reklama
reklama

Převlečený komunista je stále komunistou

Autor: Rudolf Polanecký | Publikováno: 13.12.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

Senát pod vedením bývalého komunisty a šéfa odborů Milana Štěcha shodil ze stolu zákon o protikomunistickém odboji.

Bývalý komunista, říká se, je totéž, jako bývalý černoch. V řadách ČSSD je bývalých komunistů zhruba 40% všech členů. V nejužším vedení strany je toto procento snad ještě vyšší. Koneckonců, vždyť i velké procento "osmašedesátníků" byli komunisté, kteří měli tu smůlu, že byli na nesprávné straně ve vnitrostranickém boji.

Od roku 1993 máme zákon o protiprávnosti komunistického režimu a odporu proti němu. Alespoň malou částí se tak naše společnost snažila vypořádat s režimem, který zde totalitně vládl po čtyřicet let. Jedním z důvodů, proč jsme se doposud nedokázali vypořádat s minulostí je fakt, že komunistická strana v době, kdy to bylo očekáváno a snadno proveditelné, nebyla zakázána.

Komunisté dokázali za čtyřicet let ve svých lágrech umučit spoustu lidí, zničit statisíce až miliony lidských životů jen proto, že se báli o svou moc nebo jen proto, že postižení nesouhlasili s oficiální propagandou či prostě jen stáli komunistům v cestě za světlými zítřky.

Zákon o protikomunistickém odboji měl být především morálním oceněním lidí, kteří se komunistům vzepřeli a získali by příspěvek na lázně a vymazaly by se jim nezahlazené tresty z doby vlády komunistů. Je příznačné, že tento zákon shodil Senát v oranžové převaze.

Lidé, kteří sami bojovali za větší svobodu, příslušníci disentu Jiří Dienstbier a Petr Pithart stáli za stažením tohoto zákona. Že by se snad disidenti báli o své "výsadní postavení" bojovníků proti komunismu? Možná by se ukázalo, že jejich činnost proti režimu nebyla až tak záslužná a že jiní vykonali víc než oni.

Ukazuje se, že ČSSD má ke komunistům a jejich režimu i více než dvacet let po revoluci stále blízko a je ochotna komunistický režim obhajovat. Tohle má být ta nová poparoubkovská ČSSD? Socialisté jako by zapomněli, že se komunisté s touto stranou nepárali.

Ale na druhou stranu není divu. Těch skutečných sociálních demokratů je už jen pár, mnoho jich odešlo do exilu a další část skončila v komunistických "pracovních táborech". Současní sociální demokraté jsou více méně převlečení komunisté, když ne stranicky, tak myšlením ano.

Je smutné, že socialisté mají plná ústa demokracie a zastávání se obyčejných lidí. Jenže mnohdy ti "obyčejní lidé" byli neobyčejní a statečně se vzepřeli komunistům, za což pykali nemožností studovat, podřadným zaměstnáním a neustálým pronásledováním.

Staví-li se socialisté proti těmto lidem, pak nejsou o nic lepší než komunisté. Skoro by se dalo říct, že jedno jsou. Bylo by lepší, kdyby se ke své oblibě komunistů přihlásili rovnou a nevěšeli lidem na nos bulíky vlastního demokratismu.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3225 čtenářů | 45 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Jirka, 13.12.2010 10:08:56)
Odpovědět
Teď už snad i ti méně chápavější zjistili, že socan je bolševik s oranžovou šálou.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 13.12.2010 12:17:51)
Odpovědět
Kolik desítek let budete házet ještě ten současný bor.del na komunisty? Sto let? U sousedů kde socialismus nebyl to funguje (Řecko, Irsko, Portugalsko, Itaálie, Španělsko ..)?? . běžte už s tím obehraným do háje!!
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(QQ, 13.12.2010 21:46:41)
Odpovědět
Ale komunisté jsou i za dnešní marasmus zodpovědní, protože oni křivili charakter tolika generací, že ty bezchararkterní a prolhaní přebavení komunisté a komunisté v nás, kteří jsme za komunismu vyrůstali je ještě na 6O let. My nemáme Mojžíše jako židé, aby nás vodil po poušti, než by vymřeli ti, kteří komunismus zažili. Finančníky nám zlikvidoval Hitler, protože to byli židé, továtníky nám odsunuli do Německa, protože to byli Němci a živnostníky zlikvidovali naši komunisté. Kde potom chcete vzít lidi, nezatížené komunismem?
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 14.12.2010 7:39:07)
Odpovědět
To je zajímavé jak byl těch 40 let marasmus a křiven charakter, když je nyní zhruba 4x větší zločinnost než byla před r. 89 (a nyní je asi 2x tolik policistů, a to byl za Husáka policejní stát). Např. kostely nemusely být zamčeny a zamřížovány jak nyní, některý z nich byl už terčem zlodějů několikrát. Kdo si dá měděné okapy směrem na ulici, velmi brzy mu je někdo otrhá. Denně je v republice ukradeno na desítky aut.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(ks, 13.12.2010 21:49:46)
Odpovědět
Ale byl, jenomže oni si neříkají komunisté, ale socialisté, západního střihu. Irsko z toho vynechejte, ti neprojídali dluh, ti se svezli se světovou finanční krizí.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 14.12.2010 9:48:32)
Odpovědět
Irové jednak prachy projedli - viz irský hospodářský zázrak, který nám byl dáván příkladem (jak nyní negativní Řecko) jako malé spíše zaostalé země prudce se rozvinuté díky EU. A pak irské banky se chovaly téměř jak islandské, irský bankovní systém v podstatě zbankrotoval.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(JURA, 13.12.2010 14:56:30)
Odpovědět
A že jich v ODS a v topce je !
Není pravdou,že převlečený komunista je stále komunistou
(Kukrál ,účetní, 14.12.2010 1:52:06)
Odpovědět
Záleží vždy na charakteru člověka.Přestože dnes je moje rodina voličem TOP 09,jinak tomu bylo před rokem 1989.Tenkráte,aniž bych někdy někomu jen trochu ublížil,věřil jsem komunistické ideologii.Dokonce asi dva roky jsem vykonával na závodě,předsedu ZO KSČ.Až teprve v roce 1972,jsem se této funkce zbavil.Teprve rok 1989 mne přesvědčil,že jsem chyboval.Napravil jsem to později svým vstupem do ODS.Dnes však fandím
TOP 09.
Re: Není pravdou,že převlečený komunista je stále komunistou
(Zlámal,učitel, 14.12.2010 2:15:21)
Odpovědět
Pane Kukrál,nejste jediný,který prožil tyto zvraty.Obdobné zvraty prožili mnozí naší přední politici,dokonce jeden z nich šéfoval Evropské radě,před dvěma rokama.
Re: Není pravdou,že převlečený komunista je stále komunistou
(snufina, 14.12.2010 18:05:14)
Odpovědět
Jste blbec, proto volíte TOP 09.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Karkulka, 14.12.2010 7:17:04)
Odpovědět
Ha, ha, ha. Kolik bolšánů je v ODS a jiných tvz. pravicových stranách ? Je hodně zajimavé, že právě sposta pravičáků vylezla z nor v lednu 1990. Někteří z nich chodili strhávat po 17. listopadu kolektivně plagáty, které jsme lepili (mimochodem bezbarvý lak je bezvadná věc, to pro případ, kdyby vám to pravičákování z huby do rukou konečně přešlo). Dnes jsou z nich zuřivý členové ODS a jiných korporací. Takže chlapci doporučuji nový pravicový stejnokroj: rudou košili a modrou kravatu. Iluze bude dokonalá. Jste stejní demagogové jako Ti rudí, ale uznejme, že v opačném gardu. Pro ty co nejsou ještě staří, ale už hodně pamatují :
1) Bohužel jsme v roce 1990 v dobré víře pustili k moci k moci bandu, která dneska vládne.
2) S bolševikem jsme to měli vyřídit do roku 1995 (zrušit KSČ a pozavírat zločince). Denacizace Německa je dobrý příklad. Pak udělat tlustou čáru.
Takže vážení přátelé, vraťte se zpět do politiky. Pár z nás to už udělalo. Něco této zemi stále dlužíme. Naše děti to za nás neudělají. Kryptobolševický systém z nich udělal svazáky naruby. Kromě toho, umí skvěle žvanit na PC a případně koupit a hodit pár vajíček. Do ulic nepůjdou. Revoluci si představují jako hru na svém počítači. Je to i naše chyba. Rozmazlili jsme je.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(MrDalík, 14.12.2010 16:40:43)
Odpovědět
..a jsou stále na stejných místech, pouze věkem prořídlé řady doplnili zloději a mafiáni
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Blabla, 13.12.2010 10:26:32)
Odpovědět
To jsou jenom blabla řeči, skoro to vypadá, že jde o snahu, každého, kdo si před sametovou odplivl na chodníku a byl pokárán nějakým způsobem odškodnit. Nakonec se řady bojovníků proti totalitě rozšíří tak, že tehdy "prosocialistických" bylo jenom pár bývalých členů ÚV. Dvacet let po sametové a několika proběhlých odškodnění a rehabilitací, je to nějaká podivná snaha, nebo jsou nějaké nové historické informace.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(mm, 13.12.2010 21:55:03)
Odpovědět
Znáte někoho, koho v 5O.letech komunisté zavřeli a jaký osud potkal jejich rodiny? Zajeďte si do Lanžhota u Břeclavi a nechte si vyprávět. Vás jistě nevytrhli matce z nárůčí, aby ji zavřeli a když se po 10 letch vrátila, tak byla pro vás cizí osoba. Nebo se váš otec oběsil ve vězení, protože nevydržel nelidské týrání?
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 14.12.2010 7:45:05)
Odpovědět
Ano, bylo to zrůdné a nemorální. Ale někdy se tak choval i Západ ještě před komunisty (Německo 45,47 věznění a mučení komunistů - několik stovek lidí zmizelo, Řecko občanská válka - vyhnání desítek tisíc levicových Řeků z Řecka). I po válce a v 50. letech jakoby válka "studená" trochu pokračovala.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(jorkšír, 13.12.2010 10:34:31)
Odpovědět
Hod stranickou knížkou do dálky byl po revoluci nejoblíbenější komunistickou disciplínou. A pak začali krást opravdu ve velkém,s posvěcením tatíčka pana profesora....
Jsou nalezlí všude,mezi socialisty asi nejvíc,takže těm opravdu obyčejným lidem zbývá jen jedno jediné,u voleb vybírat z toho všeho zla to nejmenší.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 13.12.2010 12:21:34)
Odpovědět
Kde vzali stranické komunistické knížky Kožený, Pitr, Krejčíř, Mrázek, Moravec, Kocáb, Barták, Kopřiva, Gross ...........
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(děd, 13.12.2010 10:37:40)
Odpovědět
Ve svém životě jsem měl také jisté problémy s komunisty. Ale chci li někomu dokázat, že jsem lepší než on, musím to prokázat činy a ne pouze poukazovat na jeho chyby. Proč zakazovat čeho se nebojím ? Že se lidé převlékají? I slušného člověka život přesvědčí změnit názor. Ovšem (osobnosti, novináře a pod.)přsvědčuje jejich touha být stále "někdo" a za to poslouží komukoliv. O tom mě přesvědčil rok 1948, 1968, 1969, 1989. Proto pane Polanecký jde většině lidí o slušný život, strany jsou jim v podstatě ukradeny. Vím, že bohužel to bez nich nejde, jako nelze akceptovat 30 let výmluv na prožitou válku, nebo 20 let výmluv na bývalý režim. Pokud máte dojem že stále vládnou převlečení komunisti, tak za to mohou nekomunisti, kteří jim to umožnili, i soudruzi Kožený, Krejčír,....naše nová vláda s knížetem..., i většina vexláků,taxikářů a zbohatlíků, za komunistů zavřených. A proč: Protože jim to na rozdíl od ostatních to vyhovujne.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Petr 2, 13.12.2010 11:08:40)
Odpovědět
A to je nejhorší-velice si vážím komunistů,kteří po tom " Sametu zachovali tvář a neměnili kabáty" Ještě si pamatuji ty samé,kteří vítali "Ádu"
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Petr 2, 13.12.2010 11:09:47)
Odpovědět
A to je nejhorší-velice si vážím komunistů,kteří po tom " Sametu zachovali tvář a neměnili kabáty" Ještě si pamatuji ty samé,kteří vítali "Ádu"
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Petr 2, 13.12.2010 11:10:25)
Odpovědět
A to je nejhorší-velice si vážím komunistů,kteří po tom " Sametu zachovali tvář a neměnili kabáty" Ještě si pamatuji ty samé,kteří vítali "Ádu"
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Petr 2, 13.12.2010 11:10:26)
Odpovědět
A to je nejhorší-velice si vážím komunistů,kteří po tom " Sametu zachovali tvář a neměnili kabáty" Ještě si pamatuji ty samé,kteří vítali "Ádu"
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(jira22, 13.12.2010 12:15:59)
Odpovědět
Ajta,ajta pan autor se rozhořčil. Co takhle uvést jména všech štětinů v současné politice ne jenom předsedy senátu. Ale to by se panu autorovi asi nehodilo, že? No tohle v podstatě nemá cenu ani komentovat.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 13.12.2010 12:26:04)
Odpovědět
Poturčenec horší Turka, poturčený Štětináč horší štětináče (divoké prase) - hlavní dodavatel návrhů pro zákaz komunistické strany, sám bývalý vysoký svazák a komunista.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(mirek, 13.12.2010 13:15:13)
Odpovědět
převlečený komunista není zase komunista ale nenažraný bolševik ,který škodí -krade a loupí .Komunisti zustaly ve sví straně ale bolševici se rozutíkaly do všech politických stran ,kde jim jejich strany umožnily rozkradat naš stát aniž by proti tomu někdo něco udělal .Oni vědí kdo krade a krdl ale ted řekly dost ,jsme zadlužený a chudý lidi to musej zaplatit a sami si zvedaj plat -to je nehorazná drzost ale Český člověk drží hubu -MÁ STRACH a když nikdo nic neříká tak stím souhlasí
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Petr, 13.12.2010 13:15:49)
Odpovědět
Nechápu autora,proč se obouvá stále do ČSSD.Copak v jiných partajích jich není také dost? Co bývalý komunista,nyní komunistobijec Štětina,co další lidovci z Národní Fronty? Jste se svými výplody trapný.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(QQ, 13.12.2010 22:00:08)
Odpovědět
Je v některé jiné straně tolik křiáváků jako V ČSSD?
Ani u autentických komunistů ne, to jenom poranžoví mafiáni lžou a jsou sprostí jak dlaždiči a ani se při tom nestydí.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Karkulka, 14.12.2010 12:34:26)
Odpovědět
No v ODS přece !
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(anonym, 13.12.2010 13:53:29)
Odpovědět
stejně jako převlečený lidovec je stále lidovcem?
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Piskoř, 13.12.2010 14:32:15)
Odpovědět
Autor i diskutující jsou politickými degeneráty.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Frk, 13.12.2010 15:05:12)
Odpovědět
Polanecký, je jako vždycky, žvanil. Nejhorlivější ODSáci, byli jsou komunisté. Tohle žvanění, které Polanecký předvádí, je dalším projevem, jeho idiotského antiČSSDáctví.
Je to nemoc, hloupost, nebo dobrý kšeft Rudolfe?
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Krištov, 13.12.2010 16:46:59)
Odpovědět
Ismus, komunismus, fašismus, kapitalismus, každý je pro svou šlechtu vynikající.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Lojza z paseky, 13.12.2010 17:13:17)
Odpovědět
Ono je to tedy šumafuk. Jsou-li lidé tací hlupáci, že ještě po tisíciletích neustále skáčou na známý trik „rozděl a panuj“, není jim pomoci.
Prý tento stát byl od svého vzniku do německé okupace jeden z nejváženějších a nejvíce prosperujících. To neskončilo v roce 1938, alébrž v roce 1948. Bolševík nás prostě poslal mezi sovětské asiaty.
Bolševík vraždil, ničil, likvidoval. Když došlo to co nakradl, opustil moc politickou a převzal moc hospodářskou (jistě ti soudní pamatují, co prohlásil jistý Dlouhý, takto ministr - privatizace není pro každého, privatizace je pro elity). Myslil tím pochopitelně elity bolševické. Národ to přijal, protože by se daly na prstech pěti rukou spočítat rodiny, nemající ve svém okruhu žádného bolševíka.
Teď už je to jedno. Co šlo promarnit bylo promarněno, co nešlo promarnit bylo promarněno také. Terazky tady rozhodují neobolševíci a neomaoisté z tzv. EU.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 13.12.2010 18:40:22)
Odpovědět
Lojzku, ta tvá paseka je asi plná bolševníků, úplně zbolševníkovatělá, asi se z toho zblázníš.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Hw, 13.12.2010 23:21:26)
Odpovědět
Lojzo, ty jsi primitiv a to takový, že kámen je proti tobě génius. Ale takovéhle tupánky, tenhle režim potřebuje, od takových se odráží.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Jarmikla, 13.12.2010 17:54:44)
Odpovědět
každý režim obnáší svoje, nejen koministický.
A co ten režim dnešní, ten se Všem líbí???
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Robin, 13.12.2010 18:33:45)
Odpovědět
V podstatě má autor pravdu,,ale nejde jen o dnešní socany.Platí to o ODSácích vč.Klause,Topolánka,Tlustého,Tluchoře atd.,lidovce i z dalších stran,kteří byli soudruzi když to bylo výhodné.Vždy se profilovali podle platu a funkcí.Proč Havel ani Klaus nedali podnět ke zrušení KSČM po roce 90?Proč Havel s Dienstbirem vykřikovali o tlusté čáře za minulosti a nedali podnět k odškodnění vězněných po roce 48 z politických důvodů?Ne dnešní socani ,ale nastrčené revoluční figurky jsou viníky.Klausová manželka je dcera někdejšího vrcholového komunistického slovenského pohlavára Šalgoviče.Ještě vám nedochází manipulace mas a sametová revoluce?
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 13.12.2010 18:48:31)
Odpovědět
Robine - neblábol. Klaus nebyl v KSČ protože ho tam nevzali - loajalitu vyvíjela jinak, bez ní by nebyl CSc. Topolánek rovněž nebyl v KSČ pokud si ho nepleteš s jeho otcem (předseda ZO KSČ ve Vsetínské Zbrojovce) nebo dědem (zakladatel stranických buněk n Sev. Moravě. Tlistý byl jen kandidát členství KSČ - za člena už to nestihl. Kde jsi vzal pi.tomče to, že manželka pana presidenta Klause je dcera komunistického prominenta Šalgoviče když se její otec jmenuje Myštin? Pořád to opakují dokola b.lbci kteří si nepřečtou ani životopis presidenta - i roznašeč tohoto nesmyslu Hučín to dávno odvolal, že se spletl - že akorát s dcerou Šalgoviče asi kamarádila. Raděj sklapni.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Pohorský J.nyní důchodce v Čechách, 14.12.2010 2:01:24)
Odpovědět
Nějaký Myštin dělal u nás v podniku předsedu
ZO KSČ.Bylo to na Slovensku v Žilině a měl dceru,která studovala v Praze na Vysoké škole ekonomické.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 14.12.2010 7:52:46)
Odpovědět
No možná to s tím souvisí, Myštinovi mám dojem žili původně někde na Oravsku. Jinak identitu Myštinových coby rodičů paní Livie zde potvrdil diskutér pan Hardy, který paní Myštinovou v Praze osobně znal. Dík.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Hardy, 15.12.2010 17:40:48)
Odpovědět
Ano, znal jsem ji jako zahradnici, když byla zřejmě v penzijním věku. Ale správně je příjmení Mištinová, nikoliv Myštinová. Mištinovi pocházeli ze Slovenska. Její syn Ivan dělal také do zahradničiny a do počítačů.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Liba, 14.12.2010 5:17:26)
Odpovědět
Copak není dávno jasný, že ten komediální samet byl dávno připraven, aby si vyvolení -komunisti +Havel a spol, rozebrali , co se dalo?Jak je možné, že Ksč byli prohlášeni za zločineckou organizaci, a jsou přímo ve vládě?Výsměch nám všem.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(Kalous, 14.12.2010 9:57:34)
Odpovědět
Samet byl samozřejmě dávno připraven (scénář tzv. barevné revoluce na bázi lidských práv, dohoda Reagan - Gorbačov), účel byl změnit režim - Havel a část komunistů se s tím jen svezla a využila toho (půl ÚV KSČ i s Adamcem v tom jelo také, však také Adamcův syn se stal majitelem některých firem) Komunisté nejsou ve vládě ale v parlamentu - byli tam zvoleni jak všichni ostatní. řekl bych že ideologie sama o sobě není zločinná, ale zločinní jsou lidé - aˇt komunisté tak jiní.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(hou, 14.12.2010 13:57:23)
Odpovědět
Lepsi kazdy komunista nez Necas.
Re: Převlečený komunista je stále komunistou
(gajda, 14.12.2010 14:00:45)
Odpovědět
Souhlas.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama