reklama
reklama

Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně

Autor: Jan Koucký | Publikováno: 28.10.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

Česká republika dnes slaví 93. výročí vzniku Československé republiky. Právě v tento den si připomínejme, že naše dnešní suverenita, svoboda a demokracie nejsou věci samozřejmé, o které není třeba pečovat. Opak je pravdou. Naším dnešním problémem není rakouská monarchie, nacistické Německo či bolševické Rusko. Problémem dneška je naše lhostejnost k vlastnímu státu, jeho hodnotám a vlastní budoucnosti.

Soudobé oslavy 28. října se smrskly do seznamu vyznamenaných osobností. Zřejmě dnes není moderní připomínat, že 28. října oslavujeme vznik státu, který si zakládal na suverenitě,  vlastní měně a vlastní správě věcí veřejných. Naši předkové by asi jen těžko chápali, že národní stát je dnes považován za přežitek a zastánci suverenity jsou označováni za extrémisty či populisty. Jediným povoleným národním zájmem je obdiv k Bruselu. Občas mám pocit, že řada českých rádoby osobností (Pehe, Halík) by se psaním oslavných textů uživila i za minulého režimu. Stačilo by provést drobnou změnu - místo Bruselu a EU vložit Moskvu a SSSR.

Přiznám se, že kdyby se dnes opakovalo referendum o vstupu do EU, hlasoval bych proti vstupu. Mirek Topolánek kdysi prohlásil, že výhody našeho členství v EU převažují nad nevýhodami v poměru 51:49. Je zajímavé, že to byl tentýž Topolánek, který tak orodoval za schválení Lisabonské smlouvy - zřejmě podlehl kouzlu Angely Merkelové.

Včerejší summit EU a eurozóny jasně ukázal, jakým směrem hodlá Brusel v příštích letech kráčet. Řecku má být odpuštěno 50% dluhů, aby si mohlo znovu půjčovat. Ztráty bank zaplatí daňoví poplatníci, kteří se budou muset ještě více zadlužit, aby měli na sanaci evropských (francouzský a německých) bank. Evropská unie by se tak mohla přejmenovat na Evropskou dluhovou unii, kde každý dluží každému a všichni společně Číně. Onou pomyslnou třešinkou na tomto kyselém dortu, je dohoda o ekonomické vládě v rámci eurozóny, která opět posiluje moc bruselských úředníků na úkor národních vlád. Myslím, že není v zájmu České republiky, aby se něčeho takového účastnila.

V poslední době jsem zaznamenal prohlášení řady českých ekonomů, kteří doporučují, aby náš export byl různorodý. Po roce 1989 jsme opustili tradiční trhy a přesunuli náš zájem na Západ. Pokud se nechceme spolu se státy eurozóny potýkat s takřka nulovým hospodářským růstem, přesměrujme náš obchod do jiných států. Mám na mysli rychle rostoucí ekonomiky tzv. skupiny BRICS – Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jihoafrická republika.

Každý rok v tuto dobu bychom si měli připomínat, jak těžce byl náš samostatný a svobodný stát vybojován. Je nejvyšší čas pro návrat k hodnotám 1. Republiky, kdy naši předkové o svůj stát pečovali a bránili ho. My dnes přesouváme rozhodování nad našimi životy do Bruselu a ani nad tím nijak zvlášť nepřemýšlíme. A to je velká chyba, které euronadšenci rádi využijí ve svůj prospěch.

28. říjen je ideálním dnem pro pohled do budoucnosti. Zastávám názor, že naši svobodu a prosperitu nemůžeme nadále spojovat s EU – je nutné vydat se vlastní cestou.

Čtěte také:

 

Klíčová slova: EU  | euroskepticismus  | Merkelová
reklama
2572 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(Kalous, 28.10.2011 5:22:08)
Odpovědět
Politika je koncentrovaná ekonomika.EU je objektivní projekt globální ekonomiky, nám už ve státě skoro nic nepatří - 60% našeho průmyslu vlastní zahraniční investoři, z toho 40% Němci - jsme malý ekonomický přílepek Německa a kopírujeme jeho ekonomické výkyvy. Všechny naše banky kromě centrální patří zahraničním majitelům. Z EU asi nejde odejít - jen v ní zuby nehty bránit naše zájmy a ne jí lézt do zadku. Eurohujerství by již stejně jak oslava multikulti a politické korektnosti mělo ustoupit zdravému selskému rozumu.
Kandidátka na presidenta:Prof.V.Dvořáková
(MUDr.Holman J.,Brno, 29.10.2011 0:27:19)
Odpovědět
Prof.V.Dvořáková nezobe a neklaní se těm "pravomodrým" ptákům,takže na ni štěkají jak kojoti!!To by byla presidentka!!!Paní profesorko,držím vám palce a fandím!!!Nedáme vás,a vy se také nedejte!!!Byla by jste perfektní presidentkou,která se nikoho nebojí-a takového budeme moooooc potřebovat!!Díky za to,že jste!!A na ty šašky z Hradu i podhradí kašlete-ti nestojí ani za psí štěk,ubožáci bez páteře a morálky,zloději a zaprodanci ,tuneláři a korupčníci,kteří NIC nedělají jen hrabají a vysávají z občanů to poslední,co jim ještě zbylo z doby socialismu!!!!!!A Vám nesahají ani po kotníky,zaprodanci!!!
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(Tonda Koniášů, 28.10.2011 5:54:21)
Odpovědět
Jj. naším největším současným problémem je rektální alpinismus a z toho plynoucí zaslepenost některých politiků.
Vyznamenání některých jedinců připomínalo spíše frašku, obzvláště když ministr uděloval vyznamenání "Kříž obrany státu" současným žoldnéřům v řadách agresorů.
Topolánek??? - nevím sice jakému asi mohl podlehnout kouzlu, no ale u Topolánka není nic nemožného. Stará pravda říká "Kdyby měla p**a řemenicu, tak toztočí Zeměgulu".
A s různorodostí české ekonomiky lze jen souhlasit, protože současná jednostranná orientace může být velmi riziková, a všechno tomu prozatím nasvědčuje.

Přidám ještě jeden zajímavý odkaz:

http://www.freepub.comehere.cz/vsechno/cina-varuje-rusko-pred-prichazejici-americkou-velkou-udalosti
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(Rower, 28.10.2011 11:11:34)
Odpovědět
Víte,ono určitě není dobré ztratit suverenitu ve vlastním státě.Ale kdo ji vlastně ztrácí?Lépe řečeno--co vlastně chceme?Evropa se integruje,my nejsme Švýcarsko,abychom odporovali vývoji.Jmenovanou alpskou zemi si můžeme dávat za příklad,ale to je tak všechno.Tato bankovní země jde svou cestou,kterou si řídí vlastní lidi.REferendum stíhá referendum,lidé mají pocit,že si to takto řídí sami.V naší zemi se o referendu ,myslím obecním,jen kecá a kde nic ,tu nic.Je to smutné konstatování v době 93.výročí vzniku ČSR,nyní již jen ČR.Přesto-vše nejlepší.
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(DAP, 28.10.2011 12:02:21)
Odpovědět
Ano, je to tak - proč vlastně slavíme výročí vzniku něčeho, co jsme sami nejprve rozbili (zánik společného státu se slovenskem) a pak zcela popřeli vstupem do EU a hlavně schválením tzv. Lisabonské smlouvy ?!
Je to zcela schyzofrenní chování.

Dnes by měl být tento státní svátek ultimativně zrušen a promptně nahrazen dvěma jinými "svátky", a to - 16. dubna (podpis smlouvy o přistoupení do EU - Atény 2003) a 1. května (vstoupení smlouvy v platnost - 2004) !

Nebo slavme dál - a vystupme z EU !
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(Brabec, 28.10.2011 18:33:35)
Odpovědět
Panebože, jděte se bodnout. Tahle republika není špatná, nebát se a nekrást !
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně- AUTOR
(Šofér 51, 28.10.2011 20:57:36)
Odpovědět
článku jaksi zapomněl jmenovat též rádoby osobnosti(převlékače kabátů), kteří prosperují stále( za jakéhokoliv režimu)! A vždy mají plnou " hubu " odkazů na předky( morálka, atd.), ale skutek utek. Jaký příklad dávají mladým, taková je současnost!
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(vydřiduch, 29.10.2011 2:52:39)
Odpovědět
Autorovi nejde vytknout dobrý postřeh hlavně co se týče ekonomiky.Vývoz do jižní Ameriky skoro nulový!Hlavně že má naše vláda plnou hubu o konkurenceschopnosti!Toho slova se bojí jako čert kříže.Za pár roků jsme v kopru...Co jsem si všiml tak o konkurenceschopnosti mluví až tato poslední zvolená vláda.Předtím si asi všichni mysleli že to půjde samo.Hlavně Ješita mluvil o "tygrovi východní evropy"!S čím? s montovnama?A kde jsou tradiční obory co skoro zanikly?Sklárny,bižuterie,zbrojovky?Musím se zasmát jak všichni vychvalují fy "Bata".Dobu 30.let nejde určitě srovnávat s dnešní globalizací.Podíl ruční práce tehdy a dnes.Pouhé gesta.
Re: Z 28. Října 2011
(Šofér 51, 29.10.2011 12:40:13)
Odpovědět
V připomínkách k firmě Baťa(a jemu podobným hospodářům) nejde o podíl ruční práce, ale o systém výchovy( vzdělávání, seberealizace, přístupu "kapitalisty" k zaměstnancům, státu).
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(Venca, 29.10.2011 9:41:40)
Odpovědět
RE:Brabče,Brabče,tahle republika "není špatná,neboj se a nekradni!"Pěkná ironie.To jste se probudil nějak pozdě,republika je již v podstatě rozkradena.Co jste dělal,když bylo zhasnuto?Máte taky nahrabáno?
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(standa33, 29.10.2011 12:45:15)
Odpovědět
ve škole jsme se učili že 28,říjen je den znárodnění. Kdo odnárodňoval?
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(tazzz, 29.10.2011 16:30:37)
Odpovědět
Časem pochopíte,že ve škole se ohledně historických událostí v kontextu se souvislostmi vždy lhalo,lže a lhát bude a to podle toho,kdo je zrovna u koryta.Chtěl bych vidět učebnici dějepisu za pár let,kde bude vyobrazen rozezlený dav v otrhaných hadrech vedeným Havlem s praporem lva a nápisem pravda vítězí nad lží a nenávistí nebo nějaký opilý zpěvák z Pražského výběru,kterak zdolává okupační sovětská vojska,které před ním ustrašeně prchají zpátky na Sibiř (tedy spíše někam do Kazachstánu,protože u nás byli nasazeni zpravidla "Rusové",které nebyli slovanského původu,aby se náhodou s nějakými těmi revolučními Čechy nesblížili.
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(MrDalík, 29.10.2011 21:03:02)
Odpovědět
Byl jsem pro evropskou unii, neboť jsem se domníval, že přijde i do naší země pořádek a spravedlnost. Óó, jak jsem se mýlil...
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(Kalous, 29.10.2011 21:45:05)
Odpovědět
Náš režim kašle na nějaké vlastenecké tradice. Zrovna jsem si přečetl jak stát dává 70 milonů na stavbu romského historického centra v Hodoníně u Kunštátu, kde byl sběrný tábor pro potulné cikány za protektorátu - před několika měsíci přitom vláda odmítla dát (resp. min. obrany) i nepatrný příspěvek na památník parašutisty Jana Kubiše v jeho rodném domě v jakési jihočeské vesničce. Prý na to nemají fondy. I v místě atentátu na Heydricha byl zbudován malý pomníček ze soukromých a ne státních zdrojů, který občas putoval v rukou nepřízpusobivých jako obvykle do sběrných surovin. Nakopal bych jim do ri.ti, vlastencům - nebo ať zůstanou v Bílém domě, kde si jich váží.
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(yyy, 29.10.2011 23:56:59)
Odpovědět
To mate pravdu: Nasim predkum by opravdu
z oslav 28.rijna 2011 bylo spatne. Mluvil k nim clovek,ktery Masarykovo "Nebat se a nekrast"
nepatrne upravil na "Nebat se krast" a mluvil
k vyroci statu, ktery pomahal VM znicit. To by nasi predkove tezko rozdychavali. Stejne tezko,jako kdyz k svatovaclavskemu vyroci
mluvil v Boleslavi clovek, ktery byl apriori proti vsem restitucim, a pravnickych osob zejmena,aby mohl prihrat majetek cirkvi a druzstev/prvorepublikovych, aby bylo jasno!/
kamosum z stb.
Re: Z 28. Října 2011 by bylo našim předkům špatně
(M.Paul, 30.10.2011 20:57:26)
Odpovědět
Ano. Z 28.října a těch výročí k němu spjatých zcela určitě! Oslava neexistujícího státu, vzniklého jen jako zničení hospodářského konkurenta v tu chvíli nejmocnější velmocí na kontinentě Francií za blahovůle USA, kterým se to též hodilo do krámu.
Neprůmyslovější region Evropy (kam se hrabalo Porůří) byl spojen se dvěmi nejzaostalejšími kouty R-U, které zaostávali i zásobování potravinami. Předchozí obří trh, na němž Češi velmi profitovali, se rázem zhroutil. Navíc Československo bylo ve srovnání s R-U v demokracii jednoznačně na štíře - český parlamentní šovinismus rychle vytvořil půdu pro SHf v Čechách a HLS na Slovensku. To bylo těch prvních 20 let, které skončili díky kreatuře na Hradě zase zradou. O hnusu 2.republiky a Protektorátu, kdy základem morálky bylo udávání není třeba se příliš šířit. S vítězi se vrátil nepotrestaný několikanásobný vlastizrádce. A choval se jako loutkový despota. Nejprve vydal několik desítek tzv. Dekretů, které s právem neměly pranic společného - a dodnes působí velice škodlivě, poté předal moc druhé totalitě. A ta si také 28.říjen přivlastnila jako Den znárodnění. Pak ten prapodivný slepenec byl "rozpuštěn" opětovně zákulisně dalšími dvěma zrádci - z nichž ta kremelská loutka nyní dočasně dřepí na Hradě.
Takže: co se vlastně 28.října oslavuje? Den českého státního svátku je den sv.Václava - 28.září. Českou vlajkou je stříbrný dvouocasý lev, hymnou chorál Sv.Václave. Morava a Slezsko má své Orlice, stejně jako okolí Prahy má svoji plaménkovou Orlici. Český stát existuje od roku 894, od roku 927 jako knížectví součást Říše Římské, od roku 1212 Království České (s nedílnou součástí Markrabstvím Moravským) jako nejmocnější útvar Království Říše Římské. A to až do roku 1805. Poté nadále formálně samostatné království uvnitř Rakouska, posléze Rakouska - Uherska. Jen pro zajímavost: nejstarším dodnes platným zákon je z roku 1832 a hádejte z jakého státního útvaru?

Takže oslavovat 28.říjen je v zájmu zrádců a levicových "znárodnitelů" (kteří si tak chytře znárodněný majetek přihráli po roce do vlastních kapes - jen ne ho vrátit původním majitelům: no ano, v čele s tou dnešní kreaturou na Hradě).
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama