reklama
reklama

K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde

Autor: Jiří Hanzlíček | Publikováno: 3.6.2011 | Rubrika: Polemika
Ilustrace

 

Etická komise pro budoucnost jaderné energetiky, vedená zeleně smýšlejícím ministrem životního prostředí, doporučila v Německu ukončit provoz jaderných elektráren. Uvedený závěr byl zcela dostačující pro rozhodnutí středopravé koaliční vlády skončit provoz všech 17 jaderných zařízení do roku 2022. Jsou vážné pochybnosti, zda pro ekonomicky závažný krok do neznáma je dostačující  doporučení pouze jediné etické komise. Definitivní odklon od jádra musí potvrdit parlament. V roce 2018 se prý bude zkoumat, zda provoz se neukončí již o rok dříve.

V současné době právě jaderné elektrárny pokrývají 23 procent spotřeby elektrické energie. Před jejich nedostatkem, s varováním energetické krize, vystupují průmyslové podniky. Zcela zbytečně, neboť politické rozhodnutí má přednost. Je motivováno maximálním prodloužením funkčního období kancléřky A. Merkelové. Blížící se volby a protijaderné nálady voličů, živené mediální propagací jsou zde zásadním argumentem. Ekonomické dopady nejen v Německu, ale i v Evropě jsou zatím dokladovány velmi povrchně. Politická rozhodování s cílem co nejdelší dobu se udržet u moci jsou v daném časové horizontu 11 let naprosto zavádějící.

Lze pochybovat o tom, že současní politici budou po roce 2020 ještě u vesla i zda se svých rozhodnutí dožijí. Následující volby i s ekonomickými dopady nárůstu cen elektřiny v celé Evropě, mohou zcela změnit náladu voličů. Možná pozdě, za pět minut dvanáct, se záměry a zákazy radikálně přehodnotí. Pochybuji o tom, že rozhodnutí německé koaliční vlády se naplní. Rozbory o tom co vše se stane, proto dnes považuji za zcela předčasné. 

RNDr.  Jiří Hanzlíček,bývalý poradce ministrů průmyslu a obchodu

reklama
4506 čtenářů | 11 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(Kalous, 3.6.2011 6:29:52)
Odpovědět
Němci (a my) mají smůlu, že ti zelení (a zelenost) jsou tam zatím silnější.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(jira22, 3.6.2011 6:45:24)
Odpovědět
Zřejmě máte pravdu, možná to i urychlí práce na fůzích, ale rozhodně na modernizaci výroby jaderné energie. Soudnost a zájem na ochraně životního prostředí bude zákonitě tento druh výroby el. energie stavět do priorit rozumné společnosti. Bude to samozřejmě i zájmem ekonomiky, protože neuvážený odklon by nás zřejmě dohnal do neuvěřitelné bídy. Je jen zajímavé jak vzděláním jaderná fyzyčka Merkelová, dokáže v rámci politických tlaků ustupovat nesmyslným požadavkům. Možná vychází ze stejných závěrů jako autor.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(felix.julec, 3.6.2011 8:58:58)
Odpovědět
S NEJVĚTŠÍ PRAVDĚPODOBNOSTÍ to bude tak jak soudíte.Je vidět,že i v Německu se politici drží své židle pokud možno co nejdéle a pevně.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(kocour, 3.6.2011 14:26:14)
Odpovědět
Ano, zavřít jaderné elektrárny je bohužel možné. Bez jádra se jistě obejdeme, ale bude nutno trochu změnit náš život - proud bude nějakou hodinu denně, spotřeba klesne na desetinu, doprava a průmysl bude jen ve vzpomínkách. Porosteme srstí a o jídle si necháme zdát. A babička nám bude povídat tu oblíbenou pohádku o nahraditelné energii a spálených fosilních palivech. Čili, jiná cesta jak jádro pro budoucnost neni a Němci to ví také.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(Stallker, 3.6.2011 14:45:59)
Odpovědět
Tak to dopadá, když do ekonomických, v tomto případě energetických otázek, kecají politici.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(Kandelábr, 3.6.2011 17:31:17)
Odpovědět
No jasně že neodstaví žádnou ale hlavně že vrchní prdelka Nečas má jasno,proud zdraží o 30%.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(Paroubek, 3.6.2011 18:16:19)
Odpovědět
No ono to bude přece k něčemu dobrý. Když proud zdraří o 30%, tak lidi budou muset víc makat. Tím pádem budou unavenější a nebudou tolik myslet na sex. No a to znamená, že se nebudou rodit takoví chytráci, jako je Kandelábr.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(jirka, 4.6.2011 20:04:30)
Odpovědět
Vy všichni zastánci "čisté energie" by jste mluvili jinak až by v Německu "řáchla" atomová elektrárna.
Zlaté tepelné elektrárny! Atomové elekrárny o jejichž poruchách a částečném úniku radioktivity se ani nedozvíte a to je to nejhorší co může být. Aby se pár kapitalistů, napakovalo, tak budeme všichni umírat na nemoc s ozáření a Ti co to způsobi svou nenažraností odjedou do svých sídel minimálně na Mallorce a vás v tom nechají. Jak tomu může někdo fandit?
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(Jeeves, 4.6.2011 20:27:20)
Odpovědět
Jak tomu může někdo nefandit? Nesmíte být tak vyděšený. To byste nemohl ani vyjít na ulici, kdybyste si stále přeříkával, co všechno vás tam může potkat. Šance, že vás zabije atomová elektrárna je asi stejná, jako že vás trefí metrákový meteorit. A žádný Homer Simpson v JE ve skutečnosti již nepracuje! :-) Ten poslední zemřel v Černobylu...
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(Lojza z paseky, 4.6.2011 21:06:35)
Odpovědět
Chmm, politici u vesla. To je dobrý.
A pletete se i v tom, že atomovky nebudou uzavřeny. Pokrok prostě nezastavíte.
Re: K odstavení jaderných elektráren v Německu nedojde
(john_skrblik, 14.7.2011 0:06:29)
Odpovědět
Asi by taky bylo dobré se podívat, jaké "chuťky" létají z komína té vyzdvihované moderní tepelné elektrárny. Ona totiž ani účinnost filtrů 99,999 při tom množství spalin nic neznamená... a energetické uhlí obsahuje řádově desetiny procenta uranových sloučenin, které potom všichni svorně dýcháme...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama