reklama
reklama

Jak jsem přispěl Václavu Havlovi

Autor: Petr Paulczynski  | Publikováno: 7.4.2011 | Rubrika: Ostatní
Ilustrace

 

Je o mně notoricky známo, že jsem příznivcem Václava Klause. A tak se může zdát divné, že bych učinil něco takového jako píši v nadpisu. Ale přesto je to tak. Dostal jsem se totiž mezi sponzory jeho díla Odcházení, které sám skromně doprovodil v tištěné podobě odkazy ke Králi Learovi a k Višňovému sadu. (Jak skromné!) Velmi bohatému exprezidentovi přispěli totiž na jeho soukromý rozmar  i poslední chudáci, platící televizní poplatky, neboť Česká televize na jeho film přispěla 10 mil. Kč (8 mil. Kč a dvěma pracemi).

Souhlasím proto s Mirkem Mackem, který napsal: "Že to Václavu Havlovi nebylo a není blbé, mě jen utvrzuje v tom, co si o něm myslím už dávno: je to starý pokrytec."

Nejhorší na tom je, že ač jsem jako koncesionář přispěl, na film rozhodně nepůjdu. Úplně mi stačilo, že jsem si koupil ze zvědavosti knižní vydání za nějakých bratru 87 kaček (a nevyplatilo se) a  knihu jsem ani nedočetl. Knihu vydala Respekt Publishing o čemž se ještě zmíním. Přísahám, že je to první kniha mého života, kterou jsem nedočetl a to mám už za sebou Mein Kampf, Kapitál i Bibli.

Proto se  zájmem sleduji obvyklé mediální pinožení kolem tohoto díla. Nejvíc asi píchl do vosího hnízda poslanec Jandák, který dílo označil za brak. "Pravdoláskařské Lidovky aneb Völkischer Beobachter české žurnalistiky zaplakaly dojetím nad filmem, o jehož umělecké kvalitě se dá skutečně dlouho dlouze hovořit... ale natočil ho V. Havel a to se zdá Gruppenführerovi pravdy lásky Machalické zvané Kyselice stačí. Pěkný den, přátelé. :-)," napsal na svém facebookovém profilu a narážel tak i na pochvalnou recenzi Havlova opusu od Jany Machalické, která vyšla v Lidových novinách. 
"Závist ze mne nekape... spíše údiv nad tím co vše je schopen člověk o jehož dramatičnosti mám velké pochybnosti natočit a vyplodit a o čemž by každý soudný člověk řekl je to brak a to, že každý ví, že král je nahý a přesto o něm hovoří ...jako o oblečeném do zlata je jen smutným svědectvím doby," dodal na svém profilu Jandák.

Myslím, že po té části, uvedeného díla, které jsem přečetl, bych tomu věřil.

Ale zpět k mé zmínce o vydavateli knihy. Je veřejným tajemstvím, že za Respektem stojí Zdeněk Bakala. A  exprezident Václav Havel a miliardář Zdeněk Bakala jsou více než na společné notě. Podle komentátora Reflexu Viliama Bucherta by si na tuto "převelikou lásku" měla společnost dávat velký pozor. Bakala také rekonstruuje za 200 milionů na pražských Hradčanech dům, ve kterém bude knihovna Václava Havla. A "láska" zachází i dál. Bakala a jeho manželka Michaela Maláčová jsou rovněž koproducenti filmu Odcházení.

Nu a jak tedy s mým příspěvkem bylo naloženo? Filmoví diváci, zdá se, se na Odcházení příliš nehrnou. Podle údajů Unie filmových distributorů se za úvodní dvě srovnatelná období propadl počet diváků o dvě třetiny a tedy i tržby z milionu a půl ze vstupného na půl milionu korun.


Zdroj: Unie filmových distributorů

Za úvodní čtyři dny ho shlédlo 11 852 diváků. Za druhý promítací týden se na snímek přišlo podívat 3 828 diváků. Zatím se tedy nepodařilo probudit o dílo takový zájem, jaký jeho tvůrci očekávali. Podle odborníků jsou klíčovým obdobím pro komerční úspěch filmu úvodní týdny. „Pokud přijde i u velice úspěšného filmu za první měsíc 500 až 600 tisíc diváků, za dva měsíce už se návštěvnost pohybuje zhruba kolem 800 tisíc a čím dál víc to klesá.

A tak se zdá, že můj příspěvek na film, který vykazuje znaky propadáku byl marnou investicí. Upozorňuji všechny majitele televizorů, že jejich ovšem taky.
A tak se zdá, že klasikovo "A to se vyplatí" můžeme společně modifikovat na "To se nám nevyplatilo". Zdá se, že naše-vaše-Bakalova veřejnoprávní ČT hodila naše peníze do....porcelánu.

http://www.paulczynski.cz/index.php?cid=7134&p=clanek.te2

reklama
4815 čtenářů | 28 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Fiter, 7.4.2011 7:10:04)
Odpovědět
On si pořád myslí bůhví jaký není dramatik a všichni ti pochlebovači ho v tom utvrzují.Všechno co tento "skromný" exprezident v životě sesmolil nestálo za nic.Pokud jde o toho Bakalu, tak na to se dá říci jenom jedno "vrána k vráně".
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Jeeves, 7.4.2011 7:31:00)
Odpovědět
Počet diváků je ohromující. Netušil jsem kolik je u nás filmových labužníků. Ale co mám informace, tak málokterý dokáže vychutnat film až dokonce. Na to, aby člověk vydržel pohled na toporné figury, deklamující toporně pitomý text, to již musí být sakra intelektuál. Teď ještě čekám celosvětový úspěch, který je u Havlovy tvorby již tradiční. Zvláště na Litoměřicku...
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(felix.julec, 7.4.2011 8:02:56)
Odpovědět
Divím se jen Abrhámovi,kterého považuji za pana herce,že se nechal koupit.Jiný důvod mně nenapadl.Tento film jsem sice neviděl,ale jiné sr.ačky z dílny tohoto autora ano.Dovedu si tedy představit toto umělecké dílo.Oficiální hodnocení pak bude,že to není film pro burany,ale umělecké dílo pro labužníky hodnotného umění,avšak taky za moje peníze.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Kalous, 7.4.2011 9:21:28)
Odpovědět
Felixi, nesmutněte kvůli příspěvku myslím že 30 milionů na Havlovo veledílo, on už stát "zacáloval" i 50 milionový rozdíl v ceně Lucerny koupené předraženě Chemapolem. Pochybuji že by ten rozdíl uhradil kamoš Junek, kde by pak vzal prachy na kupování dalších firem.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(vizír, 7.4.2011 9:57:13)
Odpovědět
Většina těch herců holt asi dostala nabídku kterou nelze odmítnout .. na index se nechce nikomu
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Alberto Kvěch, 7.4.2011 8:22:17)
Odpovědět
"Je o mně notoricky známo, že jsem příznivec Václava Klause". Nevážený pane, to Vás nectí, přesouvá na poslední stupínek,degraduje a vylučuje ze společenství rozumných lidí.Uvažující člověk nemůže uznávat euroskeptika Václava Klause,člověka, který se zasloužil o dnešní zdevastovanou společnost.Promiňte otevřenost, je o Vás notoricky známo, že jste euroskeptik, člověk, který posuzuje věci z pohledu euroskeptického demagoga.To ,že fandíte VK svědčí o Vaší názorové nevyrovnanosti,ale fanděte komu chcete,ono to nikoho nezajímá, komu právě Vy euroskeptik fandíte.Za tvrdý projev se omlouvám,ale bohužel.Pro mne jste pouze euroskeptik a to je horší než býti členem ODS nebo socan.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Kalous, 7.4.2011 9:17:11)
Odpovědět
Alberto - není to tak, že když jsou eurohujeři, tak je musejí vyvažovat i euroskeptici? Tak jako vláda má mít opozici, jinak si může dělat co chce.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(felix.julec, 7.4.2011 9:19:24)
Odpovědět
Fanatici a fundamentalisti to je diagnoza a s tím se asi jen tak jednoduše nedá nic dělat.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Jerry, 7.4.2011 9:29:13)
Odpovědět
To, co tady předvádíte, Vás ani tak nedegraduje, jako spíše řadí do spolku škůdců republiky.
Pravděpodobně si to ani neuvědomujete, ale Vaše názory jsou velmi zastaralé a profláknuté.
Nejenže brečíte na špatném hrobě, ale dokonce na již dávno zrušeném. EU jde do kytek mílovými kroky, a s ní všichni takoví, jako Vy.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Jindřich, 7.4.2011 15:58:56)
Odpovědět
Jindřich Plachta nesporně výborný herec byl velkým až zaslepeným příznivcem komunistické strany Byl také židovského původu Jeho procitnutí pravděpodobně nastalo po popravě M Horákové a R Stránského také žida K Kryl byl pravděpodobně zlikvidován tajnou službou zbraní vyvolávající po několika minutách infarkt Nehodil se Havlovi a spol do jejich scénáře polistopadového vývoje naší země Odstraněn musel být i nehodící se A Dubček Bohužel pravda a láska má ruce potřísněny krví svých kritiků
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Alberto Kvěch, 8.4.2011 7:42:36)
Odpovědět
Já to vidím jinak,ale i tak děkuji za slušnost.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Alan Kieslinger, 7.4.2011 20:34:42)
Odpovědět
Alberto, prosím, o čem to melete?
Článek nepojednává o eu, ale o slabomyslém filmovém počinu jednoho divnočlověka.
Váš komentář je nesmyslnou reakcí na kritiku Vašeho guru. Tak si to přiznejte.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Alberto Kvěch, 8.4.2011 15:38:08)
Odpovědět
Alane, co to tady blábolíte.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(kalisnik, 7.4.2011 11:26:48)
Odpovědět
jE ZAJÍMAVÉ SE KOUKAT NA NAŠE HERCE.Vždy jesm říkal že herci a umělci, zpěváci j sou prodejné děvky,je to pravda,budou hrát a kokrhat každému režimu, jak za první republiky, protektorátu, socialismu, tak sametu.A když by sem přišli čínané, tak si nechaj udělat šikmou držku a budou umělcovat do roztrhání těla.Jen když se dobře zaplatí.Vážim si jen několika umělcu-herce Plachty, který řekl, že němcum hrát nebude a šel pracovat na nádraží,A Karla Kryla.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(psd, 7.4.2011 13:39:48)
Odpovědět
Doufám, že je to poslední dílo autora, kterým národ obšťastnil...
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(suliwan, 7.4.2011 19:40:20)
Odpovědět
Jak už se zde jeden pisatel zmínil o panu Abrahámovi,souhlasím,že je Pán herec,ale že se nechal zavléci do to tak trapné,stupidní role,to nikdy nepochopí mnoho lidí.Ty ochlastané ksindly herců typu landovského,holubové a jiných, jim podobných,se dalo očekávat.Tito patří do současné herecké žumpy.Zřejmě chtěli tomu ryšavému zikmuntovi havlovi projevit lásku.Styď se pane Abraháme!!!!!!!!
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(snufina, 7.4.2011 20:55:31)
Odpovědět
Vážený pane, s hercem Abrhámem jsem byla zklámána hned po "revoluci". Když se vyjadřoval k tomu, že dostal v restituci "zničenou" cihelnu, neopomenul dodat, : "teď je Vám jasné, proč jsem byl za komunistů persekuován" !!!! Od této doby si Abrháma vůbec nevážím. Byl tehdá jeden z prvních, co hrál v tom "výblitku" Audience. Už tenkrát bylo jasné, jak si s Havlem porozuměl. Hezký večer.
Peníze přece nesmrdí, že? A chce se živit..., že jsou prodejní už řekl kdysik naplno Císler. Nakonec každý zaměstnanec se dnes někomu prodává ...
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Ludmila Hloušková, 7.4.2011 21:40:36)
Odpovědět
Pane Paulczynski,

neškodilo by osvěžit si trochu matematiku, kterou by mohl zvládnout i žák 4. – 5. třídy ZŠ. Pláčete nad tím, že jste, ač nechtěně, přispěl panu Havlovi na jeho film. Česká TV přispěla, jak sám uvádíte, 8 milióny Kč (lépe se bude počítat s 10 milióny). Vezmeme-li v úvahu počet obyvatel ČR(rovněž 10 miliónů), byl jste tedy nucen přispět l korunou. Nevadí Vám, že jako všichni ostatní obyvatelé ČR jste byl rovněž nucen přispět částkou 1 100 Kč na prohranou arbitráž skvělého pana Vladimíra Železného (bývalého ředitele TV Nova a chudého europoslance), za něhož to rovněž zaplatili všichni obyvatelé ČR ? Jednalo se prý o částku 11 miliard Kč. A to nepočítám, kolik jsme přispěli panu Viktoru Koženému ("více takových Kožených") a dalším tunelářům.

Film neposuzuji, neviděla jsem ho a nejsem umělecký kritik. Ale mohu-li posoudit jako divák herecké výkony J. Abrháma a V. Jandáka, je to nebe a dudy.

K poznámkám v diskuzi ohledně smrti K. Kryla a A. Dubčeka:
Netušila jsem, že V. Havel ovládal tajnou službu a nechával likvidovat lidi s jiným názorem. Šofér A. Dubčeka byl, pokud vím, Slovák a A. Dubček zemřel v důsledku autonehody (smyk při nepřiměřené rychlosti na vlhké vozovce), protože nebyl v autě připoután.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(vizír, 7.4.2011 22:05:58)
Odpovědět
no a už víte proč Havel nikdy nevystoupil proti Barakům Alonům ,Bakalům a Železným kradoucím každému z nás tisíce.. aby si sám mohl ukrást tu jednu korunu
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Penny, 7.4.2011 23:07:10)
Odpovědět
Vážená dámo Hloušková, já také lituji i třeba desetihaléře, který byl z mých prostředků vydán na takový brak.
Vzhledem k tomu, že i když vlastním TV a ročně zaplatím nějakých 1800,-Kč a dívám se pouze na finále MS v hokeji, tak je ta hodnota jiná, než 1,-Kč.

K Železnému.
Jsem rád, že lidé nezapomínají, ale chtělo by to trochu rozumnější pohled na věc. Zaslepenost a emoce nejsou tím nejlepším posudkem.
Pokusím se alespoň z paměti trochu přiblížit tuhle kauzu.
TV Nova byla od počátku politická hra. Železnému jako občanu ČR, by nikdy nebylo dovoleno takový projekt zorganizovat. železný byl od prvopočátku využíván jako schopný odborník k vybudování impéria, což se mu podařilo. Od prvopočátku bylo rozhodnuto, že tento majetek v pravý okamžik přejde na Loadera. ( projděte si dobové dokumenty, kdo byl kdo, v této kauze).
Správný okamžik nastal, když si Loader chtěl z tohoto vysoce ziskového impéria vytáhnout aktiva k sanování svých krachujících filiálek. Ty neměly nikdy žádný vztah k NOVĚ, byly jeho vlastnictvím, a Loader a Železný byly nezávisle na těchto, spolumajiteli NOVY. Navíc, Loader žádnou iniciativu, mimo to, že byl spoluvlastníkem NOVY, nikdy neprojevil. Byla to všechno práce Železného a jeho kolektivu. Proto železný tyhle transakce nechtěl povolit, proto musel být odstraněn.
Železný byl o NOVU vyloženě okraden a následně i Česká republika.
Tu druhou krádež, má za prsty tehdejší ministr financí, jímž nebyl nikdo jiný, než současný předseda ČSSD, Sobotka.
Dotáhl tento případ tak daleko, že jsme jako Česká republika panu Loadrovi věnovali (zmanipilovanou arbitráží) 10 miliard, a ten si za tuto částku zmíněnou televizi odkoupil.
Standa Gross by řekl "je to čistější než krystal"!

Velmi zajímavý je dnešní obchod s byty OKD, které byly odprodány za určitých podmínek za 1/25 ceny.
(byt za 1milion byl odprodán za 40tisíc), podmínky, které byly ke kupní smlouvě přiřazeny se dnes obcházejí a ignorují.
Informace dohledáte n stránkách -byty OKD-. ( nějakým nedopatřením u toho také figuroval zmíněný Sobotka, nedopatření? náhoda? )


K osobnostem K. Kryla a A. Dubčeka:
Obě úmrtí jsou zahalena mnohými dodnes nevyjasněnými záhadami. Konkrétně u Dubčeka se nevyjasněné detaily sváděli na nadpřirozené bytosti, paranormální jevy atd. Prostě ovčané byli nakrmeni a tím to skončilo. Divíte se, že někdo hledá a domýšlí možné řešení? Já ne.
Jisté je, že ani jeden z těchto dvou jmenovaných, havlistům nepasoval do krámu. Skutečnou pravdu se ale již nedozvíme.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(vizír, 8.4.2011 0:07:46)
Odpovědět
...je čím dál jasnější že Sobotka je bílým koněm nadnárodního židovského organizovaného zločinu v České republice(který je vždy a v každé zemi zároveň politickou silou a prodlouženou rukou IMF/SB/neocons) ,
a zdejší Lauderovsko-Bakalovská židovská media nakoupená za (s jeho pomocí vykradené) desetimiliardy se nikdy nezapomenou o něm pochvalně zmínit
.. soudruh Sobotka bude asi ještě hodně dlouho pomáhat jeho pánům v zadlužování naší země u židovských bank a vykrádání desetimiliard židovskými kmotry
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(felix.julec, 8.4.2011 9:12:12)
Odpovědět
VIZÍRE VY JSTE TO TEDY ROZHRÁBL a teď už je mně jasno jak vše proběhlo.Ještě že zde máme jednoho vševěda jinak bych si to mohl převyprávět docela jinak.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(ThujaGarden, 9.4.2011 21:10:22)
Odpovědět
Čau Vizíre, zase si hulil...,trávu. Porušuješ léčebný...,režim...
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(kraken, 10.4.2011 23:00:31)
Odpovědět
hele, zerave zahradní, nemášli co říci, neurážej.
Vizír má celkem rozumné názory
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(ťapička4, 8.4.2011 13:44:00)
Odpovědět
ludmila hloušková - velice dobře jste mu to napsala. souhlasím s Vámi.
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(neon, 8.4.2011 14:32:14)
Odpovědět
ťapičko, to co paní Hloušková napsala, má asi takovou hodnotu, jako zpráva pavlačové drbny
Re: Jak jsem přispěl Václavu Havlovi
(Zahradník, 6.2.2012 18:24:42)
Odpovědět
Článek vyjádřil přesně můj názor a pocit nad uměleckým dílem Václava Havla a obdivem jeho díla našich pravdoláskařů.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama