reklama
reklama

Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita

Autor: Michael Anděl | Publikováno: 9.6.2005 | Rubrika: Politika

Z jakéhosi, pro mě nepochopitelného důvodu je mladý člověk, jakmile se představí jako zastánce pravicového proudu, automaticky označen za extremistu, stoupence ultrapravice, a tedy za neonacistu, rasistu atd. Takovéto asociace, nejen že jsou netaktní, ale postrádají také logiku.

Totiž, co si představíme pod pojmem extrémní pravice? Hnutí za maximální privatizaci? Asi ne. Avšak fašismus má s pravicovými myšlenkami o minimálních zásazích státu do soukromého života pramálo společného. Vždyť Mussolini byl nejprve komunistou a nacionální socialismus je v první řadě socialismem, který se možná zastaví přede dveřmi továrny.

Nacismus a fašismus jsou pouhými alternativami marxismu. Neznárodňovali snad nacionální socialisté židovský majetek a nejsou známé Marxovy antisemitské názory? Pochodující zástup neonacistů preferuje celosociální aspekt před individuálním a společenskou rovnost lidí (stejné rasy) stejně tak, jako to dělá rudý odpad vysypaný do politiky a do veřejných médií.

Nevím proč, ale s pravicí bývají často spojovány věci jako rasismus a antisemitismus, zato extrémní levici se naopak přisuzuje boj proti těmto předsudkům. K čemu se však doopravdy hlásí naši soudruzi? Říkají to přeci dost nahlas, že ke zlodějně ve jménu národa a vraždám ve jménu ideologie. Jenže nenávist z leva u nás jaksi nevadí.

Co se týče vztahu levičáků k rasismu, stačí se podívat na ústřední web Komunistického svazu mládeže, což je oficiální mládežnická organizace KSČM. V zahraniční rubrice ve složce Asie tu nalezneme antisemitské snůšky rudočerných kvazinovinářů za posledních pět let. Tyto výrony však mnohem lépe zapadají do let dávno minulých, zřejmě protektorátních.

Pozornost upoutá zapálená židovská hvězda v hledáčku pušky, jakožto ilustrace k „publicistickému“ textu s názvem Izraelský stát – Třetí říše 21. století (viz www.ksm.cz/mp0502.htm). Nevím přesně, jakému publiku je tento blábol určen, zda neonacistickému či postbolševickému, ale bude to jedno, neboť se tak jako tak jedná o trestný čin hanobení národa, rasy a náboženského přesvědčení.

Moderní antisemitismus, tj. případ, kdy kritika státu Izrael přeroste ve formu rasismu, poznáme podle tzv. 3D systému. Tím se rozumí: delegitimizace práva Židů na vlast, démonizace Izraele a dvojí metr. Ve zmíněném článku jsou Židé démonizováni jako žáci nacistů a protiteroristická opatření jsou srovnávána s vyhlazením Lidic či varšavského ghetta. Tím pádem však tento argument označuje vyhlazení Lidic za protiteroristické opatření. Tomu se už ani nechce věřit.

Podobných lží najdeme na těchto stránkách desítky: svazáci tu vykřikují o „židovských katanech“, schvalují vraždy izraelských vojáků a naopak hájí teroristické hnutí Hizballah, teror jako osvobozenecký boj, ba dokonce označují tzv. umírněné palestinské představitele za ty, jež se „vydali cestou plné spolupráce s okupanty a perzekuce vlastních lidí“. Zeman je zde připodobňován k nacistovi a Klaus nevkusně napadán, neboť se odvážil vyslovit svůj nesouhlas s terorismem. Následně se tu po pěkně vlajkovsku ukazuje na české podnikatele, kteří jsou členy židovské obce.

Relikvie Rudého práva, Haló noviny, není o nic lepší: Jaroslav Kojzar v článku z 20. května 2004 přirovnává Izrael coby kolektivního Žida k Heydrichovi, (architektovi židovského holokaustu). O tom, jak Izrael „po celá desetiletí systematicky vyvražďuje palestinskou duševní elitu“ a zabíjí Ježíše Krista zase informuje Václav Jumr v článcích z 3. a 21. dubna 2004 a z 22. července 2004.

Tito levičáci nazývají Židy „sionistickými okupanty“ a upírají jim právo na existenci vlastního státu. Označují je za aktéry genocidy úplně stejně jako neonacisté, kteří před dvěma lety vytáhli s hořícími pochodněmi na židovskou čtvrť, aby „uctili palestinský holokaust“. Jak si jsou totalitní myšlenky blízké!

Avšak dohadovat se s ignoranty, zda nacismus není jen jinou formou extrémní levice, nemá příliš význam. Je si třeba položit obrácenou otázku: Není komunismus ve skutečnosti jen jinou formou nacismu? Vykazuje totiž všechny jeho atributy: totalitní stát, nacionalismus, boj proti demokracii a náboženství, vůdcovský princip, militarizace mládeže, a vidíme, že mu je vlastní i rasismus a antisemitismus. Připomeňme deportace a vybíjení celých etnik sovětským režimem (Tataři, Inguši, volžští Němci, atd.). S koncentráky taktéž přišli první bolševici. Nacisté ničili rasy a národy, komunisté společenské třídy a národy; jde o dvě jablka ze stejného stromu.

reklama
2760 čtenářů | 12 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(Befeleme, 9.6.2005 16:21:38)
Odpovědět
A vskutku:

"Nacismus" je zkratka odvozena z nazvu Hitlerovy Narodne Socialisticke strany. Tedy skutecne *socialisticke*. Hitler byl rozhodne typicky levicak - s plnou hubou bachorek o dejinne nespravedlnosti, slibovanim raje na zemi, a zkratkovym revolucnim resenim vsech problemu lidstva pod praporem te spravne barvy.

Naciste sice ponechali vyrobni prostredky v rukou soukromniku (v tomto ohledu byli znacne chytrejsi nez bolsevici), ale nastolili podobny centralne rizeny system, napriklad system centralniho rizeni cen a vubec direkce prumyslu vseobecne. (Nezapomenme treba, ze prvni vuz Volkswagen byl vyroben na Hitleruv prikaz. Dnes vlastni firma Volkswagen Skodovku - kdo to tedy vlastne vyhral valku?)

Neni tedy divu, ze Hitler a Stalin z pocatku s velkymi fanfarami uzavreli mirovou smlouvu: Ideologicky si byli vskutku velice blizci. Nedohodli se ovsem pozdeji co se tyce "Lebensraumu" - Hitler potreboval prece jenom trochu vice zivotniho prostoru pro tu svoji "tisiciletou" Nemeckou Risi.

Druha svetova valka byla tedy bratrskou valkou mezi dvema socialistickymi tabory s ponekud odlisnymi nazory jak co nejrychleji vnutit svoji vlastni vizi raje delniku a rolniku okolnimu svetu. (To nebylo ovsem naposled so se nasi marxisticti soudruzi ponekud znesvarili: Cina a Rusko, Rusko a Jugoslavie, Kambodza a Vietnam, atd.)

Proc se dneska vseobecne rika, ze Hitler byl politicky napravo zatimco Stalin nalevo je obrovska zahada vesmiru. Anebo spis je to vitezstvi propagandy te casti levice, ktera ve druhe svetove valce zvitezila. Inu jak jinak; dejiny prece vzdycky pise vitez.
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(Orwell, 9.6.2005 16:51:46)
Odpovědět
Tak tedy, vítejme v roce 1984. Žid Marx byl antisemita, kritika židovského státu (který vznikl na územích, která do té doby stovky let převážně obývali Arabové) je antisemitismus, z Mussoliniho pro jeho minulost v italské sociální demokracii 'komunista', z nacismu, jehož zásadním rysem byl odpor proti 'rudým' varianta komunismu.

Za takovéhle přepisování historie dostanete možná pochvalu od Velkého bratra...
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(Stránský, 9.6.2005 20:34:56)
Odpovědět
To je pomatený blábol pana Anděla. Nacismus-= nejvyšší stádium německého nacionalismu. Než něco napíšete, tak si něco přečtěte. každý politologický slovník Vám zařadí nacionalisty na pravici úplně automaticky.
Zda byl Marx antisemita, to bych velice pochyboval, když byl sám židovského původu. nacisté také proto mluvili o židobolševicích. vy asi opravdu nic nečetěě a hlavu máte jenom na nošení účesu.
Jinak je marxismus jako směr samozřejmě levicový, protože je svou podstatou internacionální. Zase stačí nakouknout do politilogického slovníku.
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(Germán, 9.6.2005 22:50:30)
Odpovědět
Zjevně dementní pisatel a hlásná trouba sionismu zapomíná že soudruh Marx byl Žid,někdy se stydící za své etnikum a že komunismus a jeho lumpárny jsou v naprosté většině dílem stejné tlupy.
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(Jarda, 10.6.2005 7:40:37)
Odpovědět
Skutečnost, že Karel Marx byl Žid vůbec nevylučuje to, že mohl být antisemita. To by jakožto model lidského chování jistě potvrdil každý psycholog. Jinak rozhodně nevidím, kromě vnějších projevů, rozdíl mezi komunismen, nacismem a fašismem.
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(Dodo, 10.6.2005 8:01:37)
Odpovědět
Souhlasím s autorem.
Komunismus, nacismus nebo fašismus jsou ideologie masy lidu, zaměřené proti jednotlivci, občanovi. Ať z důvodu rasových, či třídních.
Jsou to ideologie ZLA, vražd, mučíren a koncentráků.
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(V.Neckář jewnior, 10.6.2005 23:21:21)
Odpovědět
Autor článku má dost velký problém rozlišit antisionismus a antisemitismus. Zatímco první je legitimní politický postoj ke kterému se hlásí i někteří Židé (např profesor Noam Chomsky z MIT) druhé je naprosto iracionální projev rasové nenávisti do extrému dotažený během tzv nacistického konečného řešení židovské otázky v Auschwitz, Majdanku , Treblince atp,
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(Michael Anděl, 11.6.2005 16:46:01)
Odpovědět
Marx byl sice židovského původu, ale to neznamená, že nemohl být antisemita. Byl z asimilované rodiny, jeho otec ho dal v dětství pokřtít; k židovství se nijak nehlásil, stejně jako Rosa Luxemburková atd. Viz Marxovo dílo "World Without Jews".
Re: Analýza: Komunismus je zřejmě jen jinou formou nacismu. Marx byl antisemita
(adela, 23.6.2005 13:23:40)
Odpovědět
Rozdělování na pravici a levici má několik hledisek. Obecně vžité dělení a vývoj pojmů a odborné, politologické dělení. Co se odborného, teoretickeho hlediska týče, jazýčkem na vahách je vztah k „rovnosti“. Zcela vlevo jsou radikální rovnostáři (jakobínský model), zcela vpravo jsou antiliberální, antiegalitérské doktríny. Pravicový extremismus popírá základní kořeny rovnosti lidí a inklinuje k vyvyšování vlastního etnika, národa či rasy a naopak k deklasování ostatních (xenofobie, antisemitismus, rasismus atd.). Namísto principu stejných práv pro všechny by měl být nastolen řád, který institucionalizuje nerovnost na základě původu, výkonu, národní, etnické či rasové příslušnosti. Vytváří se model masa-elita. Naopak levicový extremismus klade do popředí princip rovnosti a snaží se jej prosadit všude.

Problém ale nastává, že teorie neobjasňuje praxi a zkušenosti ze snah o dosažení cílů. To je podle mě právě případ ideálů levicových hnutí. Jejich teorií je rovnost, jejich důsledkem je teror a vytvoření společnosti několika řádů. Společnost znásilněná bolševickými ideály tak skutečně nakonec vykazovala znaky pravicových extremistů nacistického typu.

A co se tyce antisemitismu mezi zidy - samozrejme existuje a neni to nic proti zadne terii antisemitismu. Jde o to, ze sami Zide jsou ruznorodi a ruzne se definuji - jako nabozenstvi, narod atd. Takze samozrejme existuji pripady, kdy se jedna cast zidu pustila do druhych (dnes napr. Neturei Karta, ktera se tak casto nechava fotit s palestincema, protoze odmita sionisticky Izrael...). Navic, to, ze se nekdo narodi po matce jako Zid neznamena, ze o to nejak jevi zajem a je okamzite soucat nejakeho "zidovskeho naroda" nebo "zidovskeho nabozenstvi". Proste zije ve sve spolecnosti a vedle toho, ze muze byt bigotni katolik je i zid. I to je bezne.

Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama