reklama
reklama

110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?

Autor: Jan Koucký | Publikováno: 23.6.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

V loňském roce byla Řecku poskytnuta stabilizační půjčka ve výši 110 miliard eur. Tato suma měla Athénám vystačit na 3 roky. Rok s rokem se sešel a ze 110 miliard nezbylo ani euro. Nově Řecko potřebuje dalších 120 miliard na odvrácení bankrotu. Pokud zvítězí politika nad zdravým rozumem, což se bohužel často stává, dosáhne pomoc Řecku astronomických 230 miliard eur. Bohužel ani další úvěr neodvrátí bankrot země pod Olympem. Otázkou tak zůstává, proč evropští politici zadlužují vlastní země a zachraňují nezachranitelné? 

Řecký dluh dosahuje hodnoty 150% HDP - což je asi 350 miliard eur. Celkové zadlužení Řecka vykazuje vzrůstající tendenci. A to nemluvím o úrocích, které musí řecká vláda platit. Řecko je jako těžce nemocný pacient, který nemá naději na vyléčení a jeho jedinou nadějí je eutanázie, protože dosavadní léčba jeho trápení pouze prodlužuje. Řecko je zralé na bankrot již od počátku loňského roku. Evropští lékaři se ho díky nákladné a neefektivní léčbě snaží udržet při životě za každou cenu. Otázkou je, proč Sarkozy a Merkelová nechtějí nechat Řeky vlastnímu osudu?

Když krachovalo Maďarsko, Paříž ani Berlín to moc nevzrušovalo. Proč??? Maďarsko je sice členem EU, ale není členem eurozóny. Sarkozy a Merkelová chtějí udržet euro za každou cenu. Lesk společné evropské měny je již dávno pryč a nálada v jednotlivých státech eurozóny je na bodu mrazu. Možná ještě na Slovensku doznívá jistá eurofobie. Slováci jsou přesvědčeni, že členstvím v eurozóně patří do jakéhosi V.I.P. klubu. Dnes zjišťují, že za členství ve V.I.P. klubech se musí platit. Není divu, že premiérka Radičová nechce sponzorovat řecký sociální stát. Nevím, jak by slovenská vláda něco takového obhájila před občany?

Je smutné, že eurofobii podporují i česká média. Nechci zde rozvíjet myšlenku, že tak činí proto, že jejich vlastníky jsou Němci. To bychom se dostali někam jinam. Neznám jednu jedinou výhodu eura. Západní Evropa dosáhla své životní úrovně v době, kdy euro neexistovalo. Teď přešlapuje na místě. Tak proč je nám neustále předhazováno, že euro je zárukou prosperity a nebohé české podniky se musejí potýkat s kurzovými ztrátami??? Koneckonců tu prosperitu dnes vidíme. Eurozóna se bortí jako domeček z karet. Začalo to Řeckem. O pokračování se postaralo Irsko a Portugalsko. Další díl seriálu natočí Španělsko či Belgie. Otazníky visí nad Itálii a také nad Francií. Evropská měnová unie by se měla přejmenovat na evropskou dluhovou unii. Zadlužení eurozóny roste enormním tempem. Starý dluh je splácen dluhem novým. Nevidím jeden jediný důvod, proč bychom se měli něčeho takového účastnit??? V tomto směru má Petr Nečas mou absolutní podporu. Nechci si ani představit, co by se dělo, kdyby byl u kormidla eurohujer Bohuslav Sobotka.

Je vcelku úsměvné, jak eurooptimisté reagují na možnost, že by Řecko opustilo eurozónu. S nadsázkou lze říci, že něco takového považují za konec světa. My však víme, že rozpad měnové unie není žádnou katastrofou. Stačí vzpomenout na rozdělení Československa. Realita je taková, že Řecku by návrat k drachmě prospěl. Brusel nutí Athény k privatizaci. Privatizovat v době státního bankrotu je šílené. Vidím, zde lobby německých firem, které chtějí levně nakupovat. Případ, kdy podíl v telekomunikační firmě kupuje Deutsche Telekom, je to ho zářným příkladem.

Zmenšení eurozóny či její rozpad rozhodně neznamená konec světa. Pouze by skončil jeden politický projekt, jehož hlavním smyslem je sjednotit Evropu pod německou a francouzskou vlajku a z národních států udělat regionu. Nebo protektoráty??? To ať už si každý rozhodne sám. Konec eura neznamená katastrofu pro náš dnešek, ale je velkou

reklama
3564 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(vizír, 23.6.2011 13:52:30)
Odpovědět
Rothschildovská ECB nechá Řecko zkrachovat
teprve když skrze dluhopisové eurobailouty dostanou banky svoje peníze z Řecka , to vše nevratně zafinancované z daní normálních lidí(už brzy budou dluhy řecka refinancované a jen z bailoutů, teprve pak se Řecko schodí do bankrotu)
... protože cílem rothschildovských bank je nejdříve Evropu skrze podvodné bailouty vykrást a pak ještě navrch nechat zbankrotovat a nakonec zničit i ono jimi k vytunelování Evropy použité Euro které by jinak bylo trvalou připomínkou onoho tunelu.

Euro je projekt bank jak skrze tyto krachující rozhazovačné státy vykrást celou Evropu, zejména tu bohatou severní
... asi jako když lichváři využijí toho že má někdo bohatý rozhazovačného bratra (za jehož dluhy se neprozřetelně zaručí) k okradení onoho bohatého.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Troník, 23.6.2011 14:41:25)
Odpovědět
To je řečí kolem bl.bého Řecka - žádný Rotschild ale Klema z Dědic nebo Toník ze Zákolan, jedna - dvě měnové reformy a byl by pořádek, soudruzi. To samé v Bruseli, zabavit bruselské fondy a rozpustit ty šmejdy, . Je třeba jít na to leninsky, soudruzi.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(modřín, 23.6.2011 23:33:40)
Odpovědět
Pokud by nadále měli Řekové drachnu tak stačí škrtnout tři nuly a mohli by opět pořádat další olympiádu. S Eurem to ale nejde a ani měnovou reformu po bolševicku nemohou udělat, nemají klíče od rotačky. jedině zadlužovat do nesmysu a to se daří.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Brabec, 24.6.2011 2:20:16)
Odpovědět
Modříne, Vy si děláte srandu . Tři nuly připíšete a tím ožebračíte všechny obyvatele.
To čeká Řecko! EU je v upadku, pouze Německo profituje z obchodu s Čínou a na EU kašle
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Kalous, 24.6.2011 6:48:12)
Odpovědět
To měli ti Řekové s tou letní olympiádou dobrý nápad, byli dobří - překonali je jen Číňané. A ještě by je mohla překonat Praha.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(felix.julec, 24.6.2011 7:19:28)
Odpovědět
TAKY TO TAK VIDÍM.Řecko jede vodou dolů od olympijských her.Velké štěstí,že Bém a předseda čs.olympijského výboru Jirásek s "Prahou olympijskou"prošustrovali "jen" 60 mil.Kč.Někdo by jim za to stejně měl vystavit účet.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Kalous, 24.6.2011 8:43:46)
Odpovědět
Měli tu přípravu olmpijských her raději svěřit Kateřině Neumanové. Ta by nechala dopravit do Prahy i moře.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(modřín, 24.6.2011 9:32:00)
Odpovědět
Nejlépe na Hradčanské náměstí, ve Stromovce by to nebylo ono, tam by to nateklo do Blanky.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Jožin, 25.6.2011 7:35:14)
Odpovědět
Pozoruhodný komentář!
Je-li pravdivý jsme svědky finanční 3.světové války .Vítězové jsou v anonimitě,poražené a zbýdačené obyvatelstvo jen zírá- ti bystřejší,většině je to fuk-ani nic netuší.
Neuvěřitelné je to ,jak snadno a v podstatě bez
omezení mohou političtí představitelé demokratických zemí přihazovat miliardy dlužníkům a občany to nezajímá?!K čemu jsou parlamenty?!Konec demokracie je tu?!
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Jirka, 23.6.2011 14:36:44)
Odpovědět
Stejně to nemůže skončit jinak, než že Řekouni budou donuceni (zejména Němci) přejít zpět na drachmu.

Začne se s kurzem k Euru 1:1. Do týdne do bude 2:1 a za měsíc přijde ralalita - za pět drachem jedno euro.

Pak Řecko v klidu vyhlásí státní bankrot - ostrouhaj zejména banky z eurozóny, kter vlastní "kvalitní" řecké dluhopisy.

V tomto světle je úsměná představa, že v rámci naší penzijní reformy by nové penzijní fondy měly investovat především do státních dluhopisů - znáte v Evropě nějaký nezadlužený bezrizikový stát? Nebo dluhopisy od Obamalandu? Když už bych si měl koupit státní dluhopis, tak snad jedině Švýcarsko nebo Čína...
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Kalous, 23.6.2011 14:45:52)
Odpovědět
A to nějaký b.lbec přišel v 90. letech na to jak je výhodné vyměnit většinu zlata z našeho státního pokladu za cizí státní tiskopisy (německé) a americké dolary. Jen vzhledem k dnešní ceně zlata to byla ztráta 30 mld Kč. Ti bl.bci byli asi šéf ČNB Tošovský a genius Zeman. Měli by jít na stáž do Číny.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(SamOpal, 23.6.2011 16:13:58)
Odpovědět
Nu, v Číně by za obdobné šli na "stáž" na stadion.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Kalous, 23.6.2011 19:00:38)
Odpovědět
No to jsem měl také na mysli, ale u nich to byla asi bl.bost a ne zlý úmysl. Ale jiné miliardové finanční průšvihy byly evidentně úmyslné, tam by se hodila buď plná náhrada a vrácení zcizených prostředků nebo ten stadion. Bylo by to velkorysé - mohli by si vybrat, v Číně ne. Tady exekutor vymáhá jen relativně směšné částky - stovky milionů a miliardy jsou už mimo postih.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Jeeves, 23.6.2011 20:11:22)
Odpovědět
Nechci ten prodej zlata obhajovat, ale teprve teď fňukat nad transakcí, proti které tehdy nikdo neprotestoval, protože asi všem připadala rozumná, mi přijde zbytečné. Je to jako bědování toho kluka z Knoflíkové války: :"Kdybysem to bejval věděl, tak bysem tam nechodil...".
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(moribundus, 23.6.2011 21:49:07)
Odpovědět
Jeewsi,že bys vyrazil s transparentem a protetostoval proti tomu?Já vím že ty obhajuješ tuto bandu hňupů.No a co? Každý jsme nějaký...Vyjmenuj mně aspoň jednoho ekonoma v našem státě nebo ještě lepší analytika,abych se po chuti zasmál.Čtu ty tvé komentáře s chutí a máš dobře " vymasírovaný mozek".Jen tak dál"Držet,držet,prodat"Tě péro soudruhu.M.j.jakou máš šichtu?
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Kalous, 23.6.2011 22:57:30)
Odpovědět
Ten zlatý pojklad nebylo jen zlato. Byl to symbol státu, něco tam možná zůstalo po českých králích, něco po legionářích, něco tam bylo ze sbírek občanů (včetně roku 1968), bylo tam spousta mincovního zlata včetně vzácných mincí (ty snd zůstaly). Takové věci se neprodávají, ty jsou nedotknutelná rezerva. Kdyby to šlo, vždy bych proti takové nemravnosti protestoval (prý na co se to má válet v trezorech - ale na druhou stranu papírové peníze byly kryty zlatem, pak alespoň hmotnými statky - nyní je to skoro papírový šmejd).
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(modřín, 23.6.2011 23:44:42)
Odpovědět
Jsou korunovační klenoty ještě originál nebo pouhá replika? Pokud vím, tak minimálně jeden z klíčů od klenotnice někdo zašantročil a když vidím tu galerku, která má ty klíče v opatrování tak jsem na pochybách.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Ka, 24.6.2011 6:50:44)
Odpovědět
Ještě že tam nejsou zlaté propisky, ty snad Karel IV. nepoužíval, leda zlaté brko.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(avari, 24.6.2011 12:55:38)
Odpovědět
Ty mince uz tam taky nejsou. Jsou uz nejspis roztavene do cihel.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Kalous, 24.6.2011 14:48:59)
Odpovědět
No mělo tam zůstat ještě něco i svatováclavských dukátů, ledaže by je Václavové také nechali rozfofrovat.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(sedlák, 24.6.2011 11:04:48)
Odpovědět
Proč nejmenujete ? Ten blbec byl guvernér ČNR Tůma. A jede se dál ...
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Rozed, 24.6.2011 12:17:53)
Odpovědět
sedlák, mýlíte se.
Nejednalo se o Tůmu.
V tomto případě jde o Tošovského.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Kalous, 24.6.2011 14:54:34)
Odpovědět
Rozprodej státního zlata a zlatých mincí v r. 1998 za utajených skutečností a mimořádně nevýhodných podmínek v r. 1998 byl s největší zločin a měl by být kriminalisty prošetřen.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(Rex, 26.6.2011 11:43:17)
Odpovědět
Ano, MÁTE PRAVDU !

TO JE VELICE NUTNÉ !
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(sedlák, 24.6.2011 11:01:25)
Odpovědět
Jen dodatek - současná koalice je přesvedčena, že euro jistojistě přežije - dnes ráno v přímém telefonátu to řekl ministr financí Kalousek s odůvodněním, že euro je především politický projekt :) o skomírající ekonomice ani slovo - asi to pro ministra financí není dost důležitá otázka :) Poučku Ekonomika rovná se politika zřejmě v zemědělském učilišti nebrali nebo nebyl ve škole.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(sedlák, 24.6.2011 11:02:19)
Odpovědět
... telefonát do ČT 24 ...
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(zzz, 24.6.2011 11:59:57)
Odpovědět
Je videt, ze Vladimir penize za poradu pro ND od GS zadarmo nebral a v PU se neflakal:
Bankrupcy Recka pripraveno stejne dobre, jak
hadrak v CSFR. Jen Reci nejsou bohemian.
Re: 110 miliard je pryč a Řecko krachuje. Přežije euro?
(rem, 26.6.2011 18:14:56)
Odpovědět
110 mld. virtuálních EUR vůbec není pryč, autore, jsou zpět v těch "správných bankách" a už se zase točí! Když se daří, tak se daří. Shalom.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama