reklama
reklama

Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?

Autor: František Matějka | Publikováno: 25.11.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Viděli jste někoho, kdo běžel do ulic a křičel „Ne, už žádné dotace, žádné umělé navyšování platů, žádné šrotovné a pastelkovné! Nic z toho nechceme!“? Zřejmě ne. Dočkáme se ale zavřených úřadů, zdravotnická zařízení a ústavy sociální péče budou fungovat na víkendovém provozu. Zavřou se i některé školy, muzea a knihovny. Kdo za to může?

„Sněm ČMKOS vyzývá veřejnost, aby měla pochopení, protože vládní opatření se mohou týkat i jí. Hrozí, že se některé služby mohou zhoršit,“ sdělil po skončení sněmu šéf ČMKOS Jaroslav Zavadil, když obhajoval podporu pro stávku 8. prosince. Tak se na to pojďme podívat opět z jiného úhlu pohledu. Slyšel jsem a četl řadu argumentů od těch, kteří se chystají stávkovat. Prý si máme uvědomit, že bez nich by to tu nešlo, protože přece musí zajišťovat chod státu a jeho služeb pro nás, občany. Prý dělají zodpovědnou práci a mnohdy ani nestíhají. Jak je to ale doopravdy? Česká republika si nezadělala na stávky státních zaměstnanců škrcením rozpočtů a ořezáváním nákladů, natož čímkoli, co nám nyní vláda předkládá v podobě mediálně vypuštěných balónků jako nástin reforem, které nás čekají.Česká republika si na stávky zadělala svou dvacet let trvající rozhazovačností na dluh.

1) Není pravdou, že by občané České republiky potřebovali služby státu, které on nabízí a jejichž počet každý rok už dvacet let roste. Aby vznikla nějaká služba, musí po ní být nejprve přirozená poptávka. Problém je v tom, že stát touto cestou nejde. Nejprve si vymyslí nějaké nové regulace, na ty se nabalí potřeba vykonávat služby s nimi spojené, vytvoří pro jejich plnění pracovní místa a zázemí a občanům přikáže, aniž by se jich ptal, že tu službu prostě musí čerpat.

2) Vždy se daleko snadněji lidem přidá, než ubere. Vždy se snadněji někdo zaměstná, než propustí. Soukromý sektor, poskytující služby, to ví a zařizuje se podle toho. Státu je to jedno. Stát má své zdroje jisté. Nemusí soutěžit s ostatními a nemusí svou prací obhajovat existenci služby. Prostě vybere daně, nebo se zadluží. Stát je prostě už z principu špatný hospodář, neboť nemá přirozenou konkurenci, která je tak žádoucí proto, aby hospodařil dobře.

3) Budu hodně při zemi, když napíšu, že jsou služby (a ortodoxní libertariáni se mnou jistě nebudou souhlasit, neboť ti si i následující služby dokáží představit bez role státu), které bych po státu chtěl. Jsou jimi bezpečnost státu, bezpečnost jeho občanů, soudnictví k prosazení práva, zdravotnictví pro nejchudší a základní školství. To je vše. Cokoli z ostatního bych rád viděl mimo režim státního rozpočtu. Ano, bezesporu to znamená daleko větší odpovědnost k vlastnímu životu, studiu, práci, dětem i rodičům, ale přináší to svobodu v rozhodování a svobodu v utrácení vydělaných peněz, neboť štíhlý stát, postavený na výše uvedených pěti pilířích, nebude mít potřebu Vás o Vaše peníze zbytečně pravidelně připravovat.

Státní zaměstnanci mají už z principu (a já říkám, že bohužel) vždy daleko větší míru jistot, než zaměstnanci v soukromém sektoru, nebo podnikatelé, kteří jim práci dávají. Mají tu jistotu i přesto, že bez řady jejich úřadů a institucí by se občané České republiky prostě obešli. Bohužel žijeme v době, kdy první politické housle hraje „sociální stát“, který si vzal do vínku zcela chybnou filozofii, že je potřeba všechny vodit za ruku a starat se o ně. Když se podíváte na řadu zákonů, vyhlášek, nařízení, předpisů a manuálů a to na všech úrovních státní správy či státních služeb, zjistíte, že vznikají na základě prvotního předpokladu, že lidé jsou blbci, neschopní užívat vlastní rozum.

Rozumím státním zaměstnancům, když říkají, že šetřit na nich v době, kdy se tu objevuje jedna bartákovina za druhou, není fér. Stejně tak ale není fér z jejich strany tvrdit, že se bez nich občané neobejdou. Až tedy vyrazíte 8. prosince do ulic stávkovat, uvědomte si, že dost možná každý druhý z Vás tam bude nadbytečný. Za tento stav navíc nemohou občané, ale politici, kteří Vám ta místa za posledních dvacet vytvořili. Když tedy odborový boss Zavadil vyzývá veřejnost, aby měla pochopení, dovolím si ten míč vrátit na jeho půlku hřiště: Chcete-li pochopení od občanů pro Vaši stávku, opřete se do politiků, kteří si Vás zhýčkali. Občany si ale za rukojmí v ulicích neberte a nekomplikujte jim v době hospodářské krize už tak složitý život. Také oni musí život své rodiny a navíc zdaleka nemají takové jistoty, jako Vy.

Děkuji.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
3171 čtenářů | 36 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(obcan777, 25.11.2010 2:14:32)
Odpovědět
Odborove mafie jsou jedine zlocinne organizace, ktere maji povoleno pouzivat vydirani jako metodu prace. Kdyby to zkusil obcan jako jednotlivec, dostal by se za mrize. Pouzivat vydirani vuci statu je uplne postavene na hlavu, je to vlastne vydirani ostatnich obcanu, kteri si stat plati ze svych dani. Odborovi zlocinci potrebuji vyvolavat problemy i sirit nenavist a chaos, potrebuji to k tomu, aby vytvareli u jednodussich ovecek lzivy dojem, ze je nekdo potrebuje a tim si chranili sva vynosna koryta...
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(mamut, 27.11.2010 11:41:30)
Odpovědět
Pokud vyjímkou rozumíte občany, kteří si vzali zodpovědnost za svůj život do vlastních rukou, k čemuž potřebují minimální omezování osobních svobod ze strany státu a již vůbec ne odbory hlásím se k těm "několika málo vyjímkám".
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Hop09, 25.11.2010 2:45:41)
Odpovědět
Pánové, nějak jste nepochopili, nebo nechcete chápat, že nejde ani tak o státní zaměstnance, jako o všechny občany tohoto státu, až na několik málo vyjímek.
Jde o to, že lidé už konečně musí dát vládě najevo, že s nimi nemůže orat, jako s bandou uličníků. Dluhy, které republika navršila naprosto minimálně způsobili ti, kdo je mají zaplatit, zatímco ti, kdo je nadělali a měli z nich prospěch, jsou ti, kdo kážou o potřebě "utáhnutí opasku", ale těch nevinných.
Pokud máte pane Matějko dojem, že jste něco prožral, vraťte to, stejně, jako můj předdiskutující.
Jde o to, že každé opatření vlády, je předkládáno, jako samostatné, bez poukázání na důsledky, které ale v celku zdevastují většinu obyvatel. Vládě nejde o žádné snižování dluhů, ale o snižování životní úrovně lidí a vytvoření stavu, kdy funkce státu, budou přebírat soukromnící, nebo firmy a lidé budou platit, jako mourovatí, to, co už si jednou zaplatili. Týká se to zdravotnictví, důchodů, státní správy atd. Ale to sami dobře víte, ale přesto děláte nevědomce. Pročpak asi?
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Miroslav, 25.11.2010 4:29:50)
Odpovědět
Dobře jste to napsal.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(bublifuk, 25.11.2010 5:54:07)
Odpovědět
Proč nedají stávkující výpověď a nejdou do soukromých firem? Měli by určitě vyšší mzdy a méně práce. Státní administrativa by zeštíhlela a ubylo by zbytečných úřadů.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Kalous, 25.11.2010 8:21:51)
Odpovědět
Správně Hope.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(sestra, 26.11.2010 9:45:06)
Odpovědět
Je to pravda,ubrat pouze státním úředníkům, a to nejméně 20% a třetinu propustit,platy ostatním se nemusí snížit i přes 10% nižší dotace státu,jelikož je všude mega managment s mega platy a nepotřebnými funkcemi a příživníky,což si žádný soukr.sektor nedovolí!!!Přesně tak,rádi vyměníme místa v soukr, sektoru za neochvějné židle na úřadech za hříšné platy a nadstandardní výhody!! Asi je třeba podat hromadný inzerát na PRÁCE.cz
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Kalous, 26.11.2010 12:53:31)
Odpovědět
Tak sestro - kolik promile etylalkoholu - 2,0 nebo 3,0?
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(onďa, 25.11.2010 11:04:13)
Odpovědět
ano, je to v podstatě tak...
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Katka L., 25.11.2010 18:00:26)
Odpovědět
Hop09 SOUHLAS !!!
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(kocman, 26.11.2010 7:38:31)
Odpovědět
Napsal jste to špatně. Šetřit je potřeba,je potřeba rovněž zrušit pracovní místa,která jsou vytvořena uměle,zbytečné státní zaměstnance propustit a zvýšit mzdy těm nejlepším,kteří zůstanou.Někteří mí kolegové se bojí propuštění z důvodu,že skutečně zjistily,že dělají zbytečnou práci a prohlásili e stávkovat půjdou z důvodu,že by se jinak neuživili. Je potřeba přestat se zlodějinou ve firmách státních,předražováním zakázek - zloděj je zlodějem bez ohledu na to z které strany je.Je potřeba zrušit zbytečné vyhlášky,které jsou zlobbované a umožňují korupci a vydérání drobných podnikatelů. Tvrdíte že to tak není? Přečtěte si výroční zprávu BIS. Postup jak se vydírá? Prosadí se vyhláška která je zcela zbytečná, bývalý zaměstnanec některého kontrolního úřadu / a je jich hodně/ si založí poradenskou a školící firmu s tím,že zaměstná např.dítě zaměstnance na kontrolním oddělení. Obešle podnikatele s nabídkou školení,pokud se dotyčná firma na školení nepřihlásí tak následuje telefon bývalému kolegovi, ten zajistí v danné firmě oficiální,pokud možno dlouhodobou hloubkovou kontrolu.Kontrola probíhá v rozporu se správným správním uvážením,kdy nebere v potaz argumenty/ani písemě doložené doklady/.... takže dlouhodobě znepříjemňuje život. U takové firmy,která
odolá se provádějí kontzroly tak dlouho,že si to dotyčná fi příště rozmyslí,zaplatí školení a má pokoj. Tok zaplacených financí ze školení pokračuje směrem ke státnímu zaměstnanci,který má tím pádem dva příjmy.Vždy se divím například u Hasičů jak je možné že někde uhoří lidé,když kontroly v některých firmách provádějí každé4,nebo 2 roky. Jak je možné že v některých provozovnách nebyly kontroly vůbec a uhořeli tam lidé? Zazděné únikové vhody atd... Tak co poznali jste se někteří? Vzpomínáte si kolik jste někteří z vás v řídících funkcích státní správy zadali předražených zakázek? Vzpomínáte si kolik nepřiměřených odměn jste dali v rámci svých pravomocí svým kamarádům/ viz info - záchranná služba atd.../? Tak si sáhněte někteří z vás do svědomí.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Hardy, 25.11.2010 5:45:17)
Odpovědět
Akorát maličkost, brát není kde a vracet není odkud. Rozvojový svět který se fakt rozvíjí /Čína,Indie,atd/ nám "sebere" spoustu práce. Kde je naše sklo, textil, i část strojírenství, v cizině, nebo to patří cizincům.
Část našeho obyvatelstva zchudne, to je nepříjemná vidina, už dnes na "pracáku" se nabízejí místa za 6, sedum, nebo 8 tisíc měsíčně, což je drsný.
A to přesto, že je Česko považovaný v Index Legatum Prosperity, tedy v indexu blahobytu za letošní rok na 24. místě na světě, což je slušný výsledek.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(onďa, 25.11.2010 11:07:12)
Odpovědět
... kéžby se taková místa nabízela---- alespoň u nás..
ani za min.mzdu ani na částečný úvazek- bohužel,,,
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(onďa, 25.11.2010 11:07:14)
Odpovědět
... kéžby se taková místa nabízela---- alespoň u nás..
ani za min.mzdu ani na částečný úvazek- bohužel,,,
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Huckleberry, 25.11.2010 6:10:09)
Odpovědět
Když loni na začátku roku se projevila krize i v naší firmě a nebyly zakázky, protože se všichni báli investovat, tak nám šéf řekl, že nás všechny potřebuje a nechce nás propouštět, protože jsme sehraná parta se zkušenostmi. Že bysme si zatím našli i jiného vykořisťovatele a až by se situace zlepšila, těžko by nás dával dohromady. Kývli jsme na snížení platu o 15-20%, že až se situace zlepší, vše se vrátí do starých čísel.
Je pro mě směšné, že vyžírkoví poslanci se handrkovali o 5%. Pan Matějka má pravdu v tom, že stát přes veškeré sliby politiků pouze bují administrativou a buzeračními předpisy. O státní charitě pro kikány se raději zmiňovat nebudu, a propojení mafie hazardu s politiky radši také ne, protože bych musel být pořádně sprostý. A tak úředníci, až vyjdete do ulic, uvědomte si ,že je vás čím dál víc a lidé by se bez vás velice rádi obešli. To že nejsou potřebné peníze na zdravotnictví a školství je také vaše vina.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(modřín , Praha, 25.11.2010 6:52:48)
Odpovědět
Ano, tak to dělali i Němci v dobách po sobě jdoucích velkých recesí v devadesátých letech. Dobrovolně a ochotně se vzdávali až 10% platu, aby si měli kam příští měsíc přijít pro další výplatu. To vše v souběhu se zvýšením daní ve prospěch nových spolkových zemí.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Kalous, 25.11.2010 8:25:38)
Odpovědět
A v Maďarsku vláda nařídila, že žádný vysoký státní manažer nesmí překročit měsíční plat asi našich 75 tisíc Kč. Gen. ředitel maď. národní banky tak je např. na 1/4 původního platu a Bruseli se to nelíbí. U nás mají plat 200-400 tisíc + statisícové či milionové odměny, krize nekrize.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Sunny, 25.11.2010 9:02:41)
Odpovědět
Přesně tak. I u nás jsme šli s penězi hodně dolů, ale jsem ráda, že mám práci a firma funguje. Zřejmě se to vyplatilo, protože je vidět postupné zlepšení, ikdyž na dorovnání platu na předchozí úroveň si počkám nejméně rok. Na toho 8. prosince se těším. Konečně se ukáže, že stávkující úředníci nikomu vlastně moc nechybí a já budu mít ten den všechen čas jen na svou práci a nebudu muset řešit úřednickou buzeraci:-)
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(jira22, 25.11.2010 6:44:40)
Odpovědět
Autor jistě není hlupák, je jen sprostý lhář. Snží se o pohled z druhé strany , ale nestrannost mu chybí. Vysvětluje jak je z principu stát špatný hospodář. Je to známá replika privatizačních zlodějů. Špatně hospodaří jen ten komu chybí důsledná kontrola. Viz privatitaze Becherovky spícím knížetem, která byla naprosto v plusu, ale bylo třeba ji zprivatizovat, protože "stát je špatný hospodář".Nemá příliš cenu polemizovat z úmyslně zkreslovanými skutečnostmi.Jen na závěr by mohl pan autor příště vasvětlit, proč jsou služby které byly od státu převedeny do soukromých rukou několikanásobně dražšší. V 99% případů na ně stát a potažmo poplatníci doplácí neuvěřitelným způsobem. Problém autora je , že si vůbec neuvědomuje, že právě tyto argumenty nás po převratu přivedly tam kde jsme.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(HB, 25.11.2010 8:20:05)
Odpovědět
Ano důsledné kontroly, ještě důsledněji kontrolovat ty kontrolní orgány a samozřejmě ty kontrolovat taky... a co, všichni se budeme navzájem kontrolovat, všichni budeme úředníci.

Chceme taky jíst! Tak si půčíme.
A když nám nikdo nepůcí? Zavedeme model Zimbabve. Razítka vyměníme za mačety a penězi si budeme tapetovat. Možná pak někdo zbyde, ale určitě to nebude odborář.

Zbývá doufat, že těch co odpočívají na silnici za nepřehlednou zákrutou a říkají že zatím je slyšet řev motoru jen slabě, a není potřeba nic dělat není fatálně moc.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Kalous, 25.11.2010 8:28:36)
Odpovědět
Kní.že se nenamáhal ji ani zprivatizovat, jen se ziskem několika set milionů ji předal dalšímu kupci. A nyní nám vadí provize u státních vojenských zakázek.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Fiter, 25.11.2010 12:40:47)
Odpovědět
Měl byste nám říci které služby byly převedeny ze státních do soukromých rukou a hlavně nám říci o kolik úředníků se snížil státní aparát když přišel o práci.Vsadím se,že neodpovíte ani jednu z otázek.Takže vážený,běžte si podobné blbosti plácat 8.12.do Prahy,tam pro vaše pitomosti najdete uší dost.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Drak Gorilič, 25.11.2010 8:58:50)
Odpovědět
Znovu, již po několikáté, jsem se rozčílil nad neomalenou drzostí médií, která mi, jakožto občanovi, periodicky vnucují myšlenku, že mám jakýsi podíl na státním dluhu a vypočítávají mi výši mého údajného podílu.
Znovu důrazně opakuji, že jsem si od nikoho nic nepůjčil a nikomu nic nedlužím. Nikdo, ani stát, není oprávněn půjčovat si mým jménem a zadlužovat mne.
De facto by se jednalo o trestný čin. Nic také nikomu nebudu splácet. Mou osobu si tento stát přivlastnil, aniž by se mne na cokoliv ptal, v okamžiku mého narození, ale to neznamená, že si se mnou může dělat co chce, respektive, zadlužit mne.
Pokud je stát podnikatelskou jednotkou a nedokáže splácet své dluhy, pak zřejmě musí vyhlásit bankrot a musí být zrušen.
To ale neznamená, že mám být zrušen i já. Dluh by měl být naúčtován podílově všem, kteří tomuto státu vládli v době od vzniku dluhu.
Já jsem tyto osoby nikdy nevolil a jsem, co se týče jejich jednání (proti němuž jsem často protestoval), zcela bez viny.
Z každých 100 % Kč, které vydělám, si tento stát vezme 55 - 64 % Kč formou různých typů zdanění. Další peníze si ode mne stát bere formou daní z nemovitosti a jiných forem zdanění.
Když si za zlomek skutečné hodnoty mé práce, kterou mi stát milostivě ponechá, cokoliv koupím, je toto cokoliv také již mnohokrát zdaněno cestou od těžby suroviny k finálnímu výrobku a jeho prodeji. I zde platím v ceně výrobku státu odvody. Stát mi účtuje nejrůznější poplatky.
Platím téměř nejdražší elektřinu v Evropě a jsem občanem energetické velmoci.
Hospodář stát platí za kilometr silnice třikrát tolik, co kdekoliv jinde, a tak dále.
Stát mne připraví zhruba o tři čtvrtiny hodnoty všeho, co vytvořím a vydělám a tyto prostředky prošustruje, nebo přerozdělí neznámo kam.
Ani to mu však nestačí, ještě se mne a mé potomky pokouší zadlužit.
Kdosi neznámý si na tento stát nabírá nehorázné půjčky, jako by byl stát jen nějakým bílým koněm zločinecké organizace.
Stát, nebo kdosi, kdo se za jeho nálepku schovává, si ode mne bere několikrát větší berní, než si panstvo kdy dovolilo vzít od poddaného.
Udržuje mne v chudobě, abych si nevyskakoval, aby mi snad ani nenapadlo z přebytků založit firmu, začít podnikat a zaměstnávat jiné. Sám stát však pracovní místa nezajistí a těm, kdo nemají práci pak bezostyšně přerozděluje to, co sebral mně, aniž by se mnou cokoliv konzultoval.
A teď mi ještě oznamuje, jak mne zadlužil, za což pochopitelně nikdo nenese odpovědnost, to udělala nějaká anonymní nezodpovědná krize...
(převzato, autor?)
Mohou stávkovat zaměstnanci u soukromníků?
(Jan11, 25.11.2010 12:29:00)
Odpovědět
Chtěl bych vidět zaměstnance, makající u našich úspěšných soukromých podnikatelů, jak stávkují. Ti by na hodinu letěli, k tomu bez vejplaty. Přitom mnohde jsou na mzdách roku 2007 i níž. Neví, co bude zítra a zákoník práce si ani nedovolí vzít do huby. Pracovní poměr se vesele změnil u mnoha zaměstnavatelů v poměr novodobého otroctví. Ať to jdou tedy státní zaměstnanci zkusit. Pak si budou vážit státního molochu a přestanou blbnout. Je nikdo nevykořisťuje.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(nobody, 25.11.2010 12:37:25)
Odpovědět
Na Vánoce oslavím 20.výročí svého vystoupení z odborů. A jak mně bylo dobře bez nich. Dokonce mně vyhrožovali, že nedostanu na Vánoce kolekci anebo, že se mně nezastanou až se bude propouštět.Ať si udělá obrázek každý sám.
Dávám za pravdu téměř všem,ale odpověď jak by mělo fungovat naše společné perpetum mobile, to nevím.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(kamil, 25.11.2010 16:43:04)
Odpovědět
Proč ta histerie.Stávkuje celá Evropa,tak proč by měla být ČR výjmkou.Ať si zastávkují.Stejně tím nic nezmění.Když měli možnost něco změnit tak seděli doma, v tom lepším případě nebo volili HOP09 či VV.Dobře jim tak o 20% jim to měli snížit.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Carbol, 25.11.2010 16:52:55)
Odpovědět
Nechci obhajovat odbory ani státní zaměstnance jako celek,zastavím se jen u lékařů.Četl jsem dnes na netu,že lékař,špičkový chirurg ve fakultní nemocnici s 16ti letou praxi,dvěma atestacemi má bez přesčasů 25 tisíc měsíčni,hrubou mzdu.To určitě v porovnáni s jinými profesemi,délkou a průběžnosti studia,směnnosti a zodpovědnosti v pořádku není a chápu zklamání a rezignaci, zvláště mladých lékařů.Uvedený plat mají desítky jiných profesí s nižším vzděláním i zodpovědnosti,například průvodčí v rychlíkových vlacích.Podívejme se však také na postoj a faleš politiků.Občanům stále sugerují pocit viny,že oni jsou ti prožírači a zadlužovači státní kasy, zatím co oni škudlí a zachraňují nás.Za prvé,mnozí z nich jsou v porevolučních parlamentech,vládách a senátech 15-2O let,proč jen přihlíželi,nebo se sami podíleli a zneužívali svého postavení?Proč nechtějí znovuzavedení progresivní daně ani od 100 000 měsíčně?Proč nechtějí majetková přiznání pro politiky až po starosty?Je mravné a v pořádku,že ve sněmovně,která by měla pracovat na 120% sedí většina poslanců,kteří zároveň dělají hejtmany,starosty,advokáty,jsou v placených dozorčích radách a ve sněmovních výborech a podvýborech.Totéž platí o senátu.Jak se dá zodpovědně zvádnout 4-5 funkcí,souběžně?Zatím si nezdanili ani náhrady a tak vesele berou min.150-250 tisíc,někteří i více.Mají za tyto platy odpovídající zodpovědnost,náročnost a výkonost,když pracujícím s podprůměrnými platy,kolem 15 tisíc měsíčně ještě chtějí ubírat a škrtat?Občané je nevolili,aby jím zabezpečili lukrativní posty na 4-6let a mohli si našetřit i do budoucna.Můžou se pracující bránit jinak než přes odbory? Odbory se stávajícími, také délesloužicími dinosaury v čele v pořádku nejsou,ale to je na členech rezortů koho volí do vedení. Vyjádření nesouhlasu formou demonstrací a stávek je jediný legální prostředek vyjádření nesouhlasu,pak již jsou jen sociální bouře a revoluce.Pro uvedené důvody a nejen pro ně,některé šibaly a kalousky totiž znám osobně,nemám důvěru a nejen já, ve stávající politiky ani zvolená povolební řešení,která jdou alibistický včetně dopadu mimo ně,jen padají na řadové,obyčejné,občany.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Va, 25.11.2010 20:36:45)
Odpovědět
Souhlasím s článkem. Jenom bych trochu poopravil, že ne stát, ale státní zaměstnanci jsou špatní hospodáři a to shora až dolů. Nehospodaří se svými penězi a podle toho to vypadá. A žijí z peněz daňových poplatníků s výhodami které jinde nejsou. Dle průzkumů unie s padesátiprocentní výkonností.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Kalous, 26.11.2010 12:56:45)
Odpovědět
A kdo asi ty státní úředníky řídí a kontroluje? Asi politici - starostové, hejtmani, ministři. Ti je musí kontrolovat, případně i trestat. Jenomže jim jdou vzorem - spíše velmi negativním. Čili za ten bo.del mohou politici!
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Gattl, 26.11.2010 0:22:32)
Odpovědět
Pro tohle jsou státy řízeny tak, jak jsou řízeny. Pro tohle je nám ordinována jedna redukční dieta, za druhou. Pro tohle, jsou politickými ničemy devastovány státy, jejich ekonomika, příroda i občané. Pro tuhle nenažranost a nestoudnost, kterou nám přináší spiknutí hajzlů, celého světa.
"Přestože ekonomická krize pro osoby s nízkými až středně vysokými příjmy pokračuje, nově zveřejněné statistiky ukázaly, že korporace se sídlem ve Spojených státech vykazují za uplynulý třetí kvartál roku 2010 rekordní zisky. Výše těchto zisků přesahuje ročně 1,6 bilionů amerických dolarů, což představuje nejvyšší příjmy za uplynulých šedesát let, během kterých americké státní úřady vedou statistiky korporátních zisků. Oproti minulému roku zisky obchodních společností stouply o 28 procent. Přesto společnosti podle statistik nevyužívají tyto zisky na to, aby zaměstnaly větší počty pracovníků. Americké úřady předvídají, že současná oficiální míra nezaměstnanosti 9 procent potrvá i nejméně celý příští rok. Mnoho ekonomů se však shoduje na tom, že reálná míra nezaměstnanosti ve Spojených státech je oproti oficiálním údajům pravděpodobně dvojnásobně vyšší".

24/11/2010
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(p, 26.11.2010 11:39:51)
Odpovědět
Matějka má pravdu když říká, že si stát 20 let počínal špatně. Odboráři vlastně stávkují za to, aby tento trend pokračoval.
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Sunny, 26.11.2010 11:58:28)
Odpovědět
Velmi stručně a výstižně shrnuto:-)
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Stallker, 26.11.2010 13:59:47)
Odpovědět
Souhlas Mr. p. Člověk se někdy diví, kolik se toho dá říct jedinou větou :-)
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Hardy, 28.11.2010 11:59:02)
Odpovědět
SOUHLAS, bohužel je to tak!
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Rokyta, 27.11.2010 14:48:29)
Odpovědět
Žádné pochopení pro odborovou stávku státních zaměstnanců nemám. Pokud si vzpomínám, tak od "Revoluce" stávkovali pouze státní zaměstnanci. Asi si zvykli na to, že se jim vždy automaticky přidávalo a to i bez ohledu na to, jak špatná je ekonomická situace v našem státě. Pokud se jim jejich platy nelíbí, mohou podat výpověď a najít si jinou a výhodnější práci sami a neotravovat nás stávkami. Pokud si myslí, že jsou nenahraditelní, tak se mýlí. Jejich práci (pokud má vůbec nějaký smysl a efekt pro naši ekonomiku) bude velice rád dělat někdo jiný a za míň. To platí i o odstupných, výslužném a jiných výhodách. Nevím, co by mi řekl majitel firmy, u které jsem před odchodem do důchodu pracoval, aby mi v důchodě vyplácel nějakou doživotní rentu za 41 let práce u firmy. Lidi - zamyslete se !!!
Re: Odboráři po nás chtějí pochopení pro stávku. Chápou, co chtějí?
(Sigůl, 27.11.2010 15:38:57)
Odpovědět
Při konání každé stávky jsem neslyšel - zrušte senát, obludnou hradní přezaměstnanost, omezte
přebujelý aparát zdravotních pijišťoven, snižte výdaje na armádu atd. Neslyšel jsem nikdy aby se odboráři podívali na zisky některých spoluobčanů pijící státní vodu, užívající energie,potraviny, práci málo placených lidí hledících například z oprýskaných a zanedbaných bytů Ostravska /Bakala/ na přebujelé aparáty státní správy.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama