reklama
reklama

Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM

Autor: Odjinud | Publikováno: 9.5.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

U příležitosti šestašedesátého výročí konce války se opět dávají emoce na pochod. Předsedkyně Suverenity Jana Bobošíková vytvořila seznam nacistických vražd na českém civilním obyvatelstvu. Nicméně i komunisté protestují proti tomu, aby se zveličováním excesů při odsunu dělali z obětí viníci.

Jako protiváhu dokumentu Zabíjení po česku a jemu podobných, kde jsou líčeny etnické čistky páchané na civilním starousedlém německém obyvatelstvu, uvádí Bobošíková seznam brutálních vražd vykonaných na Češích těsně před koncem druhé světové války. V něm po namátkově vybraných datech líčí upalování mužů, střílení do matek a dětí, vraždění těhotných žen a přibíjení kojenců na dveře.

Nejsme národ lokajů

„Jsem přesvědčena, že zveličování excesů při odsunu je dlouhodobě cílenou kampaní, v níž hlavní roli hrají některá média a bohužel i veřejnoprávní televize. Ta uvádí jmenované události disproporčně. Jsou zveličována zvěrstva, která vznikla při odsunu, ale ty nikdo nikdy nepopíral. Nikde však není zdůrazněno, že to co udělali nacisté, bylo milionkrát větší zlo. Také se potlačují fakta, že zdrojem událostí v roce 1945 a potom, teď mám na mysli rozdělení Evropy mezi dva bloky, byl německý nacismus," řekla ParlamentnímListům.cz šéfka Suverenity Jana Bobošíková.

Kořeny podobných nálad je podle ní nutno hledat v událostech po pádu železné opony. „Kdo se chtěl jako první omlouvat sudetským Němcům za odsun? Václav Havel! S představiteli Sudetoněmeckého landsmanšaftu jednal třeba Jan Ruml. Přitom nejde o neškodnou organizaci. Ve svých stanovách má napsáno, že je jejím cílem vrátit se do jazykových hranic z roku 1938. U jejího zrodu prokazatelně stáli nacisté," dodala s připomínkou, že nacisté chtěli vyhladit Židy, Romy, ale i Slovany, a prismatem těchto faktů je třeba hledět na excesy při odsunu. Prostě nelze tvrdit, že zlí Češi zabíjeli hodné Němce.

Nakonec si Jana Bobošíková neodpustila propagaci své strany. „Češi nemají ve svém erbu, že jsou národem lokajů. Pravda, některé politické elity by z Čechů rády lokaje udělaly. Suverenita je zde proto, aby k tomu nedocházelo. Nejsme malí, nejsme slabí, nejsme bezvýznamní," podotkla a ještě jednou se vrátila do minulosti.  „Naprosto klíčovým momentem i v celoevropském kontextu byl Čechy vykonaný atentát na Heidrycha," zmínila.

Komunisté souhlasí

Stejné názory mají i poslanci Komunistické strany Čech a Moravy, která zastává vůči sudetským Němcům dlouhodobě podobně tvrdé postoje jako Bobošíková. „Dokumenty jako Zabíjení po česku jsou ryze účelové. Výrazně mi to vadí, protože je to ahistorické. Doufám, že nejsou dělány na politickou zakázku," vyjádřil se pro ParlamentníListy.cz předseda KSČM Vojtěch Filip. Jeho rodina si s nacisty zažila své. I proto jsou pro něj proněmecky zaměřené materiály neakceptovatelné. „Ať se tedy zveřejní celá pravda. Že Čechům v pohraničí byly sebrány majetky, že byli odvlečeni do koncentráků," doplnil.

Příčina tkví podle něj v tom, že někteří sudetští Němci dnes chtějí ospravedlnit jednání svých dědů a otců. „V roce, myslím 1975, byl v Německu přijat zákon, podle nějž se i v Česku vyplácely renty za službu ve wehrmachtu. Někteří lidé z Opavska, Hlučínska, Jihlavska pobírali tyto renty. To je historie. Neříkám, aby bylo spravedlnosti učiněno zadost, že narukovali do wehrmachtu dobrovolně, někteří tam totiž ani nechtěli," vysvětlil Filip.

Jeho partajní kolega poslanec Jiří Dolejš hlavně zdůraznil, že v době války mezilidské vztahy vždy zhrubnou a pak dochází k čemukoliv.  „Nemyslím si, že ve společnosti je vzedmutá vlna rozvrtávání událostí z konce války. Je výročí, takže je téma na pořadu dne. Je jasné, že rozhodující vinu na druhé světové válce mělo fašistické Německo a válka vždy vede ke zhrubnutí mezilidských vztahů, což má za následky různé neblahé události. Nelze omlouvat excesy, ale nelze jimi relativizovat příčiny a průběh války. Soudný člověk bude ve střehu, kdyby někdo chtěl rozdmýchávat staré národní řevnivosti a oživovat ducha nenávistí, které v té době byly pochopitelné," dodal. Podle něj by měly současnosti dominovat dobré sousedské vztahy a myšlení nad lepší budoucností.

Autor: Jan Rychetský

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/196571.aspx

reklama
5357 čtenářů | 37 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(vizír, 9.5.2011 0:49:34)
Odpovědět
To je tak ,že nějaký gestapák 6 let mučíl a vraždil české lidi,
pak přišel 6.květen 1945 a sudetský gestapák zamáčknul slzu,umyl si ruce od krve , zavzpomínal na dobré časy které se už nikdy nevrátí a promtně zahodil průkaz gestapa do kanálu,čímž se z něj rázem stal německý civilista, samozřejmě vírou odedávna humanista a demokrat ,
... a pokud potkal ,popř.byl vyhledán někým komu poskytoval péči během posledních 6 let tak se z něj stala i nevinná německá oběť českých bestií čekající jako tichá výčitka na svůj pomníček s věncem od Václava Havla a televizní dokument od naší vaší TV.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Marie, 9.5.2011 6:06:14)
Odpovědět
Trochu jinak.Český konfident odjel do pohraničí.Stal se z něj člen revolučních gard.Prohlásil se za koncentráčníka.Vyhnal Němce,předtím je okradl a získal jejich dům.A později vstoupil do KSČ.Získal za zásluhy o český stát funkci a s toto gloriolou se dožil dneška.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(suk, 9.5.2011 8:13:49)
Odpovědět
Marie, přestaň číst rodokapsy a vůbec brakovou literaturu. Udělej si heřmánek a jdi na čerstvý vzduch, udělá ti to dobře. Jinak se ti zhorší stav a můžeš se pomátnout. A pomatenců máme v zemi čím dál víc!
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Stallker, 9.5.2011 8:35:32)
Odpovědět
Průser je, že pravdu asi mají oba dva...
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Kalous, 9.5.2011 8:48:20)
Odpovědět
Ano, dobytek (tomu se omlouvám) se najde v každém národě. Jen je třeba ty historické souvislosti poskládat, co bylo dříve a co byla první příčina.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(harry z gory, 9.5.2011 20:43:35)
Odpovědět
nekteri z moji rodiny take "znarodnovali"
v pohranici. to byli podle mne k.urvy!!!
taky je ale SNB dostalo, ale ani nebyli zavreni.
nestalo se jim prakticky nic.
neni se cemu divit. dnesnim vrahum v palestine, iraku, afghanistanu atd. se take nic nestane.
kdo je vetsi zlocinec :
Bush.....................200 000 zamordovanych v iraku,
nebo bin laden.........asi 3800 americanu v NY.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Kalous, 10.5.2011 13:37:40)
Odpovědět
Bin Laden, neboť není občan USA a navíc přestal po pádu SSSR spolupracovat s CIA, hlupák jeden. Nespolupracovat s USA a CIA se nevyplácí.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(dan, 10.5.2011 7:20:23)
Odpovědět
Marie, máš naprostou pravdu. taky jsme pamětníci. Ti, co to zpochybňují zřejmě tu dobu nepamatují!!!
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Kalous, 10.5.2011 13:40:12)
Odpovědět
Naštěstí jsou i lidé kteří pamatují rok 1938 a období protektorátu a na ty novodobé přepisy historie neskočí.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Brabec, 9.5.2011 6:04:31)
Odpovědět
Bobo má moji podporu
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Kalous, 9.5.2011 6:34:57)
Odpovědět
Ano, Bobo má odvahu nepindat s většinou korektních a eurohujerských politiků v jedné řadě
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(jira22, 9.5.2011 7:07:39)
Odpovědět
To se vůbec nebude líbit tvůrcům propagandy v ČT a dalším němci placených médií. Držím palce paní Bobošíkové v její snaze říkat pravdu. To se dnes moc nenosí. Stačí se projít v pohraničí a zkusit najít pomníčky obětí německých ordnerů. Mizí stejně jako pamětníci. O objevuje se nová historie. Už nebyli vyhnáni češi, ale němci. Zapomíná se na útisk, hromadné vraždy, mučení a popravy. Ve školách se připomíná vina čechů na oklamaném německém národě. Odsun je teď výmyslem čechů, ne rozhodnutím spojencům, které mělo zabránit příštím expanzím němců a jejich útokům na integritu ostatních národů. Jistě došlo i k nespravedlnostem, to nikdo nepopírá, ale v kontextu s tím utrpením co němci způsobili jen českému národu se to vůbec nedá porovnávat. Kolik, že německých vesnic bylo vypáleno, kolik němců bylo čechy umučeno, kolik poprav bylo provedeno, kolik dětí bylo uneseno? A že ani mezi odsunutými němci nebyli samí beránci, to je také známo. Bohužel, placená propagandy ČT a dalších médií tvrdí opak. Za peníze daňových poplatníků jsou točeny filmy, které z němců záměrně vytváří oběti a utlačovanou menšinu. Poznenáhlu se tak vytváří pravda o vině českého národa. Nebu odbočovat daleko, nedávno stejní lidé na Ukrajině udělili posmrtně Banderovi vyznamenání. Sice to nová vláda zrušila ale podívejme se na pořad ČT. Vždyť to byli podle novodobých vykladačů historie jen chudáci, kteří prchali před komunisty. Bodejť ne, za své zločiny by dostali provaz a u američanů mohli pokračovat jako profesionálové v dalších válkách jako v Korei a Vietnamu. Stejní vykladači nám podsouvají jiné dějiny a jiný výklad. Bohužel vzhledem k času a dostatku financí i úspěšně. Proto bychom něměli zapomínat, a když se o tom děti nedovědí ve školách, tak to musíme připomínat doma.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(děd, 9.5.2011 9:27:35)
Odpovědět
S historií třeba i krátkou má každý režim problém. Pro mne je pravdou to co jsem prožil a viděl na vlastní oči a pochopil příčiny proč se tak dělo. Proto nechápu proč polopravdami a lží krmí mladou generaci. Považuji to za nehoráznost a zbytečnost, protože rodiče nikdo nedonutí, aby svým dětem lhali. A hlavně pokud se války týká.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Kurt, 9.5.2011 7:14:56)
Odpovědět
Vážím si paní Bobošíkové, jedné z mála dnešních politiků, kteří vidí věci reálně a nepodlézají novým chlebodárcům. Vy, kteří jste slepí, nebo se jen slepými děláte, se styďte. Že se snažíte dostávat ke korytům je stará vesta, že se ale snažíte omlouvat zlo, je neodpustitelné...
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(frantisek zajicek, 9.5.2011 19:37:30)
Odpovědět
Mam dojem,ze ke korytu se snazi dostat tebou propagovana Bobo.Je ji zcela jedno s kym a jak velke to koryto bude.Dle jejich slov ceka na post sefky CT,pokud ji nabidnou komunisti kandidaturu na presidenta pujde do toho znovu a nedavno kandidovala do senatu na Kladne.Nevim,kdo je dle tebe slepy,mozna mas jenom zavrene oci,nebo nechces videt...je mi te lito...FZ
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Marie, 9.5.2011 8:22:31)
Odpovědět
V tomhle klubu se diskuse nenosí.Pravda není směrodatná.Pokud skutečně nebudete objektivní,tedy i průměrně vzdělaní,zůstanete na okraji slušné evropské společnosti.A doadnete jako starověký Řím .
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Stallker, 9.5.2011 9:30:20)
Odpovědět
Člověk by neměl zapomínat a hlavně nepřekrucovat historii. Už to tady bylo a nic hezkého to v lidech nenechalo. Bobošíková má v jednom pravdu. Nacisti na tomto národu napáchali hrozná zvěrstva. A protože lidi rádi a rychle zapomínají, je dobře, že se najde někdo, kdo to alespoň jednou ročně připomene. Pravdou ale bohužel také je, že Češi to sudeťákům krátce po válce pěkně od srdce vrátili. A na to by se nemělo zapomínat také.

Znám z vyprávění jeden příběh. Německá rodina v českém pohraničí. On šikovný řemeslník, ona švadlena, těsně před válkou otěhotněla. Za války jeho povolali do Wermachtu, za dva roky přišel dopis, nevrátil se od Stalingradu. Po válce při odsunu, když ona šla s dcerkou k dobytčáku, dostala kamenem do hlavy tak, že upadla. Okamžitě přiskočil uvědomělý český gardista, namířil na ni pušku s tím, že jestli se jí nechce šlapat, tak ji zastřelí. S vydatnou pomocí své šestileté dcery vstala a šla… Čím si tato žena zasloužila šutrem do hlavy a pohled do laufu pušky? JENOM tím, že byla Němka? To je dost ubohé…

Jeden příběh s relativně dobrým koncem, proti tisícům, které mají na svědomí nacisti a většinou daleko tragičtějšími. Ano. Nikdy se ale nesmířím s tím, že češi dělali stejná zvěrstva, jako oni, i kdyby to bylo opravdu jen v jedné tisícině případů. Netrpím sebemrskačstvím, to ani náhodou. Jestli ale někdo chce obhajovat činy „některých“ Čechů po válce tím, že nacisti byli ještě mnohem horší, tak to ani náhodou…
Kolektivní vina neexistuje.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(děd, 9.5.2011 10:36:37)
Odpovědět
Nevím co vše Vy znáte z vyprávění, ale já jsem zažil co krátce po válce ještě němci v pohraničí dokázali ! Bohužel zlo se vždy oplácí zlem a věřte, že na tom nikdo nic nezmění. Důležité je zabránit tomu, aby se prvotní zlo neopakovalo !!!! A tomu nezabráníte kopáním do toho komu bylo ublíženo. Spíš naopak.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Stallker, 9.5.2011 11:12:42)
Odpovědět
Souhlasím děde. A věřte, že bych si nikdy nedovolil třeba jen pomyslet na kopnutí do toho, komu bylo ublíženo.
Chtěl jsem příspěvkem jen říct, že je velký rozdíl mezi spravedlivým hněvem a pomstychtivostí ukrytou v anonymitě davu.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Olg0j Chorch0j, 9.5.2011 14:16:40)
Odpovědět
ty seš jenom hloupá ovce s vymytým mozkem, když kolektivní vina neexistuje tak proč jí tedy cítíš a ještě propaguješ? ludro hloupá
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Stallker, 11.5.2011 9:15:40)
Odpovědět
Nic jsi nepochopil červe...
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Boleslav, 10.5.2011 14:13:16)
Odpovědět
Znám jiný příběh,LIDICE!!!!!!!!
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Stallker, 11.5.2011 9:18:11)
Odpovědět
Ano, souhlas. Přesto trvám na tom, že by se lidi neměli chovat jako dobytek. Nikdy.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Jouda, 9.5.2011 11:40:57)
Odpovědět
Skuste se sudeťáka zeptat co pro něho znamená 8.květen. Výtězství, porážku, konec války, nebo počátek odsunu("vyhnání")? Rozumný němec,který se vrací do pohraničí a umí česky volí konec války,bez záště. Kdo stojí za názory veřejnoprávní televize je známo a zaslouží si opovržení.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Marie, 9.5.2011 13:58:14)
Odpovědět
Pro značku Jouda.HZajímalo by mě kolik znáte skutečných sudeťáků,jak píšete.Uvědomte si prosím,že vymírá už druhá generace těchto lidí.Oni a jejich potomci skutečně nemaqjí většinou k místu kde se narodili jejich předkové žádný vztah.A to všechno co je zde v diskusi popisováno,už nemá vůbec žádnou hodnotu.Patřilo to do té které doby.A ne do moderní evropy.Poučujme se,ale nebuďme zaslepení.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Hans, 14.5.2011 4:52:17)
Odpovědět
Marie,slyšela jsi někdy při srazu Landsmannschaftu hovořit jejich šéfa Posselta? Říká ti to vůbec něco? Z tvých komentářů vyplývá, že o realném smýšlení dnešní generace Sudeťáků, nemáš ani Ahnung! Naivita, neznalost a ignorance skutečností dovoluje překrucovat dnešní dějiny. Evropa upadá ekonomicky i kulturně. Zkus se nad tím se svými kolegy zamyslet, PROČ???
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Gordon68, 9.5.2011 11:57:00)
Odpovědět
Proč se horlíte.to už jsme hlásali v osmašedesátém - kulturní národ nepustoší hřbytovy a nepřepisuje dětem dějiny.Změnilo se něco po sametu?
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(modřín, 9.5.2011 18:15:06)
Odpovědět
Pokud je mi známo, tak Němci rozpoutali II. světovou válku, kterou prossrrali a tím pádem si mohou za všechno sami !
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Ludmila Hloušková, 10.5.2011 0:11:29)
Odpovědět
Vážená paní Marie, pane Stallkere i pane Zajíčku,

souhlasím s Vašimi názory. Zvěrstva byla po celou válku ze strany Němců, ale bylo smutné, že po skončení války se našla stejná sběř (i když v mnohanásobně menším počtu) i na naší straně a nešlo vždy o „spravedlivé vyřizování účtů“, ale hodně o majetek nebo o likvidaci nepohodlných svědků. Můj starší kolega mi vyprávěl, jak byl v květnu svědkem toho, že český udavač, před kterým se sousedé třásli, vedl právě takový útok na nepohodlné Němce (asi aby nemohli o jeho kolaboraci svědčit). Dotyčný udavač se snažil do toho zapojit a strhnout co nejvíce lidí. A právě bývalí vězňové z koncentráku, kteří by první měli právo hodit kamenem, se od této hrůzy distancovali.

Paní Bobošíkové bych se ráda zeptala, co dělala celou dobu své politické kariéry (a zvláště když byla v Evropském parlamentu) pro zvýšení politické kultury. Její tvrzení, že nejsme národem lokajů, právě od ní „sedí“. V minulém roce jsme mohli vidět televizní záznam z archivu ČT, kdy jako mladá nadšená vysokoškolská svazačka (byla nikoli řadovou členkou, ale členkou ÚV SSM) vítá před Staroměstskou radnicí s ohromnou kyticí soudruha prezidenta Gustáva Husáka, předsedu MV KSČ Antonína Kapka a další. Pak se stala náruživou zastánkyní politické pravice, poté byla levicovou kandidátkou za KSČM na prezidentku (ráda by to opět zkusila za 2 roky, ale teď asi bez jejich podpory), byla ve straně Nezávislí, pak předsedkyní v Politice 21 a Straně zdravého rozumu – Suverenita. Ta skutečně nepodlézá.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Marie, 10.5.2011 6:30:08)
Odpovědět
Vážená paní.Nejenom,že jste se jako jedinná dokázala podepsat pod vlastní názor,ale dokázala jste pojmenovat i charakter jmenované taky političky.Děkuji Vám.Asi to nebude s námi tak špatné.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Kalous, 10.5.2011 13:49:26)
Odpovědět
Paní Marie - nebuďte naivní. Vždyť jako paní Bobošíková jsou téměř všichni, nebo v tomto směru ještě horší (Nečas, aktivní svazák otec vojenský politruk, Topolánek otec předseda ZO KSČ a děd zakádal komunistické buňky na Vsetínsku, Špidla - matka učitelka VUMLU na VŠ a otec komunista od 18 let, Štětina iniciátor zákazu KSČM sám komunista a vysoký aktivní svazák, Klaus také z komunistické rodiny ...) tento pohled už nemá vůbec žádný smysl ...
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Stallker, 11.5.2011 9:21:57)
Odpovědět
Děkuji za Váš názor paní Hloušková, na paní Bobošíkovou mám velmi podobný názor.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(nobody, 10.5.2011 12:50:22)
Odpovědět
Natrhal jsem kytici šeříku, jako každý rok, zašel na hřbitov. Leží tam děda s prostřelenou hlavou zezadu. Stahovala se tenkrát rumunská armáda. 8.května 1945. On mě pamatovat nemohl, nebyl jsem na světě. Z vyprávění rodičů o válce však vzpomínám já. Nevěřím, že lidé potratili rozum.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(jirka, 10.5.2011 18:05:00)
Odpovědět
Těm kteří se zastávají fanatických Němců z pohraničí, tedy těch kteří vítali Hitlera tak, že při tom hodné Německé ženy omdlévali a byli tudíž právem vyhnání a to ještě dopadli dobře, bych chtěl říci jen tohle. Kdyby jim vyvraždili Němci celou rodinu, to by byla jiná, co? Já osobně bych se mstil i na nevinných. Tak kdo koho první vyhnal z jejich domovů v Sudetech. My?
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Stallker, 11.5.2011 9:47:49)
Odpovědět
Nikdy jsem se nezastával fanatických Němců. Ale nebudu se zastávat ani pomstychtivých Čechů. Ve volbách r. 1935 získali henleinovci 2/3 všech hlasů v sudetech(víc než 1,5 mil.). Vzhledem k tomu, že v dané oblasti žilo tehdy také asi 1/4 českého obyvatelstva, není těžké spočítat si, jak málo Němců tehdy volilo jinak. Vzhledem k tomu, co následovalo, se toto vše dá z jistého pohledu považovat za vlastizradu. Trestem za vlastizradu byl odsun. A s tím souhlasím. Beneš podle mého v tomto rozhodl správně. Nelíbilo se Vám společné Československo? Tak táhněte do Raichu.
Nacisti u nás za války udělali spoustu zvěrstev a zničili spoustu životů. Nemůžete ale po mě chtít, že toto uznám jako důvod, abych souhlasil s tím, co dělali „někteří“ samozvaní čeští vlastenci po válce. A byli takoví, to prostě nesmažete. Důkazů, přestože o tom všichni raději mlčí, je víc než dost.
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(komunistická štěnice, 10.5.2011 18:17:07)
Odpovědět
voliči a obdivovatelé sadistických vrahů Stalina,Lenina..........sifilitického alkoholika Klementa G.a jejich pokračovatelé ukazují prstem a říkají: "ano,tak to bylo"!!!!!!!!Co znamenal pro komunistický dobytek život nekomunisty?NIC
Re: Na státní svátek přišel seznam vražd. Takhle to bylo, kývá KSČM
(Pero, 11.5.2011 10:52:22)
Odpovědět
Někteří intelektualové narození v Čechách se snaží v cizím žoldu /na př.režizer Ondráček z ČT dostal od sudetáků za svou práci 30 tisíc euro/ rozdmychávat nenávist mezi Čechy a Němci.Dnes jsou na pořadu jiné věci a s rozumnými a normálními Němci jsme a chceme být přátelé i když minulost byla všelijaká.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama