reklama
reklama

Komu se znelíbil Saša Vondra?

Autor: Odjinud | Publikováno: 25.3.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Profesorka politologie Vladimíra Dvořáková soudí podle všech otevřených zdrojů, že je Alexandr Vondra vinen - minimálně tím, že dostatečně nekontroloval práci svých podřízených. Upozorňuje však na to, že celá kauza může mít i jiné pozadí - a to, že může být zastíracím manévrem, který má odvrátit pozornost od jiných podivností v rezortu obrany. A ukazuje se, že s touto myšlenkou není jediná.

Politoložku Vladimíru Dvořákovou nepřekvapilo, že Poslanecká sněmovna snahy o mimořádné jednání v záležitosti kolem ministra Alexandra Vondry a firmy ProMoPro, shodila takzvaně "ze stolu".

"V naší politické kultuře se to očekávat dalo. Je sice fakt, že parlament by měl být orgánem, který by měl objektivně posoudit, co se stalo a jaké z toho vyvodit důsledky, nicméně pokud se ohlédneme zpátky, víme, že se u nás nikdy tímto způsobem ještě nic nevyřešilo. Na druhou stranu je fakt, že celá kauza se nachází spíše v trestně-právní rovině, a to musí vyšetřit policie, nikoli poslanci," uvedla pro ParlamentníListy.cz Dvořáková.

Na Titaniku se tančí

Ta se před několika dny vzbudila množství reakcí, když řekla, že se současná vláda chová spíše jako mafie, než jako odpovědný správce země. „V podpalubí roste nespokojenost, ale na palubě Titaniku se tančí. Lidi jsou naštvaní, že politici neřeší věci, které by měli, a místo toho provozují hrátky, kdo co na koho ví. To jsou praktiky mafie, ne státní správy," nešetřila pro ParlamentníListy.cz Dvořáková kritickými slovy na adresu politické garnitury. 

Dvořáková tvrdí, že by v kauze Vondra měl kontrolní úřad důsledně prošetřit to, jak se nakládá s veřejnými prostředky. Podle politoložky však může mít celá kauza ProMoPro ještě zcela jiné, o to možná nebezpečnější kořeny.
 

"Všimněte si, kdy byla celá záležitost nastartována a dost možná i jen tak náhodně naservírována novinářům. Působí to na mě jako jednoznačně načasované na dobu, kdy se média začala pídit po jiných, velmi nepříjemných a podezřelých obchodech na ministerstvu obrany. A najednou se objevila kauza ProMoPro, kterou už Finančně analytický útvar ministerstva financí podle jejich informací nějakou dobu zpracovával," poukazuje Vladimíra Dvořáková na možné souvislosti s tím, že by se média neměla nechat ukolíbat jen touto záležitostí, ale vrátit se k obchodům s pandury a dalším, kterými se ministerstvo obrany zabývalo.

"Koneckonců, hodně lidí tam možná už bylo za doby, kdy v tomto rezortu působil jako náměstek Kalousek, někteří za ním odešli na jeho současné ministerstvo financí," zrekapitulovala stav Dvořáková.
 

Bublan: Pomsta Vondrovi za změny v rezortu

S tím, že kauza ProMoPro mohla být spuštěna záměrně s nějakým konkrétním cílem, souhlasí i stínový ministr vnitra a předseda sněmovního výboru pro obranu a bezpečnost František Bublan (ČSSD).

"Když jsem celý projev pana ministra obrany Vondry sledoval, skutečně to na mne dělá dojem, že je celá kauza zřejmě záměrně vyvolaná Miroslavem Kalouskem. A to proto, že Vondra mění ve svém rezortu různé akviziční procesy. Fimy obchodující s vojenským materiálem, firmy, které zatím na ministerstvu obrany různými způsoby profitovaly - viz třeba ty od pana Hávy, který je blízkým známým pana Kalouska - by o tyto obchody přišly. A to může být důvodem, proč je pan Kalousek v celé záležitosti tak aktivní. Otázkou však je, jestli by v případě odstoupení ministra Vondry z funkce, došlo k nějakým změnám, které by stav věcí na ministerstvu vrátily do starších kolejí. Koho by do této funkce posadili," uzavřel otázkou svůj názor pro ParlamentíListy.cz Bublan.

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/192309.aspx

reklama
6506 čtenářů | 33 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Brabec, 25.3.2011 6:02:29)
Odpovědět
Já tuhle bandu nevolil
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(jira22, 25.3.2011 6:39:08)
Odpovědět
Nepochybně pravda. Jen bych dodal, komu se líbí Vondra?
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 25.3.2011 6:46:26)
Odpovědět
Ale líbí - vždyť se ho nyní veřejně zastal Přemysl Sobotka, Marek Benda ...
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(mm, 25.3.2011 7:00:20)
Odpovědět
Vy se mně taky nelíbíte, proto ale na vás nepudu pořádat hon. Otázka je, komu se nelíbí změny na obraně? Kalouskovi, protože jeho kamarádi přichází o penězovod. Promopro je pseudorpoblém, který zásluhou Kalouska a médií nic nevyřeší, protože s bubnem na zajíce se nechodí. Všechny zveřejněné důkazy jen trochu schopný právník zpochubní. Barták, který pracoval na obraně před Vondrou Kalouskovi nevadí, toho vzal pod ochranná křídla, aby náhodou nezačal mluvit, ale na Vondru poslal finanční kontrolu. Těch proč je příliž mnoho a Kalousek je lidovecký farizej.Lidovec Lux vrazil kudlu do zad Václavu Klausovi, když byl v Sarajevu, Kalousek vráží kudlu do zad Nečasovi, když je v Bruselu. Jak typické pro lidovce, zákeřnost mají v krvy.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(RUMBURAK, 25.3.2011 8:01:34)
Odpovědět
Za Vondrou,jak prohlásil stojí hustý les a sám velký vůdce Nečas,který dovedl ODS do druhé ligy.Do první ligy postoupil Kalousek který hrál druhou ligu za Topolánka.Proto TOP a ne Lidovci.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 25.3.2011 9:02:36)
Odpovědět
Jestli proti Vondovi nejsou důkazy o špatné správě státního majetku - tak by nemělo smysl vůbec číst náš tisk. Druhá věc je naše justice, tam lze předpokládat cokoliv u jedné kausy.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(mm, 26.3.2011 9:40:20)
Odpovědět
Ale tady vůbec nejde o půl miliardy,ale o Kalouskovy obavy, že při vyšetřování dojde i na jeho působení na obraně. Co se týká té půl miliardy, kde byl ministr financí Kalousek, kdýž se tá půlmiliarda utrácela? To nebyl ministr financí? Na tété útratě má podíl i on, protože nezasáhl už tehdy jako ministr financí. Tady jde o to, že Vondra odstavol od penězovodu Kalouskovy přátele, kteří léta prodávali armádě vojenský materiál a Vondra chce přímý nákup. Druhá věc je 56 pracovníků obrany, kteří jsou u soudu v jižních Čechách a nejsou to lidé, které přijal Vondra. Kalouskovo máslo na hlavě hrozí, že Vondrovými změnami se rozpustí. To je hlavní příčina zběsilého útoku na Vondru. A pěkně po lidovecku, když předseda vlády je v Bruselu. Zásluhou lidovce Luxe máme Sarajevský atentát, zásluhou obrgaunera lidovce Kalouska tu máme Bruselský atentát. Co na takové praktiky říká kníže?
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 26.3.2011 15:36:00)
Odpovědět
Jedna věc je záměrné předražení státní zakázky na ozvučnění akcí v rámci předsednictví ČR v EU - a druhá věc jsou vztahy Vonndry a Kalouska, příp. jeho minulost. A u té první věci - Kalousek s tím neměl nic společné, ministr financí nekontroluje výdaje místopředsedy vlády. A ten A. Vondra stále lže jak tiskne. V každé normální evropské zemi by dávno odstoupil - asi jako kmenový disident si může dělat co chce.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Jeeves, 25.3.2011 8:07:00)
Odpovědět
Já si také myslím, že je to msta Kalouska za Vondrovo čištění na MO. Docela dobře si umím představit, jak prohnaní úředníci dokázali podstrčit nezkušenému Vondrovi k podpisu nějakou vlastní zlodějnu. Je to sice hodně peněz, ale kšefty Kalouskových kamarádů, kdy větrali státní kasu, jsou řádově na mnohem vyšší úrovni, než ten Vondrův, pravděpodobně neúmyslný, kiks.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 25.3.2011 9:04:57)
Odpovědět
Jeevesi, vždyť ten Vondra to ProMooPro pprosazoval, úředníkům odmítající proplácet nevěrohodné fatury bylo Vondrou vyhrožováno. Ale i kdyby to nevědomky podepsal - je to steně jeho zodpovědnost a minimálně na vyhazov.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(děd, 25.3.2011 9:08:58)
Odpovědět
Nejspíš máte pravdu. Ale je to také důsledek toho, že se k rozhodování dostali konečně
"odborníci". :-)
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra? ON SE MŮŽE LÍBIT SNAD JEN JEHO MATCE.....A TO JEŠTĚ MUSÍ BÝT ŠERO ....
(ferda, 25.3.2011 9:55:51)
Odpovědět
Jeewes, ty jsi srandovní,píšeš "nezkušený Vondra :-) hy,hy,hy,hy,hy, :-)

pokud by on byl nezkušený, ty jsi jednoduchý, pokud věříš, že by nebylo každému podezřelé, proč má dostat 70 MILIONŮ kč !!! DŘEVAŘSKO LESNICKÁ FIRMA KTERÁ ZAJIŠTOVALA PŘEDSEDNICTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY V EU.......

NEBUDTE KOMICI, STAČÍ AŽ NAD HLAVU, ŽE JSTE VY PRAVIČÁCKÁ CHÁTRO ZA MEGAZLODĚJE.....
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra? ON SE MŮŽE LÍBIT SNAD JEN JEHO MATCE.....A TO JEŠTĚ MUSÍ BÝT ŠERO ....
(Jeeves, 25.3.2011 10:23:43)
Odpovědět
Ježíšmarjá, to ste nikdy neslyšel jak lidé podepisují smlouvy např. s pojišťovnami,nebo s úvěrovými firmami? Že přehlédnou nastražené chytáky. Myslím, že žádný ministr nestíhá ani číst, co mu podřízení předkládají k podpisu, natož, aby nad každým papírem dumal, není-li tam nějaký háček. Prostě naivně věřil, že jsou tam slušní lidé. Spíše bych se ptal na toho, kdo mu tu lumpárnu podstrčil!
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra? ON SE MŮŽE LÍBIT SNAD JEN JEHO MATCE.....A TO JEŠTĚ MUSÍ BÝT ŠERO ....
(Kalous, 25.3.2011 13:40:23)
Odpovědět
Ferdo, máte pravdu - ta lesnická firma KOM Forest cz. zajišťovala ten hustý les za Vondrou, aby ho měl připravený se v něm schovat (ne že přes něj nemůže ustoupit).Je to fiškus, ten Vondra, myslel na všechno jak Hustoles z Marečka podejte mi péro.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra? ON SE MŮŽE LÍBIT SNAD JEN JEHO MATCE.....A TO JEŠTĚ MUSÍ BÝT ŠERO ....
(ferda, 25.3.2011 14:58:15)
Odpovědět
Kalousi , to se vám povedlo, teda to sedlo jak p.r.d.e.l. na hrnec :-)))
Vondra a černý les :-)))
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra? ON SE MŮŽE LÍBIT SNAD JEN JEHO MATCE.....A TO JEŠTĚ MUSÍ BÝT ŠERO ....
(Kalous, 25.3.2011 18:59:32)
Odpovědět
Ano Ferdo - Vondra černý les KOM Forest hustoless. Už aby ho tam sežral vlk.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(sesel, 25.3.2011 10:49:37)
Odpovědět
Myslím si, že se znelíbil všem poctivým lidem. Líbí se jen nepoctivcům, kteří z něho měli, mají a možná budou mít.
Lidičky, pochopte,že takový člověk už by měl mít dávno z ostudy kabát a měl by sám odejít.Ten nemá ve vládě co dělat. Chceme snad poctivou a spolehlivou vládu a ne, takovou, která vyhazuje a zneužívá naše peníze. To pak můžeme raději zůstat bez vlády a bude to daleko lepší.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Jeeves, 25.3.2011 11:11:29)
Odpovědět
Cože? Blesk ho již odsoudil? No tak potom je již každá obhajoba marná!
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 25.3.2011 13:44:51)
Odpovědět
Jeevesi, máte to marné. Stačí se podívat na rozbory nákladů na předsednictví všech zemí EU - i ty největší audiovizuální náklady na konference Vondra překonal 2x (ČR 2+ milionů eur, Francie jen 11,2 milionu Eur). A přitom jou tan služby a mzdy mnohem vyšší!!! Zlodějna jak BRNO!!! Už měl být dávno v base. A Nečas který ho úmyslně kryje by měl jít od válu.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 25.3.2011 13:46:59)
Odpovědět
Oprava překlepu: 21 milionů eur (při kurzu 25 Kč za euro) Zdroj: Právo 25.3. str. 3
Jak chutná moc Ladislav Mňačko
(satan, 25.3.2011 13:14:04)
Odpovědět
...Byl udavačem už ve škole. Jmenoval se Miklík, ale už odmala se na něj přilepilo posměšné Muklík. Už ve škole žaloval všechno, co věděl, a když nevěděl nic, tak si něco vymyslil. Natloukli mu. Žaloval, že mu natloukli. Natloukli mu znovu. Znovu žaloval. Znovu mu natloukli... už ve škole se od něho všichni odvraceli jako od něčeho štítivého, nečistého. Koukalo mu to z očí. Měl to i v postavě, chůzi, měl velké uši a ty jako by ho poznamenaly na celý život. Velké uši... slídit, špicovat, žalovat, udávat. Za války štval na tohoto mrtvého, na Franka, říkal jim skupina zabijáků, nadával jim bolševické lůzy, vrahů, zrádců, zaprodanců ďábla, sadistických podlidí, nadával jim veřejně, v tisku, ve svém fašistickém plátku, jehož byl šéfredaktorem. Ještě v posledním čísle, den před příchodem Rudé armády, vyhrožoval: Vrátíme se a zašlápneme tu lůzu!
Re: Jak chutná moc Ladislav Mňačko
(Lucifer, 25.3.2011 19:11:16)
Odpovědět
A proc si myslis,ze jsem te pro nej poslal?Tak se tam na te zemi nepoflakuj,priber Klause,sup s nimi do pytle a uz at ses tady
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Alois V., 25.3.2011 16:03:00)
Odpovědět
Silne by mne zajimalo,kdy se zbavime chemickeho Aliho!!!!!
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(antonín, 25.3.2011 23:23:53)
Odpovědět
Ferdo, nejvíce pochybných zakázek bylo uzavřeno za vlád ČSSD. Paní Dvořáková předsedá nějaké komisi, co má dohled nad vysokými školami. Jak to, že nerezignovala, když se prolátlo, co se dělo v Plzni? Každý má obrovské nároky na druhé, ale pro něho samého neplatí. Osobně si však myslím, že Kalousek má strach, co by kontroly, které nařídil pan Vondra mohly objavit a proto na ministra zaútočil.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?a on se jako někdy někomu líbil?
(ferda, 25.3.2011 23:52:57)
Odpovědět
toníku, je jen otázkou krátkého času, kdy i ty pochopíš,že nejvíce nás všechny do tohoto srabu dostala ODS a její sateliti,at již US,Zelení,DU,....
SOCANŮ SE NIKTERAK NEZASTÁVÁM, ALE SROVNAT SE OPRAVDU NEDÁ S TĚMA ZLODĚJEMA V ODS....,SOBOTKOVI VYČÍTÁTE POŘÍZENÍ BYTU Z NÁHRAD, ALE TY MILIARDY PROŠUSTROVANÉ JEN TÍM ZMETKEM ZLOPRCKEM BÉMEM,TO VÁM VÁŽNĚ NEVADÍ, MÁM TO PŘIPOMÍNAT, ŽE TO K.U.R.V.A. JDE DO MILIARD TY JEJICH PRAVIČÁCKÉ ZLODĚJNY???!!!!!
....…..Nezapomínejme však připomínat, kdo to tu vlastně řídil ,posledních 5 let, byla to nejzkorumpovatelnější strana, strana ODS, není prostor tady, abych vyjmenoval všechny Modré straky, .... Jak říkám, Lidé z ODSs rozumí jen třem slovům : KRÁST, KRÁST, KRÁST !!! viz Béém, jak lhal, že nebyl k dispozici žádný vhodný dům, kde by se Magistrát mohl přestěhovat!!!! Zase lež, velká lež !!! Byl tady Škodův palác , kde navíc měl Magistrát, předkupní právo, ČEZ, jakožto majitel, chtěl nakonec jen za odkup nemovitosti 800 mil. korun. A podívejme se co se stalo ::_)) Magistrát tuto nabídku ze zákona dostal, odmítl nabídku, aby až tuto nemovitost koupila společnost p. Pawlovského, tak ten náš "ZLOPRCEK" Bééém vyjednal kšeft století :-)) pronájem na dvacet let za ČTYŘI MILIARDY !!!!, CHTĚL BYCH BÝT TED I VULGÁRNÍ,.......... TAK KDO TADY VYHAZUJE MARNOTRATNĚ TAK VELKÉ PENÍZE !!! TO NEBUDU PŘIPOMÍNAT KARTU Pražáka, NEBO TUNEL BLANKA ČI NEJDRAŽŠÍ CYKLOSTEZKU NA SVĚTĚ....
dokud se tyto zrůdy neodstraní ,nebude v naši zem dobře....
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?a on se jako někdy někomu líbil?
(Pavel Skeptik, 26.3.2011 8:45:29)
Odpovědět
No vidíte, a socanů to při jejich práci pro "obyčejné" lidi vůbec nevadí!Hnedka to v Praze s těmi zlými, pravicovými zloději upekli!
Já si myslím, že Vondra prostě někomu začal šlapat po krku! Bohužel, naše média jak známo, rády zobou panské drobky a proto jsou s těmi movitějšími! Třeba s Hávou, že?! Ten má státních prachů, vidlemi je se švagříkem přehazuje!
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 26.3.2011 15:39:38)
Odpovědět
Proč by Antoníne Dvořáková odstupovala kvůli Plzeňským právům, když se po upozornění o situaci na této VŠ velmi aktivně snažila problém otevřít a vyřešit. Nic nezakrývala. Spíše zasloužila pochvalu.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Sting, 26.3.2011 10:07:15)
Odpovědět
V naší upachtěné republice to už vypadá tak,že kdyby se nekradlo, tak by to bylo nenormální.Stát se tyto lumpárny v ostatní Evropě,myslím v té staré,ne postkomunistické,tak by se to řešílo rychle a razantně.Rezignace a pryč z politiky!A co mě nejvíce nadzdvihuje,je fakt,že na tuto starou Evropu kydáme a kydáme a sami nemáme co rozumného nabídnout.Z tohoto marasmu nás zcela určítě nevyvede p.Nečas s touto současnou vládou,ani p.Klaus,který na tyto "lumpárny"dohlíží.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 26.3.2011 15:44:29)
Odpovědět
Ale Stingu - ono to i na tom klasickém Západě není o moc lepší. Francouzští presidenti mají pořád problémy s korupcí, Berlusconi s ku.r.vama, britští poslanci si nechávali proplatit jako služební náhrady i krmivo pro psy a papoušky, Američané nás přinutili dát politický azyl ministru hospodářství Ukrajiny Danilyšinovi - stokrát horší případ než náš Vondra. Nevypisováním zákonem nařízených výběrových řízení na státní zakázky a jejich manipulacemi připravil Ukrajinu v přepočtu o 35 mld. Bo.r.del je všude .
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(cvg, 26.3.2011 15:48:08)
Odpovědět
Za Vondrou stojí organizace Bilderberg, která má v této republice svého vlastizrádce v každé politické straně.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Pavel Skeptik, 26.3.2011 17:39:06)
Odpovědět
A trpaslíci! už Cimrman věděl, že vlezou všude a strašně se množej!:-))))
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Kalous, 26.3.2011 23:46:03)
Odpovědět
Skeptiku, máte to marné - my víme že na ta zasedání Bilderbergu chodíte tajně se Sašou Vondrou - proto se snažíte zamést stopy trpajslíky - i ty máte podplacené z peněz Promopra a 11 mld za Novu.
Re: Komu se znelíbil Saša Vondra?
(Pavel Skeptik, 27.3.2011 10:23:00)
Odpovědět
Tak Vondru jsem tam neviděl, ale s mým kámošem Kájou z Černého kopečku jsme nejeden koňáček popili, doutníček vykouřili a kus nevolnictva povymněňovali. Já např. od 1.1. 2011 mám v Bohemii k dispozici ty od Káá...
Takže, Kalous, už maj zaplacené daně! Nemám prachy na chemitrails a ten HAARP nám taky pustil žilou :-)))
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama