reklama
reklama

Islám v České republice: Máme se čeho bát?

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 12.11.2011 | Rubrika: Ostatní
Ilustrace

Užitečné a zároveň obdivuhodné na brožurce Lukáše Lhoťana „Islám a islamismus v České republice“ jsou věcnost a střízlivý a přesně dokumentovaný sled informací a faktů neprokládaný snahou přesvědčit a neředěný emocemi. I ty však mezi řádky dokáže vycítit, kdo Lhoťanovu anabázi islámem trochu sledoval.
 
Za patnáct let si v něm prošel romantickým opojením exotickou kulturou jednoduchých odpovědí na složité životní problémy, přes úpěnlivé snahy žít svou představu islámu upřímně v souladu se sekulární demokracií, až po procitnutí, že pod vší tou romantikou a oduševnělostí perských básníků a sufistických mystiků teče mohutný proud krutého a s demokracií neslučitelného totalitarismu řízený ze Saúdské Arábie.

Brožurka je výsledkem jeho nepochybně bolestivého rozhodování mezi loajalitami k islámu a k demokracii. Touto brožurkou svůj islám nakonec podřídil demokracii a bezpečnosti své země a vzal tím na sebe rizika štvance, jakým jsou v mnoha zemích vystaveni demokratičtí muslimové, kteří si dovolí na islámu cokoli kritizovat. Na mnohé z nichž ten či onen imám vyhlásil „fatwu“ trestu smrti, na jejíž vykonání stačí jeden fanatik. Po dočtení brožurky by člověk rád doufal, že jeho informační pomoc ocenily české bezpečnostní složky alespoň základní fyzickou ochranou.

Ten totalitní proud islámu odlišuje Lhoťan jako islamismus a definuje jej (v souladu s definicemi známého amerického islamologa Daniela Pipese nebo českého odborníka na extrémismus Miroslava Mareše) jako ideologii politického výkladu islámu s odporem k modernizaci (či reformě) a sekularismu, hlásající nadřazenost islámského práva šariá nad jakýmkoli jiným právem či politickou ideologií.

Je to definice neúplná, protože nezdůrazňuje hlavní prvek islamismu, totiž politický džihád, čili plnění příkazu nastolovat islám v celém světě všemi prostředky podle místních možností a situací. A neklade si dnes hodně diskutované otázky jako: Není islamismus obsažen už v samotném prameni islámu a tudíž jeho autentickou formou? Kde přesně leží hranice mezi islamismem a umírněným islámem? Je umírněný islám ještě autentický islám nebo už odpadlictví, za které jej pokládají islamisté?

Umírněný muslim je obvykle definován jako ten, který podporuje (či přinejmenším aktivně neohrožuje) sekulární demokracii, v níž islám je jen jedním z náboženství bez jakýchkoli privilegií. Méně si tato definice všímá skutečnosti, že samotná umírněnost znamená porušení některých příkazů koránu. A také toho, že od umírněnosti k islamismu je často jen malý krůček, k němuž stačí trocha indoktrinace, korupce nebo zastrašování.

I bez těchto přesných hranic však Lhoťan stačí konstatovat, že „současný stav působení islamistů mezi českými muslimy vypovídá spíš o prohře umírněných muslimů“. Přispívá k tomu i oficiální politika státních a bezpečnostních orgánů „přehlížejících přítomnost islamistických emisarů“, kteří svými saúdskými financemi a lepší organizovaností plně českou muslimskou komunitu ovládají. Vinu připisuje i českým islamologům, že informují jen o pozitivech islámu, ale také „odpůrcům přítomnosti muslimů v ČR“, že svým nekompromisním postojem pomáhají v posilování islamistů na úkor umírněných muslimů“.

Vinit tu třetí skupinu (asi 60.000 lidí sdružených kolem internetového portálu „Islám v ČR nechceme“) je z pohledu umírněného muslima sice pochopitelné, ale logicky nedomyšlené: její výchozí premisou totiž je fakt, že kdyby v ČR nebyl islám, nebyl by tu ani islamismus, a vědomí, že umírněný muslim není vždy snadno od islamisty k rozeznání a může se jím kdykoli stát. Této premise dává Lhoťan bezděky za pravdu, když poctivě uvádí historická fakta českého islámu: četná kolaborace s nacisty, pak s komunistickou tajnou službou, dnes se Saúdskou Arábií. S její pomocí se „mnozí představitelé islámských nadací snaží maskovat islamismus za islám a antiislamismus za muslimofobii (islamofobii)“.

Ve srovnání s téměř všemi západními zeměmi, kde probíhá vytrvalá islamizace veřejného politického, kulturního a ekonomického prostoru, zůstává islám v ČR téměř neviditelný, díky malému počtu muslimů. To by se však mohlo rychle změnit, jako jinde v západních zemích, kde během jednoho desetiletí počty vzrostly z několika tisíc na miliony dosahující k pěti procentům populace (ve Francii k 10) a dožadujících se privilegií, změn zákonů a kulturní transformace společnosti. Asi 10.000 muslimů (většinou imigrantů) je zde rozptýleno do desítky organizací, ne vždy vzájemně propojených. Mají po republice dvacet fungujících modliteben a zakoupeny nemovitosti na 6 mešit. Přinejmenším dva hlavní proudy jsou si vzájemně nevraživé. Na povrchu předstírají islámské organizace vstřícnost k české demokracii, v zákulisí však stále častěji hlásají islamistickou ortodoxii.

Lhoťanova brožurka zachází do důkladných podrobností v identifikaci osob a frakcí prosazujících saúdsko-arabské zájmy a extrémní formu islámu a vytlačující z islámských organizací dříve vlivnější muslimy umírněné. Upozorňuje na nebezpečí propagace islamismu nejen mezi čerstvými muslimskými azylanty, nýbrž i v českých školách, kde uvádí navázané kontakty islamistických propagátorů s téměř stovkou škol, od základních po univerzity. Cituje úspěšně získávaný vliv islamistů v neziskových organizacích jako Člověk v tísni, Multikulturní centrum Praha nebo Anna Lindh Foundation. Informuje o akcích propagandy antižidovské a antiisraelské, na níž islamisté spolupracují například s Komunistickým svazem mládeže. Cituje z brožurek vydávaných islámskými nadacemi a sdělujících, že islám je neslučitelný se sekularismem nebo ospravedlňujících trest smrti za odvrácení od islámu. Upozorňuje na politické zapojení muslimů, jmenovitě několika kandidátů v sociální demokracii a Suverenitě, pro tento účel zapírajících svou příslušnost k islámské komunitě. Analyzuje osobní profily několika předních českých islamistů, jejichž výroky a činy identifikuje jako islamistické. Popisuje způsob ovládání islámských organizací a jejich finanční strukturu. A identifikuje několik osob napojených na protivládní, špionážní a teroristické skupiny.

Lhoťan české veřejnosti dává k dispozici vysoce informativní popis stavu českého islámu provázený varováním, že už si nemůže dovolit nebezpečí islamismu přehlížet. Snad se od něho jednou dozvíme i tu informaci nejpodstatnější, psychologickou: Co inteligentní a vzdělaný Čech nachází na islámu přitažlivého, jak tento vnitřní přerod probíhá, s jakými intelektuálními překážkami se musí potýkat a jak řeší nesmiřitelný konflikt totalitní islámské ideologie s životem v sekulární demokracii a tradicemi západní civilizace.

Psáno pro www.ceskapozice.cz
 
Čtěte také:
 

Klíčová slova: islám
reklama
2119 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Kalous, 12.11.2011 1:49:21)
Odpovědět
Islám do Evropy s křesťanskoantickou tradicí nepatří. Je to jen zdroj velkých problémů do budoucna (mnohem horších než je romská problematika), moudří se mu vyhnou, hlupáci a zrádci islám ještě podpoří. V malé koncentraci může islám působit mírumilovně a "sympaticky" - ve velké koncentraci je pohroma (čeká to Francii a V. Británii - zde již jsou hlasy aby pro muslimy platilo muslimské právo čaría).
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Zappa, 12.11.2011 13:30:23)
Odpovědět
Souhlas 100%
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Jirka, 12.11.2011 18:50:02)
Odpovědět
Marná lásky snaha. Islám je ideologie, která si v našem prostoru zaslouží být zakázána zákonem.

Jenže zákonem je zakázaný i fašismus a komunismus. A v parlamentu máme hejno bolševiků - takže vše marno.

Kupme si korán, kobereček, zjistěme směr na Mekku. Za pár let bude na každém rohu halekat muezzin. Alláh akbar!
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Jokz, 14.11.2011 15:16:50)
Odpovědět
To je strašný, jak jste servilně předpos....
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(DAP, 12.11.2011 7:14:13)
Odpovědět
Islám není jen nějaké individuálně provozované náboženství, ale především šířená nenávistná ideologie směřující proti právům ostatních lidí. Jako taková je v rozporu s Ústavou a zákony ČR a dalších zemí EU !
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(hela, 12.11.2011 7:47:34)
Odpovědět
Každá země má své zákony, přijede-li evropan do orientální země, musí přísně dodržovat jejich zákony, hodlá-li tam zůstat natrvalo, musí se začlenit a tuším neexistuje nic podobného, že by v muslimské zemi nemuslimové mohli žádat jakési "zákony" a "ohledy" pro sebe, takže je snad jednoduché řešení, že pokud muslim chce žít v nemuslimské zemi, jakékoliv, musí prostě přijmout její zákony a pokud ne, tak ať se vrátí domů. Co je na tom tak složitého, asi je to moc jednoduché na to, aby se to aplikovalo do života.
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(pavjan, 12.11.2011 12:38:58)
Odpovědět
Takhle to začíná. My tady řešíme, jak by se tu měli, či neměli chovat - to je ale dost naivní přístup k problému. Dneska je umírněný, až se zabydlí, třeba nebude (jejich ambice jsou známé). Kardinální průser je, že jsou tady. Kolaboranti, užiteční blbci a lhostejní jsou schopni vytvořit většinu a islamizaci umožnit. To co se děje v Evropě, to není imigrace, to je invaze. Je to válka islámu proti Evropě, vedená trochu jinak, než se války vedou. Jestliže se k tomuto problému postavíme jak idioti, tak si to v budoucnu pěkně vyžerem.
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Šoumen, 12.11.2011 10:00:26)
Odpovědět
Ano, máme se čeho bát. I když usekávání rukou zlodějům, by se mi líbilo, třeba bychom možná přišli o celou politickou scénu.
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Zappa, 12.11.2011 13:38:47)
Odpovědět
Člobrďo, Ty jsi nikomu nic nikdy "nezob". Znal jsem učitelku, která když se dozvěděla kdysi z Novy, že Klausovi mají vilu ve Švýcarech, mimochodem byla to kachna z Novy, tak zuřivostí měla doslova pěnu u úst.
Přitom si běžně brala ze školního eráru tužky, papíry a co se dalo. Doma rovněž manipulovali s měřáky na topení, aby ušetřili.

...)) kradou všichni, bohužel...))
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Logos, 14.11.2011 15:10:59)
Odpovědět
Zappa,
nesuďte podle sebe všechny další lidi.
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Šoumen, 12.11.2011 10:00:26)
Odpovědět
Ano, máme se čeho bát. I když usekávání rukou zlodějům, by se mi líbilo, třeba bychom možná přišli o celou politickou scénu.
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(frantisek zajicek, 12.11.2011 14:34:47)
Odpovědět
Ja nevim jak Vy,ale ja uz se na pravo saria pomalu pripravuji.Pracoval jsem s Islamskou komunitou v Belfast a Birmingham a kluci machometansti mi dali na pamatku Koran.Take se snazili,abych prestoupil na viru,ja stary ateista z komunisticke rodiny...Treba budu mit nekdy 4 zeny(ted o me nikdo nema zajem),treba se vratime opet k rodinnym vazbam,zeny zacnou rodit deti,par megazlodeju bude o hlavu kratsich,kriminaly budou poloprazdne,zmizi ty trapne gay a lesbien parady(lituji Klause,kombinace buzeranta se zlodejem nema dle sarie nadeji na preziti) a spousta dalsich celkem rozumnych veci by mohla nasledovat.Take si je treba uvedomit,ze Koran zakazuje zotroceni osoby muslimske viry,tak co bych se bal,FZ
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Kalous, 12.11.2011 20:47:26)
Odpovědět
Vy jste ale potvory zajíčku , vy Slovačiska - za Protektorátu jste chtěli do Slovenského štátu k Tisovi (Úprka a spol na Uherskohradišťsku) a teď by se vám hodili mahamedáni, minarety a 4 ženy! Vy hlupáci, vždyť pravý mohamedán nesmí chlastat - to by jste vytrhali vinohrady jak ti bl.bí Rusové za Gorbačeva?
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(frantisek zajicek, 12.11.2011 22:47:18)
Odpovědět
Kalous,s tim Slovackem cerpas z Vikipedie a ta je o tom,ze tam muze prispivat kdo chce.Je tam napsano,ze nejaka Moravsko-slovenska spolecnost(o ni nikde ani radka)usilovala o zacleneni nejenom Moravskeho Slovacka do Slovenskeho Statu.Veznu-li v potaz,kdo v te dobe representoval spolecnost,vychazi mi slechta,mestanstvo a cirkev.Slechta Magnis(Straznice)Chorinsky(Veselske panstvi)Vizovicka(uz jem zapomel,nebudu to vzhledem k pozdni dobe dohledavat)prijala Nemecke obcanstvi,mozna zapomeli na nikdy neexistujici Slovenske a mluvila prevazne nemecky.Chorinskeho znal osobne muj otec,ten neumel vubec cesky.O panstvi Liechtensteinu(cely jih)se snad nemusim ani zminovat.Mesta Breclav,Hodonin,Straznice,Veseli,UH,Uhersky Brod mela silna zidovska a nemecky mluvici(do r.1948 drtiva vetsina) obchodni lobby a nikde v jejich historickych odkazech pohadku z Wikipedie nemuzu dohledat.O nejvetsim obchodnim centru oblasti,prevazne Batou ovladanem Zlinu,se opet nema cenu zminovat.Dale udajna demarkacni cara mela zahrnovat i Kromeriz,ktera v te dobe byla pod silnym vlivem Arcibiskupa Olomouckeho,jako ostatni jine farnosti na Morave, a nedovedu si dost dobre predstavit,ze tyto farnosti by presly pod do te doby nikdy neexistujici Slovensko.Nevycitam Ti to,ze cerpas z Wikipedie,ale sam musis uznat,ze jde minimalne o snahu nejakych bezvyznamnych jednotlivcu.Mozna chtel nejaky Slovak,pred ohrozenim ze strany Madaru,presvedcit Hitlera,ze tam nekde existuje nejaky vetsi,historicky nepodlozeny,utvar.Ze ho Hitler s tim nesmyslnym navrhem vykopl,je nabiledni,FZ
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(frantisek zajicek, 12.11.2011 23:05:44)
Odpovědět
Oprava,do r.1848,jinak oblast spadove k Vidni,FZ
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(frantisek zajicek, 12.11.2011 22:57:47)
Odpovědět
Kalous,mam znameho,ten pracoval jako stavebni dozor v Emiratech.Tam je slechta rozdelena,dle rodu,zhruba dle stupnice.Tak si ten muj znamy padl do oka se sejkem z rodiny,ktery mel dle vyznamu 6.pricku na te pomyslne stupnici.Jelikoz Jirka(znamy)chlast nemuze ani videt(zavira oci)vychlastali s touto sestkou 2 i vice litry whisky denne a pry to byly nejake lepsi rocniky,zadna sr.ac.ka typu Balantines,Blac&white a pod.Chlastali pod strechou,tam pry Allah nevidi.Sejk se mu sveril,ze 4 manzelky ma jenom z tradice a pry kdyby to bylo mozne,radeji by se ozenil s chlapen.Nebyl gay,ale musis uznat,ze nekdy je i jedna baba nad hlavu...takze s tim Koranem to nebude az takova divocina,FZ
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(frantisek zajicek, 12.11.2011 23:11:01)
Odpovědět
Jeste dodatek:O Uprkovi se mezi starsimi traduje,ze to byl konfident gestapa...ale neni to overene,FZ
Re: Islám v České republice: Máme se čeho bát?
(Kalous, 13.11.2011 0:38:16)
Odpovědět
Já ti zajíčku věřím, jen jsem si trochu rýpnul (jak někdy do Stileta). Slovačiska mám rád i jejich víno. Trochu je ten název Moravské Slovácko zvláštní, ale věřím že jste praví Moraváci, ani Turci či Avaři (dle antropologického výzkumu významného vědce Vlčka má ale spousta z vás zejména kolem Uherského Hradiště turecké lebky - takže to nakonec tak od věci s islámem nebylo).
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama