reklama
reklama

Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní

Autor: Benjamin Kuras | Publikováno: 3.6.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Arabské „jaro“ vyplavilo na povrch evropské politické debaty otázku, která do té doby byla více méně tabu a jejíž bohulibost, morální a politickou správnost brali všichni jako samozřejmost, o níž není co diskutovat. Patří přece k biblickým tradicím lásky k bližnímu a pomoci strádajícímu. Totiž finanční pomoc rozvojový zemím. 

Její další zvýšení teď právě rebelujícím arabským zemím žádá šéfka vnější služby EU baronka Ashtonová. Britská konzervativní vláda rozlítila občany oznámením, že zatímco krátí kdejaké výdaje domácího rozpočtu včetně třeba obrany nebo veřejných knihoven, zvyšuje postupně do roku 2014 pomoc rozvojovým zemím o padesát procent na krkolomnou částku 12,6 miliard liber ročně. Zatímco to bublá i v dalších evropských zemích, česká veřejnost vesměs neví, kolik a na jaké zahraničně rozvojové účely ze svých daní platí, ať už přímo nebo prostřednictvím EU. Někdo by se na to měl už někoho zeptat. A někdo odpovědět.

Rebelie arabské ulice obnažily skutečnost, že finanční pomoc za desetiletí nepřinesla žádné hmatatelné výsledky a občanům těchto zemí spíš uškodila, než pomohla. Velkou část si jí ulili místní vladaři do švýcarských bank, další velká část zůstala za nehty všelijakým administrátorům všelijakých organizací, které finance spravují. Už dlouho se vtipkuje, že pomoc rozvojovým zemím je „přesouvání peněz z kapes chudých lidí v bohatých zemích do kapes bohatých lidí v chudých zemích.“ 

Dokonalým příkladem je Mubarak. Jeho Egypt patřil k největším příjemcům zahraniční pomoci, z níž si ulil ne miliony, nýbrž miliardy, takže mu nezbylo na základní vzdělání Egypťanů a vytvoření podnikatelských a pracovních příležitostí. Není divu, že rebelii tak snadno přebírají dogmatici a manipulátoři Muslimského bratrstva.

V Británii se do debaty vložil někdejší hlavní zákulisní architekt projektu „New Labour“, bývalý ministr, sesazený za finanční neregulérnost a poslaný za trest do Bruselu do funkce eurokomisaře, nyní lord, Peter Mandelson, těmito slovy: 

„Většina pomoci poslaná v uplynulém půlstoletí africkým zemím byla promrhaná a udělala z těchto zemí profesionální žebráky.“

Promrhané peníze se za to půlstoletí odhadují na nejméně bilion dolarů. Na mizérii obyčejných Afričanů nic nezměnily, zato ale pomohly udržovat u moci vlády zkorumpovaných lupičů. Tato číslice sčítává jen přímou pomoc západních vlád vládám africkým. Nejsou v ní zahrnuty další peníze posílané prostřednictvím nevládních agentur, které od občanů vybírají na různé účely soukromé příspěvky. 

Lord Mandelson po zkušenostech eurokomisaře pro mezinárodní obchod nejspíš ví, o čem mluví, když cituje, že pro některé africké státy zahraniční pomoc představuje až 70 procent rozpočtu, takže jim je rozvoj podnikání lhostejný. A radí (Mandelson, ne africké státy) vybodnout se na státní pomoc a soustředit se na obchod a rozvoj podnikání. 

Jenže kšeftujte s někým, kdo nevíte, zda bude zítra naživu, nebo s někým, o němž si nejste jistí, že na živu nechá vás. 

Jak pravil kterýsi slavný business guru, „zabíjet zákazníky je špatný business“. Ledaže jim všem prodáváte zbraně, které jim pak pomůžete jeden druhému rozmlátit, abyste jim mohli prodávat další.

Vyšlo v MFDnes

reklama
2376 čtenářů | 30 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Ka, 3.6.2011 6:39:09)
Odpovědět
Ty miliardy Eur pomoci rozvojovým zemím by se měli dát všechny na podporu rodiny a populace, abychom mohli podporovat stále více a mít z toho dobrý pocit .
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(jira22, 3.6.2011 7:15:06)
Odpovědět
Ano pane Kurasi, máte nepochybně pravdu. Ale tyto finance do rozvojových zemí nikdy nešly na podporu těchto zemí a to musíte dodat! Tyto peníze byly směrovány vždy jako půjčky, které od počátku nebyly možné splatit /viz nedávný případ Litvy tuším, které poskytla nesplatitelnou půjčku ČR a sama si vzala půjčku na úroky/ a tím bylo a je úmyslně vytvářeno obrovské zadlužení a v podstatě vznik nových kolonií. Tam, kde se to nezdařilo, jako třeba v Lybii, tak rozhodnou kobercové nálety NATO v bezletové zóně a likvidace veškerého průmyslu a infrastruktury. Pak přijdou nesplatitelné půjčky a Lybie se stane novodobou kolonií. Tak to pane Kurasi v tomto světě chodí a je nastaveno. Pohádky o pomoci chydým a nemocným jsou přes placená média jen pohádkou pro obyvatele bohatších států, aby jim nebylo divné kam ty finance stále jdou.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(kocour, 3.6.2011 7:20:19)
Odpovědět
No, neni to tak pravda. Každá evropská země má od Bruselu nakázáno, že by měly jít 2% jejího rozpočtu na tu tzv pomoc. A hned se z toho udělalo výnosné odvětví parazitizmu.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Kalous, 3.6.2011 8:19:52)
Odpovědět
Kocour má pravdu. A většina rozvojové pomoci se buď rozkrade vládními úředníky nebo se za ně nakoupí zbraně. K potřebným se toho moc nedostane. Fungování pomoci rozvojovým zemím připomíná naši pomoc Romům. Chybí nějak smysl (smysl má jen pomoci ve vzdělání nebo při vyjímečných přírodních katastrofách, jinak ať si poradí pak každý sám včetně popupačního problému)
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(jira22, 3.6.2011 10:50:04)
Odpovědět
Víte, rozhodující není, kde ty finance skončí, jestli se rozkradou, nebo se část dostane hladovějícím. To je v podstatě úplně jedno, pomineme-li absolutní a neustávající bídu. Rozhodující je neustále se zvyšující zadlužení té které země těchto chudáků a tím nemožnost se kdykoliv z tohoto chomoutu dostat.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Kalous, 3.6.2011 11:07:07)
Odpovědět
Jíro máte pravdu - ale to zadlužení na všech stranách vypadá jako systém (ne chyba finančníků) - jak kdyby někdo potřeboval aby se všichni zadlužili, platili úroky (komu se zadluží, kdo tiskne ty skoro bezcenné papírky) - tam kde by to hrozilo vzpourou a hladomorem, tak se zase od těch bohatších trochu přisype ... proč to není jak kdysi dříve, každý si hospodařil na své triko, buď na něco měl nebo ne - ale nepletl se mu do toho MMF ap.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(jira22, 3.6.2011 12:49:11)
Odpovědět
Ne to není chyba, je to systém.Něco jako marschalův plán/ Vstup do EU. Napřed rozdělení států na menší, se slabší politickou a nezkušenou strukturou /např.ČSR, nebo Jugoslávie/, pak oslabení stávající ekonomiky s poukazem na standardy EU a slibem my Vám pomůžeme následuje vstup zahraničního kapitálu a půjčky. Půjčky za vysoký úrok, následují půjčky na úroky. A opět další standardy EU. V roce 1989 bylo vnitřní zadlužení 0, ať si kdo myslí o komunistech co chce a dnes bilión a čtvrt. Ty peníze se jenom nerozkradly, ty se použily na řízené nákupy zbraní, stavby, různé dotace a další nesmysly, za kterými ale stojí významné finanční korporace a banky. Ty pak tlačí zase cestou EU na takzvané reformy, protože půjčky chtějí splácet. To je jen hodně málo dalo by se toho napsat moc.Závěr je , že je to systém na který zákonitě doplácíme všichni, někdo víc někdo míň. Volič a občan je v tomhle systému degradován pouze na platiče, nebo stíhaného neplatiče.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(kalous, 3.6.2011 13:15:03)
Odpovědět
Jo jíro - může to tak fungovat. Např. Řecko bylo přes obrovské zadlužení přinuceno koupit asi za 7 miliard Eur zbraně zejména vojenské lodě z Německa a Francie - to ty firmy neměly strach že nedostanou zaplaceno? Asi prachy dostaly.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(vizír, 3.6.2011 14:10:44)
Odpovědět
Ve skutečnosti si tak židovské banky zajistily (krátkozrakou)politickou podporu německých a francouzských zbrojních koncernů pro bailouty (placené zejména Francií a Německem).
Jinými slovy Německo a Francie zaplatí STAMILIARDY Euro které se v Řecku ani neohřejí a ihned poputují židovským bankám na úhradu úroků z dluhů a nákup nových vysoce úročených dluhopisů u těchto bank.
Francie a Německo jsou samy zadlužené a tak si budou muset tyto stamiliardy půjčit .. kde jinde než u židovských bank.
Německé a Francouzské zbrojní firmy dostanou svých pár miliard euro za zbraně pro Řecko, tyto zbraně budou fakticky nakonec zaplacené německými a francouzskými daňovými poplatníky protože ty stamiliardy už nikdo zpátky neuvidí, přičemž řecko bude mít sice zbraně za miliardy, kteréžto zbraně vlastně přispějí k bankrotu a rozpadu řeckého státu a nakonec podporou onoho bailoutu i k bankrotu Německa Francie.
Možná by mi mohl nějaký ekonomický genius osvětlit kde je v tom všem zájem Německa, Francie a Řecka
...či snad České republiky která je nucena taovéto "židovské podnikání" podporovat skrze naší vlastizrádnou politickou reprezentaci.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Hardy, 4.6.2011 2:19:34)
Odpovědět
Co je to pojem "židovské banky", můžeš je vyjmenovat a nemluvit tak abstraktně, tak vizírovsky.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Kalous, 4.6.2011 7:10:49)
Odpovědět
Já bych řekl že v ČR asi fšechny, vlastníci jsou v cizině, úrok na vkladech je menší než inflace, většina zisku z bank jde do háje (za hranice). Je to řečeno obrazně. Ale i z dávné "zkušenost" - na vesnici přišel žid, otevřel hospodu, sedláci si u něho mohli vypít i když byla neúroda i na "futro", zadlužili se - a přišli o statky. Ve zdejším údolí bylo 5 textilek, všechny patřily židům. Pak najednou Němcům. Pak komunistům. Nyní jsou zlikvidovány (nastoupili Číňani). Holt to chce fištrón.
Vláda se bojí spojit důvěru s reformami .....
(MvDr.Teplý M., 3.6.2011 21:11:03)
Odpovědět
Vláda se lekla spojit důvěru s reformami !!!!!!

... naši vládě věří už jen bohatí podnikatelé, zloději, podvodníci a jejích nejbližší příbuzní!
ONI UŽ SE BOJÍ SAMI SEBE, NO TO JE GÓL. PROSTĚ ŘEČENO KORYTA JSOU KORYTA, AŤ TO STOJÍ CO TO STOJÍ !!!!!!!!
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(kocour, 3.6.2011 7:18:02)
Odpovědět
Jsem asi momentálně zaostalej, ale nějak mi neni jasno, jak mohou evropské děsivě zadlužené země něco dávat zemím jiným - nevim, ale vůči Evropanům to neni nic jiného jak krádež a ohrožování naší budoucnosti. Stav té tzv pomoci vystihl ve své knize Benjamin Kuras, když napsal: "pomoc Africe je, když chudí Evropané posílají peníze bohatým Afričanům". A neni země, která by neměla na své školství či zdravotnictví, jen to nesmí rozkrást.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Jeeves, 3.6.2011 8:14:49)
Odpovědět
No řekl bych, že by se v Africe pár zemí, které nemají na školství a zdravotnictví našlo. Obvykle ty, které nemají žádné nerostné bohatství. A vybírat daně od chudáků, kteří ráno ještě nevědí, jestli seženou pro ten den něco k jídlu, jde velmi špatně. Jsou země, které ani svým státním zaměstnancům nedávají plat. Dostanou jenom uniformu (policie, celníci) a je jen na nich jak si pomohou k penězům. Úředníci korupcí a ti uniformovaní vydíráním. Přínos finanční pomoci takovým státům spočívá v tom, že ten kdo je u moci si nakoupí manželky, mercedesy, zbraně, zbytek si uloží ve Švýcarsku. A také dá trochu peněz armádě, aby se u té moci ještě nějaký čas udržel. A byl tak první u toho, až zase dorazí další peníze. :-)
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(kocour, 3.6.2011 8:34:46)
Odpovědět
No, nechci nikomu brát iluze o pomoci, ale měl jsem možnost pobývat pracovně i kolem afrického rovníku ajen opakuji, žádná země neni tak chudá, aby se nemohla postarat o svá dítka. Pokud na to nedává, musí si to místní vymoci třeba násilím. Neni to náš problém a takovéty akce "postavme školu v Africe", to je kšeft pro zvláštní tip organizací - tzv humanitární a lidskoprávní.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Jeeves, 3.6.2011 9:33:10)
Odpovědět
Ano, již jsem četl pár kyselých zpovědí nadšenců, kteří se vydali pomáhat do Afriky. Od místních orgánů spíše klacky pod nohy, od mateřské organizace pro lidi v terénu vlažná podpora, ale pro lidi z vedení bydlení v Hiltonu a pro každého Landrover v nejdražším provedení. I znalci přiznávají, že k lidem na konci tohoto řetězu dorazí pouze asi jedna desetina prostředků.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Kalous, 3.6.2011 8:25:47)
Odpovědět
Asi to s tím zadlužením EU (a USA před státním bankrotem) tak strašné nebude, když klidně platí státní úředníky v Kosovu (+ armádu), Palestině a Iráku. Bez těchto peněz EU (SA) by se tyto státní správy do týdne rozpadly. Ale přece jen je vidět, že to není ono - Británie má problém s dostatkem pilotů pro bombardéry na Libyi (kvůli škrtům je nemá čím zaplatit - ani britští studenti se stovkami tisíc školného za semestr to nevytáhnou)
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(vizír, 3.6.2011 14:31:44)
Odpovědět
EU je zločinecká organizace okupující Evropu (stejně jako dnešní USA řízené FEDem a okupující 3.svět) oni prostě musí korumpovat ať to (nás daňové poplatníky) stojí sebevíce ať v Praze, v Afghanistánu či v Kosovu, protože v okamžiku kdy oni přestanou korumpovat a ustanou všechny ty penězovody lumpům a vlastizrádcům se jim to celé rozpadne.

Ovšem oni mají bohužel pro západní země i plán B ,pokud se jim "podaří" dovést vše k bankrotu, a to provést fašistické neocon převraty s pomocí a do rukou všelijakých palinových,wildersů, jochů neboli všech těch trockisticko-sionistických neocon kádrů které mají v každé zemi a s pomocí jejich korporátních medií kterými budou usměrňovat "hněv lidu" tím správným směrem aby náhodou sami neskončili zaslouženě pod kudlou jakožto skuteční vinníci a aby si udželi svou moc už ne korupcí ale přímým židofašistickým politickým terorem podle know-how jejich židobolševických rodinných předků.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Stallker, 3.6.2011 9:10:29)
Odpovědět
Humanitární pomoc by měla vypadat trochu jinak.
1. rok. Postavit školu.
2. rok. Naučit číst, psát a to, že kůň, nebo buvol není jídlo, ale výrobní prostředek.
3. rok. Naučit pěstovat a uskladňovat potraviny.
4. až 12. rok. Podrobná výuka o antikoncepci.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Jeeves, 3.6.2011 9:59:30)
Odpovědět
:-) Sehnat učitele, který bude učit za trochu jídla, které mu žáci přinesou, bývá problém. Rodiče jsou navíc přesvědčeni, že ten podivín učí děti zbytečnosti, které v jejich životě k ničemu nebudou. Na co mít dítě ve škole, když by mohlo pást kozy, nebo shánět dříví. Jedna škola širokodaleko nic nezachrání. I když máte pravdu, že jedině přes vzdělání lze Africe pomoci. Ale to základní by muselo být povinné!
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(pavjan, 3.6.2011 11:54:08)
Odpovědět
Západní "filantropové" by se měli starat o jiný zdroj obživy a Afriku ponechat jejímu přirozenému vývoji.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(vizír, 3.6.2011 12:55:36)
Odpovědět
Tzv. pomoc rozvojovým zemím je formou ekonomické i politické války vedené proti nezávislým zemím ,
ve své podstatě je to systematická institucionalizovaná korupce lokálních politiků v těchto zemích aby za tyto miliardy a halvně umožnění jejich rozkradení sloužili cizím zájmům, jmenovitě zájmům USA resp. jejich oligarchie a udržovali své lidi i nadále v chudobě, zadluženosti ,nevzdělanosti a totální zkorumpovanosti aby takto USA jakožto rádoby supervelmoc "neutralizovaly" potenciál růstu těchto zemí nejen škůdcovstkými vlastizrádnými politiky a skrze tuto zadlužující k rozkradení určenou "pomoc" ale i samotným ničením ekonomiky korupcí.To je "plán rozvoje" ala USA.
V Evropě po WW2 byl podporován skutečný rozvoj, ovšem jen a pouze kvůli hrozbě SSSR a také , nyní žádný SSSR se "sociálními vydobytky východního německa" které nutily USA nebránit sociálnímu rozvoji Evropy nehrozí a tak je vše sociální v Evropě systematicky likvidováno a Evropa se má přeměnit v další latinskou Ameriku či rovnou Afriku.
Neboli korupci a ekonomický i společenský rozklad šíří ve světě USA (resp. oligarchie neamerického původu z london city) a to naprosto vědomě a záměrně a především skrze tuto tzv.pomoc, ostatně tato oligarchie jako první zkorumpovala právě USA a už 100 let je vykrádá skrze FED, dnes je USA nejzkorumpovanější země na světě a míří k neodvratenému bankrotu.Před 100 lety byly USA nejsvobodnější a nejbohatší zemí na světě proto trvalo celých 100 let než byly USA vykradeny,totálně zkorumpovány a zbankrozovány, brzy bude i v USA životní úroveň jako v Zimbabwe, to vše "díky" židovským bankám (včetně jejich prodloužených ruk FED/WB/ECB/BIS) vlastněných a řízených talmudickými židy a vedoucími ekonomickou válku proti celému nežidovskému světu, a jelikož nejsou schopny(ani schopni) tvořit tak jen ničí.
Svobodný nezávislý prosperující svět talmudické židovstvo nikdy nezbolševizuje a neovládne globální totalitární vládou ,dnes modně zvanou NWO(ve skutečnosti ZOG), řízenou rothschildy.
Američani si dlouho mysleli že toto je plán jen pro "ty druhé" ale nyní došlo i na ně a USA směřují k bankrotu a rozkladu podle hesla "mouřením odvedl špinavou práci, mouřením musí odejít"
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(kalous, 3.6.2011 13:18:46)
Odpovědět
Teda Vizíre, i Brzezinski by čuměl jak jsi to napsal. A to byl mistr geostrategie.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(vizír, 3.6.2011 14:38:46)
Odpovědět
Brzezinski to vše pomáhá organizovat,
ale u nás máme jakousi vylepšenou verzi 2.0 kdy USA nemusí našim politikům a soudcům platit ani jeden falešně vytištěný dolar,
u nás už okupace pokročila natolik,že sem USA žádné miliardy dolarů ani posílat nemusejí , vlastní zrádce si u nás platíme z vlastních daní a tito vlastizrádní politici nás tímto rozkrádáním na dluh zadlužují už automaticky,
posluhujíce USA a sionismu výměnou za beztrestnost a mediální mlčení o jejich krádežích stamilionů, miliard a desítek miliard.
Viz Vondra, Bakala atd atd.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Kalous, 4.6.2011 7:18:37)
Odpovědět
My jsme dokonce tak aktivní, že na přání USA dáváme politický azyl i zlodějům z okolí (ukrajinskému ministru hospodářství Danylyšinovi, který měl být souzen za to že připravil stát na státních zakázkách bez výběrových řízení v přepočtu 30 mld Kč).
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Sulla, 4.6.2011 10:47:42)
Odpovědět
správně.Brzezinského vynález PAX Americana je projekt na udržení nadvlády dolaru a tedy i celého korupčního systému.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Lojza z paseky, 3.6.2011 19:28:16)
Odpovědět
Kdysi jsem četl pěkný citát: „Rozvojová pomoc je přesouvání peněz od těch nejchudších lidí v bohatých státech k těm nejbohatším lidem v chudých státech.“
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Jan Novák, 4.6.2011 15:06:09)
Odpovědět
Ani korunu! Když např. Belgičané opouštěli počátkem šedesátých let Kongo, bylo tam bezplatné školství, zdravotnictví i s očkováním. Kam to místní přivedli během pár let? A mohu jmenovat i další státy. Do takových investovat?
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Kalous, 4.6.2011 21:57:28)
Odpovědět
Náhodou Nováku - těm "belgickým" Konžanům křivdíš - když Belgičané odcházeli, bylo v B. Kongu i v Belgii 10 milionů obyvatel, nyní je v bývalém B.Kongu 50 milionů obyvatel a v Belgii asi 10,5 milionu obyvatel. Aspoň se umí pořádně množit na rozdíl od chcípáčků Belgičanů.
Re: Finanční pomoc rozvojovým zemím je kontraproduktivní
(Kalous, 4.6.2011 22:03:23)
Odpovědět
Oprava: než jsem ten příspěvek dopsal, v Demokratické republice Kongo přibylo dalších 16 milionů malých černoušků, takže je jich už asi 66 milionů. Měli bychom jim tam poslat nějakou potravinovou a lékařskou pomoc aby se ty jejich děti měli dobře.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama