak by věděl co všechno obnáší být živnostníkem(výhody-nevýhody) a pak může kvalifikovaně diskutovat.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(luboš, 12.12.2011 10:18:14)
Odpovědět
Švarcsystém je špatný, ale ten předseda debatního kroužku, který nikdy pořádně nepracoval, "ekonomický expert Ing. Mládek, CSc" se chystá zlikvidovat všechny živnostníky. Sekundovat mu zdatně budou: Ing. Škromach (normální práci se vyhýbající, kterého hloupí lidé poslali do senátu, aby zajistili slušně rodinu Škromachů), Mgr. Sobotka (zneužíc poslanecké náhrady ke koupi luxusního bytu, o kterém si obyčejní lidé, kteří volí ČSSD mohou nechat jenom zdát, také vyhýbající se normální práci), dr. Zaorálek (filozof, který spolkl moudro světa, též práci se vyhýbající) a tak bych mohl pokračovat. Až zlikvidují tyto "mozky" statisíce lidí, to teprve něco vypukne v tomhle státě.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(Šoumen, 12.12.2011 16:13:48)
Odpovědět
Zkus se taky na to podívat i z druhé strany. Třeba Řebíček, Bém, Bendl, Topolánek a jiní vychcánci z ODS, TOP09 a VV. Bohužel jsou tam také i ti, co celý svůj život také nepracovali a živí se jen žvaněním, jako například bývalý student plzeňských práv Benda a Vidím, který nazývá právě ty makající, lemply a vyžírkami, nebo třeba Karolína Peacha z VV která se stala prosrankyní po mateřské dovolené, když před tím dělala jenom půl roku. A docela jí to chutná když má moc. Nebojte, ona před volbami přestoupí do TOP09.
Myslím, že pohled jenom jedním směrem nikomu nepomohl, spíše to vypadá na vymytý mozek spřátelenými médii, která v německém žoldu opěvují dnešní vládní trojkolku.
Taky si někdy zkuste přečíst na jiných serverech jak se podnikatelé domlouvají a radí si, jak nejlépe platit co nejmenší daně a zároveň i zdravotní a sociální pojištění za své zaměstnance. Zkuste si to najít na Internetu a budete překvapen, co je to za vychcánky.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(Sousedka, 12.12.2011 14:25:24)
Odpovědět
A všimli jste si, jak v době plesnivých kečupů a bezmasých uzenin vyrazila zas ČOI na předvánoční trhy? Žádná sklizeň se nekonala. Živnostník si nemůže dovolit žádné pokuty, prostě mu na ně nezbývá. A hlavně ke své práci má i jiný vztah, alespoň ve většině případů.
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(M.Paul, 12.12.2011 15:12:02)
Odpovědět
Stačí MALIČKOST. Zrušit zaměstnanecké poměru a úplně všechny včetně těch úředníku donutit si udělat živnosťák na místo, které zatím zastávají jako zaměstnanec.
Hned vidím tak 8O% státních úředníků neschopných alespoň vyplnit dotazník (který sám vymyslel). Natož splnit všechny státem (úředníkem) požadované úkony do konce března následujícího roku. A řekl bych, že nejvíce by bolela palice ty neuřvanější: nádražáky, učitele a neschopné doktory přežívající jen ve státním systému (ti schopní mají dávno vlastní praxi, ve státních nemocnicích jsou obvykle ti s tím doktorátem plzeňského právního typu).
Re: Kdy budou mít drobní živnostníci bonusy?
(Šoumen, 12.12.2011 16:20:23)
Odpovědět
Paule, Paule, zase fantazíruješ. Už vidím, jak ty úředníky vyhazují. Na to je Nečas moc velký posera. A mladá generace? Ta chce pracovat jenom v kanceláři, protože mají maturitu. Sice takovou, že by jí dříve mohl udělat školák na konci deváté třídy. Ale to už je zase věc učitelů, kteří žáky nemohou naučit vůbec nic, protože se při studiu nenaučili také vůbec nic.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama