reklama
reklama

Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.

Autor: Stanislav Janský | Publikováno: 11.7.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Před pár dny jsem se po delší době vracel do Prahy. V letadle jsem si tedy vzal do ruky asi troje české noviny (neměl jsem je v ruce dlouhé měsíce) a rychle prolétl titulky. Kdybych si nepamatoval českou realitu, musel bych si myslet, že se vracím do zěmě těsně před hladovou bouří, rozvratem, či banánové republiky v Africe. Z novin na mě mrkají výkříky  "80 procent Čechů si myslí, že CR je v rozvratu", slovo korupce je snad v každém článku s výjimkou sekce o počasí.

Důvěra všem institucím podle jakéhosi výzkumného ústavu je skoro na nule, městy údajně táhnou bandy fašistů a extremistů, který odvážně čelí jakási "politoložka" nejistého pohlaví s příjmením začínajícím na D a několik "odredovaných" statečných. Rychle noviny zavřu a ačkoliv jsem celou předchozí noc strávil v letadle propadám oprávněnému děsu. Co se v Praze děje, propukla občanská válka? Jak to, že mě kamarádi nevarovali, abych nikam nejezdil? Proč nic nepíšou v zahraničním tisku?

Z úvah mě vytrhuje rozkošná Japonka, které sedí vedle mě a má na mě spoustu dotazů o Praze. Má v ruce průvodce a rozplývá se na krásnými fotkami. "Oh Prague Castle so cool, oh Karluv most great...Oh Prazsky Orloj"..... To mě zarazí, tak v Japonsku o tom tedy  také nic neví? (Zřejmě jim nedošel včas český tisk a teď si to chudák holka pěkně odskáče...) Ríkám si alespoň zemřeme rukou drancující lůzy spolu...a zemřít v náručí krásné asiatky bude jistě pěkná smrt, utěšuji se :-). Nechci jí kazit poslední chvíle jejího mladého života, zdvořile jí tedy líčím další krásy naší země. Doporučuji jí jet do Kutné Hory, Krumlova, Telče, K. Varů, na Moravu...potřebovala by měsíc, aby to všechno stihla. Je upřímně nadšená a slibuje, že v Praze zajdeme na večeři až se bude vracet z "venkova"...

Za chvíli přistáváme v Praze. Vše proběhne hladce, čekal jsem alespon vykradené zavazadlo, či,  celníka  žádajícího úplatek, nebo nás minimálně okrade taxikář. Nic z toho, ten "ničema" taxikář v kravetě ještě té dívce pomáhal z auta...a pomohl jí nasadit na záda její obrovský batoh...za půl hodiny jsem na Václaváku. Obvyklý dopolední mumraj, lidé se bezstarostně procházejí, mraky turistů, nikdo nikde na ulici neumírá hlady, ani nestávkuje za kus chleba. Totéž vidím za chvíli na Žižkově.

Druhý den jdu na procházku do města. Mám domluvený oběd s přáteli. Sedíme v příjemné restauraci a já stále čekám na  ty obrázky rozvrácené země, jak jsem včera četl v novinách. Nic, začínám být trochu zklamaný. Náhle mi ale svitne naděje, do nedalekého obchodu vtrhne parta rusky mluvících jedinců, "ha a asi loupežné přepadení", říkám si. O to větší je moje zklamání, když za 15 minut vyjdou ven ověšeni taškami s českým sklem a vyprovází je úslužný personál. Nakoupili podle všeho za tisíce... domů jedu perfektně fungují městskou dopravou, nikdo mě neoloupil. Jdu domů a říkám si, jak je to možné....

A ted trochu vážně. Mediální realita v naší zemi je evidentně zcela odlišná od té skutečné. V CR jistě není všechno dokonalé, ale v porovnání s velkou částí světa a tím, co líčí česká média, je to ráj na zemi. Věřte mi, že vím, co říkám. Když tvrdím, že je málo zemí příjemnějších k životu než naše země. Slušná a bezpečná společnost, lidé se k sobě chovají normálně, normálně se tu chováme k slabším, či ženám. Můžete si (stále ještě) říkat veřejně, co chceme. Na ulicích je bezpečno. Funguje sociální systém, zdravotnictví, doprava....máme demokratické volby. Můžeme se vzdělávat. Je tu příjemné klima, žádné klimatické či přírodní extrémy. Ve výčtu výhod života v naší zemi bych mohl pokračovat ještě hodinu.

Proč tedy média a část politicko-kulturního establishmentu líčí naši zemi v těch nejhorších barvách a vlastně vědomě lže?

Myslím, že je to kombinace několika důvodů:

1) Je to jejich snaha o získání moci ve společnosti a nad společností. Tu moc ale chtějí získat jinak než demokratickým způsobem, tj čestným bojem ve svobodných volbách. Proto se budou schovávat za "občanskou společnost", "aktivismus" a další mnohdy extremistické berličky. Když je někdo přistihne, budou z ně dělat extremistu, rasistu a fašistu... slušně těmto lidem říkáme "intelektuálové pravdy a lásky".

2) Mnohá média zcela rezignovala na nezávislou a čestnou žurnalistiku. Většina novinářů jsou jen povrchní všeználci, kteří nemají žádnou integritu ani schopnost problematice rozumět, natož o ním srozumitelně psát. Proto se nechají snadno manipulovat a korumpovat, Výsledkem jsou různé mediální pseudo kauzy a útoky. Části médií také děla prostě dobře ona mediální moc, kdy mohou někoho zničit a on se nemůže bránit. Či naopak vyzvednout a chránit před nepříjemnou pravdou...

3) Bohužel již i u nás se etabloval ten ohavný produkt naši blahobytné společnosti, tj část "levicových pseudovzdělanců" (na západě se jim také někdy říká intelektuálové) , kteří upřímně nenávidí naší západní kulturu a společnost. Co na tom, že je ta naše společnost dobře živí, diktatura ekoterorismu, či nějaká radikální forma socialismu jim připadá lepší...

Ale byl by nefér, kdyby neměl radu. Přestaňtě číst česká média, která podobné nálady šíří, přestaňte sledovat televizní kanály, které podobné nálady prezentují. Uvidíte, že nebudete vědět o nic méně a budete se cítit lépe (osobní zkušenost). :-) bez Vás nebude inzerce, nebudou diváci ani prodané výtisky a ta média časem zkrachují....

P.S. Jen pro pro pobavení připomínám "hlášku" jednoho mého přítele. "Když určité zájmové skupiny halasně mluví o boji proti korupci, tak je to předzvěst puče a nastolení diktatury". Žil léta v Asii a v Africe.....tak má bohaté zkušenosti...

reklama
4093 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Kalous, 11.7.2011 2:24:24)
Odpovědět
Je vidět že autor byl skutečně vemi dlouho mimo naši republiku. Je to vidět.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Zastupitel, 11.7.2011 10:42:52)
Odpovědět
Dobře "to" autor sepsal...
ouhlasím - my v modrém dresu se potřebujeme svobodně nadechnost a získat klid na další práci...
A je nánm jedno, že zlí jazykové říkají, píší že ta práce je jedna velká loupežničina - víme své.!
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Kalous, 11.7.2011 21:57:35)
Odpovědět
Měli bychom si vzít příklad z Běloruska,soudruh Lukašenko tam zavedl pořádek,všechny lotry pozavíral,případně je nechal zmizet navždy a lid je mu za to vděčný.Stejně jako bude náš lid vděčen soudruhům Filipovi,Zavadilovi a Sobotkovi za to,že v naší rozvrácené vlasti znovu zavedou pořádek.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Kalous, 12.7.2011 4:51:48)
Odpovědět
Pitom.če nepravý Kalousi, že tě to baví.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Gavrilo, 11.7.2011 3:47:23)
Odpovědět
Další blbec, píšící v modrém dresu.
Jen by mně zajímalo, kde takovéhle prodejné svině, pořád berou?
I když je fakt, že český zlodějský systém, propracovaný vládní koalicí, je díky okrádání občanů, prakticky bezedný.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Gavrilo, 11.7.2011 22:01:48)
Odpovědět
Kléma je můj sexuální idol už od útlého dětství,kolikrát jsem jen pod jeho obrazem onanoval...Teď už mi ale bohužel můj soudruh pinďour moc nestojí a tak se s Klémovým portétem alespoň něžně mazlím.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země - TITANIK
(Šofér 51, 11.7.2011 6:23:12)
Odpovědět
na horní palubě se prozatím ještě tančí, v podpalubí je téměř vše zničeno ! ! ! Jinak 2.pohled je přesný(ale nějak se Ti chytrý pražští novináři, pro které končí republika za Průhonicema živit musí) a ono být hlídacími psi demokracie moc nevynáší.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(smějící se bestie, 11.7.2011 6:51:28)
Odpovědět
Když jsme kdysi pročítal knihu od prof. Preisnera z názvem Česká otázka, narazil jsem zde na zajímavý moment !
Tento konzervativní myslitel konstatoval, že za všechmy průsery ve 20.stoletní na území Koruny české mohou poťouchlí intoši a burani coby čeští maloměšťáci !
Jak nadčasové, že ? jinak on článek má racionální merit, bohužel je "tvar" je propagandou non plus ultra !!!
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(babka, 11.7.2011 7:59:35)
Odpovědět
Je vidět, že se pohybujete někde jinde a tady nežijete.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(ok, 11.7.2011 8:06:56)
Odpovědět
Souhlasím s autorem článku, že naše media situaci v zemi spíše zhoršují. Myslím ale, že se jedná méně o úmysl, než o takovou, typicky českou, vlastnost - permanentní nespokojenost a nutkání, neustále něco kritizovat. Zatímco jsem v denním životě v jiných zemích zaznamenal pozitiní subjektivní hodnocení situace (politické, ekonomické atd), v Česku se člověk těžko setká s někým, kdo mu řekne, že se mu daří dobře, případně, že se v zemi žije slušně. I kdyby se dotyčný měl sebelépe, dodá nějaké "ale" o strádajících penzistech, které sice ani nezná, které by však určitě bylo možno nalézt.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(nobody, 11.7.2011 8:47:10)
Odpovědět
Stando, trochu bys nám mohl objasnit pojem "levicoví pseudovzdělanci". Nejsou to ti pravicoví, co časem dostanou parkinsona ?
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(HaHa, 11.7.2011 8:48:26)
Odpovědět
Děkuji autorovi za tento článek, přesně vystihl realitu mediálního světa v ČR
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Ka, 11.7.2011 9:15:09)
Odpovědět
Ano, máme se krásně, jak nikdy. Máme platy 200 tis. měsíčně, manželky v dozorčích radách, synové jsou spolumajiteli soukromých gymnázií či pracují na vyšším postu v ČEZu.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(p, 11.7.2011 12:24:12)
Odpovědět
Na to co předvádíte je pro Vás i 10 tis. škoda.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Karel Novák, 11.7.2011 13:58:03)
Odpovědět
No šlo by to, ale to bys musel ty trdlo jedno něco umět.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Krištov, 11.7.2011 8:57:12)
Odpovědět
Stando, Stando asi máš bohaté zkušenosti se zloději
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Frant Rudiš, 11.7.2011 9:21:03)
Odpovědět
Trochu zarážejicí tvrzení světoběžníka,že media ovládá levice a že by i na celém světě? Nejde o jistý druh duševní poruchy? Při včasném odhalení lze i úspěšně léčit nebo alespoň zmírnit následky. Rozhodně návštěvou lékaře se nic nepokazí. neodkládat!
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(ok, 11.7.2011 9:48:09)
Odpovědět
Vy si to v této zemi ani neuvědomujete, ale vaše media jsou opravdu převážně "levicová". A vůbec je pojem "levice a pravice" v této zemi naprostozdeformovaný. Já v cizině u svých známých a sousedů, platil svými názory za levičáka. Zde mně spílají zapřísáhlých pravičáků. Čím si to asi vysvětlujete?
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Kalous, 11.7.2011 10:14:08)
Odpovědět
V této zemi jsou media téměř všechny pravicové. Mírně pravicové, s odřenýma ušima středové, je Právo. Levicové jsou prakticky je Haló noviny. Kde je tedy ten levicový tisk? Nikde. Samozřejmě to co je např. považováno v USA za levici (demokraté) nebo ve V. Británii (labouristé) je zde považováno za pravici, max. měkčí a sociálnější. Ona i naše sociální demokracie není vůbec levicová - jen sociálně pravicová, max. středová. U nás ani žádná levice není (pokud má někdo odvahu za ni považovat KSČM).
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(ok, 11.7.2011 10:35:33)
Odpovědět
Řekl bych, že je to přesně naopak. Vždyť i oni italští, nebo francouzští komunisté jsou mnohem rozumější, než ti u nás. A ODS? Kdybych se o ní vyjádřil, že je středová, šmajchloval bych jí. Nechci hovořit o ideologické platformě některých jejích členů. Skutečností ale je, že kdyby se některá strana u nás dostala na úroveň demokratů v USA (které jste sám zmínil), byla by v této zemi nevolitelná. Jak jsem napsal nahoře - pojem levice a pravice je v této zemi, samozřejmě v porovnání s jinými zeměmi, zdeformovaný. ODS zde nazývají pravicí a v USA by byla hodně nalevo. Je to ale pouze způsobeno 40 léty socialismu u nás, kdy už pouhé slovo "soukromý" bylo na indexu.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Kalous, 11.7.2011 14:31:34)
Odpovědět
Především to levicový a pravicový se zde tvořilo od dob Masaryka a je to logicky něco jiného než v USA. Ve V. Br. mala labour party do doby než ji převzal Tony Blair první heslo - přeměnu V.B. na socialismus , T. Blair tento bod nechal vyhodit a vykradl plně program pravicových konzervativců - tím asi přestala být Labou Party levicová. Nevím co je levicové na Demokratické straně USA - vždyť presidenti obou stran vládnou stejně (dlouhodobě blbě, samý dluh). Pak jsou tedy taé obě strany levice? Nakonec je v EU i USA vše levicové, bl.bé, zadlužené - a nemusíme se hádat.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(ok, 11.7.2011 14:56:28)
Odpovědět
Nenazýval bych to hádkou. Pokud dva lidé slušně diskutují, nemělo by to znamenat jakoukoli sobní nevraživost ani tehdy, mají-li rozlišné názory. Chápu, že je zde na věci nazíráno rozdílně, než ve většině zemí a je to jen, vzhledem k naší minulosti, logické.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Kalous, 11.7.2011 20:56:59)
Odpovědět
Správně. To nálepkování pravice kontra levice nemusí být jednoznačné. Obecně by mělo platit že pravičák upřednostňuje individualitu a osobní zodpovědnost, levičák společnenství a solidaritu. A to se může v různé míře prolínat, dobrovolně i nedobrovolně. Nekonečný spor může být u fašismu a nacismu - zda je to ultrpravice či ultralevice - nějak se to v kruhu zas stáčí "do sbe"
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(ok, 11.7.2011 10:46:05)
Odpovědět
Dám vám, pane Kalousi, jeden příklad za všechny (mohl bych jich ale nalézt mnoho). Pakliže bych vystoupil ve prospěch soukromých podnikatelů v tom smyslu, že mohou na minutu vyhodit člověka, který se nějakým způsobem prohřešil proti pravidlům, nepracoval dobře, atd, byl bych považován za necitelného pravičáka. Každému je při tom jasné, že dobrého zaměstnance se zaměstnavatel bezdůvodně zbavovat nebude, naopak, bude si ho cenit a zvyšovat mu plat. není tedy důvod mít zákony, které tento vztah nějak specielně ve prospěch zaměstnanců upravují. Toto je logicky běžně uplatňováno ve Státech (pokud není jiná smlouva) a nikoho by nenapadlo tento vztah považovat za pravicový výmysl. Chápete, na co narážím?
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Kalous, 11.7.2011 13:23:28)
Odpovědět
Nevím jestli jsem dobře porozuměl. Ale i v USA si podnikatel někde nemůže dovolit vyhodit pracovníka který se mu nehodí - může být žalován za diskriminaci a dopadne ještě hůře než u nás (zejména pokud jde o černocha).
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(ok, 11.7.2011 14:34:51)
Odpovědět
Budete se divit, ale je to nejen možné, nýbrž i časté. Dokonce se to stává i v jinak sociální Kanadě. Důvody mohou být různé a rozhodně to nebude rasismus. Pokud bude nějaký zaměstnavatel rasista, nebude žádného barevného vyhazovat, protože ho v první řadě vůbec nezaměstná. Ono je to v těchto zemích trochu naopak. Člověk by musel sám dokazovat, že s ním bylo zacházeno nezákonně a ne, aby se zaměstnavatel zodpovídal z toho, zda jednal správně, či ne. Většinou by mu to ale nestálo ani za to. Krom toho vám každý zaměstnavatel dá hned z počátku najevo, že je pánem on a věci fungují dle motta - "my way, or highway".
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Vox, 11.7.2011 21:12:08)
Odpovědět
CHápeme Státy náš vzor děkujeme to stačí
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(děd, 11.7.2011 11:22:02)
Odpovědět
Děkuji autorovi za článek. Hned se na život u nás a budoucnost dívám radostněji. Avšak protože ve sdělovací prostředcích jsou i jiné zajímavosti než naše politika, nezavrhujme je.
Zakažme jim psát negativní sdělení. Soudruzi to také dělali, proto jsme žili v ráji.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(nespavec, 11.7.2011 11:39:46)
Odpovědět
Máte stoprocentně pravdu a lidé papouškují to co si přečtou v novinách nebo poslechnou v televizi.Jistě by šlo šířit i positivn´zprávy( určitě nějaké jsou),ale ty neprodávají noviny ani nezvyšují sledovanost.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Štastný Jim, 11.7.2011 12:07:39)
Odpovědět
Pán se,
vrátil z Marsu a zapomněl si sundat růžové brýle?Je pravda že někdy media přilévají olej do ohně,ale v zásadě problémy na které upozornují jsou reálné.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(jarda.motyl, 11.7.2011 12:41:20)
Odpovědět
moc se mi líbí, jak autor v těch svých třech bodech reaguje na tisk přesně tak, jak si nepřeje, aby tisk reagoval - asi jiná situace :D ...
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Karol Jebavý, 11.7.2011 20:15:34)
Odpovědět
..hezky to autor napsal ...JAKO ZA NORMALIZACE
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(M., 12.7.2011 9:13:14)
Odpovědět
... zase ti nehodní novináři strkají své levičácké rypáky do naší kvetoucí zahrádky !
Zaslepenost Stanislava Janského
(Rex, 12.7.2011 11:39:26)
Odpovědět
Stanislav Janský a jemu blízcí v životě nijak výrazně nestrádají, o spousty dalších lidí a o jejich problémy se nezajímají, a proto se pan Janský zaslepeně domnívá, že všichni lidi v ČR se mají dobře.
Pro autora
(Zodpovědní občané ČR, 12.7.2011 11:47:04)
Odpovědět
Pane Janský, JSTE PRO ZRUŠENÍ NEHORÁZNÉ DOŽIVOTNÍ IMUNITY politiků v ČR ???

Odpovíte nebo raději budete ALIBISTICKY a ZBABĚLE TUTO OTÁZKU IGNOROVAT ???
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(Plzeňák, 12.7.2011 12:04:24)
Odpovědět
Myslím, že přijel do Česka navštívit očaře a psychoterapeuta. Moc za to ve srovnání se zahraničím nedá.
Re: Návrat do "rozvrácené a zkorumpované země", mediální pseudorealita v naší zemi.
(jiřík z dallasu, 15.7.2011 22:09:26)
Odpovědět
jestli je člověk v pohodě, záleží jen na něm...a to chtěl autor asi říci a v CR je to lehčí než jinde, to je taky pravda....
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama