reklama
reklama

Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně

Autor: Jan Králík | Publikováno: 16.11.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Slova o tom, že školné znevýhodní talentované studenty ze sociálně slabších rodin, je pouze levicová propaganda, která nemá reálný základ. Investice do vzdělání je investice do budoucnosti každého občana. Lékaři a právníci patří k nejlépe honorovaným lidem ve společnosti. Medicína již dávno není poslání, ale výborný byznys. Studovat na principu solidarity a vydělávat na tržním principu je nemorální.

Společnost se nemůže do nekonečna nechat vydírat „špatně placenými lékaři“, kteří mají několikanásobně vyšší platy než většina občanů.

Mohou pouze soupeřit s politiky a tuneláři. Jejich slova o tom, že odejdou do zahraničí, jsou pouhé mediální výkřiky. Ty co chtěli skutečně odejít, tak již dávno odešli a nemuseli to vykřikovat do televize. Musí přijít skutečná reforma zdravotnictví. Více než dvacet let jsme svědky různých pokusů a omylů. Již v roce 1996 jsem slyšel od M. Procházkové, že je třeba vytvořit jednu zdravotní pojišťovnu na principu všeobecného zdravotního pojištění (spíše výběru zdravotní daně) a další skutečně komerční zdravotní pojišťovny, které by zajišťovali dnes tolik skloňovaný nadstandard zdravotní péče. Výsledek může vidět každý z nás.

Současný pan ministr zdravotnictví hovoří o zkvalitnění péče a snížení počtu lůžek v nemocnicích. Zatím se mu pouze podařilo zvýšit poplatky za den v nemocnici. Podle mého názoru by si každý pacient (zákazník) měl kromě lékařské zprávy odnášet ze zdravotnického zařízení i „účet“ za péči, aby přesně věděl, jakou péči dostal a kolik to stálo. Potom by si lépe uvědomil, kolik stojí jeho léčení. Kolik mu uhradila jeho pojišťovna a kolik si uhradil sám. Svojí kartičkou zdravotní pojišťovny by rovněž potvrdil na terminálu přijetí této lékařské péče. Tímto způsobem by se zabránilo vykazování fiktivních výkonů. Pokud někdo tvrdí, že školné někoho znevýhodňuje, tak to rozhodně není pravda.

Je třeba si uvědomit, že již v současné době celá řada rodičů má problém uživit své děti na střední škole a vysokou školu si rozhodně nemohou dovolit i bez školného. Se zavedením školného je třeba přijít i nástrojem osvobození od školného ze sociálních důvodů. Rovněž zavedení půjček na studium musí být jeden z nástrojů k možnosti dosažení vzdělání. V současné době existuje možnost požádat o osvobození např. od soudních poplatků, tak proč by neměla existovat možnost požádat o osvobození od školného. Další možností by bylo zavedení státní půjčky za zvýhodněný úrok a odložení splátek po skončení studia.

Studium na vysoké škole je určitou přidanou hodnotou a svobodným rozhodnutím každého jednotlivce. Prvek solidarity v této oblasti by měl sloužit pouze talentovaným a sociálně slabším studentům.

Čtěte také:

 

Klíčová slova: zdravotnictví  | školné
reklama
3495 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Prachy, 16.11.2011 10:22:20)
Odpovědět
Pane Králíku, proč jenom tyto dva obory?

Zamyslete se řádně do hlobuky.

Vždyť přece každé vzdělání je investice do budoucnosti každého člověka.

Zaveďme školné VE VŠECH TYPECH A ÚROVNÍCH ŠKOL !

Ať rodiče platí, když si tak nezodpovědně pořizují děti !

Zaveďme platby ve všech:
. mateřských školách
. základních školách
. středních školách
. středních učilištích
. vysokých školách

Kdo nemá peníze na placení školného, nemá ve společnosti co dělat !

Kdo nemá peníze na všechny platby nutné pro život, nemá právo žít !

JSTE PRO ?
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(rascal, 16.11.2011 10:43:33)
Odpovědět
ja jsem pro.samozrejme se musi snizit dane. myslite si ze dnes jsou nektere z tech skol, ktere jste vyjmenoval, zdarma? ze za ne nikdo neplati?

myslite si ze kdo nema vzdelani nema ve spolecnosti co delat?
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Prachy, 16.11.2011 10:52:47)
Odpovědět
rascal, ano, vzhůru dolů !

Kdo staví peníze a majetek na první místo v životě, má postoje jako rascal.

Zaveďme zase placení za pobyt v nemocnici i pro novorozence atd. atd. atd. !

Chamtiví a bezohlední sobci chtějí z lidí ždímat peníze za jakoukoli cenu.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(rascal, 16.11.2011 11:03:02)
Odpovědět
myslite si ze dnes to novorozene lezi v te nemocnici zdarma? ze se o nej vsichni staraji zdarma? :)
myslite si ze vsichni musi rodit v porodnici?
ja nestavim penize ani majetek na prvni misto. jen se nesnazim popirat prirozene chovani lidi.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Prachy, 16.11.2011 11:52:40)
Odpovědět
rascal, popíráte sám sebe.
Výše jsem ironicky napsal: Kdo nemá peníze na všechny platby nutné pro život, nemá právo žít !
Vaše následná reakce je: ano.

Je mi jasné, že všechno v životě stojí peníze. Každý platíme za bydlení, za elektřinu, plyn, vodu, odvoz odpadu, nákupy potravin, oblečení, obuvi, mycích, hygienických potřeb, za různé služby - autoservis, kadeřník, různé opravy atd. atd.

Když mladí lidé studují na vysoké škole, tak přibydou platby za kolej, za elekřinu na koleji, za cestovné z domova do školy a zpět, za cestovné v MHD v příslušném místě studia, za stravu mimo domov, za výdaje na učební pomůcky aj.
Studium na VŠ není žádná procházka "růžovým sadem".

Poctivé studium je náročná psychická práce a je spojena s mnoholetými finančními výdaji ze strany rodičů.

Vzdělanost lidí není pouhou věcí jednotlivců.
Politikům má upřímně záležet na všestranném rozvoji lidí, na vysoké vzdělanosti občanů státu.
Čím více a kvalitněji jsou lidé ve státě vzdělanější, osobnostně, charakterově a morálně vyzrálejší, tím lépe se lidem v celém státě žije, pracuje, tvoří dobré a prospěšně věci atd.

Celý lidský život se máme cíleně zlepšovat, zdokonalovat, zušlechťovat.
Školné na vysokých školách je kontraproduktivní. Lidé s malými příjmy nebudou moci nechat vysokoškolsky vzdělat svoje nadané potomky. Sociální pomoc od státu se neustále snižuje, takže žádnou účinnou sociální výpomoc nelze od současných politiků čekat.

Vzít si půjčku na placení školného je příšernost. Po absolvování VŠ studia člověka nastoupí do práce jako začátečník a nemá žádnou jistotu, že bude mít vysoký finanční příjem.
Pochopitelně se i absolventi a absolventky VŠ chtějí oženit, provdat, pořídit si vlastní bydlení, založit rodinu - což pochopitelně také vyžaduje finanční soběstačnost a teď si k tomu představte ještě splácení půjčky na vzdělání...
Platit školné - to je trest za to, že děti jsou nadané a že politici zadlužili ČR!

Stát tu není jenom proto, aby financoval stavby silnic atd., ale stát má na prvním místě dbát na kvalitu lidí, má podporovat kvalitní vzdělanost a všestranně kvalitní životy lidí.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(rascal, 16.11.2011 12:10:48)
Odpovědět
tim ano jsem myslel, ze by se klidne mohlo platit za vsechny ty skoly, krere jste zminil. samozrejme s tim dalsim, co jste psal a co jsem vnimal jako ironii, souhlasit nemuzu :)
za skoly se muze platit, protoze se uz za ne stejne plati. akorat by se to delalo jinym zpusobem.
souhlasim, ze vzdelani je potrebna a uzitecna vec. ovsem nesouhlasim, ze by se o vzdelani lidi mel starat stat, resp. politici. pri jejich kvalite je jasne ze skolstvi je na takove urovni jake je.
zit a dosahnout uspechu se da i bez vysoke skoly (dokonce bez jakekoli skoly). pokud se musi clovek zadluzit, aby skolu vystudoval, pak musi nest i nasledky toho dluhu. neni to tak, ze vas nekdo nuti se priserne zadluzit. muzet zvolit levnejsi skolu. muzete jit pracovat na 5 let a setrit a pak si zaplatit drazsi skolu. je nespocet moznosti.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Prachy, 16.11.2011 12:36:24)
Odpovědět
Bylo by dobré a užitečné pořádně si definovat, co je stát a k čemu vlastně stát existuje.

Lze říct, že stát jsme všichni občané daného státu.

Politici jsou lidmi, kteří mají platy z peněz od všech lidí, kteří platí daně.
Politici mají pracovat tak, aby jejich práce byla celé společnosti= všem lidem ke skutečnému prospěchu.

Kvalitní vzdělanost lidí ve státě není a nemá být jen věcí jednotlivců.

Vy se díváte na vzdělání jako na zboží a to je velice zavádějící a scestný postoj.

Co je levné, obvykle nemá potřebnou kvalitu.
Tedy levná škola - nekvalitní škola.
Nekvalitní škola - nekvalitní vzdělání.
Nekvalitní vzdělání - nekvalitní práce atd.
Chtít zavedení školného, zavedení drahého a levného školného atd. je známkou toho, že dotyčný má na prvním místě peníze, majetek a skutečná a kvalitní vzdělanost je druhotná.

Jít na pět let pracovat a našetřit na školné: V dnešní době nemáte jistotu, že našetříte, že po celou dobu budete mít práci a k tomu takový plat, ze kterého budete moci našetřit na několikaleté studium.

Snahu zavést školné na VŠ z mnoha důvodů odmítám.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(rascal, 16.11.2011 13:54:37)
Odpovědět
Myslet si, ze politici maji pracovat pro dobro lidi, je hezke, ale realitu vidime. Kazdy si za svoje stesti muze sam. Nikdo ho za nej nevybojuje, nevybuduje ani nijak neziska. Politici v systemu jako mame my selhavaji a prace pro ostatni jde v mnoha pripadech na druhou kolej. Opet je to prirozene chovani vetsiny lidi, myslet na sebe a uspokojovat sve potreby.

> Kvalitní vzdělanost lidí ve státě není a nemá být jen věcí jednotlivců.
priznam se tomuhle moc nerozumim. ale podle meho kvalitni vzdelani je otazka pouze jednotlivcu. pokud mate kvalitni ucitele a motivovane studenty(jednotlivce), tak se dosahne vyssiho vzdelani. znam spoustu lidi, kteri studuji jen proto ze je to zdarma. nebo studuji obory, ktere je sice zajimaji, ale pak musi pracovat uplne v jinem oboru, protoze se v tom oboru neuzivi. stejne tak se nepozna kvalitni ucitel, ktery by mel by odmenen podle spokojenosti studenta, zatimco nyni je odmenen na zaklade poctu asolventu skoly nebo buhvi jake jine urednicke tabulky.

>Vy se díváte na vzdělání jako na zboží a to je velice zavádějící a scestný postoj.
na vzdelani se nedivam jako na zbozi. to snad ani nejde?! jako na zbozi se divam na skoly a na cestu, ktera vede k dosazeni vzdelani. taky se muze clovek vzdelavat sam doma( to je zdarma), mohou ho vzdelavat rodice(to uz stoji trochu jejich casu, ale porad zdarma) nebo si zaplatit krute drahou skolu a doufat ze ho tam neco nauci a ze z nej neco bude, ale pak to musi splatit! jiz dnes se za cestu ke vzdelani pres skolni system plati z nasich dani, avsak system by mohl byt efektivnejsi a kvalitnejsi, kdyby jsme si tu cestu platili po nasem uvazeni primo a nemuseli platit dane.

>Co je levné, obvykle nemá potřebnou kvalitu.
Tedy levná škola - nekvalitní škola.
Nekvalitní škola - nekvalitní vzdělání.
Nekvalitní vzdělání - nekvalitní práce atd.
Chtít zavedení školného, zavedení drahého a levného školného atd. je známkou toho, že dotyčný má na prvním místě peníze, majetek a skutečná a kvalitní vzdělanost je druhotná.

az nato ze otazka kvalitni nebo nekvalitni skoly jeste neznamena kvalitni nebo nekvalitni praci. samozrejme ze mnoho zamestnavatelu da po svych letitych zkusenostech da na zivotopis. ale argument ze by se clovek nemohl v zivote prosadit pokud nema kvalitni skolu neberu. pokud vyuziju Vaseho prirovnani. tak to ze mame dnes skoly zdarma, to znamena nejlevnejsi, tak je mame i nejnekvalitnejsi?

> Jít na pět let pracovat a našetřit na školné: V dnešní době nemáte jistotu, že našetříte, že po celou dobu budete mít práci a k tomu takový plat, ze kterého budete moci našetřit na několikaleté studium.

pokud o neco opravdu stojite(v tomto pripade vystudovat drahou skolu a nezadluzit se), tak si ty penize nasetrite. stejne tak kdyby se za skoly platilo, tak by se snizili dane a setrit by se dalo daleko snadneji.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Prachy, 16.11.2011 14:11:36)
Odpovědět
racsal, většinu vašich názorů nesdílím.

Z mnoha důvodů jsem proti snaze zavést školné.

Dopouručuji k přečtení zdejší příspěvek od Jirky - níže (Jirka, 16.11.2011 12:48:30)
Domnívám se, že Jirka je nejspíš vysokoškolský učitel a asi má o současném vzdělávání na vysokých školách podrobnější přehled.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(rascal, 16.11.2011 18:12:10)
Odpovědět
s jirkou bohuzel nesouhlasim. to co on popisuje jen jen nahrazeni jednech tabulek, podle kterych se to bude ridit, jinymi, o kterych si on mysli, ze jsou ty spravne.
pokud mate 5 minut casu doporucuji zase ja Vam toto video:
http://www.youtube.com/user/TuNeCedeMalis11#p/a/u/2/g3WPFyAbl-U
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(myrek, 16.11.2011 11:03:21)
Odpovědět
Poněkud diskriminační text - že autor nemá rád uvedené dvě profesní skupiny je jeho svatým právem, ale opomíjí:
- excesní platy ve finančním sektoru
- nástupní platy technických oborů (strojaří atd)
- IT technologové
- a celou řada dalších profesí, které mají nadprůměrný plat.
Pokud cheme mít všichni stejné (malé) platy, musíme volit koministy - což asi autor nedomyslel.
P.S. Je vidět, že autor v rodině nemá mladého lékaře a podléhá mediální mystifikaci ministerstva zdravotnictví.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Pepan, 16.11.2011 12:57:51)
Odpovědět
Nevím jak vy, ale já žádného chudého doktora neznám. A aby měla nějaká státem placená profesní skupina od státu garantován výdělek ve výši dvojnásobku průměrné mzdy - to není jen nehoráznost, to je v době šetření a krize svinstvo.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Merap, 16.11.2011 13:09:13)
Odpovědět
Pepane, je podstatný rozdíl mezi soukromými lékaři a mezi placenými zaměstnanci-lékaři v nemocnicích.
Soukromí lékaři opravdu finančně nestrádají.
Ale mnozí zaměstnanci- lékaři v nemocnicích jsou vzhledem k náročnosti svojí práce platově podhodnoceni.
Souhlasím s vámi, že v ČR jsou platově podhodnoceni lidé v mnoha dalších profesích.
Přijďte zítra demonstrovat za zlepšení politiky v ČR!:

PRAHA: 13. hod - Staromětské náměstí
15. hodin - Václavské náměstí

BRNO: 17. listopadu 2011 v 16 hodin na Malinovského náměstí v Brně bude vystaveno vysvědčení vládě.

ČESKÉ BUDĚJOVICE: 16. listopadu v 16 hodin před DK Metropol v Českých Budějovicích – Neformální setkání občanů, kteří jsou nespokojeni se současnou situací v ČR.

LIBEREC: 17. listopadu v 17 hodin v přednáškovém sálu Univerzitní knihovny Technické univerzity v Liberci se uskuteční veřejná beseda spojená s promítáním dobových filmových dokumentů.

OLOMOUC: 17. listopadu ve 14 hodin na náměstí před orlojem v Olomouci – přijďte vyjádřit svoji nespokojenost.

OSTRAVA: 17. listopadu v 15 hodin na Jiráskové náměstí v Ostravě se koná Demonstrace proti vládním reformám – je nás 80 %, tak dejme o sobě vědět!
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Merap, 16.11.2011 13:12:13)
Odpovědět
oprava

PRAHA: 13. hod - Staroměstské náměstí
15. hodin - Václavské náměstí
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Marie, 16.11.2011 16:19:59)
Odpovědět
Dobrý den. Prosím Vás, co si to vymýšlíte? Moje příbuzná pracuje ve velké nemocnici v Praze, je téměř rok před atestací - takže přes 4 roky pracuje prakticky samostatně na gynekologii a porodnici. V říjnu dostala 5.000,- Kč odměnu. Odpracovala 282 hodin, měla hrubého 50.663,- Kč. Je to moc nebo málo? Zachraňuje životy. Kdyby tam leželo Vaše dítě, zdálo by se Vám 180,- Kč na hodinu - i s příplatky - opravdu tak strašně moc?
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(myrek, 17.11.2011 9:03:50)
Odpovědět
Jsem lékař (57 let) pracující v nestátním zařízení s anamnézou asistenta na LF, takže situaci znám. Nástupní platy absolventů lékařských fakult jsou polovinou průměrné mzdy v ČR. Řada z nich je placena pracovními úřadxy jako dotované nově vzniklé místo a tak chybí ve statistice MZd. Dalším faulem je započítávání služeb do základního platu - pro informaci, každý lékař odslouží každý měsíc 80 - 150 hodin nad rámec pracovní doby. Uváděné sumy MZd se týkají úzké vrstvy vedoucích pracovníků a často se započítavají i pžíjmy managementu nemocnic.
V chudých zemích EU je průměrný plat státního lékaře cca 5ti násobkem průměrné mzdy, v bohatých 2 až 3 násobkem.
Nevěřte médiím - jděte přímo za primárním zdrojem informací!
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(M.Paul, 16.11.2011 11:30:17)
Odpovědět
Školné mělo být zavedeno na všech vysokých školách již dávno. Dnes existují "studující" postupně několika vysokých škol. Mnoho titulů, žádná praxe, věk pak okolo 35 když vylezou. Absolutní odtrženost od reality - jediné možné "uplatnění" ve státní správě, kde budou zašiti k vytváření formulářů otravujích ostatní obyvatelstvo.

Když jsme u daní: Navrhuji zavézt 90% zdanění exekutorských výnosů. A výkon okamžité exekuce (popravy) na exekutorovi, jenž zabaví majetek osobě shodného jména, jako povinná osoba. Pak jsme do roka bez exekutorské mafie (součást soudcovské mafie).
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Brabec, 16.11.2011 11:31:37)
Odpovědět
Souhlasím s autorem, ale dolňuji" okamžitě tvrdě zpoplatnit "zahraniční" studenty a to Slováky. Jaou jich tady 10-ky tisíc a studují zadarmo a my je platíme z našich daní. A zabírají místa našim studentům !
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Jirka, 16.11.2011 12:48:30)
Odpovědět
Dovoluji si s autorem nesouhlasit. Zavedení školného je zdůvodňováno zlepšením financování VŠ a tím i zkvalitněním studia - ve skutečnosti se ze školného stalo ideologické zaklínadlo. Tvrdím, že vysoké školy mají peněz víc, než dost. Jejich problémem je to, že mají příliš mnoho studentů a pedagogů.

Je-li v populaci 25% lidí, kteří mají IQ nad 110 (spodní hranice pro úspěšné zvládnutí VŠ), tak přeci není možné, aby bylo a vysoké školy každoročně přijímáno cca 60% populačního ročníku. To v důsledku znamená, že většina vysokoškoláků jsou pro studium intelektuálně nezpůsobilí a část z nich disponuje dokonce podrůměrnou inteligencí! A tomuto stavu ak musí školy přizpůsobovat náročnost studia - že tím úroveň absolventů nestoupá, netřeba asi zdůrazňovat.

Proto se domnívám ,že omezením přijímaných studentů na cca 1/2 současného stavu (a současně zrušením nekvalitních vysokých škol, kterých je bohužel většina) při zachování objemu peněz by mohly VŠ propustit polovinu nepotřebných pedagogů a ostatním zvýšit plat - například na úroveň nemocničních doktorů. I na výuku a nové přístroje by zbylo peněz habaděj. A nejen, že by poté nebylo nutné zavádět školné, ale absolventi kvalitních škol by neměli jako dnes pouze titul, ale to hlavní - vzdělání.

Asi nebude náhoda, že v zahraničí jsou z českých vysokých škol uznávané pouze Univerzita Karlova a ČVUT.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Šoumen, 17.11.2011 10:59:39)
Odpovědět
Ano, dnes jde pouze o titul, který vám otevře dveře. Vzdělání, rok od roku horší, vyprodukovává blbce na všech úrovních. Máte pravdu, stačí jenom polovina studentů, těch kteří na to mají a nedegradovat vzdělaní před titulem. Kolik je dnes třeba lékařů, kteří neumí diagnostikovat problém pacienta, i když je to problém běžný a starší doktor ho diagnostikuje s přehledem. Bohužel vzdělání je celkem pasé a blbost vítězí. Také proto máme nejvyšší počet lékařů v parlamentu, senátu a ve vládě, a to těch, kteří zrovna nic neumí.
Pokud se podaří opravdu zvýšit vzdělání s polovinou studentů, kteří na to mají, jak píšete s IQ nad 110, tak bude opravdu peněz dost pro učitele i lékaře, pokud je někdo nerozkrade. Ale jak píše "XXXl" pod vámi tak těm blbům z Fakult sociálních studií a společenských věd bych to školné hned zavedl, protože to jsou ti blbové s IQ pod 100, kteří chtějí mít jen ten titul a vegetit ve státní správě za velký peníz.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(felix.julec, 17.11.2011 11:17:40)
Odpovědět
Šoumene moje řeč.Souhlas.(Ubudou i pitomci co se uvazují třeba na Šumavě ke stromům)
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(xxxl, 16.11.2011 22:54:32)
Odpovědět
Školné by nemělo být zavedeno na školách přírodovědného a technického směru na druhé straně by okamžitě mělo být zavedeno na školách společensko vědního typu. To jest okamžitě by měli začít platit školné budoucí sociologové a politologové. Např. v Brně by se mělo okamžitě zavést vysoké školné na Fakultě sociálních studií, kde se soustřeďuje neuvěřitelný počet flákačů a zbytečných lidí, které bych jako člověk z praxe tvrdě kopal do pozadí, protože jsou na dvě věci, přičemž tou slušnou věcí je na nic a tu méně slušnou věc jsem teď zapomněl.... :-))))))
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Šoumen, 17.11.2011 10:44:24)
Odpovědět
Souhlas.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Honza, 17.11.2011 11:01:26)
Odpovědět
Je jasné že sehnat řemeslníka je problém,černé řemeslo vymírá,ale studentů a studentek s maturitou je jako hnoje.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Honza, 17.11.2011 11:01:45)
Odpovědět
Je jasné že sehnat řemeslníka je problém,černé řemeslo vymírá,ale studentů a studentek s maturitou je jako hnoje.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(omyl, 17.11.2011 15:04:55)
Odpovědět
Pak Králík má trochu hodně mylné představy.
Problém s platbou za studium obecně, nikoli jen za dvě profese, které pan Králík asi není schopen vykonávat, a proto je nemá rád, má v českém prostředí hodně problémů - platby za studenty zahraniční si mnohde přeložili školy, že když platí, tak musí i dostudovat, i když na to nemá, protože je to zdroj příjmů. Vzhledem k problému vůbec se vzděláním, nejen v České republice, ale i v Evropě, jak jej popisuje velmi přesně ve své publikaci P.Lieberman, je bohužel problémem teorie nevzdělanosti - tak se i publikace jmenuje. Zcestné představy je kvantita se časem přerodí v kvalitu a tendence ke kvantifikaci kvality jsou zásadním problémem, o kterém mluví mnozí diskutéři k tomuto článku. To co pan Králík popisuje, že by měl každý dostat účet ze svou léčbu - ano s tím lze plně souhlasit i s tím, že by dotyčný človek měl fakturu za léčbu podepsat - pak by mnozí pochopili asi priority ve svém životě. Zcestné teorie tzv. vzdělaných nevzdělaných ekonomů o tom, že zdraví není zboží v ekonomickém systému, je blud a popírá ekonomických principů. Ale zpět k faktuže, ano tato by měla být vystavena v reálné ceně, nikoliv v ceně, která je tvořena od počátku zcela mimo ekonomické pravidla, pak by se možná všichni občané i ekonomové, a hlavně politici divili, jaké jsou vstupu, jak jsou předražené díky monopolizaci překupníků, kudy se vyvádí peníze ze systému (přístroj který prodává výrobce za určitou sumu se díky celoevropskému systému překupníků zdraží pro konečného kupce 14x a konečný kupec má státem zakázáno si jej pořídit od výrobce atd.). Cena ve zdravotnictví je tvořena dle modelu dnes mám na rohlík 30 haléřů, tak mi jej všichni pekaři budou za tuto cenu prodávat, i když vlastní čisté náklady na jeho výrobu mají 5 Kč. Výkony, které se prodávají ve veterinární medicíně v reálné ceně, jsou v humánní medicině pojišťovnami pro jejich tzv. klienty kupovány ze sedminu až desetinu této reálné ceny. Takže v řebřičku hodnot u české společnosti má zdraví člověka cenu jedné sedminy až desetiny zdraví domácího mazlíčka, kterého tento člověk vlastní - to je bohužel smutná realita ekonomické české cesty. Nejlepší efektem je nazývat vše pravým jménem a nevymýšlet různé nové názvy, aby docházel k zmatku. Podstatnou částí, ale je, že pokud bude hrazení studia, pak musí být cena, kterou vloží student do svého vzdělání započtena do ceny jeho práce v budoucnu, i cena práce je tvořena vloženými náklady, tak začíná v normální ekonomice, a pak je teprve vydražena její cena na trhu. I když dnes jsou již problémy, a nikoli u pravníků, ale právě v medicíně s novými lékaři, kteří některé profese již nechtějí dělat, i kdyby se nyní platy zvýšili o 100%, právě díky vysokému riziku těchto profesí jak právnímu, tak i zdravotnímu, a úbytek v těchto profesích pak vede, k tomu, že časem již nebude u nás nikdo, stejně jako u některých řemesel, kdo by je to naučil, konečně při studiích se to již objevuje, díky ceně práce na školách, již neexistují v některých teoretických oborech adekvátní vyučující, takže učí i lidé, kteří nemají k tomu v oboru vzdělání - jako v Číně, kdy zjistili, že stavbyvedoucí řídící stavbu tunelů s železniční tratě je původním povoláním kuchař - samozřejmě, že tyto teorie se dnes objevují i u nás - představa, že v rekvalifikačním kurzu o délce trvání dnů lze překvalifikovat kohokoliv na jakoukoli profesi je z oblasti pohádek, a přesto ji mnozí politici a ekonomové prosazují a zdůvodňují to formulací flexibilita trhu, ani sami neví co toto sousloví vlastně ve skutečnosti znamená. Tak je to i s podivnou flexibilitou logiky článku pak Králíka.
Re: Navrhuji okamžité zavedení školného na právech a medicíně
(Jan Šmahaj, 12.12.2011 20:18:18)
Odpovědět
Dobrý den, dovoluji si všechny informovat o anonymním dotazníkovém šetření na téma ZAVEDENÍ ŠKOLNÉHO NA VŠ. Budeme rádi za vaše názory. Dotazník naleznete na www.vmonline.cz nebo zde je přímý odkaz http://www.surveymonkey.com/s/M8ZTDW2. Vyjádřit se můžete také v diskusním fóru na našem webu. Děkujeme.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama