reklama
reklama

Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?

Autor: Dušan Streit | Publikováno: 28.10.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Kdyby nevítězila hloupost, oba tito kandidáti by v senátních volbách ani nepřipadali v úvahu. Oni samotní byli tak hloupí, že šli na nevyhnutelnou porážku. A nebyli sami...

 

Menší než průměrnou inteligenci (IQ 100) má polovina lidí, přičemž dosažení této hranice stačí tak maximálně na zvládnutí učebního oboru. Navíc IQ pod 90 má asi čtvrtina populace, z tohoto počtu je každý pátý v pásmu imbecility nebo idiocie. Rozumných lidí je tak 15%, opravdu chytrých dalších 10%.

Takže si nic nenamlouvejme, kvalifikaci pro rozumnou volbu pobrala od přírody tak čtvrtina lidí. A demokracie je založena na tom, že o politice rozhoduje většina – většina hlupáků. Proto také má málokdy většina pravdu.

Když se podíváme na předvolební kampaně, je zřejmé, komu - svým zaměřením na první signální soustavu – je určena. Ale pozor! Straníci nejsou v průměru o nic chytřejší než cíl jejich propagace - volič. A když si „demokraticky“ zvolí hloupé vedení, rozumný člověk se pak nestačí divit, jakých sebevražedných zhůvěřilostí jsou schopni.

Předvedli nám to nakonec Paroubek s Topolánkem, které nezachránila ani hloupost voličů. Že i stranická hloupost je nekonečná, nám obě největší strany demonstrovaly v senátních volbách.

Vrcholem vší blbosti ze strany ČSSD byla nominace Vladimíra Špidly. Tento člověk je sám o sobě osobnost natolik rozporuplná, že za normálního by jej označil málokdo. Já jej navíc považuji za nebezpečného fanatika. Ale vzhledem k elektorátu, který socani oslovují, si nemohli vybrat horšího kandidáta než nejbohatšího důchodce v ČR.

Z původně proklamativního askety se Špidla „vypracoval“ na nenažraného papaláše, který by si rád přilepšil ještě v Senátu. I kdyby tomu tak částečně nebylo, volič ČSSD to nemůže vnímat jinak. Proto také Špidla dostal ve volbách na frak, protože po ztrátě levicového voliče se ten pravicový nad tímto zoufalcem maximálně otřese hnusem. Levicová závist a pravicová zodpovědnost mu zákonitě vystavily stopku.

Přitom v Českém Krumlově situace docela přála levicovému kandidátovi. Tím by ovšem nesměl být Špidla. O tom, jak je tento člověk mimo, svědčí jeho výrok, že v Česku řádí konzervativní revoluce a je potřeba ji zarazit. Já jako konzervativní liberál však nevidím v našich zastupitelských sborech jediného konzervativce. Jsou tam kromě socialistů pouze pravicoví oportunisté a konjunkturalisté.

Co byl Špidla pro ČSSD, byla pro ODS Talmanová. Kdo by ji proboha volil? Na svých stránkách brala Senát jako důstojnou derniéru pro svůj odchod z politiky. To, že má komplex z nedůstojného odchodu z politiky svého manžela, jí tedy příliš nepomohlo. Už jako místopředsedkyně Sněmovny byla považována za Topolánkovu tlačenku. Pro všechny zhrzené manželky navíc je cílem jejich odporu. Bylo jen zákonité, že se nedostala ani do druhého kola.

Těch příkladů politické neprozíravosti hraničící s blbostí by bylo více. Julínek už prohrál ODS dvoje volby. Přesto byl stranou znovu nasazen jako kandidát do Senátu. Pozor, já tady nehodnotím, nakolik to bylo zasloužené. Já uvažuji jen pragmaticky z hlediska potenciálních šancí kandidáta ODS.

Blbost ODS kulminovala odstřelením Janáčkové ve druhém kole senátních voleb, která tuto stranu připravila o dva hlasy k radosti všech pseudohumanistů, socialistů a eurohujerů. A masochistickou destrukcí části svého elektorátu možná ODS a ČSSD završí pražskou koalicí. I kdyby k tomu nedošlo, samotné tyto choutky jen ukazují, že blbost snoubící se s chamtivostí je bezbřehá.

Napsáno pro http://www.blog.idnes.cz

reklama
4124 čtenářů | 22 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(Brabec, 28.10.2010 4:31:29)
Odpovědět
Výborná analýza. Dovolím si přidat: Co si ODS myslela, když do svého čela zvolila pravdoláskovce Vondru, nebo tlachavou Němcovou (tady ji charakter nesnižuji, ale to IQ ?). A Nakonec Nečas : pamatujeme jeho zásadové "Na této funkci se udělám, nebo oddělám ?". A druhý den se funkce vzdal. Dneska, resp. včera: Podporu Janáčkové odvolal přímo v TV, o tom co se peče v Praze prohlásil, že je Praha autonomní a je to tedy její věc! Tak co, autore ?
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(babka, 28.10.2010 7:06:19)
Odpovědět
Máte ve všem pravdu. Ač neznám hodnoty svého IQ, pamatuji si dobře, jak Špidla prohlašoval, když nastupoval do Bruselu, že se do půl roku naučí anglicky. Nikdy nikdo mi to nezodpověděl a tak pořád čekám, že se ho na to někdo zeptá. Ale myslím, že jen tam plácal nesmysly, protože jak měl překladatele, už se nenaučil. O Talmanové ani nemluvím. Zdravím všechny, co si zachovávají zdravý selský rozum.
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(Kalous, 28.10.2010 7:51:11)
Odpovědět
Babko, on ten Špidla uměl plynně francouzsky a německy, takže i takto se téměř celým aparátem EU mohl domluvit. Ale jsou tam europoslanci, který neumí plynně žádný cizí jazyk.
Máme statečné státníky ?
(Mgr.Janáčková L., 28.10.2010 21:37:24)
Odpovědět
Klaus jako jediný v Prognostickém ústavu,odmítl v roce 1989,podepsat petici za propuštění Václava Havla z vězení.A takový posera si dnes hraje na "statečného bojovníka" proti EU v Bruselu.Na rozdíl od statečného Dubčeka,je to opravdu jenom "pokladač věnců"
Re: Máme statečné státníky ?
(Šoumen, 30.10.2010 18:10:19)
Odpovědět
A "statečný" Dubček zase podepsal Moskevské protokoly, protože to byl vždycky srab, a zahrabal to tu po roce 68, aby mu Havel a komunisté učinili vítězný comeback v roce 1989. A nevím tedy za co?
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(K.M.,Brusel, 28.10.2010 21:43:56)
Odpovědět
Babko,pan Špidla je jeden z mála naších politiků,kteří mluví třemi jazyky a dle mého názoru velmi dobře.Tak například europoslanec Zahradil má velmi omezenou slovní zásobu němčiny
a jiný cizí jazyk neovládá,což je na pováženou.
Když jsem ho kdysi slyšel diskutovat,tak jsem mu vůbec nerozuměl.
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(Jeeves, 28.10.2010 7:13:20)
Odpovědět
Mít ČSSD v Krumlově jiného kandidáta, asi by pohodlně zvítězil,(on je ten Jirsa také pěkné kvítko!), ale nechat se zastupovat magorem a nestydatým buranem, to už bylo pro Krumlováky příliš. Hovořit o Talmanové je ztráta času...
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(Kalous, 28.10.2010 7:54:16)
Odpovědět
To je zajímavé, že pan Zeman (jeden ze "tří moudrých" - Klaus, V. Havel) si vybral za korunní prince pana Špidlu a Grosse. To byl také tak b.l,bý?
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(berg, 30.10.2010 13:00:39)
Odpovědět
správně, byl a je :-)
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(hanca, 28.10.2010 9:36:33)
Odpovědět
nespojovala bych politickou blbost s IQ, protoze to se tak uplne nekryje. a navic lide, kteri se dostanou do vysoke politiky (nekdy i do te nizsi) ziskavaji ve velke vetsine pocit osobni nepostradatelnosti. coz je dle meho pripad Spidly. u Talmanove se priklanim k ciste vycuranosti: padly manzelovy prijmy, bylo treba se poohlednout po jinem korytku, kde to celkem bezpracne, zato slusne sype.

jinak s autorem souhlasim.
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(Šoumen, 30.10.2010 18:15:00)
Odpovědět
I vysocí politici, jako například prezident USA Busch, mají IQ pod 90, ale dokáží to nahnat vychcaností, jako nejlepší světový chemik Kalousek, ale ten má IQ určitě 120 - 130 a ještě je k tomu právě vychcaný.
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(onďa, 28.10.2010 10:36:01)
Odpovědět
žádná analýza..Jenom závistivé pomluvy/ důchodce Špidla/.Každý z jmenovaných v článku je -soudě dle obsahu- chytřejší a vzdělanější než p. Streit. My,voliči,jsme hlupáci.. také dobře..
P. Špidla- vysoce inteligentní člověk,vzdělaný a velice slušný.P.Talmanová- vzdělaná,slušná a hezká../ i když jsem levičák- nemůžu ji upřít,co má/, p.Julínek- vzdělaný, p. Janáčková- tak tam to nedokážu ohodnotit... a jiní
Jelokož si troufáte hodnotit lidí,které neznáte - jste podle mne Vy- ten neinteligentní a závistivý hlupák.....
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(Brabec, 28.10.2010 12:14:38)
Odpovědět
Onďo, Onďo
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(učitelka, 28.10.2010 15:25:03)
Odpovědět
ano,do analýzy to mělo daleko.Celkem s Váma souhlasím. A p.Liana J. je primitivní a svoje zvolení stavěla na proticikánských náladách.S těma sirkama to měla vymyšlené.To,že ji to nevyšlo,je zásluha chytrých voličů.
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(obcan123, 28.10.2010 17:17:31)
Odpovědět
Prijemne jste me prekvapila, i kdys s vami tak uplne nesouhlasim (coz ale je celkem normalni). Jen me prekvapuje, jak se muzete (jindy) zastavat primitivniho hulvata a uplatkarskeho parazita ferdy. Jen proto, ze je levicak? :D
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(onďa, 28.10.2010 18:06:30)
Odpovědět
nemyslím,že by Ferda potřeboval zastání. To,že je levicově orientovaný je dobře.... Ale je velice inteligentní a zábavný.Navíc má přehled a většinou i pravdu...A jeho drsné vyjadřování ?- jen Vás provokuje...
už jsem to tady někdy říkala.. jeho příspěvky mne rozesmějí...a ty odezvy..Bez něj by tady bylo o dost nudněji..
- můj názor...
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(berg, 30.10.2010 13:09:54)
Odpovědět
ano, považovat slovník ferdyše za chytrý a vtipný, to odpovídá určité inteligenci, a jestlipak by vám připadalo stejně vtipné, když by se takhle vyjadřoval někdo, kdo socany nemůže ani cítit? to by spíš následovaly nadávky na sprosté pravičáky
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(onďa, 30.10.2010 18:35:17)
Odpovědět
p.Bergu- ne kdyby se- ono se daleko drsnějí vyjadřuje víc přispivatelů z i druhého břehu. I to beru s nádhledem/. A také se zasměji... ovšem některé jsou nad průměr/...
a článek jsem pochopila,nemějte obavy..
dobrý večer..
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(To onda:, 28.10.2010 19:07:32)
Odpovědět
Co se tyce Juldy, jeho IQ jsem nestudoval. Politicke IQ se blizi idiocii. A podpora ODS na senatora rovnez.
Proti nemu je podle politickeho IQ Spidla clen Mensy.
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(berg, 30.10.2010 13:31:08)
Odpovědět
onďo, asi nechápete text, ten článek není o chytrosti těch lidí, je o naprosté blbosti všech stran, které nedokážou odhadnout nepřijatelnost těch jmenovaných u voličů a neschopnost nasadit do voleb takové, kteří by měli šanci na zvolení
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(zklavol, 28.10.2010 22:05:39)
Odpovědět
ODS ani ČSSD nemají velký pud sebezáchovy.ODS neměla stavět do senátorek nejen Julču a Talmanovou,ale ještě před tím se neměli dostat na kandidátku a do sněmovny Benda a Řápková.Vidíte jak ani v Praze se nechtějí zbavit zkompromitovaných Blažka,Richtra,Klegy atd.Podobné to je i v soc.dem.,Špidla je jeden z nich.Myslí si,že jako exkomisař je expert na sociálni politiku a chtěl by rozdávat rozumy,hlavně ty scestné.Jeho dlouholetou fikci je řešit pokles porodnosti u nás i v EU imigranty.Před nástupem do Bruselu se chtěl do půl roku doučit angličtinu,ale celých pět let s ním chodili dva tlumočníci.Nechápu voliče liberecka,že po xté zvolili P.Sobotku do senátu za ODS,jedna šestiletá trafika by měla stačit i zasloužilým straníkům,zvláště když přesluhují již 6let, nevědí kdy přestat a mají utkvělou představu,že jsou vyvolení a vyzráli pro úřad prezidenta v 70 letech.Ale když hodně vědí,je s nimi problém.
Re: Jak se má inteligence ke Špidlovi a Talmanové?
(jira22, 1.11.2010 12:05:39)
Odpovědět
Asi pane Štreite nemáte rád Špidlu nebo Talmanovou. Tak nějak jinak to nevidím. V čem se tito dva jmenovaní liší od 99% dnešních politiků? Oni jen plavou s proudem. Tak to ve státě zvaném posměšně "česko" prostě chodí. Nemůžete se vysmívat těm dvěma a mlčet k trendu, který je tu trvale od 89 zaveden. Nové strany včetně převlékačů kabátů s těmito trafikami počítají, smyslem naší demokracie je hrabat a nenamlouvejme si že převrat v 89 měl nějaký jiný cíl.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama