reklama
reklama

Když novináři brání demokracii...

Autor: Josef Provazník | Publikováno: 5.3.2011 | Rubrika: Polemika
Ilustrace

Není to tak dávno, co se uctívači politické korektnosti, rovnosti dle Marxova účení a multikulti nesmyslů rozhořčovali nad „antikristem“ Romanem Jochem, který se stal poradcem premiéra Nečase pro lidská práva. Jako smečka hladových psů poštěkávala skrze média a poukazovala na to, že pan Joch je vlastně extremista. V posledních několika dnech si tito zastydlí socialisté vzali na paškál Ladislava Bátoru.

Když se jej nejdříve prezident Klaus a poté Tomio Okamura prostřednictvím svých článků dovolili zastat, sklidili bouři nevole.

Jakoby páni novináři a spol. vůbec nepochopili, co chtěli oba pánové svými články říci. Spíš se ale obávám, že chápat ani nechtěli.

Je v naší společnosti cosi nezdravého, cosi, co zavání starými pořádky. Dvacet let po revoluce si zde opět jisté skupiny zosobňují právo určovat ostatním, co si mají a vlastně i musí myslet. Šrouby se stále víc a víc utahují. O některých tématech se mluvit nesmí, další témata jsou záměrně opomíjena.

Přestáváme pomalu, ale jistě přemýšlet vlastní hlavou. Pouze pasivně přijímáme cokoli, co se objeví v médiích. Kritické myšlení, schopnost učinit si názor na základě vlastních zkušeností je považováno za zbytečný luxus. Stačí sem tam projevit jiný názor, který nezapadá do mainstreamového nazírání na jakékoli společenské téma a novinářští „ochránci“ demokracie okamžitě přispěchají se svými nálepkami.

Neonacistou, rasistou či pravicovým extremistou se dnes může stát prakticky každý. Pilná novinářka z Lidových novin Šárka Pálková se takto naposledy pustila do Tomia Okamury. Nejspíš si nebyla schopna najít žádné solidní téma, brázdila celý den po internetu, chudák holka, a hledala, čeho by se mohla chytit. Když pracujete v novinách, svoje si prostě musíte napsat, to je marné. Nejlepší je si najít nějakou mediálně známou tvář a pokusit se její doposud neposkvrněný obraz nějakým způsobem devalvovat. Lidově řečeno, pěkně to té primadoně natřít. Ať si nemyslí, že český novinář je nějaké ořezávátko. A vida, slavná chvíle Šárky Pálkové opravdu přišla. S vypětím všech sil dosurfovala až na článek Tomia Okamury Již po pár řádcích se jí nejspíš začaly červenat tváře samým vzrušením. Celodenní úsilí se vyplatilo. Šéfredaktor bude spokojen a kolegové k ní budou konečně vzhlížet s obdivem. Šárka má svoji kauzičku!

Již po prvních řádcích Okamurova článku je nad slunce jasné, že ten člověk je obyčejný nácek. Nejraději by zlikvidoval české cikány a kdo ví, jestli mezi řádky nebrojí také proti židům! Děs a hrůza! Naštěstí tu nad námi bdí pokračovatelka Havlíčka a Čapka paní/slečna Pálková. Jak skvělé je být novinářem pracujícím v celostátním deníku. Jak zlehka pero klouže po papíře, když se celí rozpálení vydáváte po stopě pořádné kauzy. Kdo by to byl ještě nedávno do toho milého a věčně usměvavého „čechojaponce“ řekl? Ale kdepak, před zapálenou českou novinářkou své zvrhlé smýšlení nikdo neutají. A to ani nějaký ten Okamura.

Bylo by to celkem vtipné, kdyby podobně neuvažovala taková spousta českých novinářů. Být novinářem v České republice na počátku 3. tisíciletí dává obrovskou moc do rukou lidí, kteří s ní neumí zacházet. Obdobné je to s některými politiky. U těch je však naděje, že nebudou zvoleni a po příštích volbách o nich nebude vidu ani slechu. Politiky si nakonec volíme sami, takže dobře nám tak.

Kdo ale volí novináře? Není trochu podivné, když o pravdě a lži rozhoduje Šárka Pálková a její kolegové z Lidovek či Mladé Fronty? Jakým právem mají v rukách tak obrovskou moc bulvární pisálkové okresního formátu? Denně nám tito hbití investigativci přinášejí příběhy o zlých a zkorumpovaných politicích. Novinář se pravidelně staví do role žalobce i prokurátor v jedné osobě. "Obyčejný člověk“ se stává pouhým zrnkem mezi mlýnskými kameny politiků a médií. Kdosi se nám pokouší stále dokola namlouvat, že politika je největší zlo. Dobro pak představují novináři a média, která nás před bezohlednými politiky chrání. Nějak ale přestávám věřit, že laskavá náruč českých pisálků je pro náš lid to pravé ořechové. Že by měl Hájek s tou mediokracií nakonec tak trochu pravdu? 

reklama
2497 čtenářů | 18 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Když novináři brání demokracii...
(Nina, 5.3.2011 8:20:02)
Odpovědět
Mně už to všechno připadá od těch novinářů jako proces s Miladou Horákovou.
Re: Když novináři brání demokracii...
(Kykyryký, 5.3.2011 11:07:05)
Odpovědět
Pepo, kolik jsi toho zase měl, když jsi to psal? Podívej na ty hrubky. Ale jinak máš pravdu. Béééé. Tvůj kamarád z hospody.
Re: Když novináři brání demokracii...
(Josef Provazník, 5.3.2011 12:01:44)
Odpovědět
Pár překlepů tam opravdu bylo. Díky za upozornění, "kamaráde z hospody". Může za ně samozřejmě má sekretářka, které jsem to diktoval...
Re: Když novináři brání demokracii... A SELSKÉMU ROZUMU:-)
(ferda, 5.3.2011 14:54:55)
Odpovědět
PROVAZNÍKU, PROVAZNÍKU, JE MI TĚ TAK NĚJAK LÍTO,ŽE NEDOVEDŠ KAJÍCNĚ PŘÍJMOUT FAKT, ŽE JSI MÁTOHA, KTERÉ DĚLÁ PROBLÉMY ČESKÝ JAZYK. A JSME U TOHO, V NAŠI ZEMI SNAD NENÍ JIŽ NIKDO, KDO UMÍ PŘIZNAT SVOU VLASTNÍ CHYBU.....
PROVAZNÍKU, COPAK TY NEKONTROLUJEŠ TO, CO NADIKTUJEŠ SVÉ SPOLUPRACOVNICI? TAK TO JSI DOCELA VELKÝ PISTOLNÍK.......TO, ŽE S NÍ PRAVDĚPODOBNĚ SOULOŽÍŠ, JEŠTĚ NEZNAMENÁ, ŽE TAK JAK JE VÝBORNÁ V POSTELI, BUDE I PSÁT DOBŘE ČESKY:-)
DŘÍVE SI VŠAK MYSLÍM, ŽE JSI OBYČEJNÉ, NOVINÁŘSKÉ LEJNO, KTERÝM JE NAŠ ŽIVOTNÍ PROSTOR DOCELA HODNĚ PŘEPLNĚN....

PS. A PŘÍŠTĚ BUD CHLAP A PŘIZNEJ, ŽE JSI NĚCO SÁM DOCELA DOBŘE POHNOJIL, PÁČ JAK ŘÍKA KLASIK: BUDE-LI KAŽDÝ Z NÁS Z KŘEMENE, BUDE PAK CELÝ NÁROD Z KVÁDRU :-)))))))
Re: Když novináři brání demokracii...
(hal4000, 5.3.2011 12:50:13)
Odpovědět
Hlídací psi demokracie?? muhahah ,jsou to povětšinou kolaborantské hyeny s dvojciferným IQ a honící psi zahraničních okupantských medií.
Re: Když novináři brání demokracii...
(Pavel Skeptik, 5.3.2011 13:32:23)
Odpovědět
Novináři mají jenom takovou moc jakou jim necháme! Když je za to někdo platí, ať si píšou co chtějí! Prostě to nekupujte a nečtěte!
Pravdou ovšem je, že pan Bátora se úplně ztrapnil! Jeho vystoupení v ČRO bylo posledním hřebíkem do rakve jeho politického angažování! Stejný jako kandidatura tohoto "konzervativce" za "Poslední českou vlastenku" J. Bobošíkovou!
Opravdu člověk, co se hodí do hradního "kabinetu kuriozit", vedle Hájka, Jakla a ABB!
Re: Když novináři brání demokracii...
(ferda, 5.3.2011 15:05:27)
Odpovědět
Pokud existuje nějaký segment naší společnosti, kde poplatnost dosáhla epidemických rozměrů, jsou to právě různí rádoby novináři a téměř všechna naše média
Jsou arogantní , rádi o sobě hovoří jako o čtvrtém stavu, jako by svoji moc chtěly srovnávat s vládou nebo policií.Mnozí autoři, jako příkladem p. Streit, Kříž , Petr Paulczynski a jim podobní, málo času věnují úvahami o zodpovědnosti, která je se svobodou médií svázána.
Pokud si otevřu jakákoli média, působí to na mne, jakoby se ony pasovaly na jediného strážce pravdy v této zemi. Přitom by pravdu nerozeznaly,ani kdyby se v ní topily.
Lidé typu Petra Paulczynského p. Streita, a jim podobní, prahnou po moci. Protože však nemohou získat jinou moc, než ničit alespoň pověst jiných lidí, musí se s touto alternativou spokojit-a nenávidí ty, kteří moc skutečně mají.
Vy, naši pisálci a kometátoři všeho a všech,jste nefalšovaný, pěkně nateklý a nabubřelý mokvající vřed v naši společnosti.

Je jen jedinný způsob, jak s tímto vředem naložit,radikální léčba.........
Re: Když novináři brání demokracii...
(Pavel Skeptik, 6.3.2011 7:21:32)
Odpovědět
Co blázníte? Streit, Kříž ani Paulczynski nejsou novináři! To jsou občané co publikují svoje názory a dávají je k diskusi! Někdy s nimi nesouhlasím, ale na rozdíl od anonymních diskutérů dávají svůj názor najevo veřejně! Nikoho nenutí je číst a ani za to nejsou placeni! Asi jste můj příspěvek špatně pochopil!
Re: Když novináři brání demokracii...
(xxx, 7.3.2011 13:39:03)
Odpovědět
Rozdil mezi nazory Tomio Okamury na strane jedne
a exotu typu Karla Krize,Streita,Jakla a VK na strane druhe je stejny jako rozdil mezi nekonecnem a nulou: jednim slovem- obrovsky.
Re: Když novináři brání demokracii...
(Kurt, 6.3.2011 9:55:04)
Odpovědět
Zrovna taková léčba, jakou navrhujete, by se hodila pro vás a vám podobné...
Re: Když novináři brání demokracii...
(pavjan, 7.3.2011 9:52:41)
Odpovědět
To jste vystih úplně přesně.
Re: Když novináři brání demokracii...
(Davidan, 5.3.2011 18:12:37)
Odpovědět
Josefe jste se včera narodil, nebo jste spadl ý nebe? To, co jste objevil, je staré , pomalu dvacet let. To jste tedy zabodoval.
Re: Když novináři brání demokracii...
(antonín, 6.3.2011 1:52:15)
Odpovědět
pan Provazník má pravdu, protože novináři, prý "hlídací psy demokracie", velmi špatně odvádějí svou práci. Nepíší, jak se věci mají, ale píší tak, jak si myslí, že by to od nich jejich nadřízení, nebo nadřazení, chtěli vidět a slyšet. Možná se také začínají trochu bát, aby se neznelíbili někomu a neměli nepříjemnosti. Kam se poděla jejich stavovská čest? Oni si vlastně ještě možná žádnou nevybudovali, protože na jejich výkonech to rozhodně není vidět. Musím říci, že jsou někteří, kteří zaslouží uznání, ale jejich články málokteré noviny jsou ochotny uveřejnit.
Re: Když novináři brání demokracii...
(Pavel Skeptik, 6.3.2011 7:23:00)
Odpovědět
Stavovská čest kontra prachy... :-(
Re: Když novináři brání demokracii...
(Frank, 6.3.2011 13:26:00)
Odpovědět
Čest(ani ta stavovská) a kolaborace nikdy nešly dohromady.
Re: Když novináři brání demokracii...
(Vykuk, 6.3.2011 18:26:13)
Odpovědět
Jak můžou být někteří novináři hlídací psi čehokoliv, když většina českých novin je v soukromých rukou a zkuste zapátrat kolik deníků má českého majitele. Tak co asi hlídají? Nebo již neplatí "koho chleba jíš, toho....."
Re: Když novináři brání demokracii...
(Jeeves, 7.3.2011 0:16:36)
Odpovědět
Neřekl bych, že zahraniční majitelé chtějí dělat v ČR politiku. Co ale určitě od svých místních podřízených tvrdě vyžadují, je zisk. Tak se nám stal ze všech novin bulvár, který moc skutečné novinařiny ani nechce. Hlavně titulek, který prodává. Obsah pak píší různí nedoukové, kteří mají potíže s češtinou a znalosti vytažené z Wikipedie. (To v lepším případě...). Potíž je v tom, že průměrná veřejnost, již zpracovaná stejně blbou Novou, bere "moudra" těchto kandrdasů za pravdivá fakta... Například dnešní Parlamentní listy,(typický bulvár!), šíří špatnou náladu, protože ví, že nějací nespokojenci se vždy najdou,a vydává to za celospolečenský jev! :-)
Re: Když novináři brání demokracii...
(pavjan, 7.3.2011 10:22:47)
Odpovědět
Pane Provazníku, mě se zdá, že se to netýká jen novinářů, ale obecně určitého typu lidí. Participovat na moci, či být na straně silnějšího, je odedávna nevědomá touha těchto lidí. Uspokojuje to touhu po jistotách a být na straně vítěze taky není k zahození.Proto vždycky, když někdo oponuje "hlavnímu politickému proudu", vrhnou se na něj jak smečka a rozškubou ho na kusy. Že u toho lžou, manipulují, ostrakizují nikoho moc netrápí. Vlastenectví není možné zlikvidovat, vlastence ale ano a stejně každého, kdo se ho zastane a nebo také vystoupí proti Velkému bratrovi.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama