reklama
reklama

Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát

Autor: Odjinud | Publikováno: 27.1.2011 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Prezident republiky Václav Klaus se při záhajení sedmdesátého koncertu z cyklu Jazz na Hradě ostře opřel do lékařských odborářů a podpořil ministra Leoše Hegera z TOP 09, který byl na akci přítomen.


Zobrazit celý článek


reklama
2464 čtenářů | 25 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(zzz, 27.1.2011 15:29:30)
Odpovědět
Jestli je z dvojice VK a doktori nekdo arogantni, nejsou to doktori. Nesporne ten druhy!
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 27.1.2011 16:36:33)
Odpovědět
Myslím že to je 1:1. Velmi se mi líbí prohlášení biskupské konference k této situaci ve zdravotnictví, kde arcibiskup Duka velice rozumně promlouvá k lékařům, že jejich vyhrocené jednání s rychlými ultimáty je neetické vzhledem k celkové situaci v tomto státu, rovněž je to bezohlednost k pacientům. Pro ilustraci - Duka bez rozmýšlení přistoupil na mzdovou stagnaci kněží. Nastupijící kněz má jako velmi vzdělaný vysokoškolák 9 tis. měsíčně, starší zkušený kněz - farář cca 17 tisíc. Nastupující lékař v nemocnici 17 tisíc, nastupující učitel 20 tisíc. Trochu na hlavu.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Helena, 28.1.2011 8:47:54)
Odpovědět
Milý pane,ten váš kněz neživí rodinu, manželku na MD, děti, nezná, co jsou režijní náklady rodiny. To vaše srovnání silně pokulhává. A práce kněze a lékaře, prosím vás, vy to chcete srovnávat? Když nebudou kněží, ale vůbec nic se nestane. Přestanou-li léčit lékaři, to bude fofrník!
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 28.1.2011 10:18:01)
Odpovědět
Milá paní. Nesrovnávám nijak kněze ani lékaře - jen v tom smyslu, že je to poslání. A výše mzdy nijak nesouvisí s tím, zda musí někoho živit nebo ne. Kromě lékařů však živí rodiny i lidé z jiných profesí. Když se podívám kolem, tak má každý lékař majetek za miliony (nejsou to ale začinající ze státních nemocnic). Bez toho kněze se obejdete vy, někdo třeba ho potřebuje tak jakl vy lékaře.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Libuše, 27.1.2011 17:31:52)
Odpovědět
Všimli jste si kolik darmožroutů dnes stálo za mikrofonem s ministrem zdr.při mítinku po jednání o zdravotnictví ? Polovina funkcí je na nic ! Za velké platy !
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Ing.Prokešová Drahomíra, 27.1.2011 20:39:29)
Odpovědět
Ráda bych věděla, jak lékař s tímto platem má zafinancovat bydlení, rodinu,děti,spoření na stáří při dnešních cenách při příjmu 20 tis. Kč.Na to bych chtěla znát od našich skvělých politiků odpověď.Na to by měl pan president dát recept.I když jsem stará a mám velkou pravděpodobnost,že budu patřit mezi pacienty, které to postihne, lékařům fandím, neboť u nás dochází k naprosté degradaci zaměstnaných lidí, kteří mají odpovědnost za odvedenou práci.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 27.1.2011 21:14:16)
Odpovědět
Také bych rád věděl, jak při hrubém platu 12 tisíc korun měsíčně má dělník živit rodinu a zodpovědně připravit do života potomky. To prostě vůbec nejde. Plat 12 tisíc je v řadě oblastí naprosto obvyklý. Nejsou jen lékaři - ti mají alespoň vidinu, že se jim plat zdvoj nebo ztojnásobí - ostatní mají často jen vidinu bídy.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Helena, 28.1.2011 8:50:56)
Odpovědět
Pane Kalousi, víte jak má dělník živit rodinu z 12 tis. (Mj.takového dělníka neznám!), jít si vystudovat k učilišti gympl, univerzitu a všechny postgraduály, být na krku rodině, nenosit finance a pak může nastoupit za odcházející lékaře se mzdou 16tis. hrubého. A takhle to pak bude u dělníka v pořádku. Měl se holt dělník v mládí víc snažit, neflákat se a studovat a vystudovat více škol, než jen učiliště.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 28.1.2011 10:25:53)
Odpovědět
Tak úplně to není. Jsou dělnické profese, kde se musí moc a moc učit nebo mít talent. Dělník těch 12 tisíc má pořád, lékař jde potom pořád nahotu. K uživení rodiny nestačí jak těch 12 tisíc dělníka tak těch 17 tisíc nastupujícího doktora. Je to pro oba sociální degradace. Je třeba trochu absurdní aby se i plat toho popeláře celý den se tahajícího s popelnicemi 11 tisíc téměř rovnal invalidnímu důchodu simulanta, který v životě nic nedělal (nemíním skutečné invalidy).
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(whaler, 28.1.2011 11:45:01)
Odpovědět
Typický přístup tupce. Někteří lidé prostě nemají na to, aby měli VŠ. Někdo nemohl vystudovat z důvodů politických, jiný ze sociálních, jiný jen proto, že na to prostě nestačí. To je přece normální a přirozený výběr, odpovídá to statisticky Gaussovu rozložení. Když totiž, ústy Švejka, bude každej člověk študovanej (on řekl chytrej), tak na světe bude tolik chytrosti, že z toho každej druhej musí bejt úplně blbej.
Vy prostě berete, že se můžou rozmnožovat jen ti študovaní, ostatní na to nemají právo, že?
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 28.1.2011 12:58:40)
Odpovědět
Asi žijete v Praze nebo v Mladé Boleslavi, kde jsou platy podstatně vyšší než jinde, třeba dvohnásobné. V tomto kraji když to někdo méně kvalifikovanou nebo běžnou práci nebere za 12 tisíc tak za něho vezmou Mongola, který za to bude pracovat i 12 hodin denně. Sám jsem se ještě před cca 6 roky zúčastnil konkurzu na technického pracovníka, kam se přihlásilo 30 lidí, z toho 17 vysokoškoláků a a nabízený plat byl pro ing. 12 tisíc.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(hanca, 27.1.2011 16:49:23)
Odpovědět
neco z dnesniho tisku:

ELEKTRONICKE ZDRAVOTNI KNIZKY

NKÚ upozorňuje na to, že při hrazení projektu elektronické zdravotní knížky v roce 2008 pojišťovna použila peníze ze svého základního fondu. "To ale odporuje základnímu principu veřejného zdravotního pojištění. Tedy že z vybraného pojistného se platí poskytnutá zdravotní péče," řekl prezident úřadu František Dohnal.

Úřad při svých kontrolách zjistil, že za zdravotní knížky VZP v roce 2008 utratila 92 miliard korun.

"Zákon neukládá VZP poskytování služeb typu zdravotní knížky a také povinnost informovat pojištěnce zajišťuje VZP jinak. Pro úhrady za projekt EZK ze základního fondu tak nebyla nalezena potřebná zákonná opora a v tomto daném případě neměla VZP platbu ze základního fondu provést. Došlo tak ke krácení objemu prostředků určených na úhrady za poskytnutou zdravotní péči," doplnil prezident Dohnal

a pak ze nejsou v pojistovnach penize....lekari potrebuji cca 4-5 miliardy a tady proleti 92 miliard a vse je OK. super
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Uja, 27.1.2011 17:21:57)
Odpovědět
A co na to Nečas,jako premier by měl o všem vědět.Jako hlavní osoba by měl odstoupit !Tolik za el.knížky,vakcíny na očkování pras.chřipky do spalovny,milionky,miliardy letí do černých děr a co na to premiér ?Mele a mele nesmysly.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(hanca, 27.1.2011 19:04:41)
Odpovědět
to probehlo uz v roce 2008. kdyz si ale vezmeme, ze je to jednorazova utrata, kt by stacila na platy lekaru cca. 20 let...a to je jen jedna utrata.

no, musi se nam ty knizky sakramentsky vyplatit, kdyz na ne davame ze sveho zdravotniho pojisteni
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(felix.julec, 28.1.2011 8:15:57)
Odpovědět
Hanco,z jedné stránky lékaři kritizují,ale při volbách byli gro voličů ODS./Dcera pracuje ve zdravotnictví tak částečně znám postoj této skupiny zaměstnanců v minulých volbách./Tak co k tomu dodat?
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 28.1.2011 10:30:34)
Odpovědět
Felixi - možná ten lékařský odboj i ODS tajně režíruje, nakonec se jí tato vyhrocená situace může hodit k urychlení privatizace zdravotnictví.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(hanca, 28.1.2011 10:56:51)
Odpovědět
Felixi Julce, osobni politicke preference jednotlivych lekaru jsou v tomto pripade naprosto irelevantni. je uplne jedno, kdo je a byl u vlady. zadny z ministru se do reformy zdravotnictvi skutecne nepustil.

REFORMA to je proste prazdne slovo. proto uz taky lekari neveri zadnym slibum a budoucim krokum a co bude, az bude...proste chteji videt konkretni kroky. ted, ne za rok, ne za dva. jiste i proto, ze vidi do toho systemy a bordelu trochu vic nez my. a vi, ze se to da udelat.
ten cas tu byl. akce se rozjela loni v breznu. ministr ten cas TOTALNE PROS.RAL!

a ta nasledna medialni stvanice na doktory mela za nasledek jen to, ze se kousli uplne a pridavaji se k nim dalsi. vypovidaji hromadne smlouvy o sluzbach a prescasech.

jak to chcete resit, proboha?! ze jim budete nadavat, hrozit, poroucet...? pak se muzete do budoucna s ceskymi lekari rozloucit uplne. at uz budou odchazet rychle ci pomalu, nebo spis tak, ze uz to povolani nebude chtit proste nikdo delat. narozdil od jinych VS, zajem o medicinu klesa uz skoro 20 let. a lekari jsou zadani ve vsech zemich EU. proste chybi! proc si myslite, ze nebudou chybet nam?
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Helena, 28.1.2011 9:03:30)
Odpovědět
Nejsem si jistá,že by lékaři většinou volili pravici. Ale připouštím,je to možné,jestli to někdo zmapoval. To však samo o sobě nic neříká o tom,že i když někoho volím a on se pak chová jako prase, že musím setrvávat na svém postoji. Dokud nemohu zvolit někoho jiného, tak mohu přece občansky vyjádřit svůj postoj,slušně vzdorovat. A lékaři již za 20let vyčerpali všechny slušné postoje. Nikdo z nás by při takovém vzdělání, odpovědnosti a náročné práci nečekal tak dlouho. Většina lidí,když je nespokojená, odchází mnohem dříve. Lékařům nic jiného nezbývá a to jsou pořád moc slušní! Pan prezident je nikdy neměl rád, cítí, že jejich povolání má větší váhu než jeho a to nemůže přenést přes srdce, tak je deptá jak může. To je prostě celý on. Už neměl být podruhé prezident.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 28.1.2011 10:40:06)
Odpovědět
Přeji doktorům Heleno nástupní plat 25-30 tisíc, po atestacích 2x průměrný plat a těm nejlepším i 3x větší plat než je průměr. Ale s tím že na jejich místě by každý odešel jste směšná, je spousta oborů kde vás nejen pro nadbytečnost vyhodí, ale když požádáte o propuštění - ještě vám poděkují. A podobnou práci v některém území a to ještě lépe placenou neseženete. Lékaři jsou v tomto smyslu na tom velmi exkluzivně vůči mnoha ostatním. Možná jim také nějak chybí vnitřní solidarita - ty směšně nízké nástupní platy jsou trochu v kontrastu s platy těch starších. Jinak je státní chyba, že musí mít lékaři tolik přesčasů - má být více absolventů lékařských fakult a ne absolventů oborů, které nikdo nepotřebuje - jen se absolvuje nějaká VŠ.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(hanca, 28.1.2011 11:08:26)
Odpovědět
Kalousi, vesmes souhlasim, jen v jende veci nemate pravdu: totiz s tou solidaritou starsich lekaru s mladsimi. naopak! ta se prave pri teto akci projevila. proc myslite, ze ji podporuji kapacity typu Pafka nebo Ruzicky? a je jich takovych mnoho... myslite, ze temto panum jde skutecne o penize?
problem platovych podminek nastupujicich lekaru je v tom, ze oni musi udelat povinne atestace, jinak nebudou moci to povolani vykonavat. tedy dalsi studium, praxe a zkousky. dnesni system stanovuje pro vsechny 5 lete predatestacni praxe, coz znamena, ze tito lekari musi nastoupit za podminek, jake jim nemocnice nadiktuji. proste musi. praxe je takova, ze je nuti k podepsani smluv prace na dalsich nekolik let za nizky plat. jinak jim hrozi az pulmilionove pokuty. ony totiz ani ty atestace nejsou zadarmo a nektere castky za doktory hradi nemocnice, jinak by na to z platu proste nemeli. a takhle si je pojisti, ze budou delat dlouho za malo.
drive byla povinna predatest. praxe tusim 2,5 roku. vubec nechapu, proc by mel takovy budouci obvodak litat 5 let po nemocnici, chirde a kdovikde...
system prescasu jste zminil sam...

to opravdu neni vsechno jen o penezich.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Kalous, 28.1.2011 11:36:46)
Odpovědět
Ano, souhlas. Začátky mnohých doktorů jsou finanční katastrofa a asi nepříliš vhodný systém. To by se mělo skutečně právně změnit. A peníze na to jsou - viz jedna aféra se státními zakázkami za druhou. Ještě že nám nevládne jen ODS-ČSSD a objevili se alespoň VV.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(hanca, 28.1.2011 12:52:48)
Odpovědět
Souhlas Kalousi. prestoze VV delaji preslapy, je porad dobre, ze tam jsou.
ja uz ODS ani CSSD neverim. TOpka je pro me kumulaci politiku dvou predchozich stran, kteri se chteli vic prosadit. moc si od ni taky neslibuju.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(nobody, 28.1.2011 12:44:27)
Odpovědět
K takové akci bych se styděl připojit. Klaus má pravdu, slavní MUDr.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(Chameleon, 28.1.2011 17:26:47)
Odpovědět
Samozřejmě že doktoři mají pravdu, stejně jako by ji měli zedníci, nebo kterákoliv jiná profese v porovnání s okolním světem, jenom neumí zatáhnout za jeden provaz jako MUDr. Koruna je silně podhodnocená proti euru i dolaru a za to může zrovna VK který naši měnu ještě jako MF shodil o 100% (marka byla přes noc jednou tak drahá).Jen se podívejte do statistik z roku 89 za kolik se kupoval šilink, dolar nebo marka. Budete se asi divit.
Re: Klaus Hegerovi: Ti arogantní lékaři nesmí vyhrát
(jarda.motyl, 2.2.2011 10:56:57)
Odpovědět
jsem zde poprvé - dobrá diskuze - fakt ... president ČR by se neměl vyjadřovat k pracovně-právním vztahům lékař-nemocnice - to presidentovi rozhodně nepřísluší - tím mám na mysli zejména jeho silvestrovský projev ... lékaři ničím nevyhrožují - prostě podali výpovědi ...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama