reklama
reklama

Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!

Autor: Josef Provazník | Publikováno: 4.5.2011 | Rubrika: Zamyšlení
Ilustrace

 

 

Evropská unie se postarala o další zbloudilou ovečku ve svém stádu. Portugalsko obdrželo od svých euro-socialistických bratří nášup 78 miliard eur. Fakticky se tak po Irsku a Řecku stala třetí zemí evropského prostoru, která se stala nesvéprávnou. Neexistuje přitom jeden jediný důvod, proč by tato země neměla skončit bankrotem.

Muselo snad Portugalsko v posledních letech čelit obrovské přírodní katastrofě jako např. Haiti? Probíhá v zemi občanská válka? Nikoli. To jen tamější štědří politici rozhazovali v rámci socialistické internacionály plnými hrstmi, aby uplatili své voliče a udrželi se u moci.

Už nyní je jasné, že poskytnutý úvěr stejně nikdy nesplatí. Zároveň se opět ukazuje, že projekt Evropské unie založený na křišťálově čistém socialismu a falešném bratrství evropských národů nemá budoucnost. Jediným řešením nezodpovědně hospodařících států je vyhlášení bankrotu. Pouze tak se mohou občané daných zemí probudit a napříště ve volbách nevolit politiky, kteří nabízejí pouze chléb a hry.

Peníze jsou jako droga. Nabízíme snad drogově závislých další drogy nebo peníze, aby si mohl opět dopřát? Drtivá většina odborníků doporučuje, aby se rodina od svých závislých ratolestí odřízla a nechala je spadnout na samé dno.  A tak by to mělo být i v případě Portugalska.

Stejně tak by v každé z postižených zemí měl proběhnout standardní soudní proces, kde by měli být viníci ekonomické situace země po zásluze potrestáni. Samozřejmě, že ne pro samotnou pomstu. V tomto případě má trest odstrašující efekt do budoucna. Možná si nastupující politická garnitura uvědomí, že ani z politika není sejmuta odpovědnost za jeho činy.

Těžko ale vážně mluvit o osobní odpovědnosti v případě socialistů a populistů, kteří vládnou současné EU. Ovčané v celé Evropské unii si zvykli na blahobyt a nesmyslné sociální jistoty. Stali se absolutně závislými na státu, který je vždy ochoten „darovat“ jim něco na přilepšenou, i když z rovna není z čeho brát.

Pojem „stát“ je v představách mnoha z nás Evropanů něco neuchopitelného, nehmatatelného. Prostě něco, kde se peníze vždycky najdou. Bohužel, neuvědomujeme si, že stát jsme my a tyto milodary jdou z našich kapes. V Portugalsku, Řecku a  Irsku tedy neselhali jenom politici, ale všichni občané těchto zemí. Proto by si také měli společně užívat všech „výhod“, které přináší bankrot. 

reklama
2387 čtenářů | 23 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 4.5.2011 11:22:41)
Odpovědět
Socialisté vládnou EU? Van Rampula i baronka Ašton jsou pravicoví konzervatici, v Evropském parlamentu převažují poslanci pravice.Tak ty problémy neházejte jen na levici když je tam více pravice!
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 4.5.2011 11:29:53)
Odpovědět
Dopl. také Barosso v mládí maoista, v dospělosti soc. demokrat se po zvolení považuje za pravicového liberála. předseda EP Jerzy Buzek je také pravičák. Tedy samý pravičák!! A také základní pilíř EU je pravicový - Merkelová, Šarkézy, Cammeron!!! Tzv. pravicový populistický EUtým
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Stallker, 4.5.2011 13:19:31)
Odpovědět
To, že se někdo považuje za pravičáka ještě vůbec nic neznamená... A nikomu z těch, co jste jmenoval, bych nevěřil ani nos mezi očima...
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(vizír, 4.5.2011 14:58:04)
Odpovědět
ani jeden z nich není ani pravičák, ani populista , ani liberál , jsou naprostým opakem těchto pojmů
.. jsou to ultralevicoví korporátní fašisté prosazující politickou despocii ovládanou kartely a monopoly
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 5.5.2011 6:41:06)
Odpovědět
nebo ultrapravicoví
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Petr, 5.5.2011 8:15:27)
Odpovědět
Základní tezí tzv.pravicovosti je osobní zodpovědnost jednotlivce (v dobrém i ve zlém) a solidarita společnosti se SKUTEČNĚ potřebnými.
Základní tezí tzv.levicovosti je rovnostářství, přerozdělování a falešná solidarita nejen se skutečně potřebnými, ale i s různými flákači a nezodpovědnými individui, kteří ve výsledku solidaritu jako takovou diskreditují.
Odpovězte si sám, zda počínání současné EU vůči rozpočtově nezodpovědným zemím je spíše levicového nebo spíše pravicového charakteru.
Celý spor připomíná při o levicovost či pravicovost fašismu. Přestože kolektivismus a potlačení individuality z fašismu přímo tryská, bývá médii namísto správného zařazení do ultralevice používáno zařazení do ultrapravice. Prý je to pozůstatek 40let komunismu, protože se údajně levicové KSČ nechtělo s fašisty sdílet stejnou část politického spektra. Kalousi, nebudete Vy nakonec taky pravičák :-)??
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 5.5.2011 8:37:03)
Odpovědět
Co to bylo ve Frankově Španělsku, Mussoliniho Itálii, Salazarově Portugalsku, Pinochetově Chile - fašistický kolektivizmus nebo pravicová svoboda a společenská zopovědnost jednotlivce? Podle mne pravicový fašismus. Vám neodpírám názor opačný, je váš.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(pavjan, 8.5.2011 12:46:10)
Odpovědět
Fašismus už ze svého principu nemůže být pravicový a kdo to tvrdí je nevzdělaný.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 9.5.2011 7:33:50)
Odpovědět
Ano -fašismus je pravicový už od svého prehistorického vzniku - svazky fasces (svázané pruty coby jednotnost říše pod jedním diktátorem a jedním národem) nosili liktoři už před více než 2 tisíci lety v Římě. Jen nevzdělanec může tvrdit, že v tom bylo něco levicového.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 4.5.2011 11:35:08)
Odpovědět
Jedna oprava: baronka lordka Ašton není konzervativec - ale Labour party, ta se v té sněmovně Lordů a baronů napracuje za dělný lid, myslím že ji tam Britové (do EU) strčili jak my Špidlu, aby se jí zbavili.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Jeeves, 4.5.2011 14:30:12)
Odpovědět
"Nejlepší" na tomto postupu je to, že to žádný stát nepřivede k rozumu a rozverné zadlužování bude stále pokračovat. K rozumu to nepřivede ani Řeky, Iry a Portugalce. Brzy půjčky prožerou a budou natahovat ruku dále. Zato pád na hubu má vynikající účinky...
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Stallker, 4.5.2011 15:43:45)
Odpovědět
Souhlas...
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Šoumen, 4.5.2011 18:27:05)
Odpovědět
Už abychom padli. Ono by se to pak asi vyvíjelo trochu jinak, než posledních 22 let. Ale toho já se už nedožiju, takže zdar všem mladším, kteří už nedopustí aby ti všichni převlečení bolševici a svazáčtí kádři byli opět u moci. Luceren je dost.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(mozek, 6.5.2011 9:03:05)
Odpovědět
ono je to nastavené tak, aby to nešlo vyřešit, ale aby židi nacpali do Evropy skrze ECB co nejvíce úvěrů a předlužili Evropu.Je to zoufalá snaha zachránit pád dolaru a následně oddálit pád USA do ekonomické bažiny
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 5.5.2011 6:46:31)
Odpovědět
Jeevesi, ono to zvonku tak vyzerá - prachy se prožerou, prožerou se na sociálnu. Ale ono to může být i jinak - vyžerou je většinou banky a chytří mafiáni (např. 7 mld Euro dluhu z poslední doby tvořili Francií a Německem Řecku vnucené zbrojní zakázky - válečné lodě ap., německé i francouzské banky o insolventnosti Řecka věděly a přesto to zafinancovaly - takže zbrojaři a bankéři se napakovali a obyčejní Řekové mají dluhy - ostatně v Řecku bylo a je téměř dvojnásobek chudobného obyvatelstva než u nás - tak jak si žili nad poměry, kromě několika státních úředníků?).
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Stallker, 5.5.2011 8:21:25)
Odpovědět
Zdravím Kalousi, v podstatě máte pravdu, jen s tím pojmem "pár Řeků" bych nesouhlasil. Ke konci r. 2009 dostávalo finanční prostředky od státu v nějaké formě dle neoficiálních zdrojů až 42% ?!? Řeků. Záměrně píšu neoficiální zdroje, jelikož ty oficiální to nebyly schopny spočítat vůbec...
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 5.5.2011 8:40:54)
Odpovědět
A vy si myslíte, že u nás to není trochu podobné - v sociálním státu to tak nějak funguje. I tak stále narůstá rozdíl mezi bohatstvím např. 10% jedinců a zbytkem, zejména skupinou "chudých".
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Stallker, 5.5.2011 13:18:22)
Odpovědět
Ano, u nás je to podobné a proto je potřeba s tím něco udělat, než bude pozdě. Sociální stát budiž, ale jen do okamžiku, než přestane produkovat jedince ekonomicky aktivní a začne produkovat jedince ekonomicky závislé. Řekl bych, že my už jsme někde na hraně.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(jira22, 5.5.2011 7:12:33)
Odpovědět
Možná nejsem daleko od pravdy, když mě systém EU od začátku připomíná systém "letadlo". V minusu byla celá EU už před pádem železné opony a analytici /např.Brezinski/naznačovali, že jediná cesta je podpora pádu socialismu a systém "letadlo" vysunout na východ. To se povedlo a rozšiřování trhů na čas oddálilo krizi. Ovšem celý systém byl od začátku založen na státech, které vynikaly slabou ekonomikou jako Itálie,Španělsko,Portugalsko a Řecko a na druhé straně Anglie,Německo a Francie, které si s gustem půjčovaly na úkor těch prvních. Protože se ti druzí nepoučili systém "letadlo" vrací úder a jediná cesta bude přijmou do EU Ukrajinu,Rusko a Mongolsko. Otázka jestli budou chtít. Poučení z "krizového vývoje" je příliš hmatatelné a na druhé straně stojí Čína.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Kalous, 5.5.2011 8:46:05)
Odpovědět
Má to logiku. I ty banky nakonec na tom Řecku či Portugalsku musí něco vydělat, jinak by tam nic nepůjčili. A to co půjčují také mohou být bezcenné papírky, ale stejně vydělají. V USA se to dařilo velkobankéři Madoffovi desítky let (systém pyramidy, letadlo), byl úspěšný a ctěný - a najednou se mu to rozsypalo a šel do basy, prachy fuč.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Modre Jelito, 5.5.2011 11:44:50)
Odpovědět
A co? Necas byl svazak a Svobodnou Evropu NEPOSLOUCHAL a dneska ji vyzvyhuje do nebe hovado.
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(alois, 5.5.2011 14:11:11)
Odpovědět
Mě by jen zajímalo, kdo pak bude zachraňovat nás, až nebude v EU ani jedno EURO?????????
Re: Zachránili jsme Portugalsko. Sláva!
(Dr.Str., 6.5.2011 12:11:15)
Odpovědět
No my uděláme prostě devalvaci měny, zaplatíme všechny dluhy jednou bankovkou a začneme odznova. Zvládli jsme to v padesátých letech, zvládneme to zas.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama