reklama
reklama

Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?

Autor: Jiří Buzický | Publikováno: 27.5.2011 | Rubrika: Reakce
Ilustrace

 

Proběhla jakási odborářská demonstrace. Průvod ksichtů, rámusu a velkohubých prohlášení. Zaznívaly výzvy k svržení vlády,osočování a urážky demokraticky zvolených zástupců. Odborářská maršpráda vyústila ve výhrůžky, že v případě nevyhovění jejich požadavkům přistoupí odboráři k dalším nátlakovým akcím.

A já se ptám: Jakým zmocněním si osobuje jakási samozvaná skupina občanů právo znevěrohodňovat demokratický  systém této republiky, vyzývat vládu k odstoupení, rozhodovat o záležitostech tohoto státu tím, že řešení problémů usurpuje parlamentu a chce prosazovat své požadavky nátlakovými akcemi, silou, blokádami komunikací, stávkami?

Máme ústavou zaručený demokratický systém. Kde občané vykonávají státní moc prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné a soudní. Orgány zákonodárné moci jsou demokraticky voleny občany a dle zákonů pak jmenují moc výkonnou.

Zákonodárné orgány vzešly z demokratických voleb a dle zákonů ustanoviliy moc výkonnou. Mezi voliči byli i odboráři. Měli tedy možnost ovlivnit složení těchto orgánů. Co jim tedy dává právo aby jako minoritní skupina se snažila práci řádně zvolených orgánů nátlakovými akcemi rozvracet?

Jsou snad odboráři nadlidé obdaření jakýmisi právy navíc? Jsou snad schizofrenicky rozštěpené osobnosti, kdy jednou vystupují jako občan a jednou jako odborář?

Přihlédneme-li k tomu, že odbory se mají starat o pracovně právní vztahy mezi zaměstnanci a zaměstnavateli a nikoli „se srát“ do politiky, už tím odbory porušují svoje poslání a i pravomoci. A snaží-li se tato minoritní skupina,jakou odbory nepochybně jsou, nedemokraticky o zvrat státní moci, pak je to podle mne nebezpečné počínání hraničící s §  92 Trestního zákona Rozvracení republiky a to v odstavci 2 písmeno a/ jako organizovaná skupina. Pokud odboráři na prosazení svých požadavků budou ohrožovat naši společnost nátlakovými akcemi, stávkami a blokádami, pak by bylo potřeba zvážit, zda se nebudou dopouštět trestného činu teroristického útoku podle § 95 Trestního zákona odstavec3,písmeno a,d,e,f.. Ostatně, výhrůžky stávkami a blokádami,které zazněly, mohou  vést k úvahám, že již byl naplněn trestný čin výhrůžky teroristickým útokem podle § 95,odstavec 2, písmeno a,b.

Vzpomínám si na Olbrachtovu komunistickou agitku psanou na objednávku Dělnických listů „O Anně, rusé proletářce“.Vybavuje se mi, jak jsem byl, coby dítě pohoršen, když paní ředitelová Anně říkala: „Jen jděte domů, Anna!. A držte si muže! Budou do vás dnes střílet."

Začínám paní ředitelovou chápat.

reklama
2742 čtenářů | 38 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Kadeřábek, 27.5.2011 0:48:14)
Odpovědět
Nevím, jestli jsem dobře rozuměl, pan Buzický vyhrožuje, že se bude do demonstrací střílet?
Re: Je pan Buzický nadčlověk, schizofrenik nebo terorista?
(Nepřekvapený, 27.5.2011 21:33:46)
Odpovědět
nebo modrohnědý fašista, že vyhrožuje střílením do lidí, kteří si dovolí manifestovat proti trvalému rozkrádání státu? To se nám ta mafiózní pravice pěkně vyvíjí, co takhle koncentrační tábory, pane Buzický? Byl by z vás aktivní kápo.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Klement Godwood, 28.5.2011 14:43:48)
Odpovědět
Aby bylo jasno: Republiku si rozvracet nedáme. Na to máme připravené naše čacké příslušníky zásahových jednotek, ba i koně už můžeme v Praze a některých jiných městech na obranu té NAŠÍ demokracie a republiky nasadit. Ta republika je totiž už opravdu jen naše. Už ji máme zcela ve svých rukou, ve svých sejfech a na svých účtech. Tak ať se nám tady nějaké socky a nastavručky nepletou pod nohy. Svoje dílo dokončíme. Jsme perfekcionisté.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Kalous, 27.5.2011 7:38:39)
Odpovědět
Příšerná slátanina.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(onďa, 27.5.2011 11:27:38)
Odpovědět
přesně tak...není co dodat
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(jira22, 27.5.2011 7:39:53)
Odpovědět
Sancta simplicitas, nebo málo placená klaka.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Benda, 27.5.2011 9:25:38)
Odpovědět
Buďto chceme demokracii, nebo ne. Jestli ano, pak musíme respsktovat také názory druhých, právo shromažďování a.t.d. Pisatel článku má právo na svůj názor, ale jeho forma svědčí o fanatismu. A to je daleko nebezpečnější pro demokracii, než protestovat v ulicích.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(*****, 27.5.2011 13:16:40)
Odpovědět
Je nějaký rozdíl mezi Goebelsem, Gotwaldem a autorem?
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(frantisek zajicek, 27.5.2011 17:58:04)
Odpovědět
Ano,ti prvni 2 jmenovani uz jsou nastesti v kopru,FZ
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Kotnauer, 27.5.2011 18:56:03)
Odpovědět
Goebbels s Gottwaldem nebyli buzíci.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(nanuk, 27.5.2011 8:23:59)
Odpovědět
Autor sám je s největší pravděpodobností nebezpečný velkohubý ksicht, který si se svým pochlebováním chce udělat dobrý bod u svého chlebodárce. Některé takovéto druhy patří do čeledi řiťolezovitých.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Ivaanna, 27.5.2011 8:46:22)
Odpovědět
To je tak blbý článek, že je skoro pod úroveň na něj reagovat. Pán si asi myslí, že demokracie = jít jednou za 4 roky k volbám a po zbytek času jenom poslušně držet hubu. Někdo by mu měl vysvětlit, že takhle to ve světě nefunguje. Jestli mu některé odborářské obličeje nejsou sympatické, nechť na ně nekouká. Ten jeho se třeba také každému líbit nemusí.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(22, 27.5.2011 9:18:57)
Odpovědět
Musím uznat, že principiélně má autor článku pravdu.Toť vše.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Dan, 27.5.2011 9:32:44)
Odpovědět
Představa, že volební výsledky jsou bianco směnkou a ti, co byly ve volbách zvoleni si mohou dělat naprosto vše co chtějí bez ohledu na mínění veřejnosti je nejen zcestná, ale i nedemokratická.
Pokud se politici zpronevěří svým slibům a ze správy věcí veřejných učiní špinavý kšeft, lidé mají nejen právo, ale i povinnost vyjít do ulic.
Někomu se to jistě líbit nemusí, ale také ho nikdo nenutí, aby svůj názor projevoval. Pokud se ale desítky tisích lidí ododlají k protestům, jistě pro to důvod je.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Scaldorini, 27.5.2011 10:14:29)
Odpovědět
Pane pisálku Vaše jméno napovídá co jste zač vy jste ještě kocoura za ocas nepotáhl a melete ptákoviny běžte stím co jste tady vypotil na mítink ODS tam si Vás se zájmem vyslechnou.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Stallker, 27.5.2011 10:17:00)
Odpovědět
Souhlasím s tím, že má autor principielně pravdu. Podal nám to sice trochu drsně, ale je to jeho pohled. Za mých mladých let byly odbory v prvé řadě organizační složkou pracujících (zaměstnanců), k zabezpečení dodržování svých práv a požadavků vůči zaměstnavateli. V tomto směru naprosto perfektně pracují odbory např. v mladoboleslavské Škodovce. Nedávno vyjednali solidní zvýšení platů, Škodovka má jednu z nejkvalitnějších kolektivních smluv, atd. TOHLE jsou odbory. Pokud zaměstnavatel významně poškozuje zájmy zaměstnanců, mohou samozřejmě odbory sáhnout i ke krajnímu řešení svých požadavků a tím může být stávka, ale dejme tomu i demonstrace, či nějaká forma blokády. Ale zase, jen ve vztahu zaměstnanci, vs. Zaměstnavatel. Zaráží mě ale, kdo a proti komu demonstroval v neděli v Praze. Pokud to byli zaměstnanci státních podniků, pochopil bych, že demonstrují proti opatřením vlády, i když zrovna ti si podle mého nemají na co stěžovat a krize je zasáhla naprosto nejméně, pokud vůbec. Ale vysvětlete mi, co na takové demonstraci dělají odboráři ze svazu KOVO, případně dalších? Stát není jejich zaměstnavatel. Někdo by mohl říct, solidarita. Já bych řekl, že takový hezký nedělní výlet do Prahy za odborářské peníze (doprava zdarma), vůbec není k zahození… Některé odborové svazy si prostě hrají na něco, co nejsou, nemohou být a ani nikdy nebudou.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(děd, 27.5.2011 11:43:33)
Odpovědět
Nechápu o co Vám jde. O to kdo lidi v protestech vede, nebo proč lidi protestují ?
Vždyť píšete, že jste pochopil, že proti opatření vlády.
Zaměstnanců, odborářů Kovo i jiných, se důchody, zdravotnictví, zvyšování cen, školství, korupčnictví, některé špatné zákony atd. netýká ? A to nejsou záležitosti zaměstnavatelů, ale vlády, kterou si lidi platí a která vládne špatně ! Nebo Vám současný stav vyhovuje. Kdo má lidi podle Vás vést v protestu proti vládním opatření ? Každý sám za sebe ? A co se týká zadlužení za 20 let, tak nikdo z obyčejných lidí si nežije nad poměry a nikdo z lidí nerozhodoval o tom kam půjdou státní peníze a majetek. Kdo o tom rozhodoval, také ví kde jsou. Tato vláda je (bohužel také) špatná, nechce skončit, neopak si za své zmetky chce přidávat plat. Opět - pokud Vám to vyhovuje neúčastněne se. Nejsem odborář, ale jsem rád, že někdo za lidi mluví a vede je.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Stallker, 27.5.2011 12:29:49)
Odpovědět
O co mi jde? Souhlasím s Vámi, že současná vláda nestojí za nic. Ale nesouhlasím s případným řešením problémů, kterých jsme bohužel všichni součástí a to, jak je navrhují odboráři, demonstranti, případně levicoví politici. Opakuji, vláda, i když nestojí za nic, se alespoň snaží problémy řešit. Dělají to blbě, nesouhlasím s tím, ale snaží se. Socani, kromě jednoho nedodělaného a řekl bych hloupého návrhu zákona na zavedení progresivní daně, nemají a nenabízí nic. Odboráři jak by smet. Plné huby řečí, ale nikdo z nich nepřišel s jediným rozumným návrhem, s ničím, co by pomohlo situaci jakkoliv řešit. Když se mělo jednat na tripartitě, tak se zjistí, že odboráři ani neměli zájem jednat. Byli předem domluveni, že z jednání odejdou a to ještě mají tu drzost tvrdit lidem, že vláda nebyla ochotna k jakýmkoliv ústupkům, tak odešli. Oni od začátku věděli, že jdou na jednání s požadavky, se kterými vláda souhlasit ani nemůže… Nežije se nám tady nad poměry, ani mně ne, ale z principu nemůžu souhlasit s naprostou demagogií, kterou naše odbory předvádí. A zase se budu opakovat, vím o někom, kdo případné řešení, jak se z toho dostat nabízí. A ani by to tolik nebolelo. Ale je to pravicové řešení a to se samozřejmě líbit nebude…
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Ivaanna, 27.5.2011 13:58:24)
Odpovědět
Dělají to blbě, ale snaží se. Kdysi se říkávalo, že snaživej blbec je horší než třídní nepřítel. Proto bychom je raději vyměnili za někoho, kdo se bude nejenom snažit, ale bude to mít také nějaké positivní výsledky. A mohlo by se začít tím, že se přestane tolik rozkrádat a korumpovat.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Stallker, 27.5.2011 20:16:59)
Odpovědět
Ale ano, souhlas. Znáte někoho takového?
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Šoumen, 28.5.2011 16:49:08)
Odpovědět
Vás pane Stallkere.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Stallker, 28.5.2011 18:43:21)
Odpovědět
Občas sem umíte vložit dobrý vtip Šoumene. Beru to jako jeden z nich.. :-))
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(děd, 27.5.2011 15:06:25)
Odpovědět
Pravice tu dnešní hrůzu započala, téměř 20 let předvádí co umí a já mám věřit, že něco vyřeší ? Jak chce vládnout lidem, které oslovuje "ulice", "lůza" ? Kterým nestydatě a úmyslně lže "aby je příště volili"? A myslí si, že po získání 118 mandátů se nemusí již bavit s nikým kdo nepřistoupí pouze na jejich návrhy.
Děkuji, již nechci !!
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Stallker, 27.5.2011 20:12:46)
Odpovědět
Ne, děde, pravice v této zemi v parlamentu NENÍ. Možná někdy těsně po revoluci nějaký nesmělý pokus, ale jinak ne. Ti, co se dnes za pravici prohlašují, opravdové pravicové ideje a myšlenky neviděli ani z rychlíku. Na to nutno pamatovat...
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Sunny, 28.5.2011 11:23:16)
Odpovědět
Stallkere, tohle se některým lidem těžko vysvětluje. Jestli někdo považuje ODS nebo TOPku za pravici, tak mu není pomoci:-). Díky Vám, že to nevzdáváte...
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Stallker, 28.5.2011 18:40:18)
Odpovědět
Zdravíčko Sunny :-)))...
Díky za podporu, dlouho o Vás nebylo slyšet, čímpak to, rozumných spoludiskutujících není nikdy dost...
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(frantisek zajicek, 27.5.2011 18:21:05)
Odpovědět
Posledni dobu mi nezbyva,nez s Vama souhlasit.Odbory resi,k cemu nemaji absolutne kompetenci.Ale kde jinde se zviditelnit?Jinak mam dojem,ze tady hazite hrach na zed.Uz jsem to zminoval,dobra reforma je jenom ta,pokud Vam bude pridano a potom bude vsem jedno jestli sedi ve vlade Karel Gott nebo brouk Pytlik,FZ
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(felix.julec, 28.5.2011 20:38:04)
Odpovědět
Stallkere nevšiml jsem si,že by tato vláda udělala oproti předcházejícím v něčem pokrok k úspoře.Zatím mi silně připomíná opilce,který se válí po zemi a když už se mu konečně podaří vstát tak sebou znovu sekne.Zatím bojuje sama se sebou.Takže žádná změna ve financích.Jen pud sebezáchovy.Držet se u koryt.Každý přetrpěný měsíc dobrý.Tím se přímo vyznačuje, možná i vstoupí do dějin.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Ivaanna, 27.5.2011 13:53:49)
Odpovědět
Jestliže přijeli odboráři za odborářské peníze, tak snad nepřijeli zdarma, ale za své, nemyslíte?
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Zdeněk, 28.5.2011 7:38:13)
Odpovědět
Lépe bych to nedokázal napsat. Považuji za zcela správné když se lidé dostanou na dovolenou do Prahy za odborářské peníze/vždyt si a to také platí/, nechápu ale pana Zavadila a jeho společníky, na co si zde hrají. Myslím, že jejich jednání a chování skutečně hraničí s tr. činy.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Menšík, 28.5.2011 14:32:16)
Odpovědět
Vy budete asi hodně vzdělaný člověk a jistě jste toho už hodně sjezdil. V Česku vám na vaše otázky týkající se vztahu odbory vs. stát asi nikdo moc neodpoví, protože v Česku vzdor platným zákonům řada zaměstnavatelů nejenže svým zaměstnancům vytvářet odbory v podniku zakazuje, mnozí zaměstnavatelé své zaměstnance protizákonně a proti zdravému rozumu (co kdyby to proti nim někdo s odvoláním na platné zákony použil) nutí, aby podepsali prohlášení, že v odborech nejsou a nikdy nebudou, nikdy do nich nevstoupí. Tedy za této situace zkuste položit své otázky účastníkům demonstrací např. ve Francii či Německu. Krom toho se demonstrace zúčastnila také řada neodborářů, povětšinou právě proto, že jejich zaměstnavatelé ji vlastní odbory proti liteře zákona založit zakazují.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Otta, 27.5.2011 10:21:21)
Odpovědět
Dostal jsem se na portál náhodou, ale to je síla co sem přispívá za demagogy.Domníval jsem se, že podobná hloupost neni možná a je :-).Sbohem.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Rumburak, 27.5.2011 15:02:31)
Odpovědět
Pan Buzický má jméno jeho hodného!
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Šoumen, 27.5.2011 18:13:15)
Odpovědět
Na takový článek je zbytečné reagovat. Fanatizmus na fanatizmus. Už mají modráci naděláno v kalhotách. Začíná to smrdět po celé republice.
Autor má opravdu příznačné jméno.
Je to jenom placený autor ze sekretariátu ODS, nebo TOP09.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(jindra, 27.5.2011 21:25:23)
Odpovědět
Blbý článek,blbý Buzický.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(josef dv, 28.5.2011 19:49:31)
Odpovědět
Jak čtu většinu reakci na politickou situaci u nás tak nabývám nazor,že to píše většinou komunistická lůza a obyčejní slušní lidi na to kašlou.Nejsem straník,ani bohatý člověk ale plně souhlasím s autorem úvodního článku.Projel jsem kus světa žil jsem poměrně dlouho v USA a můžu říct,že lidé i politici jsou všude stejní jak u nás.Je tam větší vymahatelnost práva.My jsme zvyklí na socialistické státní vedení za ručičku,v USA se každý musí postarat sám o sebe a když nemůže postará se stát.To je pravice.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(felix.julec, 28.5.2011 11:44:34)
Odpovědět
Už jsem tady přečetl dost slátanin,ale tento Buzický"vede".Takové hovadiny bez ladu a skladu tady už dlouho nebyly a doufám,že zase dlouho nebudou.
Re: Jsou odboráři nadlidé, schizofrenici nebo teroristé?
(Hubertus, 28.5.2011 14:38:43)
Odpovědět
ODS je už asi opravdu v hajzlu, když pan posranec Doktor vykřikoval v televizi o tom, že demonstrace byla dokladem fašizace, a když potom si stěžoval, že mu někdo někde vyhrožoval. Jestliže byla tato demonstrace pro p. Doktora projevem fašizace, pak pro mě je celá politika ODS a TOP09 pouze projevem bolševizace. Jen symboly jsou jiné.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama