reklama
reklama

Brzy uplyne rok od úmrtí Milana Paumera

Autor: Tomáš Grulich | Publikováno: 8.7.2011 | Rubrika: Ostatní
Ilustrace

 

Na konci července 2010 zemřel ve věku 79 let Milan Paumer, účastník třetího odboje. Patřil do skupiny bratří Mašínů a sám se představoval: „Já jsem ten třetí“. Jeho smrt vyvolala v médiích vlnu dohadů, zda se jedná o teroristy, nebo o bojovníky za svobodu. Senát Parlamentu ČR každý rok navrhoval prezidentu republiky na vyznamenání právě tuto trojici, neváhám říci, hrdinů.

Po každé se rozvine debata, kdy komunisté a někteří sociální demokraté odmítají tuto trojici zahrnout do seznamu kandidátů na ocenění prezidentem republiky k 28. říjnu. Největším jejich argumentem je zabití příslušníka SNB a pokladníka, který hájil peníze, kterými skupina potřebovala platit svou odbojovou činnost.

Nebudu se rozepisovat o jejich boji, myslím, že je dostatečně popsán v literatuře i v médiích. Chtěl bych se zaměřit pouze na jednu otázku, zda bojovníci za svobodu mají právo při boji usmrtit někoho, kdo jim v tomto boji brání. V případě válečného konfliktu je odpověď jasně kladná. Byli bratři Mašínové a Milan Paumer ve vnitřním pocitu ve válečném stavu ke komunistickému režimu a k Sovětskému svazu? Odpověď není na první pohled jednoduchá. Žádná válka nebyla. Tak to však hodnotíme s odstupem času a s vědomím, jak se situace od roku 1948 vyvinula. Pokusíme-li se dostatečně vžít do jejich situace, odmyslet si jak to všechno dopadlo, pak začneme minimálně váhat, ne-li se přiklonit na jejich stranu.

Málokdo si dnes uvědomuje, že v roce 1952, kdy se celá historie odehrála, se počítalo s válkou mezi Západem a Východem. Na Západě se formovala Československá armáda, podobně jako za II. světové války. Je jen logické, že děti významného hrdiny II. světové války, vychované ve spravedlnosti, lásce k vlasti, za kterou je třeba položit i život, nemohly stát v nečinnosti a opodál, kdy se v jejich očích rozvíjela další okupace jejich milované vlasti. Pro bratry Mašíny a Milana Pumera začínal válečný konflikt, do kterého se, v souladu se svými názory, plně zapojili. Že nakonec k válce nedošlo, že zárodek Československé armády v exilu byl po roce 1953 rozpuštěn, to je již historie jiná.

Hledali bychom nějakou historickou paralelu, není daleko. Po okleštění Československa o pohraničí a Slovensko v roce 1938 a následnou okupaci v roce 1939 byl jeho právním nástupcem Protektorát Čechy a Morava. Exilová vláda Edwarda Beneše byla uznána protihitlerovskou koalicí až v roce 1941. To bylo také datum, kdy Československo vyhlásilo válku Německu. Tedy z tohoto hlediska by měl být každý čin, při kterém byl zabit německý voják ze strany odboje, považován také za vraždu. Samozřejmě tomu tak není.             Bratři Mašínové a Milan Paumer si zaslouží jako hrdinové III. odboje naší hlubokou úctu a vděčnost. Svou krátkou úvahu si dovolím zakončit citátem filozofa Karla Jasperse: „Každý z nás má vinu, pokud zůstal nečinný. Pasivita je morálně vinna každým selháním, které zanedbává povinnost chopit se jakékoliv možné aktivity k ochraně ohrožených, k ulehčení bezpráví, k odpírání zlu.“

reklama
1586 čtenářů | 56 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Jirka, 8.7.2011 2:06:33)
Odpovědět
Dovolím si s názorem autora nesouhlasit. To, že Mašínové a spol. zdrhali z bolševikstánu jim nedalo žádné morální ani jiné právo někoho zavraždit. Pokud by v přestřelce na hranicích zasáhli pohraničníky či někoho z ozbrojených složek, bylo by to k diskusi.

Ale zabít někoho, aby ukradli peníze - při vší neúctě k bolševickým sviním - to je moc!

Mašíni jsou regulérní vrazi a Topolánek se s medailí pro ně zbláznil. A to říkám s vědomím toho, že si komouši dali sakra záležrt, aby mi zkazili život. Jsou to svině, ale střílet se nemůžou - i svině můžou být občas lidského rodu.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Čestmír, 8.7.2011 8:03:32)
Odpovědět
Jirko, za prve: Mašíni nezabili jediného člověka, jenž by se nenamočil s Gottwaldovým režimem, nezabili jediného člověka, jenž by nenosil uniformu, jenž by nenosil zbraň. Za druhé: je vidět, že patříte k pouhým kibicům, co „všechno vědí lépe“. Používáte zavádějících slov: „Mašínové a spol. zdrhali z bolševikstánu“. Buď nic o tom nevíte, nevíte nic ani o letech 1950-53, nechcete vědět nebo co je horší, vědomě lžete. Mašíni s nadlidským úsilím učinili vše, aby odešli do amerického pásma v Německu, získali výcvik a a za pár týdnů se jako parašutisté hodlali vrátit. Aby tuto zem osvobodili. Proto cílevědomě shromažďovali zbraně, peníze, budovali partyzánskou, protikomunistickou skupinu. Cílem byl opravdový boj, jako předvoj osvobozeneckých armád. Že se tak nestalo nebyla jejich vina. Přestože pro to udělali vše. Na rozdíl od takových lidí, jako jste Vy. Ti pouze „hrdinsky“ nadávají komunistům do svíní. Ale proč? Přitom konkrétní komunističtí vrazi z padesátých let ještě žijí, někteří mlčící estébáci stále znají tajemství procesů, poprav, vražd. To Vám nevadí? Co jste Vy dokázal pro tuto zem? Ne, Vy jste statečný zřejmě jen doma, při psaní zlovolných ejakulátů.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Realistý pesimista, 8.7.2011 10:04:12)
Odpovědět
Vážený, vám zvolený pseudonym Čestmír není namístě. Ti lidé jsou vrazi, ať už si o nich chcete myslet cokoli. I kdyby se tisíckrát chtěli vrátit a bojoat proti režimu, oni zabili při organizované loupeži osoby, které nebyly "účastníkem" jejich sporu s tím režimem. Kdyby ti zabití byli příslušníky vaší rodiny, soudil byste o nich jinak. Jinak je váš názor jen laciným projevujem stejně kriminálního postoje k ostatním lidem (křesťan by napsal bližním), jaký projevili Mašíni, Paumer et al.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 8.7.2011 19:52:21)
Odpovědět
Hezky napsané.
Souhlasím skoro se všem.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(ANTIFAŠISTA, 9.7.2011 17:56:10)
Odpovědět
ČESTMÍRE, TO JSOU NESKUTEČNÉ BLÁBOLY KTERÉ JSTE NAPSAL.Mašínové i Paumer byli prachsprostí vrazi.
Hrdina protifašistického odboje za 2.světové války ze skupiny Rada tři , byl generál Mašín otec těch dvou vrahů Určitě se v hrobě obrací, co to zplodil
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Re, 10.7.2011 11:48:52)
Odpovědět
Mirek Topolánek tímto "oceněním" projevil svou velkou morální, rozumovou a lidskou omezenost a zaostalost.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous, 8.7.2011 7:35:04)
Odpovědět
Vrazi si u slušných lidí úctu nezaslouží. Zabití firemního účetního, bývalého prokuristy (žádného propagátora socialismu) pro peníze za které si pak koupili motorku, či podřezání svázaného strážmistra vylákaného k dopravní nehodě (také těžko nějaká opora komunistického režimu ale policajt ve službě jak v každém režimu - dokonce zde mimo politickou oblast)aby mu sebrali pistoli - to jsou jasné vraždy. I prostřelení hlavy hasičovi v noci, když zapálili stoh slámy JZD a on jej hasil - nemělo s politikou nic společné (zde hasič byl vyjímečně člen KSČ) - ale oni ho určitě neznali ani nelegitimovali). Stavět 3. odboj na těchto hrdinech mluví za vše. Ještě v nedávné době se Mašíni snažili v USA - dělali instruktory pro vojáky odjíždící do Iráku a radili jim, jak to dělat, aby neměli výčitky svědomí když někoho zabijí. Využili zkušeností ze své vlasti. Jinak také nechápu jak se může odpůrce režimu hlásit na Vyskou vojenskou (socialistickou) školu - a pak se naštvat, když není přijat z "kádrových" důvodů. Kdyby komunistický režim oba na vojenskou školu přijal, mohli nejméně 2 lidi dále žít a republika měla časem nové vzorné plukovníky nebo generály.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Čestmír, 8.7.2011 8:04:56)
Odpovědět
Kalous, Vy jste ten samý ubožák, co ten Jirka!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(MAXA, 8.7.2011 9:53:25)
Odpovědět
Vrah zůstane vrahem a kdo vraždu schvalujem je
stejný dobytek jako on.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Čestmír, 9.7.2011 14:23:14)
Odpovědět
Á, zase už ten obehranej kafemlejnek českejch komančů...
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(ANTIFAŠISTA, 9.7.2011 17:59:36)
Odpovědět
čESTMÍRE, TÍMHLE PŘÍSPĚVKEM JSI POTVRDIL JAKÝ JSI KORUNOVANÝ VŮL.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Čestmír, 8.7.2011 12:43:50)
Odpovědět
Proč lžete Kalousi? I polopravda je vlastně lež! Zcela záměrně jste zapomněl dodat, že Rošický v hodnosti poručíka pěchoty věrně bojoval v c. k Rakousko-Uherské armádě v Itálii, ochotně sloužil za Protektorátu Böhmen und Mähren, kdy se jeho funkce ale nenazývala prokuristou, ale „hlavním účetním“. To je celkem vedlejší. Proč ale Kalous lžete, když píšete, že Rošický nebyl propagátorem socialismu? Opak je pravdou. Rošický byl členem KSČ a hlavně, byl velitelem Lidových milicí v závodě Kovolis. Nebuďte líný a mějte vůli poznat pravdu, fakta si můžete lehce ověřit v archivu. Dozvíte se, že Rošický byl zastřelen při potyčce s neozbrojeným Josefem Mašínem a to vlastní pistolí. Rošický byl pochopem režimu, jenž stůj co stůj se zbraní v ruce zastupoval a chránil režim, který likvidoval nejen své odpůrce, ale i zcela nevinné lidi. Těch Vám líto ovšem Kalous líto není. Naopak, je Vám líto tří komunistických hovad. Proč? Protože stojíte na druhé straně barikády, nenávidíte Mašíny, máte sympatie pro Gottwaldovy pochopy. V tom totiž tkví celý Váš cynismus a arogance grafomane Kalousi. Jak je u Vás obvyklé, umíte směle používát polopravdy a případně, jako hulvát nadávat.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Jirka, 8.7.2011 13:16:32)
Odpovědět
Čestmíre,

že komunisti byli, jsou a budou hovada, na tom se s Vámi shodnu. Ovšem i tak jsou to lidé a mají právo na život.

Proto pro mne - a nejen pro mne - vždy budou Mašínové sprostí vrazi, kteří - pokud by byli dostiženi spravedlností - měli do konce života hnít za vraždy ve vězení.

Poněkud nechápu Vaši logiku, dle které jsou vraždy Mašínů hrdinskými činy. Oni přece v žádné válce nebojovali - oni si vytvořili svoji virtuální válku, aby si sami před svým svědomím přetvořili vraždy a loupeže na hrdinský odboj!

P.S. Všimněte si laskavě, že Vás netituluji jako Vy mne "ubožák" - ctím totiž právo každého na vlastní názor. A proto považuji Vaše chování i argumentaci za poněkud - ubohé.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous, 8.7.2011 18:00:35)
Odpovědět
Čestmír - horší než radio Jerevan. Pokladník Rošický nikdy nebyl členem KSČ ani členem Lidových milicí. Akorát v jednom policejním hlášení byl asi zaměněn s jiným Rošickým, který milicionář byl. A ti Mašíni ho zabili proto"že byl milicionář" anebo že potřebovali prachy na motorky?
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Petr, 8.7.2011 9:50:16)
Odpovědět
O teroristu méně.Na takové lidi se nesluší vzpomínat.Ať je mu peklo lehké.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(neon, 8.7.2011 9:52:28)
Odpovědět
To autor: Číst tento článek je hnus!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Zorro, 8.7.2011 10:13:08)
Odpovědět
Kalous, Maxa, Petr, Neon - proletáři všech zemí spojili se: Jeden větší levičák, jak druhej - nebo jak se dnes slušně říká - "neomarxista"! Proč vůbec na těchto stránkách semeníte své výtvory? Táhněte si k antifě či na blisty, tam Vám bude líp! "Kupředu, levá!"
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(neon, 8.7.2011 10:53:16)
Odpovědět
Co se čertíš neodemokrate, vrah zůstane vrahem ať se změní režim jaký chce, jako pitomec zůstane pitomecem i když si říká Zorro :-)
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Zorro, 9.7.2011 14:31:09)
Odpovědět
Slovo "nedemokrat" je pro mě, od této stupidní společnosti čestným titulem. Díky, přijímám ho jako vyznamenání. Pro Vás a zdejší četné komouše navrhuji dehet a peří! Mašíni a Paumer na Vás, holoto!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(děd, 8.7.2011 11:33:16)
Odpovědět
Nalámej si hlouponkou hlavičkou jak se dnes komu říká. Tobě se bude říkat stále stejně -
SOUKMENOVEC VRAHŮ !!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous, 8.7.2011 18:02:44)
Odpovědět
Mašíni by byli sprostými vrahy bezbranných a nevinných lidí v každém režimu, po polapení by je čekal jen provaz.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(frantisek zajicek, 8.7.2011 17:59:26)
Odpovědět
Hrdinsky odboj skupiny bri Masinu je v tomto clanku velmi mylne interpretovan.Ona komunisticka vlada byla totiz LEGALNE zvolena liden...nejednalo se tudiz o zadnou teroristickou organizaci,mafii,ci neco jineho.Povazovat za odboj loupeze a vrazdy(podriznuti omameneho cetnika-za takoveho odbojare pekne dekuji) je silne zavadejici,tady slo o zcela zjevny osobni prospech.Paumer to sam komentoval slovy,ze slo o fiasko.Aspon svych cinu uprimne litoval...a jak to jen bylo mozne,do republiky se vratil,urcite tam nejake to pouto bylo...Masini jsou jenom zbabeli vrazi,tem kecum,ze utekli do USA s tim,ze se tam pripravi na vysadek do CSR jim neveri ani stara Blazkova...nad slunce jim muselo byt jasne,ze v CSR je za jejich prasarny ceka stranek,skoda,ze k tomu nedoslo.V USA jsou to jenom tuctovi sasci,bojovniku proti komunismu je jenom v Miamskem okrese Dade 1,5 mil.,z tech ale nikdo aspon nevrazdil bezbranne civilisty...FZ
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Jeeves, 8.7.2011 18:54:10)
Odpovědět
Také patřím k odpůrcům jakéhokoliv vyzdvihování Mašínů a jejich party. Vidím to dokonce jako kontraproduktivní a škodlivé vůči ostatním příslušníkům odboje, protože jejich neomluvitelné, odsouzeníhodné činy dehonestují celý protikomunistický odboj.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Šoumen, 8.7.2011 19:27:01)
Odpovědět
Souhlas Jeevesi.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(lidumil, 8.7.2011 19:46:32)
Odpovědět
Čestmíre,tvoji oponenti mají pravdu,vrah zůstane
vrahem!A jen tak pro úplnost ,zjisti si kolik lidí zastřelili v NDR,kteří s děnim v ČSR neměli nic společného.To ti píši jen proto,aby ses nad svým tvrzením aspoň trochu zamyslel.Já s tvým tvrzením nesouhlasím a to přece neznamená,že si na tě počkám a zastřelím tě.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(lidumil, 8.7.2011 19:47:33)
Odpovědět
Čestmíre,tvoji oponenti mají pravdu,vrah zůstane
vrahem!A jen tak pro úplnost ,zjisti si kolik lidí zastřelili v NDR,kteří s děnim v ČSR neměli nic společného.To ti píši jen proto,aby ses nad svým tvrzením aspoň trochu zamyslel.Já s tvým tvrzením nesouhlasím a to přece neznamená,že si na tě počkám a zastřelím tě.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(lidumil, 8.7.2011 19:48:44)
Odpovědět
Čestmíre,tvoji oponenti mají pravdu,vrah zůstane
vrahem!A jen tak pro úplnost ,zjisti si kolik lidí zastřelili v NDR,kteří s děnim v ČSR neměli nic společného.To ti píši jen proto,aby ses nad svým tvrzením aspoň trochu zamyslel.Já s tvým tvrzením nesouhlasím a to přece neznamená,že si na tě počkám a zastřelím tě.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 8.7.2011 20:14:36)
Odpovědět
Čestmíre máte ve svých příspěvcích naprostou pravdu.
Bohužel,však mnoho lidí s ní i logikou s ní spojenou tady nepřesvědčíte.
Vím o čem píši.


A pro pana Kalouse.
Rošický byl ozbrojený. Každý,kdo si dobu komunismu pamatuje ví ,že STRANA SVĚŘILA ZBRAŇ POUZE "SVÝM" PROVĚŘENÝM LIDEM! Nic více ,nic méně.
A co se týče těch motorek.Jestliže je použili ,či hodlali použít pro svoji odbojovou činnost proti režimu (a to je použili),potom prostředky získané byť podle tebe "loupeží" na jejich koupi, byly zcela morálně ospraveditelné.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(viktor, 8.7.2011 21:33:11)
Odpovědět
Taky si za ty uloupené peníze koupili karmu (mimo další bytové zařízení). Ta karma měla hrát důležitou roli v jejich odbojové činnosti, neboť ji hodlali zpojezdnit a vyrazit na ní do korejské války.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Jeeves, 9.7.2011 17:49:03)
Odpovědět
S takovou karmou jde lze jistě udělat spoustu odbojových činů! Sám jste jednu možnost naznačil. (A zrovna takovou, která by mne nenapadla.) Neobjevuje se náhodou nějaká varianta razantního využití karmy v odboji, v Paumerových pamětech?
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous, 8.7.2011 23:16:19)
Odpovědět
SamOpale, ty jsi legrační. Rošický měl zbraň jen pro převážení peněz, ne pro osobní potřebu. Vždy bylo nařízení, že se větší obnos peněz mohl převážet jen tehdy, když byla u financí ozbrojená osoba - třeba i brokovnicí (naše firma když nebyla k dispozici zrovna pistole - použila i brokovnici v automobilu s převáženými penězi. Na štíru s logikou jsi sám, i když jsi jinak poměrně racionální.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 9.7.2011 6:38:00)
Odpovědět
Kalousi ,vím ,kde jsem žil a co jsem prožil.
Možná,až někdy všichni pamětníci vymřou,potom ta svá tvrzení třeba i ,jak to tak vidím - obhájíš.
I v mírnějších osmdesátých letech musel jsi být spolehlivý,pakliže jsi disponoval v civilním životě krátkou kulovou palnou zbraní.A což teprv v letech padesátých? Dokážeš si představit,co kdyby Rošický byl nespolehlivý,či dokonce tajný protistátní živel a onu krátkou kulovou palnou zbraň by použil proti socialismu? Třeba při možném přechodu státní hranice?Atd...
U souseda mého dědy našli v padesátých letech na půdě jednorannou malorážku. Víš kolik let za ni seděl?
A na co je malorážka?
Na nic. Na blbý ptáky a nějakýho toho potkana,či prašivou kočku....


No,v tomto se neshodnem.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous, 9.7.2011 9:23:56)
Odpovědět
Asi v tomto případě mluvíme každý o něčem jiném. Samozřejmě vlastnit zbraň mohl jen režimu loajální člověk, přinejmenším do 80. let. Ale pro přepravu peněz byla i služební zbraň, kterou šlo pro tento případ vypůjčit. Ale to nemá s Mašíny vůbec nic společné - přece před tím než ho zavraždili (účetního, v tomto případě pověřeného dovozem výplat), nezkoumali jeho zbrojní pas a jiné dokumenty. Na morální stránku věci to nemá vůbec žádný vliv.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 9.7.2011 9:39:34)
Odpovědět
Kalousi,ty nechceš slyšet to o čem mluvím.
Vlastnit i vypůjčit,neboli - SVĚŘIT!
Nebo myslíš,že potenciálně nespolehlivý živel ,legálně vlastnící krátkou palnou k.z. by ji zneužil proti zřízení,ale zapůjčenou,či svěřenou by nezneužil ?
(Dokonce existovali i VOJENSKÉ jednotky,jejichž příslušníkům režim zbraň nesvěřil.A to i v osmdesátých letech.)
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Alan Kieslinger, 8.7.2011 20:56:57)
Odpovědět
Čest jeho památce.
Když čtu příspěvky vizíra a františkazajíčka, myslím, že zastřelených mělo být nejméně o dva komunisty více.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Ka, 8.7.2011 23:21:12)
Odpovědět
Měli zastřelit nebo podřezat svázané jak podsvinčata tvé rodiče nebo jiné příbuzné, pak by jsi ty bl.be mluvil jinak.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 9.7.2011 6:51:35)
Odpovědět
Nebo je dovízt ,třeba i na invalidním křesle a svázané pod šibenici a oběsit.
Že?
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Ka, 9.7.2011 9:37:59)
Odpovědět
To by nebylo praktické, trvalo by to dlouho, lepší byl chloroform, kus provazu a ostrý kudl.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 9.7.2011 9:44:53)
Odpovědět
Aha,takže bolševík svázaný nevinný invalidy ,či svázaný nevinný ženský věšet mohl,ale běda,jak se někdo dotknu jej.Byť by byl přímým podporovatelem režimu.
Co mi to připomíná?
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Ka, 9.7.2011 13:06:08)
Odpovědět
Že jsi bl.bec samopale. Ti tví Mašíni tak mohli podobným výběrem povraždit z 15 milionů lidí v republice nejméně 10 milionů.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 9.7.2011 15:03:15)
Odpovědět
Blbec jsi nejspíše ty.
Nevím nic o tom,že by v jejich letech bylo v Ksč 10milionů obyvatel.
Ty ano?
Ale za blbce budu nejspíše také,neb pořád nerozumím tomu,proč komunisté mohli páchat jakákoliv zvěrstva ,věšet svázané ženy a invalidy ,ubíjet v koncentrácích politické vězně etc.,ale jim se nesmělo zkřivit jedinného vlasu! Hned všichni křičíte o vraždě.
No,holt byli to asi POLITIČTÍ RASÝSTI!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(frantisek zajicek, 9.7.2011 17:44:13)
Odpovědět
Same,tady toho komunistu nikdo a nic neospravedlnuje,pokud vrazdili,jsou vrazi a zaslouzi trest...Kdo vrazdi je vrah a nijak jinak...Komunisticka zverstva tady nikdo neobhajuje,jenom par zoufalcu obhajuje Masiny...Vrah zustane vrahem at si o tom mysli kdo chce co chce,FZ
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Květoslav, 10.7.2011 10:42:16)
Odpovědět
O tom, žeš pab.lb, není pochyb. Stačí si přečíst tvé příspěvky zde (o tvém nicku SamOpal nemluvě - důkaz latentní násilné a kriminální demence), aby si čtenář uvědomil že ani povinná školní docházka ti nestačila, aby ses naučil český pravopis.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 10.7.2011 19:21:59)
Odpovědět
Nu ,dobrá ,můžeme si tedy tykat.
Obávám se ale,že mám pro tebe dost špatnou zprávu.
Totiž tu,že jsi také pablb.A ještě k tomu korunovaný!
Nebo mi snad objasníš,co má můj nick,neboli jedna z variant desítky let staré trampské přezdívky - Sam,Opál,Topas,Korund, Diamant,či též Samuel Opálený,i SamOpal společného s tvým blekotáním ohledně mého prý kriminálního čehosi blablabla a podobně?
Já si vždycky myslel ,že vznikla tím ,že jsem kdysi usnul vedle táborového ohně,který mi během mého tvrdého spánku opálil celá záda mého trampského úboru zvaného též "kongo"!
Ovšem ty jsi mi to dnes vysvětlil.
Zřejmě to víš,tak jako všechno ,jak je vidět,daleko lépe než já.
Díky,ale příště raději stůj v koutě a šoupej nohama,když velcí kluci vycházejí do ulic si hrát a nic nepiš,nechceš-li dopadnout ,tak,jako jsi dopadnul dnes!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous, 9.7.2011 12:32:22)
Odpovědět
Tak jsem o tom přemýšlel a dospěl jsem k názoru, že se mýlím. Auto článku má pravdu. Omlouvám se.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(frantisek zajicek, 9.7.2011 13:56:33)
Odpovědět
tak pruhlednou pi.co.vi.nu ti nikdo nesezere,mas strach psat vlastnim nickem,bl.be?FZ
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous, 9.7.2011 21:51:45)
Odpovědět
FZ dík. Ono si nějaké dítě hraje s počítačem.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Kalous 2, 10.7.2011 12:11:22)
Odpovědět
A o co jde? Vždyť je to pr*del, ne? Tolik nesmyslných blábolů, které tady nazvrací různí levičáci, se jen tak nevidí. Je vidět, že tady v ČR, nikomu nic neschází, jinak byste neutráceli čas přiblými diskuzemi. Nikdo z vás nemá nato, aby sám napsal nějaký článek, natož, aby se pod něj podepsal svým pravým jménem. Tak raděj děláte hrdiny, skryti v anonymitě internetu a zamořujete prostor vulgaritami a hovadinami.

Kalousi neber si to tak moc, nejsi o nic chytřejší, než ti ostatní diskutéři.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Tenčtvrtý, 9.7.2011 14:34:26)
Odpovědět
Naprostý souhlas!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Zorro, 9.7.2011 14:36:26)
Odpovědět
Alane, naprostý souhlas!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(všímalek, 9.7.2011 10:23:20)
Odpovědět
Jaký názor můžete mít na režim,který popravil matku dítete za to,že měla jiný názor.Máme výročí její popravy.Lidé ,kteří obhajují sluhy komunismu,jsou stejní jako komunisté a je zbytečné s nimi vést polemiku.Neházejte perly sviním!!!Tito lidé nechtějí a programově nebudou brát v úvahu a názory jiné.Navíc Milan Paumer nikoho nezabil!!!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(Tenčtvrtý, 9.7.2011 14:19:01)
Odpovědět
Kalouse a spol. fakta nezajímají. Zaplevelují uportál svou levičáckou agresivitou. Mašíni udělali zásadní chybu - MÁLO těch komunistických hovad odpravili!
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(M.Paul, 9.7.2011 14:07:09)
Odpovědět
Místo aby se vzpomenulo na památku jednoho z mála lidí, který na bolševický xindl dokázal použít zbraň, tak se tu opětovně rozohňuje levé pakáž. Je zřejmé, že pokud na Hradě bude sedět dlouholetý agent GRU, tak se prostě Mašínové a další jakéhokoliv zadostiučinění nedočkají. Celá squadra okolo Klause je rusofilní a pravicovost jen diskredituje - a to od doby, kdy o nich začalo být slyšet. Oni bratři Mašínové moc dobře vědí, pro do tohoto rusobolševického kanálu nelézt. Stačí vzpomenout na dalšího člověka, kterému zdejší Klausovský režim zlomil srdce a přivedl k předčasné smrti: Karel Kryl.
Pokud tento stát bude založen na odporném korupčním republikánství francouzsko-socialistického typu, lépe prostě nebude. A kapříci si rybník určitě nevypustí, natož aby připustili, že přijde ke slovu řezník a s ním i zasloužený trest.

Zpět k Paumerovi: kdo nečetl jeho tenounkou "Jen ne strach", nemá žádné právo zde cokoliv komentovat.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(SamOpal, 9.7.2011 15:12:14)
Odpovědět
Tady nejde ani tak o nějaké to zadostiučinění,vlivem toho,kdo usedá na Hradě,ale o vybrakovaném smyslu pro elementární spravedlnost v myšlení většiny národa.
A to je setsakramentsky hlubší problém.
Asi neřešitelný.
Re: Brzy plyne rok od úmrtí Milana Paumera
(frantisek zajicek, 9.7.2011 15:21:58)
Odpovědět
Pekna slatanina,ale co muzeme cekat od taxikare,ktery krom vrteni volantem neumel vubec nic...s tim diru do sveta neudelate,s tim se da dira pouze vytrit,FZ
Re: Brzy uplyne rok od úmrtí Milana Paumera
(jira22, 11.7.2011 7:22:36)
Odpovědět
Je dobře, že je tu stále dost lidí, kteří rozliší úchylné vrahy od bojovníků za svobodu. Ani chronická nenávist ke komunistům nemůže omluvit sprostého vraha. Sprostým a úchylným vrahem by byli i kdyby podřezali svázaného němce za protektorátu. Je to jen ukázka psychické poruchy s kombinací enormní zbabělosti. Fuj!
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama