reklama
reklama

ČSSD vůbec nic nepochopila

Autor: Rudolf Polanecký | Publikováno: 8.10.2010 | Rubrika: Politika
Ilustrace

 

Když ČSSD zaznamenala v parlamentních volbách tzv. Jyrrhovo vítězství, byl to silný signál, který ale tato nejsilnější levicová strana ignoruje. Bohudík, chce se mi dodat.

ČSSD se potácí doslova v bezvládí. Dočasný šéf Bohuslav Sobotka se sice snaží navodit dojem skutečného lídra a místy se mu daří vystupovat jako odhodlaný šéf, ale maskuje se tím jen totální bezradnost, kterou trpí jak jeho strana, tak on sám.

Předchozí volební kampaň ČSSD totálně vyčerpala. Jak po stránce invence, tak po stránce finanční. Socialistům chybí nápady, ale především přesvědčivost a věrohodnost. Stokrát mohou příznivci oranžových tento fakt popírat, ale nic s tím nenadělají.

Zatímco hlavní politický oponent oranžových prošel zemětřesením, které smetlo spoustu zavedených jmen mimo parlamentní lavice a Petru Nečasovi se podařilo nastartovat obrodný proces, ČSSD zatím na podobný vývoj jen čeká a pokud k němu dojde, tak nejdříve na jaře příštího roku.

V právě probíhající předvolební kampani opakují socialisté neúspěšné triky z voleb již proběhnuvších. Totální neschopnost vymyslet něco nového, přesvědčivého a především věrohodného je evidentně nad síly současného vedení socialistů. Svou roli v tom nepochybně hraje nedostatek financí, ale i za málo peněz se dá hrát kvalitní muzika.

To ale není případ socialistů. Ti nadále pokračují v kampani tak, jak byli zvyklí za Paroubka. Můžeme tak vidět obehranou negativní kampaň, opět přehršel slibů, byť zahalených do sloganů, co Praha potřebuje, navozujíc dojem, že to vše ČSSD zařídí, aniž by bylo jasné, kde na všechny slibované projekty vezme peníze. K tomu se přidá kampaň s manželkou a miminem v náručí, už jen chybí slogan o splnění snů našich dětí. Nebo senátorským kandidátem slibované státem garantované důchody, což už dávno existuje a voliči by byli překvapeni, co jim je vlastně slibováno.

ČSSD znovu (pokolikáte už?) zkouší obelhat voliče, že se v komunálních volbách, ve volbách do třetiny Senátu a na pražskou radnici bude hlasovat o vládě. Jak jinak si vysvětlit slogan "Hlasujte proti bezohledné vládě"? Možná by měl někdo Bohuslavu Sobotkovi a jeho volebnímu manažerovi taktně říct, že o vládě se hlasovalo už v červnu a že tedy jejich kampaň míří špatným směrem.

Místní zastupitelstva, třetina Senátu a ani pražský magistrát neovlivní chod vlády. Navíc v Praze nemají socialisté šanci. V Praze je největší procento vzdělaných lidí, kteří inklinují k pravicovému vidění světa a s větším vzděláním si lidé více uvědomují nereálnost levičáckých slibů a nemožnost věčného žití na dluh.

Tvrdí-li socialisté ve své kampani, že lze v místních volbách hlasovat proti vládě, zcela bezostyšně lžou, ba co víc, lžou si do vlastní kapsy, protože se může jimi budovaná lež obrátit proti nim samotným, až někdy v budoucnu zasednou ve Strakově akademii. Ale to je problém socialistů, který mne absolutně netíží.

Na jednu stranu jsem rád, že socialisté prokazují svou dlouhodobou neschopnost, prokazují, že nejsou schopni konstruktivních kroků a prokazují kádrovou bídu své strany. Alespoň konečně bude moci dojít k realizaci nutných reforem.

Na druhou stranu rád nejsem, protože v zemi musí být i silná levicová strana, která ctí demokracii, je soudná a konstruktivní. Kvůli vysokému podílu bývalých komunistů v ČSSD včetně nejužšího vedení je dnes ČSSD jen takovým komunistickým béčkem, v podstatě ČSSD prezentuje i svými vazbami na komunisty to, co by mohl volně vzato znamenat socialismus s lidskou tváří v osmašedesátém. Zkrátka komunisty light, a to rozhodně dobře není.

ČSSD se po nevýhře v parlamentních volbách vůbec nepoučila, neprošla katarzí a nenašla odvahu cokoli změnit. Buďme proto rádi, že se nedostala k moci a že nemůže stát ničit svou megalomanií a zhlédnutím se v dluzích.

reklama
4242 čtenářů | 24 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(jorkšír, 8.10.2010 7:00:56)
Odpovědět
A nikdy nic nepochopí. Následující volby ji pošlou do stoupy a tak si jen počkám na reakci Lidového domu. Myslím že se opět docela dobře zasměji.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(whaler, 8.10.2010 7:14:25)
Odpovědět
Jo, a schválně, na kohopak to budou svádět teď? Příčiny (ne)úspěchu v parlamentkách rozebral koneckonců blogger Centrální Mozek Republiky Paroubek, kdo to bude rozebírat nyní?
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Jeeves, 8.10.2010 8:45:49)
Odpovědět
Já si naopak myslím, že ČSSD nyní uspěje, protože nejenom jejich obvyklí příznivci vidí, že citelné snížení životní úrovně je již za humny. Jediná "klika" je, že se jedná pouze o komunální volby.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(xyz, 8.10.2010 11:57:05)
Odpovědět
Je to přesně tak. lidi si myslí. že když budou volit levici, tak namusí šetřit. ale nějak jim nedochází, že přesně toto nahrává levici, která se snaží pochopitelně s této situace těžit. A co si myslíte, že vám budou lítak pečení holubi do huby když je budete volit ???
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila a ODS je zcela zdegenerovaná
(ferda, 8.10.2010 14:10:24)
Odpovědět
pro "xyz"

kdy si uvědomíte, hlavně vy , pravicově políbení, že obyčejný člověk tento stát nepřivedl na buben, ale povětšinou předražené státní zakázky o které se uchazejí převážně pravicově orientovaní majitelé, vesměs všechny politické strany, které pak žijí z vybíraných desátků, kde nad nimi kraluje ODS :-)

a ještě něco závěrem, pokud byl stát příliš štědrý v minulosti, viděl jsem natažené ruce jak vpravo tak i vlevo.
A k vám pravicově smýšlejícím: pokud natahuje ruce ten , kdo má více než dost, je mnohonásobně horší toho, kdo jen tak tak přežívá....., tak si to v těch svých hlavinkách srovnějte a sáhněte si do vašeho svědomí, pokud nějaké máte, ostatně si myslím, že naši čeští rádoby pravičáci žádné svědomí nemají a dokážou pořádně brát na hůl náš stát a lidi které jim tvoří případné hodnoty:-))

PRAVICE V ČR DĚLÁ PRAVICI JINDE VE SVĚTĚ JEN VELKOU OSTUDU ! :-))
Re: ČSSD pochopila až moc.Manipulanti zase útočí.
(Pavel K., 9.10.2010 11:46:16)
Odpovědět
xyz,dnes vyšlo v rozhlase Frekvence 1 jak vládla pravice vedená Topolem.Ministerstvo obrany šetřilo tak,že si zařídili pro sebe VIP/nikoliv pro obyč.policajta/posilovnu.rekonstrukce ze skladu 1,5 milionů a posilovací stroje za 3,5 mil.tak se šetřilo,maminkám brali mateřskou a sami si dopřávali.To je jen jeden příklad za všechny,co už jich bylo.Kdyby někdo volil ODS ,nebo pravici,tak je opravdu na hlavu.Pochopili to i obyč.lidé,takže CSSD určitě.
Re: ČSSD pochopila až moc.Manipulanti zase útočí.
(Já, 9.10.2010 16:52:25)
Odpovědět
Na hlavu jsou ti, co volí KSČSSD. Ano, ti vůbec nic nepochopili.
KSČM je už oblíbenější než ODS
(Horáček,student, 15.10.2010 0:45:09)
Odpovědět
Často se setkáváme z názorem,jestli není KSČM už oblíbenější než ODS.Polovina lidí s tím souhlasí a část,většinou sympatizanti ODS nikoliv.
Pravice se nezměnila,opět klame občany ...
(Zlámal,učitel, 15.10.2010 0:39:11)
Odpovědět
Moc se mi líbí jak chce ODS kvalifikovat zneužívání sociálních dávek jako trestný čin. Škoda, že to chce až nyní. Dokud měla ve vládě Čunka na, kterého kromě jiného prasklo, že pobíral sociální dávky, ačkoli nebyl v té době v žádném ohledu chudý, toto stanovisko neměla, (v té době měl značné prostředky uloženy v bance a jeden den před jejím krachem si je náhodou vybral). Dokonce se ani nepostavila proti k jeho obhajobě, když se hájil tím, že přeci to všichni dělali, když to šlo. Také se vláda chlubila, že jejich úředníci už chytili celkem 5 rodin, které pobírali sociální dávky a jejich děti nechodili do školy. Úspěch to nevídaný v 10 mil. národě. Co tím chci říci. Karta zneužívání sociálních dávek je zcela, ale zcela marginální problém, který je velmi chytře a záludně podsouván jako problém zásadní. Našemu státu by opravdu zásadně prospělo, kdyby vláda a politici něměli jen tak jimi tak obdivovanou a zdůrazňovanou politickou odpovědnost a byla tato odpovědnost nahrazena odpovědností trestní. Potom by bylo dobře.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Fiter, 8.10.2010 7:32:54)
Odpovědět
Těch hlasů dostane ČSSD ještě dost.Spousta jejich voličů to budou socialistům věřit.Oni všechno překroutí a to co sami zavinili házejí na svého protivníka.Jejich voliči věří,že za zdražením elektriky je ODS a nechtějí si přiznat že je to výlučně dílo ČSSD.Rovněž přimýchávání biosložek do pohonných hmot a tím zvýšení jejich cen je práce ČSSD.Tak se ptám těch co takto nestydatě okrádají ty kteří mají nejméně co jste zač?Bývalý předseda Paroubek tak strašně miloval ty nejpotřebnější,až si toho musel nacpávat panděro v jednom z nejdražších hotelů v Praze.Nyní zase propukla další aféra s financováním ČSSD.Je to docela zábavné jak jsou nasr.ní,že to prasklo zrovna před volbama.A tak by se mohlo pokračovat.Samozřejmě,že i v koalici je mnoho ptáčků kteří by se měli koukat na svět přes zamřížované okno.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Kalous, 8.10.2010 7:51:33)
Odpovědět
Ale Fitere, to co házíte na ČSSD se dá stejně házet i na ODS. V Praze sprasila spoustu zakázek (openkatry atd.), podílela se na průšvizích kolem vojenských zakázek, privatizacích. Topolánek ještě nyníjako skoro nezaměstnaný trávil dovolenou mnohem luxusněji než Paroubek v hotelu (kdesi zas v Toskánsku). Ta aféra s financováním je strašná v podstatě žádná, jen účetní hloupost. Někdo daroval ČSSD 200 tisíc, které se do účetnictví napsaly jako 4 popožky za známky - nikde nebyl žádný daňový únik a "viník" to sám na sebe vykecal. Kdeže jsou ti milionový Lajosi Bači a Pepové z Hong Kongu. Fitere myslím že to bude tak 1:1.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(děd, 8.10.2010 8:48:48)
Odpovědět
Vážení diskutující. Máte pravdu. Přestože ČSSD vyhrála volby, je nyní nevolitelná a její voliči se přidají k voličům KSČM. Nebo snad myslíte, že budou volit novou NF ?
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Hardy, 8.10.2010 10:18:56)
Odpovědět
Potřebujeme novou levici. Ne komouše, ti už dožívají, ač se k nim různí nespokojenci přidávají pořád. Snad socialisté bez Paroubka půjdou rozumnější cestou. Dluhy a zadlužování to není. A navíc není vhodná doba na nějaký sociální stát. Čína, Indie a další draci a dráčci nám postupně "seberou" spoustu práce, která tím pádem nebude. Už dneska spousta lidí dělá za opravdu velmi nuzný peníz. Ač neradi, asi se bude muset část našeho obyvatelstva "podělit" s částí zatím rozvojového světa o svoji životní úroveň.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Kalous, 8.10.2010 12:19:34)
Odpovědět
A bohatí budou ještě bohatší. Vo tom to je.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(děd, 8.10.2010 12:56:58)
Odpovědět
Prosím, kterou část našeho obyvatelstva máte na mysli ? Doufám, že tu část, která "prožrala" tento stát v sociálních dávkách. :-)
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Libor T., 10.10.2010 11:03:20)
Odpovědět
děd a proč jim to Topol.vláda dávala prožrat,ty dávky?Komunisté žádné dávky zadarmo nikomu nedávali.Všichni museli pracovat.Proč se rozprodali fabriky za hubicku kamarádíčkům,kteří jsou dnes miliardáři?Viz.Bakala a ostatní ?To se ti líbí,víš vůbec jak to je?Srovnej si to v hlavě,inu jsi děd.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(frantisek zajicek, 8.10.2010 18:32:01)
Odpovědět
Olivere,priste to upresni,napis,ze Ty! potrebujes novou levici,ja na celou levou stranu s prominutim se.ru.A jestli jsi nabyl presvedceni,ze CSSD bez Jyrky Suplika spasi tuto republiku,tak se bud pohybujes ve sfere sci-fi,nebo v psychiatricke lecebne.Uprimne Te lituji,FZ
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Hardy, 8.10.2010 19:55:46)
Odpovědět
Fando, jako vždycky máš pravdu. A co ty a tvůj kámoš Klaun? stará láska nerezaví, platí to ještě?
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(aroneček, 8.10.2010 11:07:04)
Odpovědět
Je poznat,že někteří diskutující nemají o životě těch lidí,kterých se týká nejvíc drastické snížení životní ůrovně,nedostupnost lékařské péče atd. ani páru.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(ferda, 8.10.2010 14:54:40)
Odpovědět
Vesměs to jsou lidé bez charakteru, bez skrupulí,bez špetky sociálního cítění.....
jsou to ti , zde pravicově dopisující pisálci.

Pokud si uvědomím, že podnik,nebo společnost která směřuje do krachu, tak udělá různá opatření,..... jedním z nich je výměna celého vedení:-))
u nás se vlády mění, a stále, ba co více směřujeme do s.r.a.č.e.k.
Kde je asi chybka????
VŽDYT MNOHDE SE NA RADNICI PAK TYTO ANTAGONISTICKÉ STRANY SPOJÍ A VESEL " GUBERNUJÍ" SPOLEČNĚ, NÁZORY JE ROZDĚLUJÍ NA ŽIVOT A NA SMRT, A LE PENÍZE JE ZASE SPOJUJÍ A TO AŽ ZA HROB!!! /ODS DOKONCE NĚKDE V ČECHÁCH MÁ KOALICI S KSČM !!!!! KOALICE ODS A ČSSD JE JAKSI JIŽ NA DENNÍM POŘÁDKU!zA CO NÁS MÁTE!!!! VY ŠMEJDI.....
Co musí občan/ k čemu bude dohnáán/asi udělat, aby se to konečně posunulo k lepšímu???
volby očividně k této změně nestačí!!!!
vzpomeňme na ohnivá prohlášení Radka Johna před volbama- a výsledek ????, vždyt je to už k smíchu:-)))
Vesecká????? to už je k pláči !
a tak by se dalo pokračovat jak v pohádce tisíc a jedna noc.....

rozumný člověk se již ztratil ve vylhaném lese těch správných a ozdravných řešeních.... 21 let po sametu a nic pořádně nefunguje, krom nadmíru sofistikovaných zlodějen jako je například MORAVIA BANKA,Karta Pražana, Tunel Blanka, Cyklostezka, Akcie na doručitele,KAUZA ČUNÍK, Danové ráje,Fotovoltaika,.......

.... korunu tomu nasadil primátor Brna Onderka
/ČSSD/který nechal na náměstí v Brně postavit, v době škrtů a krize, něco tak odpudivého ,co bere dech snad i těm ,kteři nevidí,HODINY ! ponechám stranou popis tohoto giganticky odpudivého díla, kde nebyl nikdo, při slavnostním odhalení tohoto falusu, /asi 2.tisíce lidí,/ přesně určit, kolik je právě hodin :-))
Radnice musí rozdávat letáčky, kde se toto bude vysvětlovat :-))
Zbláznili jsme se, že se nesejdeme před radnicí a všechny ty, kdo pro tuto zhovadilost zvedli své ruce a nekompromisně je nevyhodíme z toho nejvyššího okna ?????
A to připomenu, že toto "dílo" stálo 12 MILONU KORUN a roční servis, této nevybuchlé, tikající bomby, bude stát danové poplatníky minimálně 750 tisíc korun každý rok, jistě, pkud se neukáží jako nutné jakékoli "VÍCEPRÁCE" !!! :-))

Chci vzkázat, všem, a je jedno už kde stojí, at vpravo, uprostřed či vlevo,kteří řídí tuto zemi, ne nejsme ovce, jen mnozí již ryjí svými držkami tuto "svobodnou "zem, obtěžkanou hybridní demokracií- MÁME NA VÁS, NE ŽE NE! POKUD BRZY NEDOSTANETE ROZUM, CHOPÍME SE INSTITUTU TZV. OBČANSKÉ NEPOSLUŠNOSTI A PAK VÁM ,CO Z NÁS TYTO OVCE CHCETE NEUSTÁLE DĚLAT,BUDE VÍCE NEŽ ZLE !
A NA SAMET, NA TEN ZAPOMENTE, TEN BUDETE MÍT SNAD JEN NA VAŠEM KATAFALKU.......
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Holu, 8.10.2010 15:35:16)
Odpovědět
Článek svědčí o něčem ,co můžeme nazvat přáním otcem myšlenky. Autor vychází z předvolebních bilboardů ČSSD, které vlastně nejsou v záplavě vládních ODS-TOP-VV ani vidět, protože jak sám přiznává nemají na ně peníze.Je pak otázkou, kde na ně berou peníze již zmíněné vládní strany, jejichž předchozí kampaň byla minimálně stejně nákladná.Já jsem osobně nikdy neviděl předvolební duchaplnou kampaň kromě světlých vyjímek ojedinělých obč.sdružení.
Pokud jde o vlastní politiku ČSSD, je pravdou, že zatím hledá svoji tvář a v opoziční roli je to ideální doba i když si samozřejmě toto načasování sami nevybrali.Niméně pro skutečné fungování demokracie je to přínosné.
Přímo obludné je však dávat do přímého protikladu tzv.obrodný proces ODS údajně nastartovaný Nečasem. Zde je to hledání a dodejme že marné, minimálně stejné, ovšem bohužel během řízení chodu země.Takže jsme svědky jen pokračování násilného vnucování jakési jediné správné celospolečenské ideologie nastartované Topolánkovou vládou.Tato ideologie je už bohužel součástí tisku, který je veden přímo provládními sponzory a je stále více protlačována ve veřejno-právních mediích. Jiné názory včetně těch na západě osvědčených jsou uveřejňovány stále méně, nebo jsou často brutálně démonizovány s odkazy na jejich škodlivost.
Nečasovu vládu můžeme směle nazvat Topolánkovou 2 se všemi negativními konsekvencemi,včetně přeběhlíků.
Navíc, tato vláda je složena ze dvou třetin podivnými netransparentními stranami.Veřejnost nezná ani jejich strukturu a novináři se raději ani neptají.V jejich čelech jsou podivné nastrčené figury řízené někým vzadu, v jednom případě dokonce člověkem, který je spjat s tím nejhorším, co polistopadová politika přinesla, ve druhém případě nějakou firmou. Není problém najít paralelu na ruské politické scéně.Je zajímavé, že se po 20 letech velkým obloukem dostáváme tam, odkud jsme předtím utekli.Opět se stáváme takovým malým Ruskem, které V.Havel trefně nazývá sofistikovanou totalitou.
Pokud jde o samotného Nečase, je přímo prototypem člověka, který nemůže být garantem jakékéholi obrodného procesu,už jen pro svou aktivní účast a tedy i odpovědnost za minulou politiku ODS. Je jen jakýmsi Urbánkem polistopadových událostí, ovšem podporován nevídanou mediální masáží.
Autor je jen jednou z obětí kampaně, byli jsme pomýlený, ale s námi na věčné časy (i nečasy)a nikdy jinak.
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Stallker, 8.10.2010 15:58:57)
Odpovědět
...je vůbec možné, mít v hlavě TAKOVÝ chaos?
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila,zato ODS stále chápe, že je pořád kde krást :-)))
(ferda, 8.10.2010 16:23:17)
Odpovědět
to jako takový, jaký maš ty, Stallkere ve své hlavě????, hmmmm, jak vidíš je, ale asi jsi si již zvyknul, nám to zabere však více času privyknout na tvé chorobné a mátožné grafoejakuláty :-))
no nic, tak stále piš, at se můžeme otužovat ! :-)))
ps, a kde jsi zanechal ty své "Timurovce"-Thuja, anonym, standa, Sunny a jiná mátožná verbež? jakto, že ti servilně nefoukají na koule???? :-)))))
/že by jsi žádný neměl??:-)))/
z vonku to tak naozaj vyzerá :-)))
Re: ČSSD vůbec nic nepochopila
(Jarda Brzdil, 8.10.2010 20:08:25)
Odpovědět
Komunistický kapitalismus s nádechem demokracie
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Reklama