reklama
reklama

Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…

Autor: Jaroslav Smílek | Publikováno: 8.12.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Na první pohled by se mohlo zdát, že Ladislav Bátora snad ani není člověk. Spíše šokující přírodní zjev, nadupané perpetuum mobile nebo magnet, na který se přilepí všechno, co zrovna letí kolem. Ať už totiž Bátora jen tiše a nečinně sedí, či naopak aktivně mluví a píše, tak má dopředu jistotu, že si ho na paškál vezme aspoň polovina českých novinářů, toužících vykoledovat si „tam nahoře“ svoje ostruhy.

S tímto originálním samorostem, jehož kdosi pro jeho četnost v domácích médiích pojmenoval na „Ivetu Bartošovou seriozního tisku“, jsem se zatím poprvé viděl při naší schůzce, která nedávno proběhla v útulné restauraci. Zhruba čtyři hodiny jsme spolu debatovali o všem možném i nemožném, rozebírali témata, co tak silně zasáhla do jeho života, a i když bylo nad slunce jasné, jak s ním mediální hon zacvičil, tak i přesto na mě udělal dojem chlapa, jenž si dokáže uchovat svůj nadhled. Na začátku setkání jsem mu podal ruku, rovněž tak při našem rozloučení, a rád mu ji stisknu i kdykoliv příště.

Možná vám teď trochu vrtá hlavou, proč tak okatě zdůrazňuju ono podání ruky, věc jinak celkem banální a přirozeně lidskou. Inu, zaujal mě totiž, a přiznávám, že i notně dopálil, aktuální článek politického komentátora Českého rozhlasu a glosátora serveru Česká pozice, svérázného mudrlanta Petra Nováčka, který se navenek rozhořčeně opíral do Ladislava Bátory kvůli jeho nedávnému rozhovoru pro server Parlamentní listy, kde bývalý úředník ministerstva školství mimo jiné nazval ministra financí Kalouska ubožáckým šmejdem a nelidskou stvůrou. A takovému hulvátovi, jenž se nerozpakuje používat vulgární slovník, prý dle redaktora Nováčka není slušné ani podat ruku, přičemž se Nováček dokonce odkazuje na prezidenta Masaryka, který údajně nepodal ruku jistému zkorumpovanému prvorepublikovému politikovi, a tím ho veřejně a společensky zcela znemožnil.

Kdo by snad čistě náhodou právě spadl z Marsu, a vůbec netušil, co se tady v této maličké zemi zrovna děje, ten by možná dal Nováčkovi za pravdu. Ano, chrlit na někoho, že je šmejdem a stvůrou či nestvůrou, to je opravdu silná káva, a pokud by snad někdo takový třeba na ulici zničehonic oblažil podobným slovním atakem mě, asi bych to řešil i s využitím svých fyzických sil.

Jenomže, je tu jedno zcela zásadní ALE. Manipulátor Nováček totiž použil starý a osvědčený špinavý trik, kdy vytrhl jistý konkrétní výrok ze všech dalších konkrétních souvislostí, a tento výrok potom absolutizoval, jako by snad ani nic jiného na světě nikdy nebylo. V podobném duchu, a viděno logikou tohoto úhybného manévru je pak klidně možné vytýkat třeba Rusům, že u Stalingradu stříleli po Němcích, a byli tudíž záludní a agresivní. Jistě, pokud by Němci přijeli do Stalingradu na turistický zájezd, pak by to od Rusů vskutku zavánělo ohyzdným chováním. Leč pokud víme, jak namísto toho do Ruska vtrhli jak banda Vagabundů a nechali za sebou spálenou a krví zalitou zemi, je už pohled na stalingradské bojiště zcela jiný a opačný.

Politicky korektní a pravdou i láskou zaštítěný novinář by mi asi teď na tuto paralelu namítl, že Kalousek přeci není žádným brutálním nacistou, a tak si silné nadávky od Bátory nezaslouží. Nu, pravda, starým fašounem, rasistou a náckem je přeci sám Bátora, alespoň to od Kalouska slyšel mnohokrát nejenom on, ale prostřednictvím většinových médií skoro každý člověk v této zemi. Co na tom, že je vše vycucáno z palce a používá se takových lživých argumentů, jaké by snad nepoužili ani cyničtí bolšáni? Účel přeci světí prostředky, a tak se hodí každý rána, která nepadne vedle.

Kalouskův pokřik, že se bojí o osud demokracie, kterou chce schramstnout jako malinu právě Bátora, je pak přímo ukázkovým roněním slz, jaké by mohl závidět každý krokodýl. Už snad Kalousek zapomněl, že těsně po volbách v roce 2006 mu hrozil pád na politické smetiště, kdy ho vlastní spolustraníci z KDU donutili k rezignaci na post předsedy strany, to když se aktivně snažil o vytvoření menšinové vlády s ČSSD za tiché podpory komunistů? Hle, paktování s bolševickými soudruhy mu vůbec nevadilo, demokratovi jednomu do morku kosti! A teď si hraje na neviňátko, přičemž jeho cynismus a nehorázná drzost narostla do takového rozměru, že druhého dne bez sebemenší špetky studu popře to, co tvrdil první den. Vysokým státním úředníkem prý nemůže být člověk s fašounskými názory a postoji, a tak teda alou pryč, nácku Bátoro! Navíc k dovršení všeho urážíš nedotknutelného pana knížete, a to si jako maličký a dole posluhující státní úředníček taky nemůžeš dovolit, rasisto jeden hnusnej!

Jo, myslím, že nejenom já mám celkem jasno, komu ruku podat a komu nikoliv, pane Nováčku…

Čtěte také:

 

reklama
3361 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Marx měl pravdu ...
(Dr.Holeček, 8.12.2011 0:05:40)
Odpovědět
Někde jsem četl článek,že pokud v některých zemích existovalo socialistické zřízení,znamenalo to velké nebezpečí, resp. konkurenci pro země s kapitalistickým tržním systémem. Proto se kapitalismus "propracoval" až k socialnímu státu (nezaměňovat se socialistickým!!),který většině pracujících umožňoval důstojný život, často na vyšší úrovni než v socialismu. Bohužel Marx měl pravdu, kapitalismus je jen jeden a po zániku "socialistického" konkurenta se začal projevovat v té nejhrubší formě a v současné době ve většině zemí probíha demontáž "vymožeností" tzv. sociálního státu.
Re: Marx měl pravdu ...
(puk, 8.12.2011 3:55:33)
Odpovědět
Panu Bátorovi bych podal ruku velice rád a byl bych jistě potěšen, protože je pro mne člověkem vyjímečným a to v pozitivním smyslu. Kdežto Kalouskovi bych nepodal ani nohu od židle, natož svou ruku, neboť je to člověk vyjímečný, ale v negativním smyslu. Pane Holeček, s vaším komentářem rád souhlasím. Vystihl jste velmi přesně a velice stručnou formou, co se zde v Evropě a velké části světa za posledních 20 let vlastně přihodilo. Díky a hezký den.
Re: Marx měl pravdu ...
(nodis, 8.12.2011 12:56:32)
Odpovědět
Dtto
Re: Marx měl pravdu ...
(Milada Horáková, 8.12.2011 13:11:55)
Odpovědět
MALÝ CHLAPEČEK SE PTÁ SVÉHO OTCE : TATI , JACÍ VLASTNĚ BYLI KOMUNISTI? RUDÍ NEBO ČERVENÍ???

OTEC SI PŘITÁHNE SVÉHO CHLAPCE BLÍŽE K SOBĚ A SE SLZOU V OKU MU ODPOVÍDÁ : CHLAPČE, KOMUNISTI BYLI ZLATÍ...... :-)))))
Re: Marx měl pravdu ...
(ok, 8.12.2011 7:13:24)
Odpovědět
To je sice všechno hezké, ale kdo má ten váš sociální stát financovat? Vždyť i to relativní "sociálno" u nás, před 89, bylo financováno na úkor jiných věcí a ve svém důsledku zničilo ekonomickou substanci této země.
Re: Marx měl pravdu ...
(Kalous, 8.12.2011 8:31:58)
Odpovědět
Jistě, místo peněz na sociální stát (důchody, podpora funkčních rodin, perspektivní porodnosti (ne u nepřízpusobivých) nezaměstnaných, zdravotnictví..) je lepší je dát na zbrojení, válečná dobrodružství která nemají pro nás žádný smysl a užitek, nechat je rozplynout v korupčním prostředí a předražených státních zakázkách, snížit nejbohatším daně, zdvojnásobit počty policistů (i tak dvojnásobné než za Husáka), zdvojnásobit platy manažerům ....
Re: Marx měl pravdu ...
(ok, 8.12.2011 8:45:54)
Odpovědět
Víte dobře, že nemám nic proti sociálnímu státu. Už jsme se o tom bavili xkrát. Pouze to musí být financovatelné a ne za vypůjčené peníze. A co se výdajů na zbrojení týče, je vám snad jasné, že jsme na zbrojení ještě nikdy tak málo nevydávyli (naopak, byl to ten socialistický hokus pokus, která se uzbrojil k předčasné smrti, kam ale měl, z principu věci, stejně namířeno). A neustále omílat zdanění "bohatých" - neexistuje tolik bohatých, aby jejich zdanění mělo signifikantní dopad. A pánovi pode mnou. Ano, Bismarck založil důchody a nevím, co je na důchodech špatného - systém ale mohl fungovat proto, že lidé chodili do penze ve věku, kterého se málokdo dožil. Je to, jako kdybyste chodil do penze dnes vnějakých 75-80 létech.
Re: Marx měl pravdu ...
(Kalous, 8.12.2011 11:23:10)
Odpovědět
To už je trošku něco jiného. Ale zase u těch důchodů - přece jen je dnes jiná produktivita práce a jiné společné "bohatství", také v řadě profesí není schopen člověk naplno vykonávat práci v 60 letech, natož v 70 či 75 letech (horníci, dřevorubci, letci, některé profese ve stavebnictví..) V 75 letch do důchodu může tak leda politik nebo soudce...
Re: Marx měl pravdu ...
(Kalous, 8.12.2011 8:35:12)
Odpovědět
Vážený OK, víte kdo začal prosazovat prvky sociálního státu? Pruský diktátor Bissmarck (např. důchody) a věděl proč, chtěl stmelit a sjednotit stát (i dnes nejlépe fungující země jsou severské skandinávské se silným sociálním státem) a vy to nevíte.
Re: Marx měl pravdu ...
(děd, 8.12.2011 15:34:55)
Odpovědět
1** a obdivuji Vaši trpělivost s "ok".
Re: Marx měl pravdu ... SPRÁVNĚ JE TO : MORDECHAJ MARX MĚL PRAVDU :-)
(ferda, 8.12.2011 13:08:22)
Odpovědět
PRO "OK"
POKUD POVÍM, ŽE JSI CHABRUS NA HLAVU, TAK JE TO TAKÉ "OK" :-))))

DNESKA MÁME DLUH POMALU JIŽ 2 BILIONY KČ A MNOHO LIDÍ PADÁ NA DRŽKU .....
MÁME NEJVÍCE SEBEVRAŽD VE VĚKOVÉ SKUPINĚ OD15 DO 30 LET, TO JSOU VYMOŽENOSTI, PANE JO, A TAKY SE U NÁS V ČR HULÍ NEJVÍCE TRÁVA V ZEMÍCH EU, TO JE TAKY SUPR !!!!
PO ROCE 89 PODĚLENÝ MAJETEK BYL NA HLAV 4 ooo ooo KČ, DNESKA JE TO 150 TISÍC ! TOTO JE TEN SPRÁVNÝ SMĚR, KTERÝM SE UBÍRÁME???? KOMU SE TOHLE LÍBÍ JE KUPA HNOJE A .S.R.A.Č.K.U. MÁ NAVRCH MÍSTO MOZKU :_)
Re: Marx měl pravdu ... SPRÁVNĚ JE TO : MORDECHAJ MARX MĚL PRAVDU :-)
(Tonda Koniášů, 8.12.2011 20:21:39)
Odpovědět
Nj. Ferdo, i když máš pravdu, přesto nejsi IN.
Takové názory se dnes nenosí.
Dnes se musíš usmívat se zdviženým "V"éčkem, i přesto, že padáš hubou do sra*ček
Re: Marx měl pravdu ...
(AZ, 8.12.2011 23:55:12)
Odpovědět
Kterou ekonomickou substanci této země? Copak to je za plk, vážený ok? Myslíte tu ekonomickou základnu, kterou modří zprivatizovali(rozkradli) a která byla trnem v oku, takže musela být koupena a zničena?
Myslíte, že republika neměla na sociální výdobytky peníze, když byla v r.1989 bez dluhů a průmasl byl přefinancovaný, takže bylo možné kupovat podniky v privatizaci, za jejich vlastní peníze? Když jste měl správné informace.
Jděte, jděte, člověče, tady jste mimo mísu.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(ok, 8.12.2011 7:06:07)
Odpovědět
Řekl bych, že se v této pseudokauze, zachovali všichni protagonisté bez vyjímky, jako příkladní hlupáci.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Kalous, 8.12.2011 8:37:01)
Odpovědět
Ještě by měli Bátoru alespoň na půl roku nebo rok zavřít a mohl by být presidentem po panu Klausovi (většina našich presidentů v minulosti prošla vězením). Držím palce.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Jeeves, 8.12.2011 9:15:54)
Odpovědět
A Klaus by tento kvalifikační předpoklad mohl absolvovat jaksi dodatečně. :-)
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(felix.julec, 8.12.2011 9:40:24)
Odpovědět
Jeevesi,já bych ten nápad rozšířil o celou naši politickou strukturu.Ten,kdo skončí své volební období by měl jít ihned preventivně do lochu(z praktického důvodu).Těch pár neumazaných politiků,kterým nebylo nic prokázáno hned propustit,ostatní důkladně profilcovat,nakradené vrátit (ať už je ten lup/majetek/ rozepsaný na kohokoliv z rodiny).Vždyť i ten min.Besser zprvu vypadal jako kdyby neuměl do pěti napočítat.Všichni jsou stejní,tak bych pro ně vytvořil stejné podmínky.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Petr 2, 8.12.2011 11:21:54)
Odpovědět
Výbornej nápad a pokračuji v rozvinutí:
Přímá volba prezidenta 1.Největší zločinec ( co nejvíce paragrafů a odsloužených let)2.Prokazatelné rozkrádání ve stadiu pokusu. 3.Úmyslné poškozování reputace tohoto Cha Cha stánu.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Kalous, 8.12.2011 11:30:52)
Odpovědět
No jo Petře, ale ti předchozí prezidenti nebyli zavřeni za krádeže ale za politickou činnost (Masaryk a Beneš, sice neseděli ale dostali od císaře trest smrti za rozvracení říše - změněno na doživotí a uprchli do zahraničí, Hácha seděl za kolaboraci, Gottwald a Zápotocký si pobyli nějaký den alespoň ve vyšetřovací vazbě, Svoboda byl zbaven vojenské hodnosti za malou loajalitu asi čepičkovi, Husák seděl na Mírově za podporu autonomie Slovákům, Havel seděl jako disident - Klaus by se tam asi nevešel. Bátora ano.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Petr 2, 8.12.2011 14:21:22)
Odpovědět
Řečeno slovy klasika : nová doba si žádá nové činy a i novou morálku.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(ZRUŠIT bezmeznou imunitu politiků, 8.12.2011 17:14:36)
Odpovědět
Jak je možné, že v ČR je ve vládě ubožácký šmejd a nelidská stvůra?
Jak se tam dostal?!
Kdo a proč mu dal ve volbách důvěru?!!

Je nezbytné ZRUŠIT nehoráznou imunitu politiků v ČR !!!
Je nutné odstranit z Ústavy ČR Článek 27/4 a Článek 65/3.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(AZ, 9.12.2011 0:00:41)
Odpovědět
Pročpak rušit, či měnit ústavu? Ústava nám, občanům dává právo svrhnout vládu a parlament, které pracuji proti svému suverénu, kterým je lid této země.
Co nám brání, kromě naší vlastní připosranosti, starat se sami o sebe?
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(To AZ, 9.12.2011 0:39:31)
Odpovědět
Aby došlo ke skutečnému zlepšení politiky, opravdu musíme my občané dosáhnout toho, aby z ústavy byly vyškrtnuty ty dva odstavce 27/4 a 65/3.
Proč si připadáte připosr...?
Proč a z čeho máte obavu?
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(fesoj, 8.12.2011 17:45:07)
Odpovědět
Nechápu, proč se někdo rozčiluje nad silnými slovy, která pan Bátora použil. On s tím přece nezačal - a jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá, aneb na hrubý pytel patří hrubá záplata !
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Tonda Koniášů, 8.12.2011 20:30:09)
Odpovědět
Já si myslím, že se nad silnými slovy nikdo nerozčiluje. Ty jsou naprosto v pořádku a dokonce velmi vítána, obdivována a glorifikována.
Záleží pouze na směru jejich použití. A nejideálněší je, pokud jdou pouze jednosměrně.
Názorně: Pokud jsou vyřčena od knížete, prekticky kamkoli, je to v pořádku a vítáno. Pokud to jde směrem ke knížeti, je to samozřejmě špatně a odsouníhodné.
Totéž asi jako, když si Ransdorf udříml na sezení EU v Bruselu, to je špatně, ale když kníže chrápe, kde sedne, je to přeci v nejlepším pořádku. Dokonce se mu přehlédne i upuštění exkrementů.
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Jaký pán, takový krám, 8.12.2011 22:21:38)
Odpovědět
Když ministr Kalousek zfackoval občana, který mu řekl, co si o tomto ministrovi myslí, tak se uvedené ministrovo selhání přešlo skoro mávnutím ruky.

Jsou tu politici, kteří se cítí, chovají a jednají jako nějací "nadlidi".

To je z velké části umožněno a podpořeno nehoráznou imunitou politiků v ČR !

Takovou IMUNITU politiků je nutné OKAMŽITĚ ZRUŠIT !
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(frantisek zajicek, 8.12.2011 20:54:40)
Odpovědět
Laco Backora odstoupil z postu predsedy akce DOST.Co myslite,doslo uz i jemu,ze je to jenom trapny kaspar?FZ
Re: Ubožácký šmejd, nelidská stvůra, a ti druzí…
(Akve, 8.12.2011 23:04:23)
Odpovědět
Reagovat na vulgarity dalšími vulgaritami opravdu k ničemu dobrému nevede.
Pan Bátora se neměl nechat strhnout k vulgárním výrokům.
Asi si to dodatečně uvědomil, a tak se rozhodl odejít do ústraní.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama