reklama
reklama

Odbory se staly kvazipolitickou silou

Autor: Jaromír Drábek | Publikováno: 29.4.2011 | Rubrika: Polemika
Ilustrace

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. I tak by se dalo parafrázovat jednání odborářů na poslední tripartitě, kdy předčasně odešli z jednání. Od počátku, kdy se současná koalice chopila vládních otěží, se poctivě snaží s odbory jednat. Tripartita se schází pravidelně, jednají odborné komise, vláda vede zcela zodpovědně sociální dialog. 

Ke každému dialogu ale patří i to, že si obě strany navzájem naslouchají, a že se snaží nalézt přijatelný kompromis. Na každý záměr, který s odbory konzultujeme, ale slyšíme v odpověď pouze pověstné chruščovovské – nět, nět, nět… Je přitom signifikantní, že zatímco vláda pravidelně seznamuje své sociální partnery, ale především veřejnost, se svými návrhy, o jakýchkoli konstruktivních námitkách odborů, které by byly kvalifikovanou oponenturou vládních záměrů, je ticho po pěšině. Místo toho jsme pouze svědky neustálého strašení občanů, že na reformy doplatí především ti nejchudší. Ve skutečnosti je tomu přesně naopak. Pokud nebudou reformní kroky provedeny, doplatí na to právě ti nejpotřebnější. Bohatší si vždycky i v nejhorší situaci poradí, neblahé zkušenosti z Řecka, Maďarska či Portugalska ukazují, že jsou to ti nejpotřebnější, kterých se vynucená ozdravná kúra dotkne nejcitelněji. Vidět ale můžeme i příklad Německa, kde došlo, i přes odpor odborů, k potřebným reformám na trhu práce a v sociální oblasti. Odměnou je našemu největšímu sousedovi růst, který táhne celou Evropskou unii.

Jsem přesvědčen, že odborovým předákům nejde o to, korigovat reformní kroky konstruktivními a věcnými připomínkami, ale o to, rozbít jakékoli pokusy o potřebné změny ať již v sociální, daňové či penzijní oblasti. Zároveň je zcela evidentní, že odboroví předáci už dávno opustili platformu toho, co jim ve skutečnosti přísluší, a stali se kvazipolitickými mluvčími, kteří chtějí korigovat hospodářskou politiku státu. Tato kompetence jim ale nepřísluší. Svědčí o tom ostatně i dehonestující a posměšné narážky šéfa ČMKOS Jaroslava Zavadila, že vláda nemá údajně morální právo k tomu, aby tak důležité reformy, které budou znamenat nevratné kroky, prosazovala, a aby je prosadila proti vůli většiny lidí v této zemi. Chtěl bych pan Zavadilovi připomenout, že vláda tří politických stran, které tvoří koalici, získala svůj mandát v parlamentních volbách, a že reformní volební programy podpořila většina voličů. Zlehčování tohoto faktu je urážkou všech občanů, kteří ve svobodných volbách dali hlasy stranám současné vládní většiny. Z podobných prohlášení jasně plyne, že odbory se stávají spíše politickou stranou než obhájci zájmu zaměstnanců. Pokud chtějí odboráři zasahovat do politických rozhodnutí, nechť si založí vlastní politickou stranu, a s ní ať vstoupí do volební arény.

Pan Zavadil navíc přímo v televizním přenosu potvrdil, že ještě před zahájením pléna 
tripartity bylo vedení odborářských organizací dopředu domluveno, že jednání přeruší, ať už by se vyvíjela jakkoli. Pokud tohle má být bráno jako seriózní vystupování, tak jsme se ocitli za hranou toho, co je v parlamentní demokracii chápáno vždycky jako striktní oddělení politických stran a zájmových sdružení. Ani jakýkoli nátlak ale nezpůsobí, že by vláda zastavila přípravu reformních kroků. To neznamená, že nejsme ochotni jednat. Pouze nejsme ochotni se nechat vydírat. 

reklama
1746 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(mozek, 29.4.2011 1:16:03)
Odpovědět
Pane Drábku jsem v olič pravice, ale vaše reforma penzijního systému je katastrofa.Převezměte Panevrospký model,který funguje na západ od nás a neexperimentujte.Skončí to naprotým fiaskem a rozvratem.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(ok, 29.4.2011 8:07:11)
Odpovědět
Nevím, na jaký model narážíte. Pouze bych chtěl říci, že jsem do privátního fondu povinně na důchod spořil již na počátku sedmdesátých let, to je před 40 léty. Souhlasím tedy s jednou věcí. Provést důchodovou reformu tak, jak se tomu stalo v ostatních zemích a nepředstírat, že je možné vystačit s průběžným systémem.
MODROHNŮJ JE ZAPOTŘEBÍ ZAČÍT LIKVIDOVAT, KLIDNĚ I NEEKOLOGICKY:-)
(ferda, 29.4.2011 15:10:59)
Odpovědět
JAK HODNOTIT PRAVICOVÉ REFORMY? PŘESNĚJI ZDRAŽOVÁNÍ?
MALÝ,LEČ ILUSTRATIVNÍ PŘÍKLAD :

GOLFOVÉ HOLE KLESNOU Z 20% SAZBY DPH NA 17,5% DPH
ZATO SLEPECKÉ HOLE ZE SAZBY NYNÍ DPH 10% POSKOČÍ NA 17,5 %

!!! TAK TOTO JE MALÝ PŘÍKLAD NAPROSTÉ ZHOVADILOSTI PRAVICOVÝCH ,VLÁDNÍCH ŠPÍN A MODROHNOJŮ, JEJICH SLIZ SE ROZTÉKÁ PO REPUBLICE, JE JIŽ ČAS TU NAŠI TĚŽCE ZKOUŠENOU ZEMIČKU ZAČÍT NEKOMPROMISNĚ ČISTIT :-)))
Re: MODROHNŮJ JE ZAPOTŘEBÍ ZAČÍT LIKVIDOVAT, KLIDNĚ I NEEKOLOGICKY:-)
(frantisek zajicek, 29.4.2011 18:53:04)
Odpovědět
Vzdycky jsem mel podezdreni,ze jsi slepy,mozna proto,ze te nekdo vzal tou golfovou holi po Tvem ruzovem globusu...FZ
Re: MODROHNŮJ JE ZAPOTŘEBÍ ZAČÍT LIKVIDOVAT, KLIDNĚ I NEEKOLOGICKY:-)
(Karelan, 1.5.2011 8:32:20)
Odpovědět
Vás asi v mládí tloukli málo.
Většině se žilo lépe ....
(Adamec, 1.5.2011 0:12:59)
Odpovědět
Já jsem prožil mládí v minulém režimu a když jsem měl proti některým věcem výhrady, otevřeně jsem je kritizoval a nic zlého se mi za to nestalo(a to jsem nebyl jak ve straně, ani dement, ani agent) a proto mám z té doby asi lepší pocit než dnes.

Samozřejmě,že jsem byl také hlupak jako spousta lidi oslněný západnim pozlatkem, o kterém dnes vím, že je k životu zcela zbytečné a proto jsem zvonil kličema na Václavském náměstí.

Dnes podnikám, postavil jsem si vlastní dům a materiálně se zle nemám, ale přesto mohu s plnou odpovědnosti říci: "Minulý režim se měl reformovat nikoliv zlikvidovat, většině se v něm žilo lépe". Oproti tomu, dnes se opravdu lépe žije jen pár lidem, a úroveň společnosti zatim jen klesá a klesá. Všechno se měří pouze penězi, humanizmus a individuality prakticky vymizely.Většina politiků rozkrádá stát ....

Takový svět já nechci, radši budu mít míň, ale za to budu žít slušný život, a chci, aby slušně žili i ti ostatní. Vždyť žijeme je jednou!
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(aroneček, 29.4.2011 8:07:08)
Odpovědět
Pan Drábek je samolibý politik.Já nevím,ale jestli si představuje jednání tak,že odborům předloží již vládou rozhodnuté opatření a požaduje po odborech,aby to odkývly aniž by mohly něco změnit,tak to není jednání,ale diktatura.Pan Drábek asi upad.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Moravák, 29.4.2011 8:48:04)
Odpovědět
Pane Drábek, seberte si ty své kamarády z vlády, včetně toho ušmudlaného "p. Čistého" a běžte už konečně někam do nenávratna. Tam si můžete lhát a experimentovat. Prachy na to máte nakradené, tak o co Vám sakra jde. Zmizte!!!!!!!!!!!!
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Ivaanna, 29.4.2011 8:58:09)
Odpovědět
Pokud informováním nazýváte tu chaotickou změť zpráv (fondové spoření bude povinné - nebude povinné, naspořené prostředky se nebudou dědit - budou se dědit za určitých okolností, převod jednoho procenta z platu na důchod rodičů -a kterému, smím-li se ptát, míváme zpravidla 2 rodiče, těch 250 Kč pro oba, to je tedy vytrhne!) Navíc celá věc je prosazována lidmi, o jejichž důvěryhodnosti by se dalo s úspěchem pochybovat, že. Neustálé žvanění o nutnosti prodlužování věku nároku na odchod do důchodu, aniž je zohledněno, že existuje spousta fyzicky náročných profesí, které prostě starý člověk vykonávat nemůže. V parlamentu můžete sedět, bude-li tam dobré větrání, ještě i pár let po smrti, a nikdo si toho nemusí všimnout. Jen bude divné, že se stále zdržujete hlasování. Takový sedmdesátiletý pokrývač, tesař, malíř pokojů, slévač... co já vím. Už po čtyřicítce slábne zrak, někdy i sluch, přicházejí choroby kloubů, páteře... Ale všechny ty fyzicky pracující dělníky těžko na stará kolena přeškolíte na lehkou práci. Ouřady z nich asi nenaděláte a těch fyzicky méně namáhavých a pro seniorský věk přijatelných dělnických profesí moc není (popravdě, neznám žádnou).
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Kalous, 29.4.2011 9:39:19)
Odpovědět
Dobrý názor. Vláda zřejmě zařídí těmto fyzicky náročným (i psychicky) profesím - pokrývači, tesaři, dřevorubci, horníci, slevači, chirurgové operatéři, strojvedoucí ... odstupné a doživotní renty jako policistům (vojákům).
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Karelan, 1.5.2011 8:28:12)
Odpovědět
Renty nejsou doživotní, ale jen do doby nároku na starobní důchod.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Kalous, 1.5.2011 10:51:26)
Odpovědět
Dík za informaci. Beru.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(felix.julec, 30.4.2011 23:58:57)
Odpovědět
Ivano,tento kecal v životě nedělal žádnou užitečnou práci,tak těžko pochopí,jak je to s délkou produktivního věku.To je typ člověka s jakýmsi"univerzálním" vzděláním.Pokud by nedělal tohoto ministra,tak by mohl dělat třeba ministra pro výzkum nesmrtelnosti chroustů.Kalousek,nebo jiný"kalousek"by mu přidělil finance a on by je matematicky podělil počtem příjemců a měl by taky vyděláno.A taky bez pocitu zodpovědnosti a z ní vzniklých následků.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(kocour, 29.4.2011 11:37:25)
Odpovědět
Ať se to někomu líbí či ne, odbory jsou protipólem vládnoucí klaky, mafie nebo osvícené vlády, to podle pohledu čtenáře. Bez odborů by nebylo ani 8,5 úpracovní doby ani dnes samozřejmých práv a o dovolené by se lidu práce mohlo jen zdát. To co je dnes opravdu zarážející je moc tzv ústavního soudu, to je něco, čemu se tá říkat kudla vražená do zad vlády a parlamentu (a to si onich můžu myslet co si myslím.
NEČAS BYL VYNIKAJÍCÍ SVAZÁK, DNES JE PRACHMIZERNÝ PREMIÉR....
(ferda, 29.4.2011 15:30:59)
Odpovědět
JAK PŘÍZNAČNÉ JMÉNA :
-DRÁBEK /PAMATUJEME SI Z DĚJEPISU, CO MĚL DRÁB JAKO PRACOVNÍ NÁPLŇ? :-)))/
KALOUSEK- ŠPINAVÁ SOVA, KTERÁ HLÁSÍ DLE LIDOVÉ SLOVESNOSTI SMRT
NEČAS !!! TOTO JMÉNO JISTĚ NESLIBUJE HEZKÉ POČASÍ :-))) VID? NEČASI :-))))


Na důchody se vybralo více, než se potom vyplatilo. Zeptejte se nějakého poslance, z čeho se dělili medvědi. A ještě se můžete zeptat Kalouska a Topolánka,Tošovského, odkud že si půjčili 80 miliard před koncem jejich vládního období a nevrátili je a kde zmizelo 116 tun zlata!!!!!:-))) A bohužel se pletete za komančů před rokem 1989 byl důchodový účet, ze kterého se vyplácely důchody a byl silně v přebytku. A z tohoto účtu si bral v 90 letech Klaus na vyrovnané státní rozpočty až ho utratil a pak se tento systém stal systémem průtočným. Ale i poté se vždy vybralo více než vyplatilo. A až pak se to rozpustilo do státního rozpočtu. Pak to byly ti medvědi a Topolánkovy výpůjčky. Až teď, kdy antisociální politika pravice ovlivnila demografické počty, kdy si mladí ani nechtějí pořídit dítě se musí uvažovat o důchodové reformě :-)


do roku 93 byl rozpočet přebytkový :-))) hádejte proč, vy modré pravicové filcky, kteří si náramně zvykly žít na úkor prostého člověka :-)))
Re: NEČAS BYL VYNIKAJÍCÍ SVAZÁK, DNES JE PRACHMIZERNÝ PREMIÉR....
(ferda, 29.4.2011 15:49:33)
Odpovědět
TO JE MI ALE NOVINKA, KŘIVOHUBÝ SÁŠA MÁ BOLAVOU PÁTEŘ A TAK SE NEBUDE GRILOVAT V PARLAMENTU KVŮLI KAUZE PROMOPRO :-)))

/PITR PŘED SVÝM ÚTĚKEM TAKÉ TRPĚL NA "ZÁDA" :-)),DOUFÁM, ŽE TEN KŘIVOHUBÝ ZMĚTEK TAKY VEZME ROHA !!!§:-)/


KLIČKUJ, ZMRDE, JAK SE DÁ, ALE SVÉMU REZNÍKOVI ,TY PRASE JEDNO ZPUCHLÉ STEJNĚ NEUTEČEŠ :-))))

PS. PĚKNĚ NÁM ZTLOUSTLO TO DISIDENTSKÉ ČUŇÁTKO, CO??? :-)))
Re: NEČAS BYL VYNIKAJÍCÍ SVAZÁK, DNES JE PRACHMIZERNÝ PREMIÉR....
(Kalous, 29.4.2011 20:36:42)
Odpovědět
Bolavá záda - to je nejčatější výmluva simulantů, zejména žadatelů o invalidní důchod (především Romů) - tato diagnoza je velmi těžko ověřitelná. Vondra má přehled.
Re: NEČAS BYL VYNIKAJÍCÍ SVAZÁK, DNES JE PRACHMIZERNÝ PREMIÉR....
(felix.julec, 1.5.2011 8:44:48)
Odpovědět
Kalousi,zajímalo by mně jestli má také bolavá záda Kristina Kočí./Když je tak pilná a pracovitá/Asi ne.Tlučhuba by to okomentoval.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(22, 30.4.2011 8:18:54)
Odpovědět
Vážení, autor tady pouze kritizoval, že odbory se stávají politickou stranou, což jim nepřísluší. A v tom má, bohužel pravdu.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(děd, 30.4.2011 10:21:08)
Odpovědět
Pokud 20 let vládnoucí strany ožebračují tento stát a lid, kdo se má za něj ozvat ? Jiná strana (bez finanč.prostředků), nebo další nově založená strana (jako VV)? S komunisty se nemluví.......jak funguje naše politika ?
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Davidan, 30.4.2011 19:27:19)
Odpovědět
A co jim přísluší, numero? Dohadovat se, ve státě, který dělá všechno pro podnikatele, o tom, jestli by případně pan podnikatel, přidal nádeníkům, pár haléřů? To jsi asi upad.
Odbory, totiž, jestli si to neuvědomuješ, jsou ti zamněstnanci, takže Drábek si může tyhle idiotské řeči nechat pro hlupáky, jako jsi ty.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Karelan, 1.5.2011 8:30:40)
Odpovědět
To, že se panu Drábkovi odbory nelíbí znamená, že odbory dělají svojí práci dobře!
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Kalous, 1.5.2011 10:55:12)
Odpovědět
Přesně tak. Drábek se nenchá vydírat - odbory také ne. Kdyby sklaply uši, bude je Drábek chválit za vstřícnost.
Re: Odbory se staly kvazipolitickou silou
(Fanny, 30.4.2011 19:23:36)
Odpovědět
Drábku, jdi do řiti. Jsi asociální, prolhaný parchant a zasloužíš si jen pořádný kopanec, do zadní části, příživníku.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama