reklama
reklama

Ruce pryč od Libye

Autor: Josef Provazník | Publikováno: 29.3.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

V čele současné západní civilizace stojí černý utopistický socialista, obstarožní italský seladon, malý maďarský oficírek s napoleonským komplexem a „velký“ britský konzervativec, který je však konzervativcem často jen na papíře. Co si počít s takovým materiálem?

Podle toho, s jakou vehemencí se vrhli spojenci do nesmyslné vojenské akce proti Libyi, užijeme si s touto partičkou ještě spoustu legrace. Zejména francouzský čertík Sarkozy je tradičně velmi aktivní a kdyby to záleželo jen na něm, jistě už by nyní prozpěvovali francouzští vojáci v Tripolisu Marseillaisu.

Západní civilizace by si konečně měla uvědomit, že nemůže zbytku světa neustále vnucovat svůj pohled na demokracii. Není přeci možné při každé ozbrojené revoltě posílat letadla na ochranu té údajné nejsprávnější ze správných stran konfliktu.

Letecké útoky spojenců údajně brání genocidě libyjského obyvatelstva. Nevšiml jsem si ale, že by vládní libyjská vojska bojovala se ženami a dětmi majícími v rukách dětské stříkací pistolky. Obě dvě strany konfliktu jsou ozbrojené. Povstalci se rozhodli bojovat proti současnému režimu. Já říkám, proč ne. Máme ale jen proto, že jsou o trochu slabší, vyrovnávat poměr vzájemných sil „našimi“ stíhačkami?

Naše falešná představa o spasitelské úloze západní civilizace je z dlouhodobého hlediska neudržitelná. Smiřme se už konečně s tím, že nemáme žádné právo (nebo spíš sílu?

 vměšovat se do vnitropolitické situace zemí v Africe, Asii nebo Jižní Ameriky. Byť režimy v Severní Koreji nebo Íránu by si jistě nějakou tu „drobnou“ korekci zasloužily.

V Libyi probíhá standardní občanská válka, jakých je v Africe každým rokem hned několik. OSN může apelovat na obě strany, aby se snažily svůj konflikt vyřešit u kulatého stolu. To je ale asi tak vše, co bychom měli dělat. Arabský svět v posledních letech mnohokrát prokázal, jak moc je alergický na vnější zásahy západní civilizace do svého hájemství. Proč tedy nedáme příležitost Lize arabských států, aby si sama zametla před svým vlastním prahem? Proč musíme arabský svět opět vodit za ručičku a dávat mu lekci z demokracie?

Vděk za naši „starostlivost“ stejně nesklidíme a nakonec budeme od islámských fanatiků opět poslouchat, jak je chceme ovládat a vykořisťovat. Stojí nám to za to?  Jako kdybychom neměli svých vlastních starostí dost. Evropská unie by se raději měla zbavit svého socialistického étosu a konečně začít řešit otázky spojené se zbabranou multikulti politikou, nesmyslným zadlužováním a mnoha dalšími problémy. Tohle se vyhranou válkou s jedním směšným socialistickým diktátorem z Libye nevyřeší...

reklama
3786 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Ruce pryč od Libye
(vizír, 29.3.2011 16:17:47)
Odpovědět
"francouzský" "filosof" (s typicky "francouzským" jménem) Bernard-Henri Lévy prý přesvědčil Sarkozyho k útoku na Lybii
.. čí zájmy asi hájí "Francouzi" Sarkozy a Levi?? Francouzské naprosto jistě ne.

www.blisty.cz/art/57926.html
Re: Ruce pryč od Libye
(Kalous, 30.3.2011 10:51:56)
Odpovědět
Nesedávají ten Šarkozy a Lévi vedle sebe v synagoze?
Re: Ruce pryč od Libye
(Alice, 29.3.2011 17:04:46)
Odpovědět
Super clanek!!! To je presne. Je videt, ze autor je znaly pomeru a chytry clovek s nadcasovym pohledem. Multikulturismus - nesmysl. Nikdy se neprizpusobi, jejich nabozenstvi jim kaze neco jineho. Muj zemrely manzel zil dlouha leta v techto zemich. Rikal: jakmile vyhlasi "dzihad" neboli svatou valku, at zije muslim kdekoliv ve svete a i dlouhe roky,okamzite poslechne a bude vse resit zbrani, zabijenim dle nich "nevericich"atd. Nikdy je nikdo nepredela. Jejich demokracie je zcela neco jineho a vzdy bude.
Re: Ruce pryč od Libye
(Šoumen, 29.3.2011 20:50:17)
Odpovědět
Pane autore. Píšete o korekci režimu v Iránu. Myslím, že nemáte zcela pravdu. Západní mocnosti, hlavně pak USA zradily šáha Páhlavího, se kterým měli dobré styky, donutili ho ukončit svou vládu a pomohly mu do exilu. Instalovali tam Chomejního, což byl ortodoxní islamista. A od této doby se to tam takhle táhne. Nyní by chtěly USA další změnu režimu v Iránu a už měly vypracován plán útoku s pomocí Izraele. Zase by to byla jejich blamáž. Korea, tam je svrab a neštovice, tam nikdo žádnou korekci dělat nebude, i když vyrábí jadernou zbraň. Prostě tam nejsou suroviny.A Libye? Zase USA zradily Kaddáfího, se kterým docela od Lockerbie vycházely dost dobře. Bránil uprchlíkům z Afriky k emigraci do Evropy, ropu dodával pravidelně, za přijatelné ceny, tak o co jim šlo. A myslíte, že rakety Tomahawk rozeznají civilisty? Prostě je to o tom, pomoci rebelům, kteří jim za oplátku nechají zprivatizovat ropná pole pro společnosti BP, Total, nebo Exxon, které Kaddáfí znárodnil a přispíval tím k blahobytu svých občanů. Pokud Libye o ta pole přijde, tak budou mít libyjci takovou demokracii, jakou si zaslouží, stejně takovou pseudodemokracii jako máme my.
Re: Ruce pryč od Libye
(Kalous, 29.3.2011 23:32:09)
Odpovědět
Mnohem lepší bylo když naftu dodával levně Kaddáfí - takhle nás to bude stát mnohem více, protože si navíc namastí kapsy noví povstalci (žoldáci placení Francií a Saúdskou Arábií) i společnosti Total a posd. Zbohatnou jen naftaři a zbrojaři, nám se jen zvednou dluhy, ceny a daně a zvýší se nebezpečí terorismu. Hanba plít.
Re: Ruce pryč od Libye
(Kalous, 29.3.2011 23:35:22)
Odpovědět
Toho vola Chomejního, který způsobil pád šáha Rézá Páhlavího, sympatizanta Západu, tam také narafičilli ti bl.bí Francouzi, u kterých žil ten zhovadilý muslimský fanatik v bavlnkovém exilu. Ti Francouzští žabožrouti jsou fak na palici - i ten konflikt v Libyi je hlavně jejich dílo.
Re: Ruce pryč od Libye
(Tonda Koniášů, 30.3.2011 0:09:42)
Odpovědět
Můj názor je ten, že je to společné dílo, ale jen částečně. Ta chcípající kobyla potřebuje nadělat svým kamarádům problémy, a jak vidno, sežrali jim tu návnadu i s navijákem. Čekám ještě na nějaký verdikt z Číny a Ruska, protože ta rezoluce OSN je taková nějaká kostrbatá, (velmi diskutabilní) ale zatím je ticho po pěšině.
Re: Ruce pryč od Libye
(Šoumen, 30.3.2011 9:40:44)
Odpovědět
Rezoluce Rady bezpečnosti OSN č. 1973 o bezletové zóně nad Libyí nebyla vlastně vůbec schválena. Podle článku 27 Charty OSN nesmí totiž při hlasování ke schválení rezoluce chybět kladný hlas kteréhokoliv ze stálých členů Rady bezpečnosti. Dva stálí členové, Rusko a Čína se hlasování zdržely, jejich souhlas pro schválení rezoluce tedy chyběl. Zdržet při hlasování se bez vlivu na jeho výsledek může stálý člen RB pouze v tom případě, kdy je stranou v projednávaném sporu. Uvedu příklad. Pokud by se současně Rusko a Čína současně dostaly do konfliktu s Mongolskem a oba tyto státy by tedy byly stranou sporu, v RB OSN by se při projednávání konfliktu zdržely hlasování a výsledek hlasování v RB by závisel na hlasech ostatních členů. A o tom to je.
Re: Ruce pryč od Libye
(Tonda Koniášů, 30.3.2011 13:42:30)
Odpovědět
Přesně, to o čem mluvíš, bych také tak viděl.
Re: Ruce pryč od Libye
(Tonda Koniášů, 30.3.2011 13:45:38)
Odpovědět
A prakticky zdržení se, rovná se VETO!
Re: Ruce pryč od Libye
(carda, 31.3.2011 10:48:31)
Odpovědět
mily soumene,mel by jsi si zkusit zit v Kadafiho zemi alespon pul roku a videl by jsi ten blahobyt obycejnych lidi penize z ropy jdou zcela jinam nez k obyvatelum ale jen a jen Kadafiho stoupencum proto i zakaz vychazeni a jine podobne zhovadilosti.to ty jiste vis a jen blabolis.carda
Re: Ruce pryč od Libye
(Tonda Koniášů, 31.3.2011 16:31:16)
Odpovědět
Milý Cardo, prachy z ropy jsou úplně jinam, např. sem:
HDP na obyvatele...$ 14.192 = 241500 Kč

měsíční plat zdravotní sestry $ 1.000 = 17000 Kč
příspěvek při narození dítěte $ 7.000 = 120 000 Kč
měsíční podpora v nezaměstnanosti $ 1.000 = 17000 Kč
nevratná dotace státu na pořízení bytu pro novomanžele $ 64.000 = 1 088 000 Kč
nevratný příspěvek na provozování živnosti $ 20.000 = 340 000 Kč
cena benzínu $ 0,14/ litr = 2,40Kč


Zdarma:
zdravotní péče a část léků,
školní vzdělávání

Vzdělávání a stáže v zahraničí:
placeny státem.
Nájemné: neexistuje.
Platby za energie v domácnosti: neúčtují se.
Automobil: zpravidla z 50% dotuje stát.
Úvěry: bez úroků.
Systém obchodů pro mladé rodiny (ne-bohaté) za dotované ceny výrobků.
Alkohol- nežádoucí, není.

Tohle jsou oficiální statistiky zvežejněné OSN.
Takže jak Cardo???
Máš jiné informace? Dej je sem!
Re: Ruce pryč od Libye
(Tonda Koniášů, 29.3.2011 23:27:29)
Odpovědět
V minulém článku : "Mediální vymývání mozků v případě Libye" jsem uvedl některé odkazy na stránky. Ty které jsem nebyl schopen zpětně dohledat, že jde převážně o AlKajdu v amrežii a francouzské legie v řadách rebelů, zde je další útržek postřehů :

http://necenzurovane.cwahi.net/11/vymyvanie.html

PS: o mandelince přinesu odkazy, až to bude aktuální :-)))
Re: Ruce pryč od Libye
(Kalous, 29.3.2011 23:40:25)
Odpovědět
Jasně Tondo Koniášů - je třeba si posvítit na ty evropské demokraty - trpajzlíka Šarkézyho, kterému přispíval Kaddáfí na volební kampaň, na turkofila Cammerona (s Kaddáfím donedávna uzavíral velké kšefty) i na ku.e
rev.níka Berlusconiho, který nedávno Kaddáfího vášnivě objímal jako svého největšího přítele. Mále to ale sebranku v čele Evropy.
Re: Ruce pryč od Libye
(Tonda Koniášů, 30.3.2011 0:03:22)
Odpovědět
Kalousi, to bylo jen takové kamárádské rýpnutí, protože tehdy mě jeden osočil z bolševické propagandy...proto ta mandelinka. Ale nakonec jsme si to vyříkali, a snad jsme i našli společnou řeč. Ono, když dva - tři dny procházím různé weby, převážně zahraniční, potom se těžko hledá kde co bylo. Ten dnešní odkaz by také odešel do zapomění, kdyby tady nebylo tohle téma.
Re: Ruce pryč od Libye
(Šoumen, 30.3.2011 9:48:46)
Odpovědět
Prohlédl jsem váš odkaz. Máte pravdu, ale lidé o tom nevědí. Je potřeba jim to stále připomínat.
Re: Ruce pryč od Libye
(SamOpal, 30.3.2011 14:15:34)
Odpovědět
Ten Tondův odkaz má cosi do sebe.
I já bych očekával ,že ti "povstalci" tam budou skotačit s otlučenými kalachy.)))D))

Hele pánové,mám tip na dobrou beletri .
Frederick Forsyth - Žoldáci.

http://www.ulozto.cz/hledej/?q=frederick+forsyth+zoldaci
Re: Ruce pryč od Libye
(Tonda Koniášů, 30.3.2011 16:38:05)
Odpovědět
Ono tím, že se prolátlo, že je to AlKajda a že amici to podporují, má daleko širší kontext. Jen si promítněme čím, vším nás doposud propaganda masírovala, a najednou se ukazuje, že všechno je jinak, a doposud informace označované za "konspirativní" nabírají na pravdě. Počátky této akce můžeme klidně začít u 11.9.2001. Máme vysvětlení nedosažitelnosti Bin Ladina a další záhady nabírají zřetelné obrysy.
Re: Ruce pryč od Libye
(SamOpal, 30.3.2011 18:22:26)
Odpovědět
Divím se vůbec,že si dnešní mocipáni neuvědomují a nepoučí se , jak to se svojí důvěryhodností dopracovali komunisté.Svého času.
Ti to také dotáhli tak daleko,že jim lidé nevěřili ani v tom případě ,i když náhodou napsali pravdu.
911 to je též zajimavé konspirační téma.
Tam se mi nejvíce líbí ,zrovna,pokaždé,když se to hodí ,že se objeví video s Ládinem . Ten bývá většinou s kalachem ,před nějakou jeskyní omotaný těmi šátky a všechno je to rozmazané,rozplizlé,nejasné ....,což má zřejmě navodit hoolyvůdožroutským pitomcům dojem exotičnosti a zaostalosti pamírských,či jakých jeskyní a basmačů jich obývajících. Přitom troufnu si tvrdit,že na svém starém mobilu za ubohý dva tácy kč nadělám podstatně kvalitnější a lepší snímky než onen diletantský saudskoarabský miliardář se svoji dalo by se očekávat statisícovou výbavou.
No.
Re: Ruce pryč od Libye
(Kalous, 30.3.2011 23:34:46)
Odpovědět
SamOpale souhlas. Je skutečně zajímavé že největší arabští přátelé Saudská Arabie je největším donátorem ilámských teroristů ve světě včetně Al Kaidy. Prachy ze S.A. proudí i na stavbu českých a moravských mešit a islámských motliteben i na mzdy jejich duchovních, kteří často vyjadřují při svých kázáních podporu islámskému terorismu a distancují se od křesťanského prostředí. Z 18 teroristů kteří byli hlavní viníci teroristického útolu na dvojčata v New Yorku r. 2001 jich bylo 14 ze Saúdské Arabie - ani jeden Iráčan nebo Afgánec (a přesto to odnesli Afgánci). Vše je nějaká americká nebo světová sviňárna těžko pochopitelná.
Re: Ruce pryč od Libye
(SamOpal, 31.3.2011 1:12:06)
Odpovědět
Kalousi,v povídce "Konec Bulla Máchy " napsal Josef Škvorecký:
"Kur.vy !....někde tu byli!Někdo za tohle všechno moh".
A tak je to i dnes.

Ještě k onomu 911.
Nevěřím tomu a to díky i své praxi v jistém oboru,že pšouknutí X l benzínu nataví ocelovou konstrukci tak,že ztratí svoji pevnost a to posléze až do místy jejího úplného roztavení .
Kdybych tomu věřil, je ze mne milionář.Co milionář.Miliardář.
Stačila by jedna benzínová letlampa za tisíc Kč a litr benzinu za padesát a všechny drahé acetylenové svářecí soupravy za deseti a sta tisíce mohou pánové Bush and Company nechat odvézt do muzea.Bohužel vím,že ač budu ocelovou ,dejme tomu coulku trubku nahřívat benzínem(nebo kancelářským nábytkem -))lol)) třeba několik hodin ,nic s ní nesvedu.Natož abych ji natavil. Nicméně těm ,kteří si toto nemyslí ,a to většinou na základě jejich zkušeností s oficiálními sdělovacími prostředky podepřenými "filmovou" "tvorbou" holývůdu doporučuji podat si patent a miliardáři se mohou stát naopak oni.Z celého srdce jim ty miliardy přeji.
(Ale daleko pravděpodobněji je odvezou do blázince.)
Re: Ruce pryč od Libye
(Kalous, 2.4.2011 22:20:06)
Odpovědět
SamOpale, bereš to selským rozumem který vede k pravdě. 9.11. se nemohl uskutečnit aniž by o tom americké tajné služby vůbec nevěděly - domnívám se že události a finální efekt jen usměrnily tak, aby to někomu vyhovovalo. Najednou se našel důvod k dalším omezováním svobod, důvod k útoku na Afganistán, vzrostla před tím upadající popularita určitých politiků, mohly se zvyšovat výdaje na obranu, zbrojení, policiii, snižovat sociální výdaje ....
Re: Ruce pryč od Libye
(garabuli, 24.4.2011 14:19:46)
Odpovědět
jestli to Mojmír projede,tak chudáci Libyjci.
doufám ,že nééééééééé.
Re: Ruce pryč od Libye
(Dědeček a babička z Viňáles, 27.4.2011 12:06:08)
Odpovědět
Autor opět prokázal svou erudici a trefil hřebík na hlavičku. Moc mu fandíme a snad se na nás přijede zase podívat.
Re: Ruce pryč od Libye
(Josef Běláč, 23.6.2011 13:27:40)
Odpovědět
Ať si kdo hce co chce říká, ať si máma třeba slzy utírá, dát v současné fázi vývoje konfliktu ruce pryč o Libye je už asi neproveditelné. Jak to bude po Kádáfím, to je ve hvězdách. Žádný stát, který má na krku příliš mnoho mladých čerstvých zasloužilých to nemá lehké. Mnoho trafik, svornosti smrt.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama