reklama
reklama

Osudová Hegerova chyba

Autor: Josef Provazník | Publikováno: 28.1.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Poměrně dlouho balancoval ministr zdravotnictví Heger na tenkém ledě. Byl loajální k současné vládě a zároveň udržoval korektní vztahy s odbory. Nyní však bohužel přešel na druhou stranu barikády. Prohrál válku nervů jasně na body a úplně zbytečně se nechal, lidově řečeno, „vycukat“. Bývalý premiér Topolánek nyní může přidat k dobru, že nejenom židé a homosexuálové, ale také „hegerové“ ucuknou. Nejde přitom vůbec o ty 2 miliardy, které pan ministr lékařům slíbil. Při současné míře korupce u státních zakázek takové peníze vlastně nic neznamenají. Jde čistě o princip.

Vláda jasně avizovala, že chce šetřit a realizovat reformy (nejenom ve zdravotnictví), ke kterým se neodhodlala žádná z předchozích vlád po roce 1989. Nyní se její vůle a odhodlání jít tvrdě za svým cílem už nejeví tak jednoznačně. Leoš Heger sice udělal gentlemanské gesto. Odbory jej však jen stěží ocení. Odboráři budou toto gesto považovat jen za projev slabosti, a to nejenom ministra, ale i celé současné vlády. Navíc, odbory ani po takovém vstřícném kroku ministru Hegerovi nic neslíbily. Uvidí se prý až po 1. únoru. Hned si také přibrali podmínku, že nemocnice musí přijmout všechny lékaře zpět.

Z pozice toho, kdo rozhoduje, se tak Leoš Heger dostal do pozice prosebníka, který musí s ohnutým hřbetem čekat, jestli se páni odboráři milostivě uráčí. Příští dny ukážou, jak tuto slabou chvílí vlády vyhodnotí další odborové organizace v České republice. Něco mi říká, že se máme na co těšit. 

reklama
4753 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Osudová Hegerova chyba
(pavjan, 28.1.2011 14:50:02)
Odpovědět
Že Heger ztratil vítr z plachet je víc než jisté. Ale mezi námi - neměl na vybranou. Protože při prvním případu nedostatečné, či opožděné péče by ho občani rozškubali na kusy. Když je někdo podělanej, tak nemá šanci. To platí jak pro ministra, tak pro občany. Tak držte hubu a plaťte.
Re: Osudová Hegerova chyba
(felix.julec, 28.1.2011 16:10:33)
Odpovědět
Myslím,že chybu neudělal.Odpovědnost přehrál na ředitele nemocnic.Teď bude z ministerského křesla pozorovat,jak se situace vyvine.Riziko neúspěchu neponese.Úspěch si připočítá na svůj účet.Pozor on není amatér.
Re: Osudová Hegerova chyba
(Bodlák, 28.1.2011 20:40:36)
Odpovědět
Patří ke kupčíkům.Ti ovšem byli na grošíky velmi opatrní.Bylo by to správné, kdyby nestál po boku těch, kteří trvale hrají vabank a do banku házejí osudy spoluobčanů,sami neprohrávají,ale zisku se neštítí.A pak klidně tančí na hrobech.
Re: Osudová Hegerova chyba
(Sulla, 28.1.2011 21:44:20)
Odpovědět
řekl bych, ne úplně.Jednak dojde ke snížení počtu lůžek, což znamená, že se otevírá prostor k omezení zbytečných provozů.Máme nejvyšší počet lékařů na počet lidí v Evropě a za druhé součástí reformy je, že zdravotní sestyr, které musí mít titul Bc. by měly jako jinde mít oprávnění dělat základní úkony ( ktzeré dnes dělají lékaři).Největším žroutem z rozpočtu jsou jednotky LDN, ovšem není nutné, aby na okrese nylo deset nemocnic s tomografem.Takže zvýšení platů za předpokladu, že se lékaří nevrátí = zrušení provozů a zvýšení platů.Mohl to podat ovšem trochu jinak.Bohužel, on je dobrý manažer, ale absolutně neumí přitažlivě a poutavě mluvit.To zase vylučuje, že bgy byl psychopat, ti jsou totiž většinou velmi přitažliví a výřeční.Z uvedeného je zřejmé, že Heger reformu dotáhne, protože není magor.
Re: Osudová Hegerova chyba
(ruprecht, 28.1.2011 19:35:20)
Odpovědět
Takovou snůšku hovadin jsem dlouho nečetl, pane Provazníku. Jako obvykle nejde o podstatu problému, ale o tom jak kdo vypadá. Když Heger hájí neobhajitelné a nechá se zatáhnou do her svých chlebodárců, tak sklízí, co zasel. Nevěřím, že by něco tak slaboduchého, jako Váš článek, může někoho ovlivnit. Nejste na pískovišti.
Re: Osudová Hegerova chyba
(hanca, 28.1.2011 21:10:46)
Odpovědět
ruprechte, souhlasim, az na ten zaver. to byste se divil, kolik lidi uz takovy kecy ovlivnily!

Heger to podelal, o tom zadna. vytocil na maximalni miru doktory, kdyz s nimi nejednal a jeste je urazel. skvelou medialni masazi postval lidi proti doktorum a ted je sam v pasti. moc dobre vi, ze doktory potrebuje: jejich odchod je jeho jista politicka smrt a dokonce by to mohla byt i osobni zodpovednost za lidske zivoty (to si nemuze lajznout).
dat ted lekarum za pravdu je tez jeho konec. ty ktere si naklonil na svou stranu snahou o diskreditaci doktoru, ted postve proti sobe.

toz co delat? moc se toho v teto situaci vymyslet neda, co? pane ministre, vemte uz konecne rozum do hrsti, prestante politikarit a jednejte rozumne!
Re: Osudová Hegerova chyba
(Josef Provazník, 29.1.2011 10:29:16)
Odpovědět
milý ruprechte, budeme určitě rádi, když pošlete text, který nebude takovou "snůškou hovadin". čím více protichůdných názorů na jednom místě, tím lépe. však ani děti na tom vašem pískovišti nemají všechny stejné názory. a tak to má také být. váš j.p.
Re: Osudová Hegerova chyba
(Radek, 29.1.2011 19:58:23)
Odpovědět
To má být reakce autora ? Myslel jsem, že články zde jsou dílem profesionálů, novinářů, politiků, politologů a publicistů.. Toto je reakce pubescenta..
Re: Osudová Hegerova chyba
(Katsanson, 29.1.2011 23:19:56)
Odpovědět
Docela s Vámi nesouhlasím. Článek je dobrý a podle Vás má autor držet hubu a krok a má se bát ozvat? Už nejsme v komunizmu, pokud Vám to ještě nedocvaklo.
Re: Osudová Hegerova chyba
(Brabec, 28.1.2011 19:57:35)
Odpovědět
Regana na ně. Nečas je bambula a tvaroh, Hegel nic moc ! Ach jo !
Re: Osudová Hegerova chyba
(bloger, 28.1.2011 22:59:10)
Odpovědět
Typické hodnocení pisálků a diskutérů z krátkou paměti.Vystřídá se za 20 let asi 18 ministrů zdravotnictví,každý se chtěl zviditelnit,vymýšleli experimenty až je zdravotnictví s předimenzovaným počtem lékařů,lůžek,operačních robotů a nevyužitých přístrojů,jen na platy mladých nemocničních lékařů a jejich vzděláváni nikdo nemyslel.Heger,lékař a bývalý ředitel nemocnice, v létech je v podstatě oběť,zneužitá v tomhle dvacet let budovaném chaosu a ne-systému.Během půl roku měl vybudovat funkční model zdravotnictví,odstranit korupci v nákupech techniky,léků,optimalizovat počet nemocnic a akutních lůžek a zvednout platy lékařům i zdravotnímu personálu v nemocnicích.Myslíte si vy chytrolíni,že je to reálne a v silách jednoho postaršího ministra?Zvláště když má k dispozici omezené finance a 3 800 lékařů ve výpovědi?Tak si odpovězte sami a přestaňte jej urážet a tlachat nesmysly.On se pohybuje v minovém poli a přesto si udržuje slušnost v jednáni i určitý nadhled,zázraky neumí.A závěrem,Klaus je hlavní viník nejen stavu ve zdravotnictví ale celé naši ekonomiky,tak ať drží přinejmenším kušnu.
Re: Osudová Hegerova chyba
(Radek, 29.1.2011 0:36:09)
Odpovědět
Provazníku co to tady meleš že "Vláda jasně avizovala, že chce šetřit a realizovat reformy , ke kterým se neodhodlala žádná z předchozích vlád po roce 1989."

.. Vláda jasně avizuje, že šetřit nehodlá, jenom škrtit.. Připomíná mi kapitána lodi do které teče, a pomalu jde ke dnu. Kapitán místo aby ucpal ty největší díry, tak nechá bičovat otroky u vesel, aby zrychlili ve veslování.. Místo aby provedl v podpalubí deratizaci krys a zachránil zásoby, tak sníží příděly pro zoufale veslující posádku a námořníky u pump ..
Re: Osudová Hegerova chyba
(xXx, 29.1.2011 6:42:19)
Odpovědět
Ano, derathizace je velmi potrebna! Doufejme, ze se ji ujme policie... ;))
Re: Osudová Hegerova chyba
(potápěč, 29.1.2011 2:18:56)
Odpovědět
Souhlas s Radkem.Pisálci ala Provazník prosazováním svého názoru jen masírují mozky čtenářům.Faktem je,že pan min.Heger byl ve dvojím lisu.Na jedné straně lékaři a na druhé vláda s prezidentem.Když se dohodne s lékaři tak je ten špatný a když se nedohodne a nastane kolaps v nemocnicích tak bude ještě horší,ale vždy to odnese on sám,žádný pisálek mu nepomůže,jen se opět bude jen na problému přiživovat a psát voloviny!!
Re: Osudová Hegerova chyba
(Radek, 29.1.2011 10:33:46)
Odpovědět
Pan Heger jistě není hloupý a věděl do čeho jde. Toužil po funkci ministra, tak ji má.. Kdyby od začátku tvrdě vystartoval na úspory, proti plýtvání a korupci, mohl být jinde a jistě by se vše vyvíjelo jinak ..
Re: Osudová Hegerova chyba
(HANIBAL, 7.2.2011 13:51:32)
Odpovědět
\\Radku moji pochvalu takové kdyby a kdo , CO A ONI, jsou jen kecy, snad jen to, že NEMěĽ Hegr přidat, To se nedělá, když se ostatním ubírá a tak druhým nepřidává to ví každá máma, co má víc než jedno dítě. to že vláda ustoupila tomu ministrovi pro učitelé, to byl precedens. Jo lavina jak se spustí, tak ji nikdo nezastáví. Pokud není vláda jednotná, jsou to jen kamínky . Jak je to páni ministři v programovém prohlášení, Vláda rozpočtové ZODPOVÉDNOSTI Cha cha cha. Jeden každý ministr je zodpovědný za celou vládu, nikoliv jen za svůj rezort ?! KDE JSOU A BYLi doposud Véčkaři ? JO Když vláda capla a podpořiula ministra pro učitele bylo dobré,ale teď sedí večkaři za bukem, aBY SE NEUŠPINILI ! cELOU DOBU JSME OD NICH NESLYŠELI ani ň !Proč nepodpořili ministra,který je ve společné vládě? ... země je ohrožená na životech pacientů, skoro před vyhlášeni krize a večkaři vytahuji další kostlivce ze skříně ABL... no te´d došlo na Rajona, kdo jim podrží la´tku. Bárta má jistě ve své ABL kostliovce pro každou situaci. Bárta je nejmocnějším člověkem v této zemi, má informace má moc ' ...taková náhoda, potkají se dva Kulichové jeden potřebuje nakoupit informace pro své investigativní mediální podnikání a ten druhý, co má pro získavání informomaci fa může pomoct a informace nabízí, no z čeho by také budoval svoji Fa, že ? Oběma je jasné jakou zbrań budou mít v rukou spojením infromací a media.Obrovský poteciál pro společný cíl, kterým je moc! (nevím ale kdo ví třeba i takové o vířivce..).Kulichové jsou natolik inteligentní, že si spočítají co jim takové kamarádství,přinese i vynese. A cesta k politické moci je otevřena.Informace, prachy, mediální vstup do společnosti, ale že spolu mají i zbraně proti těm Kulichům, co jsou jejich konkurenti,
A pohádka o spravedlivých má své pokračování, Tito |Kulichově se spolu natolik zkamarádí, že jdou spolu do politického klání, mají media, mají prachy, mají informace a stanou se miláčky tohoto absurdního divadla, které má název politika. A podiv me se zcela náhodou se oba kamarádi sejdou ve vládě, jeden disponuje flaskou z inforamcemi ABL, ten druhý je napojen na media. ale do času ta dzunami je spláchne nakonec všechny,...
Re: Osudová Hegerova chyba
(xXx, 29.1.2011 6:48:09)
Odpovědět
Osobne se klonim k nazoru, ze s vyderaci se nevyjednava, ale posilaji se na ne dobre vycvicena likvidacni komanda. Prinejmensim je treba na odborarske zlocince podat trestni oznameni, ucastniky zlocinneho spolceni neprijimat zpet do pracovniho pomeru, pouze jim davat kratkodobe smlouvy na dobu urcitou...

Je treba rovnez zmenit zakon o CLK, vyslovne ji zakazat odborarske a politicke aktivity pod prisnymi sankcemi a zrusit povinne clenstvi lekaru.
Re: Osudová Hegerova chyba
(Radek, 29.1.2011 18:48:42)
Odpovědět
A co zločinná spolčení politiků za účelem tunelování státního rozpočtu. Tam už by jsi šáhnul po nějakých opatřeních ?? Jsou to zločinnecké organizované skupiny napojené na mafii. Co navrhneš tady ??
Re: Osudová Hegerova chyba
(Katsanson, 29.1.2011 23:24:38)
Odpovědět
Naprostý souhlas. Pokud bychom přišli o takové doktory "specialisty" jako jsou Engel a Kubek tak žádná škoda. Zde jsou zapotřebí lékaři a ne parazitující kecalové.
Re: Osudová Hegerova chyba
(helena, 3.2.2011 0:27:21)
Odpovědět
To je zajímavé, že za nimi stojí celá stavovská komora v republice. Tak tu nežvaň. Doktoři jsou jedni z nejchytřejších lidí. Jejich vzdělání je kvalita.
Heger jako člen mafie ( a je Žid jak autor píše)
(polo, 29.1.2011 11:50:21)
Odpovědět
- věděl o situaci 1 rok. Jako ředitel nemocnice a pak jako ministr. Měl na řešení řadu měsíců- ale manažerská,přístrojová,léková a stavební mafie, jíž je součástí situaci podcenila. 4 měsíce pan ministr pečlivě vybíral náměstky, mapoval situaci vztahů na MZ - prostě se nadřel jako to zvíře. Ještě v prosinci nedělal nic - a teď vyplodil 8 stránek textu s vágními přísliby. Mafiánský stát nemůže prosperovat a nemůže takovéhle situace řešit - doufejme,že může jen prohrát
Re: Heger jako člen mafie ( a je Žid jak autor píše)
(vizír, 30.1.2011 13:43:39)
Odpovědět
izraelské stavební firmy stavící zde skrze korupci za naše peníze 6x předražené stavby,
izraelské farmaceutické firmy korumpující úředníky určující ceny léků a tak zde nutící lidi kupovat 2x předražené léky.. to vše kryté židovskými ministry a i premiery

.. je to mor ničící a vykrádající tuto zemi už 20 let a není se co divit že už lidem s touto žido-krad-cií došla trpělivost,
a to jako prvním těm nejinteligentnějším tj.doktorům .. to proto bakalova a lauderova židomedia rozjíždí takovou nenávistnou kampaň proti doktorům
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama