reklama
reklama

Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU

Autor: Josef Provazník | Publikováno: 12.10.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Není tak časté, aby titulní stránky internetových serverů plnily političky. Včerejšek byl výjimkou. Bývalá ukrajinská premiérka Tymošenková toitž dostala 7 let. Nepomohly ji ani sympatie Evropské unie a mnoha světových státníků. Obžaloba Tymošenkovou vinila z toho, že před dvěma lety uzavřela nevýhodnou smlouvu s ruským Gazpromem. Slovenská expremiérka  Radičová zase nezajistila schválení změn v záchranném fondu EU. Takové faux pas jí Evropská unie stěží někdy odpustí. 

Začněme ale případem Tymošenkové, který je velmi alarmující. Ani nejzarytější příznivci ukrajinského prezidenta Janukovyče snad nemohou pochybovat, že celý proces je politicky motivován.

Obvinit Tymošenkovou z uzavření nevýhodné smlouvy s ruským Gazpromem je cynické a zároveň poměrně chytré. Neývhodnost smlouvy lze snadno vyčíslit a v tomto ohledu nebyl tento byznys pro Ukrajinu z nejvýhodnějších. Jedním dechem je ale třeba dodat, že Ukrajina nemohla jednat jinak. Ruský medvěd postavil svého souseda před hotovou věc. Kdyby nebyla smlouva podepsána, Ukrajinci by byli vydáni na pospas tuhé zimě. Zkrátka a dobře, Tymošenková byla smlouva přinucena podepsat. Nic jiného jí nezbývalo.

 

Pokud by se v roce, lidově řečeno, šprajcla, byla by dnes obviňována z toho, že kvůli jejímu rozhodnutí zemřelo tisíce nebohých Ukrajinců. Trest by byl možná ještě vyšší.

 

Proto je souhlasné mručení v českých internetových diskuzích nad rozsudkem Tymošenkové a jásavé povykování všech „spravedlivých“ zcestné. Není možné spojovat tento případ s pochybnými praktikami některých českých politiků. Ať už se jedná o kauzu Gripeny či desítky jiných kauz, naši hoši nebyli k podepisování smluv přinuceni okolnostmi. Leda tak tučným finančním obnosem.

 

Paradoxní je, že rozsudek jde vlastně proti Rusku, kterým se vždy Janukovyč a s ním celá východní Ukrajina zaštitovala. Však se také ruská diplomacie ozvala s tím, že celý proces jde proti Rusku.

 

 

Vláda Radičové "potopila" zadluženou Evropu

 

Perné chvílí prožívá také slovenská premiérka Radičová. Slovensko  hlasovalo o změnách v Evropském fondu finanční stability, bez kterých čekají zadlužené země v čele s Řeckem těžké časy. Radičové se nezdařilo sehnat potřebný počet hlasů  a Slovensko se tak stalo jedinou ze 17 zemí, která změny neschválila.

 

Radičová zašla dokonce tak daleko, že s tímto hlasováním spojila osud celé vládní koalice. S koaličním partnerem SaS však ani takový krok nepohnul. Slovenská koalice v současné podobě skončila. "Evropští socialisté 21. století“ v čele se Sarkozym, Merkelovou či Barrosem si tak mohou na zlobivém Slovensku pěkně smlsnout.  

 

Pro mě osobně je trochu zklamáním, že Radičová pod tlakem socialistické EU změnila názor a chtěla změny prosadit. V tomto kontextu je třeba ocenit pevný postoj předsedy SaS Richarda Sulíka, díky kterému zvítězil zdravý rozum. Nicméně, nesmyslné pomoci Řecku a spol. tímto krokem stejně nezabrání. Pomýlené zadlužování bude pokračovat i tak.

 

Sulíkova rebélie mě přivádí na myšlenku, jak by se asi v podobné situaci zachovala naše vládní koalice? Vzdorovala by až do úplného konce nebo by nesmyslné a kontraproduktivní změny schválila, aby měla pokoj?

 

Na rozdíl od Tymošenkové nečeká Radičovou vězení. Odsouzena a zostouzena však jistě bude, a to nejenom slovenskou opozicí, ale především celou Evropskou unií. To zase uslyšíme z úst eurohujerů řečí o nesolidaritě s potřebnými. Ohňostroj prázdných frází bude následovat ze všech koutů Evropy. Tou dobou však už nebude Radičová premiérkou (není ji už fakticky nyní) a může jí to být šuma fuk. Přesto musím znovu zopakovat, že jsem jejím obratem zklamán. Hlasovat pro další zadlužování Evropy jde proti zdravému rozumu.

 

Stejně tak bylo proti zdravému rozumu uzavírat s Gazpromem tak nevýhodnou smlouvu. Radičová i Tymošenková to v obou případech tušily, přesto jsou/byly okolnostmi donuceny udělat špatné rozhodnutí. Nemají/neměly na výběr...a nebo mají/měly?

 

PS:  "Velkorysá" Evropská unie ještě nad Slovenskem nezlomila hůl. Naši východní sousedé budou znovu hlasovat možná už zítra. Pokud to opět nevyjde, tak pozítří, popozítří atd. Irové by k tomu stran Lisabonské smlouvy mohli říci své:-)...

 

 

Čtěte také:

 

 

Klíčová slova: Evropská unie  | EU  | socialismus  | euroskepticismus  | eurooptimismus  | Sarkozy
reklama
3057 čtenářů | 29 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Fat Old Sun, 12.10.2011 0:15:21)
Odpovědět
Služ čertu dobrem, peklem se ti odmění ...
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Alberto Kvěch, 12.10.2011 14:09:49)
Odpovědět
Euoskeptiku Provazníku. Váš článek je euroskeptický blábol.Tečka.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Josef Provazník, 12.10.2011 23:24:23)
Odpovědět
možná, za to váš komentář je pouze blábol...
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Alberto Kvěch, 14.10.2011 10:11:10)
Odpovědět
Pane euroskeptiku,Váš článek je blábol určitě.Rozdíl mezi Kvěchem a Provazníkem je ten, že já takové krávoviny nepíši v podobě článků do světa a Provazník ve své nevědomosti nebo hloupé zaujatosti vůči EU ano.Nic si z toho ale nedělejte, jednou dospějete.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Kalous, 12.10.2011 3:28:29)
Odpovědět
U Tymošenkové asi ten trest v případě plynové dohody s Ruskem není fér. Ale mohli ji jako plynovou princeznu už dávno odsoudit za řadu předchozích soukromých machinací, kdy obrala Ukrajinu zřejmě o miliardy pro sebe. Přímo ukázkový případ stavu morálky našich vysokých politiků je případ ukrajinského ministra hospodářství Danylyšina - byl obviněn z toho, že nezákonně prováděl výběrová řízení na státní zakázky, spíše je vůbec neprováděl, a připravil tak Ukrajinu v přepočtu o více než 30 mld Kč. Samozřejmě utekl do ČR a zde mu byl hned poskytnut politický azyl. Je zajímavé, kdo nejvíce křičí na podporu Tymošenkové, asi ti co mají sami máslo na hlavě.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Kalous, 12.10.2011 3:36:10)
Odpovědět
On ten ministr Danylyšin byl obviněn i z úplatkářství kolem armádních zakázek. Jeho politicky azyl u nás byl na Ukrajině a ve světě okomentován tak, že svědčí o propojení všech "Danylyšinů" v rámci EU až po vedení EU (EU se ho velmi zastala), že se snaží navzájem chránit a pomáhat si.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Fat Old Sun, 13.10.2011 21:22:52)
Odpovědět
Když si tolik natuneloval, tak si azyl koupil
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(jorkšír, 12.10.2011 6:59:56)
Odpovědět
Na to,že v Rusku,Bělorusku i v Ukrajině vládne dolar a kalašnikov tahle zlodějka dopadla ještě dobře.
To na Slovensku zvítězil rozum,či spíše nechuť podporovat líné Řeky. Z Unijní zdi vypadla slovenská cihla,lze jen doufat že se tohle předražené kapitalistické RVHP s bruselskou centrálou plnou drahých darmožráčů rozsype.
Jak nemusím Klause,tak v tomhle mu dávám souhlas. Pryč s EU.
Ps. Osobně jsem pro ni nehlasoval.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(jira22, 12.10.2011 7:11:16)
Odpovědět
Dvojitý omyl Provazníka. Za prvé chytře vynechal podíl Tymošenkové na naplnění vlastní kapsy. Tahle dáma od počátku spojená s kruhy, které obíraly Ukrajinu se dostala ze soudního stíhání jen díky svému zvolení do čela státu. Nakradla si neuveřitelným způsobem na úkor ukrajinců, kteří patří mezi nejchudší v Evropě.
Za druhé Radičová nepoškodila EU, ani Slovensko, jen sama sebe a svou stranu. A když jsme u toho držím palce Slovákům, kteří odmítli financovat neprůhledné a špatné investice evropských bank. Svádí se to sice na Řecko, ale jde tu jen o investice lidí, kteří na stavu ekonomiky Řecka spekulovali. To není o záchraně eura, ale o záchraně těchto spekulantů. Je dobře, že se slováci jako druzí po Islandu v evropě postavili těmto zlodějnám.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Kalous, 12.10.2011 8:54:53)
Odpovědět
Ano, jde předevím o němeké a frncouzké banky.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Alberto Kvěch, 12.10.2011 14:31:33)
Odpovědět
Někoho obvinit ,že krade je jednoduché.Jak Vy všechno víte,zajímavé.Bratrům SLOVÁKŮM fandím a rozumím. Stojí před vážným rozhonutím a není třeba stav dramatizovat.Nic dramatického se nestane ať schválí nebo neschválí.Mají právo souhlasit nebo nesouhlasit, tím jejich přátelství s EU nekončí.To jen ubozí euroskeptici vidí čerty na zdi.Jako v Česku i v EU je třeba změn,správně věci pojmenovat,řešit příčiny Řecka a neřešit slepě jen následky.Dobře,že Slováci uvažují,jejich ne může přispět celé EU.EU se musí jednou probudit a přiznat si záporný vliv soc. politických stran v celé EU.Státy EU v budoucnu nesmí řídit škodné-politické strany,to je cesta do pekel. Řecko,Portugalsko,Španělsko a přiznejme, že i Česko to potvrzuje.I naši politici podvodně zadlužili občany a teď nás pod hlavičkou reforem okrádají.V zájmu celé EU, v zájmu i nás by neměli Slováci házet zpátečku.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(felix.julec, 12.10.2011 8:03:20)
Odpovědět
Přece si někdo nemyslí,že Rusko se bude řídit Ukrajinou.Tymošenková musela podepsat smlouvu,kterou napsali Rusi.Asi ji něco zůstalo za drápkama a ostatní, kteří ostrouhali ji teď vystavili účet.Radičové asi nic jiného nezbylo.Možná se ráda zbavila odpovědnosti.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(rudá lež, 12.10.2011 8:41:41)
Odpovědět
soudruzi opět ukázali jak si představují demokracii.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Kalous, 12.10.2011 16:57:30)
Odpovědět
Darebáci, nenechali soudružce miliardářce a soudružce plynové princezně volné ruce nad celou energetikou Ukrajiny. Pořád ji chudinku obtěžují, ve vazbě není poprvé. Je ale hloupá, měla včas zdrhnout za soudruhy do České republiky, kteří by jí udělili politický azyl jak jejímu ministru Danylyšinovi, obviněném za úplatky a zmanipulovaná výběrová řízení ne státní zakázky, včetně vojenských. Danylyšin u nás bude přednášet pod Vondrovou, Kalouskovou 042285 a knížecí patronací o svých zkušenostech.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Josef Provazník, 12.10.2011 23:27:46)
Odpovědět
Kalousi, už zase plácáte? Tymošenková jistě není čistá jak lilie (kdo z této partičky ale je?). To však nic nemění na tom, že tento proces je nesmysl...i vaše spřízněné duše z Moskvy jsou stejného názoru:-)...
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Kalous, 14.10.2011 0:25:29)
Odpovědět
Však jsem to také před tím konstatoval, že tento poslední proces asi není fér. Ale už následuje další proces za krádež mám dojem 400 milionů těch ukrajinských korunek ze státní pokladny, které si nechala když si při platbě za plyn Rusku část peněz nechala a zaúčtovala je jako státní dluh. Rusko ho nyní kupodivu nežádá doplatit, ale princezna má prachy ukkryté u sebe dál. Provazníku, máš pravdu - v Moskvě jsem jak doma, jsem Putinův strýček.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Daniel Makay, 12.10.2011 8:50:02)
Odpovědět
Pochybuji a morálce Tymošenkové, opravdu je mi úplně jedno zda bude sedět. Stejně si na Ukrajině mezi sebou vyřizují účty vládnoucí mafiáni, navíc má štěstí, ještě před pár lety by ji ustřelili hlavu. Co se týče Radičové a toho jejího spolku. Jsem rád, že to Slováci blokli, alespoň na nějakou dobu, jsem ale přesvědčený, že to stejně nakonec projde za asistence Fica. Co se týče EU vůči ní, čím hůř tím lépe pro nás. Radičová je příliš zbabělá, aby se postavila EU.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(pavjan, 12.10.2011 13:36:36)
Odpovědět
Makay, o Tymošenkové máte možná pravdu, ale pravda je,že v daném konkrétním případě neměla na vybranou. Proto je svinstvo ji za to posílat za katr. Kvůli jiným věcem ať ji klidně zašijou, teda pokud na ni něco mají.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Josef Provazník, 12.10.2011 18:46:28)
Odpovědět
A tak, Tymošenková určitě nebude zrovna vzorem ctnosti, to jsem ani napsat nechtěl...Každopádně, zkuste u nás něco zase po delší pauze napsat. Všiml jsem si, že Vás tady dříve publikovali. JP
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Jika, 12.10.2011 9:50:35)
Odpovědět
I kdyby miliardářka Tymošenková dostala 7 let bez soudu, bude jistě vědět proč - což nic nemění na tom, že ten soud je politicky motivovaná prasárna.

Radičová stáhla kaťata před brodem a dostala po papuli. Kdyby zásadově řekla NE dalšímu sypání peněz do bezedného řeckého socialismu, mohla alespoň odejít s hlavou vztyčenou - ať si tento případ zapamatují všichni bruselští šplhouni: lísat se k Bruseli se neyplácí!
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Katsanson, 12.10.2011 10:05:43)
Odpovědět
Arogantní napoleonek Fico se už nemůže dočkat až Radičovou ve funkci vystřídá.Jo jo tak chutná moc!
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Táňa, 12.10.2011 10:17:43)
Odpovědět
On nějaký dobrý proevropský ekonom také radil Slovensku, že si může půjčovat peníze za mnohem lepších podmínek než Řecko. Tak ať si je půjčí a věnuje je Řecku. Toť rada nad zlato.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(R.Š., 12.10.2011 11:19:48)
Odpovědět
Fico za eurovlezdop.delismus dostane předčasné volby, ale co na to jeho voliči? Nevím jak to před nimi chce obhajovat. Ještě to na Slovači může být hodně zajímavé.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(p, 12.10.2011 13:42:51)
Odpovědět
Radičová to podělala. Dopadla stejně jako Topol s LS, nadělal si do kalhot a pes po něm neštěkne.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Brabec, 12.10.2011 14:01:33)
Odpovědět
Pochybuji, že budou předčasné volby. Ten Fico není hlupák. Moc Slovensko nesleduji, ale myslím si, že do konce týdne odhlasují něco jiného: ha-ha-ha.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(xx, 12.10.2011 15:21:28)
Odpovědět
..jak je u Euro-zlocincu zvykem. O demokracii blaboli jen tehdy, kdyz se jim to hodi. Jakmile obcane chteji neco jineho, nez hitlerovsti pohrobci, nastava teror natlaku.
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(b, 12.10.2011 21:00:20)
Odpovědět
autor clanku nechce pochopit, ze cela zalezitost jsou ruske sachy jak ji potrestat a zaroven na tom vydelat
Re: Tymošenková odsouzena doma. Na Radičovou si posvítí EU
(Josef Provazník, 12.10.2011 23:30:01)
Odpovědět
ano, taková "vysoká hra patriotů" je dost dobře možné. netvrdím apriori, že ne...
Re: Na Radičovou si (nejen) EU dávno před hlasováním posvítilo...
(rem, 12.10.2011 21:29:54)
Odpovědět
Souhlasím s Vámi, autore, škoda že Radičová ohnula hřbet. Mohla ještě chvíli vládnout a pak odejít se vztyčenou hlavou. A kdo ví, třeba by se začaly i v jiných zemích pomalu hýbat ledy. Na druhé straně, při představě, že byla na bruselkoberci u Mao Ce-tung Barrosa (btw. nezdá se vám, že jsou si čím dál tím víc podobní?), vlevo hadr Rompuy, vpravo baron(ka) Ashton, za zády duo Merkelšarkézy, tak se nedivím, že se jí eurovalově "rozsvítilo". Tím spíš, když se podívala nahoru a viděla (na vlastní voči jako málo lidí z tohoto světa), kteří skutečně mocní a vládnoucí těmi loutkami na drátkách cloumají. To už hnulo s jinými persónami, natož s děvčicou z Blavy.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama