reklama
reklama

Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?

Autor: Jiří Kohoutek | Publikováno: 21.7.2011 | Rubrika: Polemika
Ilustrace

 

S mírným pobavením jsem si nedávno přečetl článek o mladém muži, který namířil svoji zbraň na Svědky Jehovovy, kteří jej přišli obrátit na svoji víru. S ještě větším pobavením jsem se poté vrhnul na diskuzi pod článkem. Není žádným tajemstvím, že na internetových diskuzích se povětšinu sdružují dosti pochybné existence. Proto ani nepřekvapí, že většina diskutujících konání duševně vyšinutého muže schvalovala. 

Někteří dobráčkové navíc poukazovali na to, že jehovisté jsou sektáři! To mě zaujalo. Člověka vždycky zaujme, když se někde mluví o sektě. Většinou si pod tím představujeme sexuální orgie, obětování panen a vymývání mozků vůbec. Jen si tak potichu říkám, kdo byli křesťané před 2000 lety? Zpočátku byli také považováni za obyčejnou sektu, a proto se s nimi také nezacházelo zrovna v rukavičkách. Když pomyslím na křižácké války, procesy s údajnými čarodějnicemi a násilné obracení na víru na americkém a africkém kontinentu…Kéž by byla tehdy sekta křesťanů smetena z povrchu zemského. Byť je přitom třeba mít na paměti, že by se místo nich hned druhý den poté objevila další sekta. Také by hlásala mír a lásku. Stejně tak by o něco později ve jménu víry své náboženství šířila (znásilňováním, vražděním a mučením).

Jediný rozdíl mezi jehovisty a křesťany je ten, že křesťané si získali násobně víc oveček. Jiný rozdíl mezi oběma sektami nevidím. „Obyčejní“ křesťané už tedy nepotřebují agitovat a chodit dům od domu. Mají své jisté. Co kdyby ale za oním vyšinutým mladíkem náhodou přišel „obyčejný“ kresťan? Vytáhnul by na něj také zbraň? Řekl bych, že ne. Protože křesťanství, to je úplně něco jiného.  Křesťanství je…křesťanství je…co je tedy vlastně křesťanství, když ne sekta?

reklama
2913 čtenářů | 44 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Vlad IV, 21.7.2011 0:56:35)
Odpovědět
Autore,vy nehorázný idiote, nechtěl
byste žvanit o věcech kterým rozumíte?
Pindy o strašlivých křížových výpravách a čarodějnicích si konečně nabouchejta do zadele,a neztrapňujte se prosím veřejně!
P.S. Vyvracet vám vaše nesmyly nebudu,neb se mě poslední dobou již hnusí nadávat ignorantům vašeho ranku do blbů....
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jeeves, 21.7.2011 7:22:52)
Odpovědět
Ovládejte se člověče. To jste křesťan? :-)
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Vlad IV, 21.7.2011 16:58:01)
Odpovědět
Tak ať tu nesmolí takové pitomosti.....
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Karel Vyšinský, 21.7.2011 12:32:06)
Odpovědět
Á, další pitomec...
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Vlad IV, 21.7.2011 16:55:53)
Odpovědět
Á,další blb,který má stran ,,podvodu zvaného náboženství,, naproeto jasno....
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Anna Ada, 30.11.2011 22:58:09)
Odpovědět
Naopak je jasně vidět, že tomu rozumí!
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(jira22, 21.7.2011 7:05:30)
Odpovědět
Myslím, že máte pravdu. Jednotlivá náboženství se od sebe liší jen počtem věřících a samozřejmě ekonomickou silou. Církve a to především římskokatolická, vždy hrabaly jen pod sebe a své věřící ponechávaly ve své víře. Tak tomu bylo v historii a je dnes. Podívejme se jen jakého mrtvého brouka hrají církve k dnešnímu hladomoru v Somálsku. Víra tvá tě možná uzdraví, ale také nasytí? Těžko. Ale za mrtvé se budou představitelé církví modlit. Snad jim to pomůže. Pak je tu druhá stránka, v historii různí pomatenci počínaje řády křížových rytířů a Reganem konče, vedli války ve jménu Boha nebo Aláha. Tihle bozi by už museli mít pěkný škraloup a neprošlo by jim to ani u jednostranného Hágského soudu. Ale prochází. Proč? No protože vraždy jejich jménem se dle výkladu cirkví připisují jako kreditní body vrahům. A to se hodí. Bylo by to dlouhé, ale závěr je jednoznačný, náboženství jsou postavena na stejných základech všude v tomto světě. Nedívám se na většinu věřících jako na blázny, je to jejich problém a pokud neohrožují ostatní, tak ať se ke svým bohům modlí. Ale ať se udržují na své cestě, ve svých již postavených motlitebnách a nesnaží se v rámci svých kodexů expandovat. Pak je podle mého názoru třeba rázně zasáhnout, ať je to jehovista, křesťan nebo muslim! Vraždění ve jménu bohů už bylo vrchovatě.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(acjuta, 21.7.2011 9:00:40)
Odpovědět
Vase uvaha (zkuste najit jeji slabinu):
nabozenstvi = abrahamovska nabozenstvi
-> expanze nabozenstvi = vrazdeni

Jehovismus povazuji za materialismus maskovany jako nabozenstvi.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(jira22, 21.7.2011 10:24:32)
Odpovědět
Nevím jestli budete spokojen,ale můj názor je, že expanze náboženství sama o sobě ještě neznamená vraždění. To jen různé víry využívají, jak jsem řekl pomatení i vypočítaví vůdci k prosazování svých záměrů. Jiná věc ovšem je , že církve tomu nečinně přihlížejí, nebo i zbraním žehnají.
A co se týká materialismu, nepochybuji že na něm jsou založeny všechny církve bez rozdílu. Ty které tento princip nerespektovaly u dávno zanikly.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(acjuta, 21.7.2011 11:03:33)
Odpovědět
To, ze je n. zneuzivano, je historicky dolozitelne. To, ze 'cirkve prihlizeji', je ale generalizace. To plati i o posledni vete, coz je absolutni tvrzeni. Vsechny cirkve nelze za lidsky zivot podrobne prozkoumat.

Slabina, na kterou jsem chtel upozornit, je to, ze existuji i neabrahamovska n. a nektera uci minimalizaci nasili a jsou proti nasilnym konverzim.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(jira22, 21.7.2011 11:29:47)
Odpovědět
Slabinu jsem pochopil a jistě máte pravdu. Na ostatní mám svůj názor.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Vlad IV, 21.7.2011 17:00:43)
Odpovědět
A to myslíte onen hnusný kult oné odporné modré vraždící kreatury....?
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Tonda001, 21.7.2011 11:08:11)
Odpovědět
Náboženství je snadno zneužitelné. Ale není samo. Sovětský svaz zbrojil a válčil ve jménu míru. Je snad proto mír špatný?
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(acjuta, 21.7.2011 12:23:48)
Odpovědět
Prohlasit se za mirotvorce s tim, ze musime porazit vsechny ostatni 'nepratele miru', je totalitni praktika.

Mir spatny neni, ale v hmotnem svete je nutne docasny. Drive nebo pozdeji se najde nekdo, kdo si zacne delat naroky na uzemi, apod. jine zeme. Hmotna mentalita je v Bhagavadgite definovana slovy 'isvaro 'ham aham bhogi', neboli 'jsem vladce a prijemce pozitku'.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 17:36:19)
Odpovědět
Za mír bojuje každý (Hitler za mírovou a sjednocenou Evropu), SSSR, NATO, za mír bojují naši vojáci v Iráku a Afganistánu - už jsem to pochopil, proč se pořád někde válčí - aby byl mír!
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 9:29:54)
Odpovědět
Tak to jsem z toho paf - já myslel že jehovisté jsou také křesťané, a oni to budou asi pohané nebo machometáni. Nebo jsou to sekta, která pije sekt.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(modřín, 21.7.2011 10:33:31)
Odpovědět
Pijou krev, proto odmítají transfúzi.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 11:43:16)
Odpovědět
Tak to se nedivím, že je ten chlapík co k němu šli agitovat, vyhnal s nabitou vzduchovkou.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Žena, 21.7.2011 11:58:29)
Odpovědět
Jo a nasazují si upíří zuby a straší důchodce.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(SamOpal, 21.7.2011 16:32:28)
Odpovědět
"Ženo",můžu se vás optat?
Nejste náhodou blondýnka?
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 17:43:13)
Odpovědět
SamOpale - blondýny jsou nejchytřejší ženy (potomci germánské mutace), jen občas pobaví některé pitomce, že si ze sebe (nebo z nich) udělají legraci. Samozřejmě autorův článek a většina diskuse jsou nesmysly, autor i diskutující o víře Jehovitů téměř nic neví. Ani já ne, ale to že to jsou křesťané a mají stejného Boha, to by mohl pochopit každý v.ůl. Je to jedno jestli mu říkají Jehova, Jáhve - jinde Prozřetelnost, Nejvyšší..
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jiří Kohoutek, 21.7.2011 17:58:12)
Odpovědět
Bože, Kalousi, ty jsi kus vola. Kde jsem psal, že Jehovisté nejsou křestané? Tvé citové výlevy na eportal pozoruji už dlouho. Jsi krásný příklad primitiva bez špetky inteligence a úcty k jiným názorům.Bez úcty JK.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 19:26:29)
Odpovědět
A kdo napsal větu ..Jediný rozdíl mezi jehovisty a křesťany je... asi Kalous ! Nauč se po sobě číst inteligente nebo rozumět češtině.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 20:46:11)
Odpovědět
Znovu jsem si 3x přečetl celý článek - a nic jiného mně nenapadlo, než že to napsal osel nebo děcko ze základní školy. Nemá to hlavu ani patu.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jiří Kohoutek, 21.7.2011 22:19:41)
Odpovědět
Jsi hovádko boží, Kalousi. 2 x jsem použil termín - "obyčejní" křesťané. Právě kvůli takovým primitívkům, jako jsi ty.Zkus někdy taky vyplodit nějaký ten levičácky slint, ať se mohu zasmát. Rozhodl jsem se, že tě ode dneška budu tepat v diskuzi pod jakýmkoli článkem.Nerad jsem hrubý. Ale ty se tady chováš opravdu jako to prase.Když nejsou schopní tě zarazit zdejší redaktoři, vezmu si tě na starost já, ty jedno starý vyšeptalý psisko!:-). Navždy tvůj přítel Jirka Kohoutek.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 22:41:20)
Odpovědět
Jé - to je pravicově inteligentní. Stejně jako nazývat dnešní křesťany sektou. Nádhera, gratuluji.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jiří Kohoutek, 21.7.2011 22:43:49)
Odpovědět
A to je jen začátek, příteli Kalousi. Mě se jen tak nezbavíš. Klausovy, Reagaenovy a Tchathersove zdar! Navždy tvůj Jirka.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 22:53:56)
Odpovědět
A zdar odborářské lůze, ty psychopate.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jiří Kohoutek, 21.7.2011 23:07:00)
Odpovědět
Budu tě pronásledovat ve vzduchu, na vodě i pod zemí. Nikde se přede mnou neschováš. Na každý tvůj příspěvek do zdejších diskuzí přidám dva navrch. Společně s Ronaldem a Margaret se staneme tvoji noční můrou!
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jiří Kohoutek, 21.7.2011 23:09:23)
Odpovědět
Slíbil jsem, že na každý tvůj příspěvek přidám dva navrch. Tímto tedy plním a dodávám, že kromě Ronalda, mě a Margaret tě v noci bude strašit i Václav Klaus. A možná se přidá i Ayn Rand. Odborářské lůze zmar! Tvůj věrný přítel Jirka Kohoutek v. r.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Zaavadil, 22.7.2011 5:12:59)
Odpovědět
Vážený pane Kohoutek, poznali jsme vaše názory a máme zájem aby jste vstoupil do našeho odborového svazu jako platný člen. Práci zdar!
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Vlad IV, 21.7.2011 17:06:09)
Odpovědět
Neuznávají sv.Trojici-nevěří v Trojjediného Boha!
To je jasně kvalifikuje jako nekřesťany( o unitářích,mormonech etc. to platí též!)
Mimochodem,Ježíš Kristus v jejich chápání je téměř totožný s Ísou ibn Mariam o kterém učí islám....
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Anna Ada, 30.11.2011 22:59:53)
Odpovědět
Váš názor, nikoliv pravda
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Žena, 21.7.2011 9:56:19)
Odpovědět
Souhlas. Ale těch rozdílů je víc. Např. svědkové jehovovi si své náboženství platí SAMI. Svědkové jehovovi nám nevládnou prostřednictvím politiků (oni do politiky dle bible nelezou) - tak co je horší, zaklepání u dveří - nebo nové příšerné zákony,které nám KDU-ČSL vnutí?
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(acjuta, 21.7.2011 11:12:48)
Odpovědět
http://www.straznavez.cz/Zdomova/bozimlynydalsiotacka.htm
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(modřín, 21.7.2011 13:44:43)
Odpovědět
A nešoustaj a blbnou z toho !
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jeeves, 21.7.2011 16:59:52)
Odpovědět
Jóó? A jak se to projevuje? Já je sice považuji za oběti lstivého brainstormingu, ale v průměru je to parta, která je ten "správný" zbytek převyšuje o dvě jakostní třídy.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(modřín, 21.7.2011 21:06:47)
Odpovědět
Pan doktor Prokop Remeš má v psychiatrické léčebně Svědků plný pavilon a snaží se jim pomoci vymanit se z indoktrinace Jehovistů. Samozřejmě, že jsou v areálu léčebny i jiní chovanci, ale s jinou diagnozou.
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(frantisek zajicek, 21.7.2011 20:22:14)
Odpovědět
Pane Kohoutek,bud jste sam svedek,nebo nemate dost vlastnich osobnich zkusenosti s touto sektou.Oni totiz Jehovisti jsou otravni takovym zpusobem,ze nekdy musite pouzit hrube nasili,abyste se jich zbavil.Jehovisti si jako obeti vybiraji vetsinou starsi a osamele lidi.Umi se vetrit do prizne,sem tam pomuzou s domacimi pracemi...ale nic neni zadarmo.Pokud se chcete po smrti dostat mezi vyvolene,musite odejit na onen zcela nemajetny.V praxi to znamena,ze Jehoviste vyhlasi konec sveta,tzv Armageddon(uz jich ti pitomci vyhlasili 14!!!)a starenka,aby splnila podminku prijeti mezi nebeskou elitu,prepise vsechno movite i nemovite na tyto smejdy.Druhy den po vyhlasenem konci sveta se zemekoule spokojene otaci dal,jenom ta starenka uz nicim nedisponuje...V mem meste se mi radsi vyhnou,neb je znam osobne a je to jedna pofiderni osobnost za druhou(byvale slapky a pod).Kamarad s nimi meditoval na tema nabozenstvi,a kdyz uz asi po 5.navsteve nemel o jejich vyblitky zajem,chtel pred nimi zavrit dvere,jenze svedek Jehovuv mu strcil mezi ty dvere nohu.Hruba chyba,kamarad je podobneho razeni jako ja,spolu jsme vyrustali na ulici,otevrel,okamzite nasledoval pravy hak a mileho hlasatele pravdy Bozi skopnul se schodu...a verte tomu,ze uz se neukazal...Sedim pred benzinkou v Luxemburku,popijim spokojene kafe,jde kolem me osoba s casopisy v ruce.Znaleckym okem prozkoumal moji poznavaci znacku auta a cpe mi do ruky Strazni vez v cestine.Jsem prase a trpim nizkymi pudy...naplivl jsem na nej a uz neotravoval...Pane Kohoutek,musel bych slyset take vypoved druhe strany,abych mohl soudit...o otravnosti a vlezlosti Svedku Jehovovych by se daly napsat legendy...ja nemuzu delat zavery pouze z Vaseho place,ale v MEM pripade brecite na spatnem hrobe,FZ
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(frantisek zajicek, 21.7.2011 20:44:27)
Odpovědět
Dodatek:Jsem dosti pochybna existence sdruzujici se na internetu,proto Vas asi neprekvapi,ze konani dusevne vysinuteho muze schvaluji...s uctou,FZ
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Kalous, 21.7.2011 20:47:29)
Odpovědět
a bez úcty Kalous
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Anna Ada, 30.11.2011 23:04:08)
Odpovědět
Nevíte absolutně o čem mluvíte. Mezi Svědky se samozřejmě najdou grázlové a podvodníci to ano, ale to co popisujete svědčí o tom, že nejspíš žádné Svědky neznáte. To co povídáte o majetku atd je strašný blud, protože takhle to mezi Svědky opravdu nefunguje!!!! Můžu Vás uklidnit, že nikomu se ničí majetek nebere!
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Jan Sedliský, 19.12.2011 13:54:32)
Odpovědět
Vážená Anno Ado, nemáte tak úplně pravdu, nebo naopak máte. Sám jsem se zástupci této sekty hovořil nejméně dvacetkrát za posledních pět let. K nesmírné zlosti své ženy, jsem s nimi (vždy to byli dva dobře oblečení hoši)diskutoval alespoň 20 min. Vždy se mi snažili vnutit bibli. Jenže já je utřel, protože jsem jim ukázal tři bible, jednu o váze 10 kg. Jsem exkomunikovaný římský katolík (1961) , já sám jsem se exkomunikoval v roce 1953, tedy v devíti letech. A konečně k věci: oni opravdu NEBEROU, pouze to z těch starých věřících babiček vydyndají, a potom BEROU! Čest Bůh!
Re: Jehovisté nebo křesťané? Kdo je větší sekta?
(Anna Ada, 30.11.2011 21:28:21)
Odpovědět
Konečně normální a i celkem objektivní a nezaujatý spravedlivý názor!!!!! Děkuji za tento článek!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama