reklama
reklama

Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí

Autor: Jan Polanecký | Publikováno: 23.11.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Minulý týden odmítl Nejvyšší soud dovolání Luboše Laciny v případu jeho údajného agresivního vytlačení pomaleji jedoucího vozidla z dálnice. Jsem přesvědčen, že každý kdo je schopen se opravdu bez zaujatosti podívat na okolnosti tohoto případu a precizně prostudovat důkazy, dospěje k přesvědčení, že v konání policie, soudních instancí a účastníků procesu je cosi velmi podivného.

Že by se jednalo o spiknutí? Domnívám se, že nikoliv. Jde bohužel o shodu okolností a mediálním tlakem vnucenou objednávku určité části společnosti.

Z toho, jak tento případ dopadl, je mi neskonale smutno. Ne proto, že by pan Lacina nezasluhoval trest. Ale proto, jak bylo jeho pochybení účelově kvalifikováno, jaký trest mu byl nakonec vyměřen a jak mu tento zmanipulovaný případ zničil život. Luboš Lacina není pirát silnic. Je zcela irelevantní, leč příznačné, jak ochotně veškerá média nálepku "agresivní pirát" přidělují. Není to krvelačný manažer v silném voze. Jeho psychologický posudek je v podstatě bez poskvrny a jeho "silný manažerský vůz" bylo firemní vozidlo s běžným dieselovým motorem.

Je opravdu velmi mnoho těch, kteří Lacinu bez mkrnutí oka posílají za mříže, aniž by o případu cokoliv věděli. Stačí jim, co viděli v televizi nebo četli v novinách, hlubší pochopení pro ně není třeba a ani se o něj nepokouší. Účelové manipulace, senzační medializace a prezentované jednoduché polopravdy o pirátství jim prostě jako snadný terč stačí. Nedělám si rozhodně iluze o tom, že by je tento text či jakákoliv jiná polemika ke snaze skutečného pochopení dovedly.

Od samého počátku, ihned v den první reportáže, která byla pro zvýšení dramatizace upravena, podlehla velká část společnosti (a bohužel i účastníků následného trestního řízení) zkratkovitému dojmu z urychlené mediální senzace. Od tohoto okamžiku bylo vše, opravdu vše, posuzováno prizmatem (předsudkem) střetu agresivního manažera a ublížené slušné řidičky. Viník i veškeré okolnosti byly všem zřejmé ihned, vyšetřování a soud jakoby nebyly potřeba. Bohužel tento přístup následně zásadně ovlivnil samotné posuzování lidí, kteří Luboše Lacinu obvinili a odsoudili. Rozpornými fakty se tak nikdo nezabýval nebo v nejlepším jen velmi povrchně. Zásadní soudněznalecké nesrovnalosti v posudku? Kvalitní psychologický posudek odsouzeného? Zjevná fakta o poškození vozidel a dynamice střetu, závažně rozporující závěry policie a obžaloby? Časové diskrepance v záznamech, rozpory ve výpovědích správců kamerového systému? Zásadně pozměněné výpovědi poškozených po třech týdnech od nehody? Absolutní nezájem řešit předcházející přestupek poškozené řidičky? Tendenční a dohadné výpovědi nepříslušného soudního znalce obžaloby (psychologa!) o průběhu nehody jako kvalifikovaného posouzení? Nelogičnost argumentace o motivech Lacinova jednání?  Prokázaná podjatost některých znalců obžaloby?

Proč se zjevnými důkazy nikdo nezabýval nebo nechtěl zabývat? Proč se v dramaticky závažnějších případech s fatálními důsledky udělují výrazně nižší tresty? Odpovězte si sami. Je to zřejmé. Veškeré nepochybné rozpory jsou marné, Luboše Lacinu bylo prostě záhodno exemplárně odsoudit, aby sloužil jako odstrašující případ pro ostatní. Pan Lacina měl dostat trest, ano. Trest za dopravní přestupek a způsobenou škodu. Tato do nebe volající křivda a zmaření normálního života člověku na dlouhou dobu dopředu je opravdu nesmírnou ostudou českého soudnictví i celé naší společnosti.
 

Klíčová slova: populismus
reklama
2482 čtenářů | 35 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Fat Old Sun, 23.11.2011 0:37:56)
Odpovědět
Aspoň víte, co to byly hony na čarodějnice, resp. čaroděje
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(vantrok, 23.11.2011 13:04:09)
Odpovědět
Hon na čarodejnice,dovolte pane se Vám vysmát. Pan Lacina je typický český "manager" který vyznává víru v sebe a peníze,ostatní co mu stojí v cestě musí odstranit.....Potkávám je dnes a denně na našich silnicích a jenom díky tomu že jezdím v terénním autě tak s těmito typy mám pouze problém z pohledu houkačky a blikání,takový manévr vůči 3tunovému autu by pro ně nemusel dopadnout dobře
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(..., 24.11.2011 16:00:16)
Odpovědět
No vážený nenechte se vysmát Vy. Víte vždyť autor říká, že trest ano. Každý normální s tím souhlasí. Ale všem stejně. Jak to bylo např. dnes Darinou R? Kdyby se příppadem nezačal zabývat opravdový soudní znalec s velkým s pan JUDR. Friml. Jak by celá kuaza skončila? Tak proč neměřit všem stejně. Ale v tom našem českém malém bordelu jsou jedni rovni a druzí rovnější.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Otto, 23.11.2011 3:56:27)
Odpovědět
Autor článku je zřejmě již slepý, ten grázl za volantem by měl dostat mnohem vyšší trest, bylo jen velké štěstí, že nikoho nezevraždil.
Takové lidské PRASE si za volant nikdy nemělo sednout!!
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(myrek, 23.11.2011 8:10:55)
Odpovědět
Předesílám - znám pouze video záznam události, nikoliv policejní spis. Kdyby p. Polanecký seděl v postiženém autě, psal by jinak.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Achjoachjo, 23.11.2011 8:36:26)
Odpovědět
Vážený pane Polanecký! Je sice hezké(?), že kritizujete naši justici, ale bez faktů Vám nikdo nemůže ani přitakat, ani s Vámi polemizovat. Pokud to byl záměr, povedl se Vám. O rozporech, o kterých zřejmě víte více než kdokoli jiný, se nikdo v médiích moc nezmiňoval.
Tak buď dejte v plen fakta, a nebo se věnujte něčemu jinému.
Nevím, jakého přestupku se před souzenou nehodou dopustila poškozená. Viděl jsem jen záběr videokamer. Bez ohledu na to, zda do předjížděného auta pan Lacina ťukl nebo ne, jeho předjížděcí manévr byl, a to zejména na dálnici, velice nebezpečný. Na tom žádný křišťálový posudek nic nezmění. Nezvládl své vozidlo a vážným způsobem ohrozil jiné osoby.
Klidně můžete mít pravdu, že nehody s fatálnějšími důsledky jsou třeba souzeny u jiných soudů jinak a mírněji. Ale to nemůže být argumentem pro konkrétní případ, nýbrž nejvýše podnětem pro sjednocení soudní praxe při souzení dopravních nehod.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Krištov, 23.11.2011 8:50:35)
Odpovědět
Hele strejdo Janko v Austrálii by za podobný skutek dostal 15-20 let, může být rád že žije v Banán-Česku
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Evropan Jirka, 23.11.2011 9:01:53)
Odpovědět
Pokud snad někdo (opravdu náhodou) chce relevantní fakta (policejní fotografie, znalecké posudky, detailní rozbor zfalšovaného videa), jsou k nalezení na D-fens blogu.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Šoumen, 23.11.2011 9:22:24)
Odpovědět
Mediální masáž zmůže všechno. Viz příklad odsouzených pod tlakem médií za cikánskou Natálku, kdy otec zachraňoval ukradené pohonné hmoty apod., a až teprve potom si i s matkou vzpomněli, že tam také mají dítě. Do dnes, nikdo neprokázal, zdali obžalovaní věděli, že v polorozpadlém domě někdo bydlí, i když na černo.
Asi se už vrací znovu 50 léta. Všichni odsuzují, ale nikdo nezná pravdu. Média jsou v tomto všemocná, manipulují veřejným míněním, ale jenom v případech, kdy se jim to hodí. Zatím nevíme kolik let hrozí mačetářům z Nového Boru, což byl přímo pokus o vraždu a ne jenom jak tvrdí cikáni - hospodská rvačka, agresívní mlátiči a znásilňovači v případě ústeckého Patrika, tak těm byl dokonce snížen trest. Ano ovce hýkají blahem nad Lacinou, je to tím, že ovce moc nepřemýšlí, poslouchají hlavně TV H.ovna a věnují se více plytkým seriálům, jako je například Ulice, nebo Ordinace v Růžové zahradě, které jsou pro tyto ovce velice pečlivě připravovány. Už se těším, až třeba za 20 let poběží 55 958 díl Ordinace v Růžové zahradě a vlastně tí co umřou, se ani nedozví, jak to všechno skončilo.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(oh, 24.11.2011 7:42:53)
Odpovědět
Je víceméně fuk, co zachraňoval nebo nezachraňoval otec Natálky - on ten barák NEZAPÁLIL. To provedli zcela dobrovolně na na základě vlastního nápadu ti (podle tebe neprávem)odsouzení "chudinkové". Každý, kdo je dostatečně hloupý na to, aby kolem sebe rozhazoval zápalné lahve, si zcela zaslouží všechno, co mu za takové nápady dokáží soudy nadělit - nebo doživotní internaci na uzavřeném oddělení nejbližšího blázince.
A pokud si Polanecký myslí, že vytlačovat z dálnice jiné auto je dobrý nápad a správná reakce uvědomělého mangera na domnělý přestupek jiného řidiče, pak poněkud zaspal dobu - asi tak o tisíc let.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Šoumen, 24.11.2011 12:56:14)
Odpovědět
Napsal jsem "nikdo neprokázal, zdali obžalovaní věděli, že v polorozpadlém domě někdo bydlí" a tlak médií zapřičinil jejich drastické odsouzení.
A vo tom to je.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Bagoun, 23.11.2011 9:29:46)
Odpovědět
Tak takový typy jako je pan Lacina mají nějaké problémy, je tam frustrace, něco jim schází, a svým patologickým jednáním si něco dokazují. Svou vyjímečnost, sílu. Ale není to síla, je to naopak slabost a další nedostatky, co je vede k takovým projevům. Zdá se, pane Polanský, že i vy k takovým lidem patříte.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(felix.julec, 23.11.2011 10:15:30)
Odpovědět
Pane Polanecký ve své úvaze jste šlápl do h.vna.Přece nemůžete jako inteligentní člověk souhlasit se zákonem džungle,že si může dělat každý co chce.(podle velikosti svých svalů)Vytlačit někoho z dálnice do příkopu je vrchol nebezpečného jednání.A jen zázrak,že to v havarovaném autě přežili.Takže souhlas s výší trestu.Drobné přestupky se tu a tam nechtěně každému"podaří"udělat.Ale takové zkraty si homosapiens(člověk myslící)v žádném případě nemůže dovolit.Pokud má někdo jiný názor tak patří spíš do psych.léčebny na odstranění svého problému,než mezi veřejnost.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Babur, 23.11.2011 10:34:29)
Odpovědět
... a co Kajínek ? Toho jste se také tak vehementně zastal ?
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Jan11, 23.11.2011 11:19:51)
Odpovědět
Pokud jste to viděl na poprvé odvysílaném videu, bylo zřejmé, že šlo o boční náraz do menšího a pomalejšího auta a to najetím toho mstitele přímo do jízdního pruhu "šneka", do něhož se toto pomaleji předjíždějící auto dle předpisů zařadilo. Nedošlo k tomu tím, že by rachlejší vůz pan Laciny nebyl jaksi zvládnut a nechtěně najel do malého. Tady nastal v návalu zlosti zkrat spěchajícího řidiče a pomsta za zdržení méně výkonným a tím i pomaleji předjíždějícím vozem. Ten trest odpovídá, nedivil bych se vyššímu. Byl to pokus o zabití a bylo jen otázkou štěstí, že k tomu nedošlo. Ti dva vyskočili hrobníkovi z lopaty. V zahraničí na západ od nás by vyfasoval jednou tolik.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(22, 23.11.2011 11:22:44)
Odpovědět
Mám dojem, že to Polanecký tentokrát notně přehnal.Na posouzení tohoto případu není třeba žádné posudky. Myslím, že by postačil záznam z kamer a argumentace svědků a pokus o úmyslné zabití je na světě.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Sunny, 23.11.2011 11:28:18)
Odpovědět
Viděla jsem jen záznam z dálniční kamery a ten vyzněl poněkud jednoznačně v neprospěch pana Laciny. Nechce se mi věřit, že by tak krátce po nehodě byl k dispozici "pozměněný" videozáznam. O tom, že se veřejností manipuluje, nepochybuji. Ale že by to byl i tento případ?
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Jaroslav Pelikán, 23.11.2011 12:38:38)
Odpovědět
Mě vlastně nějaká mediální kampaň v tomto případě vůbec nezajímá. Lacina je pro mě symbolem světa, ve kterém nechci žít a myslím, že nejsem sám. Já rozumím tomu, na co poukazuje tento článek, ano, problémů je jistě víc a jsou ještě palčivější, ale takovéto chování řidičů hrozí stát se jakousi "normou těch úspěšných", a to fakt hodně nechci...
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Aleš, 23.11.2011 13:43:21)
Odpovědět
Ano pane Polanecký máte splněno! Jít za každou cenu proti proudu, abyste náhodou nebyl za ovci nebo ovčana, jak říkáte. Může to být sebeblbější, faktické argumenty žádné, hlavní je dát najevo, že disponujete nějakým zvláštním druhem poznání, tedy vyššího poznání. Váš problém ale je, ze nevidíte o roh dál, teď voláte po pečlivém zvážení všech okolností, seznámení se s nějakými posudy a okolnostmi, rád Vám to připomenu, až tady budete zase někoho šmahem odsuzovat pouze na základě Vašeho pokřiveného chápání světa.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Obys, 23.11.2011 14:11:33)
Odpovědět
Vážený autore,máte můj neskonalý obdiv.Ćlověk s takovými všestrannými odbornými znalostmi jako Vy,navíc tak objektivně soudný s vytříbeným smyslem pro spravedlnost by se měl určitě ucházet o nějaký vysoký post ve správních orgánech této republiky,nejlépe přímo u nejvyššího soudu a nemařit tak čas jenom pouhým poučováním "ovčanů" na webových stránkách. .Jaksi jste ale ve svém článku opomněl,že dotyčný pán svým jednáním jednoznačně ohrozil životy dvou mladých lidí a to já ani omylem za pouhý dopravní přestupek uznat nemohu.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Věra, 23.11.2011 14:20:23)
Odpovědět
Také si myslím ,že se p.Lacina stal obětí medialní masáže,které podlehli i soudci.Ta paní ho záměrně brzdila v levém pruhu ,když neumí jezdit at se drží v pravém.Párkrát jsem zažil ,že to něteří borci dělají záměrně tak se nedivte ,že někdo vypění .Ostatně byla to její smůla ,že se lekla a skončila v příkopu .At už neleze za volant,kvůli ní je jeden člověk neštastný.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(vantrok, 23.11.2011 14:45:53)
Odpovědět
Když jedu 140 v levém pruhu a přilítne pecinovák,tak se fakt nepo.... a v klidu dokončím předjetí pomaleji jedoucích vozidel a může zkusit někdo dělat takové manévry,na to mám jiné auto a hlavně zkušenosti než ta holčina. Za tento manévr Pecina podle mě dostal málo.....
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(modřín, 23.11.2011 16:49:07)
Odpovědět
Tak si myslím, že pan Polanecký bude ten z řidičů, kterému v zatáčce skákají stromy rovnou do cesty! Jeho oprávněné žaloby soudy soustavně zkreslují a fakta neberou na váhu. Měl by mít na kapotě kameru a ve voze stříhací studio, aby pak mohl vše náležitě doložit, jací jsou ty stromy parchanti.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Evropan Jirka, 23.11.2011 18:18:24)
Odpovědět
Chtěl bych se všech krvežíznivých, médii vyprovokovaných a zfanatizovaných lynčovatelů zeptat (i když odpověď znám): To jste opravdu všichni viděli originální policejní fotodokumentaci? Všichni jste četli originál znalecké posudky? Všichni jste viděli rozbor "videa", udělaný vteřinu po vteřině?

Jste fakt luza. Tupé, nemyslící stádo.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(jezevec, 23.11.2011 18:48:46)
Odpovědět
Ano, velice "trefný" příspěvek. Já mám naopak pocit, že ten, kdo si dá přídomek Evropan, je typický příklad příslušníka teoretického intoše. Evropa umírá díky nemyslícím všeobjímajícím salónním intelektuálům, jenž mají - Bůh ví proč - tendenci vše vysvětlovat a nutit jiným svůj jediný správný názor. Kdo nesouhlasí je tupec a ubohé nevědomé hovádko, kterému je třeba ukázat správnou cestu. Každý alespoň průměrně inteligentní človšk ví, že každá informace se dá upravit dle zadání. Ovšem tady je to bez debat. Evidentně nezvládnutý zkrat řidiče. Trest si zasluhuje. Jen zázrakem to oba přežili.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Evropan Jirka, 23.11.2011 19:04:26)
Odpovědět
Jezevče, uděláte lépe, když místo těch poloartikulovaných skřeků nám popíšete, co vidíte na té první fotce (zdroj jsem uvedl).
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(jezevec, 23.11.2011 19:23:01)
Odpovědět
Psal jsem snad, že do nich narazil? Já napsal, že každá informace se dá přizpůsobit na zadání. Napsal jsem, že trest si zaslouží. To je pravda. I kdyby se toho pomalejšího auta ani nedotknul, ten manévr byl "na kulku". Zajímalo by mně, jak by jste psal být na míste postižených. Z vaších příspěvků usuzuji, že by pan Pecina měl Váš obdiv, jaký to je frajer, když si takovou myšku (tohle vlastně tvrdíte) dovolí na dálnici.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(felix.julec, 23.11.2011 21:42:22)
Odpovědět
Jezevče těsně vedle.Kdyby měl Evropan Jirka inteligenci,tak nemohl takový pšouk napsat.Mám najeto asi 1 milion km,v zimě v létě,mám se silničním provozem dlouholeté zkušenosti,proto si to troufám tvrdit.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Selucký, 23.11.2011 21:44:26)
Odpovědět
díval jsem se na záznam několikrát, pokud nejde o montáž, jde v podstatě o pokus o vraždu. ˇUmyslný. To neokecáte
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Evropan Jirka, 23.11.2011 22:16:25)
Odpovědět
Problém je, že ten záznam je upravovaný, aby jako "pokus o vraždu " vypadal.

Víte, co to je google? Pokud ano, napište tam D - fens. V sekci Auto najdete celou sérii článků a v těch článcích materiály a důkazy přímo od policie a soudu. Materiály, podle kterých se na politickou objednávku rozhodovalo. Pokud se neseznámíte se základními fakty (a je na vás, jak si je pro sebe vyhodnotíte), jsou všechno, co řeknete, promiňte, plky.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(modřín, 23.11.2011 23:50:40)
Odpovědět
Pokud to tam bylo, tak teď tam již nic není. Patrně není zájem o všelidové zkoumání podstaty.Na někoho by to mohlo vrhnout špatné světlo - že by na justici, policii, koalici ...?
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Aleš, 24.11.2011 0:10:08)
Odpovědět
... a nebo to byly kraviny a ten, kdo je tam dával prostě usoudil, že už to stačí.
Zdá se, že budete muset hledat podněty pro své paranoidní spiklenecké teorie někde jinde.
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Evropan Jirka, 24.11.2011 17:47:55)
Odpovědět
Napište do Googlu: Vrtěti Lacinou
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Aleš, 25.11.2011 11:39:50)
Odpovědět
Ano, z podobných zdrojů můžete získat třeba zcela nezvratné důkazy, že prezidenta Kennedyho unesli mimozemšťani :-)))
Re: Laciniáda úspěšně završena a ovčané pochvalně bečí
(Evropan Jirka, 26.11.2011 17:17:08)
Odpovědět
Co prosím? Vy máte k dispozici policejní fotografie a znalecké posudky k únosu kohokoli nějakými mimozemšťany? Sem s nimi, prosím. Anebo raději - nebylo by lepší počkat, až odezní účinky návykových látek?
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama