reklama
reklama

Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!

Autor: Karel Kříž | Publikováno: 6.12.2010 | Rubrika: Citáty
Ilustrace

 

Společenský řád, ve kterém žijeme, má přívlastek kapitalismus volného trhu. Bohužel se dnes již jedná jen o velmi špinavý a potrhaný obal, do kterého je zabalena politicky “korektní” navoněná zdechlina. Její pravé jméno zní eurosocialismus korupce a daňového nevolnictví.

Totální regulace trhu i občanských práv se šíří jako mor po celém světě. Postihla i histroickou baštu svobody a podnikání, USA. Zdá se, že nejlepšími kapitalisty, v původním slova smyslu, se paradoxně stali čínští komunisté. Také to vypadá, že za nějaký čas si soudruzi z ČLR koupí zregulovanou a zdecimovanou Evropskou unii i s celým americkým partnerem. Takže, kde udělala naše hrdá euroatlantická civilizace chybu?

Zasádní a nejpodstatnější prohrou obyvatel zemí EU a částečně dnes i Spojených států je, že uvěřili politickému marketingu o zavedení a provozování sociálního státu. Pod tuto nálepku totiž vládnoucí oligarchie umně poschovávala veškerou podstatu svého konání, která by v normálně fungující společnosti jinak byla trestána několikaletým žalářem.

O co vlastně jde? Hloupému stádu se nabídne návnada v podobě teze, že nejlépe se o občana postará všeobjímající státní aparát, který je jedinou zárukou šťastného a bezstarostného života každého jedince. Udivený človíček sice chvíli váhá, zda je možné pohodlně žít aniž by musel obětovávat pověstnou krev, pot a slzy, ale po čase zjistí, že pod křídly státu je opravdu dobře. Tam vypomůže sociální dávkou, onde šťavnatou dotací, jinde, ve vyšším levelu, pak bohatou státní zakázkou či teplým místečkem s prstem na státním penězovodu se zaručenou penzí nebo výsluhou. Pohoda.

A kola dějin se otáčejí. Zpočátku všechno běží jako na drátkách. “Hodný” politik posílá chudákovi sociální almužnu, přestříhává pásky u nově postavených dálnic či čističek odpadních vod, zachraňuje kulturní obec pomocí dotací na divadlo, muzikál i film, pomáhá zemědělcům, lesníkům, důchodcům, zdravotně postiženým, sociálně vyloučeným, všem. A vždy se při tom tváří, jako že ty peníze, které tam všude dosypává jsou jeho a jen on je dokáže svému lidu zajistit a moudře rozdělit. Zvracel bych.

Proč? Je nutno se podívat i za kulisy absurní frašky, kterou pro nás političtí kašpaři denodenně hrají. Místo křečovitých předvolebních úsměvů, slovopádu Potěmkinovských slibů, samolibých farizejských úsměvů, soudružského poplácávání po zádech či jásavé vstřícnosti vůči problémům každičkého jednoho obyvatele, uvidíme pravou realitu. Bratrovražedný boj stáda nenažraných prasat o koryta plněná z práce porobených daňových otroků, kdy i ty nejnažranější svině chtějí také stále více hlasitěji chrochtat a kvičet blahem.

Pokud metaforu nahradíme zaběhnutou praxí, máme zde před námi všední realitu. Nevolníkům, kteří nepatří do kasty vyvolených se napaří daně v takové výši, aby je v podstatě nemohli ani zaplatit. Šrouby se utahují postupně a nenápadně. Zavedou se daně přímé i nepřímé, takové i onaké, odvody i poplatky všelijaké, hlavně se vše šikovně zneprůhlední tak, aby si nikdo pomalu ani nedokázal spočítat o kolik jej vlastně stát nakonec okrade. Kdysi dávno stačilo 10%, desátek, postupem doby jsem se dostali na dnešních zhruba 75%, tři čtvrtiny vydělaných peněz, kde se to zastaví? Do komunistických utopií se 100% nám však moc už nezbývá. Pohoda?

Dostáváme za to od toho bájného sociálního státu adekvátní odměnu? Jak kdo. Ano část peněz jde opravdu na bohulibé účely, pro které byly “ex voto” vybrány. Nicméně další pohled do reality nám ukazuje největší zrůdnost současného společenského marastu. Z té hromady peněz na přerozdělení se minimálně třetina ztrácí v kapsách odpovědných úředníků a volených zastupitelů kteří si navíc připravili pro svoji speciální šedou ekonomickou zónu takové právní prostředí, že světská spravedlnost je na ně krátká. Daňovému poplatníkovi se tak smějí do očí a v klidu připravují další a další reformy daní, regulace a soubory opatření, která mají jen jeden jediný cíl. Vytáhnout i poslední peníze z našich kapes.

Pak už je to jednoduché. Standa kupuje akcie, Marek otvírá restaurace, Jarda staví penzióny, Aleš investuje v zahraničí, Míla nachází milióny v pytlíku od svačiny, Bohouš lehce našetří na nový byt. Kdopak jsou ti geniální investoři, šetřílkové či superbyznysmeni?

Nejlepší kšeft se přeci dělá za státní prachy! Podnikatelský a zaměstnanecký plebs druhé kategorie je určen k placení do státního rozpočtu. Na vše, co mu stát odebere už čeká hejno vyvolených supů, kteřípomocí “obálkové” metody vyhrávají ve státní loterii předražených zakázek, nepochopitelných dotací a někdy ještě nepochopitelnějších grantů. A tady to žije! Takhle se dělá “byznys”! Kilometrdálnice za 2,3 miliardy, akce internet do škol, kde se 884 miliónů vyhodilo z okna, státní dotace pro soukromý hotel v Harrachově, jez na Labi – 40 cm za 5 miliard, přiznané miliardy na úplatky v kauze Grippen, ... a mohli bychom pokračovat do nekonečna.

Ti geniální investoři, šetřílci a byznysmeni ve skutečnosti neexistují. Jsou to jen obyčejní paraziti společnosti, kteří těží ze svého momentálního mocenského postavení, neboť jim to mlčící voličská většina umožnila. Jsou už natolik sehraní, že je nedokáže rozhodit ani sebepřekvapivější výsledek svobodných voleb. Po léta budované mafiánské struktury jsou pevné, vztahy soudružské. Potřebují k tomu jen jediné. Stálý dostatek dojných krav.

Zde jim to dnes začíná malinko “haprovat”. Platících otroků pomalu ubývá a peněz je málo. Pořád sice mohou posadit strejce do dozorčí rady, milenku na stavební úřad, synka do armádní výběrové komise, manželce zřídit prosperující a.s. na praní peněz, ale jaksi už není kde brát. Svojí “sociální” politikou přivedli společnost na pokraj totálního krachu.

Chvíli sice ještě mohou tisknout barevné papírky bez reálné hodnoty, kterým říkají peníze, aby tak na oko látali ty největší díry, chvíli si ještě mohou hrát na důvěru investorů, pohyb cen akcií na burzách či spřádat “odborné” litanie o růstu HPD o 0,1 nebo 0,3 %. Rozumným lidem to došlo dávno, ostatní pochopí brzo.Game is over.

Plamínek naděje doutná v USA. Říká se mu “Tea Party”. Pokud názory z těchto seancí dokáží porazit současnou oficiální propagandu a demagogii, je ještě pro onu pověstnou euroatlantickou civilizaci šance na přežití. V opačném případě to vidím na čínské montérky.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
5507 čtenářů | 36 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(AZ, 6.12.2010 6:31:22)
Odpovědět
Je to smutný stav a musím se opakovat a citovat Komenského,(Labyrint světa a ráj srdce str.97)..."Hle,hle neřád"..."některým chybí uši,takže neslyší stížnosti občanů,jiní nemají oči, takže nevidí problémy,jiní nemají nosy, kterými by šibaly odhalili, jiní nemají jazyk, aby jim hájili utiskované, jiní ruce, kterými by vykonali spravedlnost a mnozí nemají ani srdce, aby spravedlnost hájili..."
Soudruzi nás poučuji o demokracii...
(Ruda, 8.12.2010 23:17:05)
Odpovědět
Soudruhu Kříži,je pravda,že váš otec dělal pomocníka SNB a předsedu uličního výboru v M.Budějovicích?Pokud ano,tak máte také pestrou minulost,máte jistě dostatek materiálu k psaní.
Stačí nyní jenom změnit účastníky,namísto nespolehlího rebela,tam dát komouše a naopak.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(nobody, 6.12.2010 7:15:38)
Odpovědět
Před pár minutama jsem říkal kamarádovi, že ten bordel bude muset zkrachovat, akorát nevím kdy.
Horší je, že východisko nevidím, neboť slušnost se vytrácí.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(wendy, 6.12.2010 7:37:46)
Odpovědět
Souhlasím s autorem.Nicméně musím podotknout,že já už názor o expanzi Číny do kapitalistickým socialismem zpustošené Evropy prezentuji asi rok.Proč mají v Číně úspěchy? Oni to mají obráceně.Mají socialistický kapitalismus.V praxi to znamená, že tam postupují stylem,že se lidi mají den odedne líp.Kdežto v Evropě se mají opřekot líp jen ti, co drancují státní rozpočty.Takže tam tomu i obyčejný lidi fandí,kdežto tady?A vo vo tom to je!
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Fiter, 6.12.2010 7:59:13)
Odpovědět
Nevidím to vůbec růžově a myslím si,že katastrofa která se blíží je nevyhnutelná.Doufám že se toho nedožiju.Lituji naši mladou generaci.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Ada, 6.12.2010 18:06:48)
Odpovědět
No, já myslím, že všeho do času a ten čínskej boom splasknne, tak rychle, jak narostl. Za deset let čínské investice do spol. v africe, Evropě i Americe, budou v soukromých rukou, jako by se stalo už dnes, ČINA není neomezená a nejsou to jen velká města, kde je relat. dobře, kam se cpe moře peněz na ukor ostatních.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(f-riti, 6.12.2010 20:22:57)
Odpovědět
Jste na omylu!Fiter má pravdu.Za pár roků po nás ani pes neštěkne,kdo nemá v tomto státě nakradeno,tak dopadne jak ti současní pražští bezdomovci...Ono totiž za pár let nebude vůbec na nic!A ty čínské "s.račky"budeme vozit pro změnu z Afriky!
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Jeeves, 6.12.2010 8:32:12)
Odpovědět
Kdybyste si přečetla pár knížek o Číně, tak by Vás to nadšení přešlo. Tuhá diktatura a otroctví, to je systém, který nenaplňuje pocit spokojenosti ani u Číňanů. Oproti minulým časům se tam má lépe jen úzká vrstva řídících pracovníků v obchodních a průmyslových centrech. Jinak vedení státu na občany zvysoka kašle a nějaké sociální vymoženosti tam, kromě kriminálů a trestu smrti, nikdy neuvedli v provoz. Nikdy Vás nenapadlo, proč ti spokojení Číňané, tak ochotně odcházejí do zahraničí?
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(wendy, 6.12.2010 9:04:13)
Odpovědět
Pokud čerpáte z knížek a jiných tiskovin tuzemské provenience tak váš názor chápu. Kdo tam byl,třeba i jako pracovně, vidí to trochu jinak. Jsou tam pravda velmi chudí,nikoli však v otroctví jak se tu prezentuje.Ale na jsou na svůj stát hrdí a to hlavně z toho důvodu, že se tam mají skutečně den odedne líp.Na rozdíl od nás. Jo a ještě jeden velmi dúležitý aspekt je ten,že si státní rozpočet chrání a to velmi důsledně. Na vlastní oči jsem viděl na stadionu, před hlavněmi ty,kteří se ho pokusili rozkrást.Na rozdíl od nás a celé Evropy, kde ten, kdo i zvláště zavrženíhodným způsobem rozpočet devastuje, je pokládán za velmi úspěšného.A i vo vo tom to je.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Ida, 6.12.2010 18:28:02)
Odpovědět
Fakt hrdost nadevše, co říkáte českému klavíru Petroff, vyrobenému a patentovanému , coby DUKE ? To je ta Vaše prosperita a pokrok, růst platu a životní úrovně? Soc. shit, pouze trpěnný, pro každého?
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Ada, 6.12.2010 18:54:12)
Odpovědět
Jsou hrdí a chudí, také jim nic jiného nezbývá. jsou střílení na stadionech ( dle Vás, pro nevážení si rozpočtu), ani ne pro hanobení rozpočtu,který je defakto mimo realitu, ale spíš pro svůj názor na svobodu žití.
Pokud toto obhajujete jste nedefinovatelný vůl či kráva. Navrhuji Ti odstěhuj se do Sečuanu třeba a potom melduj o prosperitě a vzrůstu živ. úrovně.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(wendy, 6.12.2010 21:42:45)
Odpovědět
Máte opravdu široké spektrum argumentů.Nandal jste mi to a tuplovaně.Vůl a kráva.Jak přesvědčivé.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Ada, 7.12.2010 0:08:41)
Odpovědět
Moc se omlouvám za chabé a sprosté argumenty. Odstěhuj se tedy do TIBETU !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(wendy, 7.12.2010 8:21:18)
Odpovědět
Jseš hodnej s tím stěhováním,že nabízíš.Já zrovna nepotřebuju ale jestli v tom podnikáš dej si inzerát.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Kalous, 6.12.2010 7:54:05)
Odpovědět
Kromě toho mafiánství snůška nesmyslů. Absolutně volný trh nemůže existovat, nějaká regulace musí být - kdyby se neprovedly v rozjeté hospodářské krizi alespoň nějaká regulační opatření, skončilo by to "černým pátkem" jak na newyurské burze v r. 1929. Rozumný sociální stát je v Evropě výdobydkem 100letého sociálního vývoje. Zničit ho znamená dostat se na úrověň fakt Číny, 19. stol. a do období velkých sociálních bouří.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(vizír, 6.12.2010 10:59:45)
Odpovědět
kdyby neexistoval FED řízený zlodějskou bankovní oligarchií ,neexistoval by ani "černý pátek"
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(22, 6.12.2010 12:05:22)
Odpovědět
Kalousi, ale tak by to mělo skončit, bankrotem a začít znovu, ale s novými lidmi. Je mi jasné, že tak jak to popisuje Semín to funguje více či méně i v zahraničí a pořád se to uměle protahuje. Vyvolení nepřiznají chybu.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(22, 6.12.2010 12:06:47)
Odpovědět
oprava a omluva: autor Kříž
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Kalous, 6.12.2010 16:24:16)
Odpovědět
22.Ten bankrot by byl ale skoro pro všechny dost tvrdý a ten nový začátek by nemusel být ozdravělý volný trh a liberální demokracie - ale tvrdá diktatura. Raděj nepokoušet ďábla.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(jira22, 6.12.2010 8:00:12)
Odpovědět
Problé bude tak trochu jinde. Všechny vlády se po převratu snažily hospodařit jako správná kapitalistický systém.Některá lépe, jiná hůře. Podstatné je , že ze stejným výsledkem v červených číslech. Od roku 89 kdy byl státní rozpočet v přebytku a stát měl velmi silné rezervy jsme se dopracovali k téměř 1,5 bilíonu dluhu. Je snaha to svádět na různé zloděle což není od věci, ale je to hlavně dáno kapitalistickým způsobem hospodaření, který je na těchto ztrátách založen. Kromě Číny neexistuje v kapitalistickém hospodářství stát který by byl v plusu. Čím to asi je, sociálním založením či levicovou politikou státu? Nenechte se pane Kříž vysmát. To by se postižení a nemocní jezdili léčit na Havaj a nemuseli žebrat o charitativní příspěvky. To je stejný nesmysl, jako kecy kalousků o přejídání. Ano jsou vrstvy které se přejídají a pakují se na tomto systému protože je na tom založen. Bohužel.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(jajak, 6.12.2010 8:16:10)
Odpovědět
zakladni krok ke zmene: likvidace a nebo ovladnuti hlavnich medii jakymkoli zpusobem..demokraticky, nedemokraticky, to je jedno.Demokracie stejne uz neni.Stala se z ni horka fraska.Mame tu novodoby fasismus a za jasotu vymastene levicacke luzy je nam kosicek po kousicku ukrajovano ze svobody.Vse za podpory zaprodanych politiku nebo primo nasazenych loutek.
Media delaji volby a jejich vysledky, media nam dosazuji politiky jako vudce a media nam organizuji zivot.Medi a nejsou nase...nevladneme si..jsme cizinci ve vlastnim state.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Frank, 6.12.2010 10:57:15)
Odpovědět
V Tea Party žádná naděje už není protože se jí podařilo ovládnout neokonům skrze instalování Sarah Palin do čela Tea party , takže dnes je Tea Party jen "Neocons 2.0" nic víc
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Kalous, 6.12.2010 11:27:43)
Odpovědět
Skutečně ta Sarah Palin je skvělý vůdce Tea Party. Věří že svět byl stvořen před 6 tisíci lety, chce podporovat S. Koreau jako přítele USA (plete si oba státy) a i jinak má znalosti dítěte ze základní školy. Ale je hezká.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(vizír, 6.12.2010 17:59:45)
Odpovědět
a hlavně její podpora Izraele je naprosto bezvýhradná
.. a to je ta nejdůležitější kvalifikace pro důležitou pol. fci,
pro sionisty by opravdu byla dokonalou presidentkou, mohli by si s ní/ a tudíž i s USA) dělat co by chtěli
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Jan11, 6.12.2010 15:52:26)
Odpovědět
V mnohém lze s autorem souhlasit. Napojeno na státní rozpočet, tedy na tok peněz někým jiným vyprodukovaných, je již moc velká skupina obyvatel. A chtějí stále víc. Ale podstatou toho celého marasmu, je podle mne přežívající velmi nespravedlivé rozdělování národního bohatství /obecně/, čímž nevolám po rovném rozdělování. Když to odhadnu od oka, tak 80% stále chudnoucí populace odevzdává část své odměny za práci asi tak dvaceti procentům populace nesmírně bohatnoucí. Rozdíl se zvětšuje, zdaleka ne vždy zaslouženě. Chudí zaměstnanci firem prostě státní rozpočet nenaplní, kdyby jim všechno vzali. Vedle toho hrají svou negativní roli banky a fondy, bezuzdně bohatnoucí na chudnoucích státech, viz v době krize. Bohužel platí strašlivé pravidlo, že zisky jsou privátní, nedotknutelné, ztráty jsou ale nás všech, tedy států. Tohle musí jednou přestat fungovat.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Drake, 6.12.2010 19:35:19)
Odpovědět
Co se dá vyčíst z této diskuse?Je podle mě celkem solidní s dvěma póly vidění.Co se zdá jednomu dobré, druhému špatné.O Číně toho ještě hodně uslyšíme.Je to zvláštní země,která přece již v dávné minulosti byla na tehdejší dobu poměrně vyspělá.Potom následoval kolaps a ztráta prestiže.Co se dnes v Číně děje?Tam se rozvíjí zajímavé,tržní prostředí,ekonomika začíná mohutně šlapat,stát se nesnaží prosperitě okatě bránit.Co se zdá některým lidem zvláštní,je jeho komunistický režim.A kdo si vzpomíná u nás,za Husáka,"přestavbu ekonomiky"?Bída a utrpení.Myslím si,že tehdejší stát.činitelé se tohoto experimentu báli a proto ho nikdy nezavedli,protože by předurčil postupný zánik socialismu.A nynější kapitalismus?U nás nic moc,ekonomika upadá a co je v dohledu? Jen samé sliby.Ano,i rozkrádačky zabrzdily náš rozvoj.To co schází naší současné ekonomice je loajalita všech kategorí obyvatel.A mentalita,ta se vyznačuje ,dost často,"co za to"?Je sice na místě ,abych uživil rodinu,ale lidé uvažují v této dimenzi už opravdu netrpělivě,s poukazem na sliby,které se jim v roce 1989 servírovaly ve všech směrech.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Zlámal, 6.12.2010 20:02:02)
Odpovědět
Autor má v mnohém pravdu.Můj dojem je,že této vládě jde pouze o doprivatizováni a dotunelování zbytků státního majetku a vytvoření nových zdrojů,fotovoltaika,soukromé penzijní fondy,státní ekozakázka.Budoucnost je tristní,neboť nic nám prakticky již nepatří,tím nemůžeme zvýšovat zaměstnanost a zisky plynou do zahraničí.Pracuje a vytváří přidanou hodnotu čím dál méně lidí a ti i při škrtech státní výdaje nepokryjí.Současní politici,z vyjímkou pár nových ,jsou přímí účastníci,zlodějen,tunelování,nebo tiše přihlížejí za provize a je nelogické,že je necháváme stále v čele.Denně nás přesvědčují, že chtějí pouze přežívat na náš úkor.Jaké reformy můžou dělat,o čem vlastně rozhodují?Nic nezavedli co by jím snížilo příjmy v parlamentu ani senátu,pojištění,progresivní zdanění,majetková přiznání,zdanění náhrad,jeden plat a ne pět placených funkcí atd.Nevím na co čekáme a proč nepožadujeme jejich odchod.Nastoupit však nesmí stejní neumětelové,vyžírky a staré struktůry a to ani z jiných stran.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(f-riti, 6.12.2010 20:29:03)
Odpovědět
Pane máte úplnnou pravdu.Bylo dost papíru o tomto popsáno,v parlamentu navykládáno a naslibováno,a skutek-utek!
Šrouby se utahují postupně a nenápadně...
(Varel, 6.12.2010 22:10:59)
Odpovědět
...to je asi úplně nejvýstižnější konstatování v tomto článku. Bohužel, právě tohle si širší masy nedokáží připustit. Proč? Protože většinová ovce nevnímá svět za ohradou pokud v ohradě je alespoň nějaké žrádlo. Co na tom, že za ohradou jsou nesmírné dálavy plné všech krás světa - páteční večer u 3D televizoru s popcornem z vlastního popcornovače, auto připravené v garáži domu na hypotéku k sobotní vyjížďce na shoping, v neděli vzpomínky na "slastné časy" u filmu pro pamětníky...pozor, stále jsme v téže ohradě - i na té dovolené v Thajsku jsme pořád ve stejné ohradě. Tak se na konec necháme i načipovat... proč ne? Vždyť se to osvědčilo. Zatoulané ovce se dají vždycky dohledat a donutit k žrádlu. Že je tojen tráva? No, ovčane, snad bys nechtěl žrát čekanku jako MY? V právním státě se žere podle nás - tvůrců zákonů. Hezký večer. Pátek bude za 4 dny.
Šrouby se utahují postupně a nenápadně...
(Varel, 6.12.2010 22:11:50)
Odpovědět
...to je asi úplně nejvýstižnější konstatování v tomto článku. Bohužel, právě tohle si širší masy nedokáží připustit. Proč? Protože většinová ovce nevnímá svět za ohradou pokud v ohradě je alespoň nějaké žrádlo. Co na tom, že za ohradou jsou nesmírné dálavy plné všech krás světa - páteční večer u 3D televizoru s popcornem z vlastního popcornovače, auto připravené v garáži domu na hypotéku k sobotní vyjížďce na shoping, v neděli vzpomínky na "slastné časy" u filmu pro pamětníky...pozor, stále jsme v téže ohradě - i na té dovolené v Thajsku jsme pořád ve stejné ohradě. Tak se na konec necháme i načipovat... proč ne? Vždyť se to osvědčilo. Zatoulané ovce se dají vždycky dohledat a donutit k žrádlu. Že je tojen tráva? No, ovčane, snad bys nechtěl žrát čekanku jako MY? V právním státě se žere podle nás - tvůrců zákonů. Hezký večer. Pátek bude za 4 dny.
Re: Šrouby se utahují postupně a nenápadně...
(Ida, 7.12.2010 1:36:37)
Odpovědět
Varele, Ty jsi z té širší masy nebo z té druhé, nevětšinové, co může vnímat i ten svět za ohradou. ( určitě ted nemyslím Thajsko).
Pokud jsi ta neovce, měl by sis toho vážit.. Ovce takovou možnost určitě nemají, v Tibetu, už teprve NE.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(sines1701, 7.12.2010 7:49:20)
Odpovědět
velmi zaujimavy ,výstižný a pravdivý članok tak ako to presne funguje..
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(modřín , Praha, 7.12.2010 9:00:46)
Odpovědět
Bohatství je pojem velmi relativní rovněž i chudoba. V Kuvajtu je to jinak než v Bangladéši. V Číně je dnes 300 milionů bohatých, což je přibližně počet američanů, kteří však zdaleka nejsou všichni bohatí ani na čínské poměry. Čína je 40%tní věřitel USA, Indie 20%tní. Až se Čína domluví s Indií budou si moci koupit Ameriku na hraní a EU k tomu dostanou jako bonus. Ti číňané u nás, ti sem neutekli, to je předvoj.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(Sunny, 7.12.2010 12:02:40)
Odpovědět
Pane Kříži, máte pravdu. Jediné, co mi na vašem článku trochu vadí, je beznaděj, kterou z něj pociťuji. Není vše ztraceno a snad potisící použiji větu z Pána prstenů "vždycky je naděje". Vzhledem k tomu, že vše se děje podle jakéhosi řádu, musíme ještě nějakou dobu žít v tomhle marasmu. Jakkoliv se to mnohým z nás už zajídá, je to naprosto nezbytné, aby se ten pasivní vztek posléze přetavil ve velmi aktivní akci. V 89. nám chyběl radikální řez, kterým bychom se oddělili od minulosti. Místo toho jsme křičeli, že "nejsme jako oni". Zpětně to považuji za chybu. To, co se původně tvářilo jako kultivovanost a slušnost, se posléze projevilo jako slabost a zbabělost. Jenže my takoví zkrátka jsme. Tedy většina z nás...zatím. S mentalitou ovcí a otroků nevybudujete svobodnou společnost. Naděje zde však stále je a její tajemství spočívá v uvědomění si sebe sama, své jedinečné hodnoty a svobody lidského ducha. A to je něco, co je v moci každého z nás - tedy pokud o to skutečně stojí.
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(jana chaloupková, 8.12.2010 9:48:11)
Odpovědět
nejvystižnější článek doporučuji přečíst dnes všem stávkujícím
Re: Nejlepší kšeft? Rozkrádat státní rozpočet!
(jiří, 25.6.2011 6:40:36)
Odpovědět
Celý polistopadový vývoj není o ničem jiném, než o bezuzdném drancování,lačnosti,nenažranosti jakýchsi prý "elit" národa, vše kamuflováno slůvkem demokracie.Nejvyšší morální hodnotou v tomto režimu jsou výše jmenované vlastnosti.Není zvrácenějšího režimu,než je tento.Tohle není tzv. čistokrevný kapitalismus,nýbrž banditismus.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama