reklama
reklama

Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?

Autor: Roman Joch | Publikováno: 13.1.2011 | Rubrika: Polemika
Ilustrace

 

Obviňovat jiné je snímáním odpovědnosti z vraha, zlehčováním jeho viny a sugerováním, že za to vlastně nemohl. Což je pravým opakem pravdy.

Trapná, leč o to více zákeřnější je snaha obviňovat z vraždy Sarah Palinovou, neboť ona měla na kongresmanku „spadeno“ či „namířeno“. Na mapě USA měla totiž její kongresový obvod „v hledáčku“. Ve smyslu, že ve volbách by ji voliči měli „sundat“, tj. nezvolit, a stoupenci Palinové by jejímu oponentovi měli posílat peníze na kampaň. Ten hledáček nebyl hledáčkem pušky vraha–atentátníka, nýbrž byl naprosto legitimním politickým, demokratickým hledáčkem, v němž se jedna strana zaměří na volební porážku politiků strany druhé. Cílem není osoba sama o sobě, ale vítězství v jejím dosavadním volebním obvodu ve volbách do Kongresu. Cílem je získat křeslo v Kongresu a volební porážka jeho dosavadní majitelky jen prostředkem. Nikoli její vražda, proboha!

A když pak nějaký kretén střílí na kongresmanku, jejíž křeslo a obvod měl v politickém volebním hledáčku někdo jiný, pak vinit ze střelby jeho či ji, a nikoli toho střílejícího kreténa, je politickým svinstvem.

Onen kretén, pokud je známo, nebyl členem konzervativní pravice. Jako své oblíbené knihy neuvedl konzervativní klasiku, jako jsou "Listy Federalistů" od Hamiltona a Madisona, "Úvahy o revoluci ve Francii"od Burkea či "Svědomí konzervativce" od Goldwatera, nýbrž "Mein Kampf" od Hitlera a "Komunistický manifest" od Marxe a Engelse – což je oblíbená četba americké pravice jen ztěží...

Za svého nepřítele kromě státu uvedl i náboženství; americká pravice je naopak křesťanská – či přesněji řečeno židovsko-křesťansko-mormonská. Naopak, religiofobní je americká levice. Může tedy za tu střelbu levice? Levicový ateismus? Levicoví ateisté? To je absurdní. Může za ní ten, kdo střílel.

Přesto část americké levice chce onu střílečku hodit na krk americké pravici a hnutí Tea Party, neboť atentátník se, kromě jiných, vyjádřil s odporem i o příliš rozsáhlé federální vládě. Ano, kromě toho ale taky bral drogy – je tudíž podle stejné logiky za jeho čin odpovědný každý, kdo alespoň jednou v životě kouřil marihuanu? Opět: to je absurdní.

Já už mám plné zuby zlehčování viny viníků a obviňování nevinných. Jako teze tudíž vyhlašuji:

A) Když někdo něco spáchal, za to, co bylo spácháno, může ten, kdo to spáchal.

B) Když někdo něco nespáchal, za to, co bylo spácháno, nemůže ten, kdo to nespáchal.

A když někdo někdy příště bude v mé přítomnosti tvrdit, že za něco, co někdo spáchal, může vlastně někdo jiný, či něco jiného, nějaká neosobní síla jako například nezaměstnanost, chudoba, sociální vyloučení, establishment, systém, kapitalismus, doba či okolnosti, má pěst mu pod vlivem okolností vrazí do zubů a já řeknu:

„Sorry, já za to nemůžu. To okolnosti.“ Případně: „Sarah Palinová!“ Ta totiž může, alespoň podle lidí některých, úplně za všechno.

reklama
1462 čtenářů | 17 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(vizír, 13.1.2011 0:46:19)
Odpovědět
Sarah palinová za nic nemůže protože je to jen slabomyslná loutka sionistů a Tea Party jsou jen druhá vlna neocons či "neocons 2.0"
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(bublifuk, 13.1.2011 8:25:14)
Odpovědět
Podle pana jocha je nevinný i hitler. Ten přece osobně nikoho nezabil a že něco napsal?
OBJEV ROKU 2011
(MVDr.Corado M., 14.1.2011 21:30:07)
Odpovědět
V České republice se podařilo objevit a popsat dva nové živočišné druhy z řádu homo sapiens sap.- Kočkopes veřejný (lat. Catucanis publicea) a Korupods drobil (lat. Corupods drobilis). Rychle se oba množí a často mezi sebou sváději nelítostný boj na život a na smrt. Jsou nebezpeční i pro obyčejné lidi a je třeba je umístit do klecí. Neni zatím jisté, zda je možné je vystavovat v ZOO.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Petr, 13.1.2011 11:31:26)
Odpovědět
Ach Bože,do čeho jsi rozum vrazil?
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Lojza z paseky, 13.1.2011 12:40:01)
Odpovědět
Pane Jochu. Zaslechl jsem kdesi, že jste čísi poradce. Nejspíš něco přes politiku.
Jsem velice potěšen, že se mohu spolupodílet na Vaší obživě. Již méně jsem potěšen tím, že se podivujete, že v politice se navzájem různé politické strany obviňují. Nad tím musím opravdu, ale opravdu nevěřícně zavrtět hlavou.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Pavel Skeptik, 13.1.2011 14:12:23)
Odpovědět
Nemusíte se na ničem podílet, na rozdíl od různých jiných, pan Joch to dělá zdarma!
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Lojza z paseky, 13.1.2011 18:44:22)
Odpovědět
Zdarma to nedělá. A krom toho, řeč byla o jeho podivu soupeření dvou stran.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Pavel Skeptik, 13.1.2011 14:13:38)
Odpovědět
Jak se nám tady na těchto servrech ti národně socialističtí milovníci lidu, rozmohli:-(
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(richard2, 13.1.2011 18:05:54)
Odpovědět
A vás to překvapilo, pane Jochu, odstřelit Palinovou se neodváží, je tu mediální manipulace, kdyby Palinová byla muž, nařknou jí z pedofilie, takhle si museli odstřelit jednoho ze svých svým atentátníkem a vina se svede na Palin. Co vás u levice překvapuje?
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(bezhauz, 13.1.2011 22:08:49)
Odpovědět
Ten Joch, ten má teda pochody, islamisti se odpalujou v ulicích asi proto, aby se z půlměsíce stal celý měsíc , a Fr. Ferdinanda d´Este střelili, protože bylo v sarajevu moc horko nejspíš, politicky motivovaná vražda má vždycky politický podtext, ten narušenec je jen nástrojem, stejně jako jeho zbraň.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Kalous, 14.1.2011 15:04:18)
Odpovědět
Za vším vězí pravice - pravičák postřílel v Tusconu 6 lidí a těžce zranil Giffordsovou, pravičáci u nás před parlamentními volbami házeli vajíčka na sociální demokraty. Je to stejná bl.bost jak ten článek - jiný aktivista zase házel po Topolánkovi šutrákama a trefil ho do ksichtu.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Stallker, 14.1.2011 16:08:39)
Odpovědět
No, řekl bych, že pan Joch chtěl říci něco úplně jiného a docela s ním souhlasím. Nemůžete trestat motivy činů, ale pouze činy samotné. Pokud někdo ukrade bochník chleba, protože má hlad, taky neprohlásíte hlad za trestný…
Berte to samozřejmě jako příklad, i když z úplně jiné morální roviny.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Kalous, 14.1.2011 16:20:22)
Odpovědět
Souhlasím Stallkere. Trestat se má čin ne myšlenka. Ta se může maximálně odsoudit.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Beewoy, 14.1.2011 18:27:48)
Odpovědět
Ten pravičák na internetě obdivoval komunisty a fašisty. Opravdu, pravičák jak vyšitej.
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(vizír, 15.1.2011 11:38:51)
Odpovědět
ještě k tomu to byl žid
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(Pavel Skeptik, 15.1.2011 12:47:11)
Odpovědět
A jeho oblíbená četba byl Mein Kampf! Nabídka na psychiatra trvá!
Re: Střelba na Giffordsovou: Proč obviňuje levice konzervativce?
(vizír, 15.1.2011 14:00:07)
Odpovědět
jaredloughnerisjewish.wordpress.com/category/liberals/
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama