reklama
reklama

Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá

Autor: Odjinud | Publikováno: 7.11.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/180030.aspx


Ministr školství Josef Dobeš z Věcí veřejných souhlasí s prezidentem Václavem Klausem, že v případě nárůstu počtu vysokých škol a vysokoškolských studentů dochází k růstu kvantity na úkor kvality.

více zde:

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/180030.aspx

reklama
1208 čtenářů | 16 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Kalous, 7.11.2010 13:38:53)
Odpovědět
Vysokou školu či její pobočky má už každé městečko, zachvíli to bude i na vesnicích. Nejlepší když jsou to pobočky slovenských VŠ se slovenskými studenty které platí náš stát (u nás studuje VŠ 5 tisíc Slováků, Čechů, Slezanů a Moraváků na Slovensku asi 500). Také se mi líbí romské sociální střední školy s maturitou. Brzy bude nové přísloví jak dříce "Co Čech to muzikant" - nyní "Co Čech to zloděj a inženýr"
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Frank, 7.11.2010 13:48:37)
Odpovědět
státní maturity tento problém s (ne)kvalitou brzy vyřeší
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Brabec, 7.11.2010 16:15:06)
Odpovědět
To jak sem nalezli Slováci je děs. A platíme je z našich daní. Podobně zabýrají i pracovní mmísta. Je třeba všechni Slováky co jsou zaměstnáni ve státním sektoru poslat domů. A hned nám klesne nezaměstnanost. Chtěli svůj štát - tak ať si jdu tam.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(grek, 8.11.2010 16:24:24)
Odpovědět
Občané horních Uher se vždy na někoho přilepí-za Tisa plná misa!
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Havlík, 8.11.2010 10:37:23)
Odpovědět
Kdo to zařídil a způsobil,že je VŠ moc a nemají úroven ?Posledních 20 let.Před tím byla úroven vysoká a vše šlapalo bez školného.Byli jsme uznávaní v zahraničí.Kam to vedete ? Ve všech směrech ? Stačí ostuda s Plzní.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Kalous, 8.11.2010 13:22:42)
Odpovědět
Vzpomínám si na dobu ještě před revolují, jak žvanil Zeman tehdy kritizoval naše školství, že má horší úroveň než v Nepálu. Nyní nějak většinou mlčí, po volební prohře úplně. A to je dobře.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Jakoš, 7.11.2010 18:45:29)
Odpovědět
Nikdo asi neviděl jak se povolují soukromé střední a vysoké školy a dávají se jím ještě státní dotace jako státním,no to je byznys jako fotovoltaika.Až děd vševěd se toho všimnul,my ho nemít.Učňáky se zrušily,no tak všichni studuji,zájem je tak velký,že v Plzni pro movité genie se daly práva stihnout za prázdniny nebo za rok.Kdo a jak byl vlastně potrestán,když na čem má stat právní stát?Klaus ať raději vysvětlí,proč jeho syn,majitel soukromého gymnásia dostal od státní firmy ČEZ 100 milionů a bude v Ostravě zakládat další soukromou školu,kterých je dle papá Klause přece moc.Komunisti měli umístěnky a znali potřeby učňovských oborů i kolik jesli a školek je potřeba pro mladé.Jo holt i to plánováni bylo k něčemu,dnes se politici probudí až je pozdě nebo průšvih,viz solární elektrárny.Proč jím soudruzi ve sněmovně neradí,že by měli zlomyslnou radost jak to bývali soudruzi dnes pravičáci vedou?No to jsou hajzli ti komunisti,jak jím mohlo tolik věcí fungovat,že jsme nedávali pozor a všechno zrušili a dělali naopak.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Kalous, 7.11.2010 20:18:52)
Odpovědět
To pozdní probuzení u fotovoltaik, nekvalitích středních a hlavně vysokých škol (dříve u záměn topného oleje s naftou, machinacemi s daňovým odpočtem a fašováním lihu..) to není z blbosti politiků nebo lenosti -a ale je to cílená hra jak se určité skupiny rychle napakují. Kdyby byli voliči rozumní, politici kteří v tom plavali už by v příštích volbách byli vykopnuti - ale stranické kandidátky je tam zase nacpou.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(HeHe, 8.11.2010 0:44:13)
Odpovědět
V ČR studují 10-ti tisíce Slováků a zdarma. Jdou po státních univerzitách a ČVUT. Pak nejsou místa pro Čechy. Ti jdou do soukromých VŠ kde platí. Školy přibývají a je to začarované. Prostě je nutné Slováky nebrat a poslat je domů !
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Stallker, 8.11.2010 9:06:42)
Odpovědět
Dobeš souhlasí s Klausem a já souhlasím s Dobešem…
A lidi, nechte Slováky na pokoji, ti za ten náš „nepořádek“ zvaný školství nemůžou. Jen využili příležitosti, jak by využil asi každý. Podstata problému je u nás. Co se asi stane, když nemáte na školu dostatek studentů? Zjednodušíte přijímací podmínky. Pokud ani to nepomůže, poohlédnete se po potenciálních studentech jinde, třeba na Slovensku. Hlavně aby bylo studentů na škole dost, protože jinak přijdete o část státního příspěvku, v současnosti určovaného podle počtu studentů?!?
Souhlasím s názorem, že státní maturity hodně pomůžou. Pokud bude zavedeno i školné na VŠ, bude po problému….
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Diana, 8.11.2010 10:43:24)
Odpovědět
Stanler a kdo ty blbosti co nadělali naši představitelé odnese ?Studenti a jejich rodiče.To je správné ?Napaří jim školné a bude se podporovat lobování.Podpoří se zase banky,aby měly ještě větší profit z půjček na studia studentů a studenti se zadluží a splácení bude problém.Nespráné řešení.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Student VS, 8.11.2010 10:47:55)
Odpovědět
90 % studentů stejně pracuje,aby se udrželi na školách,protože rodiče je nemohou podporovat.Studenti si za svou práci hradí jídlo a ubytování,knihy,internet atd.Na školné už jim nemůže nic zůstat,kde na to vezmou ? Ty půčky ? To je řešení ? Ubohost národa.Hanba mě fackuje.I tak jsou to galeje.Chodit do školy,do práce,učit se po nocích.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Kalous, 8.11.2010 11:19:36)
Odpovědět
Vzpomínám si asi na rok 1993 - při zájezdu do Holandska nám překladatelka vysvětlovala, jak si Holandsko váží dobrých VŠ studentů - dostývali dokonce něco jako měsíční plat asi 1700 guldenů. Jestlipak jim to vydrželo? Asi těžko - tyto peníze nyní musí věnovat na sociální dávky Malajců, černochů, Arabů ap.
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Stallker, 8.11.2010 11:19:50)
Odpovědět
Opět se budu opakovat, ale: Pokud bude studium placené, zcela určitě by měla být zavedena také určitá forma stipendií pro lepší studenty. Takže, máte na to buňky, dostanete stipendium. Chudej nebo bohatej. Nemáte buňky, ale máte prachy, zaplaťte si to. Nemáte buňky, ani prachy, můžete si vzít studentskou půjčku…
Zcela určitě vypadnou z kola rádoby studenti, kteří nemají ani buňky, ani prostředky a studium berou jako jednu z nejlehčích variant, jak v pohodě proplout životem. A i ti, kteří nemají buňky a jsou dnes silně podporováni rodiči, snad zjistí, že pro vzdělání je potřeba také něco udělat. Podle mě, jedno z nejférovějších možných řešení.
To, co navrhuje současná vláda, nějaké 6-tis. zápisné, mi přijde poněkud podivné…
V každém případě, sice bude méně lidí s titulem, bude ale podstatně větší procento z nich skutečně "vzdělaných".
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(Sunny, 8.11.2010 13:54:35)
Odpovědět
Souhlas. Je potřeba, aby v této oblasti byla nastavena jasná pravidla. Pokud bude funkční systém půjček,budou moci studovat i nadaní nemajetní studenti. Půjčku začnou splácet až ve chvíli, kdy jejich plat po absolvování školy dosáhne určité výše. To mi připadá fér:-)
Re: Dobeš souhlasí s Klausem. Vysokých škol je moc a kvalita klesá
(grek, 8.11.2010 16:41:45)
Odpovědět
Studente nebuď ,tak přecitlivělý v tom VŠ inkubátoru.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama