reklama
reklama

2011: Čekání na Hitlera

Autor: Ondřej Fér | Publikováno: 13.6.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

Historie se opakuje jen kvůli lidské zapomnětlivosti. Jen tak může dojít k tomu, že přinejmenším Česká republika se roku 2011 dostala do stavu zvláštního očekávání. Čeká se na Hitlera.

Nic přitom nenasvědčuje tomu, že čekání bude trvat příliš dlouho. Čas nazrál. Stačí si vedle sebe položit Výmarskou republiku, která udělala Adolfa Hitlera s jejími vnitřními turbulencemi a průvodními znaky a dnešní Česko. Podobnosti jsou tak nenáhodné, že bychom se měli začít pomalu ale jistě děsit.

 

Čím jen začít? Například demonstracemi odborářů, k nimž se připojují pokrokoví intelektuálové. Odboráři tehdy jako dnes při svém krátkozrakém pachtění se za plným, plnějším a nejplnějším žaludkem nikdy neuměli rozpoznat, že se stávají jenom fíkovým listem, který má zakrýt pohoršlivou a odpudivou nahotu intelektuálů. Ti prostřednictvím zhlouplé, nešťastné, hladové nebo nenažrané, prostě manipulovatelné a manipulované masy dokázali zapříčinit dějinný pohyb, který by sami o sobě nikdy vyvolat nesvedli.

 

Co chtěli intelektuální hybatelé masou tehdy: změnu demokratického řádu, jímž Výmar byl, směrem ke komunismu, k diktatuře proletariátu, v níž se proletariát sám nakonec stane třídou otroků. Co chtějí dnes: superdemokracii, dokonalý řád, stanovený jimi, kteří si připadají být povolání k úkolu spasit svět po stránce ekologické, morální, genderové a tak dále; cílem je ale totéž: změna demokratického řádu v oligarchický kolektivismus, vedený centrálním mozkem, složeným z vybraných novinářů, sociologů, psychologů, ekologů a marketingových odborníků.

 

První léta Výmaru dala světu vynikající umělecká díla, vzniklá z opojného pocitu svobody, která následovala po pádu tuhého pruského ovzduší a rozplynula se ve spořádané autocenzuře zglajchšaltované Třetí říše. Ani v nejmenším si netroufám srovnávat cokoliv z toho, co vzniklo po roce 1989 u nás s titány Výmarské republiky; přesto je jasně patrné, že svoboda uměleckého výrazu a svoboda vyjádření vůbec se u nás den ode dne vytrácí a rozmělňuje. Starý muž přestává být starým mužem a stává se seniorem, nebo ještě o něco hůř geriatrikem. Nebolí nás v krku, nýbrž trpíme laryngitidou; to jsou ale takové legrácky ve srovnání s hrůzou, která by se soudného člověka měla zmocnit při pohledu na „juvenilního delikventa,“ neboli mladistvého zločince.

 

Učíme se hovořit a rozumět jazyku, v němž jenom tušíme pravé významy, ale kdybychom se snad zmýlili v odhadu, nepřekvapilo by nás to; dva plus dva totiž mohou být stejně tak čtyři jako tři nebo pět.

 

Dorozumívací autocenzura, kterou jsme se na sebe pod tlakem sociálně inženýrských intelektuálů, o nichž jsem psal v předchozím odstavci, z nás dělá jejich snadné a bezmocné oběti. Neumíme se totiž pomalu ale jistě bránit jejich sémantické ekvilibristice, v níž se bezvýznamné sděluje jako významné a o tom skutečně významném se nemluví buď vůbec, nebo tak tajnosnubně, že nakonec nikdo neví, o čem je proboha řeč. Tehdy se objevil Hitler, začal pěstí mlátit do stolu a řvát nahlas to, co si mlčící jen mysleli – kdo přijde dnes a kdy to bude? Zítra? Později?

 

Bude to mít snadné. Umožňuje mu to vláda, v níž jsou nejpopulárnějšími ministry muži, kteří buď bez obalu říkají, co jiní jenom zaobalují do nic neříkajícího gágání (Schwarzenberg), případně se pyšní tím, že jim za dvacet let působení ve vysokých exekutivních funkcích nedokázal dokázat korupci (Kalousek). Vláda, která se jeví být konglomerátem neschopných, neprozíravých, necharismatických, líných, křupanských a beztvarých mužů bez známky povšechné individuality, jakkoliv ve skutečnosti může být něčím jiným. Vláda, která dokázala doslova vyrvat porážku z čelistí vítězství, připravit se o jakoukoliv důvěru nebo kredit. Vláda, která dokončila znehodnocení obecné důvěry nejen v demokratické instituce, ale pro mnoho lidí (konkrétně pro dvaaosmdesát procent podle jednoho nedávného průzkumu) i v demokracii jako takovou.

Protikorupční vláda, která korumpuje.

Vláda rozpočtové odpovědnosti, která je nezodpovědná.

Vláda, která chtěla oživit konzervativní hodnoty – a přitom uvádí v život jen další a další síly, které dřív nebo později celý této systém musí pohřbít. Hrát k tomu budou Sirény svými svůdnými hlasy, nabízejícími ráj za rohem.

Místo toho za tím rohem bude stát nový Adolf Hitler nebo Vladimír Lenin – otázka je jen jakou tvář si tentokrát nasadí.

Méně pravděpodobná otázka pak zní, zda se přece jen nenajde způsob, jak společnost nenechat za ten lákavý roh nakouknout.      

reklama
4748 čtenářů | 38 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Brabec, 13.6.2011 0:10:08)
Odpovědět
dobře, autore : co dělat ?
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Jirka, 14.6.2011 11:43:45)
Odpovědět
Takovej Jirka Paroubek, to je kanón!

Až pozvedne lůzu ("obyčejní lidé"), tak možná nestačíme zdrhat...
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Alberto Kvěch, 15.6.2011 12:15:38)
Odpovědět
Neprapaguji stávky, ale je třeba demonstrovat a zase demonstrovat.Demonstrovat, ne proti vládě, ale proti nastolenému systému parlamentní demokracie založené na činnosti politických stran.Odboráři nemají stávkovat proti vládě, ale u parlamentu a ústředí politických stran.Nebude klid, dokud ulice nebudou zaplněny.Uvidíme, kam až zítra odboráři zajdou.Aby se Klaus a Nečas nedivil.Politici si koledují až si vykoledují-není daleko od defenestrace.Lid je oprávněně naštvaný.Politikáři jsou nepoučitelní.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Alberto Kvěch, 15.6.2011 12:23:01)
Odpovědět
Jestli politikáři nepřistoupí ke skutečným reformám,a politici nebudou naslouchat hlasu občanů, demonstrace zákonitě přejdou v činy revoluční.Zatím si dělají z občanů srandičky a sílu davu podceňují.Zatím.Viz volba primátora Prahy, ve které odstavili jedničku voleb TOP 09 a občany ignorovali.Občané tedy přitvrdí.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(rem, 13.6.2011 0:27:47)
Odpovědět
Taky chválím, autore. Nicméně Hitlera ani Vladimíra Ijičoviče bych nečekal, na to dneska už není doba, ani podmínky. Z historie je třeba se učit, ale neopakuje se přes kopírák. Když už, tak nějaký "osvícený Pinochet". Ale v reálu to pravděpodobně bude jinak. Viděl jste Matrix? Tak tam to směřuje. A celosvětově.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(ferda, 13.6.2011 1:30:45)
Odpovědět
pro "Fér" MOC TO NEKOMPLIKUJ, KAŠPARE, LIDEM BY STAČILO, KDYBY SE TOLIK NEKRADLO VŠUDEE KAM SE PODÍVAJÍ A NAKONEC KDYŽ JSOU PRACHY NA KONTECH TĚCH, CO ZPTÍ OD CHLASTU STÁLE KÁŽÍ VODU A ONI, PROSTÍ LIDÉ TO MAJÍ TEN JEJICH KARNEVAL ZASE PLATITŮ


VIZ MALÝ, LEČ DRAHÝ PŘÍKLAD ZE ZDRAVOTNICTVÍ:, JEDEN ZA VŠECHNY : FN. oSTRAVA ZAKOUPILA SOFISTIKOVANOU TECHNIKU GAMA NŮŽ ZA 100 MILONŮ KORUN !!!! KDYŽ TEM SAMÝ PŘÍSTROJ JINÉ EVROPSKÉ STÁTY KUPOVALY ZA POLOVIČNÍ CENU !!!!!! PRÝ ŮDAJNĚ KVŮLI PROSTŘEDNÍKŮM:-)))
JAK SE MÁ PAK ČLOVĚK TVÁŘIT NA POTŘEBU STÁLE SE ZVYŠUJÍCÍ SPOLUŮČASTI????????!!!!!

A TO NEBUDU ZMINOVAT PANDURY, PROMOPRO, LETADLA CASSA,ČISTIČKA ODPADNÍCH VOD PRO PRAHU ZA 3,5 MILIARDY :-) o2ARÉNA ZA MILIARD16 KARTA pRAŽÁKA, TUNELY I JINÉ NEŽ JE bLANKA, CYKLOSTEZKA S NEJDRAŽŠŠÍM MOSTEM NA SVĚTĚ, UNIKUM ZLOPRCKA BÉMA ATD.ATD., JE TOHO NA KNIHU VELIKOSTI VOJNA A MÍR :-))))
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Petr 2, 13.6.2011 6:48:39)
Odpovědět
Proč by měla kupovat FN nůž sama ,když jim ho může sehnat Franta,kterej je švagrem řiditele FN. Vy asi neznáte sistem Švarc.Tam taky tři lidi mají kontrakty za miliardy a schání jen dodavatele ,kteří to za ně udělají a oni si za to přefakturování připočtou jen patnáct procent.Názornej příklad byl ozvučení EU třema lidma za pětset milionů
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 7:00:22)
Odpovědět
Situace je vážná, ale srovnání s Výmarem je trochu uvalené. Výmarská republika byla vzor rozkladu demokracie, neschopnosti, hospodářské krize, bídy a obrovské nezaměstnanosti versus národní "ponížení" Versailským mírem. Zde jde především o naštvání z mafiánských způsobů, rozkrádání části státních peněz, rozevírání nůžek mezi skupinou bohatých a ostatními - odnášejí to nevinní, kterým se utahují životní podmínky. Stačí vyměnit vládu, ale ne za politiky kteří tuto situaci vytvářeli před tím.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(jira22, 13.6.2011 7:22:26)
Odpovědět
Myslím, že nemáte pravdu. Tak jednoduché to nebude. Nestačí vyměnit vládu, to bychom zůstali kde jsme. Parlament je to samé, senát, vedení krajů a většiny obcí. Poctivého člověka bychom hledali velice těžko. Něco na myšlence autora článku bude. Abychom se zvedli z toho příšerného bahna bude potřeba nevybíravě sáhnout nejen do politiky, ale do vedení státních podniků, úřadů, ministerstev a v neposlední řadě soudů všech stupňů, policie a armády. Jsme v tom marastu až po uši a pokud to nedostane do ruky nějaký Augiáš nebude to lepší. Možná to zní příliš radikálně, ale podívejte se za hranice, není to lepší, spíš horší. Takže nelze čekat nějaké zlepšení. Ringo Čech nemá tak úplně pravdu, když říká, že klacky do rukou lidi zatím nevemou. Vemou,brzy, tenhle systém je k tomu dotlačí.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 9:52:06)
Odpovědět
No dobře - lze to vidět i radikálněji. Ale občan naší republiky není tak radikální jak Francouz, Ital, Španěl či Němec. Pokud zde dojde skutečně k většímu rachotu, bude to jen odezva na to ce se děje jinde.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(22, 13.6.2011 9:59:18)
Odpovědět
vcelku souhlas
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Facír v.v., 13.6.2011 19:04:59)
Odpovědět
Bohužel zelenomdrooranžovočervený Augiáš to má v rukou již jednadvacet let. Tohle už opravdu potřebuje nějakého Heraklea, který ten pražskej hnůj nahrne do Vltavy.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(PEPA OREL, 13.6.2011 8:32:11)
Odpovědět
No když jsem viděl Nečase na tiskovém srazu s Jasánkama , jak zdůvodňoval ochranu občanů před odborářskými teroristy, tak kdyby měl knírek, tak novodobý Hitler je na světě a jak začal mávat tou svoji rachitickou pěstičkou, tak jsem čekal, kdy začne hajlovat a vykřikovat sieg heil.
Na mém blogu http://joseforel.blogspot.com jsem přidal další články na toto téma.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(pavel, 13.6.2011 8:58:40)
Odpovědět
Není, Hitler byl svině, ale přesto charismatický vůdce na rozdíl od břečky Nečase. Ten na to nemá ani omylem.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(ddd, 13.6.2011 8:56:28)
Odpovědět
A co jste čekal v situaci, když kapitalismus
v ČR začali "budovat" bývalí komanči a stbáci?
Že to nedopadne stejně, jako když "budovali" socialismus? I když se jim "podařilo pochovat" Masarykovu ČSR? I když jejich Nejvyšší dává punc Čechům jako zlodějům tím, že krade v zahraničí pera?
Že se jim podaří vybudovat z restČR Švýcarsko?
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 9:54:45)
Odpovědět
No ony ty ekonomické a sociální problémy nejsou ve více než půlce Evropy, že? Také tam zato mohou Stbáci, třeba v Řecku.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 9:59:43)
Odpovědět
Masarykova ČSR se zase tak nevyznamenala, jak korupcí, hospodářskou krizí s vysokou nezaměstnanosí 1929-33, hladovými stávkami, národnostními problémy.. Po válce se po ní lidem zase tak moc nestýskalo - jinak by v r. 1946 nevolili z 43% komunisty. Chtěli něco nového, nějak to nevyšlo .. ani nyní není všeobecné nadšení
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Paroubek, 13.6.2011 9:22:26)
Odpovědět
To jsou neskutečné kecy. Tady všichni v diskuzi brečí, jak je to tu hrozné, každý přesně ví co by se mělo udělat, ale dohromady nikomu vlastně nic neschází. Jak vidím, tak drtivá většina z diskutujících píše své příspěvky v pracovní době a tedy zcela jistě na PC svého zaměstnavatele. Dokud je tohle možné, tak nikomu z vás nic neschází. Tak přestaňte čučet na internet a začněte něco dělat.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 10:05:58)
Odpovědět
Ty hlupáku, už podle niku - nic nechybí půl milionu nezaměstnaných (registrovaných + nějakých min. 100 tisíc navíc - počty jak v době hospodářské krize 1929-33), 30 tisícům bezdomovců, 80 tisíců obyvatel ghett, skoro 10% obyvatel žijící oficielně v bídě, těm co jsou denně v osobních bankrotech a exekucích (stovky, spíše tisíce), tisícům důchodců majících tak na najem a suchý chleba... Jste jak V. Klaus "nikdy v historii jsme se tak dobře neměli" tím myslel sebe, svou rodinu a přátele - asi jak vy.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Paroubek, 13.6.2011 14:21:16)
Odpovědět
...Ty hlupáku, už podle niku...
I když jsem hlupák, dovolím si upozornit, že správně se to píše nick.

I kdyby ten tvůj výčet chudých byl pravdivý (jako že není), musím se ptát, co já s tím? Měli se líp učit, měli se víc snažit.

Kolik z nich je neschopných se o sebe postarat, kolik z nich je v osobním bankrotu jen proto, že si půjčovali u lichvářů, kolik z nich odmítá pracovat jen proto, že na pracáku je to lepší a kolik z těch ubožáků je Kalousů? Pak je to jasný.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 14:42:41)
Odpovědět
Ty s tím nemusíš dělat Paroubku vůbec nic. Ale ti co se jim buď jejich situace nebo dnešní mafiánský systém nelíbí, se budou snažit věci změnit - i stávkami.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(moribundus, 13.6.2011 20:17:59)
Odpovědět
Všichni jsou mladí,krásní a bohatí.Zřejmě jako vy...Blbe!
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(felix.julec, 14.6.2011 7:46:11)
Odpovědět
RE:Paroubek- Máš sice NICK Paroubek,ale měl by sis spíš dát nick Jozéfek Melhoba.Líp by se to srovnalo s tvými myšlenkovými bláboly.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Jeeves, 13.6.2011 10:16:44)
Odpovědět
Nojo, já to říkám taky. Tedy až to nabádání k práci. Chce to víc představivosti, Paroubku. Myslím, že dost diskutujících je již v důchodu, a také existuje v zaměstnání směnný provoz. (Což je můj případ, mám po noční.) Možná tak někde na úřadě by mohli místo hraní karet na počítači, psát do diskuzí příspěvky. :-)
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(frantisek zajicek, 13.6.2011 11:32:16)
Odpovědět
Taky to vidim tak,ze nejvic prispivajicich jsou duchodci a ti,jak znamo,vzdycky budou kricet proti jakymkoli inovacim...i kdyz sam nevim proc...snad kvuli Promopro,ABL,reformam,ktere se jich netykaji.Dnes mam volno,jinak delam denne do 18.00,mnohdy i soboty a stavkovat budu,jak jinak nez,praci...FZ
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 12:21:47)
Odpovědět
Zajíčku, tobě je fakt úplně jedno, že třeba v jedné předražené státní zakázce v kauze Promopro se vyhodí navíc půl miliardy Kč, za realizovanou cenu prý šlo nakoupit 10 úplně nových aparatur typu jaká se použila? Že vláda chrání už nejen naše tuneláře - ale dává už i politický azyl supertunelářům cizím (exministr hospodářství Ukrajiny Danylyšin, způsobil státu na státních zakázkách předražením 30 mld Kč) Možná jo, když žiješ pořád v zahraničí... ale většině občanů to asi jedno není.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(frantisek zajicek, 13.6.2011 14:20:32)
Odpovědět
Kalous,ja se Ti nekdy divim jakym stylem uvazujes.Nikomu,ani me,neni jedno jakych obludnych rozmeru nabyla korupce,zlodejny,predrazene zakazky...Jde mi o to,jestli ta stavka vubec neco resi.Stavkuje se jednoznacne proti vlade!!!Jeden tvrdi,ze proti reformam,druhy ze proti jednani s lidmi na urovni STB,treti,ze z nej nekdo dela zebraka...je zajimave,ze si toho ti lidi nevsimli 22!!!let.Nebo to vsechno bylo jinak?Nezlob se na me,ja v tom vidim pouze aktivity CSSD,Ty treba to,ze vlada upusti od reforem.Ale resi to vubec neco?Nebo si myslis,ze kdyby i cela vlada odstoupila(s nejvetsi pravdepodobnosti by u moci stanuly CSSD+KSCM),ze se neco zlepsi?Ze se kouzelnym proutkem prestane krast?A co ty koalice ODS+CSSD,co komunalni politici,co neziskove organizace,co prebujela vladni sprava....?Proc k tomu ti vypapkani bijci z odboru nic nerikaji???Kalousek byl jediny,ktery chtel snizit platy doktorum,policii,poslancum,snazil se zavest nutne reformy...a jak to dopada?Stavka,stavka,stavka...ale co se zlepsi?Pokud bude dozivotni imunita,nevymahatelnost prava,zadna zodpovednost politiku atd,tak se zmeni kulove.Ale at odbory stavkuji,v mem jmenu to rozhodne nebude.Kalous,ja v cizine pracuji(byl jsem i v Rusku)ale nebydlim a to je sakra rozdil,FZ
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(frantisek zajicek, 13.6.2011 14:27:54)
Odpovědět
Oprava:prebujela statni sprava
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 14:49:40)
Odpovědět
To máš pravdu, že i tato stávka pravděpodobně nic nezmění, tak jak ta loňská na podzim se 40 tisíci účastníky. Vláda se nakonec všem požadavkům demonstrujících vysmála. Ale ono kapka po kapce - nakonec to vědro přeteče. Nakonec i prohry zde mají smysl. Proč by jinak na Západě stávkovali?
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Jeeves, 13.6.2011 15:37:40)
Odpovědět
Tak třeba jednou stávkovali ve Francii číšníci, že dostávají malé spropitné. To není humor!
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(Kalous, 13.6.2011 19:16:02)
Odpovědět
Jeevesi, ve vztahu k odborům jste asi šprýmař jak V. Klaus.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(joska, 13.6.2011 20:21:37)
Odpovědět
Odborářským bosům jde jen o zviditelnění za každou cenu. V budoucnu na ně bude čekat teplé místečko v senátu nebo dostanou od ČSSD a KSČM
trafiku v bruseli nebo jinde. Místo konstruktivního jednání je absolutní negace všeho, aniž by byl vládou napsán konkrétní návrh do sněmovny nad kterým by se jednotlivé body seriozně diskutovaly. V dnešní době je zvykem každý nesmysl, který někdo vykřikne bez
reálného podkladu rozpitvávat do obludných rozměrů(hlavně, že je sledovanost a prodej).
Co to přináší ? Pouze rozkol společnosti!
Místo snahy o zlepšení situace s osobní odpovědností každého na všech úrovních pouze negace a rozkol podporovaná medii. Přeji všem
kdo se na tomto marasmu podílí a má se tak špatně, návrat před rok 1989 včetně sortimentu v obchodech, stavu měst, stavu ovzduší, osobní vybavenosti a lidských práv o kterých nejvíce mluví ti kteří je rádi porušují.
Nikdo z odborářů neřekne, že jejich výhody včetně zvýšení platů zaplatí řadový občan pracující ve výrobní sféře, protože nejsilněji
křičí státem placené skupiny. Příští diktátor bude z tria odbory-ČSSD-KSČM, pak budou všichni zticha a dojde jim humor. Vzhůru do Řecka a spol..
Re: 2011: Čekání na Hitlera- UŽ ABY TU BYL, TEN BORDEL JE NEUVĚŘITELNÝ
(ferda, 13.6.2011 22:14:27)
Odpovědět
Josko, CO STRAŠÍŠ ŘECKEM,JSI DALŠÍ PRAVICOVÝ BEZMOZEK?
A JEN PŘIPOMÍNÁM, NE LID TÉTO ZEMĚ POKAZIL CO SE DALO, ALE POLITICKÁ GARNITŮRA NAPŘÍČ OD 89 NAS TEDY VEDE ONÍM SMĚREM, !!!!!

TAK K.U.R.V.A. AT TO ZAPLATÍ ONI Z TOHO CO NAKRADLI NEBO DOVOLILLI ROZKRÁST !!!
Re: 2011: Čekání na Hitlera- UŽ ABY TU BYL, TEN BORDEL JE NEUVĚŘITELNÝ
(rudla, 14.6.2011 12:29:47)
Odpovědět
Ale milý Ferdo, jakto, že to ti "poctiví" pracující nezavinili a že za nic nemůžou? A kdo by tak za to asi moh? Vždyť ty politiky někdo zvolil a tím je poslal do parlamentu, což jim dalo moc nad námi. Osočuješ Josku, že je pravicový bezmozek. A co jsou tedy ty zástupy těch přiblblých voličů, kteří ty kradoucí, tunelující a korumpující politiky volili? To se tady vždycky vynoří pár hochštaplerů, založí politickou stranu, řeknou, řeknou že všechno změní a pitomí voliči je volí. Jen tak namátkou, čtyřkoalice, potom trojkoalice, nakonec koalice, zelení a poslední hit - Věci Veřejné. Tak ať nikdo netvrdí, že za všechno můžou politici. Naopak, za všechno můžou hloupí a nemyslící voliči.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(intelektuál, 13.6.2011 21:23:28)
Odpovědět
Všem žvanilům, co blijou kecy ala ..měli se líp učit, měli se víc snažit...Když je člověku přes padesát, neumí anglicky, bydlí v oblasti, kde je donejbližšího města 30 km, do krajského 70 a v okolí přežívá pár zemědělců a drobných řemeslníků, jiná práce tu prostě není a nebude, protože družstvo zrušili, papírnu zavřeli, poštu a obchod s potravinami zrušili, protože se prostě v současných podmínkách neuživí, autobusy omezili, protože lidi přestali jezdit do práce (není kam), tak se tu neživí ani 35-letý vysokoškolák se znalostí dvou jazyků, vlastní IT firmou a 1000 000 dolary na kontě, protože práce tu prostě není a nebude, Ddkud se nezmění systém. Zlatí momunisti - nic po člověku nechtěli,práci, byddlení a penzi mu dali, veřejnou dopravu zajistili, plynofikaci a obecní vodovod zavedli, elektřinu rozvedli, družstvo založili, fabričku továrníkovi zabavili a lidem práci dali,autobusové linky zavedli a koupaliště a kulturní dům postavili a pojízdnou prodejnu do dědiny 2x týdně poslali. To byly časy...
Zkrátka dělat pro lidi a znovu zavét služby obyvatelstvu a ne jen zisk, peníze, do kapsy, zisk,peníze, do kapsy, zisk, peníze...
Kam se poděla lidská sounáležitost, solidarita,, ochota pomoci druhým, aniž by z toho bylo 15%...
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(suk, 14.6.2011 7:03:53)
Odpovědět
Intelektuál, bohužel lidská sounáležitost, solidarita, ochota pomoci druhým, je jak to tak vypadá, nenávratně v prd.eli!!! A jako řádní členové EU pochodujeme pod touto vlajkou do ještě horších míst!!! Jediný lék, pryč z EU a správně volit!!! Potom všechny lumpy, kteří pomáhali tuto žumpu vytvořit, vzít k odpovědnosti!!!
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(karel podkonický, 14.6.2011 12:36:11)
Odpovědět
No to je ono, teď ses odkopal.
...fabričku fabrikantovi zabavili...
Ty se hochu žereš závistí, protože jsi se nedokázal o sebe v životě postarat. Ani tu blbou angličtinu neumíš. Jedno lidové přísloví říká: chytrému patří svět, blbému maštal. Ale neber si to osobně.
Re: 2011: Čekání na Hitlera
(mag, 14.6.2011 7:21:03)
Odpovědět
Srovnáváním s Výmarskou republikou bych se tolik nezaobíral, tam skutečně byly kořeny problémů jiné a jiné bylo i prostředí, za kterého vyrostly známé důsledky. Ale jednu věc si dovolím tvrdit. Rok 1989 se dá klidně srovnat pro ČR s rokem 1938 a rokem 1968. Ve všech šlo o vojenskou porážku-neporážku, změnu stávajícího stavu na podstatně horší podmínky pro řadového občana a vyrabování zdrojů, pracovních sil a velkovýrobu otroků zapřažených ve prospěch nového panstva. Ostatně jednoho s knírkem máme i na Hradě a že se drží , potvora.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama