reklama
reklama

Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?

Autor: Jiří Buzický | Publikováno: 26.7.2011 | Rubrika: Kulturní válka
Ilustrace

 

Někdo to musí říci. Norský atentátník spáchal svůj hrůzný čin proto, že viděl problémy evropské společnosti a začal je „řešit“. Surově, krutě, barbarsky. Tento nepřijatelný a neospravedlnitelný způsob pomateného „řešení bojem“ ovšem neznamená, že Evropa závažné problémy nemá. A pokud tyto problémy nebudou řešeny reálným dialogem, pak opravdu mohou být mrtví z Norska prvními mrtvými evropské občanské války.

Evropská společnost je ohrožena jednak rozdělením podle názorů na smysl, podobu, rozsah a praxi fungování evropské integrace a jednak je vůbec ohrožen kulturně-ekonomicko-sociální základ, na kterém po dvě a půl tisíciletí rostla a prosperovala evropská společnost .

Tyto problémy jsou a stále bobtnají. Bohužel, podstatná část evropské společnosti je nechce vidět. Proč? Z nezájmu, z naivity, z prospěchu.

Nevezmou-li všichni tyto problémy a z toho rostoucí společenské napětí na vědomí, bude vnitroevropský tlak stoupat do vysoce třaskavého stavu. Norský teror  je toho varováním.

Je potřeba toto napětí řešit a zahájit vnitroevropský dialog, který by odpověděl na otázku jakým způsobem jít dál tak, aby Evropa zůstala  i nadále rozvinutým a ekonomicky prosperujícím domovem všech v ní žijících národů a jednotlivců.

Je čas přestat strkat hlavy do písku a tančit na palubě lodi,  když do podpalubí teče voda!

Jestliže se podaří třeba právě u vědomí smrti stovky norských obětí teroru zahájit reálný evropský dialog o směrování dalšího vývoje a dát Evropě rozumné a prosperující perspektivy, pak jejich smrt může znamenat jejich historickou  nesmrtelnost, která  jejich blízkým i celé šokované evropské společnosti může pomoci se lépe  vyrovnat s jejich smrtí a zárověň zabránit dalším krveprolitím.

Neuvědomí-li si rozhodující osobnosti evropské společnosti nutnost řešení  evropskch problémů pomoci reálného dialogu, pak se obávám, že tito mrtví mohou být jen prvními oběťmi  evropské občanské války.

 

Čtěte také: 

Zpověď radikálního pravičáka

reklama
1400 čtenářů | 13 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Brabec, 26.7.2011 4:50:36)
Odpovědět
Souhlasím
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Kalous, 26.7.2011 6:19:37)
Odpovědět
Současná vrcholná politická reprezentace EU má bohužel jasno. A jen nařizuje.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Jirka, 26.7.2011 13:23:16)
Odpovědět
Protože to jsou socani - metla lidstva.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Huckleberry, 26.7.2011 6:49:44)
Odpovědět
Očekával jsem takovou reakci spíše zaměřenou na hnízdo muslimských radikálů, kteří dělají bordel někde ve Francii nebo Británii. Evropané by se měli umět vyjádřit civilizovaněji ke své neoblíbené vládě, nebo že by norští socialisté převzali naše komunistické manýry z 50.let? Oni ti mladí socialisté také ztratí své iluze a budou z nich rozumně uvažující lidé, pokud nebudou mít nějakou funkci.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(felix.julec, 26.7.2011 6:57:48)
Odpovědět
Autore nakonec uděláte z magora jakéhosi jasnozřivce,který jako zachránce Evropské kultury je první,který"vystřelil z Aurory",aby nalajnoval osvícenou cestu evropskému společenství.Jestli toho dosáhl,tak jsme na tom s demokracií v Evropě dost špatně.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Kalous, 26.7.2011 12:42:18)
Odpovědět
To felix (dzeržinský) julec. Autor článku přece nevelebí toho norského pomatence. Pouze říká, že toto je výsledek neřešení kupících se problémů. A to má pravdu.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(felix.julec, 26.7.2011 13:32:59)
Odpovědět
Kalousi asi jsem se nepřesně vyjádřil.Nikde jsem nenapsal,že autor toho zločince velebí.Mám jen obavu,aby podobné publicity nechtěli zneužít další magoři kterým se může zamlouvat napodobovat vzory.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Pavel, 26.7.2011 13:53:43)
Odpovědět
Vzory už dávno mají v bratrech džihádistech. Ve jménu náboženství lásky se podobné věci dějí denně.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Kalous pravý, 26.7.2011 22:04:37)
Odpovědět
Felixi, to jsem nenapsal já ale nějaký bl.bec. Má z toho prasečí radost. Ty kydy od toho vo.la lze většinou poznat že nejsou ode mne.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(jorkšír, 26.7.2011 7:06:14)
Odpovědět
V žádném případě neobhajuji vraždy spáchané kýmkoliv a z jakýchkoliv důvodů. Má li být však tato hrůza počátkem konce míru v Evropě a má li tímto nastat selektivní boj mezi márody,či vlastně lépe řečeno ideologiemi,tak na ten konec dožiju li se toho se těším. Je doba,kdy si lidé ničeho neváží,příroda je devastována,,dobrých mezilidských vztahů rychle ubývá,novodobou ikonou jsou jen peníze a nemovitý majetek. Zabíjíme se mezi sebou hůř než zvířata,vraždí se pro pár korun,nebo třeba jen pro to že někdo je katolík,bezvěrec či muslim... Takže jen do toho,matičce Zemi by hodně prospělo,kdyby tady zůstaly jen ty opice na stromech.
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(myrek, 26.7.2011 13:48:08)
Odpovědět
Evropská občanská válka již dávno běží - minimálně od madridského a londýnského atentátu, fakticky trvá podstatně déle a kryje se s muslimskou infiltrací. Pouze oficiální místa bruselská i národní tomu říkají asimilace a multikulturalismus. Otázka - kdo je "pátou kolonou"?
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(Pavel, 26.7.2011 13:48:56)
Odpovědět
Naprostý souhlas s autorem, stejný názor sdílím už delší dobu.
Současní politici (jako už tisíckrát v historii) násilně ženou lidi do něčeho, co skončí tragicky.
Pokud neotočí, začne se část lidí bránit všemi prostředky a už to nikdo nezastaví. Ostatně ten magor z Norska neudělal nic co by nebylo obvyklé u lidí, které sem multikulturní pošuci hrnou o 106. Není divu, že se inspiroval...
Když se do města přistěhuje jeden Somálec, bude se snažit integrovat. Když se jich ale přistěhuje tisíc, vznikne tam Somálská enkláva se vším všudy. Tak si zvykejme, nic hezkého nás nečeká...
Re: Jsou oběti atentátníka prvními mrtvými evropské občanské války?
(22, 26.7.2011 20:59:00)
Odpovědět
Souhlas.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama