reklama
reklama

Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!

Autor: Odjinud | Publikováno: 17.1.2011 | Rubrika: Ostatní
Ilustrace

 

Nápady ode zdi ke zdi a nakonec již naprostá bezradnost inspirovaly politickou reprezentaci v Karlovarském kraji k různým kuriózním řešením. V případě hrozícího masového odchodu desítek lékařů ze zdejších nemocnic se například chtějí také obrátit i na své kolegy v Německu.

Může tak nastat situace, že se český pacient velikou oklikou dostane ke stejnému lékaři, jako by byl doma. Není totiž žádným tajemstvím, že většina lékařů, kteří se rozhodli dát na Západě Čech výpověď v rámci akce Děkujeme, odcházíme, míří do Německa.

Podle hejtmana Josefa Novotného (ČSSD) toto možné řešení záleží na našich pojišťovnách. A také radní kraje Václav Larva (ČSSD) je toho názoru, že by právě zdravotní pojišťovny a vláda měly vzniklou situaci řešit především. V souvislosti s tím vyčíslil, kolik by kraj stálo, kdyby měl suplovat roli státu a vyhověl požadavkům lékařů a sester. Celková suma by dosáhla 420 milionů korun.

Zázrak zvaný Ostrov

Zatímco si vláda a hejtmani donekonečna a bezvýsledně přehazují horký problém, je zajímavé, že přes veškerou mediální explozi, týkající se odchodu lékařů, je minimální pozornost věnována stavu, který panuje v soukromých nemocnicích. Odtud totiž lékaři neutíkají, ti prozíraví již dávno ze státních zařízení zamířili do privátu. 

To je i případ nemocnice v Ostrově nad Ohří (na snímku), která slaví jeden úspěch za druhým a podařilo se jí získat část špičkových lékařů z karlovarské nemocnice, včetně bývalého ředitele Jiřího Štefana. „Od nás lékaři neodcházejí", potvrdila nám tisková mluvčí Andrea Zvolánková. 

Ostrovská nemocnice, kterou provozuje firma Nemos plus, se řídí jasnou vizí: Chceme být vyhledávaným zařízením, poskytujícím kvalitní a vyhledávanou péči v příjemném prostředí. A to se jí bezesporu daří. Již při vstupu do areálu na člověka dýchne domácí atmosféra, nebývalá vlídnost a ochota. Nabízí se otázka, jak je možné, že na pouhé vzdálenosti několika kilometrů funguje zdravotnické zařízení bez problémů a v Karlových Varech se pod taktovkou krajských úředníků zmítá v krizi?

Šmuclerův recept

Také podle názoru Romana Šmuclera (TOP 09) je pronájem nemocnic soukromým subjektům řešením nekonečných problémů v českém zdravotnictví a čekání na reformu, které se táhne dvacet let. 

On sám by neváhal a ihned si pronajal nemocnici v Karlových Varech, kdyby takovou nabídku dostal. Je totiž přesvědčen, že si na sebe tato nemocnice stoprocentně vydělá. Šmucler dobře ví, o čem mluví, již totiž v kraji provozuje řadu zdravotnických zařízení, vedle několika poboček své kliniky Asklepion je také spolumajitelem nemocnice v Mariánských Lázních a má zájem o další, vedle Karlových Varů také například v Chebu.

V jednom se ale Šmucler s politiky kraje shoduje, a to s rolí pojišťoven. Na účtech pojišťoven leží miliardy, dvě z nich by ihned poslal nemocnicím na platy lékařů.

reklama
2841 čtenářů | 27 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Zdravotnictví v socialismu převyšovalo úroveň v ostatních zemích ...
(MUDr.Voleský, 17.1.2011 0:47:56)
Odpovědět
Na světě je hodně přes stovku nepostkomunistických států, v nichž je daleko horší životní úroveň, než-li v těch postkomunistických. A obyvatelé těchto států nejen že nikdy nebyli v cizině, oni dokonce nikdy neopustili svoji rodnou vesnici nebo město. (Zdánlivě odbočím - v USA cca. 70% lidí nikdy nevlastnilo cestovní doklad.) Je opravdu náhodou, že v těch nejchudších zemích světa vždy vládnul kapitalismus? Nejchudobnější lidé západní polokoule nejsou z Kuby, nýbrž z Haiti! Všechno je nakonec relativní, záleží jen na úhlu pohledu a míře demagogie...
Re: Zdravotnictví v socialismu převyšovalo úroveň v ostatních zemích ...
(Mgr.Hesenský, 17.1.2011 0:51:54)
Odpovědět
Na Haiti funguje ten nejtvrdší kapitalistický asociální systém, který moderní společnost zná. Mimochodem, tenhle kapitalismus 19.století se nám chystá naordinovat zlořádná ODS (TOP 09 jakbysmet) už od roku 1992 pod eufemismem "neoliberalismus". Demokracie není žádnou nutnou podmínkou pro fungování tržní ekonomiky - v autoritativních režimech (tzv. vojenské - fašistické - junty) 20.století se kapitalismu náramně dobře dařilo. Netřeba snad připomínat země jako Chile, Argentina, Řecko, Španělsko, Portugalsko, Indonésie atd. Také v hitlerovském Německu si kapitalismus vedl velmi dobře (jen židovský kapitál musel z kola ven). K tomu cestování jen tolik, že ta tvoje věta je právě tou ukázkou demagogie, o níž jsem výše psal.
Re: Zdravotnictví v socialismu převyšovalo úroveň v ostatních zemích ...
(Stallker, 17.1.2011 16:10:42)
Odpovědět
Na Haiti nefunguje nic. Těžko s něčím srovnávat...
Re: Zdravotnictví v socialismu převyšovalo úroveň v ostatních zemích ...
(MUDr.Poličenský,MZ Praha, 17.1.2011 23:03:20)
Odpovědět
S pisatelem příspěvku nemůžu souhlasit a to proto,že jsem vloni byl na Haiti a mohu potvrdit,že naše zdravotnictví je na vyšší úrovni.Právě zásluhou pravicových vlád,jsme dosáhli pokroku ve zdravotnictví.Dokonce máme nejvyšší počet lékařů na počet obyvatel,což nás řadí před státy jako je mnohem větší Mongolsko
nebo Moldavsko.
Re: Zdravotnictví v socialismu převyšovalo úroveň v ostatních zemích ...
(Kalous, 18.1.2011 8:11:36)
Odpovědět
No to asi ne, nejvyšší počet lékařů na počet obyvatel na světě má Kuba.Při téměř stejném počtu obyvatel má 67 500 lékařů, naše republika jich má jen 35 tisíc - to je dost rozdíl! Kuba proto musí část lékařů vysílat na zahraniční nise, doma by všechny neuživila. Můžeme je pozvat.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(obcan1, 17.1.2011 6:28:18)
Odpovědět
Je-li oranzova mafie napojena na organizovany zlocin, jak vyplynulo z Kubiceho zpravy a jak potvrzuji stale nova a nova odhaleni zejmena svycarske policie, je samozrejme, ze kazda oranzova krajska nemocnice se "pod taktovkou krajských úředníků zmítá v krizi". Nekteri obcane se bohuzel nechali obelhat uplatky rathovskych poplatku, ktere sam prosazoval (ve vysi dokonce 90 Kc) a nasledne proti nim sam bojoval...
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Miris, 17.1.2011 6:57:57)
Odpovědět
i kuš Ty brepto, dej si mokrej hadr na hlavu a přestaň žvanit takové nesmysly, jo a při vizitě si řekni o léky na mozkový průjem , aby Ti to nezůstalo.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Kalous, 17.1.2011 7:55:23)
Odpovědět
Lékaři jako bohatší vrstva volili v naprosté většině pravici. Nyní pravicovou vládu podrážejí? Je to logické? Nebo jí pomáhají aby byly zprivatizovány a vyloupeny poslední zbytky státního majetku - část zdravotnictví, zdravotní pojišťovny . USA, Island - naše vzpry
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Jouda, 17.1.2011 11:07:31)
Odpovědět
pane Kalousi, máte pocit,že lékaři Emmerová, Dryml,Rath,Koskuba,Trpák atd.někdy volili pravici. To je jen část poslanců a senátorů za čssd a doufám,že taky odejdou do ciziny.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Kalous, 17.1.2011 11:33:26)
Odpovědět
Samozřejmě doktoři jsou namontováni ve všech stranách - i v KSČM. Proto také píši - v naprosté většině volili pravici. Všichni lékaři či lékařky co znám jsou pravicového smýšlení, což je logické (proč by člověk s příjmem nad 50 tis. reálným nebo očekávajícím volil levici? aby mu zvýšila daně?). A ti lékaři v ČSSD tu levicovost většinou hrají, protože jim to pomůže v levicové karieře - proč by měl být Rath se soukromou nemocnicí, zaměstnanými lékaři - levičák? Prostě to jen hraje jak M. Zeman a jiní. Aby je to přivedlo k moci či dalšímu majetku. Levicovým voličům to může být fuk - podstatné je co tito političtí herci prosadí pro levici.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(felix.julec, 17.1.2011 8:16:31)
Odpovědět
PRESIDENT ČLK KUBEK ZAČÍNÁ PANIKAŘIT.V OVM začal najednou nacházet skutečné důvody neblahé situace ve zdravotnictví.Teď se mu začíná svírat konečník,když protestující lékaři jsou nohama na zemi a přehodnocují jeden podruhém své výpovědi.Včera histericky reagoval v pořadu OVM.Pokud má všech pět pohromadě musel to předvídat.P.ministru Hegerovi držím pěsti ať neustupuje momentálně nesmyslným a nesplnitelným požadavkům.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Libor, 17.1.2011 17:50:07)
Odpovědět
Odkud berete informace, že lékaři přehodnocují.
Pracuji ve velké nemocnici jako lékař, můžu vás ubezpečit, že nikdo nepřehodnocuje. Drahý pane to jste si vycucal kdoví odkud. Možná, že to místo bych dovedl lokalizovat přesněji.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Kalous, 17.1.2011 22:37:16)
Odpovědět
I kdyby neměl pravdu nyní, bude ji mít velmi brzy. Už čekají v Německu na 2 tisíce našich lékařů! Nebo se zprivatizují a přijmou je všechny zdravotní pojišťovny? To by mohly zabalit i ty pojišťovny.
Pronájem není privatizace!
(myrek, 17.1.2011 8:18:34)
Odpovědět
Skutečná privatizace je, že nový majitel zaplatí tržní kupní cenu za nabývaný majetek. S tím pak zodpovědně hospodaří, aby mu zaplatil vstupní investici, průběžné náklady a vynášel zisk.
Pronajímatel není nucen být takto zodpovědný - vidíme to v tzv. pronájmech krajských nemocnic (viz severní Čechy apod.). Jistě se mezi pronajímateli najdou i skuteční podnikatelé, ale je jich menšina.
Čili - v rukou státu nechat maximálně fakultní nemocnice a ostatní prodat, nikoliv pronajímat!
Re: Pronájem není privatizace!
(Kalous, 17.1.2011 10:42:33)
Odpovědět
Prodat nemocnice = dostat se do problémů jaké má USA (dvojí zdravotnictví drahé pro bohatší + odfláklé z milodarů pro chudinu) = návrat o 100 let zpět + nové šance pro tuneláře
Re: Pronájem není privatizace!
(Jouda, 17.1.2011 11:13:49)
Odpovědět
pane Kalousi nechcete odejít poradit američanům jak se to má dělat? Vemte s sebou Ratha,Drymla,Emmerovou,Trpáka,Koskubu a další lékaře za čssd.
Re: Pronájem není privatizace!
(Kalous, 17.1.2011 11:39:45)
Odpovědět
Joudo, Američanům nikdo neporadí. Ti bohatší se cítí spravedlivějším evropským systémem a větší solidaritou ohroženi, tak Obamovu reformu zablokují. Menšina prosadí svou, nebo přesvědčí hlupáky. . Ale příklad - Walda Matuška plival na naši socialistickou zemi z Floridy - ale jak těžce onemocněl, hned vždy letěl rychle do ČR, protože se zde léčil ve zbytcích socialistického systému zadarmo a v USA by za to dal majlant, možná celý svůj majetek. Bohužel řada hlupáků nic nepochopí.
Re: Pronájem není privatizace!
(poi, 17.1.2011 15:05:01)
Odpovědět
Kalous ,přesně,souhlasím do posledního písmene.Mám příbuzné v Americe,také jsem tam pobyl a je to tak.
Re: Pronájem není privatizace!
(Reo, 17.1.2011 16:29:41)
Odpovědět
S privatizací nemocnic nelze souhlasit. Nemocnice není fabrika! Rozdíl je právě v tom, že prvořadý úkol státu musí být blaho občana a až pak zisk s podnikání. Ale u soukromého objektu je to právě obráceně – na prvním místě je zisk. Státní nemocnice vůbec nemusí generovat zisk od toho tu nen
Re: Šmucler: Zdravotnictví?Rozkrást!
(Sting, 17.1.2011 10:00:21)
Odpovědět
Co se tradovalo při nástupu pravice po nových volbách?Vyssát co nejvíce státní nemocnice především jejich podfinancováním a je vymalováno.P.Šmuclere,státem řízené nemocniční podniky se můžou rozprodat .Kamarádičkové čekají,že nastanou hodové časy.Za pusu a pár peněz získají lukrativní majetek.A obyčejný člověk opět bude zírat a na to vše ,jako vždy,doplácet.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Omyl, 17.1.2011 12:21:50)
Odpovědět
Privatizace znamená, že by museli pojišťovny zaplatit místo 0,72Kč za bod - 1,40Kč za bod, jak se plastí privátním subjektům v ČR ve zdravotnictví - to je základní diskriminace mezi privátním sektorem a ostatním sektorem ve zdravotnictví, odporuje to i Obchodnímu zákonímku, jedná se o nekalou soutěž, ale podporovanou státem. Pokud se jedná o kliniky Asklepion - jedná se o terapii laserem, a to pojišťovny neplatí - to si hradí v plné míře pacient - takže si kliniky mohou kalkulovat reálné ceny, nikoliv virtuální sen v cenách.
Kdyby měli pojišťovny zaplatit nemocnicím jen reálnou cenu ze provoz operačních sálů - ne jak platí, ale od teprve od r. 2006 200Kč/hodinu, do té doby platila 0Kč/h - takže sem ělo operaovat v lese či na louce na obecním pozemku, aby neexistoval ani nájem, ale minimální kalkulovanou cenu 3500Kč/hodinu stálo by to 30mld. korun navíc. Zakopaný pes je v nereálných cenách za zdravotnické produkty.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Cuk, 17.1.2011 15:01:55)
Odpovědět
omyl,souhlas.To všechno se upeklo za Julínka a Topola.Takové čachry,machry z kterých měli a mají.To jsme ani všechno nevěděli.Šmucler je pěkný výkuk,využil situaci a je v balíku.Kdo umí,umí,my jen čumímejak nás okrádají.Zákony si dělali pro sebe,ne pro lidi.
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Stallker, 17.1.2011 15:15:24)
Odpovědět
Lidi, lidi, nechápu, proč máte z privatizace nemocnic takový strach. Ono je podstatný rozdíl, když zprivatizujete nemocnici, abyste ji vytunelovali a nechali na dně, anebo ji zprivatizujete, abyste si z ní vytvořili prosperující firmu. Krátkozrací rádoby podnikavci, kteří se v dobách minulých v našem zdravotnictví pohybovali, měli většinou před očima jen vidinu krátkodobého, co největšího zisku. A pak rychle pryč. Tyto lidi bylo potřeba evidovat a už nikdy je do zdravotnictví nepustit jinak, než jako pacienty. Pan Šmucler podle mého jen dokazuje, že když se chce, tak to jde. Stejně jako v kterémkoliv jiném byznysu. Bohužel, stejně jako všude jinde v českých zemích, i zde se najdou jedinci, za které mluví jejich nesmrtelná teta „závist“…
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Kalous, 17.1.2011 15:50:15)
Odpovědět
Stallkere - zdravotnictví a tvrdý privátní byznys spolu nejde dohromady (ani velké privátní lidumilství). Několkrát jsem četl, že se na některých klinikách v USA zjistilo, že přesvědčili až 1/3 pacientů k operaci, která nebyla potřeba - ale finančně to bylo velmi lukrativní. Páteř zdravotnictví nesmí být privátní!!!
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Stallker, 17.1.2011 16:28:58)
Odpovědět
Otázka je, co nazýváte páteří zdravotnictví. Můj názor je, že by zdravotnictví mělo mít dva pilíře. Privátní zdravotní péči, která by se samozřejmě snažila vydělat na systému a prosperovat. A kontrolní, tedy to, co by měly dělat zdravotní pojišťovny. Mimochodem ty už privátně „zbyznysovány“ jsou. VZP není výjimkou, přestože ji z větší části vlastní stát, je to firma, musí se chovat tržně a generovat zisk. Současná nerovnováha sil jenom přispívá problémům a korupci. Buď všechno podle zákonů trhu a možná časem ze zdravotnicví zmizí nehospodárnost a plýtvání, nebo všechno státní, socialistické, ale pak se připravme na to, že nás to bude stát mnohem víc…
A s tím samozřejmě souvisí případná účinná restriktivní opatření proti těm, kteří by se pokoušeli systém zneužívat nad rámec jasně stanovených pravidel. Ale to asi bude ten největší kámen úrazu…
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Kalous, 17.1.2011 22:42:11)
Odpovědět
To by se ušetřilo miliard kdyby místo deseti nebo 15 privátních zdravotních pojišťoven byla jen jedna státní! Ale to chce ještě pravice zprivatizovat část důchodových fondů (jak třeba Island . ty privátní důchodové fondy najednou zmizely! podobně jak se občas stává v USA - a důchod je v pr.de.i)
Re: Šmucler: Zdravotnictví? Privatizovat!
(Stallker, 20.1.2011 9:16:25)
Odpovědět
Ne Kalousi, nemáte pravdu. Jedna státní zdravotní pojišťovna by možná nestála tolik jako patnáct privátních, ale jsem si jist, že by byla mnohem dražší, než čtyři, možná pět privátních...
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama