reklama
reklama

Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?

Autor: Jan Koucký | Publikováno: 14.7.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Osud eura a Titanicu si je v mnoha směrech podobný. Titanic byl označován jako nepotopitelná loď. Pro stavbu lodi byl použit ten nejlepší materiál a ta nejlepší technika, jaké v té době existovaly. Titanic měl být symbolem lidské dokonalosti. Velké očekávání však vystřídala obrovská tragedie. Loď jménem EURO vyplula 1.ledna 1999. Po zprvu poklidné plavbě vplul novodobý Titanic do rozbouřených vod a posléze narazil do ledovce. Jeho potopení je již téměř jisté. V tuto chvíli jsou před námi dvě neznámé: čas potopení a počet přeživších cestujících s ohledem na počet záchranných člunů.

 

Titanic narazil do ledovce krátce před půlnocí 14. dubna 1912 a 15. dubna ve 2 hodiny a dvacet minut navždy zmizel v hlubinách Atlantiku. Náš novodobý Titanic Euro narazil v květnu 2010 do ledovce jménem Řecko. Posádka v podobě Evropské komise, Berlína a Paříže sice čerpá vodu ven z lodi, trhlinu se však ucpat nepodařilo. Po detailní prohlídce lodi námořníci zjistili, že rozsah poškození je mnohem, mnohem větší, než se původně zdálo. Za ledovcem Řecko byly ukryty ledové kry Irsko a Portugalsko. Titanic Euro tak nadále nabírá vodu a trhlina se pomalu ale jistě zvětšuje. Navíc se v těsné blízkosti lodi pohybují další ledová monstra Španělsko a Itálie. Posádka tak bojuje předem prohranou bitvu, která ji stojí nemalé úsilí. Sdělovací prostředky nás sice informují o problémech evropské vlajkové lodi, ale současně nepřestávají přiživovat naději, že Titanic Euro opět hrdě vpluje do přístavu, ze kterého hrdě vyplul.

 

Ti, kteří jasně a zřetelně říkají, že nic takového, vzhledem k rozsahu poškození lodi, nemůže nastat, jsou označováni za kacíře, které je třeba umlčet, protože kazí sen o nepotopitelném evropském projektu. Nebudu zastírat, že patřím k oněm kacířům, kteří věští potopení evropského parníku, kterému jeho autoři nedopřáli ani špičkový materiál ani špičkovou techniku. Titanic Euro tak již jen čeká na poslední zápis do lodního deníku – datum a hodina potopení. Nic jiného tuto kdysi vlajkovou loď Evropské unie nečeká. Jakmile dojde k jejímu potopení, zůstanou po korábu, který měl hrdě a neohroženě brázdit světové oceány, nesplněná očekávání, přání a hlavně astronomické dluhy.

 

Pomoc Řecku přesáhne 200 miliard eur, Irsko spolkne 85 miliard a Portugalsko 78 miliard eur. Navíc se spekuluje, že stejně jako v případě Athén není výše pomoci Dublinu a Lisabonu konečná. Další problémy se očekávají ve Španělsku a poslední dobu se zhoršuje situace v Itálii. Pro uklidnění trhů chtějí představitelé eurozóny navýšit objem prostředků v Evropském stabilizačním fondu na 1,5 bilionu eur. O přepočet na české koruny se snad ani nebudu pokoušet vzhledem k obřímu číslu, které by vzniklo. Háček je v tom, že celá eurozóna je až po uši v dluzích. Každé euro poslané jako pomoc té či oné zemi, musí být vypůjčeno. Vrcholní představitelé EU tak budoucím generacím zanechají gigantické dluhy.

 

Je čas nahlas říci, že euro jako projekt zkrachoval. Návrat k národním měnám neznamená žádnou katastrofu, jak se nám eurohujeři snaží namluvit. Evropa fungovala (a o hodně lépe) v době před eurem a bude jistě fungovat i po něm. Pohřbení eura nebude zadarmo. Čím dříve k poslednímu rozloučení s eurem dojde, tím lépe pro naše peněženky. Myslím, že nastal čas zamyslet se nad existencí a fungováním Evropské unie. Současná podoba společenství nikomu nic nepřináší. Je jen otázkou času, kdy se i v Německu zvedne vlna nevole proti záchraně eura za německé peníze.

 

Evropská unie je byrokratické monstrum, které patří do minulosti. Zrušme EU a vytvořme Organizaci evropských států jako název pro zónu volného obchodu, kde regulace a nesmyslné evropské orgány nemají místo.

reklama
3814 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Huckleberry, 14.7.2011 6:01:08)
Odpovědět
Velmi výstižně napsáno, jen aby ten konec netrval dlouho
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(ok, 14.7.2011 7:54:59)
Odpovědět
Trochu nesouhlasím s tím, aby do stejného pytle bylo házeno Irsko a jihoevropské státy. Nemyslím si, že se v Irském podání jedná o stejné příčiny. Myslím si, že irské hospodářství jako takové, není v žádném fundamentálním nepořádku, jako u těch ostatních a během času se problémy bankovního sektoru podaří odstranit.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(modřín, 14.7.2011 10:47:43)
Odpovědět
Je na čase aby přišla ke slovu eutanázie. Proč zbytečně nechávat trpět pacienta i potenciální pozůstalé?
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(sedlák, 14.7.2011 11:27:10)
Odpovědět
... nějak mi chybí " argumenty " Zajíčka, Kvěcha a Dana ... pánové, kdepak jste s rozumem ? Konečně v bruseli...
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(frantisek zajicek, 14.7.2011 20:02:08)
Odpovědět
Sedlaku,mozna mi to nebudes verit,ale makam...prace mi sice smrdi vic,nez ponozky,ale co mam delat?Krast,kdyz je vsechno rozkradene?Delam prevazne 10 hodin denne a nekdy i v sobotu.Proto me pseudoprispevky neuvidis driv,nez po 18.00.Kdyz uz se o nejakem tematu rozepisu vic,tak vetsinou v sobotu ci nedeli.A mit ke vsemu pripominky taky nemuzu a ani nechci.Preferuji kvalitu(pokud mi to kapacita meho mozkoveho harddisku dovoli)pred kvantitou,co se Dana tyce,tak ten sem neprispiva,je u sousedu,FZ
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(sedlák, 17.7.2011 13:09:25)
Odpovědět
... no nic kvalitního, hodného Vaší mozkovny, jste jako odpověď a protiargumenty k výše uvedenému článku nenapsal ... znamená to snad, že již chápete svůj velký omyl eurohujera ?
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Štastný Jim, 14.7.2011 12:58:58)
Odpovědět
Nemusíme chodit,
daleko i náš dluh je monstrozní a činí jen 1.5 bilionu.Za další tři roky si musí stát půjčit dalších cca.680 miliard.Za další tři roky dluh přesáhne 2 biliony a to jen splácíme úroky z dluhu.Kdo dluhy splatí je ve hvězdách,výběr daní klesá a výkon ekonomiky okolo přírustku 2% ročně nesignalizuje žádné nadšení.Život na úvěr je nebezpečný luxus at pro nezodpovědné jedince či pro celé státy.Naše vlády a parlamenty za posledních jednadvacet let nesou přímou odpovědnost za tento stav.Zda to bylo vinou neodpovědnosti,úmyslu nebo amatérismu at posoudí historie.Když se nezodpovědný jedinec zadluží ohrozí nejvýše svoji rodinu.Když se zadluží nezodpovědné vlády strhnou sebou statisíce rodin což je vrchol nezodpovědnosti a cynismu.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(xxx, 15.7.2011 16:55:41)
Odpovědět
A co kdyz se/jak uvadi TI/v CR 120 mld rocne/ rozkrade. A nejmene se proti tomu neco dela za "pravicovych" vlad! Es ist gut?
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Štastný Jim, 15.7.2011 18:02:11)
Odpovědět
Korupce a rozkrádání,
je jedním atributem vládnutí po r.89.Pokud vlády a parlament produkují paskvilní zákony a ne ty které omezují korupci,praní špinavých peněz pak je výsledkem současná situace.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(eko777, 15.7.2011 19:23:09)
Odpovědět
Kdyz se podivate na vyvojove krivky evropskych statu, Recko je jasne... Ale ani pohled na ostatni neni povzbudivy. Externi dluh k HDP napr. u Italie cini 108%, Spanelska 154%, Recka 174%, Danska 180%, Svedska 187%, Rakoska 200%, Portugalska 217%, Belgie 266%, UK 400%, Holandska 471%, Norska 538% a Irska 1103%... (CR pouhych 45%). Hluboke problemyt jsou systematicke a maji objektivni priciny. Jiste k nim prispiva i upadajici export v dusledku nedosazitelne nizkych cen asijske konkurence, jedno je vsak zrejme ve srovnani s neunosnymi astronomickymi naklady "socialnich statu": Bez kvalitativnich zmen se Evropa potopi...
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Kalous, 15.7.2011 20:34:03)
Odpovědět
On ten externí dluh o stavu ekonomiky nemusí vůbec nic vypovídat. Někdy je to úplná kravina - např. náš externí dluh k HDP 45% a norský třeba 861%. Norsko má každý rok státní rozpočet cca 20% v přebytku, má v rezervě prakticky nedotknutelný Naftový fond 100-200 mld dolarů. Z norských fondů je dotována kultura a významné věci po celém světě - např. nyní nám Norsko nabízí 3 mld Kč (i v mém bydlišti jsou akce z norských peněz vidět).
Relativně velká zadluženost Norska znamená v tomto případě velké investování v zahraničí i na dluh, které se mu bohatě vrátí. Norsko je prosperující země (také díky tomu že není omezována EU).
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Kalous, 15.7.2011 20:42:53)
Odpovědět
Stav Norského naftového fondu, které Norsko prozíravě nezahrnuje do státního rozpočtu a má ho jako rezervu, stoupnul v r. 2007 už na 470 mld. dolarů a roste (je to vlastně asi 2/3 našeho státního dluhu v rezervě, nyní možná celý náš státní dluh 1,3 bilionů). Podobné rezervy má i Čína (zadlužení 7% k HDP, zlaté rezervy) a Rusko(zadlužení 3% k HDP, také rezervní naftový fond)
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(jarda.motyl, 14.7.2011 14:09:51)
Odpovědět
trochu problém ... EURo pouze ukazuje chyby v plné nahotě - ale chyby vlád, ne chyby EURa jako společné měny ... kdysi jsme se smáli, když dělníci rozbíjeli stroje jako příčinu propouštění - dnes s UERem hrajeme stejně špatnou hru ... Řecko by na tom bylo stejně špatně, jen by se o tom tak moc nepsalo ... podobně stejně špatně na tom můžeme být my, když tato naše vláda bude dělat jen restriktivní opatření ... šetřit je pěkné - ale jde to jen když je z čeho ... když budu auto pořád jen obírat o benzin, tak nikam nedojedu - ale je fakt, že ušetřím za benzin ... ale sedět celý život doma na balkoně se mi fakt nechce ...
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(pavjan, 14.7.2011 14:26:28)
Odpovědět
Nechce, ale bude muset.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Kudrna, 14.7.2011 14:19:01)
Odpovědět
Proč jásají euroskeptici??Proto,že si v duchu myslí,že pád Eura a rozpad unie je konečně tady!Ale důsledky případného rozpadu eurozóny,potažmo EU ,by nás zasáhly plnou silou.Takže když začnou euroskeptici již dnes uvažovat reálně a budou se radši společně radit,jak z krize ven,něco u nás zachrání.Jinak opak bude pravdou a dočkají se takového krachu,že budou rádi,když se přitulí k Rusku i s Klausem.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(pavjan, 14.7.2011 14:28:12)
Odpovědět
Kudrno, proč se musíte pořád k někomu tulit?
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(eko777, 15.7.2011 19:27:45)
Odpovědět
Co mate konkretne na mysli svym vagnim "důsledky případného rozpadu eurozóny,potažmo EU ,by nás zasáhly plnou silou"? Pozitiva by prevazovala... ;)
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Kudrna, 14.7.2011 15:26:13)
Odpovědět
Re:P.Pavjan--,chcete-li aspoň rozumnět ekonomice,tak uvažujte-naše ekonomika je provázaná z 80 procent s eurozónou.Zmatky případného rozpadu EU by nás neminuly.Sami jsme v dluhu až po krk a tak se může stát,že nás opravdu potká osud Řecka.To v tom případě,kdy bude u nás každý "tak"chytrý.A přitulení k Rusku?Vždyť o to mnohým našim mocipánům jde,jen vy to nechápete.Ono to sice není tak jednoduché,ale globalisaci ekonomiky nezastavíte.A může se klidně stát,že to bude staronové RVHP za přispění lobisty Klause.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(jimmy, 14.7.2011 16:44:42)
Odpovědět
K cemu nam pomohla EU, euro nebo eurozona? Dle meho je to jen dalsi snaha ovladat dalsi sposty lidi stylem o nas bez nas. A to vselijakou podivnou regulacni politikou. Je to dobre akorat pri ty kdo to ridi a ti si take z evropskeho kolace penez nacpou do krku co muzou. Zbytecna byrokracie. Kdyz to fungovalo pre EU, eurem nebo eurozonou, proc by to nemohlo fungovat dal po jejim padu?
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(frantisek zajicek, 14.7.2011 20:09:27)
Odpovědět
Staci se podivat,kolik jsme do EU odvadeli a kolik jsme z EU cerpali...potom uz takovy vyblitek nenapisete,FZ
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(jimmy, 14.7.2011 21:21:15)
Odpovědět
Od EU jsem nevidel ani korunu, ani euro. Az mi prestanou narizovat, ze si mam zarovky vymenit za kompaktni zarivky, ze mam misto bylinneho leku zacit pouzivat nejaky umely hnus tak mozna zacnu uvazovat, ze mi to neco prineslo. Avsak je tu dalsi problem v podobe skoro zbankrotovanych zemi, kam nase tvrde vydelane desetitisicove vyplaty muzeme cpat doalejuja. Az budeme mit vetsi hlasovaci pravo nez jsou nynejsi uboha 2% tak zacnu byt i pro EU. Do te doby mi nikdo nenanmluvi, ze EU je k necemu dobra.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(frantisek zajicek, 14.7.2011 22:00:27)
Odpovědět
Ona totiz EU plati(dotuje)projekty napr.cyklostezky,dalnice...nikdo ti z Unie korunky posilat nebude.Zarovky,zrovna jako televize plasmy s nesmyslnym prikonem 300W,je snaha o snizeni zavislosti na dovozech energii hlavne z Ruska,jestli chces nastavet hromadu dalsich Temelinu,prosim...Za zadluzeni zemi EU nemuze bohuzel politika EU,prave naopak,kdyby se dodrzovala Maastrichtska kriteria,nedopadly by nezodpovene rizene zeme tak tragicky.Neverim tomu,ze do techto ekonomik pumpujete sve desetitisicove vyplaty...to byste me vazne rozesmal.Doufam,ze nas statni dluh nehazete na hlavu EU,volejte k odpovednosti vlady za celych 22 let.Jinak EU neni zadny devitihlavy drak,je to 27 suverennich statu,mnohdy mensich,nez je ta nase ceska kotlina,pokud mate nejake namitky,vytky,pripominky...smerujte je na nasich 22 dobre placenych turistu(EU poslancu),i kdyz tomu sam neverim,mozna Vas vyslysi...FZ
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Tonda Koniášů, 14.7.2011 23:38:33)
Odpovědět
Františku, ne že bych neměl nic jiného na práci, ale musím reagovat.
Toto je zrovna bod, kdy se budeme názorově rozcházet.
Např. zmíněné dotace z unie na cyklostezky a dálnice. V prvé řadě, kdyby peníze, které do Bruselu posíláme, zůstaly tady, tak bychom ty dálnice zřejmě také zvládli. Cyklostezky ??? - v době krize bych tyto projekty klidně oželel, ale vidím jiný problém, a to v zastavěné půdě nesmyslnými komunikacemi. Vidím to zde v okolí, koli je zde vybudovaných zbytečných komunikací, zaasfaltovaných polních cest, které nemají jiné vyústění, než na cyklostezkách, anebo v obslužných komunikacích. Kolik rozbitých ploch, kdy vznikají opět malé políčka ohraničené těmito komunikacemi, kdy se žádná velká technika nevejde k obdělání a musí se řešit malou technikou, někam na úroveň první republiky, na úroveň domkářů, nebo kozičkářů, nebo jak se tomu říkalo. Jsou zde ještě další aspekty, ale nebudu vypisovat všechny související problémy, které pramení z těchto dotací, na které si musíme nejprve přispět, abychom nějakou část vlastních peněz dostali zpět.
Žárovky-Temelíny.
Toto by byla dlouhá diskuze. Ale vytáhnu jen jeden pramínek, proč se zříkat ruské energie?
Celá Evropa ji odebírá, a jsou v poklidu. Zrovna Němci staví severní obchvat kolem Polska, a my vymýšlíme Perpetum mobile, abychom odebírali snad ze Sýrie. Není to zcestné?
Nakonec budeme rádi, že Nás Rusko vezme na milost za všechnu tu špinavou politiku posledních dvacet roků. Žárovky, to je snad kapitola sama o sobě. Když to beru z praktického hlediska, tak žárovku ničím nenahradíš. nemluvě o zhoršeném zraku ze zářivek, nemluvě o tom, že potřebuješ zjistit třeba barvu, tak ji pod zářivkou neurčíš, musíš jít na denní světlo a další a další problémy. Nakonec, kdybychom elektřinu nevyváželi, tak nemusíme stavět Temelíny a můžeme svítit žárovkami.
Náš státní dluh - je velmi provázaný se systémem EU. Většinou dotace z EU, jsou podmíněny nějakou investicí, a dotace z EU jsou jen část určité investice. Tzn. že pokud chceme alespoň na něco dosáhnout, musíme třeba 80% zainvestovat z vlastního a 20% budou dotace EU. Ale kde vzít, když je potřeba finance na jiné aktivity, které také musejí fungovat? - bere se půjčka a jsme u zadlužování. Našly by se samozřejmě i rezervy ve vlastních řadách, kde by se dalo ušetřit, ale to je jiné téma.
A na těch 22 dobře placených turistů - to už nestojí ani za psaní. To jsou opravdu zbytečně placené figury, protože za nimi není žádná viditelná činnost.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(eko777, 15.7.2011 19:42:17)
Odpovědět
Souhlas. Nevic, "socialisticka" EU je tezce skodliva i z jineho hlediska. Zavedla si Euro, aby zbavila vazalske staty dulezite moznosti regulace svych ekonomik a tim, ze jim "pomaha", je jen hloubeji stahuje do dalsi zavislosti. Kdyby staty mely moznost regulovat sve meny individualne, protoze ani jejich podminky ani naznakem nejsou stejne, mnohe z nich by se do existencnich problemu vubec nedostaly. Takze, cim driv Euro zkrachuje, tim lip! Staci se jen podivat, kdo z CR "ridi" EU v bruselskem parlamentu. Je to zlaty padak pro neuspesne politiky a estebaky...
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Tonda Koniášů, 15.7.2011 21:22:25)
Odpovědět
Eko, vím,
nechci duplikovat, ale tohle je celá pravda:
"a tim, ze jim "pomaha", je jen hloubeji stahuje do dalsi zavislosti"
Ale bohužel mnoho lidí to vnímá jinak. Ty témata by se daly rozvést až do reálné podoby. Pak by vynikly skutečnosti jak to doopravdy s tou pomocí a dotacemi je.
Nechci se momentálně rozepisovat - nechám to do jiného podobného tématu, tady je to již out. Ale jednou větou: Mám velké obavy z toho, co ještě vyplave napovrch. O některých skrytých a plíživých, bohužel neodvratných děních, plynoucích z evropského společenství a její politiky vím, a opravdu mám strach ze zítřka. Myšleno jako další generace. To, co vidíme, je pouze zlomek celého ledovce, který se na nás skrytě a nezadržitelně valí.
I kdyby dnes hned okamžitě někdo zasáhl k nápravě věci, je již pozdě a stejně by musel mít kouzelný proutek, aby odvrátil apokalypsu, které se možná ještě dožijeme, někteří zcela jistě.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Tonda Koniášů, 14.7.2011 19:52:58)
Odpovědět
Kudrna, Kudrna, jsi si vědom jak bohulibý názor jsi vyslovil?
Ale má to jeden háček. Ti eurohujeři tomuto kroku budou bránit ze všech sil, až budeme v těch sračkách komplet.

Tady u tohoto článku by mě zajímal názor Alberta Kvěcha, a z poslední doby i účetního Dana, když tak horlivě licitoval v minulé diskuzi a stavěl se do role specialisty na macroekonomiku, kterážto zřejmě není jeho silnou stránkou.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(frantisek zajicek, 14.7.2011 20:13:51)
Odpovědět
Tondo,Dan na Eportal neprispiva,jinak pracoval jako banker v Londyne na vysokem poste reditele pro stredni a vychodni Evropu,rozhodne bych ho nepodcenoval...ma za sebou spoustu let v realekonomice,ne v Prognostickem ustavu...FZ
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Tonda Koniášů, 14.7.2011 21:38:41)
Odpovědět
Františku, je mi celkem jedno, kde pracoval.
posuzuji pouze to, s čím se zde presentoval. A nezlob se, ale to co zde vypsal, nijak nepřesvědčilo o odbornosti a přehledu o věci.
A jinak, já si nedovoluji vůbec nikoho podceňovat. Každý máme určitý rozhled, nikoli kompletní a hodnotíme situaci podle svých obzorů. neznamená to zákonitě, že to co píšu, musí být jediná a nevyvratitelná pravda. Příklad - Alberto Kvěch, má zde hafol zajímavých příspěvků, ale nějak nemůžu strávit ten jeho slušně řečeno eurooptimismus. A vím, že s ním v tomto nesouhlasím, ale přesto mě tento člověk nutí přemýšlet nad sebou, jestli zrovna můj názor není mimo realitu. I to se může stát.
No, nakonec je to diskuze - tak proč nemít jiný názor, že? Vždyť tím se tříbí ten správný pohled.

A ještě takovou malou otázečku. I když Dan sem nepřispívá. Nemůžu ted momentálně najít, kde jsem na něj včera, nebo předevčírem reagoval, ale podle slovníku, který používá, bych jej spíše řadil do jiné profese, než do bankovnictví. :-)))
Pokusím se to najít, možná jsi to již potkal, bylo to také o eurozóně a problémech.
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(frantisek zajicek, 14.7.2011 22:15:55)
Odpovědět
Dan se pohybuje na EUportalu a jeho domena jsou ekonomicka data.Ze se nekdy vyjadruje jako hulvat nehodnotim nejak zaporne,osobne mi to nedela take problemy.Ze dela pravopisne chyby je dano(mozna)malou sectenosti v jazyce ceskem.Ja cestinu taky moc nepouzivam,zrovna tak Alberto,ten zil v zahranici snad 30 let,proto mozna mame na EU pohled z jineho uhlu.Na druhe strane nerad pouzivam nejakou slovni ekvilibristiku,vic si cenim obsahu nez formy.Dost prispivajicich ma vytribeny styl,ale obsahove je to mnohdy tragedie...nakonec to muzes posoudit sam.Takze na Dana reagovat u "sousedu"FZ
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(Tonda Koniášů, 14.7.2011 22:39:58)
Odpovědět
No, co dodat, je to skoro vyčerpávající... ale přesto.
Co se týká, různých slov z vysokou vypovídavostí a nízkou úrovní, také je umím, to už asi nese život :-))
No, ale zde jsme nějakým způsobem částečně skrytí a proto nějaké hulvátiny, jsou zbabělé a pod úroveň, to musíš uznat, byť reaguješ na sebevětší volovinu. Omlouvám se, že tady beru boží jméno nadarmo, ale snad mě odpustí, ještě jednou k Danovi.
Já, osobně bych si nedovolil někoho titulovat pod úroveň, a velmi dobře vím, že když ekonomovi naznačíš slovo účetní, tak lehčí nátura začne vidět červeně, to bys nenahradil ani 20 peprnými slovy. Ale jak jsem napsal, při psaném projevu nám chybí mimika, oproti slovní diskuzi a nelze ji nahradit ani smajly. Při psaném funguje fantazie a většinou z nabídnutých alternativ, které ti mozek dá na výběr, si vybereš tu horší a proto pak cloumají emoce.
Věřím, že od stolu bychom se rozcházeli s úsměvem :-)
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(22, 14.7.2011 22:48:12)
Odpovědět
.....kdepak ty zdroje jsou ?
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(ddd, 15.7.2011 17:04:10)
Odpovědět
A Island "se potopil" za ktereho panaboha?
Na koho to svest? Co "se nehodi", neni? Vlada pravicova uz od valky, euro net? Nebo Lotyssko a Madarsko! Jeden v EU, druhy ne,
ani jeden ani druhy nema euro,Lotysi konzervativni vlada, Madari socialisty.
A pruser stejny/ne-li vetsi/ nez Recko. A tem "radil"nas nejoblibenejsi ministr, dnes poradce GS, jak oblafnout jak ratingagentury tak EU. A to vse za pravicove vlady ND,recke obdoby ceske trojkolky!
Re: Evropský Titanic Euro narazil do ledovce - kdy klesne ke dnu?
(eko777, 15.7.2011 19:56:59)
Odpovědět
"Za rozhodující příčinu krize země (Islandu - pozn. eko) analytici považují agresivní zahraniční expanze tří největších islandských bank." v Pripade pobaltskych republik jsou to problemy restrukturalizace po zaniklych vazbach na byvaly SSSR, jen u Madarska je to standardni duvod: Levicove "lhali jsme vam rano, lhali jsme vam vecer", ci jak zni ten slavny vyrok levicoveho priznani. Nakonec sve problemy Madarsko vyresilo opet na ukor EU, kdyz se nechalo za hospodarskou pomoc koupit Cinou jako jeji 5. kolona v Evrope. Zase spatne!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama