reklama
reklama

Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu

Autor: Jan Králík | Publikováno: 22.11.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu Vysoká nezaměstnanost je velký problém naší společnosti. Už dávno neplatí, že kdo chce pracovat, tak si práci najde. Práce není pro bílé ani pro černé.

Nezaměstnanost láme rekordy a příští rok bude podle všech dostupných prognóz ještě hůře. Není možné o tomto problému stále jenom hovořit, ale naši politici se musí probudit. Dříve tolik skloňované slovo „veřejně prospěšné práce“ není rozhodně všelék na dlouhodobou nezaměstnanost. Především si je třeba uvědomit, že tento druh práce musí rovněž někdo zaplatit. A ten někdo je státní rozpočet. Ve volném překladu se dá říci, že jeden daňový poplatník přispívá druhému. Dnes přichází na scénu další módní slovo, které učebnice tržní ekonomie vůbec neznají. Projekt „sociální firma“ má být řešením sociálních problému ve vyloučených lokalitách. Bohužel většina lidí zatím vůbec neví, co tento hezký termín bude znamenat v praxi. Další neznámou zůstává, kdo to zaplatí? Pokud autoři tohoto projektu upírají svojí pozornost na státní rozpočet, tak ten bude mít v příštím roce problém uhradit mandatorní výdaje a další experimenty mu nezbude dost volných prostředků.

Podle mého názoru musí dojít k větší ochraně pracovního trhu. V současné době zahraniční dělníci mimo EU vykonávají celou řadu profesí, které by určitě rádi vykonávali naši nezaměstnaní. Dříve se argumentovalo tím, že naši lidi by to stejně nedělali. V dnešní situaci tento argument v celé řadě případů rozhodně neplatí.

Uvedu konkrétní příklad. V sobotu jsem byl  nakupovat v jednom nejmenovaném obchodním řetězci (Globus) v Praze. Na baru obsluhovala prodavačka s ruskojazyčným přízvukem, na úseku grilování, uzenin a nápojů jsem slyšel velmi podobný přízvuk. Všechny měly cedulku s nápisem brigáda. Předpokládám, že se nejednalo o kmenové zaměstnance, ale o agenturní pracovníky. Osobně považuji profesi prodavačky za velmi solidní zaměstnání pro lidi vyučené v tomto nebo příbuzném oboru. Těchto příkladu existuje určitě hodně a každý z nás by mohl nějaký uvést. Tady by měl nastoupit Úřad práce ĆR, a pokud na tyto pozice jsou zájemci z řad nezaměstnaných, tak není možné, aby jim firma nevyhověla. Přece není možné, aby stát na jedné straně vyplácel sociální dávky a na druhé straně tady pracovali cizinci.

Rovněž by bylo zajímavé, pokud by někdo spočítal kolik ve státní a veřejné správě pracuje lidí, kteří pobírají důchod (rentu) a k tomu ještě plat. Důchodci do důchodu a mladí do práce!

Čtěte také:

 

Klíčová slova: nezaměstnanost  | sociální dávky
reklama
3920 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Brabec, 22.11.2011 0:17:00)
Odpovědět
nejen Ukrajinci, také Slováci a těch tady jsou tisíce. Dále všechny Slováky co tady studují zadarmo za naše daně a naši studenti musí hledat a platit různé obskurní soukrové VŠ. Určitě vyházet všechny Slováky ze státní správy ! Dalším problémem jsou Vietnamci !
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Kalous, 22.11.2011 7:11:53)
Odpovědět
Údajně je u nás na VŠ asi 5 tisíc Slováků (placeno našimi daněmi) a na Slovensku recipročně jen asi 500 Čechů, Moravanů a Slezanů. Podobný problém měli Rakušáci s Němci, museli jejich příliv na VŠ administrativně omezit. U nás jsou na to VŠ ještě pyšné a chlubí se tím kolik mají Slováků (bodejť, na státní příspěvek kus jak kus). A také zde máme různých poboček slovenských univerzit z Trenčína a bůhvíodkud, začínají hned od Starého Hrozenkova. Až se člověk diví co ta státní pokladna utáhne.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Soffi, 22.11.2011 1:57:32)
Odpovědět
Ano souhlasím,že v dnešní době ,by měli mít přednost naši lidé ! Vietnamci začínají být dost nebezpečný s drogama! To je taky velký problém....že
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Otto, 22.11.2011 3:31:01)
Odpovědět
Ve státní správě je nutné vyznat se v zákonech a vydávat usnesení a rozhodnutí v souladu s těmito zákony. Problém nastává, když se na místo úředníka přihlásí výtvor současného školství neznající pravopis a základy matematiky, i když se ohání maturitním vysvědčením, či diplomem. Naše mládež je v převážné většině nepoužitelná,a to tím spíše, že má vsugerováno, že biflovat se je špatné. Jak se má potom naučit a v praxi jako úředník státní správy, používat všechny ty složité zákony a vyhlášky ? Proto ti důchodci, jako úředníci státní správy.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Kalous, 22.11.2011 7:07:04)
Odpovědět
Ten autor je naiva. Podnikatel se může svobodně rozhodnout, zda je pro něho výhodnější Čech, Ukrajinec, Mongol nebo Rom. Ten Čech udělá stejnou práci třeba za 15 tisíc, Ukrajinec a Mongol za 10 tisíc a Rom chce 30 tisíc. Také mnohé důchody jsou takové, že někomu ve větších městech po zaplacení poplatků na bydlení a energie z něho nezůstane ani na jídlo - je logické že se snaží pokud to jde pracovat souběžně v důchodu dál co nejdéle.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Pavel, 22.11.2011 17:33:16)
Odpovědět
Nikoli naiva jste Vy (bez urážky). "Podnikatel se nemůže svobodně rozhodnout...." Imho prasárna, ale je to tak.
Cizince může zaměstnat až pokud je místo neobsaditelné Čechem. Že je praxe jiná, svědčí jenom o neschopnosti kontrolních úřadů.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Kalous, 22.11.2011 17:47:53)
Odpovědět
Musím vám dát za pravdu, je takové nařízení, vím o tom - ale vůbec mne nenapadlo, protože se skutečně vůbec nedodržuje a obchází, jak kdyby nebylo.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(whaler, 22.11.2011 7:31:12)
Odpovědět
Politicky nekorektní: krize dorazila i do lesa mezi zvěř. Ta se rozhodla, že si musí najít práci. Po měsíci se sejdou a vyprávějí si zážitky:
Liška: Měla jsem dobrej kšeft jako hlídač ve velkochovu slepic. No, po měsíci udělali inventuru, 20 slepic chybělo a dostala jsem padáka.
Vlk: Já měl dobrej kšeft jako hlídač ovcí. Po měsíci zjistili, že 5 ovcí chybí a už jsem letěl.
Medvěd: To já si nestěžuju. Hlídám na stavbě a jsem spokojený. Cihly nežeru a Ukrajince nikdo nepočítá.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(modřín, 22.11.2011 7:37:09)
Odpovědět
Pokud se ubytujete v hotelu třeba v Mnichově, na recepci vás osloví slovenka, u snídaně budete obslouženi češkou nebo filipínkou. Pokud jsou u nás považovány obslužné profese za životní ztroskotání, má-li dotyčný maturitu či diplom ekonoma (budiž k ničemu) v kapse. Není divu, že práci tohoto druhu dělají nájemné síly z východu. Dále tomu přispívá honba za meziročním nárůstem zisku, kdy podnikatel raději zaměstná kvalifikovaného cizince s nižšími platovými požadavky než náročného tuzemce. Tady i v Mnichově.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Jeeves, 22.11.2011 10:01:48)
Odpovědět
Ono je za tím ochotným zaměstnáváním cizinců ještě něco dalšího, nejen mzda. S takovým zaměstnancem lze bez obav z Úřadu práce "mlátit o zem", kašlat na nějaký Zákoník práce a nějaké příplatky, pracovní dobu mu natahovat, nebo zkracovat dle potřeby, popřípadě ho nechat doma. Nepoběží za předsedou "ROH"... Na rozdíl od domorodců, kteří znají "svoje práva". (A "pracák".)
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Míraa, 22.11.2011 8:26:25)
Odpovědět
Jste úplně mimo a řadíte se na úroveň těch, kteří nás okrádají a zadlužují.

O tom, koho Globus, InterSpar nebo Terno zaměstná rozhoduje pouze a jenom právě člověk těmito obchody placený. Personální manager, pokud ho tak nazvu. Je nesmysl, aby o něčem takovém rozhodoval úřad práce nebo jakýkoliv jiný úřad, potažmo úředník. Naopak úřad práce by měl být zrušen stejně tak jako další desítky nefungujících a peníze prožírajících úřadů, na které musím nedobrovolně přispívat sociální daní nesprávně nazývanou sociálním pojištěním.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Brabec, 22.11.2011 8:44:40)
Odpovědět
Jestli si myslíte, že ve světě si soukomníci mohou zaměstnat koho chtějí - pak jste buď naivní nebo hloupý. A to, že ve službách v cizině potkáte kde koho - to je možné. Ale nepotkáte jej ve státní správě, na VŠ, v obchodech,...
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(va, 22.11.2011 10:52:16)
Odpovědět
Myslím, že nejste dobře informován.Ve světě si může soukromník zaměstnat koho chce (pokud na práci nenajde nikoho doma). A pokud jde o cizince s občanstvím, mohou rovněž pracovat ve státní správě. K dokonalosti je to dovedeno např.ve Švédsku, kde dostane přednost před rodilým švédem (např. u policie)
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Liška, 22.11.2011 9:06:05)
Odpovědět
Co to jsou za úvahy, tak ještě ostnaté dráty kolem hranic ať nám sem neproklouzne ani myška. Proč jsme asi v evropě, a proč chceme aby nás zaměstnávali státy dál na západ od našeho myšlení? A důchodci,vždyť stát dělá pravý opak, prodlužuje věk, aby ušetřil pár šušňů a mladí nemají práci a jezdí raději za hranice hledat štěstí, než se trápit v tomto absurdistánu z ruky do huby.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Jirka, 22.11.2011 9:23:14)
Odpovědět
Souhlas! Půl milionu lidí našich lidí je bez práce a přitom statisíce cizinců mají pracovní povolení. To moc normální není. Stejně tak je prazvláštní možnost pobírat důchod a k tomu pracovat. Selský rozum napovídá, že buď jedno, nebo druhé. Do stejné kategorie bych zasadil tzv. výsluhy vojáků a policistů. Pracují jako každý jiný, berou plat jako každý jiný - a pokud jdou pracovat jinam, berou do konce života (tj. ke mzdě i k důchodu) výsluhy mnohdy vyšší, než má nepriviegovaný jedinec s obdobnými příjmy důchod - to bych zrušil okamžitě!
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Táňa, 22.11.2011 16:05:40)
Odpovědět
Já bych řekla, že je to všechno způsobeno nepružností státu. A není se čemu divit, když na řadě dobře placených míst ve státní správě sedí nepružní důchodci. Stát sem v době konjunktury naháněl cizince, protože naši zaměstnaci nad některými pracemi ohrnovali nos. Situace se však změnila, je krize a sehnat dnes pracovní místo i v Praze je docela terno. Místo, aby stát pružně cizince vylifroval a úřady práce nabízely místa našincům, nedělá nic. V tomto případě je zde opravdu otázka, zda ty zbytečné úřady práce rovnou nezrušit, stejně nikomu žádné pracovní místo neseženou.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(moribundus, 22.11.2011 16:25:06)
Odpovědět
Hodím jsem jednu dobrou kombinaci,o které vím zaručeně.Bývalý policajt s výsluhou+častečným invalidním důchodem+novým zaměstnaním!No neberte to.Dělal jsem také kdysi v jednom nejmenovaném podniku tady u nás na jižní Moravě,pochopitelně s podprůměrným výdělkem.Půlka zaměstnanců s částečním invalidním důchodem,/mj.ona je to taé taková malá rentička/větsina chodila na přesčasy/"aby si takzvaně mohli vydělat"/můžu říct práce určitě žádná zahálka-jak ve fabrice a většina těchto ČID očividně žádným omezením netrpěla ba naopak,bych se je nebál za bý.režimu zařadit mezi úderníky.Takže se ptám kdo si na těchto lidech "mastí" vlastní kapsu?Jak z řad zaměstnavatelů tak z posudkových doktorů.Drábku chytni se za ten tvůj potkaní ksicht.Na jednu stranu chceš šetřit a na druhou stranu jdou peníze různým vykukům.V tomto státě snad už opravdu dělá jen opravdový hlupák!
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(koc, 22.11.2011 9:30:13)
Odpovědět
Název článku je naprosto výstižný a trefný, pokud si nebudeme - a neděláme to, zatím jsou jen bláboly o svobodě a pohybu osob a tak pod -chránit pracovní trh pro naše lidi, zle bude, zle. A s důchodci je to stejné - neni práce pro mladé a na úřadech, ministerstvech či jiných státních institucích je 70letý perspektivní mladík. Tak to opravdu nepůjde.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Radek, 22.11.2011 11:53:59)
Odpovědět
Pan Králík si to trochu plete. To, co pomůže zaměstnat víc místních lidí není zpřísnění a zregulování pracovního trhu, ale jeho kompletní uvolnění a deregulace. Když si přečtete například knihu Ekonomické bajky pro studované i laiky. Jak ekonomika roste a proč krachuje, tak možná pochopíte, o čem je řeč.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(regulovčík, 22.11.2011 18:20:04)
Odpovědět
Jednoduché vysvětlení,podniky které zaměstnávají ukrajince mají smlouvu s jejich,jak oni sami říkají,jejich mafiánem.Ten taky inkasuje peníze a dál si je vyplácí.Jestli taky za ně platí daně,toť otázka.Ale podnik na tom kšeftu získává už tím, že ty lidi nemá v evidenci. I když podniku zajišťují tržby.
Vidím to u nás v mlékárně,včera přijel mafián a vedl rovnou do podniku dva lidi kteří okamžitě začali pracovat na lince.Přitom den před tím se stavil u nás na vrátnici asi 40 letý muž a hledal práci.Hádejte co mu řekli.
To samé platí pro rákosníky,svými obchody zlikvidovali konkurenci a dnes skupovávají domy kde okamžitě otevírají jejich večerky kde lze najít zboží s prošlíma lhůtama,neboť nakupují ve velkém ve slevách.Račte si všimnout kam jezdí pro zboží.Do Kauflandu,Intersparu.Zisky posílají do Vietnamu.
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Katsanson, 22.11.2011 21:13:20)
Odpovědět
Jenom k těm vietnamcům.Pokud chcete žít a pracovat někde na západě je vyžadována znalost místního jazyka.Ve Švýcarech i trocha historie.Většina států pořádá kurzy jazyka.Jak je možné, že u nás téměř ve všech případech kontrol na vietnamských tržištích slyšíme klasickou větu "Neumim cesky"?Neumíš náš jazyk tak plav domů!Zdalipak toto někdo někdy vyřeší?
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Vdodo, 6.3.2012 13:56:48)
Odpovědět
Jste naivní ! Jsem cizinec, tady v ČR 15 let pracuji jako zaměstnanec, a pro mně jsou 2 typy zaměstnavatelů „ jeden chce tebe využit na 100 % ne diva se na tebe, na tvoje zdraví, ty pro něho otrok, a ví že chceš nějakou korunu vydělat, tak tebe zneužívá ve všem.
A 2 typ to je zaměstnavatele, které po tobě nic nechtějí, jenom aby snažil se, a dělal svoji práci.
Pracoval jak jednoho tak u druhého. Souhlasím s tím že kdysi Ukrajinci dělaly práci levněji, ale ta doba už je pryč. V dnešní době jde
Re: Ukrajinci na Ukrajinu a důchodci do důchodu
(Tomáš, 21.3.2012 9:57:37)
Odpovědět
všichni tady mate nazor na cizince,ale zapřemyšleje, nikomu se nechce delat a ten kdo chce delat tak práci najde a ne že ne,tak jdite tady s temi kecy do hajzlu.My Češi jsme vychcany narod a jen jak by jsme okradali a okradali.Tady ten eportal stoji za ho.... i vaše nazory tady.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama