reklama
reklama

Levičácké tanečky na norských hrobech

Autor: Luboš Zálom | Publikováno: 27.7.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Od prvních zpráv o masakru na norském ostrůvku Utoya, kdy už bylo jasné, že celou věc rozhodně nemají na svědomí žádní islamisté, ale spíše někdo z řad odpůrců evropského multikulturalismu a neomarxismu, se dalo předvídat vcelku přesně, jak zareagují média. Nebylo těžké odhadnout, že se novináři zachovají přesně v duchu známého a okřídleného bonmotu, který o nich kdysi pronesl Miloš Zeman, a budou rozpitvávat každou vrahovu spojitost s pravicovými myšlenkami.

Anders Behring Breivik četl Churchilla, obdivoval Reagana a Thatcherovou, citoval ve svém prohlášení Klause - to je přece téma, které dokáže letošní okurkovou sezónu jaksepatří rozvířit, a to na hodně dlouhou dobu! Pro českého novináře a jejich nadšené čtenáře není nic lákavějšího, než si z pozice rozhořčené většiny plivnout na pravicové hodnoty.

Ještě není celá událost plně vyšetřena, a líčení médií je třeba brát s rezervou, ale předpokládejme, že vše byl opravdu čin jedné jediné osoby. Breivik byl očividně znepokojen situací, v níž se současná Evropa a Norsko nachází. Uvědomoval si nebezpečí multikulturalismu, rozmáhajícího se islamismu v Evropě, a všudypřítomného ubíjejícího vlivu levičáctví. Bohužel, jako naprostá většina lidí, nepřemýšlel o abstraktních pojmech, nepřemýšlel o tom, co je svoboda a jak ji dosáhnout, a zvolil si to nejhorší “řešení”, jaké si lze představit. Aniž si snad uvědomoval tragičnost své pozice, postavil se na stejnou stranu, na níž se nacházejí všichni islamisté a socialističtí teroristé.

Nejspíš si dobře uvědomoval, že bude dopaden, a že může být i na místě zastřelen. Rozhodl se obětovat sám sebe. Představou, že je čestné a morální obětovat sebe nebo druhé pro “vyšší cíl”, však ve skutečnosti sdílí základní morální krédo každého levičáka.

Pokud by přemýšlel o abstraktních pojmech jako je svoboda, právo, etika atd., musel by, byl-li by objektivní, dojít k racionálním závěrům, za jakých podmínek lze za svobodu bojovat se zbraní v ruce. Zvolil si okamžitou, bezprostřední akci - možná uposlechl všeobecný názor, že nějaké plkání o svobodě nemá smysl, a že co se počítá, jsou činy. Nebyl ochotný si uvědomit, že svobodu lze dlouhodobě hájit pouze cestou filozofie a ideologie. Pouze v naprosté tyranii, v níž diktátorská vláda brutálně a krvavě potlačuje jakoukoliv svobodomyslnou opozici a ničí lidské životy, je ospravedlnitelné pro svobodu a práva zabíjet - protože člověk, který v takovém režimu bojuje za svou svobodu a je ochotný střílet, nedělá nic horšího, než co diktátorská mafie nazývající se vládou sama prohlásila za standard.

Dnes však, alespoň zatím, nežijeme v diktatuře. Svobodu lze hájit ideologickým působením. Breivik svým činem na straně svobody rozhodně nestojí - třebaže on sám se snad bojovníkem za svobodu cítí být. Nestojí tedy ani na straně pravice.

Jestliže o celé tragédii přemýšlíme bez emocí, vidíme kromě osmdesátky obětí ještě jeden zničený život - Breivikův vlastní. Ve věznici stráví nejlepší léta svého života, a patrně se na svobodu nikdy nedostane, a je to naprosto v pořádku - zaslouží si mnohem přísnější trest než 21 let vězení.

Ovšem morálně ještě o něco níže se nacházejí všichni ti, jimž se norská tragédie hodí do krámu jako pohodlný způsob, jak očerňovat a plivat na pravici, na každého racionálního zastánce svobody a práv jednotlivce, na každého odpůrce multikulturalismu a evropského levičáctví.

Není nic snadnějšího, než si jednoduše vyhledat články bloggerů, kteří se snaží vylíčit norský masakr jako projev “pravicové asociálnosti”, jako počátek “teroru neoliberalismu.” Diskuzní fóra jsou plná samozvaných soudců a rádoby erudovaných politických komentátorů, kteří nadšeně upozorňují na každý náznak, na jakoukoliv spojitost Anderse Breivika s dnešní pravicí odmítající politickou korektnost, multikulturalismus, islámskou imigraci a další neblahé projevy současné evropské politiky. Breivik četl Churchilla, tedy každý, kdo má Churchilla v knihovně na čestném místě, nese také cejch teroristy. Když už není možné označit pravičáky za sprosté vrahy, přinejmenším si na ně průměrný levicový blogger a internetový diskutér ukáže jako na sprosté podezřelé.

Potěšení, s nímž teď každý malý levičák plive na pravici a výsměšně její principy spojuje s terorem a násilím, je až perverzní.

Těmto hordám morálních mrzáků usazeným za svými monitory a datlujícím do klávesnice svoje směšné a urážlivé výlevy, s potutelným úsměvem na tváři, přišel norský masakr náramně vhod. Je to pro ně to nejlepší, co se mohlo stát! Mohou zahájit hon na pravici, založený čistě na emocích, bez nutnosti formulovat jakoukoliv zásadní myšlenku. Tito lidé necítí vůči norským obětem žádnou lítost - za zkormoucenou tváří se skrývá vítězoslavný úsměšek. Koneckonců - správnému levičákovi přece na lidech nezáleží. Co se počítá, je společnost!

Je zřejmé, že i evropští profesionální levici přišla ve skutečnosti norská tragédie vhod. Přinejmenším se nyní může stavět do role názorového proudu vystaveného nebezpečí “neoliberálního teroru”. Role oběti je u široké veřejnosti velice vděčná. Co může následovat? Ostrakizace racionální pravice při každém projevu nesouhlasu s europeismem nebo multikulturalismem? Očerňování každého oponenta větou “Nojo, to je ten, který má stejné názory jako Anders Breivik”? Přísnější zákony omezující vlastnictví zbraní? Těžko říci - fantazie levičáků je v tomto ohledu nekonečná.

Jistě, levicoví politici mají špinavosti tak nějak v popisu své práce - ale co ta sebranka, která si vylévá své levicové srdce na internetu a plive všude kolem sebe, a co ti novináři, kteří se na tom všem přiživují? Ono asi není nutné dlouze komentovat jejich divoké křepčení nad ještě nevychladlými těly mladých členů norské sociální demokracie. Stačilo by snad jen poznamenat: “Pánové, měli byste se stydět!”

reklama
2623 čtenářů | 42 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Brabec, 27.7.2011 5:03:03)
Odpovědět
Výborný článek, souhlasím !!!
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Savo, 27.7.2011 6:14:38)
Odpovědět
Nesouhlasím. O tak tragické události má být v tisku co nejvíce informací a souvislostí, i komentář k politickým názorům vraha.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Pavel, 27.7.2011 9:52:02)
Odpovědět
Souhlas!
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Pavel, 27.7.2011 9:53:02)
Odpovědět
Upřesňuji: Souhlas s článkem
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Jana Ch., 27.7.2011 17:11:55)
Odpovědět
Co tady chválíte? Že novodobý Hitler začal válku a byl to pravičák ? Vždyt věděl,že ty děti jsou ze CSSD a všechny je skoro zlikvidoval.To musí být hrozná nenávist v těch pravičácích.Ted to vidíte jak to je a budete zas manipulovat ?????Nestydíte se hanobit smrt nevinných mladých 78 lidí.K tomu není co dodat.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Eva, 27.7.2011 17:16:20)
Odpovědět
Nevěřím svým očím,co tady píše ten dement.Levice má špinavost v popisu práce.Co k tomu říci v této situaci.Norský pravičák,vrah 78 lidí má svatozář,protože je pravičák a co měl prosím v popisu práce ? Odpovězte prosím? Je to do nebe volající.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Tarkus, 27.7.2011 23:55:08)
Odpovědět
Kde prosím autor článku nasazuje tomu vrahovi svatozář??
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(jira22, 27.7.2011 6:56:40)
Odpovědět
Dost hloupý článek. Zamyšlení autora postrádá elementární logiku............Jistě, levicoví politici mají špinavosti tak nějak v popisu své práce - ale co ta sebranka, která si vylévá své levicové srdce na internetu a plive všude kolem sebe, a co ti novináři, kteří se na tom všem přiživují?..........a sám sebe asi nezařazuje mezi sebranku, která si vylévá pravicové srdce na internetu. Možná by si měl uvědomit, že jsou i lidé kteří jsou znechuceni špinavostmi jak levicových, tak pravicových politiků. A ti si uvědomují, že takzvaná demokracie a to nejen v "česku" je jen živným podkladem pro zlodějny a podvody jak levice, tak pravice a že s opravdovou demokracií nemá nic společného. A jen na okraj levicoví teroristé si nezadají o nic méně s pravicovými viz naprosto stejný bombový útok v USA a zničení vládní budovy. Jen těch pravicových nějak přibývá. A autor chtě nechtě se ve svém článku vyjadřuje úplně stejně jako ten norský šílený vrah.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Fiter, 27.7.2011 7:17:37)
Odpovědět
Pokud se podíváme do ne příliš vzdálené historie tak je fakt,že to vždycky byla levice pod jejímž praporem měli lidé hlouběji do peněženky a ekonomika těch zemí kde levičáci různého ražení mávali rudými prapory šla do h.a.j.z.l.u.Samozřejmě mimo jejich soudruhů vůdců,kteří si panské návyky osvojili velice rychle.Kdo dneska ekonomicky rozbíjí Evropu? Kdo umožňuje zaplevelování Evropy Islámem?
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(jira22, 27.7.2011 7:47:06)
Odpovědět
A? Tak nějak mi nedochází, jak to souvisí s mým příspěvkem.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(pavjan, 27.7.2011 11:19:31)
Odpovědět
Souvisí a úzce. Fiter přesně pochopil Váš příspěvek a přidal výstižnou poznámku.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(jira22, 27.7.2011 11:55:22)
Odpovědět
Potom máte problém buď se čtením, nebo s chápáním informací. V prvním případě navštivte očaře, v tom druhém Vám nepomohu.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Savo, 27.7.2011 11:15:32)
Odpovědět
Fitere, neval koniny. Severské státy měly sociální stát a většinou byly levicí a byly vzorem blahobytu po desítky let. I to Norsko pod Dělnickou stranou je světová špička v životní úrovni.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(p, 27.7.2011 11:25:34)
Odpovědět
Tak poslouchej ty konino. Severský socialismus profituje z šikovně osedlaného kapitalismu. Norsko má špičkovou životní úroveň díky naftě a ne díky socialistům.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Savo, 27.7.2011 12:01:11)
Odpovědět
Ty konino p - skandinávský stát je sociální a ne socialistický, a sociální stát je evropska moderní verze kapitalismu, mudrci. Všechny skandinávské státy měly (mají) vysokou životní úroveň - i kdyby nemely naftu. Dokud jim ji nezničí přistěhovalci a EU.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(hanca, 27.7.2011 11:47:42)
Odpovědět
souhlas Jiro,
politici jsou neoblibeni na obou stranach.

autor se nevedomky dostava do stejne pozice jako levicaci, ktere tu kritizuje. levicaci zneuzivaji tento pripad k boji proti pravicakum, a autor pravicak dela uplne to same, kdyz svadi sileny cin na levicackou politiku.

priznat Breivikovi a priori normalni logiku, ze chtel bojovat za spravnou vec, ovsem prostredky zvolil velmi spatne, a dokonce se chtel stat mucednikem... to je cesta do pekel.

kdyby to tak bylo, sel by s kuzi na trh, bojovat s nekym, kdo se mohl potencialne branit, nebo na miste, kde by mu hrozil utok policie. tady by bylo jeho pripadne zraneni ci dokonce smrt spis dilem nahody, a s tim pocital. nechtel zemrit, chtel se proslavit a prednest svoje myslenky narodu. jinak by ho nikdo neposlouchal.

zapomente na logiku spravna idea - spatny prostredek.
Breivik se chtel proslavit a chtel vrazdit! nasel si duvod, ale kdyby nebyl problem s imigraci, nasel by si jiny!
v americe vrazdil korejsky student na univerzite naprosto chladnokrevne s tim ,ze bojuje proti zkazene moralce konzumni spolecnosti...jak prednesl ve svem poselstvi.

jaky duvod si najde pristi Breivik?
zkazenou moralku, rostouci vliv nadnarodnich monopolu, bankovni sektor, spatnou vyuku na VS....? kdo chce duvod, najde si ho!
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(fiskus, 28.7.2011 8:03:14)
Odpovědět
HANCO naprostý souhlas.Spousta přispěvatelů má pořád v "palici"levičácký nebo pravičácký chaos a točí se na tom.Totiž je rozdíl je ve slovech sociální a socialistický.Proněkoho je to "makačka na palici".
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(jorkšír, 27.7.2011 7:32:15)
Odpovědět
Netřeba zřejmě rozvíjet teorie o politickém smýšlení či o pohnutkách,které vedly tohoto člověka k tomu co provedl. Ani bych se nebavil o tom komu se tento hrozný skutek hodí do krámu.
Je to prostě masový vrah a je škoda že v jeho zemi není zaveden trest smrti. Měli by tam udělat výjimku,už jen pro to že zabíjel děti.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Dr.Str., 27.7.2011 8:04:25)
Odpovědět
Docela ubohý článek. Dneska se pravice modlí, aby nějaký anarchista nebo odborář hodil dlažební kostkou. To se pak roznáší v novinách ještě čtrnáct dní. Ale když je někde sraz holohlavých křižáků, tak se to tutlá zmínkou o nacistickém koncertu a konec.
Když pak nějaký hejsek zblbnutý pravicí začne čistit ulice od Arabů jejich vlastními prostředky, ztrácí se poslední hranice odcizení (protože Arabové prostě pravičáci jsou) a nastupuje fáze chytání se za hlavu.
Potom ti, kteří vláčí druhé ve výkalech, brečí, že jsou sami vláčeni.
Prostě se s tím smiřte - pravicové ikony jsou zdrojem pro násilné chování stejně jako ikony levicové. Až pravičáci pochopí, že vrahem není ideologie, ale člověk, dá se začít dialog.

Tento článek je poslední linie obrany, kdy chorý mozek pravicového voliče potřísněného zneužitou ideologií nechápe, co se to děje. Proč jeho miláčkové jsou citováni ve spojení z extremisty.
Nezbývá mi než se usmívat. Pod fousy...
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(fiskus, 28.7.2011 8:08:40)
Odpovědět
Dr.Str.--I s vámi souhlasím.Levičáky a pravičáky má pořád někdo v palici a ono je to zcela jinak.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Čtenář 1, 27.7.2011 9:18:59)
Odpovědět
Ví někdo, co nám chtěl autor svým obsáhlým elaborátem sdělit kromě toho, že levicově smýšlející jsou šmejd a pravičáci bez výjimky to pravé ořechové...I když nesouhlasím s levicí neznamená, že se ztotožňuji a podporuji tyto rádoby zasvěcené tendenční "komentáře". Ten titulek je opět práce redakční? Začínáte tvrdě konkurovat bulváru.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Jezevec, 27.7.2011 9:54:04)
Odpovědět
Souhlasím téměř se vším. Co se týče práce rádoby objektivních žurnálů, stačí si přečíst idnes nebo koupit MFDnes. Také jsem ji denně četl, až do doby, kdy jsem si začal hledat informace na netu. Pak jsem s hrůzou zjistil, že vymývání mozků bohužel pokračuje. V MFDnes občas proloží systematicky tendenční články korektním příspěvkem, ale ten nic vlastně neřeší. A prý že to jsou hlídači demokracie. Ha, ha, ha. Pouze jsou ve službě chlebodárci, kterému jde především o to, aby destabilizoval a přetvořil ČR k obrazu svému.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(sedlák, 27.7.2011 11:06:05)
Odpovědět
Zkuste posoudit, zda filosofií se v minulostí dalo na muslimy zvítězit, kolikrát již byli v Eropě a naši ( evropští ) mocipánové prostřednictvím svých armád s jejich výpady a nájezdy bojovali se zbraní v ruce. Možná, že za třicet let se budeme opět ptát, zda filosoficky a demokraticky jsme neudělali někde chybu, až budou muslimové našim dětem a vnukům podřezávat v rámci své víry krky. Kdo nezná svoji minulost, musí si svoje chyby opět zopakovat. Všechny vyspělé civilizace v minulosti byly vyvráceny barbary, pokud neučinily patřičné kroky a nepochybně těmi kroky nebylo plané plkání. Zklamala celková politicky - demokratická koncepce - multikulturalismus je špatný projekt. Náprava v rámci EU se nekoná a neřeší, naopak.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(pavjan, 27.7.2011 11:42:25)
Odpovědět
Souhlas. Konečně někdo kdo upozornil na otázku, proč se to stalo. Každý hořekuje nad zrůdností činu (hysterie), ale nikdo se neptá proč se to stalo (racio). Socialisti jeho motivaci nikdy nepochopí, protože vlastenectví, tradice a úcta k předkům jsou pro ně prázdné pojmy.Shrnul bych to tak: pohnutky jsou pochopitelné, ale jejich realizace špatná, neadekvátní.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Jirka, 27.7.2011 14:02:02)
Odpovědět
Pravda. Dnes je to po Evropě socan, kam se podíváš. A jak známo, socan je jen převlečený komouš.

Soudruhům se nelíbí, když jim někdo připomene skutečnost, že jejich ideologičtí soukmenovci Lenin, Stalin, Mao, Kim, Pol Pot, Gottwald a další povraždili k 50 milionům vlastních lidí.

Oni prostě vědí, že "zdroje jsou" a hloupější část populace si lze přeci dávkami koupit. A protože těch hloupějších je v každém národě statisticky většina, volební úspěch a tím pádem sladké žití pro "vůdce" je zajištěno. Že je jejich uvažování cestou do pekel je vidět na vlastní oči - předlužená a nekonkurenceschopná EU a vrchol všeho - socanský blázen v Bílém domě.

Bezmozci všech zemí, spojte se!
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Občan, 27.7.2011 17:25:31)
Odpovědět
Kdy už přestanete argumentovat Gottwaldem a dalšími ? Když dojdou argumenty,vytahujete tyto slinty.Gottwald byl lepší,než celá dnešní mafie a děti se to budou jednou učit ve škole.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Jirka, 27.7.2011 17:43:59)
Odpovědět
Pravd bolí, soudruhu.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(fiskus, 28.7.2011 8:13:11)
Odpovědět
JIRKO dejte si sprchu.Prospěje to vašemu myšlení.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Devden, 27.7.2011 14:50:54)
Odpovědět
Krédem každého vyznavače levice je:
svoboda, možnost pracovat aby uživil sebe a svoji rodinu, křesťanská morálka, atd.
“Pánové, měli byste se stydět!” ... a co vy pane autore, žádnej stud z toho vašeho škváru.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Jezevec, 27.7.2011 16:10:31)
Odpovědět
Tak to jsem tedy vůbec nepochopil....
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Mýval, 27.7.2011 17:53:39)
Odpovědět
Na tom není nic k chápání. Pán si asi šlehnul dvakrát :-)
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(jirka, 27.7.2011 17:37:04)
Odpovědět
Jedna stará paní mi řekla že za současné pravicové vlády to je horší, než za II.světové války. Nevím, nejsem tak starý, abych to posoudil. Jen vím že pravice, je stejné zlo jako křestáné. Dokáži jen vykořist´ovat, dřít a ždímat lidi. Vláda pravice znamená. Nezaměstnanost, bídu, hlad, dluhy, nejistotu, exekuce, hypotéky, drahotu, nemít možnost si pořídit své vlastní bydlení, nedostupnost lékařské péče, o studování dětí dělníků ani nemluvě. Křestáné a církev má navíc na rukou krev miliónů obětí její nenasytnosti a zvrácenosti.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(FFF, 27.7.2011 17:57:33)
Odpovědět
Samozřejmě! Jak dítě z dělnické rodiny nedostane doporučení od místní agitky ODS a TO09, na vysokou je nevezmou!

Čím to tedy je, že prakticky celé populační ročníky studuí maturitní obory a skoro všichni jdou na VŠ?

Ty jsi ale popleta!
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Savo, 27.7.2011 20:11:43)
Odpovědět
Aby šly celé ročníky na střední školy není k chválení - spíše je to absolutní bo.rdel a vyhazovaání peněz. Snižuje to celkovou úroveň vzdělání a chybí vyučenci. Také je nesmysl aby každý kdo na to má prachy (ne však inteligenci) vytudoval VŠ, když ve většině oborů nikdy nenajdou uplatnění. Dnešní školství není chlouba ale odstrašující experiment.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(22, 27.7.2011 19:38:04)
Odpovědět
S článkem naprostý souhlas.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Viktor, 27.7.2011 23:33:06)
Odpovědět
Tyvole chcípni za svou pravici, pak si plivni do levice a namasti si brko!
Největší nebezpečí pro společnost jsou lidi, kteří polarizují svět. Až si to uvědomíš, zjistíž, že vlastně píšeš o sobě.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(učitelka, 28.7.2011 7:38:48)
Odpovědět
.na jejich hrobech tady tancujete zatím jenom vy,zlome..
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(učitelka, 28.7.2011 7:40:00)
Odpovědět
vlastně zálome
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(Tarkus, 28.7.2011 13:59:47)
Odpovědět
Typická učitelka z levicového systému: blbá jak troky.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(c, 28.7.2011 18:55:07)
Odpovědět
nejlepsi clanek k tematu, co jsem zatim cetl
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(PA, 28.7.2011 21:36:04)
Odpovědět
Nejpitom.nější článek který jsem k danému tematu četl.
Re: Levičácké tanečky na norských hrobech
(RUDA Z OSTRAVY, 28.7.2011 22:34:25)
Odpovědět
K tomu článku není co dodat,protože mi mluví z duše.Pravda někdy bolí,ale vždy vyjde na povrch.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama