reklama
reklama

Eurošašci

Autor: Tomáš Marný | Publikováno: 22.11.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Bavím se přímo královsky. Novodobý demokratický socialistický pokus postavit Evropu do jedný latě se začíná pomalu rozpadat. Vize francouzských a německých socialistů se rozpadají jako domeček z karet. Nedávno jsme se v práci sázeli, za jak dlouho to bouchne, já tipoval červen 2012. Uvidíme, v banku je bedna šampusu.

Dnes jsem se dočetl, že budeme vracet do Brusele 5 miliard. Pozastavím se nad nesmyslným přerozdělováním a zároveň argumentem těch posledních šesti zastánců EU. Prý dostáváme ještě pořád z EU víc peněz, než do ní nalejeme. Tak teda:

1) Pokud více nalejeme, než dostaneme, nemáme z toho nic. Že z toho přidají řeckým byrokratům? Nebo někde postaví silnici? To si mají svoje národy/státy financovat sami. Vystoupit.

2) Pokud víc dostaneme (a jako že asi ano), někdo nás dotuje. Za peníze nějakýho Němce, Portugala nebo Holanďana postavíme dětský hřiště. A to je špatně. To nejsou naše peníze. Tyto peníze tomu Němci chybí a nemůže si za ně koupit třeba novou kuchyňskou linku. Je to nemorální. Vystoupit.

3) Z EU dostaneme stejnou částku, jako do ní nasypeme. To už je logicky vzato největší debilita. EU je nám tuplem k ničemu. Vystoupit.

Mimochodem, z toho článku mě zaujala i tato věta:

Do nových statistik se podle požadavků EU začaly započítávat i odhady peněz z nezjištěné ekonomiky, takzvané šedé, například z prodeje drog, prostituce či práce na černo.

Byrokratickej aparát, co „zastupuje“ a rozhoduje za stamiliony lidí, počítá s odhady (!) v řádů miliard. Směšný. Pominu to, že jde o nelegální činnost a jako taková by se měla vyřešit, tak oni s tím prostě počítají. Desítky úřadů pro boj s korupcí, kterou oni sami vytváří, nefungují, tak se to započítá, nějak se tam dopočítá pár miliard a co je špatně, zaplatí daňovej poplatník.

Spousta lidí hlasovala pro vstup do EU, spousta keců, že si českej národ neumí sám vládnout, nad českým zkorumpovaným národem musí bejt bič a podobný havloviny. Jděte se tím do háje. Pokud už bych definoval pseudoskupinu jménem český národ, není v ničem horší nebo lepší, než národy ostatní. Krade a korumpuje vždy konkrétní člověk, nikdy ne národ. A že jsme na tom nejhůř v Evropě? Loni jsme upláceli chorvatskou policii, aby pustila našeho kolegu – 100€. Přísná a zákony dodržující německá policie, náš vzor, mě pustila za karton cigaret. Jeden rodinný příslušník měl problémy s kolaudací, obálka to vyřešila. Že je to hnusný? Možná. Kde je chyba? V nás? Kdepak, problém je v byrokratech. A ti jsou všude.

Ale to jsem odbočil. Víte na co si vzpomenu při pohledu na dnešní EU? Na slova písně Protestsong od Dana Landy:

Král je klaun a klaun je králem,

pískot nese se znuděným sálem. A tak pýcha vládne sama mase, nežijeme.

Přežíváme. Popereme se tu zase.

Ze lva se stal pejsek na řetězu,

slintá, čeká na odměnu od vítězů.

A já už nechci být klaunem. Králové už dávno nepanují, hrají si na to, ale jejich kralování připomíná učitele tělocviku. Zvenku drsní kluci, snaží se budit respekt. A každej ví, že jsou to šašci. To oni jsou klauni. My svého krále máme, na Hradě. Je na čase přestat čekat na odměnu…

Pardon, dnes jsem byl trochu sentimentální.

(článek vyšel původně na webu smiling-jack.cz)

Čtěte také:

 

Klíčová slova: EU  | socialismus  | euroskepticismus
reklama
1708 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Eurošašci
(Kalous, 22.11.2011 6:54:32)
Odpovědět
Nechám se poučit, ale považuji za nesmysl že je EU vize francouzských a německých socialistů. Je to hloupé klišé. Vždyť nyní EU zachraňují pravicoví konzervativci Merkelová a Šarkozy, ve vedení EU a v parlamentu EU převažuje pravice. Domnívám se že myšlenkové základy EU položily pravicové formace jako ESVO a ekonomický rozjezd např. konzervativce Adenauera. Ale klidně se nechám poučit, že se mýlím - že za vše mohou socialisti a komunisti.
Re: Eurošašci
(Kalous, 22.11.2011 6:59:27)
Odpovědět
Ještě dodatek - když už tak EU je i objektivní produkt ekonomické globalizace a přizpůsobení se volnému trhu ( a pohybu kapitálu - financí, zboží, pracovní síly), v podstatě nutnost (i když nejsem sympatizant této formy EU). Pochopil to i stařičký Fidél Castro (globalizace je jak Newtonův zákon) na rozdíl od jiných.
Re: Eurošašci
(Heřman Vidlák, 22.11.2011 8:26:13)
Odpovědět
Pravice v pravém slova smyslu v takzvané "západní civilizaci" už fakticky neexistuje. Bez ohledu na to, kam jaká, která, nebo čí, politická represetace sama sebe řadí.
Merkelová, či Šarkozy se mohou sami nazývat jak chtějí, jejich kroky jsou beznadějně socialistické.
Tak je to i u nás ČSSD, nebo ODS? Politiku dělají úplně stejnou. Obě jsou euroservilní a zrazují národní zájmy (ničení vlastního průmyslu kvůli dotací), obě zvyšují daně, jen ty řeči vedou každá jiné. Populárové, nebo optimáti? To máte dneska už jedno...

Vaše názory zde prezentované bývají rozumné, jenom mi někdy připadá, že si pletete levicovost a sociální cítění. To je setsakra velký rozdíl.
Re: Eurošašci
(Jirka, 22.11.2011 9:12:06)
Odpovědět
Přesně tak. Sociální demokraté mají krycí název ODS - nebo je snad pravicová strana ta, která zvyšuje daně a dělá dluhy? Ani omylem. A ČSSD je u nás krycí název pro regulérní bolševiky.

Je neuvěřitelné, že naše vláda nepošle soudruhy z Brusele do řiti s požadavkem na zvýšení příspěvku o téměř 5 miliad Kč - to byl u nás maoista Barroso počítat příjmy prostitutek a drogových dealerů? Ta ať je prokáže. Na korunu!

Ten výpočet a z něj vypývající požadavek EU na víc peněz je steně legitimní, jako kdyby si mladý řemeslník chtěl dát do nákladů návštěvu nevěstince a pár jointů marijánky každý víkend. Bylo by zajímavé obrátit se s takovýmto požadavkem na nejlepšího ministra financí - když Bruseli uznal bez mrknutí oka fet a kur.y, že...
Re: Eurošašci
(Kalous, 22.11.2011 9:44:39)
Odpovědět
Asi máte Vidláku pravdu, že v diferenciaci levicovosti a v sociálního cítění plachtím. Ale jaksi to sociální cítění je u levice programová nutnost a u pravice je to luxus nebo je k tomu tvrdě nucena.
Re: Eurošašci
(Heřman Vidlák, 22.11.2011 10:17:52)
Odpovědět
Ano takto se to dnešním světě (zjednodušeně) presentuje. Pravice je pro "bohaté" a levice pro "chudé". Ale to je zcela mimo. To jen politické strany se chovají podle toho, v jakých vodách loví voliče. Jejich faktická politika je však vždy stejná.
Já jsem skeptik a tvrdím, že jsme úpadková společnost. Každá další změna bude vždy k horšímu. Proto k volbám poslední dobou buď nejdu, nebo to hodím Svobodným (což je vlastně totéž, jako nejít).
Re: Eurošašci
(Kalous, 22.11.2011 12:47:58)
Odpovědět
Něco na tom skepticismu i nakonec skoro stejném programu vládnutí levice a pravice je, dokonce se v Z. Evropě říká že nejlépe se pravicové zásahy provádí přes vládu soc. demokratů - není to tak nápadné. Nyní u nás ale vzhledem k dlouhodobým reformám to bylo vyostřenější. Je fakt už nechuť jít k volbám - ale je to vlastně jen nechat propadnout svůj hlas ve prospěch vítěze (ů).
Re: Eurošašci
(rudá lež, 22.11.2011 9:16:11)
Odpovědět
máte pravdu a sledujte reakce místních levičáků.Všichni vědí kdo tak rád slibuje a rozdává cizí peníze,ano je to levice. Dluhy jako základ sociálního státu,stačí se podívat v jakém rozvalu je kasa čssd(před 10lety nejbohatší partaj).Ke svým šrajtoflím se chovají zodpovědněji.
Re: Eurošašci
(Kalous, 22.11.2011 9:50:21)
Odpovědět
Rudá lži, jak obvykle kecáš. Relativně nejmenší dluhy v Evropě mají nejrozvinutější sociální státy - skandinávské. Řecko nebylo zničeno jen sociálními výdaji - ale hlavně německými a francouzskými bankami a svými boháči se sídlem v daňových rájích (onassis a spol.). A pravice dělá také dluhy - často ještě větší, jen kořist jinak dělí (ve prospěch bohatých, u nás řekněme těch s příjmy nad 100 tisíc měsíčně - jejich zdanění jestli se nepletu jen 15% je nejnižší v Evropě).
Re: Eurošašci
(felix.julec, 22.11.2011 10:31:59)
Odpovědět
Na rozdíl od zmiňovaných eurošašků je "rudá lež"český šašek.Tentokrát ale vypotil dokonce tři řádky žvástů.Dříve max.dva.
Re: Eurošašci
(zub, 22.11.2011 18:39:41)
Odpovědět
Většinou nereaguji, ale na takovou mírně řečeno zavádějící argumentaci musí. Pokud uvádíte daň 15% tak taká napište, že 15% z 10000 je 1 500 a ze 100 000 je to 15 000, jinak je váš údaj asi určený pro nemyslící hospodské kecy.
Re: Eurošašci
(ok, 22.11.2011 18:58:43)
Odpovědět
Když už to popisujete takhle, tak vám musím říci, že se mýlíte. 100 tisí koron je 4 000 eur. Nevím, proč si jste jistý, že zdanění 15% je nejnižší v Evropě? Já si jsem zase jist, že po řadě odpisů, které jsou všude obvyklé, nebude tato suma nutně zdaňována vyšší sazbou. Vy se, pane Kalousi, nesmíte stále spoléhat na socialistické ekonomy, kteří vystudovali socialistickou VŠE a nyní populisticky vykládají bludy. A naši lidé, protože nemají vůbec žádné zkušenosti, těmto kravinám věří.
Re: Eurošašci
(ok, 22.11.2011 18:51:55)
Odpovědět
Ten celý systém je nesmyslný. Každá země peníze platí a zároveň dostává. To, co platí, je jasná suma a peníze daňových poplatníků. To, co dostává, je příspěvek na různé projekty, které schvaluje Brusel. Jsem si jist, že většina těchto peněz jde na účely, které občanům nic nepřinesou a to nemluvím o vyložených krádežích, které se budou dít všude, ale u nás zejména a to zcela určitě. A jelikož se příspěvek dorovnává z našich peněz, je občan okraden hned 2x.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama