reklama
reklama

Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!

Autor: Jiří Hanzlíček | Publikováno: 6.9.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 Vláda neustále hledá zdroje úspor na posílení nemocného státního rozpočtu. Snad nejsem jediný, kdo upozorňuje na dosud ministrem financí i zákonodárci nepovšimnutou kapitolu státních dotací. Některé jsou dosud potřebné jako je zemědělství, jiné však naopak cela zbytečné. Dotace nepředstavují ve svém souhrnu miliardy, přesto se ušetřené miliony dají použít na mnohem závažnější projekty ve zdravotnictví a školství.

Snad si následující upozornění a názor přečtou vedle dotčených ministerstev financí a životního prostředí i někteří poslanci.

Za zcela zbytečné považuji dotace na působení a na projekty nevládních tak zvaných „ekologických“ organizací a hnutí. Značná část nevykonává potřebnou ekologickou činnost, pouze se ji podle potřeby zaštiťuje. Většinou slouží pouze ke zviditelňování své diskutabilní ideologií v mediích. Nikomu nevadí, že jdou ve většině případů proti širším zájmům státu?

Posledním příkladem byly protesty šumavských obcí proti soudem zakázanému a přesto manifestačnímu působení i najatých aktivistů v národním parku. Prakticky jednotný odpor Šumavanů by byl rozhodně mnohem silnější, kdyby jim bylo obecně známo, že akce zastánců kůrovce v lesních porostech platí ze svých daní a ostatní občané státu k tomu rovněž přispívají.

Druhým příkladem je podpora obnovitelných zdrojů energie. Již termín obnovitelná energie je zavádějící a ekonomický neudržitelná. Je velmi diskutabilní, zda obnovitelné zdroje i přes nedomyšlené směrnice Evropské unie, ve stávající výši každoročně dotovat. Bez masivní státní podpory jsou obnovitelné zdroje nepoužitelné. Mocensky prosazený zákon na podporu solárek, který kupodivu Evropská unie ani nepožadovala, bude dvacet let finančně vysilovat stát i občany. Rovněž dotace na klimaticky nespolehlivé větrníky s účinností kolem 20 procent jsou omylem. Uvažuje se rovněž o dotacích na spalování biomasy, které rovněž značně vysají státní kasu. Nakonec všechny chiméry a omyly zaplatí pouze a jedině občané a kolabující průmysl ve svých fakturách za odběr elektřiny. Snad to budou moci v údobí zdražování všech komodit ještě zaplatit. Všichni ostatní ideologisté a politici jsou zcela nepostižitelní a nevinní.

reklama
2811 čtenářů | 20 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Kalous, 6.9.2011 6:57:18)
Odpovědět
Výborný článek. Zrušit státní dotace hnutí Duha a Dětem země - a hned je pár milionů na dotacích a na zbytečných policejních akcích, kdy tyto organizace vyvolávají demonstrace proti vládní politice a špiní nás v zahraničí. A k čemu takové nesmysly, kde mizí stamiliony - bioplynové stanice, kam jde tráva z luk a pořezaná kukuřice, místo aby se tím krmili krávy (pak není hnůj na pole, degradace půdy). Nebo taková silně dotovaná kra.vina - shrnovat po lese s velkou energetickou náročností velkými shrnovači klest a vozit ho 50 km kamiony v balících do spaloven - je to energetická a ekonomická zhovadilost, kdy si jedna nebo velmi málo firem přes lobbing pořádně namastí kapsu. Klest je v lese jak hnůj na poli. Těch lumpáren se najde!
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Fiter, 6.9.2011 7:01:35)
Odpovědět
Evropská unie to nevyžadovala přesto tady byla podpora pro fotovoltaiku prosazena silou.A jakou silou?V r.2005 se o obrovské dototování fotovoltaiky zasadila ČSSD společně s komunisty a pár hlasů z jiných stran.ODS byla proti,ale neměla sílu zvrátit tuto zlodějnu.A tak toto by mělo být pravidelně omýláno těm socialistickým šibalům o rypáček.Oni dneska vyřvávají,že bude přibývat lidí kteří budou mít prázdný talíř,ale že to jsou právě oni kdo se o ten prázdný talíř postaral už neřeknou.Proč jim tak záleželo na tom aby výkup energie z fotovoltaiky byl tak vysoký? Jistě by nám mnozí mohli vyprávět kolik jim z této zlodějny přistane na účtu.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Martin, 6.9.2011 10:06:31)
Odpovědět
Máte trochu mylné informace. Jsou to především poslanci Topolánkovy vlády, kteří na tom vydělali nejvíce. O problému moc dobře věděli, ale nedělali vůbec nic. Zcela záměrně. Zeptejte se takových koumáků, jako je třeba člen ODS a bývalý předseda hosp. výboru pan Vojíř...anebo dalších, kteří mají akcie na majitele přes různé německé investiční skupiny. Zákon byl v pořádku, jen chcíplost, vypočítavost a nenažranost našich poslanců je pravým důvodem problému. A mohu vás ujistit, že v tom jedou jak poslanci levice, tak ale zejména poslanci ODS. Tedy ti, co nyní nejvíc řvou, jaký průser že to levice udělala. A nejvíce na tom profitují Klausovi vlezprdelkové a demagogové jako tento autor Hanzlíček...Pravda občas bolí, ale kdo ji nechce slyšet, ten ji prostě neuslyší...
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Kalous, 6.9.2011 11:25:20)
Odpovědět
Fotovoltaika jsou téměř taková zlodějna posvěcená státem jak byla aféra s lehkými topnými oleji a la nafta.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Jirka L., 7.9.2011 17:30:41)
Odpovědět
Martine,máš pravdu.Topolova vláda začala tu hrůzu v naší společnosti ve všech směrech.Od té doby to letí dolů velkou rychlostí.Nečas to dokonává.Oni to nejraději svádí na CSSD,ale kdo by jim to věřil.Víme své.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Huckleberry, 6.9.2011 9:46:06)
Odpovědět
Je zajímavé, že doma se téměř každý řídí ekonomickými zásadami- utrácím tolik na kolik mám. Ti, kteří se chovají jako politikové, tedy utrácejí pod vlivem reklam, se zadlužují a dopadá to s nimi jako se státem.
Jsem na straně těch, kteří by rádi viděli politiky placené pouze z příspěvků svých straníků a na odpovědných místech odpovědné odborníky a ne politické trafikanty. Takhle se ze sra.ek, do kterých nás zavedly všechny strany bez rozdílů nevyhrabeme.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Martin, 6.9.2011 9:52:33)
Odpovědět
Vážený pane autore, jste demagog nejhrubšího zrna. A navíc neuvěřitelně hloupý a nevzdělaný. Obvykle nikoho neurážím, ale toto je prostě konstatování stavu. Kdybyste měl alespoň elementární informace o problematice (např. o obnovitelných zdrojích), nikdy byste takové bláboly nenapsal. Občas se stydím, že naše školství vychová lidi vypouštějící takové populistické pšouky...Názor Vám samozřejmě neberu, míte na něj právo, ale nějaké to vzdělání bych vám přál!
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Kalous, 6.9.2011 11:30:11)
Odpovědět
To je vidět na vás co školství vypouští. Samozřejmě je nutné vyvíjet a zkoumat obnovitelné zdroje energie, přinejmenším pokusně a poloprovozně, nebo soukromník ať si na své střeše dělá co chce -pro sebe. Ale rozjet to ve velkém měřítku pod lobbistickými tlaky se ztrátami např. u fotovoltaiky až stovky miliard za 20 let když je nadbytek mnohem levnější klasické elektřiny - to je zločin a ten kdo to nevidí je úpný v-ůl.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Kalous, 6.9.2011 11:35:29)
Odpovědět
Jinak RNDr. Jiří Hanzlíček se ekologii, imisím, problematice jádra ...věnuje desítky let a napsal možná na toto tema stovky článků a rozborů. Předpokládám že jste bl.beček před maturitou nebo zelená hlava bursíkovec.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(di Scaldorini, 7.9.2011 6:58:42)
Odpovědět
CO:Martin Martine,pokud Dr.Hanzlíčka nazýváte demagogem,tak já vás musím nazvat idiotem.Protože takový příspěvek může napsat buď člověk opilý,nebo úplný idiot.Ta idiocie z vás přímo čiší.Začněte ssebou něco dělat.Bude to čím dál tím horší.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(poi, 7.9.2011 17:33:15)
Odpovědět
di sc. máte velký mííííííínus od hodně lidí,Martin má pravdu !Ty vaše chytrácké výplody co jste napsal nemají žádnou cenu.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Bronislav Bechník, 6.9.2011 11:53:43)
Odpovědět
Autor používá zkreslená, zastaralá, nebo přímo lživá tvrzení, která ani nelze označit za informace.
- o činnosti naprosté většiny ekologických organizací vůbec nic neví, jeho výroky v tomto směru jsou sprosté plácání
- na Šumavě soud vydal předběžné opatření na základě lživých "informací" od správy Národního parku, Česká inspekce životního prostředí naopak tím, že zahájila správní řízení, potvrdila, že kácení bylo v rozporu se zákonem, protože Správa NP neměla potřebnou výjimku, stejně, jako ji neměla v případě rozmístění klád s insekticidy
- pojem obnovitelné zdroje je skutečně neudržitelný, sluneční záření je totiž zdroj NEVYČERPATELNÝ, na rozdíl od uhlí, ropy, zemního plynu nebo uranu, což jsou ve všech případech zdroje vyčerpatelné, dokonce možná mnohem dříve, než by se nám líbilo
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Kalous, 6.9.2011 14:24:15)
Odpovědět
Bechníku, ten kůrovec ve svém vývoji nečeká několik měsíců, až někdo v Praze něco podepíše. Tímto krokem se zachránily desítky možná stovky hektarů smrkového lesa. Ty zelené bláboly o tom jak kůrovce ničí parazitické houby se ukázaly jako mylné, zničily by jen 10-20% larev. A fotovoltaická elektřina (i větrná) je nárazový zdroj, který ještě vyvolává další problémy - musí se upravovat elektrická soustava aby byla vyrovnaná, velmi obtížně se vyrovnávají výkyvy. Když se v německu při vichřici rozběhnou větráky - hrozí naší soustavě kolaps Black out. Na ty vaše zelené kecy skoro nikdo neskočí.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(di Scaldorini, 7.9.2011 7:04:11)
Odpovědět
CO:Bechník Bechníku vy jste stejný zelený idiot jako ten Martin nad vámi.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(liberal shark, 7.9.2011 9:10:03)
Odpovědět
Zapomněl jste na jednu ddrobnost. Sluneční záření je možná reálně nevyčerpatelné, ale zařízení na jeho využívání se vyrábí z materiálů velmi vyčerpatelných s velice závažnou ekologickou stopou. Takže se o žádné dobrodiní pro životní prostředí nejedná.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(Kamil, 6.9.2011 16:22:20)
Odpovědět
Zapomnělo se na tzv.lidskoprávní organizace,které vvysávají státní rozpočet daleko více a ještě nám škodí.Stačí připomenout např. takovou romeu.cz,která nás,danové poplatníky na svém webu označuje za rasisty a očernuje nás v zahraničí,i když to není pravda.Navíc v diskusi její šéf cenzuruje pravdivé,pro něj nepříjemné názory a někdy,dokonce diskutérům za pravdu vyhrožuje trestním oznámením a to vše platíme my,většinová společnost ze svých daní.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(frantisek zajicek, 6.9.2011 19:41:46)
Odpovědět
Autor tu snad propaguje stredovek...Cele mi to pripada napsane na zakazku V.Klause,FZ
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(čtenář, 7.9.2011 10:38:12)
Odpovědět
Pane Zajíčku,měl by ste raději držet ústa,neboť ty vaše bláboly se nedají číst.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(liberal shark, 7.9.2011 9:06:56)
Odpovědět
Hluboce souhlasím s autorem. Nikdy jsem nepochopil systém, kdy vláda z našich daní financuje "nevládní neziskové organizace". Přijde mi to jako obludný paradox.
Re: Zapomenutá úspora státního rozpočtu - dotace!
(čtenář, 7.9.2011 10:42:46)
Odpovědět
Může se stát,že nařídí lidem dělat,to co dnes dělají dobrovolně na něčí záchranu,tj.různé sbírky povinně.Kam to včechno povede?
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama